SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Topicreeks
- De OP -
[ Bericht 0% gewijzigd door PeterKelder op 01-11-2012 10:43:11 ]
Maar zo "heurt" het natuurlijk niet, als detective zijndequote:Op donderdag 1 november 2012 10:54 schreef ArnieAlberts het volgende:
Die detective lijkt wel op Jort Kelder
quote:Goede tijden Slechte tijden lijkt zijn kijkcijferdip overwonnen te hebben. Steenvast stemmen dit seizoen circa 1,3 miljoen kijkers hun beeldbuis af op Neerlands langstlopende soapserie. Programmadirecteur Erland Galjaard is tevreden over het huidige beleid van de soapserie.
'Ik heb zelf helemaal niets met soap. Ik kijk het ook nooit. Twee jaar geleden ging het echter helemaal mis met de kijkcijfers van Goede tijden Slechte tijden. Ik ben het toen een tijdje gaan volgen en zat echt met verbazing de serie te volgen. Het was allemaal veel te donker en veel te ver gezocht. Wat ik zag waren halfdode, hallucinerende mensen op een boot en allerlei andere ingewikkelde verhaallijnen. Ik dacht dat soaps draaiden om een jongen die een meisje leuk vindt, maar dit haar niet durft te vertellen en daarom via allerlei omwegen haar hart probeert te veroveren. En dat ze uiteindelijk elkaar de liefde verklaren en de verhaallijn gewoon een happy end heeft. Dat was bij GTST totaal niet het geval.' aldus Erland Galjaard.
'Ik heb toen ingegrepen en ervoor gezorgd dat de scriptschrijvers vervangen werden. Ik kan me namelijk voorstellen dat als je jarenlang aan een serie schrijft, je totaal geen inspiratie meer hebt voor nieuwe verhaallijnen en daarom maar allerlei bizarre verhaallijnen gaat bedenken. Daarnaast heb ik enkele scriptdoktoren over laten komen en die zeiden precies wat ik al dacht: het was allemaal veel te donker en onrealistisch geworden.'
Vervolgens werd het roer omgegooid. 'Er kwam een nieuwe familie in. Iets wat geweldig heeft uitgepakt. Daarnaast zijn er meer buitenopnames gekomen en is het allemaal veel lichter geworden. Bovendien worden er nu enkel nog makkelijk te begrijpen verhaallijnen geschreven. Ik wil dat de kijker begrijpt waar de verhaallijn over gaat. Vandaar dat de nadruk is komen te leggen op realistische, makkelijke verhaallijnen. En dat werkt.'
Tja, daar begint het al. Je kijkt er nooit naar, hebt er ook totaal niets mee, maar levert er wel kritiek opquote:'Ik heb zelf helemaal niets met soap. Ik kijk het ook nooit.
Voor iemand die nooit naar soaps kijkt is het natuulijk verbazingwekkend om zulke dingen te zien. En die verhaallijn op die boot was ook iets té vergezocht (wat ik in het vorige topic al aangaf). Maar je hoeft geen gymnasium te hebben gedaan om een soapverhaal te snappenquote:Twee jaar geleden ging het echter helemaal mis met de kijkcijfers van Goede tijden Slechte tijden. Ik ben het toen een tijdje gaan volgen en zat echt met verbazing de serie te volgen. Het was allemaal veel te donker en veel te ver gezocht. Wat ik zag waren halfdode, hallucinerende mensen op een boot en allerlei andere ingewikkelde verhaallijnen.
Dat is het geval bij een telenovelle, prutser!quote:Ik dacht dat soaps draaiden om een jongen die een meisje leuk vindt, maar dit haar niet durft te vertellen en daarom via allerlei omwegen haar hart probeert te veroveren. En dat ze uiteindelijk elkaar de liefde verklaren en de verhaallijn gewoon een happy end heeft.
Omdat het een soap is en géén telenovelle, waar alles binnen 200 afleveringen wordt afgerond!quote:Dat was bij GTST totaal niet het geval.' aldus Erland Galjaard.
Dat is niet waar: de prutsers die nu verantwoordelijk zijn voor de verhaallijnen waren dat ook al rond seizoen 14. De uitvoerend producenten (Vivian Pieters en Gerd Jan van Dalen) zijn de laan uitgestuurd. Maar ja, het is ook heel moeilijk om dat uit elkaar te houdenquote:'Ik heb toen ingegrepen en ervoor gezorgd dat de scriptschrijvers vervangen werden.
Goh, de beste man kan zich iets voorstellenquote:Ik kan me namelijk voorstellen dat als je jarenlang aan een serie schrijft, je totaal geen inspiratie meer hebt voor nieuwe verhaallijnen en daarom maar allerlei bizarre verhaallijnen gaat bedenken.
Tja, alsof die "scriptdoktoren" die speciaal zijn ingevlogen vanuit Amerika gaan zeggen dat het een goede serie is, terwijl ze met hun "tips and tricks" er dik aan kunnen verdienenquote:Daarnaast heb ik enkele scriptdoktoren over laten komen en die zeiden precies wat ik al dacht: het was allemaal veel te donker en onrealistisch geworden.'
De familie Huygens was best wel oké en ook een factor geweest in de wederopstanding van GTST. Oké, Galbak heeft één keer gelijk. Maar die extra buitenopnames en lichtjes zijn er alleen maar gekomen omdat-ie het 'te donker' vond.quote:Vervolgens werd het roer omgegooid. 'Er kwam een nieuwe familie in. Iets wat geweldig heeft uitgepakt. Daarnaast zijn er meer buitenopnames gekomen en is het allemaal veel lichter geworden.
Dat is ons inmiddels duidelijk geworden. Zelfs Sesamstraat is tegenwoordig spannender dan het huidige GTSTquote:Bovendien worden er nu enkel nog makkelijk te begrijpen verhaallijnen geschreven.
Het is inmiddels zó gemakkelijk geworden, dat je een jaar van te voren al haast kunt vertellen waar het komend seizoen over zal gaanquote:Ik wil dat de kijker begrijpt waar de verhaallijn over gaat. Vandaar dat de nadruk is komen te leggen op realistische, makkelijke verhaallijnen. En dat werkt.'
Hij zat in seizoen 15 t/m 18. Hier stond hij vooral bekend als "de bolle detective".quote:Op donderdag 1 november 2012 12:23 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Hij heeft vrij lang in de serie gezeten toch?
quote:Op donderdag 1 november 2012 16:36 schreef Frey het volgende:
[..]
Hij zat in seizoen 15 t/m 18. Hier stond hij vooral bekend als "de bolle detective".
Hij heette bij het klooster trouwens nog Busman in plaats van Bloemers.quote:
Toch wel een vrij lange periode danquote:
quote:Hier stond hij vooral bekend als "de bolle detective".
quote:Op donderdag 1 november 2012 18:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[ afbeelding ]
Bruni Heinke (Helen Helmink) en Manfred de Graaf (rechts, Martin Helmink) in een oudere serie (Dagboek van een Herdershond).
Net zoals Meerdijk Middendam heette vroegerquote:Op donderdag 1 november 2012 16:57 schreef Frey het volgende:
[..]
Hij heette bij het klooster trouwens nog Busman in plaats van Bloemers.
Harmsenquote:Op donderdag 1 november 2012 18:57 schreef Frey het volgende:
Misschien wel de 2 beste afleveringen uit seizoen 16:
Ludo![]()
En de bolle detective.
Harmsen![]()
Jammer dat deze upload schijnbaar niet helemaal goed is gegaan.
"Het slechte wordt altijd bestraft," aldus de schrijvers. Dus dit is de 'straf' die Bing moet ondergaan voor het feit dat hij Jack heeft aangereden en daarover heeft gelogen.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:34 schreef douche-eendje het volgende:
Zeg, vraagje. Is bing zijn hodgkin het "effect" van de aanrijding, verzonnen door de schrijvers karma-etc verhaal?
Ik dacht juist "Het slechte wordt nooit bestraft en de meest irritante karakters komen overal mee weg" volgens de schrijvers de mentaliteit was?quote:Op donderdag 1 november 2012 20:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
"Het slechte wordt altijd bestraft," aldus de schrijvers. Dus dit is de 'straf' die Bing moet ondergaan voor het feit dat hij Jack heeft aangereden en daarover heeft gelogen.
quote:Op donderdag 1 november 2012 20:42 schreef Frey het volgende:
Ik moet wel zeggen dat de aflevering hier vandaag zeer goed is besproken. Geeft perfect weer wat er gebeurde.
quote:Op donderdag 1 november 2012 20:42 schreef Frey het volgende:
Ik moet wel zeggen dat de aflevering hier vandaag zeer goed is besproken. Geeft perfect weer wat er gebeurde.
Ai, dat is niet bestquote:Op donderdag 1 november 2012 20:44 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]Valt me inderdaad redelijk tegen. Al heb ik zelf niet gekeken door de nasleep van een indirect sterfgeval hier.
Thanks man.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:45 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ai, dat is niet bestSterkte!
Hoezo?quote:Op donderdag 1 november 2012 21:00 schreef ArnieAlberts het volgende:
Iemand die het blik uit seizoen 7 plus de blooper-tape uit 1997 wil hebben voor enkel de verzendkosten van 6,75 euro?
Die heb ik al.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:00 schreef ArnieAlberts het volgende:
Iemand die het blik uit seizoen 7 plus de blooper-tape uit 1997 wil hebben voor enkel de verzendkosten van 6,75 euro?
quote:Op donderdag 1 november 2012 20:44 schreef PeterKelder het volgende:
[..]![]()
![]()
Tip: kijk iedere dag naar seizoen 1 van Onderweg naar Morgen op Best24. Dan zit je gewoon te genieten![]()
![]()
Wat dat betreft mag Aysen haar straf ook weleens krijgen.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
"Het slechte wordt altijd bestraft," aldus de schrijvers. Dus dit is de 'straf' die Bing moet ondergaan voor het feit dat hij Jack heeft aangereden en daarover heeft gelogen.
Hahaquote:Op donderdag 1 november 2012 23:30 schreef LetsGame het volgende:
PeterKelder en ik volgen Onderweg naar morgen (waag het ONM te noemen) via Best24(.nl) sinds 12 oktober en het is geweldig!
heb in geen tijden meer zo een goede serie gevolgd en het zijn 2 nieuwe afleveringen per werkdag!
na seizoen 1 wordt ook meteen seizoen 2 uitgezonden (begin volgend jaar denk ik)!
Wat mij betreft ookquote:Op vrijdag 2 november 2012 02:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag Aysen haar straf ook weleens krijgen.
Ik twijfel toch over het feit of Bing doodgaat en zodoende de serie verlaat...quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:06 schreef TheVulture het volgende:
Haar straf is dat degene op wie ze verliefd is dood gaat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 november 2012 20:24 schreef PicoMMP in het Livetopic het volgende:
[..]
Lucas en Lorena zijn hartsvriendinnen, maar het zou een behoorlijke plottwist zijn als Lorena het voor elkaar krijgt om met haar heerlijke boezem die gast weer de kast in te duwen.
Een grote belediging voor de heer Alberts Juniorquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:17 schreef ArnieAlberts het volgende:
...Ik zeg dat Jack op wereldreis gaat en op zee verdwaalt/zoek/vermist raakt. De Arnie van de latere jaren.
Dus er is een vacature open... Wat zeg je ervan, PeterKelder?quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:27 schreef PeterKelder het volgende:
Ach, ik lees net dat (juffie) Jantien van der Meer nu ook weg is bij GTSTZe beginnen het eindelijk te leren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |