Kom op, spit it out.quote:
Maar de kerk heeft in dezen nergens het vermeende standpunt ingenomen van de christen-extremisten, right?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
De gedachte "dat hij misschien wel homo was", was voor de pesters nou juist een motief om Tim te pesten. De kerk heeft er meer mee te maken dan jij inziet, zeker in zo'n klein, sterk katholiek dorpje. Het was zelfs de pastor die deze week namens de ouders een brief voorlas.
Ik denk dat hier weinig mensen iets tegen satire hebben. Maar laat het dan inderdaad wel steekhoudend zijn en geen stromannetjes bevatten.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:29 schreef Grumpey het volgende:
Als satire gebruikt wordt om een steekhoudend punt te maken zijn de grenzen verder dan die van fatsoen zou willen. Neemt niet weg dat een column daardoor grof wordt, maar in de journalistiek moet zoiets mogelijk zijn.
Overigens vind ik het persoonlijk wel beetje onnodig.
Als je denkt dat 't lollig is om hier te beginnen over dat ik me zou moeten bekeren dan ben je sowieso aan 't verkeerde adres. Hou 't gewoon OT, of ga ergens anders heen.quote:
De discussie over de eventuele onsmakelijkheid van deze column wordt alleen gevoerd door mensen die de échte discussie willen vermijden.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:17 schreef Jovatov het volgende:
Aan de kaak stellen van bepaalde standpunten, prima. Maar doe dat niet over de rug van een moeder die net haar kind verloren heeft. Die heeft namelijk compleet niets met die standpunten te maken.
En goed, dat creëert inderdaad wat extra publiciteit. Maar gaat de gegeneerde discussie over de standpunten van Mariska, of over de onsmakelijkheid van de column? En in dat laatste geval, hoe nuttig is deze publiciteit dan?
ja. want stel je voor dat andere mensen eens 'last' van je verdriet zouden kunnen hebbenquote:Op donderdag 8 november 2012 12:19 schreef Ringo het volgende:
Dat heb je er nu van -- niet als je suïcidale zoon homo is, maar als je met dat persoonlijke drama de publiciteit zoekt. Dan zijn er veel die meedogenloos met jouw verdriet aan de haal gaan, ter wille van de maatschappelijke zaak.
Ohw, wat fijn dat jij meer weet over dat dorp en omgeving dan ik. Ik ben bijna vergeten dat ik er opgegroeid ben en er elk weekend weer komquote:Op donderdag 8 november 2012 13:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
De gedachte "dat hij misschien wel homo was", was voor de pesters nou juist een motief om Tim te pesten. De kerk heeft er meer mee te maken dan jij inziet, zeker in zo'n klein, sterk katholiek dorpje. Het was zelfs de pastor die deze week namens de ouders een brief voorlas.
Bullshit. Lekker makkelijk om nu ineens het slachtoffer uit te gaan lopen hangen.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:32 schreef Boldface het volgende:
[..]
De discussie over de eventuele onsmakelijkheid van deze column wordt alleen gevoerd door mensen die de échte discussie willen vermijden.
quote:De échte discussie gaat namelijk om het feit dat homo-zijn in bepaalde kringen en gemeenschappen nog steeds abnormaal wordt gevonden en reden is om mensen de dood in te pesten.
twitter:MariskadeHaas twitterde op donderdag 08-11-2012 om 12:52:55In debat gaan in de media, juich ik toe.Maar zoals Koelman doet over de rug van #timribberink is laag en afschuwelijk.Dat Metro dit plaatst reageer retweet
twitter:MariskadeHaas twitterde op donderdag 08-11-2012 om 12:54:39Onbegrijpelijk en onfatsoenlijk dat Metro dit stuk van Koelman plaatst! Over de rug van #TimRibberink. http://t.co/th0onTTq reageer retweet
Jij hebt je achterlijke standpunten over abortus geuit over de rug van iemand die een miskraam heeft gehad, hypocriete kuthoer.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:34 schreef Boldface het volgende:
NB:twitter:MariskadeHaas twitterde op donderdag 08-11-2012 om 12:52:55In debat gaan in de media, juich ik toe.Maar zoals Koelman doet over de rug van #timribberink is laag en afschuwelijk.Dat Metro dit plaatst reageer retweet
twitter:MariskadeHaas twitterde op donderdag 08-11-2012 om 12:54:39Onbegrijpelijk en onfatsoenlijk dat Metro dit stuk van Koelman plaatst! Over de rug van #TimRibberink. http://t.co/th0onTTq reageer retweet
Hypocriete schijnheilige doos is tquote:Op donderdag 8 november 2012 13:34 schreef Boldface het volgende:
NB:twitter:MariskadeHaas twitterde op donderdag 08-11-2012 om 12:52:55In debat gaan in de media, juich ik toe.Maar zoals Koelman doet over de rug van #timribberink is laag en afschuwelijk.Dat Metro dit plaatst reageer retweet
Want het is natuurlijk nooit mogelijk om twee discussies tegelijk te voeren?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:32 schreef Boldface het volgende:
[..]
De discussie over de eventuele onsmakelijkheid van deze column wordt alleen gevoerd door mensen die de échte discussie willen vermijden.
"Vind ik leuk"quote:Op donderdag 8 november 2012 13:22 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dat het een column is maakt het niet minder ook een brief. Dat is, zoals je zegt, de vorm van deze column.
Ik snap dat het satire is. Ik snap dat hij iets aan de kaak wil stellen. Maar hij doet dat in deze over de rug heen van een moeder die net haar zoon heeft verloren. Dat is, letterlijk, over lijken gaan om je boodschap over te brengen.
Onnodig en ongepast, mijns inziens.
Twee interessante opmerkingen. Ten eerste: ook al was er in heel Nederland maaf één gelovige "zo grof als Koelman", dan al had Koelman het volste recht om net zo grof terug te doen. Ik vrees echter dat de hoeveelheid streng-orthodoxe gelovigen met fundamentalistische trekjes in de duizenden loopt.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:20 schreef freeeman het volgende:
Ik denk ook dat weinig gelovigen zo grof zijn als koelman en als ze dat al zijn is dat geen reden om je tot dat niveau te verlagen.
En daar waar gestoorde religieuzen denken te handelen uit naam van god doet koelman dit bewust, dat vind ik veel kwalijker.
Wat je nu doet is een beetje precies ook de houding van bv die enge rooms-katholieke dame die enkel háár standpunt als juist ziet en als mensen haar aanspreken op de dingen die zij over anderen denkt te mogen zeggen.. opeens over haar standpunten gaat roepen en nét doet 'alsof zij alles maar mag vinden' en ook zij het onderwerp van discussie bepaalt.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:32 schreef Boldface het volgende:
[..]
De échte discussie gaat namelijk om het feit dat homo-zijn in bepaalde kringen en gemeenschappen nog steeds abnormaal wordt gevonden
Precies. Overigens vind ik het verspreiden van leugens ("homo's worden in christelijke gemeenschappen doodgepest") misschien nog wel kwalijker.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:35 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een non-discussie, het enige dat de gemiddelde Christenfundi wil is jou als homo "genezen", in een soort van ziekelijke medemenselijkheid willen ze zorgen dat je normaal wordt omdat ze denken dat dat 't beste voor je is en je naar de hemel kan, ze doen 't allemaal uit goede wil, hoe verrot dan ook.
Niemand wil iemand "de dood in pesten", je kan ze hooguit kwalijk nemen dat ze te zorgzaam proberen te zijn, en daarmee gewoon de meest botte stompzinnige idioten zijn.
Wie de publiciteit zoekt, kan een hoop geschreeuw verwachten.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:32 schreef simmu het volgende:
ja. want stel je voor dat andere mensen eens 'last' van je verdriet zouden kunnen hebben![]()
ter informatie; ik zit me al een week te ergeren aan al die mensen die een oordeel vellen over wat feitelijk alleen het gezin zelf aangaat. alleen zij mogen beslissen precies hoe zij rouwen. en niemand anders heeft er het recht toe om zich daar in te mengen of over te oordelen.
Correct, de enigen die dat doen in die gemeenschappen zijn jongeren, en die doen dat heus niet vanuit Christelijke oogpunten. De echt gelovige ouderen die kijken je schuins aan, denken dat je naar de hel gaat, en noem maar op, maar ze gaan je echt niet voluit pesten. Maar he, recht op die mening mogen ze hebben, ik heb ook een mening over hun leven dus who cares.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Overigens vind ik het verspreiden van leugens ("homo's worden in christelijke gemeenschappen doodgepest") misschien nog wel kwalijker.
Ik heb al 2 keer gevraagd om een citaat waaruit blijkt dat iemand dit vermeende standpunt aanneemt.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Twee interessante opmerkingen. Ten eerste: ook al was er in heel Nederland maaf één gelovige "zo grof als Koelman", dan al had Koelman het volste recht om net zo grof terug te doen.
Homo's doodpesten en doodwensen is essentieel anders dan wensen dat ze genezen worden.quote:Ik vrees echter dat de hoeveelheid streng-orthodoxe gelovigen met fundamentalistische trekjes in de duizenden loopt.
Wat een belachelijke redenering. De verantwoordelijkheid voor je uitspraken ligt bij jezelf, niet bij een ander.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Twee interessante opmerkingen. Ten eerste: ook al was er in heel Nederland maaf één gelovige "zo grof als Koelman", dan al had Koelman het volste recht om net zo grof terug te doen. Ik vrees echter dat de hoeveelheid streng-orthodoxe gelovigen met fundamentalistische trekjes in de duizenden loopt.
...
Naja, we zijn al een stuk verder. Boldface is ook van mening dat Luuk Koelman het recht niet heeft om zo grof te doen. Er is namelijk geen gelovige die m.b.t. Tim Ribberink zo grof heeft gedaan.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:43 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Wat een belachelijke redenering. De verantwoordelijkheid voor je uitspraken ligt bij jezelf, niet bij een ander.
Nee, maar dat is ook helemaal niet relevant. Het is namelijk een satirische column, er staat niet zoiets boven als "reconstructie".quote:Op donderdag 8 november 2012 13:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kun je met een citaat komen waaruit blijkt dat mevrouw de Haas de dood van een homo 'niet erg' vindt dan?
Hij schrijft niet werkelijk een brief aan de moeder van Tim. Hij schrijft een column voor lezers van de Metro (en inmiddels ook de rest van Nederland). De inhoud van de column is dus ook niet gericht aan de ouders van Tim, maar stelt de herhaaldelijk vertoonde houding van Orban-de Haas aan de kaak: de vrouw die als moeder zo goed weet wat goed is voor andere moeders.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:22 schreef Jovatov het volgende:
Ik snap dat het satire is. Ik snap dat hij iets aan de kaak wil stellen. Maar hij doet dat in deze over de rug heen van een moeder die net haar zoon heeft verloren. Dat is, letterlijk, over lijken gaan om je boodschap over te brengen.
Onnodig en ongepast, mijns inziens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |