abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 november 2012 @ 23:33:09 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118832620
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:26 schreef James1988 het volgende:
Met mijn telefoon heb ik een geluidsmeting gedaan, het niveau kwam - zelfs pal naast de deuren - niet boven 70 dB uit.
Is daar ook al een app voor? Die wil ik ook!

Verder natuurlijk mooi verslag!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 4 november 2012 @ 23:35:29 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118832738
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 23:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is daar ook al een app voor? Die wil ik ook!
Jazeker :Y

Sound Meter. Let wel, het meet met de hardware van je telefoon. Het is geen vervanging voor een professionele decibelmeter.
quote:
Verder natuurlijk mooi verslag!
Dank je! :)

Ik heb nog een foto gemaakt van de Desiro ML op station Noorderkempen, maar die vind ik niet zo geweldig. Die moet ik maar eens over gaan doen met betere hardware.

pi_118836171
James, jij wilt dus zeggen in die post dat er in België een trein over de HSL heeft gereden zonder ERTMS? Waarom kan dat daar wel en hier niet? :s
  maandag 5 november 2012 @ 07:15:49 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118836258
Nee, dat bedoel ik niet. De Desiro ML is voorzien van ERTMS :s)
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 07:25:54 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_118836302
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
De avonturen van Legobar en Legofles in Berlin, voor wie zin heeft :P
Je bent er toch nog geweest *O* boel treinspul hè!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 5 november 2012 @ 08:01:44 #37
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118836551
quote:
17s.gif Op zondag 4 november 2012 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben niet schuldig aan welke verslaving dan ook :+
Loopt wel los, Where´s my water is funester.
Hij heeft het braaf voorgelezen, het viel hem wel op dat het veel over drinken ging later genuanceerd tot eten en drinken dus jullie werden neer gezet als drink- en eethelden :Y) .
Tweede puntje was dat legobar een boevenpakje aanheeft 8-) .
Maar hij vond wel een leuk verhaaltje. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 05-11-2012 18:17:57 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_118838266
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 07:15 schreef James1988 het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet. De Desiro ML is voorzien van ERTMS :s)
Heeft gereden. Die m6 met stuurstand dingen ;). Die bedoel ik.
  Redactie Sport maandag 5 november 2012 @ 09:57:30 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118838817
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 09:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Heeft gereden. Die m6 met stuurstand dingen ;). Die bedoel ik.
Het gaat erom dat het voorste voertuig de juiste beveiliging heeft. Dat was in dat geval zo, omdat er aan beide kanten een stuurstand met ERTMS zat. De loc wordt aangestuurd vanuit die stuurstanden, dus kan er vanuit daar ook een snelremming ingezet worden door ERTMS.

Eigenlijk een beetje hetzelfde als de kolen/erts-treinen die met drie 6400-locs ook in Duitsland doorreden. De voorste en achterste loc van het setje hadden Indusi, de middelste niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118839652
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 07:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Je bent er toch nog geweest *O* boel treinspul hè!
Ja, was leuk *O* Alles was leuk :D

quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 08:01 schreef bork het volgende:
Tweede puntje was dat legobar een boevenpakje aanheeft 8-) .
Seksij hmm *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 november 2012 @ 11:48:21 #41
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118841925
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, was leuk *O* Alles was leuk :D

[..]

Seksij hmm *)
Wanneer komt de tripreport? :D
pi_118841997
Gisteravond. Teruglezen maar :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118843302
Harvest time *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 november 2012 @ 16:22:31 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118852365
De problemen met de stoptreinen tussen Antwerpen en Roosendaal vv heeft de NMBS nog geen prognose voor: Het kan nog wel een week duren, maar zeker zijn ze nog niet. Aldus een TB Antwerpen-Noord
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2012 @ 16:27:57 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118852640
willen ze de NS aftroeven qua incompetentheid?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 november 2012 @ 16:28:33 #46
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_118852671
Wat is nou eigenlijk precies het probleem qua toelating? Er zijn er maar vier toegelaten, maar waarom? Waarin onderscheiden die stellen zich van de rest?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 5 november 2012 @ 16:31:22 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118852822
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 16:28 schreef V2 het volgende:
Wat is nou eigenlijk precies het probleem qua toelating? Er zijn er maar vier toegelaten, maar waarom? Waarin onderscheiden die stellen zich van de rest?
Die 4 stellen hebben geen TBL1+, het nieuwe beveiligingsysteem in België. En treinstellen met TBL1+ zijn niet toegelaten in Nederland. Speciaal voor deze dienst zijn er nog krokodillen aangelegd tussen Essen en Roosendaal, zelfs een stuk op Prorail grondgebied!
  maandag 5 november 2012 @ 16:31:32 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118852827
Die vier stellen zijn nog niet voorzien van een TBL1+-ontvanger. TBL1+ is een relatief nieuw systeem dat de Belgen aan het invoeren zijn om de veiligheid van hun treinverkeer te verbeteren. Het systeem was al in ontwikkeling, maar na de ramp bij Buizingen is de invoering ervan versneld.

Echter, TBL1+ is in Nederland onbekend en IL&T wil eerst dat de treinen getest worden omdat men bang is voor mogelijk negatieve invloeden van de TBL1+-installaties in de trein op de Nederlandse baaninfrastructuur.
  maandag 5 november 2012 @ 16:33:26 #49
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_118852912
Men is bang voor de invloed van een ontvanger op een trein op baaninstallaties? Right. Maar ja, regels zijn regels. Ofzo.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport maandag 5 november 2012 @ 16:40:16 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118853258
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:31 schreef greavy het volgende: tussen Essen en Roosendaal, zelfs een stuk op Prorail grondgebied!
Dat moet ook wel op ProRail-grond gebeuren: de grens ligt direct ten noorden van station Essen, het uithaalspoor van het emplacement ligt zelfs al in Nederland :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118853335
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:31 schreef James1988 het volgende:
Die vier stellen zijn nog niet voorzien van een TBL1+-ontvanger. TBL1+ is een relatief nieuw systeem dat de Belgen aan het invoeren zijn om de veiligheid van hun treinverkeer te verbeteren. Het systeem was al in ontwikkeling, maar na de ramp bij Buizingen is de invoering ervan versneld.

Echter, TBL1+ is in Nederland onbekend en IL&T wil eerst dat de treinen getest worden omdat men bang is voor mogelijk negatieve invloeden van de TBL1+-installaties in de trein op de Nederlandse baaninfrastructuur.
Ja dat gaat natuurlijk nog jaren duren. Maar wat is er mis met die 4 toegelaten treinstellen gewoon Essen - Antwerpen te laten rijden? :?

Of is het de bedoeling dat wij reizigers voor Brussel ook lekker laten barsten omdat we de Fyra's zelf nodig hebben voor Zwolle-Groningen of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 november 2012 @ 16:43:33 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118853425
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat moet ook wel op ProRail-grond gebeuren: de grens ligt direct ten noorden van station Essen, het uithaalspoor van het emplacement ligt zelfs al in Nederland :P
Ja, bij de overweg voor station Essen:

De spanningwissel is wel bij de geografische grens (of ergens in die hoek). Kan je met de Varkensneus goed merken, de motoren gaan over op half vermogen / de motoren kunnen weer op vol vermogen.
  maandag 5 november 2012 @ 16:45:20 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118853513
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat gaat natuurlijk nog jaren duren. Maar wat is er mis met die 4 toegelaten treinstellen gewoon Essen - Antwerpen te laten rijden? :?

Of is het de bedoeling dat wij reizigers voor Brussel ook lekker laten barsten omdat we de Fyra's zelf nodig hebben voor Zwolle-Groningen of zo?
Er zijn momenteel 3 stellen defect. In plaats van dat de NMBS met één treinstel Roosendaal<->Essen pendelt en daar overstapt op het andere stelletje, vertrekt nu de Benelux 3 minuten later uit Roosendaal, stopt in Essen, en daar stap je dan over op het boemeltje. Je moet dan wel in 2 minuten de tunnel door, maar goed... Als je 'm mist en je naar een stoptreinstation moet: +60, anders neem je de IC en dus +30 oid
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2012 @ 16:45:44 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118853533
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, bij de overweg voor station Essen:
[ afbeelding ]

De spanningwissel is wel bij de geografische grens (of ergens in die hoek). Kan je met de Varkensneus goed merken, de motoren gaan over op half vermogen / de motoren kunnen weer op vol vermogen.
mja, dat wisselen van spanning gebeurt een eindje op Nederlands grondgebied. Dan ben je al zo ongeveer in Roosendaal zelf
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 november 2012 @ 16:50:47 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118853758
Je hebt toch een kilometer of 2-3 af te leggen hoor.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2012 @ 16:54:06 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118853898
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:50 schreef greavy het volgende:
Je hebt toch een kilometer of 2-3 af te leggen hoor.
dat wel, maar het gebeurt dus al ver op Nederlands grondgebied en niet bij de grens
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 november 2012 @ 17:07:10 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118854474
Ja, ik zat het net even na te zoeken.
pi_118856806
OV, en dus ook trein, voortaan onder staatssecretaris i.p.v. minister. Degradatie?

http://www.voorbeterov.nl/page8.php
pi_118857092
quote:
De overgang van een ministersportefeuille naar een staatssecretarisportefeuille is als zodanig als een degradatie op te vatten, en mogelijk ook als indicatie van het belang dat het kabinet aan het OV hecht.
Dit is vooral wat ik erin zie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 november 2012 @ 18:10:59 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118857224
Aan de andere kant: mischien kan een staats meer aandacht geven aan het onderwerp dan een minister.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118857280
Tsja, veel slechter kan het niet meer worden, zou je denken. Aan de andere kant voelt het wel een beetje van "Hier, nog wat kruimels. Voor jou. Ik heb er maar last van".

Sowieso, aandacht is leuk, maar wie neemt de beslissingen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118857624
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef DriekOplopers het volgende:
OV, en dus ook trein, voortaan onder staatssecretaris i.p.v. minister. Degradatie?

http://www.voorbeterov.nl/page8.php
Wie was er verantwoordelijk voor de splitsing en hoe ging het toen?
Ik ben te jong om dat te weten :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')