abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119560651
Als ik dan ook weer kijk naar Oeke en Mignonne denk ik wel eens...
Kan best hier... 2 kindjes in deze woonruimte... Makkelijk zelfs..

Maar het is meer idd dat ik t niet wil..
Ik ben zelf helemaal klaar met onze woning.. ;) dus dat is een ander verhaal..
Maar om te verhuizen moet ik meer werken... en dat wil ik niet..
Wil nu bij O. zijn, en daarvoor ben ik zelfs minder gaan werken sinds augustus
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_119560838
Nogmaals: het was absoluut niet mijn bedoeling om zo'n discussie aan te zwengelen (zeker niet met mijn eerste 2-3 posts!). En ik veroordeel niemand om z'n keuzes, iedereen is immers vrij om die te maken!

Bovendien denk ik dat dit inderdaad zo'n discussie is waar we nooit uitkomen..

Dus misschien beter weer lekker verder kletsen over wie/wat er allemaal rammelt! ;)
pi_119560880
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:31 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Mijn kinderwens doet al jaren pijn.

Toch kies ik liever voor de route waarbij ik wel een vast contract heb dan de route waarbij ik zeker weet dat ik geen baan meer heb zodra ik vertel dat ik zwanger ben.

Ieder z'n ding.
Dat mag, net zoals ik ervoor koos om toch liever voor de kinderwens te gaan, inderdaad ieder zn ding.
:)
pi_119560890
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:29 schreef laziness het volgende:
Ik impliceer nergens dat je kinderen tekort doet of iets aandoet als je zonder vaste inkomsten een kind hebt hè? :o Dat we dat even duidelijk hebben ;)
Jij niet, Twinkle wel geloof ik.
quote:
Ik denk echter dat Nederland wel een zodanig niveau en economie heeft dat je dat niet kan vergelijken met een groot deel van de wereldbevolking waar men op een hele andere manier/voet leeft dan wij hier.
Hoezo? Wat een kind uiteindelijk nodig heeft is toch overal hetzelfde? Een liefdevolle band met zijn ouders en een goede opvoeding?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_119560905
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat mag, net zoals ik ervoor koos om toch liever voor de kinderwens te gaan, inderdaad ieder zn ding.
Klaaaaaaaar. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119560946
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:36 schreef twinkle3 het volgende:
Nogmaals: het was absoluut niet mijn bedoeling om zo'n discussie aan te zwengelen (zeker niet met mijn eerste 2-3 posts!). En ik veroordeel niemand om z'n keuzes, iedereen is immers vrij om die te maken!

Bovendien denk ik dat dit inderdaad zo'n discussie is waar we nooit uitkomen..

Dus misschien beter weer lekker verder kletsen over wie/wat er allemaal rammelt! ;)
Me me me me!!

Nog anderhalf jaar O+
pi_119560966
:') ik........ maar ik gooi roet in mijn eigen eten
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119560980
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:37 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Klaaaaaaaar. :+.
Slotje!

Knoop dr in :') lekker toepasselijk :P
pi_119561000
Het heeft iets geks om deze discussie te voeren terwijl je het eerder als een probleem zou kunnen zien dat de gemiddelde Nederlandse vrouw te lang wacht met kinderen krijgen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:40:02 #210
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119561016
Ik wil er nog wel eentje maar toch echt wel eerst groter wonen :P
En alleen als er een gyn me van te voren een KS beloofd deze keer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119561049
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:38 schreef Lamb29 het volgende:
:') ik........ maar ik gooi roet in mijn eigen eten
ik ook hoor, voor nu. En dan is het niet eens de financiële situatie, of de zekerheid :D
maar ik zie gewoon niet hoe ik die stages van mij met kinderen moet combineren :o

als ik nou toch die opties van versnellen eens ga bekijken, dan kan ik volgend jaar weer zwanger zijn. Zal ik? Hoogzwanger binnen 3 jaar afstuderen? :') wel een leuke uitdaging :D
pi_119561053
Dat vind ik nu flauw Laziness ;) Bij jou past het maaaaaaaaaaaaaakkelijk een 2de.. ja toch zeg eens :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119561066
Ik rammel niet echt, maar de vraag 'wel of geen derde' is wel een issue. Ik zag mezelf wel altijd als moeder van een stuk of 4 kinders, maar met name door de zwangerschappen denk ik dat 't misschien toch bij deze 2 geweldig mooie lieve meisjes blijft. Maar ja, toch, ergens... ik wil en kan "de droom" nog niet echt loslaten.
pi_119561075
Ik zeg doen Mignonne...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119561121
Wat is het snel Klaaaaaar. :D

En ik rammel wel voor een derde, maar niet op deze woning. :P
Bovendien heb ik te lang gewacht zoals Claudia zegt. Dan ben ik echt te oud. Dus het moet nu of niet. -O-
pi_119561139
Ik zou haast aanbieden om je tweede koter te betalen, Lamb. Die eerste is zo goed gelukt. Daar kun je het toch niet bij laten? :Y)
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:43:54 #217
244125 laziness
pi_119561183
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:40 schreef Lamb29 het volgende:
Dat vind ik nu flauw Laziness ;) Bij jou past het maaaaaaaaaaaaaakkelijk een 2de.. ja toch zeg eens :D
*zingt* 'Zeg weet je hoe je stapelen moet....'
pi_119561193
Sja... dat kan haast niet meer opnieuw zo goed lukken toch?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119561218
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom je niet zou kunnen vergelijken. -O-
pi_119561244
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:44 schreef Lamb29 het volgende:
Sja... dat kan haast niet meer opnieuw zo goed lukken toch?
Laat mignonne nog even haar recent gemaakte tweeluik erin gooien, misschien ben je dan wel om.
pi_119561276
;) daar durf ik idd niet te lang naar te kijken
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119561308
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou haast aanbieden om je tweede koter te betalen, Lamb. Die eerste is zo goed gelukt. Daar kun je het toch niet bij laten? :Y)
_O- :D

Overigens moet ik zeggen dat het enige wat mij -naast de stages- dus tegenhoudt om tijdens de studie een derde te krijgen toch wel is dat de zwangerschap lichamelijk erg zwaar is geweest bij de tweede. Komt ook omdat ze zo vlak op elkaar zaten, das natuurlijk nie heel handig. Maar toch. En daarbij, de uitkomst na mijn bevalling was niet zo denderend, daar heb ik echt heel lang last van gehad om daarvan goed te herstellen, ik ben toch wel bang voor herhaling merk ik.

En dan nog ns wat, ik blijk geloof ik niet helemaal in staat om een kind met normale darmen te baren :') ik heb wel even genoeg ziekenhuis gezien en ik ben bang dat een derde ook 'iets' heeft.
pi_119561377
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:46 schreef Lamb29 het volgende:
;) daar durf ik idd niet te lang naar te kijken
u vraagt niet, irritant trotse moeder draait toch :7

pi_119561380
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:44 schreef oeke het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom je niet zou kunnen vergelijken. -O-
Ik ben het helemaal met je eens, namelijk dat de essentie een goede opvoeding en een liefdevolle band met de ouders is. Ik heb sowieso het idee dat hedendaagse ouders zich oververantwoordelijk voelen voor het geluk van hun kinderen. Alles moet perfect zijn om optimale ontplooiingsomstandigheden te garanderen. Maar kinderen vormen ook (of misschien wel: juist) hun karakter in tijden van tegenspoed. Ik maak me daar eerder wel eens zorgen om: maken wij het onze kinderen niet te makkelijk? Werpen we hen niet te veel in de schoot? Maar dat is een andere discussie.
pi_119561405
Dat hier ook Mignonne...
De Cesar heeft mij al op t hart gedrukt dat ik dit keer sneller uit de running zal zijn (bij O met 31wk)
+ dat ik nu nog geen vaste uren heb..... Die staan voor Maart op de planning...
(Been there done that.. bij 32wk kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd werd nadat ik in de ziektewet kwam.... neuj niet door de zwangerschap... maar stiekem toch)

Ik durf het wat dat betreft dus sowieso nog niet..

En daarnaast ruimte en ook een vent die nog niet om is ;) Dus voorlopig nog geen concrete plannen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119561427
tu-rut O+
We'll have love aplenty
You and Me
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:50:45 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119561455
Ooooooh mignonne, wat een plaatjes zijn het toch! :o O+
pi_119561486
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft iets geks om deze discussie te voeren terwijl je het eerder als een probleem zou kunnen zien dat de gemiddelde Nederlandse vrouw te lang wacht met kinderen krijgen. :+
Ja. Wij zijn bewust al tijdens mijn (2e) studie aan kinderen begonnen omdat ik anders de bui al zag hangen: dan ben je net je carriere aan het opbouwen, ga je uitstellen... en voor je het weet ben je over de 30. Niet dat dat per definitie nu zo erg is, maar voor mij wel, want ik wilde graag relatief jong moeder zijn. Nooit spijt van gehad en uiteindelijk heeft het mijn "carriere" ook nog niet in de weg gestaan. De eerste is geboren tijdens mijn studie, daarna heb ik mijn stage gedaan en een jaar gewerkt en daarna is de tweede geboren. Nu kan ik juist weer lekker door zonder dat ik nog een keer kinderen "moet" (dit klinkt heel raar :+ ) en dat vind ik eigenlijk een prima vooruitzicht.
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:51:31 #229
244125 laziness
pi_119561488
Ik ben als de dood dat ik echt onherstelbaar in de kreukels kom te liggen na een volgende natuurlijk bevalling.
Dat houdt mij het meest tegen voor een volgende eigenlijk.

Maar ik zou heel graag die roze wolk willen ervaren tijdens de zwangerschap maar vooral de eerste maanden er na.
pi_119561563
Mooie kindertjes Mignonne! Daar wil je er natuurlijk wel 10 van. ;)
pi_119561598
Oh Mignonne! O+

Die discussie voeren we nog weleens Claudia, elders. oO/

Ik wilde heel graag op mijn 30ste moeder worden. Helaas duurde het wat langer en was ik net voor mijn 34ste moeder. Het kan dus ook nogal uitlopen als het niet meteen lukt.
pi_119561765
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:49 schreef Lamb29 het volgende:
tu-rut O+
:+
de jongste riep heel enthousiast Inni! bij het zien van O. op fb :D ze lijkt wel wat op het dochtertje van de gastouder haha.

Cantare, dat heeft hier ook meegespeeld ja, ik wilde graag jong kinderen, en het idee was dat ik daarna dan een carrière niet hoefde te onderbreken en dat ik gewoon door kon. Jammer dat ik door die bevalling ineens het licht zag. Zo'n NS-opeenshebjehet momentje :') Kon ik wéér aan de studie :P

Voorlopig rammel ik gewoon door andermans verse baby's ;) het is wel een heel mooi extraatje, ieder ieniemini mensje dat ik mag vasthouden is toch weer even een heel klein stiekem cadeautje. O+
pi_119561892
Dat vraagt om een foto van inni Mignonne ;)

...

Ik zou soms willen dat iets meer kon denken als jullie... Deed ik ook..
Net vers met een nieuwe baan beginnen en dan zwanger raken vraagt natuurlijk om het niet verlengen van een contract.. wat ook gebeurde (op een absoluut niet nette manier)

Dat maakt nu dat ik dat niet opnieuw zou durven... het was de druppel stress die ik toen echt niet kon gebruiken

Ik ben dus juist iets meer naar het andere kamp verhuist...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119562014
:') mooie van deze discussie is dat ik wel weer even mooi met beide benen op de grond sta...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119562026
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:01 schreef Lamb29 het volgende:
Net vers met een nieuwe baan beginnen en dan zwanger raken vraagt natuurlijk om het niet verlengen van een contract.. wat ook gebeurde (op een absoluut niet nette manier)

Dat maakt nu dat ik dat niet opnieuw zou durven... het was de druppel stress die ik toen echt niet kon gebruiken
Snap ik. Mijn contract werd ook niet verlengd. Ik had het ingecalculeerd en toch vond ik het heel vervelend voelen. Iedereen was zóóóó tevreden over mijn werk en wilde ab-so-luut dat ik weer terug zou komen na de bevalling, maar niemand wilde mijn verlof betalen. Ik vond het eerlijk gezegd toch wel een beetje matig.

En ook al werd er direct gezegd dat ik na de bevalling weer terug kon komen, ik heb me toch wel onzeker gevoeld over hoe het verder zou gaan tot ik pasgeleden mijn nieuwe contract kreeg. Als je niet zo'n vooruitzicht hebt (van terug kunnen komen) dan is de onzekerheid natuurlijk nog veel groter.

Ik vind het wel begrijpelijk dat je er niet een tweede keer voor kiest als het over een tijdje misschien ook anders kan.

Maar... ik denk wél dat ik mijn wens voor een volgend kind uiteindelijk niet van mijn werk zou laten afhangen. Dan maar een andere oplossing. Ik moet zeggen dat we ook niet in de problemen komen als ik werkeloos word ook dat hebben we ingecalculeerd :+, dus dat maakt het misschien makkelijker om dat te zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 24-11-2012 00:16:49 ]
pi_119565791
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:51 schreef laziness het volgende:

Maar ik zou heel graag die roze wolk willen ervaren tijdens de zwangerschap maar vooral de eerste maanden er na.
Dat laatste is hier erg herkenbaar. De eerste maanden na de bevalling zat ik emotioneel zo met mezelf in de knoop dat er van genieten weinig sprake was. Dat zou ik graag eens overdoen op de roze wolk manier!

Maar dat is dus ook precies wat me tegenhoudt... ik wil de zwarte wolk niet nog een keer meemaken.

Lastig. Voorlopig dus gewoon maar lekker genieten van mijn ene kind.
  zaterdag 24 november 2012 @ 09:01:37 #237
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119565821
Toen wij aan kinderen begonnen groeiden de bomen tot in de hemel, was er overal personeelstekort en leek het niet op te kunnen. Nu hebben we dus drie grotere kinderen en een man die werkt in de bouw. :') garantie tot de voordeur zeg maar.

Ik zou niet vanuit een werkeloze situatie aan kinderen beginnen, gewoon omdat je er niet flexibeler van wordt maar zekerheid van een vaste baan? Nee.

Dat wat ik boven alles het allerallerallerliefste wilde was een kind met een broer of zus. Geld, huizen, omstandigheden veranderen, mijn vruchtbaarheid is maar beperkt houdbaar. En die boot wilde ik dus niet missen.

En ik ben niet representatief met m'n (mogelijke) carriere opofferen voor mijn kinderen. Dat realiseer ik me. Maar ben wel blij dat ik het gedaan heb.
Soms heb ik wel soort van spijt dat ik mijn baan opzegde. (Opzei?) maar nu te zien hoe lekker het met mijn oudste gaat en hoeveel tijd en energie me dat gekost heeft eigenlijk helemaal niet.

Al kan ik wel zeggen dat ik sinds jaren uitgerammeld ben. :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_119565964
En toch he, ik ben ook van het plannen en financiele zekerheid. Maar als je dan hoort dat je samen met nummer 2 ook meteen nummer krijgt.... ik heb me geen moment druk gemaakt over de kosten.....

(en wij moeten ook het halve huis verbouwen om ruimte te maken voor de kindjes, een andere auto kopen omdat we ze anders echt niet kunnen vervoeren etc)
pi_119566177
Grappig dat je die twee voorbeelden van aanpassen dan aanhaalt, Kyara. Want jullie vinden dat nodig, maar andere mensen hebben al geen auto, of besluiten dan maar de auto weg te doen en passen en schuiven tot het in het huis past zonder aanpassingen. Dat is dus meer een manier van anders in het leven staan, dan dingen die kinderen echt nodig hebben en waarmee je ze dus tekort doet als je het laat zoals het is.

Ik heb allemaal hele goede rationele argumenten om mijn gerammel te negeren, maar als dat niet meer gaat, zijn al die argumenten zo over boord. Zo werkt het volgens mij met een onbedwingbaar vurige wens naar een kind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119566245
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:54 schreef miss_sly het volgende:
Grappig dat je die twee voorbeelden van aanpassen dan aanhaalt, Kyara. Want jullie vinden dat nodig, maar andere mensen hebben al geen auto, of besluiten dan maar de auto weg te doen en passen en schuiven tot het in het huis past zonder aanpassingen. Dat is dus meer een manier van anders in het leven staan, dan dingen die kinderen echt nodig hebben en waarmee je ze dus tekort doet als je het laat zoals het is.

Ik heb allemaal hele goede rationele argumenten om mijn gerammel te negeren, maar als dat niet meer gaat, zijn al die argumenten zo over boord. Zo werkt het volgens mij met een onbedwingbaar vurige wens naar een kind.
klopt, maar zonder auto kan ik niet naar mijn werk en familie woont niet in de buurt en zowel auto als familie zijn niet met het ov te bereiken. Dus voor ons is een auto wel degelijk noodzakelijk. Net zoals een kinderwagen met 3 kinderen die niet kunnen lopen.
pi_119566287
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:01 schreef Kyara het volgende:

[..]

klopt, maar zonder auto kan ik niet naar mijn werk en familie woont niet in de buurt en zowel auto als familie zijn niet met het ov te bereiken. Dus voor ons is een auto wel degelijk noodzakelijk. Net zoals een kinderwagen met 3 kinderen die niet kunnen lopen.
Ja, dat bedoel ik dus precies :) Voor jullie!
Ik ken ook iemand die dus geen kinderwagen had met een tweeling, maar die deed aan tandemdragen in een draagdoek :)
Wat betreft de auto: als je die voor je werk nodig hebt, zou je kunnen volstaan met een klein autootje voor je werk. Dat hoeft niet, maar er zijn mensen die een dergelijke keus zouden maken, al dan niet vanwege het feit dat ze er geen geld voor hebben, en dat werkt ook prima.

Ik wil hiermee niemands keus afkraken, juist niet!, maar ik wel wil aangeven dat het dus gewoon echt heel persoonlijk is wat een mens nodig denkt te hebben.
pi_119566302
Ik vond het trouwens ook erg lastig toen ik eind 20 was en begon te denken aan kinderen om de rationele zaken los te laten. Juist omdat je het -enigzins- kan plannen (dat wil zeggen, je kan in elk geval een zwangerschap voorkomen), maakt dat je het ook allemaal "goed" wilt doen. Het juiste moment afwachten zeg maar. Maar ja, wat is goed? Ik denk dat dat voor iedereen verschillend was. Voor mij waren een aantal jaar werkervaring, vast contract en een ander huis belangrijk. Een ander wil misschien eerst de wereld over reizen en weer een ander vind het allemaal onzin en dan is zelfs een stabiele relatie niet noodzakelijk als de wens zo groot is.

Ik heb in elk geval toen ik eind 20 was wel een verzucht dat het misschien toch wel makkelijker was voor de feministische revolutie. Je trouwde, stopte met werken en kreeg kinderen (als het lukte natuurlijk). Dit alles even met een dikke ;) voor ik hier iedereen op mijn dak krijg.
pi_119566328
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ken ook iemand die dus geen kinderwagen had met een tweeling, maar die deed aan tandemdragen in een draagdoek :)
Wat betreft de auto: als je die voor je werk nodig hebt, zou je kunnen volstaan met een klein autootje voor je werk. Dat hoeft niet, maar er zijn mensen die een dergelijke keus zouden maken, al dan niet vanwege het feit dat ze er geen geld voor hebben, en dat werkt ook prima.

Ik wil hiermee niemands keus afkraken, juist niet!, maar ik wel wil aangeven dat het dus gewoon echt heel persoonlijk is wat een mens nodig denkt te hebben.
Helemaal mee eens hoor. Maar ik denk ook dat het hele eieren eten is: het is zo persoonlijk wat iemand nodig heeft. Denk ook dat het voor een deel karakter is. Ik zou bijvoorbeeld ook een hele slechte freelancer zijn, omdat ik niet goed tegen die onzekerheid kan.

Dat tandemdragen heb ik ook aan gedacht maar ik zie mezelf dan weer geen boodschappen doen met 2 kinderen voor en 13 kg kilo kind achter en 2 boodschappentassen. :o
Denk dat ik daar dan weer iets te verwend voor ben ;)
pi_119566388
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:10 schreef Kyara het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor. Maar ik denk ook dat het hele eieren eten is: het is zo persoonlijk wat iemand nodig heeft. Denk ook dat het voor een deel karakter is. Ik zou bijvoorbeeld ook een hele slechte freelancer zijn, omdat ik niet goed tegen die onzekerheid kan.

Dat tandemdragen heb ik ook aan gedacht maar ik zie mezelf dan weer geen boodschappen doen met 2 kinderen voor en 13 kg kilo kind achter en 2 boodschappentassen. :o
Denk dat ik daar dan weer iets te verwend voor ben ;)
En daar is toch ook niets mis mee? Als het kan, als jullie er niet mee in de problemen komen, waarom zou je dan niet verbouwen en een andere auto kopen? Waarom zou je gaan tandemdragen als je dat niet ziet zitten en er andere mogelijkheden zijn?

Mijn ervaring is dus heel duidelijk dat je een zwangerschap absoluut niet kunt plannen. Ik was 26 toen ik met mijn toenmalige partner probeerde zwanger te worden en ik was 40 toen ik een kind kreeg. Niet dat ik het in de tussentijd niet geprobeerd heb, hoor, maar ja...Zelfs plannen dat je niet zwanger wordt is niet voor iedereen even simpel, zo blijkt regelmatig.
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:13:37 #245
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119567284
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Iedereen denkt vanuit zijn eigen perspectief. Jij vanuit die van jou woonplaats. Wij zouden echt nergens komen zonder auto. Echt niet. Dus dat is geen keuze dan. De bus die rijd niet zo vaak, ik ben 1,5 uur onderweg voor ik bij het dichtstbijzijnde treinstation ben.
En een draagdoekhobby is minstens zo duur als een wandelwagen (voor drie)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_119567556
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:13 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Iedereen denkt vanuit zijn eigen perspectief. Jij vanuit die van jou woonplaats. Wij zouden echt nergens komen zonder auto. Echt niet. Dus dat is geen keuze dan. De bus die rijd niet zo vaak, ik ben 1,5 uur onderweg voor ik bij het dichtstbijzijnde treinstation ben.
En een draagdoekhobby is minstens zo duur als een wandelwagen (voor drie)
Gedeeltelijk klopt dat. Echter het voorbeeld van de tandemdraagdoekmama is iemand die niet heir woont. Ze woont niet zo afgelegen als jullie, denk ik, maar ze woont ook maar gewoon in een Brabants dorp. En zij heeft geen draagdoekhobby, want je hoeft geen 20 doeken te hebben, maar zij heeft precies voldoende doeken (2 dus) om te kunnen dragen.

Bovendien is het natuurlijk ook een keuze waar je gaat wonen. Ik heb die opmerking ook al eens naar mijn hoofd gehad als ik het ergens over had dat vooral in Amsterdam van toepassing had: het is een keuze om daar te wonen :)
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:35:37 #247
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119567715
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gedeeltelijk klopt dat. Echter het voorbeeld van de tandemdraagdoekmama is iemand die niet heir woont. Ze woont niet zo afgelegen als jullie, denk ik, maar ze woont ook maar gewoon in een Brabants dorp. En zij heeft geen draagdoekhobby, want je hoeft geen 20 doeken te hebben, maar zij heeft precies voldoende doeken (2 dus) om te kunnen dragen.

Bovendien is het natuurlijk ook een keuze waar je gaat wonen. Ik heb die opmerking ook al eens naar mijn hoofd gehad als ik het ergens over had dat vooral in Amsterdam van toepassing had: het is een keuze om daar te wonen :)
Van t geld dat ik uitspaar door niet in Amsterdam te wonen kan ik wel een auto rijden ;)
pi_119567732
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:35 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Van t geld dat ik uitspaar door niet in Amsterdam te wonen kan ik wel een auto rijden ;)
Precies :D
pi_119567840
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:08 schreef Kyara het volgende:

Ik heb in elk geval toen ik eind 20 was wel een verzucht dat het misschien toch wel makkelijker was voor de feministische revolutie. Je trouwde, stopte met werken en kreeg kinderen (als het lukte natuurlijk). Dit alles even met een dikke ;) voor ik hier iedereen op mijn dak krijg.
;) . Nou ik kan me hier zelfs helemaal vinden _O_ .

Mijn grootste wens zou idd zijn een man als kostwinner en dan zelf thuis blijven voor de kinderen. Lijkt me heerlijk _O_ . Ik heb niks met carrière maken of werken. Maar goed, we leven in andere tijden :P
pi_119567872
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik was 26 toen ik met mijn toenmalige partner probeerde zwanger te worden en ik was 40 toen ik een kind kreeg.
:o jeetje. Dat moet best moeilijk geweest zijn :o
pi_119570159
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:08 schreef Kyara het volgende:

Nou af en toe denk ik er ook zo over hoor! Het leven was toen een stuk simpeler wat dat betreft.
pi_119574029
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
'Maar dan bestel je die toch gewoon?'

Toen ik mijn vriend de bunting bag van DPAM liet zien die in de uitverkoop is.

:o.
:o O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119578499
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:41 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

;) . Nou ik kan me hier zelfs helemaal vinden _O_ .

Mijn grootste wens zou idd zijn een man als kostwinner en dan zelf thuis blijven voor de kinderen. Lijkt me heerlijk _O_ . Ik heb niks met carrière maken of werken. Maar goed, we leven in andere tijden :P
Oh helemaal mee eens. Ik zou het liefste meteen stoppen met werken en aan de kids gaan werken, gaan trouwen en lekker het huishouden doen enzo. Dat werkt bij ons helaas niet. Maar wie weet ooit...
pi_119578826
Ik kan mij niet voorstellen dat ik helemaal niet meer zou werken, Ik heb die behoefte gewoon om onder de mensen te zijn, af en toe de deur uit kunnen. Ik loop echt tegen mezelf aan als ik thuis zit.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:06:07 #255
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119578886
Ik ben nog nooit zoveel de deur uit geweest sinds ik kinderen heb.....
Ik heb altijd gezegd nooooooit te stoppen mer werken. :o en ben 'dus' thuisblijfmoeder. De tendens hier in het topic herken ik compleet niet met hoe de buitenwereld tegen je aankijkt.
pi_119579178
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben nog nooit zoveel de deur uit geweest sinds ik kinderen heb.....
Ik heb altijd gezegd nooooooit te stoppen mer werken. :o en ben 'dus' thuisblijfmoeder. De tendens hier in het topic herken ik compleet niet met hoe de buitenwereld tegen je aankijkt.
Hoe kijkt de buitenwereld tegen je aan dan? Ik ken die wereld nog helemaal niet :D
pi_119579326
Welke tendens precies, buuf?
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:23:18 #258
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119579400
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:20 schreef miss_sly het volgende:
Welke tendens precies, buuf?
Dat je een of ander lui onderontwikkeld varken bent als je zelf de hele dag thuis bent bij je kinderen.
pi_119579517
Haha, nou ja, Buuf :D
pi_119579561
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dat je een of ander lui onderontwikkeld varken bent als je zelf de hele dag thuis bent bij je kinderen.
Vind je dat de tendens in het topic? Dat had ik er zo niet uitgehaald.

Ik weet wel dat ik vroegah altijd dacht dat ik graag een werkende carrière-moeder wilde worden, maar oh, wat was dat anders toen ze er was. Het is dat ik de mogelijkheid niet had om thuis te blijven (amsterdam,hè ;) ) anders had ik toch graag een paar jaar thuisblijfmoeder geworden!
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:28:26 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119579602
Oh nee nee nee, dan begrijp ik je verkeerd! Ik bedoel de algemene tendens, hier in t topic wil veel juist thuismoederen :o
pi_119579634
Ik zou ook graag thuisblijfmoeder zijn, geloof ik. Of misschien 0,5 fte werken, dat zou denk ik mijn ideaal zijn. maar ja.
pi_119579748
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh nee nee nee, dan begrijp ik je verkeerd! Ik bedoel de algemene tendens, hier in t topic wil veel juist thuismoederen :o
Haha, miscommunicatie :)

Inderdaad je hoort veel negatieve geluiden over thuisblijfmoeders, en toch zie ik in mijn omgeving juist weer een ommekeer daarin, onlangs de vriendin van een collega met een supergoede baan en carrière ermee gestopt, omdat ze het zat was en toch wat meer bij de kinderen (1 en bijna 4) wilde zijn. En zo zie ik er meer. Misschien ook veel vrouwen denken dat het not done is om thuis te willen blijven?

Dat gezegd hebbend ben ik tegenwoordig ook wel eens blij dat ik kan gaan werken, als we een hele moeilijke peuterpuberdag hebben gehad ;)
pi_119579777
Ik vind werken veel te leuk om er mee te stoppen :D

Ik zou helemaal gek worden als ik 24/7 thuis voor m'n kinderen moet zorgen.
Noot noot.
pi_119579821
En daarom heb ik ook veel respect voor de thuisblijfmoeders :)
Noot noot.
pi_119579835
Ik ben ook wel blij met wegkunnen, even een volwasen sociaal netwerk om me heen, maar toch... Ik denk dat ik dat als thuisblijfmoeder ook wel zou creëren. Zeker tegen die tijd dat ze naar school gaan. dan heb toch wel wat uurtjes zonder kids ook. Maar gewoon kunnen helpen op school, op het schoolplein staan elke dag, niks overblijven en bso, dat gewoon. Ik vind het ergens echt wel jammer.
pi_119579874
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben ook wel blij met wegkunnen, even een volwasen sociaal netwerk om me heen, maar toch... Ik denk dat ik dat als thuisblijfmoeder ook wel zou creëren. Zeker tegen die tijd dat ze naar school gaan. dan heb toch wel wat uurtjes zonder kids ook. Maar gewoon kunnen helpen op school, op het schoolplein staan elke dag, niks overblijven en bso, dat gewoon. Ik vind het ergens echt wel jammer.
Ja, dat, lijkt me ook heel fijn!
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:41:36 #268
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119580087
Helemaal thuis blijven....ik begrijp het helemaal, hoewel ik mijn werk ook ontzettend fijn vindt.. Dubbel gevoel en moeilijke keuzes, daarbij denk ik ook dat je, als je er een paar jaartjes tussenuit bent geweest en je daarna weer zou willen werken, dat lastig kan zijn....
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:42:55 #269
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119580136
Miss, is het de bron van inkomsten wat jou bv tegen houdt? Buuf, hoe heb jij destijds deze keuze gemaakt?
pi_119580264
Ja mikoxx, mijn salaris kunnen we hier echt niet missen, helaas. Dat hangt wel degelijk samen met inAmsterdam wonen. Helaas is de woningmarkt nu ook weer niet zo denderend dat je gemakkelijk kunt verkopen en verhuizen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:48:46 #271
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119580311
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:47 schreef miss_sly het volgende:
Ja mikoxx, mijn salaris kunnen we hier echt niet missen, helaas. Dat hangt wel degelijk samen met inAmsterdam wonen. Helaas is de woningmarkt nu ook weer niet zo denderend dat je gemakkelijk kunt verkopen en verhuizen.
Dat is waar. Maar als dat wel zou kunnen, stel dat..., zou je dan stoppen met werken?
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:49:59 #272
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119580340
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:42 schreef mikoxx het volgende:
Miss, is het de bron van inkomsten wat jou bv tegen houdt? Buuf, hoe heb jij destijds deze keuze gemaakt?
Mijn kind liep vast. hij was gewoon niet zichzelf. En in de vakantie was het ineens weer goed. :? dus zitten plussen en minnen, en met een auto minder en zonder gastouder bleven we per saldo op hetzelfde inkomen. :o

zo heb ik het besluit genomen.
Maar ik ben inmiddels het contact met de arbeidsmarkt volledig kwijt. Persoonlijk denk ik dat ik genoeg vrijwilligerswerk heb gedaan de afgelopen jaren. Dat ik heus wat te brengen heb. Werkgevers zien dat (helaas) anders. Iets met verkeerde prioriteiten ook. Maar ondanks dat, ondanks niet meer welkom op de arbeidsmarkt heb ik er geen spijt van. Er is nu beleid op school voor kinderen als de mijne en dat was er niet gekomen zonder mijn pittbul-mentaliteit. Na mijn grote hebben nog veel kinderen er baat bij gehad. En dat is ook wat waard.

Nou zit ik ook al 10 jaar thuis momenteel. En volwassen netwerk heb ik écht wel.
pi_119580365
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:48 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar als dat wel zou kunnen, stel dat..., zou je dan stoppen met werken?
Wie weet. Voor B's werk maakt ht eigenlijk niet uit waar we wonen, maar als we uit Amsterdam vertrekken, ben ik mijn werk wel kwijt, denk ik. Of we moeten net buiten Amsterdam gaan wonen, maar dat is nog steeds duur.
pi_119580385
Ik denk dat ook hoor, dat je dan prima een volwassen netwerk opbouwt. Voor mnij is de behoefte aan zo'n netwerk misschien nog net wat groter omdat ik thuis natuurlijk de enige volwassene ben.
pi_119580414
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

en dat je enkel de hele dag tv kijkt en niets bijdraagt aan gezin of samenleving.

;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_119580426
Buuf, ik heb juist heel erg veel respect voor de keuze die je gemaakt hebt. Voor je zoon en jullie gezin. Ik moet nog maar zien hoe ik zoiets zou aanpakken mocht zich zo'n situatie voordoen.

En ik vind het echt heel rot dat je daardoor nu te ver verwijderd bent van de arbeidsmarkt blijkbaar. Je verdient anders :*
pi_119580579
Miss, kom toch bij ons wonen. Het is hier echt wel leuk hoor!
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:59:05 #278
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119580638
Buuf, ik sluit me bij groof aan. Daarbij vind ik het juist zo moedig en knap ook dat je de situatie op zo'n goed, de juiste... , manier hebt aangepakt.

De arbeidsmarkt is hard, zeker nu. Dat maakt de beslissing om daar helemaal uit te stappen voor veel moeders denk ik wel moeilijker....
pi_119580830
Ik moet zeggen dat er bij mij ook wel meespeelt dat ik nooit heb gestudeerd of een richting/beroep heb gekozen. Ik ben zonder diploma van school gegaan en heb daarna altijd gewerkt. 25 jaar gewerkt en in de praktijk geleerd in een richting die ik niet gekozen zou hebben, als er iets te kiezen was geweest. Ik zou dus nu niet met veel verdriet afscheid nemen van mijn werk in het algemeen. Wellicht zou ik wel op zoek gaan naar iets wat ik wel leuk zou vinden, maar dat zou geen prioriteit hebben.

Groofs, weet ik toch dat het daar leuk is! En stukken beter betaalbaar dan Amsterdam!
pi_119580899
Wat houdt je ook al weer tegen dan?

Hey, en je was toch aan een studie begonnen? Hoe is dat?
pi_119580940
Een koophuis dat we eerst kwijt moeten voor we andere plannen kunnen maken ;)
pi_119580974
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:08 schreef miss_sly het volgende:
Een koophuis dat we eerst kwijt moeten voor we andere plannen kunnen maken ;)
Oh ja. heb je het te koop staan dan?
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:27:44 #283
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119581570
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:52 schreef simmu het volgende:

[..]

en dat je enkel de hele dag tv kijkt en niets bijdraagt aan gezin of samenleving.

;(
om maar eens de knuppel in het hoederhok te gooien..

wat draag je bij aan de samenleving, als thuis blijvende moeder ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119581761
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Kun je zelf niets bedenken?
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:34:48 #285
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119581800
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kun je zelf niets bedenken?
mja.. ik niet zo goed nee :@
afgezien van het opvoeden van je kinderen..
maar goed, ik ben dan weer zo'n carriere vrouw :)
pi_119581809
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]

evenveel als de werkende moeder? zijnde (hopelijk) welopgevoedde kinderen ergens ooit produceren :+

enige verschil is dat de werkende moeder iemand anders betaalt en ik het zelf doe. even buiten een boel andere shit he. knuppel en hoenderhok enzo :*
pi_119581839
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]

mja.. ik niet zo goed nee :@
afgezien van het opvoeden van je kinderen..
maar goed, ik ben dan weer zo'n carriere vrouw :)
En het opvoeden van je kinderen is een te verwaarlozen job, begrijp ik?
pi_119581856
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:35 schreef simmu het volgende:

[..]

evenveel als de werkende moeder? zijnde (hopelijk) welopgevoedde kinderen ergens ooit produceren :+

enige verschil is dat de werkende moeder iemand anders betaalt en ik het zelf doe. even buiten een boel andere shit he. knuppel en hoenderhok enzo :*
Wat ook niet waar is: ik voed wel degelijk mijn eigen kind op, daar betaal ik niemand anders voor. Wel m haar op te vangen op een aantal dagen dat ik dat zelf niet kan.
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:37:01 #289
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119581860
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:35 schreef simmu het volgende:

[..]

ja nouja.. ik snap niet zo goed waarom mijn kinderen dan niet welopgevoed zouden zijn?
ik heb nou niet echt de illusie/ het idee dat je kind op een kdv een "opvoeding " krijgt ofzo:@ :o
pi_119581870
Ik ben geen carrierevrouw, maar ik zie mezelf niet alle dagen thuis zijn. Ik zal heus van alles ondernemen, van overblijfmoeder, hulp op school, vrijwilligersgebeuren, gastouder of wat dan ook.
Maar feit is dat ik echt geniet van 4 dagen werken waar ik even tico ben en niet mama van. En de dagen dat ik heerlijk thuis ben doe ben ik zelfs drukker dan dat ik op m'n werk zit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119581886
nja, sorrie. ik vind het ergens een debiele discussie, aangezien we allemaal werk doen wat toch gedaan moet worden. het irriteert me echt dat buitenshuis werken zo ongeveer heilig is volgens een boel mensen. daarmee bedoel ik niet dat ik mensen die die keus maken de verkeerde maken ofzo, enkel dat ik dat neerkijken op de keuze "thuisblijven" als takkeirritant ervaar
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:38:55 #292
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119581901
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En het opvoeden van je kinderen is een te verwaarlozen job, begrijp ik?
ja maar dat doe je als werkende vrouw toch ook?
PLUS dat je ( via je werk) nog meer bijdraagt aan de maatschappij ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119581919
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:38 schreef simmu het volgende:
nja, sorrie. ik vind het ergens een debiele discussie, aangezien we allemaal werk doen wat toch gedaan moet worden. het irriteert me echt dat buitenshuis werken zo ongeveer heilig is volgens een boel mensen. daarmee bedoel ik niet dat ik mensen die die keus maken de verkeerde maken ofzo, enkel dat ik dat neerkijken op de keuze "thuisblijven" als takkeirritant ervaar
En dus deel je maar even een steek uit aan alle werkende moeders dat ze zelf hun kind niet opvoeden, maar daar iemand voor betalen? Dat komt de discussie en het begrip voor elkaar wel te goede.
pi_119581934
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat ook niet waar is: ik voed wel degelijk mijn eigen kind op, daar betaal ik niemand anders voor. Wel m haar op te vangen op een aantal dagen dat ik dat zelf niet kan.
nou ja. op die dagen is er toch iemand anders die omgevallen bekers opruimt, vermaant niet bladiebla te doen en haar eten en drinken geeft. je zegt toch ook niet dat degene die je kind opvangt niet werkt?
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:40:51 #295
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119581948
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:38 schreef simmu het volgende:
euyy.. ik kijk er niet op neer.. :o
ik ben alleen benieuwd naar wat dan dat "bijdragen aan de maatschappij is "
pi_119581956
Op een kdv wordt wel degelijk opgevoed hoor. Mijn kinderen hebben daar echt veel geleerd ^O^ .
pi_119581970
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dus deel je maar even een steek uit aan alle werkende moeders dat ze zelf hun kind niet opvoeden, maar daar iemand voor betalen? Dat komt de discussie en het begrip voor elkaar wel te goede.
nee, ik probeer iets uit te leggen. vandaar dat hele

quote:
even buiten een boel andere shit he. knuppel en hoenderhok enzo :*
pi_119581995
barreltje
Vind jij dan dat in een gezin alle volwassenen expliciet zouden moeten bijdragen aan de maatschappij? Of mag het ook zo zijn dat één van twee dat expliciet doet (met betaald werk bedoel ik dan) en de ander meer impliciet (gezin draaiende houden, kinderen opvoeden, huis op orde houden, weet ik veel wat allemaal).
pi_119582002
Ik snap de discussie niet zo en ik snap al helemaal niet dat mensen zich aangevallen voelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:44:44 #300
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119582048
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:

barreltje
Vind jij dan dat in een gezin alle volwassenen expliciet zouden moeten bijdragen aan de maatschappij? Of mag het ook zo zijn dat één van twee dat expliciet doet (met betaald werk bedoel ik dan) en de ander meer impliciet (gezin draaiende houden, kinderen opvoeden, huis op orde houden, weet ik veel wat allemaal).
dat vind ik helemaal niet.. ik vraag me alleen af wat er bedoelt wordt met "aan de maatschappij bijdragen "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')