Wie was er verantwoordelijk voor de splitsing en hoe ging het toen?quote:Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef DriekOplopers het volgende:
OV, en dus ook trein, voortaan onder staatssecretaris i.p.v. minister. Degradatie?
http://www.voorbeterov.nl/page8.php
Daar zijn vast wel boeken over.quote:Op maandag 5 november 2012 18:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Wie was er verantwoordelijk voor de splitsing en hoe ging het toen?
Ik ben te jong om dat te weten
Ik denk dat je het niet zo moet zien. Door een kleine portefeuille heb je kans (niks is zeker natuurlijkquote:Op maandag 5 november 2012 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, veel slechter kan het niet meer worden, zou je denken. Aan de andere kant voelt het wel een beetje van "Hier, nog wat kruimels. Voor jou. Ik heb er maar last van".
Sowieso, aandacht is leuk, maar wie neemt de beslissingen?
Trek je conclusies...ik denk dat de minister zich komende tijd niet zoveel met het OV gaat bemoeien.quote:Artikel 46
1. Bij Koninklijk Besluit kunnen staatssecretarissen worden benoemd en ontslagen.
2. Een staatssecretaris treedt in de gevallen waarin de minister het nodig acht en met inachtneming van diens aanwijzingen, in zijn plaats als minister op. De staatssecretaris is uit dien hoofde verantwoordelijk, onverminderd de verantwoordelijkheid van de minister.
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/quote:Meer treinen tussen Groningen en Assen
Vanaf 2016 gaan er tussen en Groningen en Assen zes treinen tijdens de spits rijden, twee meer dan nu. NS heeft dat met de provincies Groningen en Drenthe en de gemeenten Groningen en Assen afgesproken. Ook komt er een onderzoek naar meer stations.
NS heeft hierover maandag een overeenkomst getekend met de noordelijke regio. Voorlopig gaan de extra treinen van het type Sprinter in de ochtend rijden tussen 06.30 en 09.00 uur en ‘s middags tussen 15.30 en 18.30 uur. In een later stadium zullen de extra treinen ook buiten de spitsuren rijden.
De overheden hebben ook afgesproken om de bus- en treinverbindingen beter op elkaar af te stemnmen en komt er een onderzoek naar meer stations.
Knettergek daar..quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
Provincie Groningen en Drenthe betaalt dat dus.quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
praat geen poep jonguh probeer jij maar eens te gaaan zitten met al die studenten in de treinen daar...quote:Op maandag 5 november 2012 19:34 schreef Viezze het volgende:
[..]Alleen tussen Groningen en Assen?
Als het druk is in de trein van Groningen naar Zwolle of andersom stapt er praktisch niemand uit in dat stadje
dan maar staan. zo groot is de afstand tussen beide steden nou ook weer nietquote:Op maandag 5 november 2012 20:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
praat geen poep jonguh probeer jij maar eens te gaaan zitten met al die studenten in de treinen daar...
we lopen hier altijd te kankeren dat er niets gedaan wordt aan extreme drukte op bepaalde trajecten. doen ze het wel is het nog niet goed.quote:Op maandag 5 november 2012 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan maar staan. zo groot is de afstand tussen beide steden nou ook weer niet
Vertel mij wat. Maar net alsof extra treinen tussen Groningen en Assen gaan helpen om dat te verbeteren.quote:Op maandag 5 november 2012 20:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
praat geen poep jonguh probeer jij maar eens te gaaan zitten met al die studenten in de treinen daar...
ga eens iets anders verzinnen dan een ziekte erbij te halenquote:Op maandag 5 november 2012 20:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
we lopen hier altijd te kankeren dat er niets gedaan wordt aan extreme drukte op bepaalde trajecten. doen ze het wel is het nog niet goed.
uiteraard doel ik op het verkeer tussen assen en groningen.quote:Op maandag 5 november 2012 20:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Maar net alsof extra treinen tussen Groningen en Assen gaan helpen om dat te verbeteren.
Of je moet doelen op forensen tussen Assen en Groningen. Die gaan er zeer zeker op vooruit.
stel je niet aan.quote:Op maandag 5 november 2012 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ga eens iets anders verzinnen dan een ziekte erbij te halen
De Zuidelijke Ringweg gaat in de toekomst flink op de schop. Ik denk dat het daar ook mee te maken heeft.quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
thanksquote:Op maandag 5 november 2012 23:01 schreef dennistd het volgende:
¤9,10 zo te zien met RER B: http://www.aeroportsdepar(...)t/paris-cdg-rerb.htm
Grappig. Ik zag hem zo in Amersfoort staan vorige weekquote:Op maandag 5 november 2012 20:23 schreef Ireyon het volgende:
Over Provincie Drenthe gesproken:
[ afbeelding ]
dus..
sorry voor de schijtkwaliteit, donker en telefoon enzo
Tof joh, gefeliciteerdquote:Op maandag 5 november 2012 21:02 schreef Ireyon het volgende:
Ziektes als scheldwoord moet je toch een beetje kunnen relativeren hoor![]()
Ik ben deze week een jaar kankervrij alweer
op dat tijdstip rijden geen treinen meer. Het nachtnet wordt om 1.00 uur weer opgestart. Die treinen rijden ook via Schiphol als ik het goed hebquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:33 schreef Droopie het volgende:
Goedemorgen treinen experts, mijn collega komt terug uit Spanje op 31 december om 22.00 uur.
Rijden er dan treinen vanaf Schiphol naar Rotterdam, zo nee zit Schiphol op het nachtnet en wanneer beginnen te rijden..
De virtuele klantmanagersnapte niets van mijn vragen.
klopt, maar 6x per uur is wel veel ...quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De Zuidelijke Ringweg gaat in de toekomst flink op de schop. Ik denk dat het daar ook mee te maken heeft.
De Reisplanner zegt wat anders...quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op dat tijdstip rijden geen treinen meer. Het nachtnet wordt om 1.00 uur weer opgestart. Die treinen rijden ook via Schiphol als ik het goed heb
Dat was ons ook opgevallen, maar ik heb meer vertrouwen in jullie dan in de NSquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De Reisplanner zegt wat anders...
[ afbeelding ]
komt omdat de reisplanner nog niet aangepast is aan het dagplan, oftewel de treinen die je nu toont worden nog geschraptquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De Reisplanner zegt wat anders...
[ afbeelding ]
Heute kein Curry wurst?quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof joh, gefeliciteerd![]()
Ik ben de rest van de week ehm... buikloop-houdend![]()
Dan is het normaal toch een kwestie van de noodrem weer terugdraaien, een remproef en gaan met die banaan (nouja, vlaflip of Plan V dan)quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:27 schreef ArnosL het volgende:
Een of andere mafkees had aan de noodrem getrokken volgens m'n broer. Hij zit in die trein.
Kan het nog 'problematisch' zijn als dat op de overweg gebeurt, die daardoor in storing komt, en aangezien het geen AHOB (met halve overwegbomen), maar zo-een die volledig afgesloten is?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan is het normaal toch een kwestie van de noodrem weer terugdraaien, een remproef en gaan met die banaan (nouja, vlaflip of Plan V dan)
Een ADOB? Wat heeft dat met die noodrem te maken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Kan het nog 'problematisch' zijn als dat op de overweg gebeurt, die daardoor in storing komt, en aangezien het geen AHOB (met halve overwegbomen), maar zo-een die volledig afgesloten is?
Niks, maar het ging erom dat het zo raar is dat het zo lang duurt voordat er blijkbaar weer treinen kunnen rijden (zelfs op het andere spoor!) dat er zelfs bussen ingezet worden... Hoe kan dat na alleen een aan-de-noodrem-trekken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een ADOB? Wat heeft dat met die noodrem te maken?
Sommige diensten ook:quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
De diensten voor machinisten en conducteurs zijn voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar: http://ns4ns.nl
er valt me gelijk op dat de machinisten weer het hele land doorgestuurd worden. Groninger machinisten kun je namelijk naast de verwachte trajecten ook tegenkomen op Den Haag Centraal - Dordrecht bijvoorbeeld, maar ook op de Oude Lijn (via Haarlem dus)
1 2 3 4 5 | 1 -M----- () 04:30 11:20 06:50 ICM IC 1714 04:45 Es 06:25 Ut * 06:25 Ut 07:13 Ut SLT SPR 7421 07:13 Ut 07:51 Rhn SLT SPR 7422 08:09 Rhn 08:46 Ut ICM IC 1731 09:35 Ut 11:15 Es |
En dan komt iedereen weer klagen dat vertragingen doorwerken op andere treinen omdat de machinist nog niet aanwezig isquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:58 schreef dennistd het volgende:
[..] en je houdt nog steeds bijna een uur over waarvoor wel betaald moet worden maar waar je niks aan hebt. Dat moet toch een stuk efficiënter kunnen die planning...
Tsja, je zegt het zelf al. SOMMIGE diensten. Wat opvullertjes hou je toch, niks aan te doen. Zo te zien vindt dit drama ook maar één dag in de week plaats trouwens.quote:
Te hard getrokken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niks, maar het ging erom dat het zo raar is dat het zo lang duurt voordat er blijkbaar weer treinen kunnen rijden (zelfs op het andere spoor!) dat er zelfs bussen ingezet worden... Hoe kan dat na alleen een aan-de-noodrem-trekken?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | HC: DM90 SPR 7916 05:13 Hgl 05:42 Nvd LM 77916 P 05:46 Nvd 06:00 Aml DM90 SPR 7909 06:02 Aml 06:30 Es MCN: DM90 SPR 7916 05:13 Hgl 05:42 Nvd DM90 LM 77916 05:46 Nvd 06:00 Aml DM90 SPR 7909 06:02 Aml 06:30 Es |
Een leegmatrit is goedkoper qua pad. Arriva doet ook zoiets op donderdagavond vanaf Roodeschool en Delfzijl en op maandagmorgen vanaf Delfzijl.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ook logica: de eerste stoptrein naar Nijverdal komt daar om 5.42u aan, vertrekt vervolgens weer leeg naar Almelo om vanaf daar de stoptrein naar Enschede te rijden. Rij dat ding dan gewoon als stoptrein vanaf Nijverdal...
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |