abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118867995
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:29 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ik weet het niet maar ik vind vaak nogal frappant dat die vraag gesteld word , toen een vriend van mij overleed eraan werd me dat ook vaak gevraagd.
Dat is om het plaatje een beetje compleet te maken. Mensen zullen daar altijd nieuwsgierig naar zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:27 schreef Injetta het volgende:
Niet dat het toe doet, maar is het bekend hoe hij zelfmoord heeft gepleegd?
Touw..
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 5 november 2012 @ 21:31:58 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118868013
quote:
12s.gif Op maandag 5 november 2012 21:31 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt allemaal :').
Mwah, ik weet helaas uit ervaring dat het niet meevalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118868014
quote:
Iemand die hem via via kende beweerde hier dat hij zich had opgehangen in het trappengat en dat zijn vader hem heeft gevonden.
pi_118868025
* DUBBEL *
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_118868096
quote:
Jawel: met succes.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_118868116
quote:

[..]

Ik weet het niet maar ik vind vaak nogal frappant dat die vraag gesteld word , toen een vriend van mij overleed eraan werd me dat ook vaak gevraagd.
Ik snap het wel, is ook een vraag waar ik redelijk lang mee heb rondgelopen toen een bekende van me het had gedaan. Inmiddels ben ik er wel achter. Het is toch iets wat je wilt weten, op de een of andere manier. Omdat het zoiets ongrijpbaars is en dat het misschien concreter maakt, ik weet het niet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 november 2012 @ 21:34:00 #67
163650 Greys
pi_118868129
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is de hypocrisie waar ik me aan stoor. Je weet dat het een groot probleem is. Iedereen weet het. Scholen weten het. Ouders weten het. En als die er nou eens werk van zouden maken dat écht aan te pakken, zou het probleem een stuk minder groot zijn. Dat gebeurt niet of halfslachtig, die steken over het algemeen liever de kop in het zand. Prima als dat makkelijker is voor je, maar dat nu heel Nederland zo verontwaardigd is vind ik zeer vermoeiend. Overal hoor je erover, op tv iedereen spreekt er schande van, maar niemand van hen daarvoor. Terwijl het een algemeen bekend, groot probleem is.
Dat is ook zo :Y Maar toch, 9 van de 10 users hier (en ik dacht dat je daarop doelde met hypocrisie) zijn waarschijnlijk niet in de situatie geweest dat ze er daadwèrkelijk zelf iets aan konden doen.
Zoals die school van Tim, zijn ouders dachten dat hij het daar naar zijn zin had en de directeur ook. Nooit één signaal geweest dat ie gepest werd. Dus dan kan je er ook weinig aan doen ben ik bang.
Ben het wel met je eens dat er zat situaties zijn waarin wel beter gesignaleerd had kunnen worden op scholen e.d. dat er iets aan de hand was. Maar je zegt 'de ouders weten het, als die er nou eens werk van zouden maken'. De ouders van Tim wisten waarschijnlijk zijn hele leven dat hij gepest werd, hij was op judo gedaan op de lagere school om hem meer weerbaar te maken. Maar het mocht niet baten. Wat wil je als ouders beginnen dan als je kind bv (ik noem maar iets) niet durft te vertellen wie de pesters zijn?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 5 november 2012 @ 21:34:00 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118868131
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Doet het er tóch iets toe dan? Of?
Dat maakt toch niet uit? Het gaat om het waarom nu. En mensen er van bewust laten worden dat "pesten" helemaal geen onschuldig vermaak is..
Sorry voor de zelfquote, maar het heb ik er later aan toegevoegd, en ik vind dat wel belangrijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 5 november 2012 @ 21:34:18 #69
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_118868154
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 21:33 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Jawel: met succes.
:') 14.gif
Laffe huichelaar
  maandag 5 november 2012 @ 21:34:28 #70
335452 cricket
cricket from space
pi_118868166
quote:
In een van de eerdere deeltjes werd beweerd dat hij zich had opgehangen, maar dat is verder onbevestigd.
pi_118868212
quote:

[..]

Ik weet het ook niet, maar die vraag komt wel op. Dat is hetzelfde als mensen/bekenden overlijden, dan wil men toch weten: waaraan.
Het maakt het verhaal op de een of andere manier completer.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_118868215
Mensen die pesten zijn zelf erg zwak maar proberen dat op bepaalde manieren te verbloemen zoals het pesten op zich.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118868238
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:02 schreef Eenskijken het volgende:
wordt je nog gepest op je 20ste? Na de middelbare school loopt het toch wel af lijkt me..
De gevolgen van pesten stoppen niet zodra het pesten stopt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 5 november 2012 @ 21:36:02 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118868253
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat is ook zo :Y Maar toch, 9 van de 10 users hier (en ik dacht dat je daarop doelde met hypocrisie) zijn waarschijnlijk niet in de situatie geweest dat ze er daadwèrkelijk zelf iets aan konden doen.
Zoals die school van Tim, zijn ouders dachten dat hij het daar naar zijn zin had en de directeur ook. Nooit één signaal geweest dat ie gepest werd. Dus dan kan je er ook weinig aan doen ben ik bang.
Ben het wel met je eens dat er zat situaties zijn waarin wel beter gesignaleerd had kunnen worden op scholen e.d. dat er iets aan de hand was. Maar je zegt 'de ouders weten het, als die er nou eens werk van zouden maken'. De ouders van Tim wisten waarschijnlijk zijn hele leven dat hij gepest werd, hij was op judo gedaan op de lagere school om hem meer weerbaar te maken. Maar het mocht niet baten. Wat wil je als ouders beginnen dan als je kind bv (ik noem maar iets) niet durft te vertellen wie de pesters zijn?
Hert is niet voor niks dat kinderen dat niet graag vertellen.. Is vaker wel dan niet erger geworden daarna..
  maandag 5 november 2012 @ 21:36:27 #75
373176 CrushedTinBox
What goes up must go down.
pi_118868272
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Iemand die hem via via kende beweerde hier dat hij zich had opgehangen in het trappengat en dat zijn vader hem heeft gevonden.
Klopt
Het leven is een toverbal.
pi_118868282
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

True, maar het is wel een stuk makkelijk als je volwassen bent en je eigen weg gaat. dan heb je andere dingen aan je hoofd.
There are only 151 Pokémon.
  maandag 5 november 2012 @ 21:37:03 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118868309
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:35 schreef FAUSTINO het volgende:
Mensen die pesten zijn zelf erg zwak maar proberen dat op bepaalde manieren te verbloemen zoals het pesten op zich.
Toch doen heeeeel veel mensen het. Lijkt ook een soort groepsdynamiek te hebben.. Dat anderen gaan meedoen en dat het erger wordt.
  maandag 5 november 2012 @ 21:37:30 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118868339
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ook dat. Heel veel mensen krijgen een laag zelfbeeld wat soms nooit meer weg gaat
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 november 2012 @ 21:39:18 #79
163650 Greys
pi_118868459
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hert is niet voor niks dat kinderen dat niet graag vertellen.. Is vaker wel dan niet erger geworden daarna..
Jup, dan zijn ze bang dat de ouders naar school gaan of naar de ouders van de pesters en dan worden ze dáár weer mee gepest...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_118868503
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Toch doen heeeeel veel mensen het. Lijkt ook en soort groepsdynamiek te hebben..
Dat is om niet buiten de groep te vallen. Bij mij probeerde ze het ook woonde tenslotte op een internaat en was het zwervertje maar ook iemand met een erg kort lontje heb meerdere middelbare scholen gezien en dat was toch ook een van de redenen en kwam vaker ook op voor de schoolgenoten die gepest werden met alle gevolgen van dien.

Dat zie je overal kliekjes dat zie je in bedrijven scholen overal eigenlijk ik houd mij daar verre van is wel moeilijk soms omdat ik daardoor vaak alleen ergens sta :')
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118868507
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:36 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

True, maar het is wel een stuk makkelijk als je volwassen bent en je eigen weg gaat. dan heb je andere dingen aan je hoofd.
Nou nee, de jongen die ik dus kende en ook zelfmoord had gepleegd daar was pesten ook een van de redenen waarom hij het moeilijk had. Hij werd vaak gepest en juist op latere leeftijd is juist vaak wat de pesters deden iets wat herhaaldelijk in zijn hoofd werkelijkheid werd.
Het van ze moeten me en ik ben een buitenstaander werd een deel van hem en daardoor werd die steeds depressiever.

Dat is het gevaar van pesten dat je het zelf gaat geloven en dat het je eigen werkelijkheid word.
pi_118868546
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

idd...

1x gedaan. Doe ik ook niet meer... :)
  maandag 5 november 2012 @ 21:40:51 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118868572
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Jup, dan zijn ze bang dat de ouders naar school gaan of naar de ouders van de pesters en dan worden ze dáár weer mee gepest...
Precies. Blijft een lastig probleem.

Vaak is er ook niks echt mis met die mensen/kinderen.. Ze zijn alleen niet doorsnee.
pi_118868593
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:39 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Het van ze moeten me en ik ben een buitenstaander werd een deel van hem en daardoor werd die steeds depressiever.

Dat is het gevaar van pesten dat je het zelf gaat geloven en dat het je eigen werkelijkheid word.
14.gif.
pi_118868708
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Toch doen heeeeel veel mensen het. Lijkt ook een soort groepsdynamiek te hebben.. Dat anderen gaan meedoen en dat het erger wordt.
Tuurlijk: je kunt beter pesten dan gepest worden. Dat verklaart ook de lakse houding van ouders van pestkoppen. Alles liever dan een kapotgepest kind.
  maandag 5 november 2012 @ 21:44:19 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118868809
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:39 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Dat is om niet buiten de groep te vallen. Bij mij probeerde ze het ook woonde tenslotte op een internaat en was het zwervertje maar ook iemand met een erg kort lontje heb meerdere middelbare scholen gezien en dat was toch ook een van de redenen en kwam vaker ook op voor de schoolgenoten die gepest werden met alle gevolgen van dien.

Dat zie je overal kliekjes dat zie je in bedrijven scholen overal eigenlijk ik houd mij daar verre van is wel moeilijk soms omdat ik daardoor vaak alleen ergens sta :')
Klopt. Maar het is er altijd 1 die begint en de rest die bijvalt... En sommige mensen zijn gewoon niet ad rem, assertief of agressief genoeg of anderszins capabel genoeg om effectief tegenwicht te geven (al is het maar van de schrik). Dan "lukt" een pesterijtje één keer, twee keer.. Anderen gaan de pester (in de meeste gevallen helaas) bijvallen en het patroon is geschapen..
  maandag 5 november 2012 @ 21:45:11 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118868859
quote:

[..]

Nou nee, de jongen die ik dus kende en ook zelfmoord had gepleegd daar was pesten ook een van de redenen waarom hij het moeilijk had. Hij werd vaak gepest en juist op latere leeftijd is juist vaak wat de pesters deden iets wat herhaaldelijk in zijn hoofd werkelijkheid werd.

Dat is helaas van alle leeftijden. Niet alleen iets van pubers.
  maandag 5 november 2012 @ 21:46:12 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118868919
quote:

[..]

Het IS op dat moment ook gewoon de werkelijkheid. Je moet wel HEEL sterk in je schoenen staan om daar geen "last" van te krijgen (als het stelselmatig en langdurig pesten is)
pi_118868929
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is helaas van alle leeftijden. Niet alleen iets van pubers.
Waar het om gaat is dat het door kan werken ook al is het pesten zelf gestopt.
pi_118869061
Juist het is de doorwerking van pesters wat zwaar onderschat word en dat het zelfs jaren lang kan blijven ook is het pesten officieel over .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')