Is daar ook al een app voor? Die wil ik ook!quote:Op zondag 4 november 2012 23:26 schreef James1988 het volgende:
Met mijn telefoon heb ik een geluidsmeting gedaan, het niveau kwam - zelfs pal naast de deuren - niet boven 70 dB uit.
Jazekerquote:Op zondag 4 november 2012 23:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is daar ook al een app voor? Die wil ik ook!
Dank je!quote:Verder natuurlijk mooi verslag!
Je bent er toch nog geweestquote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
De avonturen van Legobar en Legofles in Berlin, voor wie zin heeft
Loopt wel los, Where´s my water is funester.quote:Op zondag 4 november 2012 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben niet schuldig aan welke verslaving dan ook
Heeft gereden. Die m6 met stuurstand dingenquote:Op maandag 5 november 2012 07:15 schreef James1988 het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet. De Desiro ML is voorzien van ERTMS
Het gaat erom dat het voorste voertuig de juiste beveiliging heeft. Dat was in dat geval zo, omdat er aan beide kanten een stuurstand met ERTMS zat. De loc wordt aangestuurd vanuit die stuurstanden, dus kan er vanuit daar ook een snelremming ingezet worden door ERTMS.quote:Op maandag 5 november 2012 09:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft gereden. Die m6 met stuurstand dingen. Die bedoel ik.
Ja, was leukquote:Op maandag 5 november 2012 07:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Je bent er toch nog geweestboel treinspul hè!
Seksij hmmquote:Op maandag 5 november 2012 08:01 schreef bork het volgende:
Tweede puntje was dat legobar een boevenpakje aanheeft.
Wanneer komt de tripreport?quote:Op maandag 5 november 2012 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, was leukAlles was leuk
[..]
Seksij hmm
Die 4 stellen hebben geen TBL1+, het nieuwe beveiligingsysteem in België. En treinstellen met TBL1+ zijn niet toegelaten in Nederland. Speciaal voor deze dienst zijn er nog krokodillen aangelegd tussen Essen en Roosendaal, zelfs een stuk op Prorail grondgebied!quote:Op maandag 5 november 2012 16:28 schreef V2 het volgende:
Wat is nou eigenlijk precies het probleem qua toelating? Er zijn er maar vier toegelaten, maar waarom? Waarin onderscheiden die stellen zich van de rest?
Dat moet ook wel op ProRail-grond gebeuren: de grens ligt direct ten noorden van station Essen, het uithaalspoor van het emplacement ligt zelfs al in Nederlandquote:Op maandag 5 november 2012 16:31 schreef greavy het volgende: tussen Essen en Roosendaal, zelfs een stuk op Prorail grondgebied!
Ja dat gaat natuurlijk nog jaren duren. Maar wat is er mis met die 4 toegelaten treinstellen gewoon Essen - Antwerpen te laten rijden?quote:Op maandag 5 november 2012 16:31 schreef James1988 het volgende:
Die vier stellen zijn nog niet voorzien van een TBL1+-ontvanger. TBL1+ is een relatief nieuw systeem dat de Belgen aan het invoeren zijn om de veiligheid van hun treinverkeer te verbeteren. Het systeem was al in ontwikkeling, maar na de ramp bij Buizingen is de invoering ervan versneld.
Echter, TBL1+ is in Nederland onbekend en IL&T wil eerst dat de treinen getest worden omdat men bang is voor mogelijk negatieve invloeden van de TBL1+-installaties in de trein op de Nederlandse baaninfrastructuur.
Ja, bij de overweg voor station Essen:quote:Op maandag 5 november 2012 16:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat moet ook wel op ProRail-grond gebeuren: de grens ligt direct ten noorden van station Essen, het uithaalspoor van het emplacement ligt zelfs al in Nederland
Er zijn momenteel 3 stellen defect. In plaats van dat de NMBS met één treinstel Roosendaal<->Essen pendelt en daar overstapt op het andere stelletje, vertrekt nu de Benelux 3 minuten later uit Roosendaal, stopt in Essen, en daar stap je dan over op het boemeltje. Je moet dan wel in 2 minuten de tunnel door, maar goed... Als je 'm mist en je naar een stoptreinstation moet: +60, anders neem je de IC en dus +30 oidquote:Op maandag 5 november 2012 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat gaat natuurlijk nog jaren duren. Maar wat is er mis met die 4 toegelaten treinstellen gewoon Essen - Antwerpen te laten rijden?![]()
Of is het de bedoeling dat wij reizigers voor Brussel ook lekker laten barsten omdat we de Fyra's zelf nodig hebben voor Zwolle-Groningen of zo?
mja, dat wisselen van spanning gebeurt een eindje op Nederlands grondgebied. Dan ben je al zo ongeveer in Roosendaal zelfquote:Op maandag 5 november 2012 16:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, bij de overweg voor station Essen:
[ afbeelding ]
De spanningwissel is wel bij de geografische grens (of ergens in die hoek). Kan je met de Varkensneus goed merken, de motoren gaan over op half vermogen / de motoren kunnen weer op vol vermogen.
dat wel, maar het gebeurt dus al ver op Nederlands grondgebied en niet bij de grensquote:Op maandag 5 november 2012 16:50 schreef greavy het volgende:
Je hebt toch een kilometer of 2-3 af te leggen hoor.
Dit is vooral wat ik erin zie.quote:De overgang van een ministersportefeuille naar een staatssecretarisportefeuille is als zodanig als een degradatie op te vatten, en mogelijk ook als indicatie van het belang dat het kabinet aan het OV hecht.
Wie was er verantwoordelijk voor de splitsing en hoe ging het toen?quote:Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef DriekOplopers het volgende:
OV, en dus ook trein, voortaan onder staatssecretaris i.p.v. minister. Degradatie?
http://www.voorbeterov.nl/page8.php
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |