Dat. En van iedereen gaan wel eens posts 'verloren' als er net druk over iets anders wordt gekwekt.quote:Op maandag 5 november 2012 19:07 schreef Nallie het volgende:
Kijk eens terug hoeveel mensen de moeite nemen om wel te reageren op jouw lijstjes?! En toen je over je hond postte, wenste iedereen je sterkte.
Als je post in dit topic kan je commentaar verwachten op je lijstjes.
En sigme eet 20 koekjes ja, dat kan ze ook hebben. Die wil niet nog gezonder leven of afvallen.
De mensen hier willen jou helpen om gezonder te leven en dat is niet altijd door aardig te zijn nee!
Hè? Zei je wat?quote:Op maandag 5 november 2012 19:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat. En van iedereen gaan wel eens posts 'verloren' als er net druk over iets anders wordt gekwekt.
Nee, ik lul in de ruimtequote:
Van die hele kleine schattige rode pepertjes?quote:Op maandag 5 november 2012 19:13 schreef _aurum_ het volgende:
Pff, ik heb gewokt maar mijn pepertjes waren pittiger dan gedacht*ouch*
Misschien ben ik nu ook wel wat te emotioneel maar ik heb het gevoel dat er alleen op de extreme dingen (zoals de hond) wordt gereageerd. Ook dat mensen denken dat ik hier nieuw ben, ik heb hier door de jaren heen al vaker gepost maar volgens mij is niemand dat opgevallenquote:Op maandag 5 november 2012 19:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat. En van iedereen gaan wel eens posts 'verloren' als er net druk over iets anders wordt gekwekt.
Ik heb nog over, moet je even heen en weer vliegenquote:Op maandag 5 november 2012 19:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, fuck, nu wil ik brownies.
Tevens schieten worteltjes weg als je ze in plakje snijdt
Oh, en kipfilet bak ik met wat garam massala denk ik, en dan een jus'tje erbij met wat kippenbouillon/roux en dan over de hutspot heen
Jullie weten toch ook niet hoe mijn dag er verder uitziet?quote:Op maandag 5 november 2012 19:12 schreef MarMar het volgende:
@Majo, ik weet niet of je ook ziet wat Sigme allemaal versjouwt op een dag?
En idd, ik moest lachen om prob.
Met je ziekte zijn je lijstjes bagger, het spijt me wel. Dat mag, maar dat is wel je eigen keuze.
Brownie als ontbijt.. kom op...
Het is of te weinig, of als het "genoeg" is niet de beste keuzes die je kan maken.
Als je je niet goed voelt, zou je juist beter voor jezelf moeten zorgen en niet nog slechter. Het wordt een beetje een neergaand spiraaltje zo en trust me, ik weet wat ziek zijn is.
En loveli zelf weet het altijd heel goed.. voor een andermaar ze heeft wel gelijk.
En nee je bent niet de enige die bokt als er commentaar op een lijstje komt en dat gebeurt ook niet alleen bij nieuwelingen.
Al moet ik zeggen dat er nu een aantal mensen zijn die ondanks eerder gebok de laatste tijd toplijstjes hebben, dus wie weet helpt het en wie weet doen we daarom niet kussiekroel maar liever recht door zee.
MaJoquote:Op maandag 5 november 2012 19:08 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waarom heb je de O en de L gecombineerd? Uitgeslapen?
En kun je iets specifieker zijn over ''wat me verder nog voor de mond komt''? Dat klinkt alsof je straks 20 koekjes gaat eten.
MaJo, het is niet alleen dat je lijstjes vaak matig zijn, het is vooral dat je smoesjes erg slecht zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 19:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap niet goed waarom jullie mijn lijstjes zo mega slecht vindenOk ze zijn vaak niet perfect maar jullie doen vaak alsof ik super slecht eet en dat valt ook wel weer mee
ook lijkt het alsof jullie alleen nieuwelingen aanpakken. Als iemand 20 koekjes eet (20!!! Wtf
) dan hoor je niemand klagen maar als ik een keer een brownie eet valt iedereen over me heen
Ik doe al heel veel anders dan eerst en dat is te merken, ik ben al een paar kilo afgevallen en voel me stukken beter de laatste tijdik deed nooit iets aan sport, nu wel. Ik ben gestopt met roken. Ik doe echt mijn best maar ik ben misschien niet het type die er helemaal voor kan gaan ofzo, maar ik probeer het echt
Wel kan ik vertellen dat al die negatieve reacties hier eerder averechts werken, soms heb ik daardoor gewoon geen zin meer om te posten![]()
Ook heb ik het gevoel dat je er als 'nieuweling' moeilijk tussenkomt in deze hechte groep. Ik post vaak iets waar helemaal niemand op reageert, ik voel me dan niet echt deel van dit topic
Maar op de een of andere manier wordt er vanuit gegaan dat uit eten en 5 gangenmenu ongezond was en dat snap ik nietquote:Op maandag 5 november 2012 19:18 schreef Xennia het volgende:
Loveli
[..]
MaJo
[..]
MaJo, het is niet alleen dat je lijstjes vaak matig zijn, het is vooral dat je smoesjes erg slecht zijn.
Je zegt dat je de afgelopen dagen uit eten bent geweest en een 5 gangendiner hebt gekookt en dat daarom jouw lijstje van vandaag prut is. Als je uit eten gaat, kun je ook prima gezond eten en met een 5 gangendiner eveneens.
Over je lijstje van vandaag: veel te veel suikers (brownie, vruchtenhagel, warme choco) + fruitsuikers (mandarijnen). Een tosti is ook niet echt een uitgebalanceerde lunch. En er zitten veel carbs in (brownie, stokbrood, 4 boterhammen). Ik mis goede voedingsstoffen.
Gezond leven bestaat voor een groot deel uit plannen, maar jij wordt iedere keer ingehaald door ''calamiteiten''. Zorg dat er goede voeding in de koelkast, voorraadkast en vriezer ligt en maak weekmenu's.
Verder is het niet zo dat er weinig op je wordt gereageerd, omdat je nieuw bent hier. Er wordt veel op je lijstjes gereageerd en ook bv op je hond. Hoe vaak er gereageerd wordt op mensen heeft imo meer te maken met hoe vaak je hier post. Als ik weinig online ben en alleen een eetlijstje neer zet, wordt er ook weinig op gereageerd. Tenzij ik er uitdrukkelijk bij zet dat ik feedback wil.
Je verontschuldigt je zelf voor de meeste lijstjes, ik ben er vanuit gegaan dat je ze zelf ook voor verbetering vatbaar vindt. Ik heb je eigen posts onder elkaar gezet, zodat je kunt zien welk beeld ik van jou krijg. In het dagelijks leven maak ik je niet mee, kan alleen uitgaan van de info die ik (soms selectief) lees.quote:Op maandag 5 november 2012 19:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap niet goed waarom jullie mijn lijstjes zo mega slecht vindenOk ze zijn vaak niet perfect maar jullie doen vaak alsof ik super slecht eet en dat valt ook wel weer mee
ook lijkt het alsof jullie alleen nieuwelingen aanpakken. Als iemand 20 koekjes eet (20!!! Wtf
) dan hoor je niemand klagen maar als ik een keer een brownie eet valt iedereen over me heen
Het was als opbouwende kritiek bedoeld. Bij sigmes lijstjes weet mijn achterhoofd dat ze een gezonde, sportieve vrouw is, met een zwak voor bastogne. Bij XM en AN weet ik dat ze EDS hebben (vraag maar aan XM hoe ze zich hier in het begin voelde en kijk hoe ze nu eetquote:Ik doe al heel veel anders dan eerst en dat is te merken, ik ben al een paar kilo afgevallen en voel me stukken beter de laatste tijdik deed nooit iets aan sport, nu wel. Ik ben gestopt met roken. Ik doe echt mijn best maar ik ben misschien niet het type die er helemaal voor kan gaan ofzo, maar ik probeer het echt
Wel kan ik vertellen dat al die negatieve reacties hier eerder averechts werken, soms heb ik daardoor gewoon geen zin meer om te posten![]()
Dat je als nieuweling er niet tussenkomt vind ik niet zo'n sterk argument, er zijn er een paar die echt al heel lang hier posten, maar de meesten niet zo. Ik zelf bijvoorbeeld een maand of 8 ofzo schat ik. En als je feedback wil, vraag er om. Op mijn posts wordt ook altijd niet gereageerd en je hoeft het ook niet altijd wat van aan te trekken.quote:Op maandag 5 november 2012 19:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik doe al heel veel anders dan eerst en dat is te merken, ik ben al een paar kilo afgevallen en voel me stukken beter de laatste tijdik deed nooit iets aan sport, nu wel. Ik ben gestopt met roken. Ik doe echt mijn best maar ik ben misschien niet het type die er helemaal voor kan gaan ofzo, maar ik probeer het echt
Ook heb ik het gevoel dat je er als 'nieuweling' moeilijk tussenkomt in deze hechte groep. Ik post vaak iets waar helemaal niemand op reageert, ik voel me dan niet echt deel van dit topic
NEE! Dat diner was niet slecht, je witlof en makreel ook niet. Je smoezen zijn slecht. Daar kom je een keer mee weg, maar niet constant.quote:Op maandag 5 november 2012 19:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar op de een of andere manier wordt er vanuit gegaan dat uit eten en 5 gangenmenu ongezond was en dat snap ik nietIk heb juist heel gezond gegeten de afgelopen dagen vind ik (uit eten carpacciosalade en biefstuk) en het 5 gangenmenu was op de brownie na juist heel gezond
Bij de spellingsdiscussie ging het meer over je houding dan over je spelling.quote:Geloof me ik probeer juist vaak mee te posten over de onderwerpen die hier besproken worden maar die posts worden vaak genegeerd. Alleen als er iets is om me op te pakken (die spellingsdiscussie, mijn lijstjes) lijkt het wel alsof er gereageerd wordt
Nee, dit was van mijn zelf gekweekte jalapeno stashquote:Op maandag 5 november 2012 19:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Van die hele kleine schattige rode pepertjes?
Oew, dat is nog beter!quote:Op maandag 5 november 2012 19:23 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Nee, dit was van mijn zelf gekweekte jalapeno stash
Misschien doe ik dat ook wel een beetje onbewust om me alvast in te dekken voor eventuele kritiekquote:Op maandag 5 november 2012 19:21 schreef motorbloempje het volgende:
Er is bijna altijd wel iets mis met je lijstjes (aldus jijzelf, anders kwam je niet met excuses) maar je geeft altijd een externe factor de schuld in plaats van jezelf. Als je weet dat je onregelmatig leeft, anticipeer dat. De enige die er wat aan kan doen ben jijzelf.
Ik vind vaak wel iets mankeren aan mijn lijstjes maar om ze dan helemaal bagger te noemen vind ik wat ver gaanquote:Op maandag 5 november 2012 19:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Je verontschuldigt je zelf voor de meeste lijstjes, ik ben er vanuit gegaan dat je ze zelf ook voor verbetering vatbaar vindt. Ik heb je eigen posts onder elkaar gezet, zodat je kunt zien welk beeld ik van jou krijg. In het dagelijks leven maak ik je niet mee, kan alleen uitgaan van de info die ik (soms selectief) lees.
[..]
Het was als opbouwende kritiek bedoeld. Bij sigmes lijstjes weet mijn achterhoofd dat ze een gezonde, sportieve vrouw is, met een zwak voor bastogne. Bij XM en AN weet ik dat ze EDS hebben (vraag maar aan XM hoe ze zich hier in het begin voelde en kijk hoe ze nu eet). Als jij een lijstje post, weet ik dat je ME hebt.
Ga met iemand die er verstand van heeft aan tafel zitten en maak een basis eetlijst en een basisschema. Je hoeft bv. niet per se te ontbijten als dat je tegenstaat, je kunt ook met je br(/l)unch een basis leggen. Ipv een pizza kun je ook een zak ingevroren broccoli in je vriezer mikken, zodat je als je futloos bent voeding kunt nemen ipv voer.
Okay, voorbeeld over hoe ik en mijn lijf over je vijf gangen menu denken:quote:Op maandag 5 november 2012 19:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar op de een of andere manier wordt er vanuit gegaan dat uit eten en 5 gangenmenu ongezond was en dat snap ik nietIk heb juist heel gezond gegeten de afgelopen dagen vind ik (uit eten carpacciosalade en biefstuk) en het 5 gangenmenu was op de brownie na juist heel gezond
Geloof me ik probeer juist vaak mee te posten over de onderwerpen die hier besproken worden maar die posts worden vaak genegeerd. Alleen als er iets is om me op te pakken (die spellingsdiscussie, mijn lijstjes) lijkt het wel alsof er gereageerd wordt
Ja echt? Beter!quote:Op maandag 5 november 2012 19:26 schreef _aurum_ het volgende:
Volgens mij gaat de dietiste weer het ziekenfonds in per 1 januari.
We negeren je gewoonquote:
quote:Op maandag 5 november 2012 19:29 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik was m net aan het inlijsten voor boven mn bed
Ik trek wel een rol koekjes open danquote:
Misschien is het ook wel een gevoel hoor, maar ik denk dat echt niemand hier doorheeft dat ik hier al best vaak in het verleden heb gepostquote:Op maandag 5 november 2012 19:23 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat je als nieuweling er niet tussenkomt vind ik niet zo'n sterk argument, er zijn er een paar die echt al heel lang hier posten, maar de meesten niet zo. Ik zelf bijvoorbeeld een maand of 8 ofzo schat ik. En als je feedback wil, vraag er om. Op mijn posts wordt ook altijd niet gereageerd en je hoeft het ook niet altijd wat van aan te trekken.
Maar als je lijstjes post en er zijn negatieve reacties dan is dan vervelend, maar misschien wel terecht soms.. Maar ik denk dat iedereen die hier post z'n goede en slechte dagen heeft, probeer ook op slechte dagen wel gezond te eten. Want ga je je uiteindelijk nou echt beter voelen van slecht voer? Slecht voer is een tijdelijk 'lapmiddel.'
quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef kwakz0r het volgende:
woei! ik ben gevraagd om in te vallen in het retetoffe koor waar ik al jaaaaaren bij wil en niet tussen kom
Ik heb je al wel eerder gezienquote:Op maandag 5 november 2012 19:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel een gevoel hoor, maar ik denk dat echt niemand hier doorheeft dat ik hier al best vaak in het verleden heb gepost
Ik kan sowieso niet zo goed tegen harde kritiek, ik schrik er erg van als mensen zo ontzettend direct zijn. Ik ben dat zelf namelijk totaal niet, ik hou niet van confrontaties/ruzie. Het is al heel wat dat ik hier voor mezelf op kom, dat doe ik in het dagelijks leven dus echt nooit
O&L was beide een halve bak kwark, dus 1 in totaal, was meer luiheid om het te combineren in een lisjtje (heb het nu wel goedgemaakt, denk ik).quote:Op maandag 5 november 2012 19:08 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waarom heb je de O en de L gecombineerd? Uitgeslapen?
En kun je iets specifieker zijn over ''wat me verder nog voor de mond komt''? Dat klinkt alsof je straks 20 koekjes gaat eten.
Jeequote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik heb je al wel eerder gezien
Over 1-2 weken laatste testquote:Op maandag 5 november 2012 19:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jee
Wanneer heb je trouwens die ADHD test? Ik heb die test ook ooit gehad met mijn ouders samen en daar kwam uit dat ik AD(H)D heb. Gaf wel veel rust die diagnose, er valt opeens zoveel op z'n plek
Jawel, je kwam voor het eerst tegelijk met iemand die 2 kinderen had en iemand met adhd. oh, dat was jijquote:Op maandag 5 november 2012 19:32 schreef MaJo het volgende:
Misschien is het ook wel een gevoel hoor, maar ik denk dat echt niemand hier doorheeft dat ik hier al best vaak in het verleden heb gepost
Ik denk dat je het niet alleen doet om kritiek van anderen voor te zijn, maar ook om dingen voor jezelf onbewust goed te praten. Iedereen heeft zijn blinde vlekken en smoesjes. De jouwe zijn dat je moe bent, dat er een calamiteit tussen kwam, of dat je al zo veel beter dan eerst eet dus dit wel hebt verdiend. Je kunt iets pas blijvend veranderen als je erkent wat het probleem is.quote:Op maandag 5 november 2012 19:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien doe ik dat ook wel een beetje onbewust om me alvast in te dekken voor eventuele kritiekIk had niet eens door dat ik dat deed dus dat is wel interessant om op gewezen te worden
Spannend!quote:
quote:Op maandag 5 november 2012 19:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Jawel, je kwam voor het eerst tegelijk met iemand die 2 kinderen had en iemand met adhd. oh, dat was jij
Ok kom maar opquote:Op maandag 5 november 2012 19:38 schreef loveli het volgende:
Verklaart meteen je dagplanning
En het betekent ook dat ik je lastig ga vallen met omega--3-vetzuren. Komt mooi uit, want ook goed voor je darmen.
Wat vind je niet zo mooi aan jouw lijstje? Ik vind hem prima.quote:Op maandag 5 november 2012 19:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn lijstje is niet zo mooi vandaag. Laatste dagen waren beetje gek.
Enfin, morgen weer nieuw begin!
O: kom halfvolle yoghurt met lepel honing en 3 el muesli, banaantje
L: dubbele bth gezond, dubbele bth bacon/ei, milk&fruit sinaasappel
T: liga milk break
D: pasta met veel groenten en een roomsausje
Hele dag on the road en niet vanuit eigen huis vertrokken. Morgen beter.
Makreel met witlof dus. Of zonder witlof. Omega's zijn goed voor je hersenen, hebben positieve invloed op adhd en het is een van de eerste dingen die je iemand geeft met lastige darmen.quote:
Benzinepomp-lunch en de liga. De rest gaat wel iddquote:Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Wat vind je niet zo mooi aan jouw lijstje? Ik vind hem prima.
Goed om te horen dat de hapbare dingen wel voedingswaarde hebben. En verder weet ik dat jij jezelf wel weer bij elkaar raapt en goede lijstjes gaat posten de komende 4 weken.quote:Op maandag 5 november 2012 19:35 schreef loveli het volgende:
[..]
O&L was beide een halve bak kwark, dus 1 in totaal, was meer luiheid om het te combineren in een lisjtje (heb het nu wel goedgemaakt, denk ik).
Ik heb geen koekjes in huis, omdat ik dan een sigme doePas als ik m'n kerstpakket krijg, heb ik weer koekjes. Hopelijk ben ik dan weer afgekicked en geef ik ze weg. Het enige hapbare wat ik in huis heb zijn kwark, nootjes, fruit en droge toastjes (op voorraad voor als ik misselijk ben).
Mijn afgelopen weken waren chaotisch met vergaderingen en dagen dat ik van 9 tot 23:30 (of later) van huis was. Onderweg en op werk te veel gesnaaid en bij de maaltijden die gecaterd waren, heb ik niet alles kunnen (willen?) mijden wat ik normaal mijd. Over vandaag ben ik wel tevreden, de afgelopen 4 weken lieten te wensen over.
^^quote:Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Wat vind je niet zo mooi aan jouw lijstje? Ik vind hem prima.
Ey, de bedoeling van stiekem is dat je het niet verklapt!quote:Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef kwakz0r het volgende:
@majo: ach, ik word ook nog wel eens aan het huilen gemaakt hier, terwijl ik al lange tijd hier rondloop. vooral als ik mezelf voor de gek zit te houden en de dames hier dat eerder doorhebben dan ik.en toch zijn ze allemaal stiekem lief.
aaaaah... dat klinkt wel heel zieligquote:Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef kwakz0r het volgende:
@majo: ach, ik word ook nog wel eens aan het huilen gemaakt hier, terwijl ik al lange tijd hier rondloop. vooral als ik mezelf voor de gek zit te houden en de dames hier dat eerder doorhebben dan ik.en toch zijn ze allemaal stiekem lief.
quote:Op maandag 5 november 2012 19:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tsja, er zijn hier wel vaker van die langswaaiers die dan binnenkomen, twee dagen meeposten en dan weer verdwijnen. Vervolgens weer melden dat ze weer meeposten en dan na paar dagen wéér verdwijnen. Als iemand zich dan opnieuw meldt, heb je bij voorbaat al zoiets van, die is zo weer foetsie. En dan heb je nog de mensen die een blauwe maandag meeposten en dan ook weer ins blauwe hinein verdwijnen.
Gelukkig zitten omega's niet alleen in makreel....zeker de gerookte versie krijg ik zo moeilijk wegquote:Op maandag 5 november 2012 19:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Makreel met witlof dus. Of zonder witlof. Omega's zijn goed voor je hersenen, hebben positieve invloed op adhd en het is een van de eerste dingen die je iemand geeft met lastige darmen.
Liga's moet je ook niet iedere dag eten natuurlijk, maar zo voor een keertje. Je had ook een Mars kunnen kopen, dus dan maar een Liga.quote:Op maandag 5 november 2012 19:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Benzinepomp-lunch en de liga. De rest gaat wel idd.
Heb altijd zo'n Liga in mn tas, voor 'nood'. Had hele middag vergaderingen gehad (gelukkig geen koekjes op tafel) en zat in de auto en merkte dat ik flauw werd. Niet zo handig in het verkeer, dus de nood-liga aangesprokenquote:Op maandag 5 november 2012 19:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
Liga's moet je ook niet iedere dag eten natuurlijk, maar zo voor een keertje. Je had ook een Mars kunnen kopen, dus dan maar een Liga.
En die broodjes bij de pomp, ach het had ook een broodje kroket kunnen zijn.
Ja! Maar jij zit ook in mn feestboek, dus dat scheeltquote:
Maar door dit topic viel ik ooit blijvend af van 85 naar 70 kilo! En ben ik vis en noten gaan eten.quote:
Je bent sowieso briljant, dus gaan we er gewoon vanuit dat je bijdrage dat ook altijd isquote:Op maandag 5 november 2012 19:46 schreef conleche het volgende:
Majo, we eten heus niet allemaal netjes hoor, om maar iets te noemen stopte ik net een soort kletskop in mijn mond bij m'n vorige post.(wist je trouwens dat als je geen pinda's of amandelen in huis hebt, dat dat ook prima lukt met seroendeng?) anyways, maar dan weet ik wel dat ik niet best bezig ben en jij deed net alsof dit een bÉtere dag was dan de voorgaande dagen en dit icm dat je volgens eigen zeggen nog niet veel weet van goede voeding, maakt dat je extra veel commentaar krijgt. Niet persoonlijk bedoeld of zo! Over een tijdje weet jij ook gewoon wat wel en niet gezond is. En wat sommigen zeiden: sommige posts blijven onopgemerkt. Dat is echt bij iedereen zo, alhoewel ik ook wel eens denk: ziet nu niemand de briljantie van mijn bijdrage?
quote:Op maandag 5 november 2012 19:48 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Maar door dit topic viel ik ooit blijvend af van 85 naar 70 kilo! En ben ik vis en noten gaan eten.
Ik krijg dan coachingquote:Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef MarMar het volgende:
Spannend prob?
Aan de ene kant lijkt het me inderdaad dat er dan kwartjes op hun plaats kunnen vallen wat een geruststelling geeft, aan de andere kant vind ik labeltjes niet altijd nuttig omdat ze mensen soms juist nog extra beperken terwijl dat niet hoeft.
Ik heb alleen niet meteen de indruk dat dat laatste voor jou op zal gaan
Ah jaquote:Op maandag 5 november 2012 19:51 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik krijg dan coachingDat zou ik heel fijn vinden!
Dat is super!quote:Op maandag 5 november 2012 19:51 schreef Probability het volgende:
[..]
Spuit 11... jankie!quote:
Echt zeker weet je het pas op 1 januari:Xquote:
Jankiequote:Op maandag 5 november 2012 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Spuit 11... jankie!
Over fruitsuiker hebben ze het ook niet over mijn lijstjes
Een loveliquote:Op maandag 5 november 2012 19:55 schreef MarMar het volgende:
Rare dingen eten deed ik eigenlijk alleen in een vorig leven toen ik nog wel es een jointje rookte
HONGER: brinta met yoghurt (vies vies) of toastjes met chocopasta als de koekjes al opgevreten warenof koude lasagna want te lui (of te lam) om op te warmen, maar toen kon ik alles vreten zonder aan te komen, the good old days.
Ik vind uniek heel lief, maar die suikerworm mag ze zelf verwijderen als ze dat al wilquote:Op maandag 5 november 2012 19:57 schreef MarMar het volgende:
[..]
Oeh, doe ze in een potje, kan je rijk mee worden!
Ik lurk nog wel hoorquote:Op maandag 5 november 2012 19:50 schreef An24 het volgende:
Je hebt het topic gewoon niet meer nodig. Hoewel het hier ook gewoon gezellig is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2012 20:01:47 ]
Rijstewafels doen het bij mij goed. Boekweitpannekoekjes ook ( maar die zijn zo lekker dat ik teveel wil etenquote:Op maandag 5 november 2012 19:46 schreef MarMar het volgende:
Over tips gesproken, over een tijdje gaat de revalidatie los. Nu heb ik het mbt het wandelen volgens mij wel geregeld, maar dat is een matige inspanning over langere tijd.
Van iets zwaardere inspanning in minder tijd krijg ik trek mijzelf kennende, ik denk dat dat ook iets is waar je naar moet luisteren, maar wat is behalve een banaan en kwark handig? Brood iig niet in mijn geval, niet omdat het slecht is, maar omdat mijn lijf beter functioneert zonder.
Ik moet nog uitproberen of dat ook zo is bij zelfgebakken brood, bij andere zelfbaksels waar ook een beetje gist in zit heb ik niet echt veel last.. blijkbaar toch overgevoelig voor eea in bakker/supermarktbrood.
quote:Op maandag 5 november 2012 20:01 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik lurk nog wel hoor
En de laatste tijd ben ik (heeeel langzaam) wat aan het aankomen, dus dan lurk ik wat meer om wat inspiratie voor goede lijstjes op te doen. Overdag blijf ik gewoon boterhammen eten, want school-hectiek verdraagt gewoon géén salades/soepjes/anders creatief-en-koelkast-nodig, maar in avondeten mag het allemaal wel weer wat gezonder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 05-11-2012 20:17:28 ]
Ik deed dat vroeger met nutellaquote:Op maandag 5 november 2012 19:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Seroendeng snoepen, check! Pindakaas lepelen check!
Dat soort dingen doe ik eigenlijk niet meer sinds we samenwonen
quote:Op maandag 5 november 2012 20:01 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik lurk nog wel hoor
En de laatste tijd ben ik (heeeel langzaam) wat aan het aankomen, dus dan lurk ik wat meer om wat inspiratie voor goede lijstjes op te doen. Overdag blijf ik gewoon boterhammen eten, want school-hectiek verdraagt gewoon géén salades/soepjes/anders creatief-en-koelkast-nodig, maar in avondeten mag het allemaal wel weer wat gezonder.Lol dat kan heel goed. Vraag maar aan coco!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is hier laatst ook al gevallen: speltbrood, maar wel 100%. Gist vervangen door zuurdesem....En wat aurum zegt werkt ook.quote:Op maandag 5 november 2012 19:46 schreef MarMar het volgende:
Over tips gesproken, over een tijdje gaat de revalidatie los. Nu heb ik het mbt het wandelen volgens mij wel geregeld, maar dat is een matige inspanning over langere tijd.
Van iets zwaardere inspanning in minder tijd krijg ik trek mijzelf kennende, ik denk dat dat ook iets is waar je naar moet luisteren, maar wat is behalve een banaan en kwark handig? Brood iig niet in mijn geval, niet omdat het slecht is, maar omdat mijn lijf beter functioneert zonder.
Ik moet nog uitproberen of dat ook zo is bij zelfgebakken brood, bij andere zelfbaksels waar ook een beetje gist in zit heb ik niet echt veel last.. blijkbaar toch overgevoelig voor eea in bakker/supermarktbrood.
quote:Op maandag 5 november 2012 20:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Lol dat kan heel goed. Vraag maar aan coco!
Spannend!!quote:Op maandag 5 november 2012 20:06 schreef _aurum_ het volgende:
En deze week wordt echt moeilijk, want lekker eten
Morgen lunchen in restaurant, morgenaaf uit eten. Woensdag uit lunchen, donderdag uit lunchen en 's avonds borrelen.
Iedere dag salade lunchen is mweeeeh /luxeprobleem
Heeft iemand trouwens een CocoUpdate? Die's toch bezig?
Ik vond het maar weinig!! 600 kcals verbranden en je hebt niet veel gegeten, 1,5 wrap is toch geen avond eten! Maar wel mooi.quote:
Tja... wat is je interpretatie van mooiquote:Op maandag 5 november 2012 20:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik vond het maar weinig!! 600 kcals verbranden en je hebt niet veel gegeten, 1,5 wrap is toch geen avond eten! Maar wel mooi.
Dat heb ik ook wel eens, zit ik zelf te gniffelen om mijn post en dan komt er geen reactie.quote:Op maandag 5 november 2012 19:46 schreef conleche het volgende:
Majo, we eten heus niet allemaal netjes hoor, om maar iets te noemen stopte ik net een soort kletskop in mijn mond bij m'n vorige post.(wist je trouwens dat als je geen pinda's of amandelen in huis hebt, dat dat ook prima lukt met seroendeng?) anyways, maar dan weet ik wel dat ik niet best bezig ben en jij deed net alsof dit een bÉtere dag was dan de voorgaande dagen en dit icm dat je volgens eigen zeggen nog niet veel weet van goede voeding, maakt dat je extra veel commentaar krijgt. Niet persoonlijk bedoeld of zo! Over een tijdje weet jij ook gewoon wat wel en niet gezond is. En wat sommigen zeiden: sommige posts blijven onopgemerkt. Dat is echt bij iedereen zo, alhoewel ik ook wel eens denk: ziet nu niemand de briljantie van mijn bijdrage?
Maat! een heel blikje makreel en een half blik cannellini bonen + 1,5 eetlepel mayo! Ik heb wel de inhoud opgegeten, maar niet de wrap helemaal, want teveel, zelfs voor mij veelvraatquote:Op maandag 5 november 2012 20:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik vond het maar weinig!! 600 kcals verbranden en je hebt niet veel gegeten, 1,5 wrap is toch geen avond eten! Maar wel mooi.
quote:Op maandag 5 november 2012 19:46 schreef conleche het volgende:
Coaching bij je studie? Of is het breder dan dat?quote:Op maandag 5 november 2012 19:51 schreef Probability het volgende:
[..]
Supermarktbrood is een versneld proces, als brood langzaam rijst en allerlei processen rustig kunnen plaatsvinden, hebben veel mensen er minder last van.quote:Op maandag 5 november 2012 19:46 schreef MarMar het volgende:
Die kontfoto was van te dichtbij. Ik weet nog dat ik dat dacht! Want dan heb je verder geen referentiekader hoe hem verder te beoordelen!quote:Op maandag 5 november 2012 20:10 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens, zit ik zelf te gniffelen om mijn post en dan komt er geen reactie.
Mijn kontfoto ging ook roemloos ten onder.
Ja ik weet dat je een bodemloze put bentquote:Op maandag 5 november 2012 20:12 schreef Nallie het volgende:
[..]
Maat! een heel blikje makreel en een half blik cannellini bonen + 1,5 eetlepel mayo! Ik heb wel de inhoud opgegeten, maar niet de wrap helemaal, want teveel, zelfs voor mij veelvraat
Lekker man, vooral jouw Dquote:Op maandag 5 november 2012 20:17 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja ik weet dat je een bodemloze put bent.
Mijn lijstje en dan weer werken>
O: dubbele bth grillworst
L: hard broodje geitenkaas/tomaat, kop groentesoep
T: salade met courgette, aubergine, paprika (allen gegrild), feta en olijfjes
D: dikke broccolisoep met een dot creme fraiche, 1 geroosterde bth met 3 plakken kaas
T: plakje cake
Dikke prima, mis alleen het fruit.
Ja breder dan dat, maar ik wil het vooral voor bij m'n studie.quote:Op maandag 5 november 2012 20:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Coaching bij je studie? Of is het breder dan dat?
Ah ja, logica eigenlijk ookquote:Op maandag 5 november 2012 20:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Supermarktbrood is een versneld proces, als brood langzaam rijst en allerlei processen rustig kunnen plaatsvinden, hebben veel mensen er minder last van.
Ja hij was lekker! En ik heb nog voor morgen.quote:Op maandag 5 november 2012 20:19 schreef Nallie het volgende:
[..]
Lekker man, vooral jouw D![]()
Ik zag nog iets vanmiddag en toen moest ik aan jou denken http://instagram.com/p/RpLXAnD6Ci/
Een salted caramel yule log
Even afgaande op eigen ervaring met roesjes: hou het echt licht, beschuitjes, liefst geen kaas maar beter jam, liefst sowieso geen melkproducten. Heel lekker kan je beter bewaren voor erna, scheelt een hoop misselijkheid na de tijd.quote:Op maandag 5 november 2012 20:21 schreef An24 het volgende:
Zeg slankies, als jullie in mijn situatie zouden zitten wat zouden jullie dan eten:
Ik mag morgen nog ontbijten en licht lunchen. Daarna mag ik 24 uur niets meer. Dus moet het wel heeeuuul lekker zijn![]()
Na woensdag helemaal gedetoxt, dus daarna ga ik weer schoon eten
Lijkt er wel op maar zet nog niet echt door begreep ik! </gepost met permissie>quote:
Maar ze heeft nog 24 uur om t te verteren toch?quote:Op maandag 5 november 2012 20:23 schreef MarMar het volgende:
[..]
Even afgaande op eigen ervaring met roesjes: hou het echt licht, beschuitjes, liefst geen kaas maar beter jam, liefst sowieso geen melkproducten. Heel lekker kan je beter bewaren voor erna, scheelt een hoop misselijkheid na de tijd.
Ah, goede tips. Ik heb net mijn laatste stukje old amsterdam op. En goed dat je het zegt: even geen thee met melk.quote:Op maandag 5 november 2012 20:23 schreef MarMar het volgende:
[..]
Even afgaande op eigen ervaring met roesjes: hou het echt licht, beschuitjes, liefst geen kaas maar beter jam, liefst sowieso geen melkproducten. Heel lekker kan je beter bewaren voor erna, scheelt een hoop misselijkheid na de tijd.
Ik doel meer op de lunch die licht moest zijnquote:Op maandag 5 november 2012 20:26 schreef Nallie het volgende:
[..]
Maar ze heeft nog 24 uur om t te verteren toch?
Ik zou gaan voor die boekweitpannekoekjes die je een keer postte of wentelteefjes ofzo
Jah ook echt doen! Ik dacht es "oh beetje melk in mijn thee kan best" niet dusquote:Op maandag 5 november 2012 20:28 schreef An24 het volgende:
[..]
Ah, goede tips. Ik heb net mijn laatste stukje old amsterdam op. En goed dat je het zegt: even geen thee met melk.
Melkproducten negeren wordt ook door ziekenhuis geadviseerd, dus voor pannenkoekjes of wentelteefjeszou ik amandelmelk kunnen doen of zo.
Ik geloof je gelijk. EDS lijven doen het ook soms slecht bij een narcose.quote:Op maandag 5 november 2012 20:30 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik doel meer op de lunch die licht moest zijnbeter 4 beschuitjes met jam dan 2 met kaas, is mijn ervaring tenminste. Je kunt je ook afvragen hoeveel dat zegt, ik heb geloof ik een raar lijf af en toe
Ha ja, mijn armen waren te kortquote:Op maandag 5 november 2012 20:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Die kontfoto was van te dichtbij. Ik weet nog dat ik dat dacht! Want dan heb je verder geen referentiekader hoe hem verder te beoordelen!Je moet op zijn minst een stuk been erbij zien, om de bolling en dergelijke op de juiste waarde te kunnen schatten!
quote:Op maandag 5 november 2012 20:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Wil je licht ontbijten? TL werkt altijd of anders 90 watt maar dat is niet meer![]()
Sterkte morgen
Nee idd! Eyebleach paktquote:
Ik ben alle takkemuziek die mijn ex op mijn PC had gezet langzaam maar zeker aan het verwijderen. Gezien ikzelf iets van 700 verschillende artiesten op mijn PC heb staan er er maar een enkel tiental van hem waren, duurt het eventjes om uit te zoeken wat crap isquote:Op maandag 5 november 2012 20:51 schreef the85mc het volgende:
Ik wilde wat oude muziek op een externe hard schijf gooien, maar ik ben de voedings en datakabel kwijt. Heb denk ik iets te goed opgeruimd de laatste keer.
trekt dat ding geen stroom via de usb poort? En het zijn toch standaard kabeltjes?quote:Op maandag 5 november 2012 20:51 schreef the85mc het volgende:
Ik wilde wat oude muziek op een externe hard schijf gooien, maar ik ben de voedings en datakabel kwijt. Heb denk ik iets te goed opgeruimd de laatste keer.
USBstokjes..? Films zijn te leuk om weg te gooienquote:Op maandag 5 november 2012 21:04 schreef the85mc het volgende:
Ik heb zo'n adapter ding, die je ook voor laptops kunt gebruiken met 8 veel voorkomende stekkers. Maar een passende zit er niet bij. Nou ja, ik denk dat ik het maar uitstel. Heb ook nog wel wat ruimte op de laptop. Eerst maar films eraf gooien dan.
quote:Op maandag 5 november 2012 21:04 schreef MaJo het volgende:
Ik was trouwens nog vergeten te zeggen dat er walnoten in de brownie zittenDus heb wel noten op
![]()
Haha dat dacht ik ookquote:Op maandag 5 november 2012 21:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Dat maakt een brownie gezond.
Goed voor je lichaam zorgen is leuk, maar je moet ook goed voor je geest blijven zorgen hoor
quote:Op maandag 5 november 2012 21:11 schreef the85mc het volgende:
Mwah, bijna elke film kun je zien op movie2k, meestal ook nog wel in aardige kwaliteit. Is ook nog eens veel makkelijker.
Grappig trouwens, wij noemen usbstokjes usbsticks. stokjes klinkt zo... analoog ofzo
Heb nog wel een stuk of 6 er van liggenquote:Op maandag 5 november 2012 20:51 schreef the85mc het volgende:
Dank meis! En de rest ook dank!quote:Op maandag 5 november 2012 21:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kokosijs Tinknaaaais!
Succes morgen An!Joe strong wohmahn
Ik vind het wel weer mooi met overwerken. Vorige week ma., di. en vr. en vandaag weermorgen maar even uurtje eerder kappen dan
Benieuwd of het lukt
Lijstje.
O: twee sneetjes speltzuurdesem met pindakaas
L: kippensoepje
T: salade met twee gekookte eitjes, sla, tomaat, zilveruitjes, augurk, wortel, etc.
T: choc chip cookie van de Kiosk
D: 3 meergranenwraps met witte kool, gehakt, rozijnen en kerrie
Theetijd!
Tenk joe!quote:Op maandag 5 november 2012 21:44 schreef An24 het volgende:
[..]
Dank meis! En de rest ook dank!
Wat heb jij een mooi lijstje
Colonscopie, woensdag. Endoscopie heb ik al gehadquote:
quote:Op maandag 5 november 2012 21:48 schreef An24 het volgende:
[..]
Colonscopie, woensdag. Endoscopie heb ik al gehad
Maria: koekje valt weg tegen boel groenten en proteine. Voor een keertje niet erg
Al geprobeerd om een soort dagboekje bij te houden? Gewoon wanneer je meer last hebt opschrijven wat je die dag/ de dag ervoor gegeten hebt en kijken of je een patroon ontdekt?quote:Op maandag 5 november 2012 21:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
Vraag me trouwens wel eens af of ik baat zou hebben bij een diëtist. Ik vind het zo moeilijk om uit te vinden waar mn buikpijn / opblaas vandaan komt, maar aan de andere kant, ik eet ook zelden 100% netjes dus daar is ook al winst te behalen![]()
Zelf doorgaan denk ik dan maar, scheelt ook centjes
Hardop nadenken ftw ookWel soort van on topic!
![]()
Poteeto, potaato, is dezelfde techniek alleen op een andere plek!quote:Op maandag 5 november 2012 21:48 schreef An24 het volgende:
[..]
Colonscopie, woensdag. Endoscopie heb ik al gehad
Maria: koekje valt weg tegen boel groenten en proteine. Voor een keertje niet erg
Ja, vanaf morgen vasten en vieze drankjes drinken. Maar met lieve berichtjes houd ik het wel twee dagen uitquote:Op maandag 5 november 2012 21:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]![]()
Ja daar was ik ook wel happy mee! Al moet ik nu dan zorgen dat koekje inderdaad 'voor een keertje' blijft![]()
Oh woensdag! Ik begreep morgen
Dat wil ik idd gaan doenquote:Op maandag 5 november 2012 21:57 schreef MarMar het volgende:
[..]
Al geprobeerd om een soort dagboekje bij te houden? Gewoon wanneer je meer last hebt opschrijven wat je die dag/ de dag ervoor gegeten hebt en kijken of je een patroon ontdekt?
quote:Op maandag 5 november 2012 21:54 schreef loveli het volgende:
Cola/koolzuurhoudend spul, suiker, peulvruchten, koolsoorten mijden (bloemkool en broccoli mogen wel).
Oe! Zit boel lekkers tussen. Biefstukje vind ik te heftig, maar de rest neem ik in overwegingquote:Op maandag 5 november 2012 21:57 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Poteeto, potaato, is dezelfde techniek alleen op een andere plek!
Lekker ontbijt mag nog dus? Toast met bacon, salade van eikenbladsla met kapertjes, fuckton aan paprika, olijven, paar beste plakken zalm (sockeye als je er aan kunt komen) en goede scheut olijfolie. En had me waarschijnlijk een biefstukje opgebakken
Breakfast steak blijft toch de meest beste steak van de dag...
Ah zoquote:Op maandag 5 november 2012 21:59 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja, vanaf morgen vasten en vieze drankjes drinken. Maar met lieve berichtjes houd ik het wel twee dagen uit![]()
Ik begin ook altijd vol goede moedquote:Op maandag 5 november 2012 22:02 schreef loveli het volgende:
Serieus, 3 weken bikkelen, dan ben je afgekicked van suikers.
Goed advies!quote:Op maandag 5 november 2012 22:02 schreef loveli het volgende:
Serieus, 3 weken bikkelen, dan ben je afgekicked van suikers.
quote:Op maandag 5 november 2012 17:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Betrapt
O/L: halve bak volle kwark met honing resp. hagelslag (dus hele bak totaal)
T: 3 rijstewafels, koffie + melk/kandij, appeltje, ibu, vit D, E, magnesium
D: boerenkool + slagroom + knolselderij (Lau) + worst + augurk + mosterd
T: Visolie en wat me verder nog voor de mond komt.
Taille is overigens niet hoofddoel, belastbaarheid (fysiek en mentaal) wel.
Zullen we samen de spreekwoordelijke daden bij de woorden voegen?quote:Op maandag 5 november 2012 22:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja he? Ik geloof dat ik deze week elke dag een lijstje moet droppen
Stapsgewijs al eens geprobeerd?quote:Op maandag 5 november 2012 22:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik begin ook altijd vol goede moed![]()
![]()
![]()
Maar je hebt gelijk. Ik weet het ook wel, het is het DOEN waar het mis gaat
Mijn plan is altijd:
- Geen meuk met e-nummers (gaat in grote lijnen goed behalve als ik eens niet goed oplet)
- Geen / minder suiker (cola is iig weer naar weekend verbannen en dan ook niet altijd, chocola en muffins enzo zijn ook lastigmaar niet in grote getale)
- Veel veggies (gaat wel goed, bijna nooit meer een dag zonder veggies)
- Brood af en toe wisselen met andere dingen (laatste tijd vaak speltzuurdesem ipv tarwe, salades en soepjes voor lunch)
- Weinig frituur / andere vette meuk (gaat best okay, we hebben iig geen frietpan meerIdee van vriendje om themadagen in te lassen helpt ook wel. Meukdagen komen echter nog wel sporadisch voor)
Je soepjes zijn ongetwijfeld heerlijk gezond, je yoghurt ook, maar misschien toch overdag iets vullenders eten zodat je 's avonds minder makkelijk valkuiltjes pakt? Van veel soep krijg ik alleen maar meer honger.quote:Op maandag 5 november 2012 22:09 schreef Laureline het volgende:
Zo, op dag 2 van het gezond leven gaat het alweer mis:
O: appel met yoghurt, grapefruitsap
T: 2 cappuccino, 1 croissant
L: pompoensoep met volkorenboterham, boterham kaas, boterham pindakaas
D: broccolisoep, gekookte aardappels met rundertartaar en sperziebonen, glas witte wijn
T: kwark met citroenkwark, halve zak Shanghainootjes
[..]![]()
Vind je het te ambitieus?quote:
Goede tip, gewoon langzaam aan wegstrepen, da's veel makkelijker dan alles in één keer. Zo heb ik het ook met suikers gedaan.. Steeds een beetje minder, wennen aan de smaak..quote:
Oh zo, niet per onderdeel maar alles stapsgewijs? Dus bij wijze van afbouwen naar 1 suikerig ding per week ofzo ipv cold turkey?quote:Op maandag 5 november 2012 22:15 schreef MarMar het volgende:
[..]
Goede tip, gewoon langzaam aan wegstrepen, da's veel makkelijker dan alles in één keer. Zo heb ik het ook met suikers gedaan.. Steeds een beetje minder, wennen aan de smaak..
Vroeger toen de zee nog gemaakt was van water dronk ik thee met melk en suiker, had ik altijd suiker in de yoghurt of kwark, in de koffie, in de havermout.. nu lust ik het niet eens meer met suiker.
Nee, het is heel stom (en moeilijk af te leren) gewoonte-eten: zodra ik een serie kijk 's avonds staat er vanzelf een glas witte wijn en een zak chips/nootjes/andere shit (het moet ook echt ongezond zijn!) voor me. Ik heb dus helemaal geen honger, maar hee, het hoort erbij! zegt mijn lizardbrein.quote:Op maandag 5 november 2012 22:13 schreef MarMar het volgende:
[..]
Je soepjes zijn ongetwijfeld heerlijk gezond, je yoghurt ook, maar misschien toch overdag iets vullenders eten zodat je 's avonds minder makkelijk valkuiltjes pakt? Van veel soep krijg ik alleen maar meer honger.
quote:Op maandag 5 november 2012 22:16 schreef Jagärtrut het volgende:
vanuit het vliegtuig, ergens boven Duitsland. Mijn lijstjes zijn iig belabberd vandaag!
Ohai!quote:Op maandag 5 november 2012 22:16 schreef Jagärtrut het volgende:
vanuit het vliegtuig, ergens boven Duitsland. Mijn lijstjes zijn iig belabberd vandaag!
Hey, maar ik heb niet toegegeven!quote:Op maandag 5 november 2012 22:19 schreef V1z0R het volgende:
Wat mar zegt, ben ge-hepie-handicapped op het moment, kan niet zo goed typen...Li, jij junk!
Oh ik neem geen supplementen, dus alles waar een E-met-streepje voor staat vermijd ik maar voor het gemak.quote:Op maandag 5 november 2012 22:18 schreef loveli het volgende:
Welke E-nummers? Vitamine C heeft er ook een.
Stapsgewijs van suiker afkicken is (afgezien van zoetbeleving) moeilijker dan cold turkey.
En ik kan het weten, want de afgelopen maand ben ik wel 5 keer naar een mac gereden (en/of naar binnen gelopen) om vervolgens met lege handen weer naar huis te gaan. Of bij de appie naar de picolientjes (hai Co) gekeken.
quote:
Hepie-handicappedquote:Op maandag 5 november 2012 22:19 schreef V1z0R het volgende:
Wat mar zegt, ben ge-hepie-handicapped op het moment, kan niet zo goed typen...Li, jij junk!
quote:
quote:Op maandag 5 november 2012 22:25 schreef Laureline het volgende:
Leuk, allemaal slank voordat het de tijd is voor goede voornemens! En die zijn dan niet meer nodig op 1 januari.
Dat was wel de bedoelingquote:Op maandag 5 november 2012 22:25 schreef Laureline het volgende:
Leuk, allemaal slank voordat het de tijd is voor goede voornemens! En die zijn dan niet meer nodig op 1 januari.
Blurry (recente) lieve pose van Chloequote:Op maandag 5 november 2012 22:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
Is ook leuker, V1zmansAlleen jammer dat ik/we dan niet kan/kunnen meegenieten
![]()
Jeuh, Jatje.![]()
Ik heb harinkjes voor morgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Of de "ik zie er toch wel goed uit en kan alles eten"-valkuil?quote:Op maandag 5 november 2012 22:28 schreef Laureline het volgende:
Normaal is dit wel juist de tijd van het jaar dat het weer 'mis'gaat met mij: op een of andere manier laat ik meestal na de herfstvacantie de discipline weer varen. Geen idee waarom: kortere dagen? Of de chocoladepepernoten in de schappen? Of alle zomerjurkjes weer in de kast opgeborgen? Het is echt een terugkerend patroon, lijkt me leuk het nu eens om te buigen.
Ik vond het stapsgewijs wel makkelijkerquote:Op maandag 5 november 2012 22:18 schreef loveli het volgende:
Welke E-nummers? Vitamine C heeft er ook een.
Stapsgewijs van suiker afkicken is (afgezien van zoetbeleving) moeilijker dan cold turkey.
En ik kan het weten, want de afgelopen maand ben ik wel 5 keer naar een mac gereden (en/of naar binnen gelopen) om vervolgens met lege handen weer naar huis te gaan. Of bij de appie naar de picolientjes (hai Co) gekeken.
quote:Op maandag 5 november 2012 22:28 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Blurry (recente) lieve pose van ChloeBUIKJE <3 Ik vind donzige kattenbuikjes zo tofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is denk ik niet zo gek! Combi van:quote:Op maandag 5 november 2012 22:28 schreef Laureline het volgende:
Normaal is dit wel juist de tijd van het jaar dat het weer 'mis'gaat met mij: op een of andere manier laat ik meestal na de herfstvacantie de discipline weer varen. Geen idee waarom: kortere dagen? Of de chocoladepepernoten in de schappen? Of alle zomerjurkjes weer in de kast opgeborgen? Het is echt een terugkerend patroon, lijkt me leuk het nu eens om te buigen.
- Koud weer, neiging tot cocoonen / niet naar buiten willen / zin in warme choco en stevig winters voer
- Donker, neiging tot cocoonen / niet naar buiten willen
- Lekkere tijdelijke meuk in de schappen (voor liefhebbers van hartig minder erg), vriendje heeft zwak voor Sintsnoep
- Wellicht innerlijke drive tot speklaag kweken..?"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Ze zijn lang niet zo 'juicy' de laatste tijd of wel? Zijn wat kleiner en wat wranger vind ik zelf.quote:Op maandag 5 november 2012 22:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij mij werkte die afkickshizzle niet, An veel sterkte met de schijtdrankjes, de grapefruits vind ik op het moment niet zo lekker, in de zomer zijn ze veel meer nom dan nu, de Granny Smiths daarentegen
, noten zonder zout sla ik ook liever over, ben sowieso niet zo nutty
, Jagar goede reis (internet in het vliegtuig?), Lau
en m'n nachthemd ruimt naar een aerobed en dat kan kloppen!
Tsja, crisis.quote:Op maandag 5 november 2012 22:34 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ze zijn lang niet zo 'juicy' de laatste tijd of wel? Zijn wat kleiner en wat wranger vind ik zelf.
Exact 3 jaar geleden, dat kan geen toeval zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 22:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Of de "ik zie er toch wel goed uit en kan alles eten"-valkuil?
Het is koud buiten, ons lichaam is aan het isoleren. Echt. Als je het koud hebt, gaat vetweefsel meedoen. Daar was ooit een discussie over waarna ik m'n BH's in de vriezer heb gestopt
Heeft ze van dr moeder!quote:Op maandag 5 november 2012 22:31 schreef V1z0R het volgende:
Nee da's de pose die ze aanneemt als ik d'r buikje moet kriebelen, doe ik het niet dan kan ik de volgende dag sowieso niet uitslapen, doe ik het wel zitten m'n handen en armen weer onder de schrammen
Ja, dat ook, ik zie er met 60 kilo even goed uit als met 65quote:Op maandag 5 november 2012 22:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Of de "ik zie er toch wel goed uit en kan alles eten"-valkuil?
Het is koud buiten, ons lichaam is aan het isoleren. Echt. Als je het koud hebt, gaat vetweefsel meedoen. Daar was ooit een discussie over waarna ik m'n BH's in de vriezer heb gestopt
Ik ben uberhaupt maar weer gestopt met koffie, was begonnen omdat ik collega's heb die zonder welhaast niet functioneren naar eigen zeggen dus toen was ik enige tijd aan de lattes als experiment omdat ik ook wel moe was / dipjes had - helaas ging dat ongeveer zo:quote:Op maandag 5 november 2012 22:36 schreef the85mc het volgende:
Oh, misschien eet ik dan wel apart. Ik eet bijna alles zonder (extra) zout. Vind ongezouten noten lekker en puur van smaak.. Net als koffie met suiker, om van te gruwelen! Terwijl ik eerder zonder suiker niet luste. Ben met suiker in de koffie gestopt door luiheid
quote:Op maandag 5 november 2012 22:25 schreef loveli het volgende:
E's zijn in categorien verdeeld, anti-oxidanten hebben een groep, kleurstoffen, smaakversterkers, emulgatoren, stabilisatoren. Sommige kleurstoffen zijn carotenen, kleurstoffen uit planten (beta-caroteen is een pre-vitamine A), curcumine (gele kleur, kerrie). Kijk even na welke je wilt mijden en welke je niet wilt mijden.
(ik mijd smaakversterkers zoals E621, verder let ik niet zo zeer opE-nummers, maar meer op de logica van de ingredienten)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers
Is die ook zo jaloers? Kan beetle geen 5min aaien of ze ligt er al bij, dan zijn we 1 grote blije katmeneer en aanhang.quote:
Ik vind mandarijnen eten altijd een soort russische roulette. Altijd maar weer de angst dat je een ranzige treft. Of eentje met heel veel pitjes. Of een hele droge.quote:Op maandag 5 november 2012 22:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tamelijk droog en bitter idd. Ik tel mijn Granny-zegeningen en wacht op betere tijden. De mandarijnen vind ik ook nog tegenvallen. Eerste netje was lekker, maar de netjes daarna eigenlijk niet.
Jij moet je usericon weer terugveranderen!quote:Op maandag 5 november 2012 22:48 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ja FU dan heb ik genoeg gain voor 10 levens
"Ja, dat is wel zo!" zegt mijn meneerquote:Op maandag 5 november 2012 22:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik vind mandarijnen eten altijd een soort russische roulette. Altijd maar weer de angst dat je een ranzige treft. Of eentje met heel veel pitjes. Of een hele droge.
Ik eet ze gewoon niet meer.
Gooi morgen wel extra veel bosvruchten in mn kwark ofzo.
Hahaquote:Op maandag 5 november 2012 22:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik ben uberhaupt maar weer gestopt met koffie, was begonnen omdat ik collega's heb die zonder welhaast niet functioneren naar eigen zeggen dus toen was ik enige tijd aan de lattes als experiment omdat ik ook wel moe was / dipjes had - helaas ging dat ongeveer zo:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dus daarmee wel cold turkey gestoptNu alleen nog heel af en toe als treat (1x per maand met collega Caramel Bambino halen
Dat mag bijna geen koffie heten
)
vanwege de tieten?quote:Op maandag 5 november 2012 22:50 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Jij moet je usericon weer terugveranderen!
Nee, dan vergis ik me niet met tegen wie ik het zeg...quote:
Can't touch this, couldn't touch that, all the same!quote:
Dingen die er uitzien als voedsel -> check.quote:Op maandag 5 november 2012 22:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]wa ne waslijst!
![]()
Op zich is dit ook wel een goede richtlijn toch?
--> dingen die eruit zien als voedsel: OK
--> dingen in pakjes en zakjes met E-nummers op de verpakking: no go.
Lately versterkt het bij mij migraine, dus oneens. Maak de fout niet meer dat ik denk een bouillonnetje binnen te kunnen houden.quote:Op maandag 5 november 2012 22:43 schreef Laureline het volgende:
Vetsin is volgens mij lang niet zo duivels als vaak wordt beweerd, valt best mee. Knoflook is trouwens ook een onmisbare smaakversterker!
Ik slaap meestal rond half 12 - 12 ofzo.quote:Op maandag 5 november 2012 22:54 schreef V1z0R het volgende:
Ik ben jaloers op jullie kunnen slapen voor 11, ik zie standaard half 1 wel op de klok...
quote:Op maandag 5 november 2012 22:47 schreef Sarabi het volgende:
Zo dat was de eerste demogroep-training, voel nu al dat ik morgen niet meer kan lopen/mijn armen omhoog doen.
Dit is wel een versnelling hoger dan de gewone lessen, qua choreo is dat wel fijn dat het sneller gaat maar merk qua conditie wel dat we een lange zomerstop hebben gehad.
En dat!quote:Op maandag 5 november 2012 22:56 schreef Laureline het volgende:
Ik ben juist weer jaloers op mensen die hun bed uit kunnen komen/functioneren met een paar uur slaap per nacht. Zelf ben ik blijven steken in de kleuterfase: als ik geen 10 uur slaap krijg, word ik op den duur doodongelukkig. Onhandig hoor!
O, we hebben dezelfde hobbies!quote:Op maandag 5 november 2012 22:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
En dat!
Opstaan![]()
Uitslapen![]()
Lang slapen
XMert, wat is nou het punt dat je wil maken?quote:Op maandag 5 november 2012 22:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij mij werkte die afkickshizzle niet, An veel sterkte met de schijtdrankjes, de grapefruits vind ik op het moment niet zo lekker, in de zomer zijn ze veel meer nom dan nu, de Granny Smiths daarentegen
, noten zonder zout sla ik ook liever over, ben sowieso niet zo nutty
, Jagar goede reis (internet in het vliegtuig?), Lau
en m'n nachthemd ruimt naar een aerobed en dat kan kloppen!
STOP, HAMMERTIME!quote:Op maandag 5 november 2012 22:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Can't touch this, couldn't touch that, all the same!![]()
Bedtijd!![]()
Da's hier 7 uur, langslaper!quote:Op maandag 5 november 2012 22:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ook maar slapen! Met vuurwerkgeluiden op de achtergrond![]()
Wekker gaat ook weer om 6 uur!
NN!quote:Op maandag 5 november 2012 22:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik slaap meestal rond half 12 - 12 ofzo.
Ik ben alleen niet goed in vroeg opstaan en op maandag zit ik om 6.35 in de treinBeh!
Nighty night slankies!
E621.quote:Op maandag 5 november 2012 23:00 schreef anna82 het volgende:
Sinds ik weet - of heb bedacht - dat er suiker zit in chips hoef ik het niet meer. Nu nog uitvinden wat voor geks er in pindapepsels zit en het halve werk is weer gedaan.
Leuk! Waar ga je heen?quote:Op maandag 5 november 2012 22:58 schreef anna82 het volgende:
[..]
XMert, wat is nou het punt dat je wil maken?
Punt intended.
Muhaha![]()
Ik doe mee met Lau, maar met dit verschil dat ik over een maand de evenaar passeer en dus eigenlijk bikiniklaar moet worden/zijn!
Tarwebloem = carbs, plantaardige olien en vetten betekent in de regel dat er gehard vet in zit.quote:Tarwebloem, pindakaas, 27 % (geroosterde pinda's (78 %), zetmeel, plantaardige oliën en vetten, emulgator (sojalecithine)), zout, emulgator(sojalecithine), plantaardige oliën en vetten, tarwemoutmeel, aroma's (bevat melk en selderij), zuurteregelaar (E524), smaakversterker (E621).
oh het is zo mooi daar <3quote:Op maandag 5 november 2012 23:31 schreef anna82 het volgende:
[..]
Kaapstad en omgeving, heel veel zin in. Het is daar momenteel droog, zonnig en warm, te wauw!
quote:Op maandag 5 november 2012 22:45 schreef V1z0R het volgende:
Li, zag zonet nog skype-melding van cakeje, denk niet dat het dus vandaag nog wordt...
[..]
Is die ook zo jaloers? Kan beetle geen 5min aaien of ze ligt er al bij, dan zijn we 1 grote blije katmeneer en aanhang.
Auw....dat is onprettigquote:Op dinsdag 6 november 2012 08:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Slapen
Wakker in bed blijven
Zo maar eens kijken of een van mn rokjes nu beter past, ze sneden zo in mn vel dat ik ze al een hele tijd niet aangehad heb, maar heb het gevoel dat ik in elk geval minder opgeblazen ben.
Zelfde hierquote:Op dinsdag 6 november 2012 08:14 schreef Nallie het volgende:
Morning
Slapenlag er gister al om 22.15 in
Niet dat het opstaan makkelijker maakt ofzo
Naturel chips zit niets raars inquote:Op maandag 5 november 2012 23:00 schreef anna82 het volgende:
Sinds ik weet - of heb bedacht - dat er suiker zit in chips hoef ik het niet meer. Nu nog uitvinden wat voor geks er in pindapepsels zit en het halve werk is weer gedaan.
Je hebt daar ook een app van, mocht je een iPhone hebbenquote:Op maandag 5 november 2012 22:37 schreef MarMar het volgende:
Correct me if i'm wrong (li?) maar er zijn ook gewoon groentes die al E nummers bevatten toch? Zoals caroteen?
Er zijn wel handige kaartjes te krijgen die in de portemonnee passen met de E-nummers die je beter kan mijden per categorie voedingsmiddelen zodat je het makkelijk kan opzoeken tijdens het boodschappen doen.
koffie?quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:09 schreef Nallie het volgende:
Mooie planningen dames.
En ik las kaashamel
Jouw thema is 2quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:48 schreef Goodbye het volgende:
Planning
O: 2 lijnzaadcrackers hummus + paprika
T: 2 mandarijntjes, handje noten
L: 2 speltboterhammen met roomboter
T: 2 rijstwafels, wortels/paprika met hummus
S: uurtje fitness
D: zalmpakketjes + broccoli
Gister had vriendlief lekker gekookt (varkenshaas, aardappeltjes, groente), dus avondeten doorgeschoven naar vandaag.
Haha, ik dacht het nog toen ik mn lijstje aan het tikken was.quote:
Zo, de stand:quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Auw....dat is onprettigHoop dat ze nu beter zitten.
SlapenSinds Freud een appje gebruikt om zijn slaappatroon te reguleren, slaap ik ook beter
Rond elf er in, rond acht wakker. Jaja, ik slaap veel, boeiend
![]()
Croissantje halen
Het lijkt weer weinig Perr... maar ik vertrouw op jequote:Op dinsdag 6 november 2012 09:23 schreef Perruche het volgende:
Planning:
O: 2 speltbth (grillworst, kaas), glas coconutjuice
T: mandarijn
L: gevulde salade & soep, beker vifit
T: peer, nootjes
B: 2x20 minuten fietsen
D: restje linzen, grote kom dikke broccolisoep
S: crosstrainen en bodybalance
Ah dan was ik al goed bezigquote:Op dinsdag 6 november 2012 08:36 schreef An24 het volgende:
[..]![]()
![]()
Je kan dat gedrag wel sturen hoor. Eerst heel even Chloe aaien en dan langer Beetle aaien (en opbouwen) en Chloe even correctief negeren. Op den duur komt er meer balans.
Wat ging er mis?quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Koffie met sojamelk is echt een uitvinding zeg.
Lekker!
Drie van de zes is niet slecht hoorquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zo, de stand:
- 3 rokjes zitten nu beter, niet pijnlijk en geen hobbels
- 2 (waarvan 1 ten tijde van den draeck, welk jaar was dat? 2010 of 2009 denk ik) zijn veuls te krap
- de wateraid jurk die me zo mooi staat kan ook nog niet dicht.
Maar er is dus vooruitgang, of het nou minder vetjes of minder lucht en obstipatie is.
Nou, aan de kleanprep dusquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Drie van de zes is niet slecht hoorHeb je nog een plan om ook in de laatste drie te passen?
Ik heb zo'n spijkerbroek. Die zit nu nog te strak, maar ik denk over drie dagen niet meer
Top! Noren zijn nu eenmaal een beetje dominantquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:31 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
[..]
Ah dan was ik al goed bezigIs ook al een stukje minder geworden trouwens.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nou, aan de kleanprep dus![]()
Nah, gewoon zo door met 3x per week sporten en 'netjes eten'
Is dat het waard?quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:40 schreef An24 het volgende:
Ik heb zo'n spijkerbroek. Die zit nu nog te strak, maar ik denk over drie dagen niet meer
Gisteren heb ik weer een stuk chocolade gegeten na mijn Dquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:28 schreef Nallie het volgende:
[..]
Het lijkt weer weinig Perr... maar ik vertrouw op je
Met mijn koffie? Niets! Het ligt aan mij.quote:
Ik kom langsquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:45 schreef Perruche het volgende:
[..]
Gisteren heb ik weer een stuk chocolade gegeten na mijn D. Maar ik denk dat het dan overall wel netjes uitkomt. Ik wil focussen op meer "pure" dingen (groentjes enzo) want dat schoot er weer bij in. Plus je kent me, vetjeeeees
.
Dat boek wat ik heb gekregen is trouwens echt geweldig! Ga dit weekend er dingen uit bakken dus als je tijd hebt kom maar proeven
quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Met mijn koffie? Niets! Het ligt aan mij.
Alhoewel de theorie is dat ik beter vandaag en morgen duf kan zijn dan donderdag of volgende week.
Dat wilde ik nog zeggen! De AH heeft tegenwoordig zakjes ongezouten pistachenotenquote:Op maandag 5 november 2012 22:23 schreef Laureline het volgende:
Ik weet dat ongezouten noten beter zijn, maar Jezus, wat is dat vies! Dan denk je de hele tijd: waarom zou ik dit eten?
Ik kan wel weer eens geroosterde pistache proberen (wel met zout), sowieso voelen nootjes minder ongezond dan gefabriceerde meuk.
^^quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:53 schreef Nallie het volgende:
An gaat veel mobiel posten vandaag denk ik
Wat is het lekkere ontbijt geworden trouwens?
Meerquote:Op dinsdag 6 november 2012 10:00 schreef Nallie het volgende:
Goed idee
Ik moet er niet aan denken om 24 uur niet te kunnen eten /veelvraat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |