abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118965275
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Alsof dat wat uitmaakt, zelfs met davy komt die stadion nooit vol
Laatste bod. 26.
pi_118965280
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Alsof dat wat uitmaakt, zelfs met davy komt dat stadion nooit vol
Mocht hij nou wel een keer gaan is hij wel direct de 12e man.

Doorgaans gaan er 11 mee bij dat soort wedstrijden, vandaar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_118965290
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:42 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Arena 2.0??
Er zal toch wel meer sfeer zijn?
pi_118965308
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:43 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Laatste bod. 26.
Nope sorry
pi_118965312
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:43 schreef Caland het volgende:

[..]

Mocht hij nou wel een keer gaan is hij wel direct de 12e man.

Doorgaans gaan er 11 mee bij dat soort wedstrijden, vandaar.
:D
pi_118965327
Mja PSV'er hebben tenminste europese wedstrijden om heen te gaan.
pi_118965360
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:46 schreef Dj_Day-V het volgende:
meer Aziatische wedstrijden, sibir :')
pi_118965367
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:46 schreef Dj_Day-V het volgende:
Volgend jaar Barfelona. _O_
pi_118965383
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:47 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Volgend jaar Barfelona. _O_
10 10 10 O+
pi_118965415
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_118965435
quote:
Ajax? :D Zeker telegraaf?
pi_118965440
quote:
Geen beste indruk? ;(

Maar ajax is de beste, grootste enzulk :(
pi_118965445
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:51 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Ajax? :D Zeker telegraaf?
voetbalprimeur
pi_118965465
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:51 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

voetbalprimeur
Iedereen heeft het overgenomen van deze PSV meneer;

RikElfrink twitterde op woensdag 07-11-2012 om 21:42:23 Delicaat: Toptalent #Bazoer van #PSV staat inmiddels ook in de belangstelling van #Ajax. Morgen meer in het #ED reageer retweet
pi_118965493
Wat moet Ajax met een jeugdspeler van PSV als ze zelf zo'n geweldige jeugdopleiding hebben?
pi_118965494
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:52 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

RikElfrink twitterde op woensdag 07-11-2012 om 21:42:23 Delicaat: Toptalent #Bazoer van #PSV staat inmiddels ook in de belangstelling van #Ajax. Morgen meer in het #ED reageer retweet
Morgen meer :')
pi_118965526
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:52 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

En dat is me een aandachtsgeile josti.
pi_118965531
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:53 schreef Dj_Day-V het volgende:
Wat moet Ajax met een jeugdspeler van PSV als ze zelf zo'n geweldige jeugdopleiding hebben?
Nog beter worden
Bij Psv breken ze toch niet door
pi_118965542
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:55 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Nog beter worden
Nu eindelijk wel...
pi_118965551
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:55 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Nog beter worden
Ja net als Eriksen zeker. Kan je net zo goed in Eindhoven blijven.
pi_118965567
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:56 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Ja net als Eriksen zeker. Kan je net zo goed in Eindhoven blijven.
Ik wil helemaal niet naar Eindhoven
pi_118965576
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:57 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet naar Eindhoven
:D :')
pi_118965587
Maar Rik denkt belangrijker te zijn als Thijs.. Ik geloof het pas als Thijs het zegt... :{
pi_118965600
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:57 schreef Doublepain het volgende:

[..]

:D :')
Ben je dronken ofzo?
pi_118965611
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:59 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Ben je dronken ofzo?
Nee maar wel moe :W
pi_118966509
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:53 schreef Dj_Day-V het volgende:
Zullen wel denken dat het een Deen is.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_118966578
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 05:22 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Zullen wel denken dat het een Deen is.
Zij denken dat het Bazøer staat denk ik.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_118968725
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:53 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Morgen meer :')
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:55 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

En dat is me een aandachtsgeile josti.
Ik ontvang elke ochtend het ED en er stond ergens klein in de sportsectie een stukje nietszeggende tekst hier over. Maar is altijd zo met die Rik Elfrink, "Morgen meer in het ED" tweeten, en vervolgens staat er jack shit in.
Land of the free. Home of the brave.
pi_118968809
Overigens vind ik dat als die Bazoer echt zo'n geweldig talent is en je zeker bent van je zaak als technisch directeur zijnde je zo'n speler gewoon een dik contract aan moet bieden. Normaal gesproken zou je dat geld ook kwijt zijn met een transfersom en salaris als je een goede verdediger wil halen.
pi_118970219
Niet verkeerd O+

[ Bericht 12% gewijzigd door Scarface88 op 08-11-2012 10:38:55 ]
  donderdag 8 november 2012 @ 11:07:24 #81
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_118971218
Ah, TweetieThijs geeft nu aan dat Ajax Brenet ook heeft gepolsd in het verleden. Ik denk dat het wijzen naar elkaar dus niet nodig is en er gewoon officieel een punt achter die gentlemen's agreement gezet moet worden. Is het tenminste duidelijk voor alle partijen, kan er niet meer gehuild worden in de media en moeten de clubs er maar voor zorgen dat ze het beste met de jeugd omgaan en ze de beste kansen op een goede carrière bieden. Een mooie stimulans lijkt me.
pi_118972182
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:07 schreef Lemming22 het volgende:
Ah, TweetieThijs geeft nu aan dat Ajax Brenet ook heeft gepolsd in het verleden. Ik denk dat het wijzen naar elkaar dus niet nodig is en er gewoon officieel een punt achter die gentlemen's agreement gezet moet worden. Is het tenminste duidelijk voor alle partijen, kan er niet meer gehuild worden in de media en moeten de clubs er maar voor zorgen dat ze het beste met de jeugd omgaan en ze de beste kansen op een goede carrière bieden. Een mooie stimulans lijkt me.
Ben ik wel met je eens maar ik denk dat het een vervelend spelletje gaat worden onderling wanneer je allemaal uit dezelfde vijver vist. Of dat in het belang is van die jonge spelers moet je vraagtekens bij zetten.
pi_118972650
Het lijkt me belangrijk voor PSV dat ze een samenwerking met een of meerdere hele grote clubs gaan opzetten. Opleiden van jong talent heeft geen enkele zin als je ze niet vast kunt houden. Kwam daar ook niet de poging tot een samenwerking met Manchester City vandaan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_118973198
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:46 schreef Lyrebird het volgende:
Het lijkt me belangrijk voor PSV dat ze een samenwerking met een of meerdere hele grote clubs gaan opzetten. Opleiden van jong talent heeft geen enkele zin als je ze niet vast kunt houden. Kwam daar ook niet de poging tot een samenwerking met Manchester City vandaan?
Geen één grote club wil dat, tenzij ze weten dat ze topspelers voor een prikkie kunnen overnemen. Kijk naar Ajax en Cape Town (waarbij Ajax dan de grote club is natuurlijk). We willen toch ook niet dat PSV het handelshuis/opleidingsteam van Barca of Chelsea wordt? Dan wordt het nog een ergere duiventil als nu.
  donderdag 8 november 2012 @ 12:02:37 #85
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_118973311
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:35 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens maar ik denk dat het een vervelend spelletje gaat worden onderling wanneer je allemaal uit dezelfde vijver vist. Of dat in het belang is van die jonge spelers moet je vraagtekens bij zetten.
Dat is waar, voor jonge spelers is het geen beste situatie als er met dikke contracten voor hun neuzen gewapperd wordt. Maar die situatie is nu (met buitenlandse clubs) al ontstaan, dus PSV moet gewoon zorgen voor een goed verhaal met een concrete toekomstvisie waardoor jeugdspelers bij de club willen blijven en niet kiezen voor het geld. Sowieso zie ik spelers die op zo'n leeftijd al kiezen voor het geld, minder snel doorbreken dan spelers die hun carrière op 1 zetten en het geld op 2.

Eigenlijk zou de FIFA er iets aan moeten doen, maarja die lopen tegen Europese regelgeving aan, dus kunnen ook niet zo maar instellen dat spelers bijvoorbeeld tot hun 18e in eigen land moeten blijven.
pi_118973432
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:02 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Dat is waar, voor jonge spelers is het geen beste situatie als er met dikke contracten voor hun neuzen gewapperd wordt. Maar die situatie is nu (met buitenlandse clubs) al ontstaan, dus PSV moet gewoon zorgen voor een goed verhaal met een concrete toekomstvisie waardoor jeugdspelers bij de club willen blijven en niet kiezen voor het geld. Sowieso zie ik spelers die op zo'n leeftijd al kiezen voor het geld, minder snel doorbreken dan spelers die hun carrière op 1 zetten en het geld op 2.

Eigenlijk zou de FIFA er iets aan moeten doen, maarja die lopen tegen Europese regelgeving aan, dus kunnen ook niet zo maar instellen dat spelers bijvoorbeeld tot hun 18e in eigen land moeten blijven.
Het zou mij ook niets verbazen als de huidige werkwijze een natuurlijk filter is. Spelers die niet hard genoeg willen werken, vertrouwen op hun talent en daarom denken dat ze het wel gaan redden op hun 16e bij een topclub die vallen zo vanzelf door de mand. Hetzelfde geldt voor spelers die puur voor het geld voetballen, die vallen ook door de mand zo.

De jongens met verstand, die voor de geleidelijke weg kiezen, die redden het wel, omdat ze de tijd nemen om langzaam in het topniveau te groeien.

Overigens heb ik misschien nog wel liever dat Bazoer voor Ajax kiest dan voor City, nu ik er over nagedacht heb. Bij ajax blijft hij in ieder geval behouden voor het Nederlandse voetbal.
pi_118975897
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:46 schreef Lyrebird het volgende:
PSV had banden met Chelsea tot de opkomst van Vitesse met Jordania. Maar zoiets moet je ook niet willen. Destijds werd Alex gehaald mede door Chelsea en stond er in het contract een afkoopsom van 1 symbolische dollar :')
pi_118976366
Toch vind ik de PSV jeugd nog weinig minuten maken, dus voor een overstap naar Ajax zou nog best wel wat te zeggen zijn. Slechts op enkele posities maken ze kans, zoals Locadia, al is die ook 3e keus, zo nu en dan in de spits en Depay op links. Maar ook Depay is 4e keus op de vleugels.

Rizmaier/V Ooijen zijn 5e/6e keus op het middenveld, Brenet is 3e keus als rechtsback, Koch 5e keus in het centrum van de verdediging, met een terugkeer van Pieters misschien zelfs 6e. PSV moet bezuinigingen gewoon doorzetten door een minder brede selectie te hebben met minder matige bankzitters. Koch moet eigenlijk gewoon al 3e/4e keus zijn. Locadia moet gewoon 2e spits zijn.

Volgend seizoen gewoon een basiselft hebben en de rest jeugd, met misschien een incidentele oudere speler op de bank. Zo doen Feyenoord en in iets mindere mate Ajax het ook en daar breekt toch bijzonder veel talent door. Twente doet het meer op de PSV-manier met ook oudere spelers op de bank en daar breekt helemaal niks door.

Sowieso dus of Lens of Matavz verkopen. Je kan zelfs overwegen om beide weg te doen en met Locadia als 1e spits te gaan spelen en Bentancourt ofzo als 2e. Ik mag toch hopen dat die jongen na 2 jaar in Eindhoven wel iets kan, anders lijkt het toch weer een exotische miskoop.
Zowel Wijnaldum als Toivonen voor 10 hebben kan niet. Te duur voor op de bank zijn die jongens.
Manolev of Hutch moet vertrekken zodat Brenet 2e back kan worden.
Niet 4 centrumverdedigers van 23+
pi_118976907
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:31 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Toch vind ik de PSV jeugd nog weinig minuten maken, dus voor een overstap naar Ajax zou nog best wel wat te zeggen zijn. Slechts op enkele posities maken ze kans, zoals Locadia, al is die ook 3e keus, zo nu en dan in de spits en Depay op links. Maar ook Depay is 4e keus op de vleugels.

Rizmaier/V Ooijen zijn 5e/6e keus op het middenveld, Brenet is 3e keus als rechtsback, Koch 5e keus in het centrum van de verdediging, met een terugkeer van Pieters misschien zelfs 6e. PSV moet bezuinigingen gewoon doorzetten door een minder brede selectie te hebben met minder matige bankzitters. Koch moet eigenlijk gewoon al 3e/4e keus zijn. Locadia moet gewoon 2e spits zijn.

Volgend seizoen gewoon een basiselft hebben en de rest jeugd, met misschien een incidentele oudere speler op de bank. Zo doen Feyenoord en in iets mindere mate Ajax het ook en daar breekt toch bijzonder veel talent door. Twente doet het meer op de PSV-manier met ook oudere spelers op de bank en daar breekt helemaal niks door.

Sowieso dus of Lens of Matavz verkopen. Je kan zelfs overwegen om beide weg te doen en met Locadia als 1e spits te gaan spelen en Bentancourt ofzo als 2e. Ik mag toch hopen dat die jongen na 2 jaar in Eindhoven wel iets kan, anders lijkt het toch weer een exotische miskoop.
Zowel Wijnaldum als Toivonen voor 10 hebben kan niet. Te duur voor op de bank zijn die jongens.
Helemaal mee eens. Maar ik denk dat je het niet moet overhaasten. Als die jongens er klaar voor zijn om in het eerste te spelen zullen ze echt wel een kans krijgen van Advocaat. Dit is een proces wat je geleidelijk over een aantal jaren moet invoeren, je zag wel tegen EHC in de beker dat veel spelers uit de jeugd er nog niet klaar voor waren. Als je dit in hoog tempo invoert zak je af naar subtop en dan is het heel erg moeilijk om de weg naar boven weer te vinden.
pi_118977963
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:31 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Depay is 2e keus op links, je kunt tegenwoordig links en rechts op de vleugels niet meer met elkaar vergelijken bij PSV. Alleen speelt Mertens in de ogen van Advocaat beter. Locadia ben ik het mee eens, die zou veel meer minuten moeten krijgen. Depay is nu geblesseerd, anders had hij echte wel tweede helft minuten gekregen de afgelopen wedstrijden.

quote:

Met alle respect voor Ritz en Ooijen, maar ze hebben dan ook echt nog niets laten zien. Het is heel simpel: PSV MOET dit jaar kampioen worden, dan heb je geen tijd om een jeugdspeler met basisplaatsen te verwennen. Bovendien is het middenveld van PSV dusdanig belangrijk dat je daar niet moet experimenteren. Dat hebben de afgelopen weken wel duidelijk gemaakt.

quote:

Fantastisch idee. Ik kijk nu al uit naar het spannende gevecht met Ajax om de 6e plaats. Denk toch eens na man. Ik vind ook dat het kopen een keer moet stoppen, maar dan wel als je een fatsoenlijke vervanger voor elke positie achter de hand hebt. Als je de jeugd een beetje zou volgen, dan weet je dat ze gewoon niet goed genoeg zijn op dit moment. Bij PSV niet, bij Ajax niet en bij Feyenoord niet.

quote:
Betancourt als tweede spits voor als Locadia geblesseerd is? Blijf eens realistisch man. Betancourt is gewoon van het niveau Zwolle. Geldt ook voor Brenet, is echt nog niet misschien het niveau dat je op de bank wil hebben. Sorry, leuk om allemaal te roepen, maar met het materiaal wat jij voorstelt speelt PSV echt om de plaatsen 8 tot 10.

Mooie bühnepraatjes, maar volstrekt belachelijk. Er zijn op dit moment maar 2 jeugdspelers die goed genoeg zijn om een basisplaats te hebben bij afwezigheid van de eerste keus en dat zijn Depay en Locadia. De rest is geen niveau voor de top van de eredivisie.
pi_118978953
Precies. Het idee is goed maar op dit moment nog niet haalbaar als je mee wilt blijven strijden bovenin.
pi_118979207
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
Overigens heb ik misschien nog wel liever dat Bazoer voor Ajax kiest dan voor City, nu ik er over nagedacht heb. Bij ajax blijft hij in ieder geval behouden voor het Nederlandse voetbal.
Respect.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_118980245
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Respect.
Natuurlijk zou het verschrikkelijk zijn. Maar dit soort spelers heeft de eredivisie gewoon nodig. En Bazoer is beter dan welk verdedigend talent in Nederland dan ook. Helaas weet hij dat ook....
pi_118980651
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:33 schreef Scarface88 het volgende:
Precies. Het idee is goed maar op dit moment nog niet haalbaar als je mee wilt blijven strijden bovenin.
Tuurlijk overdreef ik iets, maar zolang er matige bankzitters bij PSV spelen zal de jeugd geen kans krijgen daar en dat klopt gewoon niet. Dan kan je beter jeugdspelers ervaring op laten doen, want anders zullen ze nooit doorbreken. Je ziet bij de andere ploegen gewoon dat het helpt.
Zeker met betrekking tot de verdediging is het echt schandalig hoeveel matige spelers daar rondlopen die ook nooit veel beter zullen worden.

Je ziet toch regelmatig dat de uit nood geboren oplossing van een jeugdspeler opstellen uiteindelijk een prima speler oplevert. Alleen bij PSV gebeurt dit nooit omdat er altijd nog een blik matige voetballers op de bank zit.

Natuurlijk kan je wel wat meer ervaren spelers op de bank hebben, maar hou het dan op 1 voor iedere linie, die als het ff kan op meerdere posities inzetbaar is en dan ook niet van die figuren die richting een miljoen verdienen.

En Depay is niet helemaal 2e keus op links. Advocaat schuift net zo lief Lens naar links om Matavz in de spits erbij te zetten als Mertens niet mee doet.

Ik verwacht wel dat Brands dit ook gaat doen hoor. Wat verdedigers lozen en bijv. Koch doorschuiven. Engelaar en Toivonen moeten geloosd worden en die plekken moeten eigenlijk ingevuld worden door spelers die al onder contract staan.
pi_118981020
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:22 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

En Depay is niet helemaal 2e keus op links. Advocaat schuift net zo lief Lens naar links om Matavz in de spits erbij te zetten als Mertens niet mee doet.

Dat heeft hij alleen gedaan als Depay geblesseerd is.
pi_118983098
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:32 schreef Scarface88 het volgende:
Niet verkeerd O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OP OP OP OP :D
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_118983779
quote:
Afellay: ‘Of talenten Nederland vaak te jong verlaten? Dat denk ik wel’
Ibrahim Afellay ziet dat veel Nederlandse talenten vrij snel hun club de rug toekeren. De voorbeelden zijn legio: Karim Rekik, Patrick van Aanholt, Jeffrey Bruma, Andreas Hoelgebaum Pereira, Nathan Ake, Oguzhan Özyakup, Kyle Ebecilio en Rajiv van La Parra zijn slechts enkele van de namen die besloten hun kans in de Eredivisie niet af te wachten en naar het buitenland te gaan. Afellay denkt dat wachten niet verkeerd is.

In een interview met OnsOranje reageert Afellay op de vraag of jonge voetballers niet te snel naar andere landen trekken. “Dat denk ik wel”, is zijn antwoord, waarna hij zijn eigen carrièreverloop onder de loep legt. “Ik heb besloten lang te wachten. Het is een enorm verschil, gaan op je 18e of op je 24e. Fysiek en mentaal uitgroeien is een heel proces”, meent Afellay, die als aanvoerder van PSV naar Barcelona verkaste.

“Je kunt in Nederland een prima boterham verdienen om te kunnen leven met je familie en tegelijk ervaring in Europese wedstrijden oppikken. Om uiteindelijk toch die stap te maken. Het is verleidelijk eerder te gaan, zeker als je je familie een beter leven kunt geven. Maar als je van de buitencategorie bent, moet je voor je ontwikkeling kiezen, omdat je uiteindelijk toch wel dat goede contract krijgt”, geeft de middenvelder annex linksbuiten aan.
Ibi heeft gelijk, meer jeugdspelers zouden moeten luisteren naar hem, maar natuurlijk wel voor meer geld weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2012 16:42:50 ]
pi_118984755
quote:
17s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:24 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

OP OP OP OP :D
Met dank aan Dj_Day-V :)

pi_118984957
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:12 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Met dank aan Dj_Day-V :)

[ afbeelding ]
Is hier ook een posteruitvoering van? :@
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_118987196
Engelaar in de basis, jammer dit. Laat Ritzmaier of V Ooijen lekker spelen. Engelaar gewoon lekker de rest van het jaar op de tribune.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')