quote:
Op donderdag 20 december 2012 01:36 schreef KNAK het volgende:De 4 komt alleen met wifi? Zie k dat goed? Dus buitenshuis nooit connectie, tenzij hotspot met iPhone met maar 500mb/maand. Ik probeer mezelf enthousiast te maken, een vervanger van de laptop zal het nooit gaan worden...een muis is toch wel essentieel, dus het blijft maar beperkt wat je ermee kan doen. Dat mensen daar dan 700 EUR voor over hebben is me een raadsel
Nee. Wat je zelf wil, ik heb vorige week een '4' gekocht met 4G (simkaart) voor 550¤. Met alleen waaifaai vind ik persoonlijk waardeloos. Nee een vervanger voor een laptop is het absoluut niet. De een doet er op professioneel gebied veel mee dan de ander (met name zakenlui), maar het blijft voor de meesten slechts een stoer gadget om YouTube filmpjes op te bekijken en in openbare ruimtes uit je tas te halen en doen alsof je belangrijke dingen aan het doen bent. Typen op het beeldscherm is absoluut waardeloos en irritant en je blijft dat scherm schoonmaken, met een bluetooth keyboard heb je al snel verbindingsproblemen, maar het is een compact ding en das wel een voordeel, hij is een stuk compacter en (qua formaat!) handiger dan mijn 11"Acer netbook die altijd mee op reis gaat. Maar een vervanger is het zeker niet.
voordelen:
plat, handzaam, makkelijk mee te nemen, kleine oplader, redelijk stofbestendig, handig om nieuws te lezen, websites te bekijken en youtube video's te bekijken, vergeleken bij bijv. de Galaxy Tab mooi scherp beeld.
nadelen:
voor al het andere wat je op een laptop doet is hij meestal totaal ongeschikt, heeft geen usb aansluiting (wat een aanfluiting!), qua toepassingen is het niets meer dan een grote smartphone.
conclusie:
gewoon leuk om te hebben en soms handig, met name op reis. Thuis heb je er geen bal aan tenzij je een liefdesrelatie hebt met je bankstel. Al ik ken iemand die heeft geen tv en gebruikt hem thuis als mobiele tv. Als je het geld kunt missen zeg ik: doen! Als je er een lening voor afsluit of voor krom moet liggen maar hem niet professioneel gebruikt ben je echt zielig bezig.
[ Bericht 18% gewijzigd door Phone op 20-12-2012 05:28:47 ]