abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119040321
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
:)
pi_119040377
crap ik sloot hem :')

nogmaals:

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:15 schreef WupWup het volgende:
Een gastroscopie? Want?
verdenking coeliakie :)
pi_119041391
Wie hier drinkt de borstvoeding van zijn partner? :D
-XOXO-
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:53:59 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119041967
Wumb is al tien stappen verder.. laat eerst maar eens bloed tappen ook en bijv maag echo of dat daar alles goed zit etc. er zijn wat stappen voor een gastroscopie :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119042053
Oke. Ja dan inderdaad eerst bloed tappen op antistoffen (en gen evt). Maar dan moet je 'm niet glutenvrij te eten geven, dus nu snel bloed afnemen en daarna pas... Het zal niet op een paar dagen aankomen maar anders kans dat je geen antistoffen meer aanmaakt.
  zaterdag 10 november 2012 @ 01:18:43 #6
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119044808
Echt ?
  zaterdag 10 november 2012 @ 01:30:54 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119044997
Wumb als je goed gelezen had dan had je gezien dat hij een verhoogde kans heeft gezien zijn zus .. En wel wat symptomen heeft maat ook weer dingen die er niet bijpassen.

Met de hoeveelheid die hij eet is het sowieso te weinig om nu echt geheel duidelijk beeld te krijgen en krijg je een situatie als bij oudste.. Niet genoeg antistoffen maar te weinig om niets te zijn en een marsh2 wat bij meesten artsen geen coeliakie diagnose geeft maar gezien bij foutjes de last en typische klachten toch wel erg coeliakie beeld omdat ze destijds gewoon weigerde te eten en bijkans geen gluten binnen kreeg en daarom vind Ik het iig de moeite waard om nu even zo te proberen kijken of het effect gaat geven. In deze periode zou verbetering zichtbaar/merkbaar worden en dan kan dat meegenomen worden .. Ik heb toch niet gelijk al morgen een afspraak daar zit geen spoed aan nu dus voor nu voelt dit goed.
pi_119046812
Evenstar, ik heb er helemaal geen verstand van, maar hoe ziet zo'n medische procedure er dan uit? Er staat me bij dat de jongste van mignonne juist absoluut niet op een glutenvrij dieet over mocht voor de diagnose binnen was, hoe zuur dat ook was. En dat dat iets te maken had met de darmwand die zich dan herstelt waardoor de diagnose vermoeilijkt wordt. Of juist de antistoffen. Of allebei. Anyway, ben je niet bang dat nu ingrijpen een eventuele diagnose moeilijker maakt? Het lijkt alsof je er vanuit gaat dat die diagnose er wel niet zal komen, maar dat weet je toch niet?

En hoe is dat indertijd bij je oudste gegaan? Heeft die uiteindelijk een officiële diagnose gekregen of niet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119047257
Ik snap het evenstar. Ik las inderdaad dat zijn zus het heeft. Het is wel de minst pijnlijke manier om gewoon te stoppen met gluten (al die onderzoeken zijn vervelend). Glutenbelasting kan evt. later ook nog, maar dat zal helemaal geen pretje worden. Wat Claudia zegt is ook waar.

Maar als bij zo'n kleintje de darmwand niet genoeg beschadigd is, hi krijgt nou eenmaal nog niet zo lang en niet zoveel gluten, ookal doet het minste of geringste aantasten, dan krijg je een misdiagnose...

De procedure gaat in ieder geval voor volwassenen ongeveer zo: bloedtest op anti-ttg, als die positief is evt ook nog op een van de genen, daarna pas darmbioptie. Waarschijnlijk worden er eerst ook nog andere allergieen of tekorten bekeken... En dan pas... Biopt.

Het is in ieder geval een lange procedure. Maar omdat zijn zus het al heeft zou het sneller moeten gaan.

[ Bericht 39% gewijzigd door Wumb op 10-11-2012 09:15:23 ]
pi_119047330
In Nederland is het zo dat als er een eerstegraads familielid is met gediagnosticeerde coeliakie, dat je in aanmerking komt voor familie-onderzoek, ongeacht klachten. Wij twijfelen nog over biopt voor de oudste.

Geen idee hoe het in Engeland zit of met een twijfel-diagnose als Marsh 2
pi_119047347
Het familieonderzoek is onderzoek op een coeliakiegen.
In feite is elke marshwaarde coeliakie, immers de darmen worden aangetast, maar er wordt inderdaad getwijfeld bij marsh2.
pi_119047359
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:20 schreef Wumb het volgende:
Het familieonderzoek is onderzoek op een coeliakiegen.
In feite is elke marshwaarde coeliakie, immers de darmen worden aangetast, maar er wordt inderdaad getwijfeld bij marsh2.
Familieonderzoek bestaat ook uit biopsie :)
pi_119047443
Oke dat wist ik niet.
Ik lees net een ervaring van iemand dat haar kind zelfs op 6 weken al de diagnose kreeg (wie geeft zijn kind dan ook eten op 6 weken :?). En met 8 maanden ander kind positief op het gen, biopt negatief.
pi_119047488
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:31 schreef Wumb het volgende:
Oke dat wist ik niet.
Ik lees net een ervaring van iemand dat haar kind zelfs op 6 weken al de diagnose kreeg (wie geeft zijn kind dan ook eten op 6 weken :?). En met 8 maanden ander kind positief op het gen, biopt negatief.
Mijn kind had anders ook met 6 weken oud al forse klachten die achteraf bezien door coeliakie kwamen, zij kreeg pas vanaf 6 maanden vast voedsel en kreeg tot 1 jaar borstvoeding. T is extreem vroeg maar ik kan het me wel voorstellen.

En positief genotype zegt niets. 30% tot 40% van de Nederlandse bevolking is drager van HLA-DQ 2, 2.5 of 8. Het betekent alleen dat als je negatief test op het genotype dat je hoogstwaarshijnlijk nooit coeliakie zult ontwikkelen, een test op genotype wordt vooral gebruikt als voorspellende waarde en om coeliakie uit te sluiten. Van de dragers heeft uiteindelijk nog steeds maar 1 of 2% daadwerkelijk coeliakie. mijnesen zijn allebei homozygoot drager van HLA-DQ 8, B. en ik mogelijk dus ook.
pi_119048133
Ja er stond toevallig bij dat ze verstopt raakte van brood op 6 weken, vandaar.
pi_119048547
Ik dacht aan endoscopie, maar we hebben het inmiddels uitgezocht. Een endoscopische gastro-duodenumscopie it is :+
Evenstar, ik heb verder de ballen verstand van coeliakie, maar weet idd wel dat je voor een diagnose belasting moet hebben. Het lijkt me slimmer om eerst medisch te laten kijken en dan evt met een dieet te starten. Want, als het helpt, ga jij O dan weer opnieuw met gluten belasten om alsnog een diagnose te krijgen?
pi_119049683
Hoi, weer even een vraag. Ik ben nou al een tijdje overdag aan het kolven omdat ik zo'n pijn had van de spruw. Nu is het weer (na twee kuren) weg. En zijn mijn tepels eindelijk bijna kloofjes vrij *O* . Ik blijf toch overdag wel wat kolven omdat ik bang ben dat anders de pijn terug komt. Maar als ik kolf komt uit de ene kant 80-130 cc en de andere kant maar 40-60 cc. Is er wat mis met de mindere kant? Het was eerst de kant met meeste pijn. Maar nu beide pijnloos dus ik snap het niet.

Oh en ik kolf meestal meer dan dat hij met een voeding drinkt. Nu mag ik het weer bewaren en invriezen. Waar doen jullie dat in? Ijsklontjes zakjes hoorde ik, werkt dat?
pi_119049926
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:04 schreef Zolena het volgende:
Hoi, weer even een vraag. Ik ben nou al een tijdje overdag aan het kolven omdat ik zo'n pijn had van de spruw. Nu is het weer (na twee kuren) weg. En zijn mijn tepels eindelijk bijna kloofjes vrij *O* . Ik blijf toch overdag wel wat kolven omdat ik bang ben dat anders de pijn terug komt. Maar als ik kolf komt uit de ene kant 80-130 cc en de andere kant maar 40-60 cc. Is er wat mis met de mindere kant? Het was eerst de kant met meeste pijn. Maar nu beide pijnloos dus ik snap het niet.

Oh en ik kolf meestal meer dan dat hij met een voeding drinkt. Nu mag ik het weer bewaren en invriezen. Waar doen jullie dat in? Ijsklontjes zakjes hoorde ik, werkt dat?
Ik kolf aan de ene kant ook meer dan aan de andere kant. Wel meer dames geloof ik.

Ik gebruik aventbekers maar ijsklontjes zakjes kan natuurlijk ook!
  zaterdag 10 november 2012 @ 12:19:20 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119050018
Ik Ben me heel erg bewust van hoe de procedure gaat , en Ik snap ook jullie gedachtengang maar Ik zit met een kind dat echt erg weinig eet.. Twee sliertjes spaghetti twee keer per week als hij dat al haalt en een hapje brood per dag is te weinig om in een bloedtest zoveel verschillen te geven na 2 weekjes ongeveer ipv normaal brood gv brood te geven en gv pasta .. Zijn intake is belachelijk laag.. En Ik weet bij Arwen die intake niet veel hoger lag en zij een halfgare uitslag kreeg.
Arwen is alleen op hladq8 getest buiten antistoffen trouwens..
Ik wil niet onnodig een soort operatie laten doen als ik niet zeker genoeg ben en het lastige is hij heeft typische symptomen maar ook weer niet..
Hij groeit beroerd , hij poept vaag en dun ( zus verstopte juist) bolle buik en eet slecht..
Daarentegen ontwikkelt hij zich super, is eerder hyperactief dan non-actief.
Hij komt heel veel nog voor borstvoeding. Wat misschien ook weer spreekt voor malabsorptie.. Ik weet het niet en denk dan en heb ik het ook met mignonne over gehad en ook met Stefan spiegel ik niet teveel met Arwen ? Zou ik nu even die korte periode gv gaan zou dat iig verschil moeten geven.
Daarbij ga ik niet al volgende week maandag gelijk die bloedtest krijgen etc het is niet zo dat ik zeg van he hij heeft misschien coeliakie.. Ze gelijk biopt fiksen etc. Ik zorg dat genoeg tijd heb om weer te belasten.
En het is niet de ge-eikte weg maar het voelt zo goed om deze weg te nemen ., en mocht gv nu idd in die twee weken werken en hij gaat ook beter slapen hierdoor dan jay voor die paar nachten kan ik energie bijtanken om het hele gebeuren aan te kunnen en geeft mij dat extra strijdkracht mochten ze moeilijk doen!
pi_119050478
Als dit voor jou the way to go is dan is dat prima.
Persoonlijk denk ik dat als je via je GP om een bloedtest verzoekt dat je wel degelijk maandag al een bloedafname hebt, als hij er een cito bepaling van maakt (whatever that may be called bij jullie) dan heb je maandagmiddag of dinsdagochtend een uitslag van antistoffen. Ik heb inderdaad gezegd dat ik denk dat je je zeker niets in je hoofd haalt, zijn groeicurve is zorgwekkend en zijn symptomen + familie-anamnese ook. Maar juist daarom zou ik persoonlijk zelf graag een status-quo willen, als je nu glutenvrij gaat heb je niet de garantie dat ie ineens veel meer gaat eten of opneemt. Symptomen kunnen wellicht verbeteren maar voordat de darmwand zich hersteld heeft en er geen sprake meer is van malabsorptie ben je ruim verder dan 2 weken. Op zn vroegst maanden.

Mijn jongste is op dit moment weer afgevallen, ondanks dat de intake best verbeterd is.

en het feit dat Kleintjes dit advies geeft vind ik enigszins zorgwekkend, hij zou de grenzen van zijn kennis moeten bewaken, coeliakie is duidelijk niet zijn kennisdomein als je zulk advies geeft. Daar bedoel ik verder niets mee naar jou toe! maar ik vind het een bevreemdend advies van een diëtist/zorgverlener

Nouja goed, nu klinkt het net of ik je enorm afbrand, maar mn eerste zin is het belangrijkst, als dit voor jullie de juiste manier is die het beste gevoel geeft dan is dat het belangrijkst.
pi_119050496
Mn grote kruipt net op schoot, en vraagt of mijn melk op is :o dafuq? ik vroeg nog welke melk? en toen wees ze naar mn borst :') grappig :D
  zaterdag 10 november 2012 @ 12:48:32 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119050814
Uhm NHS hier hè .., dat gaat traaaaaaagggggg :+ Dat is echt niet te vergelijken met NL
Ik ga denk ik sowieso proberen om met de oude kinderarts contact op te nemen dat lijkt me eigenlijk het beste plan zien wat zij zegt..
En ik luister naar ieders advies en weegt voor mij even zwaar en daar vis Ik Uit met de kennis van hoe het zorg system hier is wat voor nu even de juiste weg is :)
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:17:51 #23
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119051468
Ik wil niet rot doen hoor, maar er is een allergie topic....... O-)
pi_119051479
Het is geen allergie. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119051536
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:18 schreef Ticootje het volgende:
Het is geen allergie. :D
ik wou het net posten :P
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:56:15 #26
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119052405
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:17 schreef Juud79 het volgende:
Ik wil niet rot doen hoor, maar er is een allergie topic....... O-)
Het is geen allergie en het heeft invloed met de bv etc ! Dus shush!
pi_119057510
op bv.com staat dat je bv t beste au bain marie kunt opwarmen. Hoe doe ik dat dan? Onder de kraan houden, in n bakje warm water of in n pannetje op t vuur?

Vorige keer in n bakje heet water gezet, maar dat schoot echt niet op. En koud/kamertemp wil ze niet drinken helaas.
Tips iemand?
pi_119058042
Water koken, vuur uit en daarin opwarmen.
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:02:50 #29
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_119059365
Een flessenwarmer bood hier uitkomst Kwisted!
pi_119061748
In het begin kookten we water in de waterkoker, dit in een kommetje en dan de fles erin. Duurt idd even naar het moet minstens 2min duren anders gaat het te snel (hot spots enz) iig dat heb ik gelezen.

Nu gebruiken we de flessenwarmer (stond eerst boven ivm fles geven door spruw, pijn enz) maar ik heb niet het idee dat dat veel sneller gaat, maar als het piepje gaat dan is de fles gelijk op goede temp (http://www.megapool.nl/alecto-flessenwarmer-bw70 )
pi_119062463
Evenstar, ik hoop echt dat jullie er gauw uit zijn en dat O. Dan goede voeding kan krijgen en goed gaat eten.

Kwisted, wat de dames hier al zeggen of kokend water uit de kraan en dan een beetje ronddraaien, zodat het overal goed warm wordt?

Hier een ziekige uk en slapen is prut. Hij heeft koorts en komt logischerwijs vaker om te drinken. Alleen kan ik tijdens het voeden niet meer slapen. En vaak wordt hij wakker als ik de tepel eruit trek. Hij moet en zal met de tepel in zijn mond slapen :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119063400
Verschil in kolfopbrengt per borst: check...

De ene borst haal ik ongeveer 150 cc uit, de andere met moeite 60 cc :P redelijk verschil dus ;)
pi_119063427
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:35 schreef mignonne het volgende:
Mn grote kruipt net op schoot, en vraagt of mijn melk op is :o dafuq? ik vroeg nog welke melk? en toen wees ze naar mn borst :') grappig :D
Ah <3 mijne gaat steeds met haar pop precies zo zitten als ik met mijn mini zit als ik zit te voeden :D
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:09:45 #34
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119063673
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:10 schreef Kwisted het volgende:
op bv.com staat dat je bv t beste au bain marie kunt opwarmen. Hoe doe ik dat dan? Onder de kraan houden, in n bakje warm water of in n pannetje op t vuur?

Vorige keer in n bakje heet water gezet, maar dat schoot echt niet op. En koud/kamertemp wil ze niet drinken helaas.
Tips iemand?
Wij doen het gewoon in de magnetron. Laag vermogen en dan regelmatig even eruit om te zwenken.
We hebben ook een flessenwarmer gebruikt
pi_119074925
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:02 schreef Gerberaatje het volgende:
Verschil in kolfopbrengt per borst: check...

De ene borst haal ik ongeveer 150 cc uit, de andere met moeite 60 cc :P redelijk verschil dus ;)
dat had ik ook idd!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_119074969
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Wij doen het gewoon in de magnetron. Laag vermogen en dan regelmatig even eruit om te zwenken.
de kraamzorg vertelde mij dat ik BV niet in de magnetron mocht opwarmen... Weet verder ook niet of ze gelijk had ;)

Maar ik gebruik een flessenwarmer of een beetje water in een pannetje dat aan de kook brengen en daar het flesje langzaam in warm laten worden.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 01:01:50 #37
236264 crew  capricia
pi_119075015
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hier ook altijd magnetron.
Gewoon volgens borstvoeding.com.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_119076943
5 maanden borstvoeding vandaag O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119076956
Feli Marjo en Faye *O*. Wat fijn dat jullie dat al zo lang met plezier doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119089818
Wat lief gerberaatje :)

*O* voor marjolijntje en Faye!

:o S trekt mijn shirt gewoon naar beneden als ze borst wil
En vannacht draaide ik me om en moest ik de andere borst nog even ontbloten :+ kwam ze op haar zij zover omhoog dat ze bijna bij de andere borst kon die nog bloot was zegmaar (heb n hempje aan snachts)
Dame leert steeds meer trucjes
pi_119089974
gisteren het flesje opgewarmd in een bakje kokend water. Werkte perfect. Dus bedankt weer voor de tips!

Goed bezig Marjolijntje!

Ik heb zojuist gewoon een handkolf gekregen van een vriendin. Had ze op haar stage mee naar huis gekregen, maar ze heeft zelf nog geen kinderen. Gewoon een nieuwe avent. Straks meteen eens proberen hoe dat bevalt. Sowieso fijn voor 'onderweg' denk ik :)
pi_119091902
Zo doet mijn man het ook kwisted!
ik heb zelf nog nooit een fles gegeven :o :D

Zoe O+

Marjolijntje O+

over 2 weken geef ik 1 jaar borstvoeding :o
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 12 november 2012 @ 09:07:21 #43
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119114795
Vandaag 17 maanden BV *O*

Boh zeg, nog een maandje en dan is het anderhalf jaar...... en slik is mijn babykind ook al anderhalf. O+
pi_119114819
Hoe doen jullie dat met bij dimlicht voeden snachts? Ik heb t vanochtend gedaan maar zie 't dan echt niet goed. En dat zicht heb ik wel nodig voor juist aanhappen... Vandaar snachts flesjes, maar dan moet ik daarna weer kolven en dat ben ik stiekem wel een beetje beu. Maar vol de lamp aan ks ook niet handig snachts :P voorlopig toch maar zo houden...
pi_119114948
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 09:08 schreef SupremeEvil het volgende:
Hoe doen jullie dat met bij dimlicht voeden snachts? Ik heb t vanochtend gedaan maar zie 't dan echt niet goed. En dat zicht heb ik wel nodig voor juist aanhappen... Vandaar snachts flesjes, maar dan moet ik daarna weer kolven en dat ben ik stiekem wel een beetje beu. Maar vol de lamp aan ks ook niet handig snachts :P voorlopig toch maar zo houden...
Geef je 's nachts alléén flesjes omdat aanhappen met dimlicht lastig is? Dan zet je een leeslamp op je nachtkastje. Hier ook erg lang gebruikt. :)
  maandag 12 november 2012 @ 09:52:27 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119115726
Ik gebruikte in het begin mijn telefoon :)!

Mijlpalen *O*

En maaaarr 3 keer afgelopen nachten !! En ipv hem van meters ver ruiken.. Moest Ik toch echt de kontsnuffeltechniek toepassen!! En hij is relaxter!!
pi_119116072
quote:
Ik geef de borst snachts volledig in het donker...gewoon uit haar bed plukken en ze vindt de tepel helemaal zelf
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 12 november 2012 @ 10:07:44 #48
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119116128
quote:
Ik heb het na de kraamtijd altijd in het donker gedaan, wel gebruikte ik soms het lichtje van mijn telefoon om bij te schijnen, maar zo kon eigenlijk al vrij snel zelf aanhappen. Het is een beetje op de tast allemaal en even wennen, maar wel zo fijn. ;)
pi_119116144
SE, dat aanhappen in het donker lukt hier ook lang niet altijd goed. Ik heb dus idd een leeslampje naast het bed staan. Helaas zorgt dat er soms ook voor dat meneer dan ineens moet kijken en te afgeleid is }:| :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119118519
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 09:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik gebruikte in het begin mijn telefoon :)!

Mijlpalen *O*

En maaaarr 3 keer afgelopen nachten !! En ipv hem van meters ver ruiken.. Moest Ik toch echt de kontsnuffeltechniek toepassen!! En hij is relaxter!!
Wat een snelle verandering *O*

Ik voed trouwens op zijn kamertje, met het licht op de gang aan. Ook als ik hem bij ons in bed neem, laat ik dat licht aan. Kan ik net genoeg zien. Ik wil wel op zoek naar een goed nachtlampje, maar dat heeft geen haast :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119118972
Mijn nachtlampje heeft n dimlicht. T is dus vrij donker als ik snachts voed. Ook klets ik dan expres niet zodat ze straks t dag-nacht gevoel krijgt.
pi_119119065
evestar wart fijn!! go Olli!!!!
pi_119120486
Heeft iemand van jullie toevallig kolftassen waar 4 grote (Medela) flesjes, 250/260 ml inkunnen en een koelelement?
Het liefste heb ik een tas waar verder niet veel ruimte meer is zodat de flesjes niet omvallen, net als bij de koelelementen tas van de pisa, alleen helaas dat daar alleen 4 flesjes van 150ml ingaan. Als jullie iets weten hoor ik het graag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 12 november 2012 @ 13:21:44 #54
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119122293
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:26 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft iemand van jullie toevallig kolftassen waar 4 grote (Medela) flesjes, 250/260 ml inkunnen en een koelelement?
Het liefste heb ik een tas waar verder niet veel ruimte meer is zodat de flesjes niet omvallen, net als bij de koelelementen tas van de pisa, alleen helaas dat daar alleen 4 flesjes van 150ml ingaan. Als jullie iets weten hoor ik het graag.
Je mag mijn koeltasje wel gebruiken?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119122472
Mooie mijlpaal juud *O*

Evenstar wat goed!

*O* 6mnd bv *O*
pi_119124287
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:21 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Je mag mijn koeltasje wel gebruiken?
Dat is lief! :) moet even rekenen of het genoeg is voor 2 voll. Dagen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119129841
Zou eigenlijk toch voldoende moeten zijn als ik op een 8- urige werkdag zo'n 325-350ml kolf?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119133012
Naja, ik was van plan bv te geven toen ik zwanger was. Alleen ging dat allemaal niet zo soepel zoals ik had gedacht, problemen met aanhappen. Vandaar een hele tijd bv in fles gegeven. Ben nu zover dat ik overdag alles live zelf voed, maar de avond/nacht voedingen zijn de enige die nog over zijn met flesjes. Dat vind ik de moeilijkste. En ik wil gaan proberen om die ook zelf te gaan geven. Ik heb een wake up light op standje laag, want wil dr niet verwarren met dag en nacht enzo, wat kwisted zegt. Maar dan moetie toch wat feller denk ik. Helemaal in het donker en zelf tepel vinden gaat m hier helaas niet worden iig...

[ Bericht 0% gewijzigd door SupremeEvil op 12-11-2012 18:19:20 ]
pi_119138842
Tinu, ik kolf tussen de 500-600cc op mijn werkdagen, dan kolf ik 3x. Bij mijn moeder drinkt ze alles op, bij het KDV zo'n 400 cc. Ik vind het moeilijk om te zeggen wat genoeg is.

SE: ik doe gewoon mijn nachtlampje aan, dan slaapt ze ook prima door daarna. Het grote licht zou ik niet aan doen, maar een klein lampje naast je bed moet wel kunnen hoor!

Zoe, 6 maanden borstvoeding!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119139259
Marjolijntje, zo bedoelde ik het niet. Niet alsin wat genoeg is, maar hoeveel flesjes a hoeveel ml ik nodig heb, want het is de eerste keer dat ik 2 volledige dagen en een nacht weg ben.

Hoe doen/ deden de bv moeders die een tijdje of nog steeds flesjes geven eigenlijk. Mijn mini drinkt overdag 140ml per voeding, daarop kan hij prima 3-4 uur door. S'ochtends en s'avonds voed ik zelf. Als ik straks 2 dagen weg ben, moet mijn man dan s'avonds dezelfde hoeveelheid voeding geven dan overdag of minder? Bij mij drinkt de baby s'avonds tenslotte ook minder en waarschijnlijk heeft hij s'nachts ook minder nodig of niet?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 12 november 2012 @ 20:36:34 #61
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119140244
evenstar, hoezee!! *O*
Ga zo door Ollie!

SupremeEvil, ik deed altijd het leeslampje aan. Als je ze bij de eerste kik pakt en meteen aanlegt heb je weinig kans dat je kindje helemaal wakker wordt (in elk geval niet meer of minder dan dat je eerst nog moet kolven en dan dat geven (of moet je eerst eerder gekolfde melk nog gaan opwarmen?).
Maar gewoon met een klein lampje aan dus en als jullie samen handigheid en vertrouwen hebben gekregen dan kan het strakjes ook in het donker.
Je kan ook eerst goed aanleggen met een lampje aan en als goed is aangehapt, het lampje uitdoen.
Je doet het hartstikke goed joh! ^O^
pi_119140308
*O* *O* voor zoe!!
pi_119143119
Trouwens nog petje af voor de andere dames :) goed bezig!

Tinu, ik geef hier savonds flesjes van 150/160 cc en daar blijft heel soms wat van over, 10 a 20 cc ofzo. Maar dat vind ik niet zo erg. Wij deden savonds altijd gewoon dezelfde hoeveelheid in de flesjes als overdag.

Ik heb altijd een potje melk in de koeling staan. Als baby wakker wordt ga ik snel flesje opwarmen en vriend pakt baby bij zich. Dan breng ik flesje, vriend geeft het en ondertussen ga ik beneden zitten kolven. We gaan 't gewoon eens proberen met een wat feller lampje dan... Ik heb echt allebei mn handen in gebruik. Dus lampje uit na aanleggen gaat ook niet ;)
pi_119144367
SE ik heb van chicco een projector/muziekding, die geeft een warm gekleurd licht en kan je veilig bij je in bed houden en makkelijk aan en uit doen met 1 hand.
Hij projecteert sterren op het plafond, maar dat kan je ook uitzetten.
Ik voed dan liggend in bed.

Heb je wel eens liggend gevoed? Ik vind dat echt de makkelijkste houding, die kon ik ook snel zonder te kijken.
pi_119144538
Voor Evenstar en Olli *G*, hoop dat het doorzet.

Voor Zoe en S *O* en 6 maanden bv.

Voor iedereen met lichtissues, wij hebben een tussensnoertje gekocht, waarmee je de lamp kunt dimmen. Dat is echt een aanrader. Volgens mij komt het van de Ikea.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119146058
Ik doe in de babykamer t lampje op de commode aan. Is gewoon een simpele lamp met een niet al te felle lamp erin. Daar wordt ze niet te wakker van.
S ochtends neem ik haar mee naar onze kamer en dan voed ik haar gewoon in t donker. Maar eigenlijk vanaf het begin hoef ik haar niet te helpen met aanleggen, heel soms maar, maar dat kan ik ook in t donker. Voel ook snel genoeg als ze niet goed zit :')

*O* voor de mijlpalen!

Oh trouwens, die late voeding werkt. Ging in t weekend met haar op de weegschaal staan en ze zat,daar op 6,9. Nou wijkt onze weegschaal iets af van die vh cb, meestal zo rond de 200 gram, dus dat is dus 6,7. Betekent dat ze sinds 30-10 zo'n 300 gram is aangekomen. Das meer dan in de 4 weken daarvoor :P
Ze wordt nu ook zelf.rond half.12 wakker. Althans dan hoor ik dat ze gaat duimen. Dat was eerst ook niet zo.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sonnetje85 op 12-11-2012 22:51:24 ]
  maandag 12 november 2012 @ 22:51:13 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119148159
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:26 schreef SupremeEvil het volgende:
Trouwens nog petje af voor de andere dames :) goed bezig!

Tinu, ik geef hier savonds flesjes van 150/160 cc en daar blijft heel soms wat van over, 10 a 20 cc ofzo. Maar dat vind ik niet zo erg. Wij deden savonds altijd gewoon dezelfde hoeveelheid in de flesjes als overdag.

Ik heb altijd een potje melk in de koeling staan. Als baby wakker wordt ga ik snel flesje opwarmen en vriend pakt baby bij zich. Dan breng ik flesje, vriend geeft het en ondertussen ga ik beneden zitten kolven. We gaan 't gewoon eens proberen met een wat feller lampje dan... Ik heb echt allebei mn handen in gebruik. Dus lampje uit na aanleggen gaat ook niet ;)
dan doet je vriend het lampje uit! :D
pi_119148856
Fijn Sonnetje! ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_119149548
Goed bezig dus, sonnetje!
pi_119150452
Yep, bedankt voor de tips!
Ze pakt nu de lijn voor de dip op lijkt t. Ben benieuwd of t zo blijft. Eind van de maand weer cb :)
  maandag 12 november 2012 @ 23:48:03 #71
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119150845
Sonnetje, wat fijn dat het heeft geholpen, wat zal je blij zijn dat ze weer lekker is gegroeid!
pi_119154129
Sonnetje ^O^ *O*
pi_119154526
Fijn Sonnetje ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119155075
Oh ja, vriend! Die heb ik ook nog ;) ja dat zou wel kunnen. Morgen naar bv café, mn lk is daar aanwezig. Ga nog eens wat dingetjes vragen en hopelijk eens live aanleggen zodat ze meekijkt. Merk dat ik behoefte heb aan bevestiging dat ik t goed doe, feit dat mini super groeit is blijkbaar niet genoeg voor me, onzekere muts . :X
pi_119160059
Son, jouw dametje weegt dan bijna zoveel als mijn mini met 6 maanden (7kg).

SE niet onzeker zijn. Dat is nergens voor nodig als je naar haar groei kijkt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')