Weten ze dat je Nederlander bent? Dan zou ik gewoon Gelukkig Nieuwjaar wensen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 08:50 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Weten jullie een mooie Schlussformel voor een zakelijke brief naar het personeel van Geschäftspartner?
Standaard pakketje voor het hele personeel, begeleidend briefje erbij etc.
Kan alleen geen goede zin bedenken.
Wir wünschen Ihnen für das Jahr 2012 alles Gute und viel Erfolg! Schöne Feiertage und kommen Sie gut ins neue Jahr.
Is het minste van de kwaden die ik kan verzinnen.
Ze weten dat wij in Nederland zitten, maar wij worden wel geacht duits uitstekend te beheersen. Op basis daarvan hebben wij een importeurschap van een A-merk binnen de sector voor Duitsland kunnen krijgen nadat de voormalige importeur (duits bedrijf) failliet ging. Benelux deden we toen overigens al.quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weten ze dat je Nederlander bent? Dan zou ik gewoon Gelukkig Nieuwjaar wensen.
"Frohes neues Jahr" vinnik zo'n typisch tekstje dat op die Grusskaartjes met ontploffend vuurwerk staatquote:Op vrijdag 30 november 2012 09:25 schreef NanKing het volgende:
Waarom gebruik je niet gewoon Frohes Neues Jahr ipv Wir wünschen Ihnen für das Jahr 2012 alles Gute und viel Erfolg! ?
Ik vind het persoonlijk een niet zo lekker lopende zin enzoot
Mjah daar heb je toch ook wel een punt.quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:29 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
"Frohes neues Jahr" vinnik zo'n typisch tekstje dat op die Grusskaartjes met ontploffend vuurwerk staat![]()
Da's wel een persoonlijke indruk, hoorKomt op mij vrij informeel over.
Daar heb je wel gelijk in. Duitsers waarderen formele wensen, vooral als het om een groter bedrijf gaat die zijn werknemers iets gaat sturen. Frohes Neues wens je iemand op straat met je Sektflasche in de hand. Want dan zijn Duitsers ineens erg informeel. Buiten het werk en dronken dusquote:Op vrijdag 30 november 2012 09:29 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
"Frohes neues Jahr" vinnik zo'n typisch tekstje dat op die Grusskaartjes met ontploffend vuurwerk staat![]()
Da's wel een persoonlijke indruk, hoorKomt op mij vrij informeel over.
Meen je dat nou?quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:47 schreef NanKing het volgende:
Och jeej, stettik je bent wel heel dicht bij me in de buurt
Voor een goede steak, ga naar de Blockhaus bij de Persil toren aan dat plein daar.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:02 schreef static het volgende:
Ah.
Anyway, heb trek in een fillet steak vamavond, iemand suggesties voor een goed restaurant in Dusseldorf
En zorg dat je geen busje bij je hebt die je moet parkeren...quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor een goede steak, ga naar de Blockhaus bij de Persil toren aan dat plein daar.
Enige zaak die ik ken waar je hem echt 100% zo krijgt als je hem besteld
Het ziet er in ieder geval smakelijk uit.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor een goede steak, ga naar de Blockhaus bij de Persil toren aan dat plein daar.
Enige zaak die ik ken waar je hem echt 100% zo krijgt als je hem besteld
Taxi.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:31 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
En zorg dat je geen busje bij je hebt die je moet parkeren...
quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:08 schreef NanKing het volgende:
Over het algemeen wel. Heel soms heeft een supermarkt geen internationale pinautomaatding. Maar dat is echt sporadisch.
Thanks!quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:29 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Pinautomaten werken meestal uitstekend in de grotere steden. In de grenstreekt weigert hij ook maar sporadisch (kan dat aan de Rabobank liggen?), voor de rest geen problemen mee.
Ik heb ook problemen gehad met mijn Rabopas in supermarkten, dus dat zou kunnen idd.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:29 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Pinautomaten werken meestal uitstekend in de grotere steden. In de grenstreekt weigert hij ook maar sporadisch (kan dat aan de Rabobank liggen?), voor de rest geen problemen mee.
Nou, ben net in twee supermarkten geweest (Kaiser? en nog ééntje), pinnen kon niet met een Nederlands pasje en een CC ook niet.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:29 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Niet altijd hoor, maar naar mijn ervaring werken ze vaker wel dan niet.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:58 schreef static het volgende:
[..]
Nou, ben net in twee supermarkten geweest (Kaiser? en nog ééntje), pinnen kon niet met een Nederlands pasje en een CC ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |