We zouden foto's ruilen tochquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:41 schreef Nallie het volgende:
Morning,
Zag ik toch nog de billen van MC
Goed begin van de dag
feestdagen? Weegdag?quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben nu voor het eerst sinds de vorige feestdagen niet afgevallen en dat geeft een beetje een WTF-gevoel. Ik vraag me nu af of ik verkeerd heb gegeten of dat ik gewoon mijn "set-pount" heb bereikt.
Vandaag:
O. 2 boterhammen met ei
T. Sinaasappel
L. 2 boterhammen met hartig beleg (moet straks er even voor naar de winkel, ik heb niks meer)
T. Yughurt en een sinaasappel
D. Macaroni met een groenteprutje
T. Weet ik nog niet
Ik loop drie keer per week hardquote:Op vrijdag 2 november 2012 09:26 schreef MarMar het volgende:
Sinds kerst en oud&nieuw bedoel je?
Wat doe je aan beweging?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik denk dat ik me een week eerder of anderhalf week geleden of zo had gewogen hiervoor. Ik schommel nu een halve maand rond hetzelfde gewicht
Het is binnen, maar het is best wel zwaar en erg lekker om te doenquote:Op vrijdag 2 november 2012 09:34 schreef Perruche het volgende:
dat beasting! Wat moet je dan allemaal doen? En is het binnen of buiten?
Aargh ik wil ook weer "echt" sporten, ik word gek van die stomme enkel
quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is binnen, maar het is best wel zwaar en erg lekker om te doen![]()
En omdat het mannen zijn doen ze dom stoer erover, maar geloof me, het is heerlijk
Daarbij ben ik dat het bij de mariniers duizend keer zwaarder is, maar he, bewegen is bewegen en als ik dit leuk vind, why not
Nein! Ik hoop dat mijn bodybalance & pump geen negatieve effecten heeft. Ik kan m'n enkel nu al wel weer buigen enzo, dat is wel al goed.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:40 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nu drie weken niet meer gesport en ik heb veel minder last van m'n schenen. Blijkbaar was dat crosstrainen toch niet zo'n goed idee. Over een week of twee heb ik een afspraak met de sportarts, dus tot die tijd sport ik maar even helemaal niet en dan ga ik wel met hem overleggen over hoe nu verder. Ik wil nu echt zsm weer kunnen hardlopen en als ik dan even helemaal niet moet sporten: so be it.
Nee, ik ben dit jaar (2012) ben ik afgevallen, dus ik zit nu een week op gewichtquote:Op vrijdag 2 november 2012 09:55 schreef MarMar het volgende:
Dan zit je dus al een jaar op gewicht? Je was toch al heel veel afgevallen? Best knap dus!
Och tjezus, ik moet koffiequote:Op vrijdag 2 november 2012 09:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, ik ben dit jaar (2012) ben ik afgevallen, dus ik zit nu een week op gewicht
Maar thnx, ik doe mijn best
[quote[
En als je zoveel sport, zal het best waarschijnlijk zijn dat spieren bijdragen aan je gewicht.
Wil je nog per sé afvallen, sjah, dan zal je iets moeten doen aan je eetpatroon, maar je lijstjes zien er volgens mij prima uit op zich.
Wat zijn de specs nu dan?
Je merkt het vanzelfquote:Op vrijdag 2 november 2012 09:41 schreef Perruche het volgende:
[..]je hoeft je niet te verdedigen hoor
![]()
Ik heb een tijdje bootcamp gedaan buiten, dat was ook zo lekker!
[..]
Nein! Ik hoop dat mijn bodybalance & pump geen negatieve effecten heeft. Ik kan m'n enkel nu al wel weer buigen enzo, dat is wel al goed.
Wat maakt het uit, als ik maar lekker sport tochquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:08 schreef the85mc het volgende:
Vriend van me is officier bij de mariniers. Heb hem nooit over beasting gehoord. Maar bij hen ligt de nadruk veel meer op cardio dan op kracht.
Dus veel met dingen slepen etc. speedmarsen met boomstammen, kettingen etc.
Ik ben 1m58 en weeg 55kgquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Och tjezus, ik moet koffieik las dat je sinds de vorige feestdagen niet was afgevallen
![]()
![]()
Specs bedoel ik lengte+gewicht
En es een weekje of een paar weekjes stilstaan kwa afvallen is heel normaal volgens mij
wow! hoe lang heb je daar over gedaan?quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Eerst wel, nu niet meer
Alleen toen ik daar begon woog ik 100kg en nu niet meer.
Sinds oud en nieuw tot nu. Daarom ben ik ook verbaasd dat ik nu ineens niets was afgevallen. Anderzijds ben ik wel tevreden met hoe ik er nu uit ziequote:Op vrijdag 2 november 2012 11:17 schreef Probability het volgende:
[..]
wow! hoe lang heb je daar over gedaan?
je bent 55 kilo in 10 maand afgevallen? sjeesis. Ik ben ook benieuwd naar foto's!quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Sinds oud en nieuw tot nu. Daarom ben ik ook verbaasd dat ik nu ineens niets was afgevallen. Anderzijds ben ik wel tevreden met hoe ik er nu uit zieen wil ik niet perse meer kwijt. Ik vind wat ik nu eet prettig (geen honger, genoeg energie), dus ik zie wel wat mijn lijf doet.
In nog geen jaar?quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Sinds oud en nieuw tot nu. Daarom ben ik ook verbaasd dat ik nu ineens niets was afgevallen. Anderzijds ben ik wel tevreden met hoe ik er nu uit zieen wil ik niet perse meer kwijt. Ik vind wat ik nu eet prettig (geen honger, genoeg energie), dus ik zie wel wat mijn lijf doet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naja... ik was het gewoon een beetje zat dus ik heb gewoon mijn best gedaanDiscipline is niet zo moeilijk
quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zal vanavond even foto's zoeken. Er zijn niet veel van de 100kg, gezien ik toen niet echt een goed zelfbeeld had en zo. Alleen dat moet ik even op mijn andere PC doen.
Naja... ik was het gewoon een beetje zat dus ik heb gewoon mijn best gedaanDiscipline is niet zo moeilijk
O... auw... dat is klotequote:Op vrijdag 2 november 2012 11:27 schreef V1z0R het volgende:
[..]goed dat je er ook bij sport!
Daar ben ik de eerste keer mee in de mist gegaan, was zo weer 35kg bij
quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
O... auw... dat is klote
Naja... deze grap heb ik ook al een keer geflikt toen ik veertien was, alleen nog sneller dan nu en wat extremer dan nu. Nu doe ik het op bewegen en gezond eten. Iets wat ik de rest van mijn leven wel volhoud
Zijn ze al op?quote:
Voor mij maakt het volgens mij weinig uit of ik wel of niet sportquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:27 schreef V1z0R het volgende:
[..]goed dat je er ook bij sport!
Daar ben ik de eerste keer mee in de mist gegaan, was zo weer 35kg bij
75kg in anderhalf jaar, geen sport erbij en met zeer weinig eten.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Voor mij maakt het volgens mij weinig uit of ik wel of niet sport. Ben mijn 20 kg destijds ook zonder sport kwijt geraakt.
Waar komen ze vandaan? Of heb je een recept?quote:
O echt? Ik heb dat ook de eerste keer gedaan zonder sport, kilo per week eraf, maar na een jaar was ik bijna weer even zwaar. Ik ben nu bijna een jaar tussen de 80-85. Dus wat dat betreft gaat het nu wel beter.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Voor mij maakt het volgens mij weinig uit of ik wel of niet sport. Ben mijn 20 kg destijds ook zonder sport kwijt geraakt.
Dan wel jaquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:35 schreef V1z0R het volgende:
[..]
75kg in anderhalf jaar, geen sport erbij en met zeer weinig eten.
Daarna kom je dus met het minste of geringste weer aan.
misschien heb ik het fout, maar vond jouw lijstjes altijd erg weinig. heb je misschien een voorbeeld lijstje? kan het mis hebben hoor!quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben in januari 2007 begonnen met 88 kg en woog eind 2009 67 kgquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:36 schreef the85mc het volgende:
[..]
O echt? Ik heb dat ook de eerste keer gedaan zonder sport, kilo per week eraf, maar na een jaar was ik bijna weer even zwaar. Ik ben nu bijna een jaar tussen de 80-85. Dus wat dat betreft gaat het nu wel beter.
Momenteel heb ik een gemiddelde van:quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:37 schreef Probability het volgende:
[..]
misschien heb ik het fout, maar vond jouw lijstjes altijd erg weinig. heb je misschien een voorbeeld lijstje? kan het mis hebben hoor!
Lebovitz's nieuwste postquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Waar komen ze vandaan? Of heb je een recept?
quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:41 schreef Perruche het volgende:
[..]
Lebovitz's nieuwste post
Als je een grote wil kan je ook deze doen: http://www.lottieanddoof.com/2009/04/chocolate-caramel-tart/
Dan is Nederland toch wel de aangewezen plek jaquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:44 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb lebovitz in m'n feedreader zitten, niet zo'n goed idee. We lekker, inderdaad...
Straks naar Nederland, wil ergens dit weekend een kroket eten, zo'n zin in!
morgen denk ikquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]Wie gaat hem maken? Dan kom ik langs
en als ik dat dan zeg, kom je dan langs?quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]Wie gaat hem maken? Dan kom ik langs
Jij was toch in Nederland dit weekend?quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en als ik dat dan zeg, kom je dan langs?
Ik in chocoladetaart!quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:49 schreef V1z0R het volgende:
Elke keer als Lau binnenstapt krijg ik zin bier en vlammetjes, domme Pavlovreactie...
Ach, ik ga straks aan m'n lijnzaadcrackertjes met avocado, geen man overboord!quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:51 schreef Laureline het volgende:
Nou, ik inspireer iedereen hier dus echt enorm tot het Goede
Tof! Ik ga binnenkort weer eens bakken gok ik.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:41 schreef Perruche het volgende:
[..]
Lebovitz's nieuwste post
Als je een grote wil kan je ook deze doen: http://www.lottieanddoof.com/2009/04/chocolate-caramel-tart/
quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:56 schreef Laureline het volgende:
Andersom lees ik juist altijd een paar topics door wanneer ik weer een tijdje heb geslabakt! Als ik dan lees hoe iedereen blij van zin urenlang wandelt, beesten voert, crosstrainert, hardloopt en groente eet, denk ik: nou, dan ga ik ook maar weer beginnen.
De meeste dingen lust ik afzonderlijk wel, maar samen lijkt het me niet zo watquote:Op vrijdag 2 november 2012 12:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hai!
Gisteren had ik een schransavond. Dayum, niet normaalMini-kitkat, chips, colaflesjes, brosjes, popcorn en cola. Daarna was ik misselijk en had ik -uiteraard- spijt
Vandaag maar wat beter doen dan
quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:35 schreef V1z0R het volgende:
Ik word echt helemaal wild van chocola, jammer dat ik dan de hele inboedel kapot sla zo wild
Nee, is de geur die agressie bij me opwektquote:Op vrijdag 2 november 2012 12:36 schreef the85mc het volgende:
Dat klinkt niet goed viz. Kun je niet tegen de kleurstofjes?
Second that.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:47 schreef Laureline het volgende:
ChildoftheStars, het is niet zo vreemd als je lichaam nu op een stabiel punt zit, na zoveel afgevallen te zijn. Misschien is dit voor jou gewoon een goed gewicht? Daarbij zie ik vaker in het topic dat bij veel sporten iemands gewicht niet meer afneemt (soms zelfs toeneemt), maar het figuur wel mooier en slanker wordt! Spieren wegen nu eenmaal meer dan vetjes. Chapeau nog voor die enorme hoeveelheid kilo's afvallen! Maar je weet wat ze zeggen, op gewicht blijven is het moeilijkste
Second that.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:27 schreef the85mc het volgende:
Chocola word ik niet zo wild van. Word er alleen maar misselijk vanga ik ook niet teveel snoepen, dat scheelt dan weer wel
Ben sowieso niet zo'n zoetekauw, geef mij maar hartige dingen, vind ik eigenlijk veel lekkerder.
Goed nieuws!quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:03 schreef MaJo het volgende:
Hondjesupdate: Willow kan weer lopenWe moeten de uitslagen van het ziekenhuis nog afwachten maar het ziet er naar uit dat hij een ontsteking of iets dergelijks heeft en van de pijn niet kon lopen. Pfff ben zo opgelucht nu maar goed eerst de uitslagen afwachten
Lekker hoor, geniet er van!quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:15 schreef Jagärtrut het volgende:
fijn majo!
Zo, m'n koffer is ingepakt. Nog even wachten totdat ik weg mag. Twijfel tussen nog een paar uurtjes werken of een dutje doen. Wellicht maar een dutje doen, want heb maar 4 uurtjes geslapen vannacht!
Heb zin in het weekend. Leuk, vrienden zien, feestje, etc. En zondagavond lekker in een hotel, helemaal alleen. Een hele avond voor mezelf alleen, dat is ook lang geleden. Ook zin in. En dan als ik terugkom beginnen de drukke tijden, maar gelukkig maar anderhalve maand lang!
Ik vind van niet. Zeker als je de pure vorm van enkel spelt, water, zuurdesem en zout hebt. Zit een beetje tussen gewoon zuurdesem en ciabatta inquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:20 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Goed nieuws!![]()
Net speltbrood gekocht, ben benieuwd of ik het wat vind. Voelt vrij "zwaar", is het vergelijkbaar met allinson?
ja..omdat we in zo'n klein appartement wonen, en de duutser niet echt heel veel vrienden heeft hier ben ik ook bijna nooit alleen thuis, en ik hou ook wel van alleen zijn. Dus ik kijk ook uit naar zondag, zeker na een heel weekend met vrienden optrekken, om lekker een avond alleen op bed tv te kijken ofzo...quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Lekker hoor, geniet er van!
Alleen zijn is soms erg lekker. Ik geniet ook van dagjes als vandaag: lekker in de auto, muziekje luisteren, alleen lunchen, tussen afspraken door een beetje werken in restaurant en dan weer door. Lekker een eigen planning aanhouden
Eh, ik heb geen idee. Ik heb een spelt-zonnepitten brood. Ben benieuwd, want je omschrijving klinkt lekker!quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:21 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Zeker als je de pure vorm van enkel spelt, water, zuurdesem en zout hebt. Zit een beetje tussen gewoon zuurdesem en ciabatta in
Heel herkenbaar. Gelukkig vermaakt Freud zich buiten de deur ook wel. Of ik sla gewoon een keer een verjaardag over. Heerlijk!quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja..omdat we in zo'n klein appartement wonen, en de duutser niet echt heel veel vrienden heeft hier ben ik ook bijna nooit alleen thuis, en ik hou ook wel van alleen zijn. Dus ik kijk ook uit naar zondag, zeker na een heel weekend met vrienden optrekken, om lekker een avond alleen op bed tv te kijken ofzo...
Fixedquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:30 schreef Probability het volgende:
Ik wil ook een vriendje die dat ik zat kan worden![]()
Ik denk wel dat eerste, omdat het vrij zwaar voelt voor zo'n klein broodje. Morgenochtend mee ontbijten, had vandaag geen brood meer in huis.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:26 schreef Jagärtrut het volgende:
hangt ervanaf hoe het gemaakt is, goodbye, en hoeveel procent spelt erin zit. Als het 100% spelt is zal het vrij zwaar zijn. Als het zo'n 30% spelt is dan kan het vrij luchtig zijn. Ik vind spelt wel lekker!
Ik vind speltzuurdesem nom! Met crunchy pindakaas erop is de ontdekking van de maandquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:32 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik denk wel dat eerste, omdat het vrij zwaar voelt voor zo'n klein broodje. Morgenochtend mee ontbijten, had vandaag geen brood meer in huis.
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Bij tarwe bestaat de kern (bloemlichaam geloof ik) voornamelijk uit gluten. Bij spelt is de samenstelling van de kern anders ( voedingsstoffen versus gluten) daarom blijven er bij bewerking meer voedingsstoffen over.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:53 schreef sigme het volgende:
Spelt lijkt erg op tarwe. Er kan ook mee gemaakt worden wat met tarwe gemaakt kan worden.
Witbrood, volkorenbrood, met caramel gekleurd brood, met andere meelsoorten gemengd brood, krentebrood, gistbrood, desembrood, pannekoeken, etc etc etc.
Dat het speltbrood heet zegt niet zoveel, zeg maar.
Jij hebt je beter ingelezen dan ikquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:59 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Bij tarwe bestaat de kern (bloemlichaam geloof ik) voornamelijk uit gluten. Bij spelt is de samenstelling van de kern anders ( voedingsstoffen versus gluten) daarom blijven er bij bewerking meer voedingsstoffen over.
Uitzoekwerk vanwege mijn editquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Jij hebt je beter ingelezen dan ik
Het heeft ook wat meer vocht nodig inderdaadquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:01 schreef Jagärtrut het volgende:
spelt gedraagt zich ook heel anders dan tarwe tijdens het bakken. als je een speltbrood en een tarwebrood op precies dezelfde manier maakt zul je twee heel verschillende broden krijgen. Het speltbrood zal veel kruimeliger en 'dense' zijn, terwijl het tarwebrood open en gestructureerd zal zijn...Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niet dezelfde soort dingen mee kunt maken.
Mijne ook. Speltbrood verdraag ik beter dan tarwebrood. En de zuurdesemvariant smaakt ook nog eens beter dan zuurdesemroggetarwebrood (quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:59 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Bij tarwe bestaat de kern (bloemlichaam geloof ik) voornamelijk uit gluten. Bij spelt is de samenstelling van de kern anders ( voedingsstoffen versus gluten) daarom blijven er bij bewerking meer voedingsstoffen over.
Overigens zijn mijn darmen het daar mee eens
De eiwitten uit tarwe (gluten, niet te verwarren met glutesquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:02 schreef An24 het volgende:
[..]
Het heeft ook wat meer vocht nodig inderdaad
Hangt dat dan ook samen met gasvorming in den darmpjens?quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:06 schreef loveli het volgende:
[..]
De eiwitten uit tarwe (gluten, niet te verwarren met glutes) ontwikkelen zich tijdens het rijsproces en maken een netwerk om gas vast te houden. Gevolg: fluffy brood. Minder gluten = minder netwerk om gas vast te houden = > samenhang brood wat kruimeliger.
Dank voor de uitlegquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:06 schreef loveli het volgende:
[..]
De eiwitten uit tarwe (gluten, niet te verwarren met glutes) ontwikkelen zich tijdens het rijsproces en maken een netwerk om gas vast te houden. Gevolg: fluffy brood. Minder gluten = minder netwerk om gas vast te houden = > samenhang brood wat kruimeliger.
Als ik in spotify op mijn foto klik kan ik ' account' kiezen en dan opent hij een website. Daar voor 'profiel bewerken' kiezen en dan kun je emailmeldingen aanpassen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:24 schreef the85mc het volgende:
Even een offtopic vraagje: ik heb me blijkbaar laatst aangemeld voor spotify. Maar nu krijg ik elke dag 600 emails dat die en die naar dit nummer heeft geluisterd. prima, maar ik wil daar geen mails van krijgen. Weet iemand hoe je dat uitzet?
Ik heb em uitgezet via facebook. Had blijkbaar heel veel emailmeldingen aan staan. Heb zelfs al een speciale map in mn mail gemaakt waar alles waar facebook in staat binnenkomt. Wordt automatisch geleegdquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:29 schreef LieLie het volgende:
[..]
Als ik in spotify op mijn foto klik kan ik ' account' kiezen en dan opent hij een website. Daar voor 'profiel bewerken' kiezen en dan kun je emailmeldingen aanpassen.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:38 schreef MarMar het volgende:
CoS dan ben je misschien wel gewoon "af" nu inderdaadgewoon lekker zo doorgaan, je eetpatroon lijkt me prima nu.
Ik heb net gelachen.. reed met de scootmobiel over een rotonde en een automobilist ging zn raampje open doen en schreeuwen dat ik mijn hand moest uitsteken.
1) ik heb knipperlichten op de scootmobiel die ik ook netjes gebruik
2) ik moet het gas ingeknepen houden met mijn rechterhand hand
ik heb maar even gezwaaid (met links dus), dat is ook een hand uitsteken toch?
Dat doet er toch niks aan af dat het woord 'speltbrood' niet zegt of het 100% spelt is, of het volkoren of gezeefde spelt is etc?quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:59 schreef An24 het volgende:
[..]
Overigens zijn mijn darmen het daar mee eens
Ah zo. Verkeerd begrepen inderdaad. Sowwyquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat doet er toch niks aan af dat het woord 'speltbrood' niet zegt of het 100% spelt is, of het volkoren of gezeefde spelt is etc?
Ik zeg nergens dat spelt zich net zo gedraagt als tarwe, alleen dat er heel veel verschillende soorten brood 'speltbrood' heten. Daar is niks kort door de bochts aan toch?
Ik heb hier een zak witte speltmeel staan en een zak volkorenspeltmeel. Dat maakt nogal verschil voor het brood dat je ermee bakt.
Al eens gedaan!quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Veel plezier JagerGeniet van je kroket!!
Marmar....
Wie voelt zich nog meer geroepen om zijn/haar bevallige kont te showen?![]()
Weekend! en chagrijnig, wil uit eten maar meneer heeft geen zin, die verheugd zich op de witlofschotel
Ik heb ook onwijs zin om uit eten te gaan. Gaat 'm helaas neit worden, omdat kind 2 rond etenstijd opgehaald moet worden van een verjaardagquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Veel plezier JagerGeniet van je kroket!!
Marmar....
Wie voelt zich nog meer geroepen om zijn/haar bevallige kont te showen?![]()
Weekend! en chagrijnig, wil uit eten maar meneer heeft geen zin, die verheugd zich op de witlofschotel
'Tjaah' vind ik dan weer heul erg geen Viking-woordquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tjaah, na de vriendinnetje die/dat-discussie van laatst.
Dat is een Viking-is-moe-en-aan-weekend-toe-woordquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
'Tjaah' vind ik dan weer heul erg geen Viking-woordBeetje van het kaliber 'Weetjuh' of 'kikkuh'
In Duitsland doen ze niet aan de "Je krijgt een zakje snoep mee en wordt thuisgebracht"-gedoe?quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb ook onwijs zin om uit eten te gaan. Gaat 'm helaas neit worden, omdat kind 2 rond etenstijd opgehaald moet worden van een verjaardag
Herkenbaar! En ik moet nog een afspraak/ gesprek van anderhalf uurquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is een Viking-is-moe-en-aan-weekend-toe-woord.
Hier ook lang niet altijd hoorquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:46 schreef V1z0R het volgende:
Leuk van de hond MaJo!
[..]
In Duitsland doen ze niet aan de "Je krijgt een zakje snoep mee en wordt thuisgebracht"-gedoe?
Er zijn ook niet zoveel winkels op de hoek meer, de dichtstbijzijnde hier is 1.5 km en dan moet je 2 keer een stadsrondweg over. Tot en met groep 4 (klas 2 vroeger) wordt er verwacht dat je de kinderen naar school brengt. Vroeger deden we dat ook zelf idd, maar verkeer etc. is nu toch wel compleet anders dan in mijn kindertijd toen er in de hele straat misschien 3 auto's stonden als iedereen thuis was.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:58 schreef conleche het volgende:
Tot hoe oud worden kinderen nog opgehaald en weggebracht eigenlijk? Volgens mij is dat sinds ik jong was enorm veranderd. Ik ging vanaf de kleuterschool bv alleen naar school en naar vriendinnetjes om te spelen en naar de winkel om voor mijn moeder een boodschap te doen. En ik heb niet het idee dat ik een uitzondering was. Ik zie nu nooit meer zulke jonge kinderen alleen op straat.
En naar het zwembadquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:49 schreef MarMar het volgende:
[..]
Hier ook lang niet altijd hoor9 van de 10 feestjes is het gewoon ophalen.
Zakje snoep is wel tamelijk standaard tho.
Hier is het springkussen op het pleintje achter huis, koekjes bakken, spelletjes doen voor de jongste en voor de oudste was het de laatste keer sieradenworkshop (doet een vriendin van me) lasagna eten, filmpje kijken, tutten met nagellak en slapen.. althans, ze hadden een pyjama aan en ze lagen onder een dekenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |