Je mag het zeker ook niet in je mond stoppen??quote:Op donderdag 8 november 2012 09:30 schreef Caland het volgende:
Er ligt wel veel glaswol in de omgeving door de explosie, advies is om dat niet op te rapen (no shit).
Wat een onzin advies, als het nu asbest zou zijn dan kan ik het me voorstellen. Heb regelamtig vakantiewerk gedaan bij rockwool en daar ligt nog veel meer glaswol op de productievloer.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:30 schreef Caland het volgende:
Er ligt wel veel glaswol in de omgeving door de explosie, advies is om dat niet op te rapen (no shit).
Ga er maar vanuit dat men wel wist dat er wat mis was met de ketel en de hoge druk leidingen. Haarscheurtjes b.v. Maar dan moet de centrale stilgelegd worden voor groot onderhoud.... en dat kost heel veel centjes... dat is nieuws wat de pennenlikkers gewoon naast zich neerleggen... 'alles gaat toch goed?'quote:Op donderdag 8 november 2012 09:32 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ja, overal, ook bij electrabel.
Het gaat erom dat er giftige stoffen in kunnen zitten (die niet normaal in glaswol zitten).quote:Op donderdag 8 november 2012 09:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een onzin advies, als het nu asbest zou zijn dan kan ik het me voorstellen. Heb regelamtig vakantiewerk gedaan bij rockwool en daar ligt nog veel meer glaswol op de productievloer.
Gelukkig doe jij het onderzoek niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat men wel wist dat er wat mis was met de ketel en de hoge druk leidingen. Haarscheurtjes b.v. Maar dan moet de centrale stilgelegd worden voor groot onderhoud.... en dat kost heel veel centjes... dat is nieuws wat de pennenlikkers gewoon naast zich neerleggen... 'alles gaat toch goed?'
Tja.... stoomleidingen en/of ketels ontploffen zomaar uit het nietsquote:Op donderdag 8 november 2012 09:41 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Gelukkig doe jij het onderzoek niet.
Ja, want dat glaswol op je vakantiebaantje is natuurlijk te vergelijken met glaswol dat door een ontploffing een kilometer verderop is komen te liggenquote:Op donderdag 8 november 2012 09:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een onzin advies, als het nu asbest zou zijn dan kan ik het me voorstellen. Heb regelamtig vakantiewerk gedaan bij rockwool en daar ligt nog veel meer glaswol op de productievloer.
Zeg ik dat dan?quote:Op donderdag 8 november 2012 09:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja.... stoomleidingen en/of ketels ontploffen zomaar uit het niets
Ga er maar vanuit dat er een shitload aan faalbeleid straks in de doofpot word gestoptquote:
Helderziend zeker?quote:Op donderdag 8 november 2012 09:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat er een shitload aan faalbeleid straks in de doofpot word gestopt
Een 590 MW centrale die eruit klapt op een totaal geinstalleerd vermogen van rond de 18.000 MW wil ik toch niet betitelen als een kleine storing.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:27 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nee, die mensen weten niet eens iets over de basis van het stroomnetwerk, laat staan een storingkje.
Hou toch op man, genoeg industriële bedrijven die hele veiligheidsafdelingen hebben om preventief actie te kunnen ondernemen indien nodig.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:28 schreef xenobinol het volgende:
Zal wel weer een gevalletje achterstallig onderhoud zijn, is tegenwoordig heel normaal bij industriele installaties. Komt omdat volgens de pennenlikkers PREVENTIEF onderhoud een kostenpost is die ten koste gaat van hun bonussen.
Gevalletje van de verantwoordelijke leidinggevenden rechtstreeks naar de gevangenis sturen voor het in gevaar brengen van mens, milieu, dier en de ECONOMIE.
Ooh.... en doe tevens even wat aan de belachelijk lage salarissen voor de mensen die deze troep in werkende conditie moeten houden.
Pff...quote:Op donderdag 8 november 2012 09:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een 590 MW centrale die eruit klapt op een totaal geinstalleerd vermogen van rond de 18.000 MW wil ik toch niet betitelen als een kleine storing.
Het ondergaat door de vlucht door de lucht een wonderbaarlijk transformatie dat het opeens magische glaswol wordt.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, want dat glaswol op je vakantiebaantje is natuurlijk te vergelijken met glaswol dat door een ontploffing een kilometer verderop is komen te liggen
Is gewoon zoals het gaat, er komt een onderzoekscommissie, die constateert dat men de regels niet nageleefd heeft, installaties verwaarloosd, risicovol management etc... etc... Vervolgens blaat men wat over betaald 'leergeld' i.p.v. het wiel opnieuw te hebben uitgevonden --> want reeds decennia bekend. En niemand die verantwoordelijk word gehouden want het toezicht heeft immers ook gefaald... dus we drinken een glas doen een plas en alles blijft zoals het was.quote:
Ach... bij Electrabel zijn ze nu aan het vergaderen over de verklaring die men gaat afleggen waarom hun centrale uit elkaar gespat is. Een verdieping lager zal men de onderhoudsgeschiedenis al wel vast aan het vervalsen zijn.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een 590 MW centrale die eruit klapt op een totaal geinstalleerd vermogen van rond de 18.000 MW wil ik toch niet betitelen als een kleine storing.
Ze zijn er nog wel.... maar bij evenveel bedrijven is er gewoon veel mis. Preventief onderhoud word door heel veel managers als een onzinnige kostenpost afgedaan. Gebrek aan inzicht en opleidingquote:Op donderdag 8 november 2012 09:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hou toch op man, genoeg industriële bedrijven die hele veiligheidsafdelingen hebben om preventief actie te kunnen ondernemen indien nodig.
Haha.... lekker makkelijk....quote:Op donderdag 8 november 2012 09:49 schreef Psy-freak het volgende:
Man man man, heeft Danny een blik gekkies opengetrokken vanochtend?
Je voelt je aangesproken?quote:Op donderdag 8 november 2012 09:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Haha.... lekker makkelijk....
Energie centrales spatten niet zomaar uit elkaar. Dat moeten er echt meerdere systemen gezamenlijk gefaald hebben. De kans dat dit gebeurt als men de protocollen naleeft is gewoon volkomen uit te sluiten.
Zolang hun leasebakken maar wel regelmatig naar de garage gebracht kunnnen worden, dat die onderhoud nodig hebben snapt men nog net wel.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ze zijn er nog wel.... maar bij evenveel bedrijven is er gewoon veel mis. Preventief onderhoud word door heel veel managers als een onzinnige kostenpost afgedaan. Gebrek aan inzicht en opleiding
Leveranciers hebben geen eigen net.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:28 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Als Electrabel niet kan leveren dan kan het op een net van een andere leverancier verder.
625MW stante pede opvangen is niet altijd makkelijk. Het gaat vaak wel, maar makkelijk is anders.quote:Op donderdag 8 november 2012 10:24 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Leveranciers hebben geen eigen net.
En de ontbrekende productie van deze centrale kan makkelijk worden opgevangen door andere centrales.
Dat bedoelde ik dus. Dacht dat iedereen dat wist. Gewoon logisch nadenken.quote:Op donderdag 8 november 2012 10:24 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Leveranciers hebben geen eigen net.
En de ontbrekende productie van deze centrale kan makkelijk worden opgevangen door andere centrales.
Het is even wat(t) (ja, flauw) maar wel te doen. Zal wel voor een dipje kunnen zorgen.quote:Op donderdag 8 november 2012 10:25 schreef TR08 het volgende:
[..]
625MW stante pede opvangen is niet altijd makkelijk. Het gaat vaak wel, maar makkelijk is anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |