abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118972951
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:30 schreef HD9 het volgende:

[..]

een man is een Don Juan en een vrouw is een Hoer en ze doen beiden hetzelfde, een fysieke beweging
En het is zeer opvallend om te zien hoe deze mentaliteit al eeuwenlang standhoudt. Zegt ook wel iets over een cultuur/samenleving lijkt mij.
pi_118973058
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:41 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Die cultuur wordt bepaald door de islam. Dat ontkennen is gelijk aan negeren dat 1+1 een uitkomst van 2 heeft.
Nope. Ik gaf niet voor niets aan dat hetzelfde in India gebeurt en da's zeer zeker GEEN islamitisch land, dat zijn voornamelijk hindoes. Jij haalt oorzaak en gevolg door elkaar.
pi_118973073
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:10 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoe kort geleden het nog is dat in diverse Europese landen (Frankrijk en Italië bijv) het wel degelijk "vergoeilijkt" werd dat een man zijn vrouw (al dan niet met bruut geweld) vermoordt uit emotie. Een crime passionel werd dat genoemd en de straffen daarvoor lagen beduidend lager dan voor een "gewone" moord. En ja, ook binnen de rest van die samenlevingen werd dat breed geaccepteerd en als een normale gang van zaken gezien.

Kortom, zo allejezus veel verder zijn wij ook niet hoor....
Zoals al in de naam zit opgesloten, is een crime passionel een impulsieve daad van iemand die "uit liefde / passie" door het lint gaat en tot zijn daad komt. De gedachte achter eerwraak is een heel andere en zit ook in de naam opgesloten: het redden van de familie-eer. Zo'n daad is doordacht. Sowieso is wraak nemen iets waarover je nadenkt.
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 11:57:49 #144
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118973116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:56 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nope. Ik gaf niet voor niets aan dat hetzelfde in India gebeurt en da's zeer zeker GEEN islamitisch land, dat zijn voornamelijk hindoes. Jij haalt oorzaak en gevolg door elkaar.
Zeg ik: 1 incidentje vergelijk je met wekelijkse praktijken elders.
Je moet het zelf weten. Ik vind het armoede van argumenten.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118973278
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:48 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Handelingsbekwaam, en de eerdere beperking daarop gold alleen voor gehuwde vrouwen. Ongehuwde meerderjarige vrouwen waren ook voor die tijd handelingsbekwaam. Wilsbekwaamheid heeft er volgens mij niets mee te maken; vrouwen hadden immers ook stemrecht. Ik weet trouwens niet wanneer het voogdijschap over ongehuwde vrouwen is afgeschaft, dat in vroeger eeuwen wel bestond.
Je hebt gelijk, het is handelingsbekwaam. Maar het punt blijft staan. Vrouwen hebben ook heel laat (ruim na WO2) stemrecht gekregen, veel later dan de mannen iig. De discriminatie van vrouwen heeft nog heel lang stand gehouden en is in sommige opzichten vandaag de dag nog steeds niet opgeheven (gelijke beloning voor gelijke prestatie bijv)....
  donderdag 8 november 2012 @ 12:02:24 #146
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118973303
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:56 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Eh meer dan 13% van India is Islamitisch en bepaalde regio's is de islam de dominante godsdienst.

Niet alle islamieten zijn uiteindelijk naar Pakistan en Bangladesh (oost-pakistan) gevlucht.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 8 november 2012 @ 12:09:12 #147
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_118973518
quote:
15s.gif Op zondag 4 november 2012 18:01 schreef Boldface het volgende:

[..]

Nee, strikt genomen niet, maar het vindt nagenoeg alleen plaats in islamitische landen, of onder migranten uit dergelijke landen. Religie en cultuur zijn daar erg sterk met elkaar verweven. Het één is niet los te zien van het ander.

[..]

Praat geen onzin, als je niet weet waar je over praat. Dan is Hema worst gelijk aan het Christendom..

Eerwraak is een regionaal verschijnsel en gebeurt met name in Turkije, Iran, Syrië, Pakistan en Afghanistan als eeuwen. Het is dus eerder een cultureel verschijnsel. Het gaat erom dat de eer van de vrouw gekoppeld is aan de eer van de familie en de mannen in die familie.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_118973547
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:57 schreef Boldface het volgende:

[..]

Zoals al in de naam zit opgesloten, is een crime passionel een impulsieve daad van iemand die "uit liefde / passie" door het lint gaat en tot zijn daad komt. De gedachte achter eerwraak is een heel andere en zit ook in de naam opgesloten: het redden van de familie-eer. Zo'n daad is doordacht. Sowieso is wraak nemen iets waarover je nadenkt.
Als jij geloven wilt dat bij een crime passionel het motief draait om de liefde/passie van de dader, so be it. Maar die passionel slaat op de liefde/passie van het slachtoffer. De hele reden waarom de dader op zoveel begrip kon rekenen had alles te maken met het redden van zijn mannelijke eer.

Een ripdeal loopt uit de hand er er valt een dodelijk slachtoffer.....ook een kwestie van instant wraak. Nee, mensen zitten toch iets gecompliceerder in elkaar en wraak is iets wat zowel met voorbedachte rade, maar ook impulsief kan voorkomen....
pi_118973581
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:57 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zeg ik: 1 incidentje vergelijk je met wekelijkse praktijken elders.
Je moet het zelf weten. Ik vind het armoede van argumenten.
Onzin, de aantallen in India zijn minstens net zo groot, als in Pakistan.
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 12:12:04 #150
341203 3-voud
pi_118973612
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:11 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Onzin, de aantallen in India zijn minstens net zo groot, als in Pakistan.
Toon maar even aan dan. Kijk dan ook direct naar de achtergronden.
Je gaat jezelf klemrijden. Leuk.
pi_118973655
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Eh meer dan 13% van India is Islamitisch en bepaalde regio's is de islam de dominante godsdienst.

Niet alle islamieten zijn uiteindelijk naar Pakistan en Bangladesh (oost-pakistan) gevlucht.
Eh en dan NOG komt het minstens net zo vaak onder hindoes voor (althans volgens mensenrechtenorganisaties zoals HRW en AI), maar jij zal het vast beter weten.
Maar hé we kronkelen ons nog maar eens in een volgende bocht.
  donderdag 8 november 2012 @ 12:13:48 #152
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_118973669
Wordt er nooit van crime passionnel gesproken wanneer een vrouw haar overspelige echtgenoot vermoordt?
pi_118973684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:09 schreef Killaht het volgende:

[..]

Praat geen onzin, als je niet weet waar je over praat. Dan is Hema worst gelijk aan het Christendom..

Eerwraak is een regionaal verschijnsel en gebeurt met name in Turkije, Iran, Syrië, Pakistan en Afghanistan als eeuwen. Het is dus eerder een cultureel verschijnsel. Het gaat erom dat de eer van de vrouw gekoppeld is aan de eer van de familie en de mannen in die familie.
Eerwraak is regionaal verschijnsel dat bijna uitsluitend voorkomt in landen die de bakermat van de islam vormen. Alle opvattingen in de Bijbel en de Koran over de plaats van de vrouw zijn door mensen verzonnen en opgeschreven. De opvattingen die mensen hadden toen die boeken werden geschreven, zijn veelal tot wet verheven en zijn honderden jaren leidend geweest (tot op de dag van vandaag). Cultuur is islam in die landen. De islam is zo dominant aanwezig en bepaalt alles zo nadrukkelijk, dat je niet of nauwelijks kunt spreken van een cultuur (of bepaalde gebruiken) die nog losstaan van de islam.
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 12:14:40 #154
341203 3-voud
pi_118973700
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:13 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Eh en dan NOG komt het minstens net zo vaak onder hindoes voor (althans volgens mensenrechtenorganisaties zoals HRW en AI), maar jij zal het vast beter weten.
Jij moet een enorme duim hebben. Kun je daar spijkers mee indrukken?
  donderdag 8 november 2012 @ 12:16:04 #155
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118973740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:13 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Oh ik heb geen idee wat voor punt jullie over aan het worstelen waren. En dat kan me ook stiekem bijzonder weinig schelen.

Ik zie gewoon een fout statement en corrigeer het. Je kan niet met een ongekreukeld gezicht tegen mij zeggen dat India geen significante islamitische populatie heeft. Dan heb je je geschiedenisboekjes niet goed doorgelezen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_118973760
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:13 schreef Iblardi het volgende:
Wordt er nooit van crime passionnel gesproken wanneer een vrouw haar overspelige echtgenoot vermoordt?
Zou in principe wel kunnen, maar een belangrijke voorwaarde om daar met succes een beroep op te kunnen doen is de impulsiviteit van de daad. Vrouwen zijn doorgaans geneigd om eerst eens rustig over de situatie na te denken (logisch, zij zijn fysiek zwakker) en daarmee komt die ontsnappingsroute te vervallen.
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 12:19:38 #157
341203 3-voud
pi_118973834
Fijn.

Terug naar topic: islam maakt volgelingen krankzinnig.
pi_118973882
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:14 schreef Boldface het volgende:

[..]

Eerwraak is regionaal verschijnsel dat bijna uitsluitend voorkomt in landen die de bakermat van de islam vormen. Alle opvattingen in de Bijbel en de Koran over de plaats van de vrouw zijn door mensen verzonnen en opgeschreven. De opvattingen die mensen hadden toen die boeken werden geschreven, zijn veelal tot wet verheven en zijn honderden jaren leidend geweest (tot op de dag van vandaag). Cultuur is islam in die landen. De islam is zo dominant aanwezig en bepaalt alles zo nadrukkelijk, dat je niet of nauwelijks kunt spreken van een cultuur (of bepaalde gebruiken) die nog losstaan van de islam.
Zucht. Zowel eerwraak (dwz het vermoorden van een overspelige of ongehoorzame echtgenote/dochter), als de minderwaardige plaats van de vrouw kwam al in het Romeinse Rijk voor....De wereld is écht niet geschapen in het jaar nul hoor......
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 12:22:25 #159
137949 Disana
pi_118973900
'These attacks are most common in Cambodia, Afghanistan, India, Bangladesh, Pakistan and other nearby countries.'

http://en.wikipedia.org/wiki/Acid_throwing
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 12:22:56 #160
341203 3-voud
pi_118973912
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:21 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Zucht. Zowel eerwraak (dwz het vermoorden van een overspelige of ongehoorzame echtgenote/dochter), als de minderwaardige plaats van de vrouw kwam al in het Romeinse Rijk voor....De wereld is écht niet geschapen in het jaar nul hoor......
Mooi.

De eerwraak hier is islamitisch beïnvloed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')