Ja, want alle uitstoot van zo'n ding dat op olie rijdt is ook erg goed voor het milieuquote:Op zondag 4 november 2012 23:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zou ook goed voor het milieu zijn, want het is immers een afvalproduct!
je hoeft de olie niet meer af te voeren, want hij wordt netjes verbrand, dus goed voor het milieu! Waar het om gaat is dat ik niet wist dat je dergelijke auto's had, ik ga hier wel naar op zoek, lijkt me echt ideaal!quote:Op zondag 4 november 2012 23:41 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ja, want alle uitstoot van zo'n ding dat op olie rijdt is ook erg goed voor het milieu
Had het programma ook gezien en wist idd ook niet dat er zulke motoren bestonden. Even gegoogled en er zijn idd voor militair gebruik 'multifuel' engines. Die truck in doomsday preppers is volgens mij een M35.quote:Op zondag 4 november 2012 23:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je hoeft de olie niet meer af te voeren, want hij wordt netjes verbrand, dus goed voor het milieu! Waar het om gaat is dat ik niet wist dat je dergelijke auto's had, ik ga hier wel naar op zoek, lijkt me echt ideaal!
dan kun je ook gewoon stukken asfalt in je auto gooienquote:Op zondag 4 november 2012 23:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je hoeft de olie niet meer af te voeren, want hij wordt netjes verbrand, dus goed voor het milieu! Waar het om gaat is dat ik niet wist dat je dergelijke auto's had, ik ga hier wel naar op zoek, lijkt me echt ideaal!
Verf 'm wel roze voor de pc-hooft parkeervakken.quote:Op zondag 4 november 2012 23:48 schreef Impulse101 het volgende:
Tatra's rijden op alles van benzine/diesel tot ruwe olie (edit: Ural's doen het ook erg goed).
[ afbeelding ]
Ze lopen alleen 1:3 en in de aanschaf zijn ze ook niet echt goedkoop. Verder krijg je nogal problemen met de belastingdienst als ze je ooit bij een controle pakken.
+1quote:Op zondag 4 november 2012 23:50 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Verf 'm wel roze voor de pc-hooft parkeervakken.
Netjes verbranden in de zin van goed voor het milieu betekent volledige verbranding, dus met een uitstoot van kooldioxide en water. Dat lukt met normale brandstof al niet eens; het lijkt me dat afgewerkte olie alleen maar nog slechter kan verbranden.quote:Op zondag 4 november 2012 23:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Niet echt. Tenzij je het hele traject tot in de brandstofpomp zou verwarmen; anders stolt het vet.quote:Op zondag 4 november 2012 23:53 schreef Belsezar het volgende:
Oude mercedessen rijden op oud/gebruikt frituurvet met minimale aanpassingen.
Je stinkt wel een uur in de wind maar het werkt.
stinkt nietquote:Op zondag 4 november 2012 23:53 schreef Belsezar het volgende:
Oude mercedessen rijden op oud/gebruikt frituurvet met minimale aanpassingen.
Je stinkt wel een uur in de wind maar het werkt.
ik ruik niks alleen bij het starten ruik je watquote:Op maandag 5 november 2012 01:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Niet echt. Tenzij je het hele traject tot in de brandstofpomp zou verwarmen; anders stolt het vet.
Op afgewerkte frituurolie (wel even filteren!) kun je wel een dieselmotor laten draaien. En bij gebrek aan afgewerkte frituurolie gebruik je wat anders. Olie van de visboer geeft qua geur nog leukere effecten. Maar gewone verse slaolie of zonnebloemolie werkt ook. Dan ruikt je auto naar oliebollen.
afgewerkte motorolie is wel accijns op betaald, dus met andere woorden waarom worden er niet meer auto's geschikt gemaakt voor het rijden op afgewerkte motorolie!quote:Op maandag 5 november 2012 00:48 schreef Chinless het volgende:
Nja rijden op iets anders dan brandstof vd pomp is strafbaar omdat je geen accijns enzo betaald..
wat is de wegebelasting van zo'n wagen, ik heb wel een vrachtwagenrijbewijs, dus zou zo'n dingen kunnen kopen en rijden hier! Dan haal ik bij de kwikfit gratis de afgewerkte olie op en rij ik dus spotgoedkoop en milieuvriendelijk door de binnenstad!quote:Op zondag 4 november 2012 23:48 schreef Impulse101 het volgende:
Tatra's rijden op alles van benzine/diesel tot ruwe olie (edit: Ural's doen het ook erg goed).
[ afbeelding ]
Ze lopen alleen 1:3 en in de aanschaf zijn ze ook niet echt goedkoop. Verder krijg je nogal problemen met de belastingdienst als ze je ooit bij een controle pakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |