Dit was op een vrijdag. Dan eet ik altijd ongezond. Denken dat ik elke dag dit eetquote:Op vrijdag 2 november 2012 17:41 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dan walg je ook van je zelf neem ik aan?
kk ecto zijn
Want jij bent wel die ene catch waar iedere vrouw van de barkruk sopt zodra je ergens binnen komtquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:36 schreef MAHL het volgende:
Nu ook een advertentie op het forum... "Daten voor volslanke mensen: maatjemeer-match.nl".
Waar is de tijd gebleven dat een 'maatje meer' hadden zo abnormaal was dat ze überhaupt niet konden daten?
Kijk, als ik dan zoiets als dit zie, van die body acceptance, dan begrijp ik dat ook niet. Ik vind het moeilijk om te geloven dat ze echt blij is en accepteert dat ze, wat zal het zijn, maar 52 heeft? Bij (zo) dik zijn komen ook allemaal ongemakken om de hoek kijken, niet alleen met kleren kopen maar ook met vet dat knelt en benen die tegen elkaar schuren en wat al niet meer. Maar toch moet ze het lekker zelf weten.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee. Ik moet mijzelf beter in bedwang leren houden, maar ik kan nooit tegen die acceptatie van dikke vrouwen en alle bagger die daarbij komt kijken.
Kijk zoals dit:
[ afbeelding ]
rage
http://ssbbwfeeder.tumblr.com/quote:
Wat denk je van alle gezondsheidsproblemen die ermee gepaard gaan...quote:Op zondag 4 november 2012 04:07 schreef Grunge. het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet dat je met het uiterlijk van iemand anders kan zitten. Als je het echt zo verschrikkelijk vindt, kijk je toch de andere kant op? Ik denk dat dikke mensen echt niet blij zijn met hun lichaam, uitzonderingen daargelaten. Dat ze zich schamen en merken dat ze bepaalde dingen in hun leven missen (op relatievlak, met kleren kopen) en dat vervelend vinden, maar sommige mensen hebben natuurlijk wel zo'n eetprobleem dat ze echt niet 'gewoon even kunnen afvallen'. Bij dikke mensen ziet het er meestal anders uit dan bij bijvoorbeeld iemand met anorexia, niet zo ziekelijk, meer lui, onverzorgd, etc. Volgens mij komt daar echt wel meer bij kijken. Ik vind dat zelf wel sneu, eigenlijk. En als het echt verslonzing is en niets meer of minder, dan is dat toch niet mijn probleem?
Wat bedoel je, of mij dat uitmaakt? Of ik mij daaraan stoor? Nee, iedereen heeft z'n eigen verantwoordelijkheid wat mij betreft. Ik ben dan blij dat ik niet zo dik ben. Qua 'wij mogen dat betalen' kan ik me er ook niet zo druk om maken.quote:Op zondag 4 november 2012 04:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat denk je van alle gezondsheidsproblemen die ermee gepaard gaan...
Slaat nergens op, ik heb overgewicht maar ben nooit ziek. Mijn suiker en cholesterolgehalte + bloeddruk zijn ook perfect dus waarom zou ik dan meer moeten betalen terwijl ik er nauwelijks gebruik van maak?quote:Op donderdag 1 november 2012 21:22 schreef wesleydie het volgende:
Ik zou zeggen... alles wat niet op normaal gewicht zit meer zorg laten betalen.
Dat is mijn punt dus, ik vroeg je om wat je zoal eet zodat ik kan zien hoeveel kcal je op een gemiddelde dag eet. Dan kom je met deze onzin aanzetten, 1x een dagje ongezond eten om stoer te laten zien hoe ongezond je wel niet eet. Je eet dus gewoon niet genoeg, zoals ik al dacht. Niet gek dat je zo weinig weegt, met deze levensstijl leef je niet langquote:Op zondag 4 november 2012 00:19 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dit was op een vrijdag. Dan eet ik altijd ongezond. Denken dat ik elke dag dit eet
Je hebt de eerste rekensommen nog niet gezien van de inkomensafhankelijke zorg premie zeker...quote:Op zondag 4 november 2012 04:20 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Wat bedoel je, of mij dat uitmaakt? Of ik mij daaraan stoor? Nee, iedereen heeft z'n eigen verantwoordelijkheid wat mij betreft. Ik ben dan blij dat ik niet zo dik ben. Qua 'wij mogen dat betalen' kan ik me er ook niet zo druk om maken.
Dit vraag ik me dus af. Natuurlijk willen veel dikke mensen om de zoveel tijd afvallen, maar tegenwoordig is het gewoon normaal. Het is helemaal niet raar om overgewicht te hebben. Pas als je echt obees bent is het een echt probleem, met licht overgewicht is niks mis lijkt het.quote:Op zondag 4 november 2012 04:07 schreef Grunge. het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet dat je met het uiterlijk van iemand anders kan zitten. Als je het echt zo verschrikkelijk vindt, kijk je toch de andere kant op? Ik denk dat dikke mensen echt niet blij zijn met hun lichaam, uitzonderingen daargelaten. Dat ze zich schamen en merken dat ze bepaalde dingen in hun leven missen (op relatievlak, met kleren kopen) en dat vervelend vinden, maar sommige mensen hebben natuurlijk wel zo'n eetprobleem dat ze echt niet 'gewoon even kunnen afvallen'. Bij dikke mensen ziet het er meestal anders uit dan bij bijvoorbeeld iemand met anorexia, niet zo ziekelijk, meer lui, onverzorgd, etc. Volgens mij komt daar echt wel meer bij kijken. Ik vind dat zelf wel sneu, eigenlijk. En als het echt verslonzing is en niets meer of minder, dan is dat toch niet mijn probleem?
Dit is dus wat ik bedoel. Het is toch niet normaal dat je met overgewicht gaat roepen dat het beter is dan iemand die aan de onderkant van normaal gewicht zit?quote:Op zondag 4 november 2012 07:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ben zelf ook te dik, maar vind mezelf er wel beter uitzien dan vrouw met maatje 34/36. Ga alleen afvallen om gezondheidsklachten op latere leeftijd te voorkomen. Verder, niks mis mee om wat dikker te zijn. Beter dan een magere strijkplank. Maar TE extreem moet het ook niet worden zoals de "dame" op de foto in de 2e post. Dat is ronduit walgelijk, die hangbuik onder die tent vandaan.
Ik denk toch echt van wel. In de meeste gevallen. Ik ben zelf ook wat te dik geweest een tijd geleden en ik had echt geen zin meer om dingen te ondernemen tot ik was afgevallen, ik schaamde me er heel erg voor. Juist ook met de wetenschap dat mensen inderdaad anders naar je kijken, en dan zouden ze me misschien benaderen als wat ze zien en dus niet als wie ik echt ben. Ik denk dat de meeste dikke vrouwen, of ze nu een beetje overgewicht hebben of heel veel dat schaamtegevoel wel zullen kennen. Het viel bij mij ook extra op omdat echt al mijn vet op de onderste helft van mijn lichaam zat, daarboven was ik slank. En hoewel ik niet eens zoveel te zwaar was kreeg ik toch al wel te maken met wat ongemakken. Voor mij voelde het allemaal echt niet normaal, ik zag helemaal niet zo vaak meisjes die zo'n opvallend figuur als ik hadden, met die taille-heupratio, sowieso niet echt met overgewicht. In mijn omgeving komt dat veel vaker voor boven de dertig.quote:Op zondag 4 november 2012 10:37 schreef Piye het volgende:
[..]
Dit vraag ik me dus af. Natuurlijk willen veel dikke mensen om de zoveel tijd afvallen, maar tegenwoordig is het gewoon normaal. Het is helemaal niet raar om overgewicht te hebben. Pas als je echt obees bent is het een echt probleem, met licht overgewicht is niks mis lijkt het.
[..]
Dit is dus wat ik bedoel. Het is toch niet normaal dat je met overgewicht gaat roepen dat het beter is dan iemand die aan de onderkant van normaal gewicht zit?
Waarom worden er dan altijd 'magere strijkplanken' bijgehaald? Ik heb zelf maat (36/)38 en ik ben totaal niet mager maar wel gezond. Ik weet niet hoe dik jij bent, maar als je je er prettig bij voelt vind ik dat niemand zich daarmee hoeft te bemoeien, dat moet je zelf weten.quote:Op zondag 4 november 2012 07:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ben zelf ook te dik, maar vind mezelf er wel beter uitzien dan vrouw met maatje 34/36. Ga alleen afvallen om gezondheidsklachten op latere leeftijd te voorkomen. Verder, niks mis mee om wat dikker te zijn. Beter dan een magere strijkplank. Maar TE extreem moet het ook niet worden zoals de "dame" op de foto in de 2e post. Dat is ronduit walgelijk, die hangbuik onder die tent vandaan.
Ik zie ook echt zoveel mooie gezichtjes op http://iheartfatgirls.tumblr.com en http://ssbbwfeeder.tumblr.com. Ik ben altijd geneigd te denken dat zij een enorm eetprobleem hebben (BED?) en niet geloven dat dat ooit nog goedkomt dus deze kant dan maar kiezen, want hoe kun je je nou lekker voelen met een vetschort tot aan je knieën...?quote:Op zondag 4 november 2012 10:38 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik vind haar best een mooi gezicht hebben op die eerste foto onderaan.
Ik vind brede heupen juist mooi.quote:Op zondag 4 november 2012 11:32 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Ik denk toch echt van wel. In de meeste gevallen. Ik ben zelf ook wat te dik geweest een tijd geleden en ik had echt geen zin meer om dingen te ondernemen tot ik was afgevallen, ik schaamde me er heel erg voor. Juist ook met de wetenschap dat mensen inderdaad anders naar je kijken, en dan zouden ze me misschien benaderen als wat ze zien en dus niet als wie ik echt ben. Ik denk dat de meeste dikke vrouwen, of ze nu een beetje overgewicht hebben of heel veel dat schaamtegevoel wel zullen kennen. Het viel bij mij ook extra op omdat echt al mijn vet op de onderste helft van mijn lichaam zat, daarboven was ik slank. En hoewel ik niet eens zoveel te zwaar was kreeg ik toch al wel te maken met wat ongemakken. Voor mij voelde het allemaal echt niet normaal, ik zag helemaal niet zo vaak meisjes die zo'n opvallend figuur als ik hadden, met die taille-heupratio, sowieso niet echt met overgewicht. In mijn omgeving komt dat veel vaker voor boven de dertig.
De vraag is echter: wanneer ben je precies te dik? Dat kun je op 2 manieren inschatten: door van alles op te meten of door met het blote oog dat in te schatten. Door alleen op de weegschaal te gaan staan en dan je BMI te berekenen is in ieder geval geen betrouwbare meting bij een beetje overgewicht. Dan kom je bij dat over het algemeen een inschatting gemaakt wordt over te dik zijn komt door zelf je lichaam in te schatten.quote:Op zondag 4 november 2012 11:32 schreef Grunge. het volgende:
Ik denk dat de meeste dikke vrouwen, of ze nu een beetje overgewicht hebben of heel veel dat schaamtegevoel wel zullen kennen.
Het was een behoorlijk verschil in maten, wel vijf, dus wel extreemquote:Op zondag 4 november 2012 11:50 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik vind brede heupen juist mooi.
Maar misschien heb je wel een punt en zijn al die vrouwen die zeiken op andere vrouwen die wel gewoon normaal gewicht hebben (maar dan aan de lichte kant) ook gewoon onzeker en hopen ze het op die manier te verbloemen. Maar dan heb je ook nog de mannen. Onder mannen is het al helemaal geen probleem om overgewicht te hebben of je moet echt zo rond als een tonnetje zijn. Als ik erop let valt het me echt op dat er heel veel mensen rondlopen die te dik zijn en het is allemaal maar normaal.
Ik was wel echt te dik, hoor. Ik ben vijfentwintig kilo afgevallen en heb nu maat 38 bij 1 m. 79. Het was er allemaal heel snel aangekomen.quote:Op zondag 4 november 2012 11:56 schreef cricket het volgende:
[..]
De vraag is echter: wanneer ben je precies te dik? Dat kun je op 2 manieren inschatten: door van alles op te meten of door met het blote oog dat in te schatten. Door alleen op de weegschaal te gaan staan en dan je BMI te berekenen is in ieder geval geen betrouwbare meting bij een beetje overgewicht. Dan kom je bij dat over het algemeen een inschatting gemaakt wordt over te dik zijn komt door zelf je lichaam in te schatten.
En 'een beetje te dik' is nogal relatief en wordt door iedereen anders beoordeeld. Jezelf inschatten kan het beste door te vergelijken met anderen met een vergelijkbaar postuur, of met jezelf jaren geleden. Zeker als in de loop der tijd het gewicht er heel langzaam bij is gekomen of als je altijd al precies hetzelfde figuur hebt gehad is het goed mogelijk dat je zelf helemaal niet ziet dat je te zwaar bent. Bij 100 kilo teveel zie je dat natuurlijk, bij 10 kilo teveel hoeft dat echt niet op te vallen als je er zelf niet op let, terwijl dat best een behoorlijk overgewicht KAN zijn (hoeft niet).
En ongemakken die je van te zwaar zijn hebt, misschien zijn die er wel, maar iedereen heeft wel eens wat ongemakken, die hoef je niet meteen te koppelen aan het gewicht, dat ga je pas doen als ze extreme vormen aannemen (zoals niet meer in een vliegtuigstoel passen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |