abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118801371
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 11:46 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Ik zie ook echt zoveel mooie gezichtjes op http://iheartfatgirls.tumblr.com en http://ssbbwfeeder.tumblr.com. Ik ben altijd geneigd te denken dat zij een enorm eetprobleem hebben (BED?) en niet geloven dat dat ooit nog goedkomt dus deze kant dan maar kiezen, want hoe kun je je nou lekker voelen met een vetschort tot aan je knieën...?
Oei ;(

Bij mensen met en BMI tussen de 25 en 27 is trouwens nooit aangetoond dat zij daar gezondheidsnadelen van krijgen. Bij mensen boven de 65 is het juist voordelig, zij hebben een iets minder hoog fractuurrisico bij een val en hebben bij diabetes mellitus minder vaak hypoglycemieen..
Maar dat zijn mensen zoals in de Dove reclame, niet zoals in deze blog :+ .
  zondag 4 november 2012 @ 12:05:42 #277
335452 cricket
cricket from space
pi_118801435
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 12:02 schreef Grunge. het volgende:
Ik was wel echt te dik, hoor. Ik ben vijfentwintig kilo afgevallen en heb nu maat 38 bij 1 m. 79. Het was er allemaal heel snel aangekomen.
Ja, dan is de kans dat het opvalt een stuk groter als het heel snel gaat, al was het maar door het verschil dat je ziet op foto's voor en na. Maar als het in de loop der jaren gaat en je bent er niet (bewust) mee bezig, waarom zou het je dan opvallen?
  zondag 4 november 2012 @ 12:06:40 #278
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_118801456
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:05 schreef cricket het volgende:

[..]

Ja, dan is de kans dat het opvalt een stuk groter als het heel snel gaat, al was het maar door het verschil dat je ziet op foto's voor en na. Maar als het in de loop der jaren gaat en je bent er niet (bewust) mee bezig, waarom zou het je dan opvallen?
Door hoe kleding zit, alleen al? Hoe jurkjes je zitten, strakke broeken. En toch ook wel hoe mensen je benaderen, lijkt me.
  zondag 4 november 2012 @ 12:06:43 #279
335452 cricket
cricket from space
pi_118801459
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij mensen met en BMI tussen de 25 en 27 is trouwens nooit aangetoond dat zij daar
Dat kan ook niet door de nietszeggendheid van alleen BMI...
  zondag 4 november 2012 @ 12:07:31 #280
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_118801476
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:03 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Oei ;(

Bij mensen met en BMI tussen de 25 en 27 is trouwens nooit aangetoond dat zij daar gezondheidsnadelen van krijgen. Bij mensen boven de 65 is het juist voordelig, zij hebben een iets minder hoog fractuurrisico bij een val en hebben bij diabetes mellitus minder vaak hypoglycemieen..
Maar dat zijn mensen zoals in de Dove reclame, niet zoals in deze blog :+ .
Ik kan echt niet meer stoppen met kijken. Al die striae ook, wat erg.
pi_118801494
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:06 schreef cricket het volgende:

[..]

Dat kan ook niet door de nietszeggendheid van alleen BMI...
Bij de gemiddelde mens wel. Het is beter om ook buikomtrek of waist-hip-ratio te meten, dat klopt, maar die is lastiger betrouwbaar uit te voeren en meer afhankelijk van afkomst. BMI is nou eenmaal de eenvoudigste methode voor risicoinschatting.
  zondag 4 november 2012 @ 12:15:18 #282
351780 Piye
King of Kush
pi_118801662
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 12:02 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Het was een behoorlijk verschil in maten, wel vijf, dus wel extreem :'). Er zit nu nog verschil in, maar nu vind ik het zelf ook mooi en schaam ik me er helemaal niet voor. En inderdaad, bij mannen is het allemaal veel minder erg, dan moet je het wel heel bont maken. Ik zag vrouwen tussen de 15-25 toch maar weinig dik, hoor. Ik woon in Friesland, misschien zijn de mensen hier niet zo dik :').
Meestal worden ze dikker naarmate ze ouder worden, maar ook op jongere leeftijd zie ik ze genoeg. En maar roepen dat ze tenminste geen anorexia hebben en afgeven op slanke mensen die zogenaamd te dun zijn. Of van die oudere vrouwen die dan tegen slanke meisjes zeggen "wacht maar tot je mijn leeftijd bent". :r
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  zondag 4 november 2012 @ 12:19:27 #283
335452 cricket
cricket from space
pi_118801809
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 12:06 schreef Grunge. het volgende:
Door hoe kleding zit, alleen al? Hoe jurkjes je zitten, strakke broeken.
Als je het gewicht er in 10 jaar tijd bijkrijgt gaat dat ook niet opvallen. Af en toe koop je nieuwe kleren en je koopt de kleren die dan passen. Bij meiden valt een verschil in maat misschien meer op, omdat die vaak exacter weten welke kledingmaten ze hebben. Voor mij geldt in ieder geval dat ik, als ik een nieuwe kleren of schoenen wil kopen ik eerst in mijn huidige moet kijken welke maat het ook alweer moest zijn, ik dat meestal vergeet te doen en dan maar iets aanprobeer op basis van wat de maat in mijn herinnering ongeveer moest zijn. Maar dat is misschien meer een mannending. Geldt voor sommige kledingstukken meer dan voor andere, voor t-shirts is er voor mij maar 1 logische maat, voor schoenen zijn er al 2 maten die mij soms passen.

quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 12:06 schreef Grunge. het volgende:
En toch ook wel hoe mensen je benaderen, lijkt me.
Als je 200 kilo bent is de benadering anders, maar bij een beetje overgewicht zie ik het in ieder geval nooit gebeuren dat een benadering anders is.
  zondag 4 november 2012 @ 12:25:27 #284
335452 cricket
cricket from space
pi_118801998
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Bij de gemiddelde mens wel. Het is beter om ook buikomtrek of waist-hip-ratio te meten, dat klopt, maar die is lastiger betrouwbaar uit te voeren en meer afhankelijk van afkomst. BMI is nou eenmaal de eenvoudigste methode voor risicoinschatting.
Het probleem is dat er nauwelijks mensen zijn die aan het profiel van 'de gemiddelde mens' voldoen. BMI is helemaal niet bedacht om op individueel niveau te gaan zitten berekenen, het is juist voor groepen. Als je BMI 15 is, of 40, dan zegt het wel iets, als het 26 of 27 is zegt het niets als los cijfer. Je kunt ook prima een 'normaal' BMI van 24 hebben maar toch veel te dik (of mager) zijn. Buikomtrek is goed om mee te nemen, maar ook je vetgehalte is vrij belangrijk.
pi_118802068
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:25 schreef cricket het volgende:

[..]

Het probleem is dat er nauwelijks mensen zijn die aan het profiel van 'de gemiddelde mens' voldoen. BMI is helemaal niet bedacht om op individueel niveau te gaan zitten berekenen, het is juist voor groepen. Als je BMI 15 is, of 40, dan zegt het wel iets, als het 26 of 27 is zegt het niets als los cijfer. Je kunt ook prima een 'normaal' BMI van 24 hebben maar toch veel te dik (of mager) zijn. Buikomtrek is goed om mee te nemen, maar ook je vetgehalte is vrij belangrijk.
Risico-inschatting is altijd de risico's van grote groepen toepassen op een individu. De spekplooimeting is een stuk invasiever en arbeidsintensiever dan ff op een weegschaal staan en tegen de meetlat. Daarom is veel onderzoek wel gedaan met BMI en hebben we daar cijfers van en hebben we veel minder cijfers over de risico's op basis van de spekplooimeting :)
  zondag 4 november 2012 @ 12:35:39 #286
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118802302
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 11:36 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Waarom worden er dan altijd 'magere strijkplanken' bijgehaald? Ik heb zelf maat (36/)38 en ik ben totaal niet mager maar wel gezond. Ik weet niet hoe dik jij bent, maar als je je er prettig bij voelt vind ik dat niemand zich daarmee hoeft te bemoeien, dat moet je zelf weten.
Het lijkt soms wel alsof mensen waarbij overal de botten uitsteken, de ribben te tellen zijn als gezond worden gezien. En dat is niet gezond.
  zondag 4 november 2012 @ 12:39:42 #287
335452 cricket
cricket from space
pi_118802423
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:35 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Het lijkt soms wel alsof mensen waarbij overal de botten uitsteken, de ribben te tellen zijn als gezond worden gezien. En dat is niet gezond.
Een beetje te licht kan ook risicovoller zijn dan een beetje te zwaar.
pi_118802492
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:00 schreef Micson het volgende:
Jullie moeten weten, lieve mensen, dat ik enorm walg van dikke mensen. Ik walg echter nog meer van de huidige maatschappij. Deze maakt het immers mogelijk dat een schrikbarend groot deel van de bevolking eruit ziet als iets dat slechts een karikatuur is van hoe een mens eruit hoort te zien.

Als je er nuchter naar kijkt, is het toch van de zotte dat je niet eens meer omkijkt als je iemand ziet die compleet misvormd is door voedselmisbruik? Ik zie dagelijks vele mensen die moeite hebben met het voortbewegen door hun door vet opgezwollen ledematen. Eigenlijk zouden deze mensen overal bespot en beschimpt moeten worden, zodat zij zich bewust worden van hun abnormaalheid en als de wiedeweerga gaan afvallen. Dan hou je alleen een enkeling over die door een of andere aandoening te dik is. En die kun je dan weer ongemakkelijk aanstaren als je ze tegenkomt, zoals dat bij andere mensen met een handicap ook gebeurd.

Ik heb het niet eens enkel over morele motieven, ook financiële. Deze dikkerds kosten handenvol geld. Denk eens na over hoeveel dichtgeslibte aders, hartinfarcten en vaatziekten van ons belastinggeld behandeld worden. In deze tijden van crisis is dit niet meer te verantwoorden.

Er moet maatschappelijk opgetreden worden tegen dikke mensen. Rokers worden inmiddels volop beperkt in hun hobby, waarom vetzakken niet? Weiger ze in de bus, weiger ze in de restaurants. Maar nee, er wordt helemaal niet opgetreden tegen dikke mensen. De markt wordt er zelfs op aangepast. XXL kleding vindt gretig aftrek bij de misvormde mens, en 'volslanke' varkens doen hun intrede in de modellenwereld. Als het zo doorgaat wordt je binnenkort raar aangekeken als je niet met drie kinnen over straat strompelt.

Dit alles naar aanleiding van een stereotype vadsig meisje van ongeveer 18 jaar tegenovermij in de trein, die met een te strak truitje aan ongegeneerd twee koude frikandelbroodjes naar binnen schrokte. Wat doen wij Westerlingen onszelf toch aan? Walgelijk is het . :r
Ik ken ook een aantal mensen die zich hier over op kunnen winden.. ik snap nooit waarom mensen zich zo druk maken om anderen?
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
pi_118802501
Terechte klacht! O+
  zondag 4 november 2012 @ 12:43:27 #290
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_118802543
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:41 schreef frizzel het volgende:

[..]

Ik ken ook een aantal mensen die zich hier over op kunnen winden.. ik snap nooit waarom mensen zich zo druk maken om anderen?
Waarschijnlijk omdat TS zelf wordt aangesproken op 1 van zijn mindere eigenschappen.
pi_118804603
quote:

[..]

Dat wordt helemaal niet zo gezien, dat denken alleen dikke mensen.

"bahh graathuis!! echt niet gezond!! doe mij maar een beetje vel om lekker vast te pakken!!"

Nee, dit is gewoon een afgetraind lichaam met laag vetpercentage, en in een bepaalde houding dat het meer opvalt.

Echte te dunne vrouwen worden als net zo ongezond gezien als te dikke vrouwen.
  zondag 4 november 2012 @ 13:45:34 #292
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_118804643
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:44 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Dat wordt helemaal niet zo gezien, dat denken alleen dikke mensen.

Spijker, kop.
  zondag 4 november 2012 @ 13:50:02 #293
351780 Piye
King of Kush
pi_118804794
quote:

[..]

Dat is helemaal niet waar. Alleen in de modellenwereld wordt het toegejuicht dat je echt overdreven dun bent. In de normale maatschappij worden mensen die dun zijn veel meer afgezeken dan mensen die te dik zijn denk ik. En dan hoeven die mensen niet eens echt te dun te zijn. Gewoon aan de onderkant van normaal gewicht zitten en je krijgt non-stop van die passief-agressieve steken onder water van mensen die gewoon te dik zijn.

Dat is wat deze klacht zo terecht maakt.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_118805861
Terechte klacht.
Eastside, Westside, Genocide
  zondag 4 november 2012 @ 14:21:36 #295
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118805921
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:39 schreef cricket het volgende:
Een beetje te licht kan ook risicovoller zijn dan een beetje te zwaar.
Klopt, al is te zwaar ook helemaal niet gezond. Ik ben zelf daarom al 10 jaar aan het lijnen. Helaas er 3 jaar geleden achter gekomen dat mijn schildklier niet 100% werkt en toen advies gekregen voor maagverkleining. Op dat moment wilde ik dat nog niet dus weer aantal lijnpogingen gedaan maar helaas tevergeefs dus binnenkort word ik alsnog geopereerd. Maar dat onderga ik niet omdat ik ontevreden ben met mezelf want ik accepteer mezelf zoals ik ben, onderga het alleen maar omdat ik in de toekomst ook gezond wil blijven.
  zondag 4 november 2012 @ 14:21:43 #296
388359 Beetjegek
Cultuurbarbaar
pi_118805925
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:20 schreef HUORATRON het volgende:
Terechte klacht.
Een ekte vent rijdt motor
pi_118807152
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 10:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Dat is mijn punt dus, ik vroeg je om wat je zoal eet zodat ik kan zien hoeveel kcal je op een gemiddelde dag eet. Dan kom je met deze onzin aanzetten, 1x een dagje ongezond eten om stoer te laten zien hoe ongezond je wel niet eet. Je eet dus gewoon niet genoeg, zoals ik al dacht. Niet gek dat je zo weinig weegt, met deze levensstijl leef je niet lang :W
Ik ga ook niet heel mijn leven zo leven :'). Het is alleen nu, omdat ik te lui ben om alleen voor mezelf te gaan koken :').

Luiheid is een zwakte :(.
pi_118811514
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 12:43 schreef tja77 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat TS zelf wordt aangesproken op 1 van zijn mindere eigenschappen.
Niemand is perfektus =)
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
  zondag 4 november 2012 @ 18:18:38 #299
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_118815292
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:48 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik ga ook niet heel mijn leven zo leven :'). Het is alleen nu, omdat ik te lui ben om alleen voor mezelf te gaan koken :').

Luiheid is een zwakte :(.
Klaag dan ook niet dat je zogenaamd niet aan kunt komen. Kweek wat discipline en binnen een jaar ben je een grote jongen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 4 november 2012 @ 18:26:32 #300
331181 armageddin
trollosaurus rex!
pi_118815535
fatties gewoon aan afrika geven hebben zij ook weer voer voor allen. :')
"Intelligente quote om mijn bovengemiddelde intelligentie te weerspiegelen aan anderen" - Een Intelligent persoon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')