abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118976316
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:29 schreef deeerste het volgende:
lees je ook?
Kom op, spit it out.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118976318
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:29 schreef Boldface het volgende:

[..]

De gedachte "dat hij misschien wel homo was", was voor de pesters nou juist een motief om Tim te pesten. De kerk heeft er meer mee te maken dan jij inziet, zeker in zo'n klein, sterk katholiek dorpje. Het was zelfs de pastor die deze week namens de ouders een brief voorlas.
Maar de kerk heeft in dezen nergens het vermeende standpunt ingenomen van de christen-extremisten, right?
pi_118976369
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:29 schreef Grumpey het volgende:
Als satire gebruikt wordt om een steekhoudend punt te maken zijn de grenzen verder dan die van fatsoen zou willen. Neemt niet weg dat een column daardoor grof wordt, maar in de journalistiek moet zoiets mogelijk zijn.

Overigens vind ik het persoonlijk wel beetje onnodig.
Ik denk dat hier weinig mensen iets tegen satire hebben. Maar laat het dan inderdaad wel steekhoudend zijn en geen stromannetjes bevatten.
pi_118976383
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:31 schreef deeerste het volgende:
nee dus.
Als je denkt dat 't lollig is om hier te beginnen over dat ik me zou moeten bekeren dan ben je sowieso aan 't verkeerde adres. Hou 't gewoon OT, of ga ergens anders heen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118976391
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:17 schreef Jovatov het volgende:
Aan de kaak stellen van bepaalde standpunten, prima. Maar doe dat niet over de rug van een moeder die net haar kind verloren heeft. Die heeft namelijk compleet niets met die standpunten te maken.

En goed, dat creëert inderdaad wat extra publiciteit. Maar gaat de gegeneerde discussie over de standpunten van Mariska, of over de onsmakelijkheid van de column? En in dat laatste geval, hoe nuttig is deze publiciteit dan?
De discussie over de eventuele onsmakelijkheid van deze column wordt alleen gevoerd door mensen die de échte discussie willen vermijden.

De échte discussie gaat namelijk om het feit dat homo-zijn in bepaalde kringen en gemeenschappen nog steeds abnormaal wordt gevonden en reden is om mensen de dood in te pesten. En hoewel veel katholieken inmiddels gelukkig een stuk progressiever zijn dan die clown in Vaticaanstad, draagt de RK-kerk als instituut nog steeds bij aan het veroordelen van homoseksualiteit. En conservatieve lieden als Orban-de Haas zijn dan weer de kopstukken die zélf ook de publiciteit nadrukkelijk opzoeken met hun conservatieve ideeën.
pi_118976397
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:19 schreef Ringo het volgende:
Dat heb je er nu van -- niet als je suïcidale zoon homo is, maar als je met dat persoonlijke drama de publiciteit zoekt. Dan zijn er veel die meedogenloos met jouw verdriet aan de haal gaan, ter wille van de maatschappelijke zaak.
ja. want stel je voor dat andere mensen eens 'last' van je verdriet zouden kunnen hebben :r

ter informatie; ik zit me al een week te ergeren aan al die mensen die een oordeel vellen over wat feitelijk alleen het gezin zelf aangaat. alleen zij mogen beslissen precies hoe zij rouwen. en niemand anders heeft er het recht toe om zich daar in te mengen of over te oordelen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118976408
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:29 schreef Boldface het volgende:

[..]

De gedachte "dat hij misschien wel homo was", was voor de pesters nou juist een motief om Tim te pesten. De kerk heeft er meer mee te maken dan jij inziet, zeker in zo'n klein, sterk katholiek dorpje. Het was zelfs de pastor die deze week namens de ouders een brief voorlas.
Ohw, wat fijn dat jij meer weet over dat dorp en omgeving dan ik. Ik ben bijna vergeten dat ik er opgegroeid ben en er elk weekend weer kom :')
Ik geloof je meteen dat jij meer inzicht hebt in het dorp die jij alleen kent van dit geval en tanja nijmijer (daar heb ik nog bij op school gezeten) dan ik heb.

Dat dorp is dus niet sterk katholiek, voornamelijk de oudere generaties zijn gelovig en dan alleen met de feestdagen.
pi_118976444
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:32 schreef Boldface het volgende:

[..]

De discussie over de eventuele onsmakelijkheid van deze column wordt alleen gevoerd door mensen die de échte discussie willen vermijden.
Bullshit. Lekker makkelijk om nu ineens het slachtoffer uit te gaan lopen hangen.

quote:
De échte discussie gaat namelijk om het feit dat homo-zijn in bepaalde kringen en gemeenschappen nog steeds abnormaal wordt gevonden en reden is om mensen de dood in te pesten.
pi_118976471
NB:

MariskadeHaas twitterde op donderdag 08-11-2012 om 12:52:55 In debat gaan in de media, juich ik toe.Maar zoals Koelman doet over de rug van #timribberink is laag en afschuwelijk.Dat Metro dit plaatst reageer retweet
MariskadeHaas twitterde op donderdag 08-11-2012 om 12:54:39 Onbegrijpelijk en onfatsoenlijk dat Metro dit stuk van Koelman plaatst! Over de rug van #TimRibberink. http://t.co/th0onTTq reageer retweet
pi_118976489
Belachelijk dit. Ook om het in naam van een ander te publiceren.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118976509
Wat een non-discussie, het enige dat de gemiddelde Christenfundi wil is jou als homo "genezen", in een soort van ziekelijke medemenselijkheid willen ze zorgen dat je normaal wordt omdat ze denken dat dat 't beste voor je is en je naar de hemel kan, ze doen 't allemaal uit goede wil, hoe verrot dan ook.

Niemand wil iemand "de dood in pesten", je kan ze hooguit kwalijk nemen dat ze te zorgzaam proberen te zijn, en daarmee gewoon de meest botte stompzinnige idioten zijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:37:09 #112
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_118976547
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:34 schreef Boldface het volgende:
NB:

MariskadeHaas twitterde op donderdag 08-11-2012 om 12:52:55 In debat gaan in de media, juich ik toe.Maar zoals Koelman doet over de rug van #timribberink is laag en afschuwelijk.Dat Metro dit plaatst reageer retweet
MariskadeHaas twitterde op donderdag 08-11-2012 om 12:54:39 Onbegrijpelijk en onfatsoenlijk dat Metro dit stuk van Koelman plaatst! Over de rug van #TimRibberink. http://t.co/th0onTTq reageer retweet
Jij hebt je achterlijke standpunten over abortus geuit over de rug van iemand die een miskraam heeft gehad, hypocriete kuthoer.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_118976549
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:34 schreef Boldface het volgende:
NB:

Hypocriete schijnheilige doos is t
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_118976560
Heeft dit serieus in de Metro gestaan? Wat een walgelijk verhaal.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:37:59 #115
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_118976587
quote:

[..]

Want het is natuurlijk nooit mogelijk om twee discussies tegelijk te voeren?

Dit topic gaat specifiek over de onsmakelijkheid van de column. Het is daarbij natuurlijk logisch dat je even vermeldt dat de column eigenlijk is bedoeld om de discussie aan te zwengelen, maar verder zie ik niet in waarom mensen meteen jouw 'echte discussie' hier zouden moeten voeren.

Feit dat men hier niet op 'jouw echte discusie' ingaat wil toch niet zeggen dat er in werkelijkheid niet al een discussie over het onderwerp gaande was. Een discussie waarin mensen die hier aangeven de column onsmakelijk te vinden, wellicht allang aan deelnamen.
Krekker is de bom!
pi_118976609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:22 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Dat het een column is maakt het niet minder ook een brief. Dat is, zoals je zegt, de vorm van deze column.

Ik snap dat het satire is. Ik snap dat hij iets aan de kaak wil stellen. Maar hij doet dat in deze over de rug heen van een moeder die net haar zoon heeft verloren. Dat is, letterlijk, over lijken gaan om je boodschap over te brengen.

Onnodig en ongepast, mijns inziens.
"Vind ik leuk"
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_118976632
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:20 schreef freeeman het volgende:
Ik denk ook dat weinig gelovigen zo grof zijn als koelman en als ze dat al zijn is dat geen reden om je tot dat niveau te verlagen.

En daar waar gestoorde religieuzen denken te handelen uit naam van god doet koelman dit bewust, dat vind ik veel kwalijker.
Twee interessante opmerkingen. Ten eerste: ook al was er in heel Nederland maaf één gelovige "zo grof als Koelman", dan al had Koelman het volste recht om net zo grof terug te doen. Ik vrees echter dat de hoeveelheid streng-orthodoxe gelovigen met fundamentalistische trekjes in de duizenden loopt.

En die tweede zin is nog opvallender: de opstelling van de gestoorde gelovige wordt vergoelijkt, maar Koelman doet het bewust. Wat een waarzin. Ook de gelovige neemt zijn houding bewust in en doet zijn (eventueel kwetsende) uitspraken bewust. Dat jij de uitlatingen van Koelman dan weer "kwalijker" vindt, zegt veel over de positie van niet-gelovigen ten opzichte van gelovigen in dit land.
pi_118976634
quote:

[..]

De échte discussie gaat namelijk om het feit dat homo-zijn in bepaalde kringen en gemeenschappen nog steeds abnormaal wordt gevonden
Wat je nu doet is een beetje precies ook de houding van bv die enge rooms-katholieke dame die enkel háár standpunt als juist ziet en als mensen haar aanspreken op de dingen die zij over anderen denkt te mogen zeggen.. opeens over haar standpunten gaat roepen en nét doet 'alsof zij alles maar mag vinden' en ook zij het onderwerp van discussie bepaalt.

natuurlijk mag iemand als vinden.. Koelman mag zijn columns schrijven en die enge rooms-katholieke dame mag dingen over abortus roepen die iemand anders enorm kan kwetsen aangezien die over zeer en intieme persoonlijke dingen gaan.
Dat 'mag' inderdaad...

Of het ook 'net' of 'Ethisch' is zulke dingen zomaar te roepen; Nee, dat is het gewoonweg niet, welk 'excuus' je ook hebt, of je het er nu op gooit of je een rare religie aanhangt of omdat je jezelf columnist noemt, het blijft een weinig nette omgang met standpunten en de persoonlijke situatie van anderen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_118976658
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:35 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een non-discussie, het enige dat de gemiddelde Christenfundi wil is jou als homo "genezen", in een soort van ziekelijke medemenselijkheid willen ze zorgen dat je normaal wordt omdat ze denken dat dat 't beste voor je is en je naar de hemel kan, ze doen 't allemaal uit goede wil, hoe verrot dan ook.

Niemand wil iemand "de dood in pesten", je kan ze hooguit kwalijk nemen dat ze te zorgzaam proberen te zijn, en daarmee gewoon de meest botte stompzinnige idioten zijn.
Precies. Overigens vind ik het verspreiden van leugens ("homo's worden in christelijke gemeenschappen doodgepest") misschien nog wel kwalijker.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:40:38 #120
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_118976699
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:32 schreef simmu het volgende:

ja. want stel je voor dat andere mensen eens 'last' van je verdriet zouden kunnen hebben :r

ter informatie; ik zit me al een week te ergeren aan al die mensen die een oordeel vellen over wat feitelijk alleen het gezin zelf aangaat. alleen zij mogen beslissen precies hoe zij rouwen. en niemand anders heeft er het recht toe om zich daar in te mengen of over te oordelen.
Wie de publiciteit zoekt, kan een hoop geschreeuw verwachten.

De hysterische reacties op de column door "serieuze" kranten en andere media (zie bijvoorbeeld AD of NRC) zijn minstens even laag en sensatiebewust als de column zelf.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_118976710
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. Overigens vind ik het verspreiden van leugens ("homo's worden in christelijke gemeenschappen doodgepest") misschien nog wel kwalijker.
Correct, de enigen die dat doen in die gemeenschappen zijn jongeren, en die doen dat heus niet vanuit Christelijke oogpunten. De echt gelovige ouderen die kijken je schuins aan, denken dat je naar de hel gaat, en noem maar op, maar ze gaan je echt niet voluit pesten. Maar he, recht op die mening mogen ze hebben, ik heb ook een mening over hun leven dus who cares.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118976792
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:39 schreef Boldface het volgende:

[..]

Twee interessante opmerkingen. Ten eerste: ook al was er in heel Nederland maaf één gelovige "zo grof als Koelman", dan al had Koelman het volste recht om net zo grof terug te doen.
Ik heb al 2 keer gevraagd om een citaat waaruit blijkt dat iemand dit vermeende standpunt aanneemt.

Zolang dat citaat hier uit blijft ga ik er vanuit dat Koelman dit recht niet heeft. Goed om te horen dat je er ook zo over denkt.

quote:
Ik vrees echter dat de hoeveelheid streng-orthodoxe gelovigen met fundamentalistische trekjes in de duizenden loopt.
Homo's doodpesten en doodwensen is essentieel anders dan wensen dat ze genezen worden.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:43:54 #123
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_118976848
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:39 schreef Boldface het volgende:

[..]

Twee interessante opmerkingen. Ten eerste: ook al was er in heel Nederland maaf één gelovige "zo grof als Koelman", dan al had Koelman het volste recht om net zo grof terug te doen. Ik vrees echter dat de hoeveelheid streng-orthodoxe gelovigen met fundamentalistische trekjes in de duizenden loopt.

...
Wat een belachelijke redenering. De verantwoordelijkheid voor je uitspraken ligt bij jezelf, niet bij een ander.
pi_118976929
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:43 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Wat een belachelijke redenering. De verantwoordelijkheid voor je uitspraken ligt bij jezelf, niet bij een ander.
Naja, we zijn al een stuk verder. Boldface is ook van mening dat Luuk Koelman het recht niet heeft om zo grof te doen. Er is namelijk geen gelovige die m.b.t. Tim Ribberink zo grof heeft gedaan. ^O^
pi_118976952
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kun je met een citaat komen waaruit blijkt dat mevrouw de Haas de dood van een homo 'niet erg' vindt dan?
Nee, maar dat is ook helemaal niet relevant. Het is namelijk een satirische column, er staat niet zoiets boven als "reconstructie".

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:22 schreef Jovatov het volgende:
Ik snap dat het satire is. Ik snap dat hij iets aan de kaak wil stellen. Maar hij doet dat in deze over de rug heen van een moeder die net haar zoon heeft verloren. Dat is, letterlijk, over lijken gaan om je boodschap over te brengen.

Onnodig en ongepast, mijns inziens.
Hij schrijft niet werkelijk een brief aan de moeder van Tim. Hij schrijft een column voor lezers van de Metro (en inmiddels ook de rest van Nederland). De inhoud van de column is dus ook niet gericht aan de ouders van Tim, maar stelt de herhaaldelijk vertoonde houding van Orban-de Haas aan de kaak: de vrouw die als moeder zo goed weet wat goed is voor andere moeders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')