Ja dat zeker.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:41 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ach, na 19 januari zal het wel heel rustig zijn, maar zo lang wil ik niet wachten.
Het wordt wel erg duur om al die motoren te hebben straks.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:44 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja dat zeker.
Zal me niks verbazen als er ook heel veel rijscholen stoppen.
Mijn oude rijschool is al gekapt
Dat kan ik me ook best wel voorstellen. Dan moet een kleine rijschool met één instructeur al drie motoren hebben. Waarvan er altijd één stil staat omdat er maximaal twee lessers tegelijk meegenomen mogen worden.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:51 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Het wordt wel erg duur om al die motoren te hebben straks.
Hoor ook dat rijscholen sommige klassen niet gaan aanbieden. Dus geen 11kw, of anders alleen vol vermogen.
"Niet zo hard jongens"quote:Op donderdag 8 november 2012 12:00 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat kan ik me ook best wel voorstellen. Dan moet een kleine rijschool met één instructeur al drie motoren hebben. Waarvan er altijd één stil staat omdat er maximaal twee lessers tegelijk meegenomen mogen worden.
Dan kan de instructeur natuurlijk wel op die 3e motor, maar ik denk niet dat zo prettig is als de instructeur op de 11kw moet![]()
en vergeet niet dat de oude 25KW motoren geen ruk meer waard zijnquote:Op donderdag 8 november 2012 12:00 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat kan ik me ook best wel voorstellen. Dan moet een kleine rijschool met één instructeur al drie motoren hebben. Waarvan er altijd één stil staat omdat er maximaal twee lessers tegelijk meegenomen mogen worden.
Dan kan de instructeur natuurlijk wel op die 3e motor, maar ik denk niet dat zo prettig is als de instructeur op de 11kw moet![]()
quote:
Die kunnen bij de meeste rijscholen wel omgezet worden voor categorie A2 of Aquote:Op donderdag 8 november 2012 12:02 schreef lipjes het volgende:
[..]
en vergeet niet dat de oude 25KW motoren geen ruk meer waard zijn
De meeste 25KW les-motoren zijn al beperkt he.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:03 schreef Tankiej het volgende:
[..]
[..]
Die kunnen bij de meeste rijscholen wel omgezet worden voor categorie A2 of A
Lesmotoren voor lichte rijbewijs mogen nu 34kw hebben, dus de meeste rijscholen zullen ze ook niet verder afgeknepen hebben lijkt mij.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
De meeste 25KW les-motoren zijn al beperkt he.
Moet je die eens nog verder gaan beperken, gaat em nie worden nie.
Zo even van de wiki.
Honda CB400, de meest reguliere lesmotor.
Horsepower: 39 kW (52 hp) @ 11000 rpm
Als je het lichte rijbewijs haalt, mag je maximaal 25kw ja. Lesmotoren voor het lichte rijbewijs moeten minder dan 35kw hebben, dus ze mogen ook 34kwquote:Op donderdag 8 november 2012 12:38 schreef lipjes het volgende:
Even aangepast na een zoekoptie, CBF500 zie ik het meeste, en lichte motoren nu is 25KW max he
Dat wist ikquote:Op donderdag 8 november 2012 12:43 schreef lipjes het volgende:
Even nagezocht, en inderdaad je hebt gelijk.
Maar dan alsnog, 35KW knijpen naar 11KW
begrenzing eruit en voila, vol vermogen motorquote:Op donderdag 8 november 2012 12:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
De meeste 25KW les-motoren zijn al beperkt he.
Moet je die eens nog verder gaan beperken, gaat em nie worden nie.
Honda CBF500, de meest reguliere lesmotor wat ik zo snel zie
Vermogen: 42.5KW (2004 model)
Als je een brommer een beetje fatsoenlijk opvoert, dan heeft ie al snel meer dan 11kWquote:Op donderdag 8 november 2012 12:56 schreef BlackLining het volgende:
Een brommer opvoeren zal waarschijnlijk makkelijker zijn en vooral beter rijden dan een motor zo hard knijpen.
die 2 die ik net noem zijn fabrieks-af zo licht.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:56 schreef BlackLining het volgende:
Een brommer opvoeren zal waarschijnlijk makkelijker zijn en vooral beter rijden dan een motor zo hard knijpen.
Zat, alleen zijn die dingen in nederland amper te krijgen omdat er geen markt voor is. Ik noem, elke 125cc? Van de YBR125, naar de aprilia RS125, naar de duke 125 totaan de hele linie bambi zooi.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:51 schreef lipjes het volgende:
Ja maar vraag me af hoe ze dat met 11KW motoren gaan doen, ik ken er zo gauw geen die dat fabrieks-af hebben
Heb er 1 gevonden
http://www.autoscout24.nl(...)d=634866827480000000
Waarop je dan ook fatsoenlijk kan lessen he, dus alle sport motoren vallen af, evenals alle crossers.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zat, alleen zijn die dingen in nederland amper te krijgen omdat er geen markt voor is. Ik noem, elke 125cc? Van de YBR125, naar de aprilia RS125, naar de duke 125 totaan de hele linie bambi zooi.
Nog niet nee. Komt wel volgend jaarquote:Op donderdag 8 november 2012 12:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zat, alleen zijn die dingen in nederland amper te krijgen omdat er geen markt voor is. Ik noem, elke 125cc? Van de YBR125, naar de aprilia RS125, naar de duke 125 totaan de hele linie bambi zooi.
Niks mis met lessen op SM's of all-roads. Gebeurd genoeg.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:00 schreef lipjes het volgende:
[..]
Waarop je dan ook fatsoenlijk kan lessen he, dus alle sport motoren vallen af, evenals alle crossers.
Je houd alleen de tour & naked's over
Klopt, maar ga jij op die custom een lesser zetten?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:00 schreef Yreal het volgende:
Yamaha heeft er zelfs 4
http://www.yamaha-motor.e(...)les/125cc/index.aspx
Niet haten op de WR's. In amsterdam rijden die dingen rond en telkens als ik er in zie zou ik mijn fazer er voor inruilen. Hoe die gasten overal tussen door komenquote:Op donderdag 8 november 2012 13:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Klopt, maar ga jij op die custom een lesser zetten?
De WR's ga je daar ook echt niet voor gebruiken als rijschool, wordt je finaal uitgelachen.
Blijft alleen die YBR over
Mijn brommer had 9kWquote:Op donderdag 8 november 2012 12:57 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Als je een brommer een beetje fatsoenlijk opvoert, dan heeft ie al snel meer dan 11kW
Zeg er verder ook niks over, bij mij komt er als het goed is volgend jaar zoiets:quote:Op donderdag 8 november 2012 13:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet haten op de WR's. In amsterdam rijden die dingen rond en telkens als ik er in zie zou ik mijn fazer er voor inruilen. Hoe die gasten overal tussen door komen
Dat bedoel ikquote:Op donderdag 8 november 2012 13:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mijn brommer had 9kWEn dat was een oude, uit '68.
Heeft ook niet veel met opvoeren te maken, alleen met de begrenzer eruit halen die Europa er zo nodig in wil hebben. Vind het wel typisch trouwens, op een brommer ben je eindeloos aan het kloten om de begrenzer eruit te halen en dat te verbergen voor Oom Agent. Met een motor lap je honderden euro's voor een begrenzer, om die maar vooral op kenteken te hebben
Tja, je moet iets.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:04 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zeg er verder ook niks over, bij mij komt er als het goed is volgend jaar zoiets:
http://www.yamaha-motor.e(...)ompetitie/yz250.aspx
Als wintermotor.
Maar om op te lessen, zie ik echt niet gebeuren
waar woon jij nou ong?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:07 schreef BlackLining het volgende:
Ik zag laatst een Kwaak ZZR6 voor 400 euro staan. Ook maar eens stevig over nadenken. Dan kan El Bandito op stal deze winter.
Dat vind ik nog steeds best een tof ding, zou het niet erg vinden om op die Duke te rijdenquote:Op donderdag 8 november 2012 13:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tja, je moet iets.
Dan zeg ik
[ afbeelding ]
Meest realistische keus denk ik. Je schijnt hier nog 120/130 uit te kunnen persen als je wat rommelt met de elektra. Vind nog steeds wel dat we hier net als in de rest van europa op ons 16de op moeten kunnen rijden, desnoods 17.
bij de 11kw harley's misschien jaquote:Op donderdag 8 november 2012 13:17 schreef Tankiej het volgende:
Lesmotoren voor categorie A1 moeten ook minstens 90 km/h halen, dus dan valt er vast wel weer wat af
quote:Op donderdag 8 november 2012 13:17 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat vind ik nog steeds best een tof ding, zou het niet erg vinden om op die Duke te rijden
Die Duke vind dat waarschijnlijk andersom wel, met mijn gewicht/lengte
Lesmotoren voor categorie A1 moeten ook minstens 90 km/h halen, dus dan valt er vast wel weer wat af
Ja dat zou nog wel een goede lesser zijn.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tja, je moet iets.
Dan zeg ik
[ afbeelding ]
Meest realistische keus denk ik. Je schijnt hier nog 120/130 uit te kunnen persen als je wat rommelt met de elektra. Vind nog steeds wel dat we hier net als in de rest van europa op ons 16de op moeten kunnen rijden, desnoods 17.
Gaan we doenquote:Op donderdag 8 november 2012 13:19 schreef Salatrel het volgende:
misschien wel een leuk vrijdagtopic voor MF.... vragen of het mogelijk is een goldwing op 11kw te zetten
quote:Op donderdag 8 november 2012 13:19 schreef Salatrel het volgende:
misschien wel een leuk vrijdagtopic voor MF.... vragen of het mogelijk is een goldwing op 11kw te zetten
quote:Op donderdag 8 november 2012 13:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
bij de 11kw harley's misschien ja
Het is bijna vrijdag tochquote:Op donderdag 8 november 2012 13:22 schreef lipjes het volgende:
Zouden ze het vrijdagmiddag topic nu ook al waarderen
Hehe, als ik goed begrepen heb hoe jij rijd kom je langs de Morspoort in Leiden. Daar woon ik zo'n 75 meter achter.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
waar woon jij nou ong?wil jou nou wel eens spotten
bazen locatiequote:Op donderdag 8 november 2012 13:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hehe, als ik goed begrepen heb hoe jij rijd kom je langs de Morspoort in Leiden. Daar woon ik zo'n 75 meter achter.
Gecondoleerd.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb al weekend.
Alleen wel een wat minder leuk écht begin van het weekend morgen. Oude buurjongen begraven die op 22-jarige leeftijd is overleden.. Straks dus maar weer richting Brabant daarvoor.
Wou dat ik dat ook kon, maar met die verkoudheid nu ga ik niet rijdenquote:Op donderdag 8 november 2012 13:37 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Tell me about it, zaterdag weer rijden!
Sterktequote:Op donderdag 8 november 2012 13:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb al weekend.
Alleen wel een wat minder leuk écht begin van het weekend morgen. Oude buurjongen begraven die op 22-jarige leeftijd is overleden.. Straks dus maar weer richting Brabant daarvoor.
Zaterdag klussen, vloerbedekking mag van de trap af.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:37 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Tell me about it, zaterdag weer rijden!
Na één keer niezen in je helm leer je dat wel af jaquote:Op donderdag 8 november 2012 13:39 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Wou dat ik dat ook kon, maar met die verkoudheid nu ga ik niet rijden
Kat zoeken, erop vastbinden en nat spuiten met de plantenspuit.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:40 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zaterdag klussen, vloerbedekking mag van de trap af.
Vuurtje anyone?
klote lijm
Verkoudheid heb ik maand geleden al gehad, toen heb ik ook niet gereden btw.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:39 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Wou dat ik dat ook kon, maar met die verkoudheid nu ga ik niet rijden
Leuk klusjequote:Op donderdag 8 november 2012 13:40 schreef lipjes het volgende:
Zaterdag klussen, vloerbedekking mag van de trap af.
Vuurtje anyone?
klote lijm
Vuurtje heeft dan toch mijn voorkeurquote:Op donderdag 8 november 2012 13:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Na één keer niezen in je helm leer je dat wel af ja
[..]
Kat zoeken, erop vastbinden en nat spuiten met de plantenspuit.
En bedankt, beide.
Blijft ook altijd leuk.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:47 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Leuk klusje
Zo heb ik vorige week zondag het pad naar het schuurtje opnieuw kunnen straten. Dit omdat de deur van de schuur niet meer goed open kon (en straks met de kou nog minder ver). Daarom kon ik nog amper de motor naar binnen rijden. Heb nu alleen nog spierpijn van het straten, krijg je met die slappe ICT spieren.
Ach straks hoef je je niet meer druk te maken om zorgtoeslagquote:Op donderdag 8 november 2012 14:12 schreef lipjes het volgende:
Voor mij is het mijn zorgtoeslag.
Iemand had mij verteld dat ze je inkomen automatisch aanpassen, nou niet dus
Hadden even 11K minder staan als wat ik nu binnen krijg
Nee maar wel om een fucking hoge premiequote:Op donderdag 8 november 2012 14:22 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ach straks hoef je je niet meer druk te maken om zorgtoeslag
Dat wil ik ook voorkomen iddquote:Op donderdag 8 november 2012 13:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Na één keer niezen in je helm leer je dat wel af ja
De mijne is vrij vasthoudend, heb er al 4 dagen last van.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:47 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Verkoudheid heb ik maand geleden al gehad, toen heb ik ook niet gereden btw.
Tuurlijk. Met 120+ je neus dichtknijpen.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:49 schreef Vinniiee het volgende:
Niet rijden als je verkouden bentGewoon je neus dicht knijpen.
Nooit last van als ik zo hard rijdquote:Op donderdag 8 november 2012 14:49 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat wil ik ook voorkomen idd
[..]
De mijne is vrij vasthoudend, heb er al 4 dagen last van.
[..]
Tuurlijk. Met 120+ je neus dichtknijpen.
Ik had er een week last van en toen ging het over in een holte-ontsteking.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:49 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
De mijne is vrij vasthoudend, heb er al 4 dagen last van.
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 8 november 2012 16:57 schreef whY... het volgende:
Even denkend aan al die AVD's enzo en de 19de van januarie, gaat CBR nu ook weer mensen laten zakken die normaal niet zouden zakken voor wat extra geld?
Want CBR staat nou niet echt bekent als onafhankelijk.
Kun je beter niet doen alleen maar gezeik krijg je dervan,quote:Op donderdag 8 november 2012 17:50 schreef lipjes het volgende:
Godverdomme, net ff op het randje kunnen inhouden.
rijd zelf op de linkerbaan richting een stoplicht, komt er ineens een auto van rechts mijn baan opzetten.
Dus de standaart rem + claxon combo.
Zet hem er even naast, zoals ik altijd doe, om de bestuurder gewoon even aan te spreken.
Zit die me godverdomme uit te lachen, wilde me er dus moedwillig afrijden.
En dan niet het lef hebben om je raampje naar beneden te doen he.
Kostte me verdomd veel moeite om er niet een paar deuken in te trappen (lang leve kisten) en zijn spiegel te verbouwen.
Gore teringleier.
Op zulke momenten toch echt jammer dat je een kenteken achterop hebt zitten ja. Anders had ik het ook wel geweten.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:50 schreef lipjes het volgende:
rijd zelf op de linkerbaan richting een stoplicht, komt er ineens een auto van rechts mijn baan opzetten.
Zet hem er even naast, zoals ik altijd doe, om de bestuurder gewoon even aan te spreken.
Kostte me verdomd veel moeite om er niet een paar deuken in te trappen (lang leve kisten) en zijn spiegel te verbouwen.
Gore teringleier.
Liever niet, ben ik zelf ook de lulquote:Op donderdag 8 november 2012 19:58 schreef KneusTeun het volgende:
Sowieso zou er dan ook een systeem moeten zijn dat je met die beelden wat kan doen, soort database.
En dat als iemand zich veelvuldig laat zien op zo'n database daar ook wat mee gedaan kan worden. Voor alle weggebruikers.
Zo valt me op dat het niet alleen incidenten zijn, maar er echt mensen zijn die denken dat het heel normaal is wat ze doen.
Als het kenteken, de bestuurder en de actie goed in beeld komen kan het in ieder geval aanleiding zijn om er serieus werk van te maken.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:15 schreef KneusTeun het volgende:
Ik weet niet of beelden ook nog nut hebben bij verzekering...
Zou het ook wel handig voor kunnen zijn.
Smeerlapperij is het inderdaad. Ik zou niet weten wat ik zou doen in dit geval.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:50 schreef lipjes het volgende:
Gore teringleier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |