abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119890585
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:00 schreef Wombcat het volgende:
Huh? Ik hoorde hem net nog op het sportjournaal zeggen dat 'ie geen voorzitter wil worden.
Idd

Nou snap ik het ook niet meer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 december 2012 @ 10:37:05 #252
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119910532
quote:
Fränk Schleck op 19 december opnieuw voor Antidopingagentschap

Fränk Schleck (RadioShack) moet woensdag 19 december om 18u opnieuw voor het Luxemburgse Antidopingagentschap ALAD verschijnen. Dat meldde het agentschap maandag. Het is niet duidelijk of het ALAD op 19 december ook een verdict zal vellen, of dat de zaak in 2013 nog voortgezet wordt.
De 32-jarige Schleck werd positief bevonden op het gebruik van xipamide, op 14 juli tijdens de Ronde van Frankrijk. De Luxemburger stapte daarop vrijwillig uit de Tour en kwam de rest van het seizoen niet meer in actie.

Nadat ook het B-staal positief bleek, stuurde de Internationale Wielerunie UCI het dossier naar de Luxemburgse bond door. De oudste van de broers Schleck ontkent met klem dat hij doping heeft gebruikt en ging op zoek naar de wijze waarop de verboden stof in zijn lichaam is terechtgekomen. Xipamide is een vochtafdrijvend middel, dat bij dopinggebruik als maskeermiddel gebruikt kan worden.

Op 15 oktober werd Schleck al een eerste keer gehoord door het ALAD. Na een verhoor van drie uur verklaarde de wielrenner toen 'een goed gevoel te hebben' 'Ik moet het ALAD bedanken dat ze me de kans gaven om te getuigen. We hebben een uitgebreid dossier afgegeven en geven de bevoegde instanties nu de tijd om een oordeel te vellen', klonk het toen..
bron: www.sportwereld.be
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 december 2012 @ 14:32:09 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_119918044
Ik vond dit (vrij korte en algemene) artikel wel interessant :)

http://swimmingworldmagaz(...)-Ban-is-Only-a-Start
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_119922676
quote:
Tinkov claims cycling's doping problems are "exaggerated"
By: Cycling NewsPublished: December 4, 12:22, Updated: December 4, 12:

Saxo-Tinkoff backer dismisses Argos-Shimano's WorldTour claims

Saxo-Tinkoff backer Oleg Tinkov has called for changes to the UCI WorldTour licensing system and claimed that cycling’s doping problem has been “exaggerated.”

Tinkov’s team is still waiting to hear if it has secured UCI WorldTour status for 2013, and it is understood that the team is vying with Argos-Shimano for the final berth. A decision is expected on December 10.

Saxo-Tinkoff’s application has been complicated by the fact that it is unable to count any UCI points from its leader and Vuelta Espana winner Alberto Contador towards it final tally, given that he returned from suspension for doping in August of this year and his points cannot be counted for two years.

"Alberto Contador is a superstar, the best racer in the world, and I can't even remember the names of whoever Argos-Shimano have in their squad," Tinkov said in a press conference with the Spaniard in Moscow on Monday, according to RIA Novosti.

"It's absolutely, obviously, a crazy situation. Personally, it's difficult for me to imagine a situation where we don't receive a licence."

As well as Contador’s suspension, Saxo-Tinkoff’s reputation has suffered from allegations levelled against manager Bjarne Riis in Tyler Hamilton’s recently published autobiography. Riis, who previously confessed to doping as a rider, has been accused of facilitating Hamilton’s blood doping programme with Dr. Eufemiano Fuentes when he rode for the then-CSC squad in 2002 and 2003.

“This problem is exaggerated,” Tinkov said of the wider issue of doping in cycling. “As far as I understand it, the topic of doping exists everywhere, in other sports too, but nowhere does it get such phenomenal attention.”

Rabobank pulled out of sponsorship in October, citing weariness with cycling’s continued doping problems, but Tinkov suggested that the Dutch bank had simply taken advantage of the current climate to leave the sport. Although Rabobank will not appear on the team’s jerseys next season, the bank is set to honour its financial commitment for 2013.

“Maybe they just got tired and were looking for a reason,” Tinkov said, according to rsport.ru.
Heerlijk dat we nog zo'n oldschool doping-ploeg in het peloton hebben. Kopman die een tweejarige schorsing heeft uitgezeten, ploegleider die zelf doping heeft gebruikt en doping in zijn ploeg gestimuleerd heeft, een sponsor die het probleem bagatelliseert, intussen zoveel mogelijk Ferrari-klanten binnen te halen (Kreuziger, Rogers). Schaamteloos.
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 16:47:11 #255
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_119922803
De vraag zou niet moeten zijn of Saxo - Tinkoff WT wordt, maar of ze überhaupt nog in het wielrennen mogen blijven. Alles aan die ploeg is fout.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:53:18 #256
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_119923053
Dezelfde Tinkov die tegen Hamilton zei: gebruik wat je wil zolang je maar niet gepakt wordt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_119956300
En we hebben er waarschijnlijk weer 1:

De Poolse bokser Mariusz Wach heeft vlak na zijn nederlaag tegen Vladimir Klitschko positief getest op het gebruik van steroïden. Het dopingbericht bij monde van Klitschko's manager verscheen vandaag in de Duitse pers.

"Men heeft ons laten weten dat er een positief staal is", bevestigde Thomas Pütz, de voorzitter van de Duitse Boksfederatie (DBB), in het dagblad Bild.

"De DBB-voorzitter heeft ons ingelicht", verklaarde Bernd Bönte, manager van de broers Vladimir en Vitali Klitschko. "Een positieve test zou kunnen verklaren waarom Wach in staat was de zwaarste slagen te incasseren. Het toont aan hoe gevaarlijk doping is", meent Bönte.

Mariusz Wach incasseerde een regen van slagen in het gevecht tegen Klitschko op 10 november in Hamburg, met als inzet de WBA-, IBF- en WBO-titel bij de zwaargewichten. De Oekraïense kampioen won de kamp op punten (tweemaal 120-107 en 119-109). Wachs toekomst hangt af van het B-staal. Is het resultaat positief, dan krijgt de Poolse reus (2,02 m) een schorsing van een jaar.

Bron
pi_119956801
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:34 schreef Berto het volgende:
En we hebben er waarschijnlijk weer 1:

De Poolse bokser Mariusz Wach heeft vlak na zijn nederlaag tegen Vladimir Klitschko positief getest op het gebruik van steroïden. Het dopingbericht bij monde van Klitschko's manager verscheen vandaag in de Duitse pers.

"Men heeft ons laten weten dat er een positief staal is", bevestigde Thomas Pütz, de voorzitter van de Duitse Boksfederatie (DBB), in het dagblad Bild.

"De DBB-voorzitter heeft ons ingelicht", verklaarde Bernd Bönte, manager van de broers Vladimir en Vitali Klitschko. "Een positieve test zou kunnen verklaren waarom Wach in staat was de zwaarste slagen te incasseren. Het toont aan hoe gevaarlijk doping is", meent Bönte.

Mariusz Wach incasseerde een regen van slagen in het gevecht tegen Klitschko op 10 november in Hamburg, met als inzet de WBA-, IBF- en WBO-titel bij de zwaargewichten. De Oekraïense kampioen won de kamp op punten (tweemaal 120-107 en 119-109). Wachs toekomst hangt af van het B-staal. Is het resultaat positief, dan krijgt de Poolse reus (2,02 m) een schorsing van een jaar.

Bron
you can't juice the jaw, grote onzin dus!
pi_119957808
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

you can't juice the jaw, grote onzin dus!
Om er nog maar over te zwijgen dat als hij op punten heeft gewonnen, die ander waarschijnlijk ook heel wat heeft moeten incasseren.
pi_119968164
quote:
IOC pakt vier atleten olympische medaille af

LAUSANNE - Het internationaal olympisch comité heeft woensdag besloten vier atleten die tijdens de Olympische Spelen van 2004 in Athene het erepodium haalden hun medaille af te pakken wegens overtreding van het dopingreglement.
Foto: ANP
Nieuwe analyses hebben uitgewezen dat ze indertijd verboden spierversterkende middelen hebben gebruikt.

Het gaat om de Oekraïense kogelstoter Joeri Belonog, die goud veroverde, de Wit-Rus Ivan Tichon (zilver bij het kogelslingeren), diens landgenote Irina Jatsjenko (discus) en de Russin Svetlana Kriveljova (kogel). Laatstgenoemde atletes eindigden in hun discipline als derde.
Tichon raakte voor de tweede keer een medaille kwijt. Hij moest het olympisch brons van 2008 ook al inleveren wegens doping.

Het IOC liet weten dat mogelijk nog een vijfde medaillewinnaar van Athene wordt gediskwalificeerd, maar wilde de naam nog niet vrijgeven omdat de procedure rond de nieuwe test nog niets is afgerond.
Sinds de Spelen van 2004 worden alle afgenomen urinemonsters bewaard in Lausanne, in principe voor acht jaar. Het IOC heeft het laboratorium gevraagd 105 stalen opnieuw te analyseren.

http://www.nu.nl/sport/29(...)che-medaille-af.html
Acht jaar na dato een nieuwe winnaar van het kogelstoten. Toe maar.

Wat een verneukte OS was Athene dan achteraf gezien. Praktisch alle werpnummers hadden winnaars die achteraf gediskwalificeerd werden.
pi_119997939
quote:
'EPO werkt niet als dopingmiddel'

De renners die EPO (ErytroPOëtine) als doping nemen brengen enkel hun leven in gevaar, zonder zeker te zijn dat hun prestaties verbeteren. Dat is de spectaculaire conclusie van enkele Europese onderzoekers in het British Journal of Clinical Pharmacology en op de website van Eos magazine. De auteurs hopen met hun studie het wielrennen te kunnen overtuigen om doping definitief af te zweren maar roepen toprenners wel op om mee te werken aan verdere onderzoeken.
Volgens de studie is er 'geen wetenschappelijk bewijs' dat EPO de prestaties van renners op hoog niveau verbetert. Wat wél zeker is, is dat de stof ernstige risico's met zich meebrengt. Het bloed wordt immers verdikt, wat kan leiden tot stolling en zelfs bloedklonters die dan weer kunnen leiden tot hartaanvallen en beroertes, schrijven de auteurs.

Erytropoëtine is een hormoon dat van nature wordt geproduceerd door de nieren maar nu ook kan worden geproduceerd via genetische manipulatie. Er wordt gezegd dat EPO het uithoudingsvermogen met 20% verbetert door een grotere VO2 max, de maximale snelheid van zuurstof die naar de spieren kan worden gebracht tijdens het sporten. Maar volgens de studie speelt die VO2 max slechts een geringe rol in het uithoudingsvermogen van professionele renners, aangezien slechts weinig races van een dergelijke intensiteit zijn dat de VO2 max beslissend kan zijn.

'Toprenners testen met EPO tijdens stage'

Het team van onderzoekers onder leiding van Adam Cohen, hoogleraar aan het Centrum voor Drug Research in Nederland, kwam tot deze conclusie over de effecten van EPO bij enkele fietsers in goede gezondheid maar waarvan geen enkele op het hoogste niveau reed. Ze hopen nu hun onderzoek te kunnen uitbreiden naar topsporters.

Volgens Cohen is er nood aan meer hoogstaand onderzoek naar dopingmiddelen zoals epo. En bij de juiste doelgroep: toprenners. 'Een groep renners zou tijdens een stage getest kunnen worden op de effecten van epo. Een betere wetenschappelijke kennis over wat doping wel en niet doet, kan atleten stimuleren om doping links te laten liggen.'
Dat is er eentje uit de school Kuipers :')
  donderdag 6 december 2012 @ 16:26:25 #262
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_119999679
Zo zijn er ook jarenlang publicaties geweest die beweerden dat testosteron ook niet echt zou helpen, terwijl Ben Johnson en ook het hele communistische front voor het oog van heel de wereld record na record van de tabellen veegden in de jaren 80. Die records van de communistische vrouwen staan zelfs nu nog als een huis (of beter gezegd als een versterkte burcht).
pi_120000208
Ook Benedetto Roberti, aanklager in de Padova-zaak spreekt zich uit.
- 90% van het dopingprobleem zit in het wielrennen.
- Situatie is de laatste jaren niet verbeterd.
- In de amateurwereld is het erger dan de professionele. Daar gebeuren ongehoorde dingen.

http://www.cyclingweekly.(...)-year-in-yellow.html

Scroll naar beneden voor artikeltje.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 december 2012 @ 16:46:04 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120000693
Ik geloof nooit dat 90% van het dopingprobleem in het wielrennen zit
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_120000740
Ik durf te wedden dat 90% van de voetballers bij grote clubs doping gebruikt (heeft).
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 december 2012 @ 16:48:30 #266
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120000834
Het Fuentesgebeuren gaf toch al aan dat het overal zit. Alleen in het wielrennen komt er stelselmatig een schandaal naar buiten
DeLuna vindt me dik ;(
pi_120000981
En onzin natuurlijk dat die EPO niet zou werken. Laten ze maar eens een echt onderzoek doen met 10 goede, aan elkaar gewaagde niet-profs waarvan ze er 5 een jaar lang met EPO laten trainen en rijden en 5 met een placebo.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_120005201
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:38 schreef wimderon het volgende:

[..]

Waar heb je dit vandaan?

Ik heb even gezocht op die studie maar ik vind niets.

Ik heb deze link al eerder gpost maar nog maar een keer dan:

Daar is specifiek getest niet aalleen op v02max maar ook op het uithoudingsvermogen bij een inspanning op 80% van v02max, en dat ligt dus 50% hoger. Lijkt dus in directe tegenspraak te zijn, kranten verdraaien wetenschap vaak dus wil liefst wel de echte studie zien om te vergelijken.
pi_120005342
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:26 schreef kl1172 het volgende:
Zo zijn er ook jarenlang publicaties geweest die beweerden dat testosteron ook niet echt zou helpen, terwijl Ben Johnson en ook het hele communistische front voor het oog van heel de wereld record na record van de tabellen veegden in de jaren 80. Die records van de communistische vrouwen staan zelfs nu nog als een huis (of beter gezegd als een versterkte burcht).
Wat je nu zegt is totaal geen valide argument. Het ka best zijn dat Ben Johnson gewoon een goede atleet was en bovendien gebruikte toen iedereen dus de winner had altijd aan de estosteron gezeten.

Nu geloof ik wel dat testosteron werkt maar dat is omdat er meerdere studies zijn die dat aantonen, niet omdat er toevallig grote winnaars mee zijn gepakt.
pi_120005483
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:38 schreef wimderon het volgende:

[..]

lol, het is sinds 1985 een goedgekeurd medicijn en nu ineens kan je er alles van krijgen, maar toch er mee willen testen op wielrenners, fucking witte jassen!!
pi_120005692
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:38 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Waar heb je dit vandaan?

Ik heb even gezocht op die studie maar ik vind niets.

Ik heb deze link al eerder gpost maar nog maar een keer dan:

Daar is specifiek getest niet aalleen op v02max maar ook op het uithoudingsvermogen bij een inspanning op 80% van v02max, en dat ligt dus 50% hoger. Lijkt dus in directe tegenspraak te zijn, kranten verdraaien wetenschap vaak dus wil liefst wel de echte studie zien om te vergelijken.
\

http://www.welingelichtek(...)ls-dopingmiddel.html
pi_120006340
quote:
Ah ik zie nu waarom ik niets kon vinden

http://onlinelibrary.wile(...)ssential+maintenance

quote:
Accepted Article. These manuscripts have been accepted, but have not been edited or formatted. They will be published at a future date.
Zal dus even duren voordat ik het daadwerkelijk kan bekijken.

Maar goed het is een literatuurstudie zie ik dus er is helemaal geen nieuw onderzoek gedaan.
pi_120006667
Hier staat een stuk meer:

http://eoswetenschap.eu/artikel/dopingmiddel-epo-werkt-niet

quote:
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat het beruchte dopingmiddel EPO topsportprestaties verbetert. Anderzijds zijn de gezondheidsrisico’s wel goed gedocumenteerd. Dat besluiten wetenschappers van het Leids Universitair Medisch Centrum die alle beschikbare studies over het prestatie-effect van EPO tegen het licht hielden. Het onderzoek is deze week gepubliceerd in British Journal of Clinical Pharmacology.

Het professionele wielrennen werd de afgelopen jaren herhaaldelijk getroffen door dopingschandalen, met de zaak Lance Armstrong als - voorlopig? - trieste dieptepunt. Erytropoëtine (EPO), een hormoon dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert, speelde in de meeste zaken een hoofdrol, maar farmacoloog Adam Cohen van het Leids Universitair Medisch Centrum beweert nu dat de toprenners het middel al die jaren ‘voor niets’ hebben gebruikt. ‘Er bestaat geen enkele wetenschappelijke studie die dat aantoont. Toch hebben experts en daarna ook begeleiders en de media EPO de status van wondermiddel gegeven, wat helaas tot het misbruik ervan heeft bijgedragen.’

Adam Cohen en zijn collega’s bestudeerden alle beschikbare publicaties over het prestatie-effect van EPO. De farmacologen benaderden EPO alsof het een geneesmiddel is, en langzaam fietsen een ziekte. Is EPO dan een goede behandeling? ‘Wat opvalt is dat er zeer weinig studies bestaan – dertien in totaal - en dat het merendeel van lage kwaliteit is: ze worden afgenomen bij de verkeerde (geen toprenners) of een te kleine populatie, slechts acht studies gebruiken een controlegroep om een placebo- of trainingseffect te kunnen detecteren en amper vijf studies zijn dubbelblind. Een medicijn dat op dergelijke manier klinisch zou zijn getest, zou door experts met de grond worden gelijkgemaakt.’

'Huidig onderzoek is vaak van lage kwaliteit'
Bovendien kan je volgens Cohen ook uit de beperkte studies niet besluiten dat EPO van een gewone renner een kampioen kan maken. ‘Het aangetoonde prestatie-effect is vaak zeer miniem, en de vertaling van ongetrainde proefpersonen naar topatleten is problematisch. De sterkte van het effect daalt ook naarmate iemand beter getraind is. We weten dus eigenlijk niet of het middel voor topsporters nog werkt, en ik vermoed zelfs dat er voor hen geen noemenswaardig effect meer is. Aan de andere kant zijn de schadelijke effecten wel goed bestudeerd. EPO verdikt het bloed, wat het risico op levensgevaarlijke bloedklonters verhoogt. Het lijkt er dus op dat kwaadwillige renners alleen hun gezondheid op het spel hebben gezet, zonder het verhoopte effect op hun prestaties.’

Volgens Adam Cohen is er nood aan meer hoogstaand onderzoek naar dopingmiddelen zoals EPO. En bij de juiste doelgroep: toprenners dus. ‘Een groep renners zou bijvoorbeeld tijdens een stage getest kunnen worden op de effecten van EPO, al besef ik dat zoiets organiseren vandaag onhaalbaar is. Nochtans zou een betere wetenschappelijke kennis over wat doping wel en niet doet atleten kunnen stimuleren om niet voor doping te kiezen. Als je merkt dat de rekening van voor- en nadelen negatief uitvalt, zullen atleten minder geneigd zijn iets te slikken of in te spuiten. Dat is nu niet het geval, ze kiezen voor het voordeel van de twijfel.’

'Labstudies niet met achterkamertjes vergelijken'
De Leuvense inspanningsfysioloog Peter Hespel van de KU Leuven volgt die redenering absoluut niet: ‘Dat het gebruik van EPO in de context van sport ontoelaatbaar is, en dat we atleten moeten beschermen tegen het gebruik van dopingmiddelen, dat is nogal evident. Maar dat EPO (of bloeddoping) niet zou werken bij uithoudingsatleten is, mijn inziens, een absurde conclusie. Immers, de wetenschappelijke studies over dopingproducten worden doorgaans bij ‘gezonde proefpersonen’ uitgevoerd (en dus niet bij atleten), en de doseringen die men gebruikt zijn niet vergelijkbaar met wat er in de sport, helaas, gebeurt.’

‘Als men in de wetenschappelijke literatuur de effecten van bijvoorbeeld anabole steroïden op spiermassa bekijkt, dan zijn deze resultaten zéér ontgoochelend. Echter, de proefpersonen die men voor dit soort studies gebruikt trainen niet zoals bodybuilders, gebruiken geen proteïnesupplementen en de dosissen van anabolica/androgene middelen liggen, omwille van volstrekt te verantwoorden ethische redenen, ettelijke malen lager dan de dosissen die door gedopeerde atleten worden gebruikt. Vergeet niet dat wetenschappelijke studies door een ethische commissie goedgekeurd moeten worden, en studies die simuleren wat er in de sport met doping gebeurt, worden door een ethische commissie nooit goedgekeurd, meer nog, ik zou als wetenschapper zo’n studie zelfs niet willen uitvoeren!’

Voor EPO-studies geldt volgens Hespel dezelfde redenering. ‘Je moet er van uitgaan dat bijvoorbeeld in een Ronde van Frankrijk als gevolg van de overbelasting van het lichaam de rode bloedcelmassa, welke zich vertaalt in een bepaald haematocriet, significant zal dalen, van een normale waarde van 45 naar 39, of zelf minder. Als je als renner deze daling kan voorkomen, of zelfs een stijging kan uitlokken, dan is er niet de minste twijfel dat dit de prestatie zal verbeteren. Er zijn getuigenissen genoeg die aantonen dat er tijden zijn geweest waar uithoudingsatleten (wielrenners, langeafstandlopers, triatleten,…) hun haematocriet opdreven tot ruim boven de 50%. Denk maar aan het verhaal van Bjarne Riis of ‘monsieur soixante pourcent’. Wat hier gedaan werd, is absoluut niet vergelijkbaar met wat men in de wetenschappelijke studies kan en mag doen, die eigenlijk niet meer zijn dan een ‘soft versie’ van wat er soms in de sport gebeurt.

'Informeren is beste preventie'
Adam Cohen weerlegt die kritiek: 'Het klopt dat hemoglobine daalt tijdens inspanning, en dat je meer rode bloedcellen krijgt door EPO. Maar dat je daar harder van gaat fietsen, is te eenvoudige gesteld. Er zijn zoveel meer factoren die een prestatie bepalen: materiaal, techniek, training, tactiek, voeding, talent enzovoort. Op topniveau is het aandeel van EPO enorm beperkt.'

'Het is ook helemaal niet onethisch om dopingexperimenten te doen. Ik acht mij enigszins bevoegd daarover te spreken omdat ik 12 jaar vicevoorzitter van de toezichthoudende overheidsinstantie voor medische ethiek (CCMO) in Nederland ben geweest. Men kan zich trouwens afvragen of het ethisch is door te gaan met ongefundeerde adviezen over wat wel en niet verboden moet worden. De beste manier om een middel te promoten is het op de dopinglijst plaatsen. Renners beter informeren over beperkte voordelen en enorme nadelen zou effectiever zijn.'
pi_120007159
Kan de heer Cohen dan ook verklaren waarom renners nu ineens 5 minuten trager de Alpe D'Huez opfietsen dan in de jaren '90? Of hadden we midden jaren '90 misschien te maken met de meest getalenteerde generatie ooit, die alle records uit de boeken reed?

Ik wil best geloven dat er geen overtuigend wetenschappelijk bewijs is dat EPO werkt (om wat voor reden dan ook; te weinig onderzoek, te lage dosis ivb met ethische bezwaren), maar dat betekent niet dat het daarom ook geen effect heeft. Kijk naar de prestatiecurves van sommige renners en teams (Gewiss...) na de introductie van EPO, dat is volkomen onverklaarbaar als EPO geen effect zou hebben.
pi_120008168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:18 schreef Ereinion het volgende:
Kan de heer Cohen dan ook verklaren waarom renners nu ineens 5 minuten trager de Alpe D'Huez opfietsen dan in de jaren '90? Of hadden we midden jaren '90 misschien te maken met de meest getalenteerde generatie ooit, die alle records uit de boeken reed?

Ik wil best geloven dat er geen overtuigend wetenschappelijk bewijs is dat EPO werkt (om wat voor reden dan ook; te weinig onderzoek, te lage dosis ivb met ethische bezwaren), maar dat betekent niet dat het daarom ook geen effect heeft. Kijk naar de prestatiecurves van sommige renners en teams (Gewiss...) na de introductie van EPO, dat is volkomen onverklaarbaar als EPO geen effect zou hebben.
of de snelste tour, die in 99 werd verreden a 44 km, ipv de 25 uit de jaren 80.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')