Er staat toch ook dat je dan het dubbele hebt kankerjosti.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De wegen worden verbreed, door de VVD.
Met 20-25k Netto per jaar leven is niets man. Misschien voor een bouwvakker is het geweldig, maar niet als je carriere hebt gemaakt en ook een masters hebt.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oh ja, jij was pro hra. Het debiele systeem wat ons heeft opgescheept met 1 van de verziekste huizenmarkten + hoogste percentage hypotheekschulden tov van bnp van Europa!
Ik vind het veel te veelquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het gaat om 2 keer 70k en ik vind 25 k belasting op 70 k reuze meevallen.
Vlaktaks als alternatief voor minder bureaucratiequote:Op vrijdag 9 november 2012 13:40 schreef Smoofie het volgende:
[..]. Kom je weer met je onzin, ik ben helemaal niet pro HRA. Nooit gezegd. Ik heb alleen gezegd dat ze het alleen kunnen afschaffen als ze een vlaktaks invoeren oid. Precies waarmee die comissie laatst kwam.
net of een master altijd zo veel voorstelt, bijna alle masters zijn een 1-jarig onderzoek. nounouquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Met 20-25k Netto per jaar leven is niets man. Misschien voor een bouwvakker is het geweldig, maar niet als je carriere hebt gemaakt en ook een masters hebt.
Vlaktaks van rond de 38% of een tweetaks, niets mis mee.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vlaktaks als alternatief voor minder bureaucratie
Ervaring? mijn pa zit ongeveer in dat segment (iets er boven) en heeft een prima leventje hoor. Nooit geen gezeik met geld verder, mooi rijtjes huis, grote tuin dit dat.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Jij weet ook dat dat in Nederland dan weer gecompenseerd gaat worden door allerlei subsidies of extra heffingen. Kortom; het is nog steeds een schijvenstelsel maar je noemt het vlaktaks. Daarvoor ga je dan het hele systeem omgooien. Nou, poepoe, daar hebben we wat aan hoorquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:41 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Vlaktaks van rond de 38% of een tweetaks, niets mis mee.
Sowieso, ''ja ik heb dit en dat gehaald dus moet ik zus en zoveel verdienen'' tyf toch op.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:41 schreef Adames het volgende:
[..]
net of een master altijd zo veel voorstelt, bijna alle masters zijn een 1-jarig onderzoek. nounou
gelukkig is de term wel Engels geworden, dan klinkt het altijd wel interessant.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:43 schreef Typisch het volgende:
[..]
Sowieso, ''ja ik heb dit en dat gehaald dus moet ik zus en zoveel verdienen'' tyf toch op.
Vij zo'n vlaktaks schaf je ook de arbeidskortingen etc af. Lijkt me logisch. Minder bureaucratie en geen HRA meer. Nou nou, wat eng zeg. En ja, de bedoeling is juist het hele systeem omgooien hehquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij weet ook dat dat in Nederland dan weer gecompenseerd gaat worden door allerlei subsidies of extra heffingen. Kortom; het is nog steeds een schijvenstelsel maar je noemt het vlaktaks. Daarvoor ga je dan het hele systeem omgooien. Nou, poepoe, daar hebben we wat aan hoor
Ik heb ook liever dat iedereen rijk is , ongeacht opleiding en beroep, maar zo zit de wereld niet in elkaar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En sowieso vind ik het al redelijk zwakzinnig om iemand met een master belangrijker of hoger in te schalen dan bijvoorbeeld een bouwvakker. Sommige beroepsgroepen met een master is het laagste van het laagste, tuig van de bovenste riggelEn maar binnenharken terwijl de rest van Nederland krom ligt.
Jij doet net alsof je recht hebt op veel geld als je een master hebt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:45 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik heb ook liever dat iedereen rijk is , ongeacht opleiding en beroep, maar zo zit de wereld niet in elkaar.
Maar dat gebeurt niet beste Smoofiequote:Op vrijdag 9 november 2012 13:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Vij zo'n vlaktaks schaf je ook de arbeidskortingen etc af. Lijkt me logisch. Minder bureaucratie en geen HRA meer. Nou nou, wat eng zeg. En ja, de bedoeling is juist het hele systeem omgooien heh.
Zoveel verdienen die toch ook weer niet, zeker de net afgestudeerdenquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jij doet net alsof je recht hebt op veel geld als je een master hebt.
Arbeid mag beloont worden maar jij wil alles volledig bij de zwakkere in de samenleving neerleggen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:45 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik heb ook liever dat iedereen rijk is , ongeacht opleiding en beroep, maar zo zit de wereld niet in elkaar.
Alleen als je exceptioneel goed bent. Zoals het hoort.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zoveel verdienen die toch ook weer niet, zeker de net afgestudeerden
toch wel aardig, tenzij je een echt nutteloze studie hebt gedaan, wordt je vaak wel aangenomen vanwege je wetenschappelijke denkniveau.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zoveel verdienen die toch ook weer niet, zeker de net afgestudeerden
Nee, maar mensen halen dat omdat ze een beter perspectief op een goed betaalde baan willen hebben tov de mensen die het niet hebben. Het is diplomacultuur geworden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jij doet net alsof je recht hebt op veel geld als je een master hebt.
Oke man, dus dan vind jij niet dat je een beetje extra mag betalen terwijl je toch nog veel meer over houdt dan de volgens jou minderwaardige bouwvakkers?quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, maar mensen halen dat omdat ze een beter perspectief op een goed betaalde baan willen hebben tov de mensen die het niet hebben. Het is diplomacultuur geworden.
Dus dat je dan al een beter betaalde baan hebt moet ook nog extra beloont worden dmv HRA achtige constructie's. Logisch.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, maar mensen halen dat omdat ze een beter perspectief op een goed betaalde baan willen hebben tov de mensen die het niet hebben. Het is diplomacultuur geworden.
In Smoofie-land wel.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dus dat je dan al een beter betaalde baan hebt moet ook nog extra beloont worden dmv een HRA achtige constructie's. Logisch.
Straks gaan de groot verdieners emigreren, minder hoogopgeleide door al die bezuinigingen.. en boem, over 5 jaar weer een hoop geld te kort.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:48 schreef Typisch het volgende:
[..]
Oke man, dus dan vind jij niet dat je een beetje extra mag betalen terwijl je toch nog veel meer over houdt dan de volgens jou minderwaardige bouwvakkers?
Je doet alsof een bouwvakker een minderwaardige mens is.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik heb al eens eerder gesteld dat iedereen zou moeten werken voor hun geld dus ook iemand in de bijstand, al is het maar een "community service" van een paar uur per dag een paar dagen in de week, met uitzondering van de mensen die dit fysiek niet kunnen of al met pensioen zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Arbeid mag beloont worden maar jij wil alles volledig bij de zwakkere in de samenleving neerleggen.
Ik vind dat rijke mensen wel meer mogen betalen, maar dat nivelleren om het nivelleren vind ik onzin. En ik vind 70k per jaar niet echt rijk.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:48 schreef Typisch het volgende:
[..]
Oke man, dus dan vind jij niet dat je een beetje extra mag betalen terwijl je toch nog veel meer over houdt dan de volgens jou minderwaardige bouwvakkers?
Die mensen gaan niet weg.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:49 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Straks gaan de groot verdieners emigreren, minder hoogopgeleide door al die bezuinigingen.. en boem, over 5 jaar weer een hoop geld te kort.
de grootverdieners emigreren niet. misschien die enkelen wat vele miljoenen verdienen, maar het grootste geld zit in de grote groep mensen die 50-75k per jaar verdienen. DIe gaan echt niet emigreren alleen daarvoorquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:49 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Straks gaan de groot verdieners emigreren, minder hoogopgeleide door al die bezuinigingen.. en boem, over 5 jaar weer een hoop geld te kort.
Zolang de hoogste schijf 52% is, ja. Kijk als je hoge belasting wilt hebben, zorg dan dat je een soort van Denemarken wordt ofzo, dan vind ik het niet erg. Maar in Nederland kan dat niet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dus dat je dan al een beter betaalde baan hebt moet ook nog extra beloont worden dmv HRA achtige constructie's. Logisch.
Er komen juist steeds meer hogeropgeleide, het is nog steeds erg aantrekkelijk om je als bedrijf hier te vestigen en er is nu juist geld tekort waardoor er bezuinigd moet worden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:49 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Gebeurt niet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:49 schreef Geo4kant het volgende:
migreren, minder hoogopgeleide door al die bezuinigingen.. en boem, over 5 jaar weer een hoop geld te kort.
Het is meer dan 2 keer het modale salaris in Nederland, dus ja, dan heb je het wel getroffen ja.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik vind dat rijke mensen wel meer mogen betalen, maar dat nivelleren om het nivelleren vind ik onzin. En ik vind 70k per jaar niet echt rijk.
En die mensen die vele miljoenen verdienen krijgen toch allemaal geld via dividenden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:50 schreef Adames het volgende:
[..]
de grootverdieners emigreren niet. misschien die enkelen wat vele miljoenen verdienen, maar het grootste geld zit in de grote groep mensen die 50-75k per jaar verdienen. DIe gaan echt niet emigreren alleen daarvoor
Ik zeg nergens het woordje rijk, verder kom je nu gewoon met wat bullcrap als antwoord. Dat zie je toch zelf ook wel?quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik vind dat rijke mensen wel meer mogen betalen, maar dat nivelleren om het nivelleren vind ik onzin. En ik vind 70k per jaar niet echt rijk.
Ze hebben het stiekem veel te goed hier maar het zou wel fijn zijn als ze nog meer konden binnen harken he.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:50 schreef Typisch het volgende:
[..]
Er komen juist steeds meer hogeropgeleide, het is nog steeds erg aantrekkelijk om je als bedrijf hier te vestigen en er is nu juist geld tekort waardoor er bezuinigd moet worden.
Want?quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik zeg nergens het woordje rijk, verder kom je nu gewoon met wat bullcrap als antwoord. Dat zie je toch zelf ook wel?
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind dat je hier toch wel heel veel belasting betaaltquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ze hebben het stiekem veel te goed hier maar het zou wel fijn zijn als ze nog meer konden binnen harken he.
Dit. Als ik iets geleerd heb van mijn ouders is dat je blij moet zijn met wat je hebt, als je het maar chill hebt. Ik zie mijzelf ook niet echt een of andere über carričre maken, omdat ik gewoon al snel tevreden ben met wat ik heb. Geen stress en wel gewoon goed kunnen leven, daar ga ik voor.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ze hebben het stiekem veel te goed hier maar het zou wel fijn zijn als ze nog meer konden binnen harken he.
Lees maar terug.quote:
Klopt. Alleen krijg je daar ook ontzettend veel voor terug in dit land.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind dat je hier toch wel heel veel belasting betaalt
Je krijgt er ook veel voor terug.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind dat je hier toch wel heel veel belasting betaalt
In heel West-Europa betaal je veel. In West-Europa is het ook het prettigst wonen ter wereld.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom daar bericht naar sturen?quote:
ja geen flauw idee eigenlijkquote:
Teletekstquote:
Succes mede onderklasgenoot./smoofquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:58 schreef Typisch het volgende:
Naar de supermarkt, even kijken of het allemaal nog wat duurder is geworden.
Ik dacht dat je smoof was dus ik wou al iets heel gemeens zeggenquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:57 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
TeletekstVan die mensen die het beeld zwart houden om nieuws te lezen wat ook op het internet staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |