Dat zie je verkeerd. Het aanbieden van meer zitplaatsen kost veel geld (weet je wat één treinstel kost?) terwijl de capaciteit maar op een klein deel van de dag benodigd is. Daarnaast reizen veel reizigers slechts op middellange afstanden waardoor een kwartiertje staan nog te overzien is. Daarna is er meestal wel weer gestopt en een zitplaats beschikbaar. Ook probeert NS reizigers meer over de treinen te spreiden, onder andere met kortingstarieven, samenwerking met het bedrijfsleven, faciliteiten als Seats2Meet, enzovoorts.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
het is wel een liefdadigheidsinstelling, waar ik met veel tegenzin via de belastingdienst een flinke bijdrage aan mag leveren.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Het aanbieden van meer zitplaatsen kost veel geld (weet je wat één treinstel kost?) terwijl de capaciteit maar op een klein deel van de dag benodigd is. Daarnaast reizen veel reizigers slechts op middellange afstanden waardoor een kwartiertje staan nog te overzien is. Daarna is er meestal wel weer gestopt en een zitplaats beschikbaar. Ook probeert NS reizigers meer over de treinen te spreiden, onder andere met kortingstarieven, samenwerking met het bedrijfsleven, faciliteiten als Seats2Meet, enzovoorts.
Uiteindelijk is het OV geen liefdadigheidsinstelling, maar zijn het bedrijven waar een balans moet worden gevonden tussen een betrouwbare dienst leveren en kostenefficiënt werken.
Trouwens, vergeet niet dat sommige treinen al aan hun maximale lengte zitten. Dit komt dan bijvoorbeeld door technische beperkingen (je kan maar 5 koplopers koppelen) of omdat de perrons niet langer zijn.
Jammer dan. Emigreer.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is wel een liefdadigheidsinstelling, waar ik met veel tegenzin via de belastingdienst een flinke bijdrage aan mag leveren.
Jouw posts laten een moreel failliet zien. En nu?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je overige argumenten geven trouwens mooi aan hoe een belachelijk concept een trein vandaag de dag geworden is.
Volgens mij missen we het bewijs hiervan nog steeds. Dat linkje wat je net stuurde snijdt geen houtquote:Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
Kon je niet een nog slechtere reactie verzinnen dan dit gebazel?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik hoef toch niet te betalen omdat jij dan nog eens ergens komt? ga lekker fietsen ofzo luilak. spaar je voor 1 x per jaar een leuk uitje, of je gooit je internet eruit en je kunt elke 2 maanden een leuk uitje doen.
leuk dat je een mening hebt gevonden. van mij mag je hem houdenquote:Op donderdag 8 november 2012 20:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jouw posts laten een moreel failliet zien. En nu?
onzin. dat is een gekozen afhankelijkheid.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:58 schreef Xetran het volgende:
[..]
Kon je niet een nog slechtere reactie verzinnen dan dit gebazel?Er zijn mensen afhankelijk van de trein en dat kan je niet zomaar veranderen, alleen de studenten al.
Ah, gedwongen emigratie?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee. we gaan nederland weer beter maken.
oh, maar dat ontken ik ook niet. Alle vervoersvormen kunnen gewoon niet zonder elkaar. Dat moet je wel beseffen. Hierbij kun je gewoon niet puur naar alle zichtbare kosten kijken. Er is meer dan dat en dat wordt helaas vaak vergeten.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
ja. magische kosten.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh, maar dat ontken ik ook niet. Alle vervoersvormen kunnen gewoon niet zonder elkaar. Dat moet je wel beseffen. Hierbij kun je gewoon niet puur naar alle zichtbare kosten kijken. Er is meer dan dat en dat wordt helaas vaak vergeten.
je kunt je gelijk niet halen dus dan maar over deze boeg gooien? tjonge jonge je bent goedkoopquote:
ik denk dat het eerder andersom isquote:Op donderdag 8 november 2012 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je kunt je gelijk niet halen dus dan maar over deze boeg gooien? tjonge jonge je bent goedkoop
dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het zeker twee weken duurt voordat je de eerste stam(men) op de baan kunt hebben. Wil je meer stammen in dienst nemen dan moet je op misschien wel twee maanden totaal gaan rekenenquote:Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Duvel het volgende:
Ik reed vandaag nog langs het park DDM1, ik vraag me af of ze dat daadwerkelijk zo snel inzetbaar hebben.
Klopt. Alleen NSR / NSFS kan geen koper vinden. Staat op sloop-nominatie.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
dan acht ik het niet uitgesloten dat dit volgend jaar na een serie V'tjes tot conservenblikjes geknipt wordtquote:Op donderdag 8 november 2012 21:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Alleen NSR / NSFS kan geen koper vinden. Staat op sloop-nominatie.
Vier locs zijn nog regelmatig in gebruik (die zitten nu in de Sandite-treinen), verder staat er drie op de Watergraafsmeer en 5 geconserveerd in de loods in Amersfoort. Hoe het met de DDM-stammen zelf staat zou ik zo niet weten (behalve dat ze op de DIjksgracht staan dan).quote:Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het zeker twee weken duurt voordat je de eerste stam(men) op de baan kunt hebben. Wil je meer stammen in dienst nemen dan moet je op misschien wel twee maanden totaal gaan rekenen
En sinds vandaag is er weer iets aan toegevoegd. Samenwerking Ministerie, NS en Veolia.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
twitter:IngridThijssen twitterde op donderdag 08-11-2012 om 16:45:57Start pilot terugwinnen rem-energie door Ministerie, Veolia en NS. De trein nog groener. #greendeal reageer retweet
Daar ben ik doorheen gescheurd volgens mij naar Parijs!quote:Op donderdag 8 november 2012 22:06 schreef bork het volgende:
Triest verhaal over het voormalig station Halle (nieuw voor mij in ieder geval)
[ afbeelding ]
Dit decoratieve station in neo-Vlaamse Renaissancestijl werd in 1887 gebouwd naar ontwerp van architect H. Fouquet.
Het station moest in 1995 plaatsmaken voor de hogesnelheidslijn. Op aandringen van monumentenzorg- en architectuurverenigingen werd het z.g. voorzichtig gedemonteerd en werden plannen en beloften gedaan voor wederopbouw voor culturele doeleinden.
De onderdelen van het station werden echter niet op een beveiligde plek voorzichtig gestapeld, maar gedumpt op een weide. Uiteindelijk werden ze deels gebruikt als sculpturen op het nieuwe stationsplein en als brokstukken in bloembakken. De rest ligt nog steeds op een weide tegenover het containerpark van Halle.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Halle_(Belgi%C3%AB)
Dat is wat ze in de Formule 1 KERS noemenquote:Op donderdag 8 november 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
Ik heb samen met Babi ketjap, foe yong hai en nasi genoten van de discussie van afgelopen 2 uur!
[..]
En sinds vandaag is er weer iets aan toegevoegd. Samenwerking Ministerie, NS en Veolia.
Alleen wat het inhoudt ben ik nog niet achtergekomen..twitter:IngridThijssen twitterde op donderdag 08-11-2012 om 16:45:57Start pilot terugwinnen rem-energie door Ministerie, Veolia en NS. De trein nog groener. #greendeal reageer retweet
Dat zijn toch die voormalige BM235 rijtuigen van DB uit begin jaren 60? ICK ziet er nieuwer uit dan het is.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijkquote:Op donderdag 8 november 2012 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
ach, een beetje trein haalt maar een versnelling van maximaal 1,2 m/s2 dus daar is het niet voor nodig en ook bij het remmen komt het echt niet gauw boven een dergelijke waarde uit
Zit dat niet al in de SLT's en de laatste serie IRM's?quote:Op donderdag 8 november 2012 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk
uhuh. Bij het in beweging krijgen van de massa is het absoluut handig.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |