Dan heb je pech en ga je bij je ouders klagen, omdat je zoveel melk hebt gekregen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:22 schreef Deskjet het volgende:
[..]
Wat er mis mee is? Waarom is het belang dat een oldtimereigenaar heeft belangrijker dan mijn belang? Ik heb lange benen en pas niet in een kleine lichte auto, en betaal me dus scheel aan motorrijtuigenbelasting. Een oldtimer is een vrijwillige keuze. Dat plaatst je nog niet boven de groep.
Lijkt me toch geen monster, controles zijn er nu ook al voor illegaal prive-gebruik van de leaseauto. Hoeveel moeite kost het naast elkaar leggen van deze database en diegene van de digitale rittenkaart.quote:NIEUWE SOFTWARE
Voorzitter Bert Pronk benadrukt dat zijn organisatie niet blij zou zijn met de invoering van een zogeheten zestigdagenkaart. Met zo’n eventueel digitale knippas zou een oldtimer maximaal zestig keer per jaar de weg op mogen.„Doe je dat, dan creëer je een administratief monster. De Rijksdienst voor het Wegverkeer zou nieuwe software moeten schrijven en iemand moet toezicht gaan houden. Dan kost de maatregel meer dan die oplevert. We zijn ervan overtuigd dat als je de ’dieselbenzen’ aanpakt er een groep van maar een paar honderd man overblijft die meer dan een paar duizend kilometer per jaar met hun klassieker rijden. Een te verwaarlozen aantal dus.”
In Nederland wordt op diesel veel minder accijns geheven dan op benzine, waarschijnlijk om bepaalde sectoren te bevoordelen ten opzichte van landen om ons heen, voornamelijk de transportsector. Om te voorkomen dat nu iedere auto op diesel rijdt moeten ze meer MRB en BPM betalen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dan heb je pech en ga je bij je ouders klagen, omdat je zoveel melk hebt gekregen.
Nederland is op dat gebied zowiezoo absurt.. 1600euro belasting voor een auto uit 2005!! Mijn oom betaald 160 voor de zijne in Duitsland voor een 2011 Kia 7 persoons MPV met een 2.5TD motor..
Kom op zeg, kijk eens hoe het is over de grens..quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:12 schreef Fer het volgende:
[..]
In Nederland wordt op diesel veel minder accijns geheven dan op benzine, waarschijnlijk om bepaalde sectoren te bevoordelen ten opzichte van landen om ons heen, voornamelijk de transportsector. Om te voorkomen dat nu iedere auto op diesel rijdt moeten ze meer MRB en BPM betalen.
Dat verschil in accijns is misschien ¤0,05 per liter. Dan moet je 40.000 liter per jaar tanken, cq 600.000 km per jaar rijden om de Nederlandse wegenbelasting te rechtvaardigen. Dat is het dus niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:12 schreef Fer het volgende:
[..]
In Nederland wordt op diesel veel minder accijns geheven dan op benzine, waarschijnlijk om bepaalde sectoren te bevoordelen ten opzichte van landen om ons heen, voornamelijk de transportsector. Om te voorkomen dat nu iedere auto op diesel rijdt moeten ze meer MRB en BPM betalen.
Ja, daar is diesel evenduur of duurder zelfs dan benzine. Verder verdienen we aan goederen vervoeren naar landen om ons heen, zij niet. Kerosine is zelfs helemaal vrijgesteld van accijns, denk niet dat een 747 een roetfilter of katalysator heeft.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kom op zeg, kijk eens hoe het is over de grens..
Bijna 30ct... benzine is goedkoper dan diesel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:26 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat verschil in accijns is misschien ¤0,05 per liter. Dan moet je 40.000 liter per jaar tanken, cq 600.000 km per jaar rijden om de Nederlandse wegenbelasting te rechtvaardigen. Dat is het dus niet.
Ja.. maar hoeveel scheelt dat..? Het is ongeveer 5 tot 10ct. duurder dan de diesel hier.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja, daar is diesel evenduur of duurder zelfs dan benzine. Verder verdienen we aan goederen vervoeren naar landen om ons heen, zij niet. Kerosine is zelfs helemaal vrijgesteld van accijns, denk niet dat een 747 een roetfilter of katalysator heeft.
Ik weet niet waar jij diesel gaat tanken in Duitsland, maar mijn ervaring is 5 a 10 cent duurder als in Nederland, misschien 15 cent, maar dan halen we het vergeleken met het verschil in wegenbelasting nog lang niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Bijna 30ct... benzine is goedkoper dan diesel.
Dieselprijzen stijgen overal. En waarom zou je stijgende kosten niet kunnen doorberekenen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Feit is dat de transportsector wel enorm lijdt onder de stijgende dieselprijzen. Ze kunnen namelijk niks meer doorberekenen.
Voor jou 10, wat zeg ik, 100 anderen die het voor een lagere prijs doet. De concurrentie is moordend.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dieselprijzen stijgen overal. En waarom zou je stijgende kosten niet kunnen doorberekenen?
Niemand gaat onder de kostprijs rijden.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Voor jou 10, wat zeg ik, 100 anderen die het voor een lagere prijs doet. De concurrentie is moordend.
Nee maar de een kan de stijgende prijzen beter opvangen dan de ander.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niemand gaat onder de kostprijs rijden.
had het gelezen en er staat al een fout inquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Antieke auto’s toch gespaard
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/a(...)toch_gespaard__.html
Het is de telegraaf helaas maar de geluiden zijn redelijk positief.
dat poolse bedrijf met rare naam doet het voor 10% minderquote:Op woensdag 14 november 2012 09:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dieselprijzen stijgen overal. En waarom zou je stijgende kosten niet kunnen doorberekenen?
makkelijker is biodiesel van frituurvetquote:Op dinsdag 13 november 2012 21:52 schreef Fer het volgende:
Tijd om de vrachtwagens op aardgas te laten rijden. Ik heb begrepen dat een 1kg CNG net zoveel kilometers kan rijden als 1kg diesel.
Ja, en de helft van de keren liggen je spulletjes in de berm omdat de chauffeur dronken was of komen ze nooit aanquote:Op woensdag 14 november 2012 11:22 schreef T42 het volgende:
[..]
dat poolse bedrijf met rare naam doet het voor 10% minder
Roerend mee eens.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.
Nog wel.. Over 20 jaar hebben ze mischien een kever status.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.
ken weinig turken in een golf 2quote:Op woensdag 14 november 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Een Golf I vind ik nog wel een klassieker te noemen trouwens. Een Golf II is gewoon een turkenbak.
weet dat golf1 en t3 busjes een GTI versie hadden gordijnen trekhaak imperial voor de turken.. (is maar 10 jaargeleden)quote:Op woensdag 14 november 2012 13:17 schreef virl3 het volgende:
[..]
Nog wel.. Over 20 jaar hebben ze mischien een kever status.
golf1 ook... tot 2009 dacht ikquote:Op woensdag 14 november 2012 13:08 schreef daNpy het volgende:
Omdat ze te lang gemaakt zijn, tot begin jaren 90. Dat is nog maar 20 jaar geleden en dus te 'vers'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |