abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118859646
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be someone that makes you happy
pi_118859726
Dat plaatje is zeer slecht voor de ziel ;)
  maandag 5 november 2012 @ 19:11:50 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118859761
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:07 schreef Nallie het volgende:
Kijk eens terug hoeveel mensen de moeite nemen om wel te reageren op jouw lijstjes?! En toen je over je hond postte, wenste iedereen je sterkte.
Als je post in dit topic kan je commentaar verwachten op je lijstjes.
En sigme eet 20 koekjes ja, dat kan ze ook hebben. Die wil niet nog gezonder leven of afvallen.

De mensen hier willen jou helpen om gezonder te leven en dat is niet altijd door aardig te zijn nee!
Dat. En van iedereen gaan wel eens posts 'verloren' als er net druk over iets anders wordt gekwekt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118859765
Nah het is slecht voor je lijn ;) denk dat je ziel t wel lekker vindt :P
pi_118859778
Ja, fuck, nu wil ik brownies.

Tevens schieten worteltjes weg als je ze in plakje snijdt :')

Oh, en kipfilet bak ik met wat garam massala denk ik, en dan een jus'tje erbij met wat kippenbouillon/roux en dan over de hutspot heen :9
Ja doei.
pi_118859787
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat. En van iedereen gaan wel eens posts 'verloren' als er net druk over iets anders wordt gekwekt.
Hè? Zei je wat?
Ja doei.
pi_118859798
@Majo, ik weet niet of je ook ziet wat Sigme allemaal versjouwt op een dag?
En idd, ik moest lachen om prob.

Met je ziekte zijn je lijstjes bagger, het spijt me wel. Dat mag, maar dat is wel je eigen keuze.
Brownie als ontbijt.. kom op...
Het is of te weinig, of als het "genoeg" is niet de beste keuzes die je kan maken.
Als je je niet goed voelt, zou je juist beter voor jezelf moeten zorgen en niet nog slechter. Het wordt een beetje een neergaand spiraaltje zo en trust me, ik weet wat ziek zijn is.

En loveli zelf weet het altijd heel goed.. voor een ander :P maar ze heeft wel gelijk.

En nee je bent niet de enige die bokt als er commentaar op een lijstje komt en dat gebeurt ook niet alleen bij nieuwelingen.
Al moet ik zeggen dat er nu een aantal mensen zijn die ondanks eerder gebok de laatste tijd toplijstjes hebben, dus wie weet helpt het en wie weet doen we daarom niet kussiekroel maar liever recht door zee.
pi_118859843
Pff, ik heb gewokt maar mijn pepertjes waren pittiger dan gedacht :') *ouch*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 5 november 2012 @ 19:14:00 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118859868
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hè? Zei je wat?
Nee, ik lul in de ruimte *).
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118859872
Naja... commentaar op lijstjes kunnen soms naar overkomen, maar dat commentaar wordt enkel gegeven om hulp te geven :) Zonder feedback hebben lijstjes soms ook weinig zin
pi_118859967
MaJo:

Het gaat er niet om dat we je lijstjes super slecht vinden (je lijstjes zouden voor mijn lijf wel heel slecht zijn) of dat we je aan willen vallen.

Wat loveli je mee wilt geven is dat al je posts worden gecombineerd met wat er allemaal gebeurd is op je dag waar je niet tevreden over bent, tegenover lijstjes zonder aanpassing vanwege je ontevredenheid.

Veel van ons hebben de instelling: als je ergens ontevreden over bent, dan pas je je gedrag en houding tegenover je gezondheid aan. En omdat we je graag willen helpen, lees je dat vaak het meeste terug. Dat jij dat als iets negatiefs ziet, zegt iets over de weerstand die je laat zien tegenover je wil van verandering. De rest van onze opmerkingen (de complimentjes en het meeleven) zie je dan niet meer, omdat je enkel onze (naar jou mening) negatieve opmerkingen ziet.
pi_118859991
Lijstje dan! Zonder koekjes en brownies, vandaag is hij echt wel mooi vind ik :D

O: havermout met banaan en cacao
T: koffie verkeerd, appel
L: 2 speltbh geitenkaas, salade van kikkererwten/tomaat/komkommer
T: Hand gemengde noten
S: cardio-en in de sportschool (600 kcal *) )
D: 1,5 wrap met tomaat/makreel/cannelini bonen met beetje citroen-mayo :9
T: bakje kwark
pi_118860018
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:13 schreef _aurum_ het volgende:
Pff, ik heb gewokt maar mijn pepertjes waren pittiger dan gedacht :') *ouch*
Van die hele kleine schattige rode pepertjes? :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 19:17:50 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118860021
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Misschien ben ik nu ook wel wat te emotioneel maar ik heb het gevoel dat er alleen op de extreme dingen (zoals de hond) wordt gereageerd. Ook dat mensen denken dat ik hier nieuw ben, ik heb hier door de jaren heen al vaker gepost maar volgens mij is niemand dat opgevallen :@ :')

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, fuck, nu wil ik brownies.

Tevens schieten worteltjes weg als je ze in plakje snijdt :')

Oh, en kipfilet bak ik met wat garam massala denk ik, en dan een jus'tje erbij met wat kippenbouillon/roux en dan over de hutspot heen :9
Ik heb nog over, moet je even heen en weer vliegen ;) :P

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:12 schreef MarMar het volgende:
@Majo, ik weet niet of je ook ziet wat Sigme allemaal versjouwt op een dag?
En idd, ik moest lachen om prob.

Met je ziekte zijn je lijstjes bagger, het spijt me wel. Dat mag, maar dat is wel je eigen keuze.
Brownie als ontbijt.. kom op...
Het is of te weinig, of als het "genoeg" is niet de beste keuzes die je kan maken.
Als je je niet goed voelt, zou je juist beter voor jezelf moeten zorgen en niet nog slechter. Het wordt een beetje een neergaand spiraaltje zo en trust me, ik weet wat ziek zijn is.

En loveli zelf weet het altijd heel goed.. voor een ander :P maar ze heeft wel gelijk.

En nee je bent niet de enige die bokt als er commentaar op een lijstje komt en dat gebeurt ook niet alleen bij nieuwelingen.
Al moet ik zeggen dat er nu een aantal mensen zijn die ondanks eerder gebok de laatste tijd toplijstjes hebben, dus wie weet helpt het en wie weet doen we daarom niet kussiekroel maar liever recht door zee.
Jullie weten toch ook niet hoe mijn dag er verder uitziet? :D Maar niet zo druk als Sigme hoor ;)

Brownie als ontbijt is een misser ja, maar zelfs brood is al slecht in dit topic :') Overigens heb ik jarenlang niet ontbeten dus het is al heel wat als ik wel iets eet _O-

En ik leer er zeker van hoor en ik doe er ook echt wel dingen mee, maar dat er wordt gedaan alsof mijn lijstjes altijd slecht zijn dat vind ik echt onzin. Een dag waarop ik 4 boterhammen eet, soepje tussendoor, fruit en 's avonds AVG is toch gewoon gezond? Ik zie echt niet wat daar slecht aan is. Ik kan gewoon niet leven op een appel, tomaat en een ei de hele dag :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118860044
Loveli
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 19:08 schreef Xennia het volgende:

[..]

Waarom heb je de O en de L gecombineerd? Uitgeslapen?

En kun je iets specifieker zijn over ''wat me verder nog voor de mond komt''? Dat klinkt alsof je straks 20 koekjes gaat eten.
MaJo
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 19:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik snap niet goed waarom jullie mijn lijstjes zo mega slecht vinden :? Ok ze zijn vaak niet perfect maar jullie doen vaak alsof ik super slecht eet en dat valt ook wel weer mee :') ook lijkt het alsof jullie alleen nieuwelingen aanpakken. Als iemand 20 koekjes eet (20!!! Wtf :')) dan hoor je niemand klagen maar als ik een keer een brownie eet valt iedereen over me heen :X

Ik doe al heel veel anders dan eerst en dat is te merken, ik ben al een paar kilo afgevallen en voel me stukken beter de laatste tijd :) ik deed nooit iets aan sport, nu wel. Ik ben gestopt met roken. Ik doe echt mijn best maar ik ben misschien niet het type die er helemaal voor kan gaan ofzo, maar ik probeer het echt :)

Wel kan ik vertellen dat al die negatieve reacties hier eerder averechts werken, soms heb ik daardoor gewoon geen zin meer om te posten :@

Ook heb ik het gevoel dat je er als 'nieuweling' moeilijk tussenkomt in deze hechte groep. Ik post vaak iets waar helemaal niemand op reageert, ik voel me dan niet echt deel van dit topic ;(
MaJo, het is niet alleen dat je lijstjes vaak matig zijn, het is vooral dat je smoesjes erg slecht zijn.
Je zegt dat je de afgelopen dagen uit eten bent geweest en een 5 gangendiner hebt gekookt en dat daarom jouw lijstje van vandaag prut is. Als je uit eten gaat, kun je ook prima gezond eten en met een 5 gangendiner eveneens.
Over je lijstje van vandaag: veel te veel suikers (brownie, vruchtenhagel, warme choco) + fruitsuikers (mandarijnen). Een tosti is ook niet echt een uitgebalanceerde lunch. En er zitten veel carbs in (brownie, stokbrood, 4 boterhammen). Ik mis goede voedingsstoffen.

Gezond leven bestaat voor een groot deel uit plannen, maar jij wordt iedere keer ingehaald door ''calamiteiten''. Zorg dat er goede voeding in de koelkast, voorraadkast en vriezer ligt en maak weekmenu's.

Verder is het niet zo dat er weinig op je wordt gereageerd, omdat je nieuw bent hier. Er wordt veel op je lijstjes gereageerd en ook bv op je hond. Hoe vaak er gereageerd wordt op mensen heeft imo meer te maken met hoe vaak je hier post. Als ik weinig online ben en alleen een eetlijstje neer zet, wordt er ook weinig op gereageerd. Tenzij ik er uitdrukkelijk bij zet dat ik feedback wil.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 19:21:16 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118860163
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 19:18 schreef Xennia het volgende:
Loveli

[..]

MaJo

[..]

MaJo, het is niet alleen dat je lijstjes vaak matig zijn, het is vooral dat je smoesjes erg slecht zijn.
Je zegt dat je de afgelopen dagen uit eten bent geweest en een 5 gangendiner hebt gekookt en dat daarom jouw lijstje van vandaag prut is. Als je uit eten gaat, kun je ook prima gezond eten en met een 5 gangendiner eveneens.
Over je lijstje van vandaag: veel te veel suikers (brownie, vruchtenhagel, warme choco) + fruitsuikers (mandarijnen). Een tosti is ook niet echt een uitgebalanceerde lunch. En er zitten veel carbs in (brownie, stokbrood, 4 boterhammen). Ik mis goede voedingsstoffen.

Gezond leven bestaat voor een groot deel uit plannen, maar jij wordt iedere keer ingehaald door ''calamiteiten''. Zorg dat er goede voeding in de koelkast, voorraadkast en vriezer ligt en maak weekmenu's.

Verder is het niet zo dat er weinig op je wordt gereageerd, omdat je nieuw bent hier. Er wordt veel op je lijstjes gereageerd en ook bv op je hond. Hoe vaak er gereageerd wordt op mensen heeft imo meer te maken met hoe vaak je hier post. Als ik weinig online ben en alleen een eetlijstje neer zet, wordt er ook weinig op gereageerd. Tenzij ik er uitdrukkelijk bij zet dat ik feedback wil.
Maar op de een of andere manier wordt er vanuit gegaan dat uit eten en 5 gangenmenu ongezond was en dat snap ik niet :D Ik heb juist heel gezond gegeten de afgelopen dagen vind ik (uit eten carpacciosalade en biefstuk) en het 5 gangenmenu was op de brownie na juist heel gezond :D

Geloof me ik probeer juist vaak mee te posten over de onderwerpen die hier besproken worden maar die posts worden vaak genegeerd. Alleen als er iets is om me op te pakken (die spellingsdiscussie, mijn lijstjes) lijkt het wel alsof er gereageerd wordt :o
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118860177
Er is bijna altijd wel iets mis met je lijstjes (aldus jijzelf, anders kwam je niet met excuses) maar je geeft altijd een externe factor de schuld in plaats van jezelf. Als je weet dat je onregelmatig leeft, anticipeer dat. De enige die er wat aan kan doen ben jijzelf.
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 5 november 2012 @ 19:22:00 #18
70532 loveli
N
pi_118860194
quote:

[..]

Ik snap niet goed waarom jullie mijn lijstjes zo mega slecht vinden :? Ok ze zijn vaak niet perfect maar jullie doen vaak alsof ik super slecht eet en dat valt ook wel weer mee :') ook lijkt het alsof jullie alleen nieuwelingen aanpakken. Als iemand 20 koekjes eet (20!!! Wtf :')) dan hoor je niemand klagen maar als ik een keer een brownie eet valt iedereen over me heen :X
Je verontschuldigt je zelf voor de meeste lijstjes, ik ben er vanuit gegaan dat je ze zelf ook voor verbetering vatbaar vindt. Ik heb je eigen posts onder elkaar gezet, zodat je kunt zien welk beeld ik van jou krijg. In het dagelijks leven maak ik je niet mee, kan alleen uitgaan van de info die ik (soms selectief) lees.
quote:
Ik doe al heel veel anders dan eerst en dat is te merken, ik ben al een paar kilo afgevallen en voel me stukken beter de laatste tijd :) ik deed nooit iets aan sport, nu wel. Ik ben gestopt met roken. Ik doe echt mijn best maar ik ben misschien niet het type die er helemaal voor kan gaan ofzo, maar ik probeer het echt :)

Wel kan ik vertellen dat al die negatieve reacties hier eerder averechts werken, soms heb ik daardoor gewoon geen zin meer om te posten :@
Het was als opbouwende kritiek bedoeld. Bij sigmes lijstjes weet mijn achterhoofd dat ze een gezonde, sportieve vrouw is, met een zwak voor bastogne. Bij XM en AN weet ik dat ze EDS hebben (vraag maar aan XM hoe ze zich hier in het begin voelde en kijk hoe ze nu eet :+). Als jij een lijstje post, weet ik dat je ME hebt.

Ga met iemand die er verstand van heeft aan tafel zitten en maak een basis eetlijst en een basisschema. Je hoeft bv. niet per se te ontbijten als dat je tegenstaat, je kunt ook met je br(/l)unch een basis leggen. Ipv een pizza kun je ook een zak ingevroren broccoli in je vriezer mikken, zodat je als je futloos bent voeding kunt nemen ipv voer.
crap in = crap out
pi_118860270
quote:

[..]

Ook heb ik het gevoel dat je er als 'nieuweling' moeilijk tussenkomt in deze hechte groep. Ik post vaak iets waar helemaal niemand op reageert, ik voel me dan niet echt deel van dit topic ;(
Dat je als nieuweling er niet tussenkomt vind ik niet zo'n sterk argument, er zijn er een paar die echt al heel lang hier posten, maar de meesten niet zo. Ik zelf bijvoorbeeld een maand of 8 ofzo schat ik. En als je feedback wil, vraag er om. Op mijn posts wordt ook altijd niet gereageerd en je hoeft het ook niet altijd wat van aan te trekken.
Maar als je lijstjes post en er zijn negatieve reacties dan is dan vervelend, maar misschien wel terecht soms.. Maar ik denk dat iedereen die hier post z'n goede en slechte dagen heeft, probeer ook op slechte dagen wel gezond te eten. Want ga je je uiteindelijk nou echt beter voelen van slecht voer? Slecht voer is een tijdelijk 'lapmiddel.'
  Vis een optie? maandag 5 november 2012 @ 19:23:51 #20
70532 loveli
N
pi_118860282
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar op de een of andere manier wordt er vanuit gegaan dat uit eten en 5 gangenmenu ongezond was en dat snap ik niet :D Ik heb juist heel gezond gegeten de afgelopen dagen vind ik (uit eten carpacciosalade en biefstuk) en het 5 gangenmenu was op de brownie na juist heel gezond :D
NEE! Dat diner was niet slecht, je witlof en makreel ook niet. Je smoezen zijn slecht. Daar kom je een keer mee weg, maar niet constant.
quote:
Geloof me ik probeer juist vaak mee te posten over de onderwerpen die hier besproken worden maar die posts worden vaak genegeerd. Alleen als er iets is om me op te pakken (die spellingsdiscussie, mijn lijstjes) lijkt het wel alsof er gereageerd wordt :o
Bij de spellingsdiscussie ging het meer over je houding dan over je spelling.
crap in = crap out
pi_118860287
quote:
11s.gif Op maandag 5 november 2012 19:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Van die hele kleine schattige rode pepertjes? :D
Nee, dit was van mijn zelf gekweekte jalapeno stash :7
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_118860382
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 19:23 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Nee, dit was van mijn zelf gekweekte jalapeno stash :7
Oew, dat is nog beter! :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 19:25:50 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118860383
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:21 schreef motorbloempje het volgende:
Er is bijna altijd wel iets mis met je lijstjes (aldus jijzelf, anders kwam je niet met excuses) maar je geeft altijd een externe factor de schuld in plaats van jezelf. Als je weet dat je onregelmatig leeft, anticipeer dat. De enige die er wat aan kan doen ben jijzelf.
Misschien doe ik dat ook wel een beetje onbewust om me alvast in te dekken voor eventuele kritiek _O- Ik had niet eens door dat ik dat deed dus dat is wel interessant om op gewezen te worden :)

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Je verontschuldigt je zelf voor de meeste lijstjes, ik ben er vanuit gegaan dat je ze zelf ook voor verbetering vatbaar vindt. Ik heb je eigen posts onder elkaar gezet, zodat je kunt zien welk beeld ik van jou krijg. In het dagelijks leven maak ik je niet mee, kan alleen uitgaan van de info die ik (soms selectief) lees.

[..]

Het was als opbouwende kritiek bedoeld. Bij sigmes lijstjes weet mijn achterhoofd dat ze een gezonde, sportieve vrouw is, met een zwak voor bastogne. Bij XM en AN weet ik dat ze EDS hebben (vraag maar aan XM hoe ze zich hier in het begin voelde en kijk hoe ze nu eet :+). Als jij een lijstje post, weet ik dat je ME hebt.

Ga met iemand die er verstand van heeft aan tafel zitten en maak een basis eetlijst en een basisschema. Je hoeft bv. niet per se te ontbijten als dat je tegenstaat, je kunt ook met je br(/l)unch een basis leggen. Ipv een pizza kun je ook een zak ingevroren broccoli in je vriezer mikken, zodat je als je futloos bent voeding kunt nemen ipv voer.
Ik vind vaak wel iets mankeren aan mijn lijstjes maar om ze dan helemaal bagger te noemen vind ik wat ver gaan :) En ik besef misschien ook wel te weinig hoe goed jullie elkaar misschien in het echte leven kennen :Y

Ik wil sowieso eens een afspraak maken met een dietist om te kijken welke voeding goed voor mij is. Zoals ik laatst al zei is de diagnose nog vrij vers en probeer ik het soms ook wat te verdringen :@

Met gezonder voer in huis halen ben ik al wel bezig, dingen inslaan enzo :Y En bepaalde dingen niet meer inslaan. Zo dronk ik elke dag 1 a 2 glazen yoki drink, dat heb ik nu al een paar weken niet meer op *O*
pi_118860400
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Okay, voorbeeld over hoe ik en mijn lijf over je vijf gangen menu denken:

Jum, heerlijk vlees. Daar zitten proteine in, die heb ik nodig voor de opbouw van mijn spieren en een sterk lijf. Daar prop ik veel groenten bij voor de vezels, zodat ik niet verstopt raak en voedingsstoffen binnen krijg.

Bij een vijfgangen menu met brownie als toetje kan ik natuurlijk de brownie eten. Maar daar worden mijn darmen ongelukkig van, zeker als ik die dag brood op heb. Dus maak ik een extra grote capuccino en een blokje chocolade voor mezelf.

Het gaat er om dat je in jou geval je lijf schade aan doet als je bepaalde dingen eet. Dat proberen we je te laten zien, zodat je niet zo vaak meer ontevreden hoeft te zijn. Je zegt namelijk wel dat het al een stuk beter gaat, maar dat is uit je posts niet op te merken. Alsof je lijf en je hoofd het niet eens zijn met elkaar en zij beiden in slank posten :+
pi_118860437
Volgens mij gaat de dietiste weer het ziekenfonds in per 1 januari. :)
pi_118860451
Ik heb een aantal slankies 1 keer gezien, zo goed kent iederen elkaar niet irl.
Je geeft aan dat je ME hebt, je geeft aan dat je weinig actief bent, dat je veel op bed ligt, als wij dan niet een klein idee hebben van jouw activiteitenniveau, ligt dat wellicht aan je verhalen.
Wij weten wat jij vertelt.

Het maakt niet uit wat we zeggen, zolang het niet positief is, heb jij een excuus/smoes klaar.
pi_118860512
Niemand ziet mn mooie lijstje :'( :P
pi_118860519
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:26 schreef _aurum_ het volgende:
Volgens mij gaat de dietiste weer het ziekenfonds in per 1 januari. :)
Ja echt? Beter!
pi_118860543
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:28 schreef Nallie het volgende:
Ik was m net aan het inlijsten voor boven mn bed :P
  maandag 5 november 2012 @ 19:29:46 #30
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118860573
quote:
We negeren je gewoon :{w.
pi_118860653
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:29 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik was m net aan het inlijsten voor boven mn bed :P
:D :D :D

quote:
12s.gif Op maandag 5 november 2012 19:29 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

We negeren je gewoon :{w.
Ik trek wel een rol koekjes open dan :P
pi_118860660
quote:
Daar minder een gewoonte van maken, anders val je niet op :P
pi_118860679
Zie je dat roepen wel helpt :P
  maandag 5 november 2012 @ 19:31:58 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118860683
Mijn lijstje is niet zo mooi vandaag. Laatste dagen waren beetje gek.

Enfin, morgen weer nieuw begin!

O: kom halfvolle yoghurt met lepel honing en 3 el muesli, banaantje
L: dubbele bth gezond, dubbele bth bacon/ei, milk&fruit sinaasappel
T: liga milk break
D: pasta met veel groenten en een roomsausje

Hele dag on the road en niet vanuit eigen huis vertrokken. Morgen beter :).
pi_118860702
Iksem :') :')
Ja doei.
pi_118860719
Je ontbijt ga ik een keer nadoen :D cacao heb ik altijd wel in huis, bananen ook.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 19:32:49 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118860728
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:23 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat je als nieuweling er niet tussenkomt vind ik niet zo'n sterk argument, er zijn er een paar die echt al heel lang hier posten, maar de meesten niet zo. Ik zelf bijvoorbeeld een maand of 8 ofzo schat ik. En als je feedback wil, vraag er om. Op mijn posts wordt ook altijd niet gereageerd en je hoeft het ook niet altijd wat van aan te trekken.
Maar als je lijstjes post en er zijn negatieve reacties dan is dan vervelend, maar misschien wel terecht soms.. Maar ik denk dat iedereen die hier post z'n goede en slechte dagen heeft, probeer ook op slechte dagen wel gezond te eten. Want ga je je uiteindelijk nou echt beter voelen van slecht voer? Slecht voer is een tijdelijk 'lapmiddel.'
Misschien is het ook wel een gevoel hoor, maar ik denk dat echt niemand hier doorheeft dat ik hier al best vaak in het verleden heb gepost _O-

Ik kan sowieso niet zo goed tegen harde kritiek, ik schrik er erg van als mensen zo ontzettend direct zijn. Ik ben dat zelf namelijk totaal niet, ik hou niet van confrontaties/ruzie. Het is al heel wat dat ik hier voor mezelf op kom, dat doe ik in het dagelijks leven dus echt nooit :@
pi_118860735
Dat was volle yoghurt met gestoofde appel en rozijntjes, kaneel en suiker. Lekker!
pi_118860743
woei! ik ben gevraagd om in te vallen in het retetoffe koor waar ik al jaaaaaren bij wil en niet tussen kom *O*
Kwak
pi_118860774
Tofheid kwak :D
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 19:33:48 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118860785
Ik ga eten, dit even allemaal laten bezinken en kom later wel weer even buurten :) :W
pi_118860796
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef kwakz0r het volgende:
woei! ik ben gevraagd om in te vallen in het retetoffe koor waar ik al jaaaaaren bij wil en niet tussen kom *O*
*O*
pi_118860797
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel een gevoel hoor, maar ik denk dat echt niemand hier doorheeft dat ik hier al best vaak in het verleden heb gepost _O-

Ik kan sowieso niet zo goed tegen harde kritiek, ik schrik er erg van als mensen zo ontzettend direct zijn. Ik ben dat zelf namelijk totaal niet, ik hou niet van confrontaties/ruzie. Het is al heel wat dat ik hier voor mezelf op kom, dat doe ik in het dagelijks leven dus echt nooit :@
Ik heb je al wel eerder gezien :P
Worry is a misuse of imagination
  maandag 5 november 2012 @ 19:35:31 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118860884
Tsja, er zijn hier wel vaker van die langswaaiers die dan binnenkomen, twee dagen meeposten en dan weer verdwijnen. Vervolgens weer melden dat ze weer meeposten en dan na paar dagen wéér verdwijnen. Als iemand zich dan opnieuw meldt, heb je bij voorbaat al zoiets van, die is zo weer foetsie. En dan heb je nog de mensen die een blauwe maandag meeposten en dan ook weer ins blauwe hinein verdwijnen.
  Vis een optie? maandag 5 november 2012 @ 19:35:34 #45
70532 loveli
N
pi_118860887
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 19:08 schreef Xennia het volgende:

[..]

Waarom heb je de O en de L gecombineerd? Uitgeslapen?

En kun je iets specifieker zijn over ''wat me verder nog voor de mond komt''? Dat klinkt alsof je straks 20 koekjes gaat eten.
O&L was beide een halve bak kwark, dus 1 in totaal, was meer luiheid om het te combineren in een lisjtje (heb het nu wel goedgemaakt, denk ik).

Ik heb geen koekjes in huis, omdat ik dan een sigme doe :+ Pas als ik m'n kerstpakket krijg, heb ik weer koekjes. Hopelijk ben ik dan weer afgekicked en geef ik ze weg. Het enige hapbare wat ik in huis heb zijn kwark, nootjes, fruit en droge toastjes (op voorraad voor als ik misselijk ben).

Mijn afgelopen weken waren chaotisch met vergaderingen en dagen dat ik van 9 tot 23:30 (of later) van huis was. Onderweg en op werk te veel gesnaaid en bij de maaltijden die gecaterd waren, heb ik niet alles kunnen (willen?) mijden wat ik normaal mijd. Over vandaag ben ik wel tevreden, de afgelopen 4 weken lieten te wensen over.
crap in = crap out
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 19:36:48 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118860954
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb je al wel eerder gezien :P
Jee *O*

Wanneer heb je trouwens die ADHD test? Ik heb die test ook ooit gehad met mijn ouders samen en daar kwam uit dat ik AD(H)D heb. Gaf wel veel rust die diagnose, er valt opeens zoveel op z'n plek :o
pi_118860983
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jee *O*

Wanneer heb je trouwens die ADHD test? Ik heb die test ook ooit gehad met mijn ouders samen en daar kwam uit dat ik AD(H)D heb. Gaf wel veel rust die diagnose, er valt opeens zoveel op z'n plek :o
Over 1-2 weken laatste test
  Vis een optie? maandag 5 november 2012 @ 19:37:32 #48
70532 loveli
N
pi_118860996
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:32 schreef MaJo het volgende:
Jawel, je kwam voor het eerst tegelijk met iemand die 2 kinderen had en iemand met adhd. oh, dat was jij
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 5 november 2012 @ 19:38:15 #49
70532 loveli
N
pi_118861036
Verklaart meteen je dagplanning :P

En het betekent ook dat ik je lastig ga vallen met omega--3-vetzuren. Komt mooi uit, want ook goed voor je darmen.
crap in = crap out
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 19:39:35 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118861122
pi_118861148
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Misschien doe ik dat ook wel een beetje onbewust om me alvast in te dekken voor eventuele kritiek _O- Ik had niet eens door dat ik dat deed dus dat is wel interessant om op gewezen te worden :)
Ik denk dat je het niet alleen doet om kritiek van anderen voor te zijn, maar ook om dingen voor jezelf onbewust goed te praten. Iedereen heeft zijn blinde vlekken en smoesjes. De jouwe zijn dat je moe bent, dat er een calamiteit tussen kwam, of dat je al zo veel beter dan eerst eet dus dit wel hebt verdiend. Je kunt iets pas blijvend veranderen als je erkent wat het probleem is.

Zelf post ik ook wel eens matige lijstjes, zeker in het weekend (het weekend, dat is mijn smoes). Maar zelfs in mijn matige lijstjes zitten nog wel goede voedingsstoffen en ik sport, wandel, of fiets geregeld.
Al heb ik ook periodes waarin ik slechter voor mezelf zorg. Bij mijn lijstjes staat dan niet iets van dit is een slecht lijstje, omdat mijn kat ziek is. Maar hier staat een slecht lijstje omdat afvallen/gezond leven geen prioriteit heeft nu omdat ik er geen zin in heb/het niet graag genoeg wil. Want als ik het graag genoeg zou willen zou ik andere keuzes hebben gemaakt.
Ik leg dan dus de schuld van mijn lijstjes bij mezelf en niet bij externe factoren.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 19:40:13 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118861161
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 19:37 schreef Probability het volgende:

[..]

Over 1-2 weken laatste test
Spannend!

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Jawel, je kwam voor het eerst tegelijk met iemand die 2 kinderen had en iemand met adhd. oh, dat was jij
:D

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:38 schreef loveli het volgende:
Verklaart meteen je dagplanning :P

En het betekent ook dat ik je lastig ga vallen met omega--3-vetzuren. Komt mooi uit, want ook goed voor je darmen.
Ok kom maar op :s)
pi_118861163
Spannend prob?
Aan de ene kant lijkt het me inderdaad dat er dan kwartjes op hun plaats kunnen vallen wat een geruststelling geeft, aan de andere kant vind ik labeltjes niet altijd nuttig omdat ze mensen soms juist nog extra beperken terwijl dat niet hoeft.
Ik heb alleen niet meteen de indruk dat dat laatste voor jou op zal gaan :)
pi_118861207
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn lijstje is niet zo mooi vandaag. Laatste dagen waren beetje gek.

Enfin, morgen weer nieuw begin!

O: kom halfvolle yoghurt met lepel honing en 3 el muesli, banaantje
L: dubbele bth gezond, dubbele bth bacon/ei, milk&fruit sinaasappel
T: liga milk break
D: pasta met veel groenten en een roomsausje

Hele dag on the road en niet vanuit eigen huis vertrokken. Morgen beter :).
Wat vind je niet zo mooi aan jouw lijstje? Ik vind hem prima.
pi_118861210
@majo: ach, ik word ook nog wel eens aan het huilen gemaakt hier, terwijl ik al lange tijd hier rondloop. vooral als ik mezelf voor de gek zit te houden en de dames hier dat eerder doorhebben dan ik. :* en toch zijn ze allemaal stiekem lief.
Kwak
  Vis een optie? maandag 5 november 2012 @ 19:41:01 #56
70532 loveli
N
pi_118861216
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Spannend!

[..]

[..]

Ok kom maar op :s)
Makreel met witlof dus. Of zonder witlof. Omega's zijn goed voor je hersenen, hebben positieve invloed op adhd en het is een van de eerste dingen die je iemand geeft met lastige darmen.
crap in = crap out
  maandag 5 november 2012 @ 19:41:40 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118861261
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef Xennia het volgende:

[..]

Benzinepomp-lunch en de liga. De rest gaat wel idd :).
pi_118861311
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:35 schreef loveli het volgende:

[..]

O&L was beide een halve bak kwark, dus 1 in totaal, was meer luiheid om het te combineren in een lisjtje (heb het nu wel goedgemaakt, denk ik).

Ik heb geen koekjes in huis, omdat ik dan een sigme doe :+ Pas als ik m'n kerstpakket krijg, heb ik weer koekjes. Hopelijk ben ik dan weer afgekicked en geef ik ze weg. Het enige hapbare wat ik in huis heb zijn kwark, nootjes, fruit en droge toastjes (op voorraad voor als ik misselijk ben).

Mijn afgelopen weken waren chaotisch met vergaderingen en dagen dat ik van 9 tot 23:30 (of later) van huis was. Onderweg en op werk te veel gesnaaid en bij de maaltijden die gecaterd waren, heb ik niet alles kunnen (willen?) mijden wat ik normaal mijd. Over vandaag ben ik wel tevreden, de afgelopen 4 weken lieten te wensen over.
Goed om te horen dat de hapbare dingen wel voedingswaarde hebben. En verder weet ik dat jij jezelf wel weer bij elkaar raapt en goede lijstjes gaat posten de komende 4 weken.
  Vis een optie? maandag 5 november 2012 @ 19:43:01 #59
70532 loveli
N
pi_118861342
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef Xennia het volgende:

[..]

^^

Als je die in je eerste maand had gepost, waren we flauw gevallen. (o: halve appel, l: krentebol)
crap in = crap out
pi_118861359
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef kwakz0r het volgende:
@majo: ach, ik word ook nog wel eens aan het huilen gemaakt hier, terwijl ik al lange tijd hier rondloop. vooral als ik mezelf voor de gek zit te houden en de dames hier dat eerder doorhebben dan ik. :* en toch zijn ze allemaal stiekem lief.
Ey, de bedoeling van stiekem is dat je het niet verklapt! :P

:*
pi_118861386
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef kwakz0r het volgende:
aaaaah... dat klinkt wel heel zielig :*

Naja... ik heb hier wel gemerkt dat ik me duizend keer beter voel nu ik de tips een beetje opvolg :)
pi_118861439
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tsja, er zijn hier wel vaker van die langswaaiers die dan binnenkomen, twee dagen meeposten en dan weer verdwijnen. Vervolgens weer melden dat ze weer meeposten en dan na paar dagen wéér verdwijnen. Als iemand zich dan opnieuw meldt, heb je bij voorbaat al zoiets van, die is zo weer foetsie. En dan heb je nog de mensen die een blauwe maandag meeposten en dan ook weer ins blauwe hinein verdwijnen.
>:O
pi_118861441
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Makreel met witlof dus. Of zonder witlof. Omega's zijn goed voor je hersenen, hebben positieve invloed op adhd en het is een van de eerste dingen die je iemand geeft met lastige darmen.
Gelukkig zitten omega's niet alleen in makreel....zeker de gerookte versie krijg ik zo moeilijk weg ;(
pi_118861470
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Benzinepomp-lunch en de liga. De rest gaat wel idd :).
Liga's moet je ook niet iedere dag eten natuurlijk, maar zo voor een keertje. Je had ook een Mars kunnen kopen, dus dan maar een Liga.
En die broodjes bij de pomp, ach het had ook een broodje kroket kunnen zijn.
pi_118861495
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 19:44 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

maandag 5 november 2012 @ 19:46:47 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118861557
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 19:45 schreef Xennia het volgende:

[..]

Liga's moet je ook niet iedere dag eten natuurlijk, maar zo voor een keertje. Je had ook een Mars kunnen kopen, dus dan maar een Liga.
En die broodjes bij de pomp, ach het had ook een broodje kroket kunnen zijn.
Heb altijd zo'n Liga in mn tas, voor 'nood'. Had hele middag vergaderingen gehad (gelukkig geen koekjes op tafel) en zat in de auto en merkte dat ik flauw werd. Niet zo handig in het verkeer, dus de nood-liga aangesproken :').
pi_118861567
Majo, we eten heus niet allemaal netjes hoor, om maar iets te noemen stopte ik net een soort kletskop in mijn mond bij m'n vorige post.(wist je trouwens dat als je geen pinda's of amandelen in huis hebt, dat dat ook prima lukt met seroendeng? :P ) anyways, maar dan weet ik wel dat ik niet best bezig ben en jij deed net alsof dit een bÉtere dag was dan de voorgaande dagen en dit icm dat je volgens eigen zeggen nog niet veel weet van goede voeding, maakt dat je extra veel commentaar krijgt. Niet persoonlijk bedoeld of zo! Over een tijdje weet jij ook gewoon wat wel en niet gezond is. En wat sommigen zeiden: sommige posts blijven onopgemerkt. Dat is echt bij iedereen zo, alhoewel ik ook wel eens denk: ziet nu niemand de briljantie van mijn bijdrage? :?
pi_118861571
Over tips gesproken, over een tijdje gaat de revalidatie los. Nu heb ik het mbt het wandelen volgens mij wel geregeld, maar dat is een matige inspanning over langere tijd.
Van iets zwaardere inspanning in minder tijd krijg ik trek mijzelf kennende, ik denk dat dat ook iets is waar je naar moet luisteren, maar wat is behalve een banaan en kwark handig? Brood iig niet in mijn geval, niet omdat het slecht is, maar omdat mijn lijf beter functioneert zonder.
Ik moet nog uitproberen of dat ook zo is bij zelfgebakken brood, bij andere zelfbaksels waar ook een beetje gist in zit heb ik niet echt veel last.. blijkbaar toch overgevoelig voor eea in bakker/supermarktbrood.
  maandag 5 november 2012 @ 19:47:22 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118861597
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 19:44 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja! Maar jij zit ook in mn feestboek, dus dat scheelt :+
pi_118861653
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:45 schreef An24 het volgende:

[..]

Maar door dit topic viel ik ooit blijvend af van 85 naar 70 kilo! En ben ik vis en noten gaan eten. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2012 19:50:01 ]
  maandag 5 november 2012 @ 19:49:01 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118861704
Oh, ik blijf maar groeien, maar heb ergens de hoop dat mijn lijf ooit nog een keer in de gaten krijgt dat de toegenomen input blijvend is :').
pi_118861791
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:46 schreef conleche het volgende:
Majo, we eten heus niet allemaal netjes hoor, om maar iets te noemen stopte ik net een soort kletskop in mijn mond bij m'n vorige post.(wist je trouwens dat als je geen pinda's of amandelen in huis hebt, dat dat ook prima lukt met seroendeng? :P ) anyways, maar dan weet ik wel dat ik niet best bezig ben en jij deed net alsof dit een bÉtere dag was dan de voorgaande dagen en dit icm dat je volgens eigen zeggen nog niet veel weet van goede voeding, maakt dat je extra veel commentaar krijgt. Niet persoonlijk bedoeld of zo! Over een tijdje weet jij ook gewoon wat wel en niet gezond is. En wat sommigen zeiden: sommige posts blijven onopgemerkt. Dat is echt bij iedereen zo, alhoewel ik ook wel eens denk: ziet nu niemand de briljantie van mijn bijdrage? :?
Je bent sowieso briljant, dus gaan we er gewoon vanuit dat je bijdrage dat ook altijd is :P O-)

quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 19:48 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Maar door dit topic viel ik ooit blijvend af van 85 naar 70 kilo! En ben ik vis en noten gaan eten. :7
_O_ Je hebt het topic gewoon niet meer nodig. Hoewel het hier ook gewoon gezellig is.
pi_118861818
Mag even gezegd worden: ontzettend knap dat je dan toch zo goed blijft eten XM!
pi_118861851
Seroendeng snoepen, check! Pindakaas lepelen check!
Dat soort dingen doe ik eigenlijk niet meer sinds we samenwonen :)
pi_118861854
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef MarMar het volgende:
Spannend prob?
Aan de ene kant lijkt het me inderdaad dat er dan kwartjes op hun plaats kunnen vallen wat een geruststelling geeft, aan de andere kant vind ik labeltjes niet altijd nuttig omdat ze mensen soms juist nog extra beperken terwijl dat niet hoeft.
Ik heb alleen niet meteen de indruk dat dat laatste voor jou op zal gaan :)
Ik krijg dan coaching :) Dat zou ik heel fijn vinden!
  maandag 5 november 2012 @ 19:51:49 #76
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118861871
Nou, de weekendlijstjes heb ik niet gepost. Die waren niet goed. Niet te weinig, maar geen goed eten. Pizza, dikke ijs als toetje, ontbijtbuffet, etc. Wel lekker tho' :9.
pi_118861931
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:51 schreef Probability het volgende:

[..]

Ah ja :) dat snap ik dan wel weer!
pi_118861990
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:51 schreef Probability het volgende:

[..]

Dat is super! :*
  maandag 5 november 2012 @ 19:53:58 #79
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118862001
quote:
Spuit 11... jankie!
Over fruitsuiker hebben ze het ook niet over mijn lijstjes :{w
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118862040
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:28 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ja echt? Beter!
Echt zeker weet je het pas op 1 januari:X
pi_118862053
Rare dingen eten deed ik eigenlijk alleen in een vorig leven toen ik nog wel es een jointje rookte :P
HONGER: brinta met yoghurt (vies vies) of toastjes met chocopasta als de koekjes al opgevreten waren :') of koude lasagna want te lui (of te lam) om op te warmen, maar toen kon ik alles vreten zonder aan te komen, the good old days.
pi_118862108
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Spuit 11... jankie!
Over fruitsuiker hebben ze het ook niet over mijn lijstjes :{w
Jankie :D

Ja maar jouw lijf neemt suikers niet op ofzo, dat is anders :')
  maandag 5 november 2012 @ 19:56:43 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118862143
Uniek heeft een suikerworm.
pi_118862167
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 19:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Uniek heeft een suikerworm.
Oeh, doe ze in een potje, kan je rijk mee worden!
pi_118862184
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:55 schreef MarMar het volgende:
Rare dingen eten deed ik eigenlijk alleen in een vorig leven toen ik nog wel es een jointje rookte :P
HONGER: brinta met yoghurt (vies vies) of toastjes met chocopasta als de koekjes al opgevreten waren :') of koude lasagna want te lui (of te lam) om op te warmen, maar toen kon ik alles vreten zonder aan te komen, the good old days.
Een loveli :o
  maandag 5 november 2012 @ 19:58:51 #86
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118862272
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

Oeh, doe ze in een potje, kan je rijk mee worden!
Ik vind uniek heel lief, maar die suikerworm mag ze zelf verwijderen als ze dat al wil :P :+
pi_118862435
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:50 schreef An24 het volgende:

_O_ Je hebt het topic gewoon niet meer nodig. Hoewel het hier ook gewoon gezellig is.
Ik lurk nog wel hoor ;)

En de laatste tijd ben ik (heeeel langzaam) wat aan het aankomen, dus dan lurk ik wat meer om wat inspiratie voor goede lijstjes op te doen. Overdag blijf ik gewoon boterhammen eten, want school-hectiek verdraagt gewoon géén salades/soepjes/anders creatief-en-koelkast-nodig, maar in avondeten mag het allemaal wel weer wat gezonder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2012 20:01:47 ]
pi_118862444
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:46 schreef MarMar het volgende:
Over tips gesproken, over een tijdje gaat de revalidatie los. Nu heb ik het mbt het wandelen volgens mij wel geregeld, maar dat is een matige inspanning over langere tijd.
Van iets zwaardere inspanning in minder tijd krijg ik trek mijzelf kennende, ik denk dat dat ook iets is waar je naar moet luisteren, maar wat is behalve een banaan en kwark handig? Brood iig niet in mijn geval, niet omdat het slecht is, maar omdat mijn lijf beter functioneert zonder.
Ik moet nog uitproberen of dat ook zo is bij zelfgebakken brood, bij andere zelfbaksels waar ook een beetje gist in zit heb ik niet echt veel last.. blijkbaar toch overgevoelig voor eea in bakker/supermarktbrood.
Rijstewafels doen het bij mij goed. Boekweitpannekoekjes ook ( maar die zijn zo lekker dat ik teveel wil eten :') )

Pastasalade? Frittata?
  maandag 5 november 2012 @ 20:02:37 #89
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118862491
Over suiker gesproken.............
SUIKER!

Maar voor de gezonde vetjes; 2 pakken gerookte forelfilet voor 3 E bij de LIdl
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118862502
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:01 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik lurk nog wel hoor ;)

En de laatste tijd ben ik (heeeel langzaam) wat aan het aankomen, dus dan lurk ik wat meer om wat inspiratie voor goede lijstjes op te doen. Overdag blijf ik gewoon boterhammen eten, want school-hectiek verdraagt gewoon géén salades/soepjes/anders creatief-en-koelkast-nodig, maar in avondeten mag het allemaal wel weer wat gezonder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 05-11-2012 20:17:28 ]
pi_118862509
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Seroendeng snoepen, check! Pindakaas lepelen check!
Dat soort dingen doe ik eigenlijk niet meer sinds we samenwonen :)
Ik deed dat vroeger met nutella :@
pi_118862570
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:01 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik lurk nog wel hoor ;)

SPOILER
Lol dat kan heel goed. Vraag maar aan coco!
pi_118862607
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:46 schreef MarMar het volgende:
Is hier laatst ook al gevallen: speltbrood, maar wel 100%. Gist vervangen door zuurdesem....En wat aurum zegt werkt ook.
pi_118862614
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 20:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Lol dat kan heel goed. Vraag maar aan coco!
:D Ja, die kon ik aan zien komen natuurlijk.
Maar nee, dat is héél zeker niet het geval.
pi_118862705
En deze week wordt echt moeilijk, want lekker eten :X

Morgen lunchen in restaurant, morgenaaf uit eten. Woensdag uit lunchen, donderdag uit lunchen en 's avonds borrelen.

Iedere dag salade lunchen is mweeeeh /luxeprobleem

Heeft iemand trouwens een CocoUpdate? Die's toch bezig?
pi_118862856
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:06 schreef _aurum_ het volgende:
En deze week wordt echt moeilijk, want lekker eten :X

Morgen lunchen in restaurant, morgenaaf uit eten. Woensdag uit lunchen, donderdag uit lunchen en 's avonds borrelen.

Iedere dag salade lunchen is mweeeeh /luxeprobleem

Heeft iemand trouwens een CocoUpdate? Die's toch bezig?
Spannend!!
pi_118862890
Oh dat had ik gemist! Heul spannend!
pi_118862942
quote:
Ik vond het maar weinig!! 600 kcals verbranden en je hebt niet veel gegeten, 1,5 wrap is toch geen avond eten! Maar wel mooi.
pi_118863006
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:09 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik vond het maar weinig!! 600 kcals verbranden en je hebt niet veel gegeten, 1,5 wrap is toch geen avond eten! Maar wel mooi.
Tja... wat is je interpretatie van mooi ;)
pi_118863017
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:46 schreef conleche het volgende:
Dat heb ik ook wel eens, zit ik zelf te gniffelen om mijn post en dan komt er geen reactie.

Mijn kontfoto ging ook roemloos ten onder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')