Tsja ach, dan hebben ze de rest van hun leven een schuldgevoel.quote:Op maandag 5 november 2012 14:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb alleen snellig gezien op die horecasiteiets maar er zal vast meer zijn ja. En ja, dat ze superfout hebben gezeten ben ik helemaal met je eens. Maar goed, als ik me dan bedenk waar zij nu ook mee verder moeten, pfoeh
Er zijn hoe dan ook alleen maar verliezers in dit verhaal
Medelijden hebben omdat zij nu verder moeten met het feit dat ze iemand tot zelfmoord hebben aangezet? Give me a break. Als ze het er zooooo zwaar mee hebben, doen ze lekker ook een zelfmoordje plegen. Stukken beter voor de rest v/d wereld.quote:Op maandag 5 november 2012 14:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb alleen snellig gezien op die horecasiteiets maar er zal vast meer zijn ja. En ja, dat ze superfout hebben gezeten ben ik helemaal met je eens. Maar goed, als ik me dan bedenk waar zij nu ook mee verder moeten, pfoeh
Er zijn hoe dan ook alleen maar verliezers in dit verhaal
Ik praat ook niets goed toch? En ik deed ook niets af aan het verdriet van die ouders en het leed van Tim toch? Ik zeg alleen dat het me ook vreselijk lijkt om hier mee verder te moeten leven. En ik neem aan dat het leeftijdsgenootjes van Tim zijn... dat is normaal gesproken nog een behoorlijk stuk leven.quote:Op maandag 5 november 2012 14:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Tsja ach, dan hebben ze de rest van hun leven een schuldgevoel.
Hun ouders hèbben ze in elk geval nog, de ouders van Tim hebben niets meer.
Nee tuurlijk praatte je niets goed, dat zeg ik toch ook nergensquote:Op maandag 5 november 2012 15:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik praat ook niets goed toch? En ik deed ook niets af aan het verdriet van die ouders en het leed van Tim toch? Ik zeg alleen dat het me ook vreselijk lijkt om hier mee verder te moeten leven. En ik neem aan dat het leeftijdsgenootjes van Tim zijn... dat is normaal gesproken nog een behoorlijk stuk leven.
Jij mag een break hoorquote:Op maandag 5 november 2012 14:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Medelijden hebben omdat zij nu verder moeten met het feit dat ze iemand tot zelfmoord hebben aangezet? Give me a break. Als ze het er zooooo zwaar mee hebben, doen ze lekker ook een zelfmoordje plegen. Stukken beter voor de rest v/d wereld.
Er zijn er helaas zoveel zonder enig geweten of gevoel...quote:Op maandag 5 november 2012 15:04 schreef senesta het volgende:
[..]
Jij mag een break hoor
Ik ben misschien naief in die dingen maar ik ga niet uit van etters die nu op zoek zouden gaan naar een ander slachtoffer, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat zou doenEn ik wens niemand zelfmoord toe.
Die zijn denk ik (en hoop ik?) met vakantie, want ik heb het hondje nooit meer gezien...quote:Op maandag 5 november 2012 15:07 schreef Muis006 het volgende:
Grees, hoe is het afgelopen met dat hondje dat geschopt werd door die knul?Had je het nog tegen zijn ouders gezegd?
Ik weet niet of je per definitie kunt zeggen dat ze geen geweten/gevoel hebben, vaak is het echt zo dat zij het als onschuldig plagen zien (ik heb die recensies niet gelezen ofzo, ik praat nu even in het algemeen) en echt niet door hebben wat het voor impact heeftquote:Op maandag 5 november 2012 15:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Er zijn er helaas zoveel zonder enig geweten of gevoel...
Dat is (wederom helaas) al zo vaak bewezen.
Ik kan en mag ook niet zeggen (dat doe ik dan ook niet) dat ze per definitie geen geweten of gevoel hebben, maar dat dat soort mensen bestáán is al bewezen, bedoelde ik...quote:Op maandag 5 november 2012 15:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik weet niet of je per definitie kunt zeggen dat ze geen geweten/gevoel hebben, vaak is het echt zo dat zij het als onschuldig plagen zien (ik heb die recensies niet gelezen ofzo, ik praat nu even in het algemeen) en echt niet door hebben wat het voor impact heeft
Dat kan en mag uiteraardquote:Op maandag 5 november 2012 15:16 schreef senesta het volgende:
Ik vind deze wereld een stuk fijner zolang ik daar wel vanuit ga eerlijk gezegd
Dan zouden ze daar al jaren mee bezig zijn dus en heeft die jongen al die jaren met die beledigingen aan zijn adres moeten leven via Google, dan heeft zijn school er aan meegewerkt, de collega's van zijn ouders, de buren etc.:quote:Op maandag 5 november 2012 15:25 schreef tombolafan het volgende:
Joh echt greys?
Ergens had ik trouwens in het begin het idee dat het net zoiets zou zijn als de Grote Donor ShowDus om aandacht te vestigen op hoe heftig zoiets kan zijn... JUIST omdat al die pesterijen nog zo terug te vinden zijn etc, ik snap niet dat het niet verwijderd is, dat hij niet zn facebookaccount heeft opgezegd etc. etc... En ik twijfel nog een beetje... Ik HOOP ook dat het zoiets is, want dan is het net iets minder erg...
Tenzij hij niet bestaat, althans, niet onder die naam.....quote:Op maandag 5 november 2012 15:30 schreef Greys het volgende:
Dan zouden ze daar al jaren mee bezig zijn dus en heeft die jongen al die jaren met die beledigingen aan zijn adres moeten leven via Google, dan heeft zijn school er aan meegewerkt, de collega's van zijn ouders, de buren etc.:http://www.mensenlinq.nl/(...)=4703964&pid=4703972Plus dat bedrijf, die ijssalon waar hij werkte, bestaat echt. Dan heeft dat bedrijf dus jarenlang inkomsten misgelopen omdat er op internet in 2010 al stond dat de eigenaar over zijn eigen ijs kwakt en zijn vrouw er op schijt? Het zou wel ver gaan. Zo ver zelfs dat áls het nep zou zijn, het te ziek is voor woorden.
Sterker nog, degene die het topic in NWS opende schreef onder de quote van het bericht:quote:Op maandag 5 november 2012 15:31 schreef Rewimo het volgende:
Je mag toch hopen dat dit in elk geval bij een aantal van de pesters enig moreel besef boven laat komen. Maar er zijn er ongetwijfeld ook die nu zeggen: Sjonge, zie je wel wat een loser die gozer is.
Die ijssalon bestaat wel. Dat sowieso.quote:Op maandag 5 november 2012 15:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tenzij hij niet bestaat, althans, niet onder die naam.....
Ja, maar ja, als het een stunt zou zijn, zouden ze die berichten ook vanochtend hebben kunnen plaatsen, bij wijze van. Ik zou het te ziek vinden als het een stunt is, maar ik heb ook de pest aan dingen als de grote donorshow en zo, dus misschien ligt dat wel aan mijquote:Op maandag 5 november 2012 15:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Die ijssalon bestaat wel. Dat sowieso.
En ook daarover zijn de beledigingen niet van de lucht.
Als ie niet bestaat heeft ie er geen last vanquote:Op maandag 5 november 2012 15:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan zouden ze daar al jaren mee bezig zijn dus en heeft die jongen al die jaren met die beledigingen aan zijn adres moeten leven via Google, dan heeft zijn school er aan meegewerkt, de collega's van zijn ouders, de buren etc.:
http://www.mensenlinq.nl/(...)=4703964&pid=4703972
Plus dat bedrijf, die ijssalon waar hij werkte, bestaat echt. Dan heeft dat bedrijf dus jarenlang inkomsten misgelopen omdat er op internet in 2010 al stond dat de eigenaar over zijn eigen ijs kwakt en zijn vrouw er op schijt? Het zou wel ver gaan. Zo ver zelfs dat áls het nep zou zijn, het te ziek is voor woorden.
Die site is niet van de ijssalon zelf. Dus ze kunnen het zelf niet weghalen denk ik.quote:Op maandag 5 november 2012 15:37 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als ie niet bestaat heeft ie er geen last vanEn internet is maakbaar, het hoeft niet allemaal van 2010 te zijn he... JUIST als het echt is snap ik niet dat zo'n ijssalon het niet weghaalt... JUIST het zo compleet en overdadig aanwezig zijn van bewijs vind ik apart...
Ok, maar dan zou ik als ijssalon zo'n site aanklagen voor smaad enzo hoor, want het zijn echt heftige zaken dan...quote:Op maandag 5 november 2012 15:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Die site is niet van de ijssalon zelf. Dus ze kunnen het zelf niet weghalen denk ik.
Daar worden ook gewoon andere horecagelegenheden op gerecenseerd.
Hij komt uit Tilligte oid?quote:Op maandag 5 november 2012 15:45 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ok, maar dan zou ik als ijssalon zo'n site aanklagen voor smaad enzo hoor, want het zijn echt heftige zaken dan...
Ik zou het echt vreselijk ziek vinden als het nep is, maar ergens ook wel fijn, als blijkt dat het niet echt is
Al weet je weer niet of deze user ook in zo'n eventueel 'complot' zit, maar het lijkt me toch wel echt hoorquote:Op maandag 5 november 2012 15:46 schreef Impect het volgende:
[..]
Ik kende hem via via.. hij heeft zichzelf opgehangen in het trapgat, z'n vader heeft hem gevonden.
Het was een rustige jongen, leidde zijn eigen leven, echt vrienden had hij niet, dat waren de collega's.
al met al een erg sneu verhaal
Kan ik me wel voorstellen hoor.quote:Op maandag 5 november 2012 16:00 schreef tombolafan het volgende:
Ik weet ook niet hoe het zit, [ik geef alleen aan dat ik het apart vind, en dat ik er een raar gevoel bij kreeg...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik hoop op een Grote Donor-stunt. Want ik vind het té erg
Misschien hoop ik dat gewoon wel heel hard
Zal wel niet, want dan zit het wel weer heel erg complotterig in elkaar
Bah.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
Nou, niet voor de gein, maar om bewustwording te creeren. Een soort postbus 51 live.quote:Op maandag 5 november 2012 16:20 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat geloven jullie niet dan? Dat iemand dit voor de gein als advertentie plaatst?
Dát geloof ik dus echt niet
Ik ben ook echt gruwelijk gepest vroegerquote:Op maandag 5 november 2012 16:17 schreef Mama_Mia het volgende:
ik word er ff naar van
stom is dat he, voelt het ineens zo dichtbij omdat het hier in de buurt gebeurt.
en omdat ik maar al te goed weet hoe het voelt, maar dat terzijde
quote:Op maandag 5 november 2012 16:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben ook echt gruwelijk gepest vroeger
Stokken tussen de spaken van mijn fiets steken als ik langs fietste e.d.
Waardoor ik me dan te pletter viel. Allerhande scheldnamen, de hele mikmak. Jaren lang.
Mijn moeder heeft mijn vader wel eens uit zijn werk moeten bellen vroeger als 'ze' weer voor het huis stonden.
Bij mij was het op de basisschool en de dorps-MAVO.quote:Op maandag 5 november 2012 16:36 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
same heredrie keer van school veranderd, supersnel naar huis fietsen omdat je achtervolgd wordt, altijd het pispaaltje. Vanaf dat ik 6 was tot halverwege de universiteit
Toen wel, nu niet meer hoorquote:
Nou ja, ik denk dat als je zelfmoord gaat plegen, je FB account het laatste is waar je je druk om maakt eigenlijk.quote:Op maandag 5 november 2012 15:25 schreef tombolafan het volgende:
Joh echt greys?
Ergens had ik trouwens in het begin het idee dat het net zoiets zou zijn als de Grote Donor ShowDus om aandacht te vestigen op hoe heftig zoiets kan zijn... JUIST omdat al die pesterijen nog zo terug te vinden zijn etc, ik snap niet dat het niet verwijderd is, dat hij niet zn facebookaccount heeft opgezegd etc. etc... En ik twijfel nog een beetje... Ik HOOP ook dat het zoiets is, want dan is het net iets minder erg...
Nou precies wat Elies zegt dus:quote:Op maandag 5 november 2012 16:20 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat geloven jullie niet dan? Dat iemand dit voor de gein als advertentie plaatst?
Dát geloof ik dus echt niet
quote:Op maandag 5 november 2012 16:28 schreef ElisaB het volgende:
Het is idd meer hopen omdat het imho erger is als het echt is...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik hoop op een Grote Donor-stunt. Want ik vind het té erg
Misschien hoop ik dat gewoon wel heel hard
Zal wel niet, want dan zit het wel weer heel erg complotterig in elkaar
Bah.
En ik bagatelliseer ofzo t niet hoor, ik heb t zelf ook meegemaakt en ik kan me ergens ook wel voorstellen dat het TE erg wordt... Maar ik vind het gewoon TE erg om zomaar te geloven
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Ja knuppel, ik bedoel dat als ik gruwelijk gepest zou worden via internet zou ik zoveel mogelijk geheim houden en dus geen facebook enzo nemenquote:Op maandag 5 november 2012 16:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat als je zelfmoord gaat plegen, je FB account het laatste is waar je je druk om maakt eigenlijk.
Same here. En nadat ik er eindelijk eindelijk echt eens genoeg van had en die mafkezen te lijf ging, is het opgehouden. Dat heeft me overigens serieus een blauw oog, bloedneuzen, ect gekost.quote:Op maandag 5 november 2012 16:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Waardoor ik me dan te pletter viel. Allerhande scheldnamen, de hele mikmak. Jaren lang.
Mijn moeder heeft mijn vader wel eens uit zijn werk moeten bellen vroeger als 'ze' weer voor het huis stonden.
Idemquote:Op maandag 5 november 2012 16:34 schreef Greys het volgende:
Groepen zijn vaak pas een groep als je ergens tegen bent, en als je dan kwetsbaar bent/oogt dan ben je al snel degene die die rol vervult, door jou te pesten zijn zij hechter. Stomme dynamiek maar zo werkt het vaak wel.quote:Op maandag 5 november 2012 16:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij mij was het op de basisschool en de dorps-MAVO.
Ik wilde niet op die MAVO want daar zaten alle zelfde kinderen weerMaar het moest wel, want de dichtstbijzijnde HAVO was 17 km fietsen en daar vonden mijn ouders me te jong voor omdat ik toen nog twaalf was.
Op mijn vijftiende alsnog naar die HAVO 'in de grote stad' ipv in het durp en *poef*, alles over. Ik hoorde nog net niet bij de allerpopulairsten, maar ik wist echt niet wat me overkwam. Niemand die me meer 'stom' en lelijk vond. Nou ja, of ze lieten het niet merken.
En je vergeet het nooit, die stok-in-spaak momenten of dat ze voor je huis zo stonden te schreeuwen en dingen tegen je raam gooien tot zelfs mijn moeder er van ging huilen en mijn vader ging bellen.
Tot de dag van vandaag weet ik niet waar ik het aan te danken had. Ja, ik was lang, superdun, was echt een sliert met stom haar en een beugel en ga zo maar door. Dus ik was lelijk. En ik was een schijterd.
Da's het enige dat ik er van overgehouden heb, een overdreven gevoel van mensen 'moeten' pleasen en heel vaak sorry zeggen. En dat ik soms ineens heel erg dingen niet meer durf omdat ik bang ben weer 'stom' gevonden te worden. Dus het werkt best lang door ja.
Heb jij er nog last van?
Ik durfde nooit terug te slaan, kon ook niet want zij waren ALTIJD met meer tegen mij in mijn eentje.quote:Op maandag 5 november 2012 16:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Same here. En nadat ik er eindelijk eindelijk echt eens genoeg van had en die mafkezen te lijf ging, is het opgehouden. Dat heeft me overigens serieus een blauw oog, bloedneuzen, ect gekost.
Ook van tig scholen veranderd en eindelijk op het deltion college was het eens helemaal klaar met al het gelul. God, wat was dat een genot.
Ooh, ja dat begreep ik niet uit je post. Maar ik kan niet terug lijden dat zijn pesters ook op zijn FB zitten /zatenquote:Op maandag 5 november 2012 16:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja knuppel, ik bedoel dat als ik gruwelijk gepest zou worden via internet zou ik zoveel mogelijk geheim houden en dus geen facebook enzo nemen
Oeh dat laatste is inderdaad heel herkenbaar. Dat als iemand naar me kijkt ga ik er standaard vanuit dat het om iets negatiefs is, dat mijn haar stom zit, dat ze me lelijk vinden, dat er iets tussen mijn tanden zit oidquote:Op maandag 5 november 2012 16:55 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Groepen zijn vaak pas een groep als je ergens tegen bent, en als je dan kwetsbaar bent/oogt dan ben je al snel degene die die rol vervult, door jou te pesten zijn zij hechter. Stomme dynamiek maar zo werkt het vaak wel.
Die gedachte heeft mij ook veel geholpen want als je op alle nieuwe scholen weer het mikpunt bent ga je op een gegeven moment ook denken dat het aan jezelf ligt
Ik merk vooral nog het effect in dingen beoordelen, als iemand je aankijkt of lacht dan snel negatief opvatten, denken dat complimenten grapjes zijn, dat je niet leuk genoeg bent zoals je bent.. ik ben er vrij hard van geworden, laat niet snel merken wanneer iets me kwetst, maar ten opzichte van een 5 jaar terug gaat het een stuk beter, toen liet ik zelfs bij mezelf geen gevoel toe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |