dat had ook anders gekund, een pas begraven gepeste jongen erbij slepen is nogal sneu.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:08 schreef Boldface het volgende:
[..]
De gekozen vorm, hoewel misschien wat smakeloos, doet verder geen afbreuk aan het verhaal. Je zou zelfs kunnen stellen dat het voor extra aandacht zorgt, gezien de vele verbolgen reacties van mensen die niet langer dan 10 seconden kunnen nadenken.
Verder gaat het hier ook niet om christen-bashen. Het gaat om het aan de kaak stellen van bepaalde standpunten en de manier waarop (de stelligheid waarmee) die worden uitgedragen én de schadelijkheid daarvan.
Ik kan mij prima voorstellen dat je dat vindt, ik vind het ook wel op 't randje*, maar om zo te stellen dat ze een rechtszaak zou winnen, dat is wat te snel denk ik.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind het anders onterecht dat er uit haar naam gesproken wordt, ook al is ze wellicht een homohatend kutwijf.
Het mist sowieso zijn doel, aangezien religie niks uit te staan heeft met Tim's geval. Dit is gewoon de Kerk op de korrel nemen door een totaal ongerelateerde drama-zaak er met de haren bij te slepen over de rug van die jongen.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik kan mij prima voorstellen dat je dat vindt, ik vind het ook wel op 't randje*, maar om zo te stellen dat ze een rechtszaak zou winnen, dat is wat te snel denk ik.
* = Het jammere daarvan is ook dat de discussie zich dan gaat richten op de vorm, op de vraag of 't wel/niet toelaatbaar is. Dus het mist dan voor een deel zijn doel.
Dat is inderdaad erg triest en getuigt vooral van een niet al te hoog intelligentieniveau.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:46 schreef Jovatov het volgende:
Nog triester zijn trouwens de reacties van mensen die boos zijn op Mariska...
Fout gedacht: Koelman heeft dat recht wel degelijk; hoe smakeloos of ongepast jij dat ook vindt. Christenfundamentalisten hebben immers ook het recht om hun vuilbekkerij te spuien. Zo waren de doden bij Pukkelpop en bij het instorten van het dak van het FC Twente-stadion bijvoorbeeld "een straf van God" volgens sommige fundamentalisten.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:47 schreef Symphonic het volgende:
[..]
je mag de mening van ie mevrouw abject vinden, maar dat geeft Koelman nog niet het recht om dat over de rug van een ander te botvieren, en zeker niet op deze manier.
Ja, maar dat is nou juist de analogie. Zij staat erom bekend om mensen aan te vallen op zaken waar zij niets mee te maken heeft, en drama's en privésores van mensen te misbruiken in haar venijnige tirades, als een light-vorm van de Westboro Baptist Church.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het mist sowieso zijn doel, aangezien religie niks uit te staan heeft met Tim's geval.
Dus onder het motto "if you can't beat them, join them" moet deze column maar het levenslicht zien?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:16 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja, maar dat is nou juist de analogie. Zij staat erom bekend om mensen aan te vallen op zaken waar zij niets mee te maken heeft, en drama's en privésores van mensen te misbruiken in haar venijnige tirades, als een light-vorm van de Westboro Baptist Church.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind deze reactie redelijk dom. Wat je leest is een column. En de vorm daarvan is een brief aan de moeder van Tim. Het is niet werkelijk een brief aan de moeder van Tim, temeer omdat de auteur zich verplaatst in iemand anders. Het is dus een vorm van satire. Hij stelt iets aan de kaak.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:55 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dit komt op mij over als: "Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror."
Want, als hij in persoon die brief persoonlijk zou sturen is hij een schoft, maar zet het landelijk in de krant en je bent een goede columnist.
Onzin.
Aan de kaak stellen van bepaalde standpunten, prima. Maar doe dat niet over de rug van een moeder die net haar kind verloren heeft. Die heeft namelijk compleet niets met die standpunten te maken.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:08 schreef Boldface het volgende:
[..]
De gekozen vorm, hoewel misschien wat smakeloos, doet verder geen afbreuk aan het verhaal. Je zou zelfs kunnen stellen dat het voor extra aandacht zorgt, gezien de vele verbolgen reacties van mensen die niet langer dan 10 seconden kunnen nadenken.
Verder gaat het hier ook niet om christen-bashen. Het gaat om het aan de kaak stellen van bepaalde standpunten en de manier waarop (de stelligheid waarmee) die worden uitgedragen én de schadelijkheid daarvan.
Nee? Deze column is immers niet echt gericht tegen de familie Ribberink. Het is een parodie en dus niet gemeend. Of bedoel je dat De Haas niet op zo'n manier mag worden aangevallen? Ook dat vind ik niet. De Haas is een publiek persoon die in een openbaar forum haar mening spuit, en dus is die mening automatisch vatbaar voor kritiek.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus onder het motto "if you can't beat them, join them" moet deze column maar het levenslicht zien?
Het stond er wel heel onduidelijk, de papieren versie was nog onduidelijker wie de echte schrijver nu was.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:15 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg triest en getuigt vooral van een niet al te hoog intelligentieniveau.
[..]
Fout gedacht: Koelman heeft dat recht wel degelijk; hoe smakeloos of ongepast jij dat ook vindt. Christenfundamentalisten hebben immers ook het recht om hun vuilbekkerij te spuien. Zo waren de doden bij Pukkelpop en bij het instorten van het dak van het FC Twente-stadion bijvoorbeeld "een straf van God" volgens sommige fundamentalisten.
Ik vind jouw opvatting dat Koelman "niet het recht heeft" zowel verwerpelijk als gevaarlijk, omdat je daarmee het recht van de gelovige weer eens laat prevaleren boven het recht van de (kennelijke) niet-gelovige.
Doorgedraaide religieuze mensen kan je gewoon beter kwijt dan rijk zijn, maar dat geldt ook voor zogenaamde grappige columnisten die over de rug van een 20 jarige jongen en zijn ouders publiciteit zoekt.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:17 schreef deeerste het volgende:
tsja,de duivel is een homo,door de mens gemaakt.
Exact.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:57 schreef Voorschrift het volgende:
Het is gewoon smakeloos, of het nou een actueel probleem betreft of niet. Tim is nog niet eens begraven en dan al meteen zo over de rug van die jongen een semi-humoristische of satirische column schrijven met deze inhoud, dan heb je geen plaat voor je kop maar een appartementencomplex.
Stel je eens in hoe de familie/ouders zich voelen als ze dit lezen, denk je dat ze ook maar enigszins positief zouden reageren?
Nogmaals: het is een column, een heel specifiek genre artikel. Columns hoeven niet op waarheid te berusten, maar kunnen satirisch van aard zijn. Dat het een verzonnen verhaal is, is overduidelijk. Behalve dan voor de zwakbegaafden die Orban-de Haas hierom gaan aanvallen.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dan val je haar daar heel terecht op aan... op dingen die ze ook daadwerkelijk gezegd heeft.
daar is niks mis mee omdat het natuurlijk verschrikkelijk is wat zulk een mens voor dingen roept...
Ik zou het hardgrondig ermee eens zijn als iemand heel boos daarover een column schrijft en iemand aanspreekt op kwetsende en idiote onzin die deze ook daadwerkelijk uitgekraamd heeft.
enkel.... over de rug van andere mensen opeens een punt tegen iemand anders willen maken op basis van zelf verzonnen dingen, is gewoon mij iets té makkelijk en ook juist een beetje 'anoniem lafbekjes'-gedrag..
inderdaad een soort van 'pesten'
Stromannen aanvallen is iets anders dan een daadwérkelijk standpunt van een achterlijke kliek aan de kaak stellen.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:17 schreef Boldface het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind deze reactie redelijk dom. Wat je leest is een column. En de vorm daarvan is een brief aan de moeder van Tim. Het is niet werkelijk een brief aan de moeder van Tim, temeer omdat de auteur zich verplaatst in iemand anders. Het is dus een vorm van satire. Hij stelt iets aan de kaak.
Nee, ik doelde op het niveau, waarom deze format gebruiken? Je kan prima religieuze standpunten aanvallen op een wat smaakvollere manier dan over de rug van een net overleden jongeman die zelfmoord heeft gepleegd.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:20 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee? Deze column is immers niet echt gericht tegen de familie Ribberink. Het is een parodie. Of bedoel je dat De Haas niet op zo'n manier mag worden aangevallen? Ook dat vind ik niet. De Haas is een publiek persoon die in een openbaar forum haar mening spuit, en dus is die mening automatisch vatbaar voor kritiek.
Kun je met een citaat komen waaruit blijkt dat mevrouw de Haas de dood van een homo 'niet erg' vindt dan?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:21 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nogmaals: het is een column, een heel specifiek genre artikel. Columns hoeven niet op waarheid te berusten, maar kunnen satirisch van aard zijn. Dat het een verzonnen verhaal is, is overduidelijk. Behalve dan voor de zwakbegaafden die Orban-de Haas hierom gaan aanvallen.
De inhoud van de brief sluit overigens wel vrij nauw aan op het gedachtegoed van Orban-de Haas en het totale gebrek aan terughoudendheid waarmee zij zichzelf bij herhaling heeft gemanifesteerd.
Dan had hij de brief moeten schrijven als "geachte mevrouw de haas, bent u niet blij dat een verderfelijke homo zelfmoord heeft gepleegd voordat hij het in de praktijk kon brengen...etc"quote:Op donderdag 8 november 2012 13:20 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee? Deze column is immers niet echt gericht tegen de familie Ribberink. Het is een parodie en dus niet gemeend. Of bedoel je dat De Haas niet op zo'n manier mag worden aangevallen? Ook dat vind ik niet. De Haas is een publiek persoon die in een openbaar forum haar mening spuit, en dus is die mening automatisch vatbaar voor kritiek.
Dat het een column is maakt het niet minder ook een brief. Dat is, zoals je zegt, de vorm van deze column.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:17 schreef Boldface het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind deze reactie redelijk dom. Wat je leest is een column. En de vorm daarvan is een brief aan de moeder van Tim. Het is niet werkelijk een brief aan de moeder van Tim, temeer omdat de auteur zich verplaatst in iemand anders. Het is dus een vorm van satire. Hij stelt iets aan de kaak.
Heel sterk om dat over de rug van een gebroken familie te doen.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:51 schreef Grumpey het volgende:
Jemig, als je niet doorhebt dat hier een draak wordt gestoken met alle mensen die moralistisch oordelen hebben over andere mensen en daarmee dus eigenlijk faciliterend zijn aan het bestaan van pesten, dan moet je veel vaker (en betere) literatuur/columns gaan lezen hoor
Sterker nog, ik ken menig streng Christen, maar niemand van ze heeft ooit doodverwensingen mijn kant opgestuurd. Het ergste wat ik te horen krijg als homo van ze is dat ik 'genezen' moet worden, en dat ik niet normaal ben, maar dat is 't dan ook wel.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kun je met een citaat komen waaruit blijkt dat mevrouw de Haas de dood van een homo 'niet erg' vindt dan?
Wat?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:24 schreef deeerste het volgende:
Ik ben blij dat een modorator vooral beeld bekijkt,je hebt macht he modorator.
Bovendien nog eens onjuist. Mevrouw de Haas mag dan wellicht niet zo'n hoge pet op hebben van homo's, dat betekent nog niet dat homo's daadwerkelijk dood worden gewenst of iets in die trant.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:22 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dat het een column is maakt het niet minder ook een brief. Dat is, zoals je zegt, de vorm van deze column.
Ik snap dat het satire is. Ik snap dat hij iets aan de kaak wil stellen. Maar hij doet dat in deze over de rug heen van een moeder die net haar zoon heeft verloren. Dat is, letterlijk, over lijken gaan om je boodschap over te brengen.
Onnodig en ongepast, mijns inziens.
Precies.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sterker nog, ik ken menig streng Christen, maar niemand van ze heeft ooit doodverwensingen mijn kant opgestuurd. Het ergste wat ik te horen krijg als homo van ze is dat ik 'genezen' moet worden, en dat ik niet normaal ben, maar dat is 't dan ook wel.
Deze column gaat veel verder, en volgens mij reflecteert 't ook niet de mening van menig Christen.
Er wordt niet uit haar naam gesproken, het is een column, geen nieuwsbericht. Die column bestaat uit een denkbeeldige brief van Orban-de Haas aan de moeder van Tim. Het is geen echte brief, het is fictie. Maar er zijn mensen die zélfs dat nog niet begrijpen.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind het anders onterecht dat er uit haar naam gesproken wordt, ook al is ze wellicht een homohatend kutwijf.
Exact.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bovendien nog eens onjuist. Mevrouw de Haas mag dan wellicht niet zo'n hoge pet op hebben van homo's, dat betekent nog niet dat homo's daadwerkelijk dood worden gewenst of iets in die trant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |