Universiteit hè en ik praat met een prof, de ervaringen die ik heb is dat ze eigenlijk alleen maar vakinhoudelijk praten... het gaat zelden over bedrijfsmatige dingen. Ik zal wel de site van de betreffende groep doornemen maar die is ook uitsluitend vakinhoudelijk.quote:Op zondag 4 november 2012 22:21 schreef Staal het volgende:
[..]
Lees werkelijk alles over het bedrijf dat ze zelf ter promotie de wereld in helpt. Lees je in en pak die toon op. Dat is belangrijker dan je verdiepen in microscopie techniek. Dat komt erna.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat deze prof er dezelfde ideeën op na houdt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Dus in dit topic zou ik me niet hardop mogen afvragen waar er wat bij te vijzelen valt. Ik heb al veel bruikbare tips gekregen hier...quote:Op zondag 4 november 2012 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh nee. Maar je hoort me dan ook niet zeuren dat ik die baan niet krijg of me afvragen waarom iemand anders hem WEL krijgt.
Vertel vertelquote:Op zondag 4 november 2012 22:50 schreef mafkees10 het volgende:
Per 1 dec is deze jongeman niet meer werkloos maar wel student af. Na mijn master 1,5 maand bezig geweest met solliciteren en heb nu dus een aanbod gekregen waar ik op in ga
Had twee sollicitaties lopen en de eerste beviel mij direct
quote:Op zondag 4 november 2012 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Universiteit hè en ik praat met een prof de ervaringen die ik heb is dat ze eigenlijk alleen maar vakinhoudelijk praten... het gaat zelden over bedrijfsmatige dingen. Ik zal wel de site van de betreffende groep doornemen maar die is ook uitsluitend vakinhoudelijk.
Ik mik bij deze sollicitatie iets meer op de "wij leren van jou en jij leert van ons" dan in mijn vorige waar ik op exact hetzelfde onderzoeksonderwerp als mijn promotieonderzoek solliciteerd (alleen op een andere receptor van toepassing)
dat is wat ik mee heb gekregen uit de volgende feedbackKlinkt als iets dat moet klikken, Beetle. En dat geluk moet je hebben, zeker ook voor je eigen gemoed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat deze prof er dezelfde ideeën op na houdt.
Wanneer ga je op?Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
Donderdag.quote:Op zondag 4 november 2012 22:51 schreef Staal het volgende:
[..]
Klinkt als iets dat moet klikken, Beetle. En dat geluk moet je hebben, zeker ook voor je eigen gemoed.
Wanneer ga je op?
Wat ga je doen?quote:
gefeliciteerdquote:Op zondag 4 november 2012 22:50 schreef mafkees10 het volgende:
Per 1 dec is deze jongeman niet meer werkloos maar wel student af. Na mijn master 1,5 maand bezig geweest met solliciteren en heb nu dus een aanbod gekregen waar ik op in ga
Had twee sollicitaties lopen en de eerste beviel mij direct
Ik word Business Analist bij een groot IT bedrijf in Nederland. Ik heb Business Informatics gedaan aan de UU en dat is gewoon een gunstige sector; ook in deze tijd. Zijn overal erg op zoek naar juniors. Ik ga werken aan zakelijke oplossingen voor diverse klanten (allemaal private sector) van de organisatie! Kortom: precies wat ik in gedachten hadquote:Op zondag 4 november 2012 22:52 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Wat ga je doen?
Wat voor opleiding heb je afgerond?
Wel lekker hoor na 1,5 al een baan gevonden.
![]()
Ah netjes hoorquote:Op zondag 4 november 2012 22:54 schreef mafkees10 het volgende:
@hierboven: bedankt!
[..]
Ik word Business Analist bij een groot IT bedrijf in Nederland. Ik heb Business Informatics gedaan aan de UU en dat is gewoon een gunstige sector; ook in deze tijd. Zijn overal erg op zoek naar juniors. Ik ga werken aan zakelijke oplossingen voor diverse klanten (allemaal private sector) van de organisatie! Kortom: precies wat ik in gedachten had
Precies, dus ik hoop ook niet te lang thuis te zittenquote:Op zondag 4 november 2012 22:59 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ah netjes hoor![]()
Lees wel vaker dat je best snel een baan kan hebben in de ICT. Wel moet je dan HBO of WO hebben, maar toch zijn de kansen er nog wel. Ik zou het ook wel willen, maar ik zou eerst mbo moeten doenEn hoor de laatste tijd dat dat nou niet echt heel leerzaam en leuk is.
![]()
Maar gefeliciteerd hoor!
Wat voor werk doe je nu, en wat zou je willen doen?quote:Op zondag 4 november 2012 23:04 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb op dit moment een baan, waar ik al bijna 3,5 jaar werk. Maar ik merk aan mezelf dat ik er wel een beetje klaar mee ben nu. Ik kan steeds moeilijker de energie opbrengen om nog te gaan werken, werk is elke dag het zelfde en ik kan er niet echt mijn ei in kwijt.
Maar ja, een vaste baan opgeven in deze tijd is ook niet echt makkelijk lijkt mij. Ik ben wel aan het rondkijken naar vacatures enzo, maar dat zijn er maar weinig.
Ik denk dat ik een beetje steun wel kan gebruiken.....
Wat doe je nu dan?quote:Op zondag 4 november 2012 23:07 schreef M1stral het volgende:
Er zijn toch sectoren genoeg waar men personeel zoekt?
Wellicht mogelijkheden tot omscholing of iets dergelijks? Ikzelf ben de 25 ook ruimschoots gepasseerd, maar volg nog steeds een opleiding. Het kan dus echt wel.
Wat voor steun? Bijstand?quote:Op zondag 4 november 2012 23:04 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb op dit moment een baan, waar ik al bijna 3,5 jaar werk. Maar ik merk aan mezelf dat ik er wel een beetje klaar mee ben nu. Ik kan steeds moeilijker de energie opbrengen om nog te gaan werken, werk is elke dag het zelfde en ik kan er niet echt mijn ei in kwijt.
Maar ja, een vaste baan opgeven in deze tijd is ook niet echt makkelijk lijkt mij. Ik ben wel aan het rondkijken naar vacatures enzo, maar dat zijn er maar weinig.
Ik denk dat ik een beetje steun wel kan gebruiken.....
Jeez, jij bent echt stokoud al. Fijn dat het jou wel lukt allemaal en die buurman met zijn 54 jaar niet he.quote:Op zondag 4 november 2012 23:07 schreef M1stral het volgende:
Er zijn toch sectoren genoeg waar men personeel zoekt?
Wellicht mogelijkheden tot omscholing of iets dergelijks?
Ikzelf ben de 25 ook ruimschoots gepasseerd, maar volg nog steeds een opleiding. Het kan dus echt wel.
Stokoud niet nee. Maar het was meer om het argument te ontkrachtigen dat als je al enige tijd schoolverlater bent (en dus geen diploma of aantoonbare werkervaring in een bepaalde branche hebt) je toch kansen hebt op de arbeidsmarkt.quote:Op zondag 4 november 2012 23:14 schreef Staal het volgende:
[..]
Ikzelf ben de 25 ook ruimschoots gepasseerd, maar volg nog steeds een opleiding. Het kan dus echt wel.
Jeez, jij bent echt stokoud al. Fijn dat het jou wel lukt allemaal en die buurman met zijn 54 jaar niet he.
Juist wel. En dan krijg je tips. Maar van Staal mag je hier geen tips geven want dat is arrogant blijkbaar.quote:Op zondag 4 november 2012 22:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus in dit topic zou ik me niet hardop mogen afvragen waar er wat bij te vijzelen valt. Ik heb al veel bruikbare tips gekregen hier...
Ik post hier nog maar recent hoor en heb niet meegekregen dat er enige argumentatie viel te ontkrachten m.b.t. schoolverlaters zonder diploma en aantoonbare werkervaring. Zestig topics is ook wat veel om in te lezen he.quote:Op zondag 4 november 2012 23:16 schreef M1stral het volgende:
[..]
Stokoud niet nee. Maar het was meer om het argument te ontkrachtigen dat als je al enige tijd schoolverlater bent (en dus geen diploma of aantoonbare werkervaring in een bepaalde branche hebt) je toch kansen hebt op de arbeidsmarkt.
Ik heb toevallig je hele discussie met Swets gelezen, maar dat wil niet zeggen dat je direct zo geirriteerd hoeft te reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |