Als je dat zou willen... heel graagquote:Op donderdag 8 november 2012 15:10 schreef Mirjam het volgende:
Zal ik dat eens aan m'n moeder vragen?
Ja, vond ik ook wel eigenlijk. Vraag naar moeder staat (lang leve Facebookquote:Op donderdag 8 november 2012 15:12 schreef minkuukel het volgende:
Ik zal het eens aan mijn zoon vragen.
Interessante vraag wel.
Juist niet, maar ze worden al gauw in een verdom hoekje gedrukt.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:13 schreef koekii het volgende:
Ik dacht altijd dat mensen die doof zijn meer met hun 'soortgelijken' wilden omgaan.
Dat inderdaad, het is natuurlijk kei-eng om te proberen te communiceren met iemand die je niet kan horenquote:Op donderdag 8 november 2012 15:14 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Juist niet, maar ze worden al gauw in een verdom hoekje gedrukt.
Ik twijfel, wat ze kunnen ook liplezen.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:15 schreef Lindgren. het volgende:
Ze denken inderdaad in gebarentaal. Was ooit eens iets over op TV.
Mijn moeder is ook volledig doof, maar volgens mij denkt zij gewoon in het Nederlandsquote:Op donderdag 8 november 2012 15:10 schreef Mirjam het volgende:
Zal ik dat eens aan m'n moeder vragen?
Dat lijkt me sterk in het geval van mijn moederquote:Op donderdag 8 november 2012 15:15 schreef Lindgren. het volgende:
Ze denken inderdaad in gebarentaal. Was ooit eens iets over op TV.
Of dat of je moet het zien als hintsquote:Op donderdag 8 november 2012 15:15 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Dat inderdaad, het is natuurlijk kei-eng om te proberen te communiceren met iemand die je niet kan horen
quote:Op donderdag 8 november 2012 15:09 schreef iBenny het volgende:
Misschien op het eerste gezicht een stomme vraag
ja okeoke.. Je hebt emotioneel denken en eh.. logisch(?) denken, maar vooral dat denken in spreektaal... Daar ben ik benieuwd naar. Ik denk namelijk ook dat doven beter emotioneel kunnen denken en dat dat niet álleen komt door naar je kijken maar ook omdat ze wel meer emotioneel zouden moeten denken.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:49 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik denk dat het toch wel iets genuanceerder is dan dat doven alleen in gebarentaal denken en horenden alleen in spreektaal zeg maar. Ik heb het idee dat ik als horende ook niet altijd in spreektaal denk hoor. Dat het gevoelens of emoties zijn, maar niet altijd woorden. Zeker als het wat meer onderbewust is.
Dat denk ik niet.quote:
M'n moeder reageerde op m'n mailtje met "Daar moet ik even over nadenken"quote:
Ik dacht: Je kan niet denken als baby, dus onthoudt je ook niks van 't baby zijn. Later leer je steeds meer praten en dus ook denken, dus onthoudt je ook wat meer.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |