Bro-tip:quote:Op donderdag 1 november 2012 21:46 schreef Pastapipos het volgende:
Foto's van je eigen rug maken is bijna onmogelijk
/dagboek
/klaagbaak
Gedaan. Blurry fotosquote:Op donderdag 1 november 2012 21:50 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Bro-tip:
Front camera van een smartphone. Met de rug naar de spiegel en een foto van de spiegelreflectie maken.
Bij daglicht ook? Dan een betere telefoon kopenquote:Op donderdag 1 november 2012 21:51 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Gedaan. Blurry fotosEn heb ook nog wel dslr enzo, maar dat is zoveel gedoe voor even een progress fotootje. Dus heb mn moeder maar even de smartphone uitgelegd
In de gym, maar dat ligt niet aan de camera, maar aan het over de schouder fotograferenquote:Op donderdag 1 november 2012 21:55 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Bij daglicht ook? Dan een betere telefoon kopen
Ik lees dit net nog terug.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vooral omdat Stereo eens vertelde dat eiwitten de morgen na de training belangrijk kunnen zijn.
Top! Duidelijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik lees dit net nog terug.
Nou, hangt voornamelijk van je doelen af. Als je alles op vetverbranding wil gooien in die periode dan moet je natuurlijk vasten.
Als je niet voor niets getraind wil hebben (je traint voor opbouw of behoud), en je gooit het daarop, dan moet je vreten.
Je spiersynthese en -afbraak is verhoogd de 32-48 uur na je training, door je trainingsprikkel. Wat je ermee doet mag je helemaal zelf bepalen.
Maar ik vraag mij dan af hé. Is dit niet belangrijk om te onthouden? http://www.leangains.com/(...)-make-me-hungry.htmlquote:Op donderdag 1 november 2012 22:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik lees dit net nog terug.
Nou, hangt voornamelijk van je doelen af. Als je alles op vetverbranding wil gooien in die periode dan moet je natuurlijk vasten.
Als je niet voor niets getraind wil hebben (je traint voor opbouw of behoud), en je gooit het daarop, dan moet je vreten.
Je spiersynthese en -afbraak is verhoogd de 32-48 uur na je training, door je trainingsprikkel. Wat je ermee doet mag je helemaal zelf bepalen.
Zover ik weet, is IF hormonaal voordeliger als je én vet wilt verbranden én spier aan wilt zetten.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je raakt niks kwijt door IF. Je raakt vet kwijt door de energiedeficientie die je creeëert met IF.
Als je in je feeding window alsnog boven je TDEE gaat zitten, moet de overtollige energie opgeslagen worden. In de vorm van glycogeen, vet etc.
Martin Berkhan heeft wel massa aangezet, maar wellicht dat het zonder IF meer had kunnen zijn?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zover ik weet, is IF hormonaal voordeliger als je én vet wilt verbranden én spier aan wilt zetten.
De meeste ongetrainde figuren boven de 30 zitten toch al rond de 20%. Als je 15% of lager zit, zit je al in de top 10%.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:01 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk dat volle maag, poep, leverglycogeen en natrium de grootste acute dikmakers zijn idd.
Visceraal vet wordt op een glijdende schaal pas een probleem, te veel te lang is nooit goed. Maar 't is niet te zeggen van, onder deze bf% niks aan de hand, boven deze bf% een verhoogd risico etc.
Maar ik zie het probleem niet als een voor de rest gezond iemand een jaartje tussen 15-20 bf% bulkt bijvoorbeeld.
De vraag is dan, wat de spreiding is in hun studies.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ook een goed punt. De formules voor metabolismes (Katch-McArdle, Harris-Benedict etc.) zijn gebaseerd op meetpunten van een boel mensen, en daar dan door de onderzoekers een regressielijn doorheen gejast zodat ze op 1 formule voor die regressielijn als gemiddelde komen.Dus de kans dat je niet precies op die formule zit is oneindig groot.
![]()
[ afbeelding ]
(als visueel voorbeeld)
En hoe meer je afwijkt van 'normaal' qua lengte, gewicht etc. hoe onnauwkeuriger de formules worden.
Dat heeft toch niks mee te maken met wat ik zei? Ontbijt is niet giftig, het is gewoon eten in de ochtend.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Maar ik vraag mij dan af hé. Is dit niet belangrijk om te onthouden? http://www.leangains.com/(...)-make-me-hungry.html
Ja duh, grootquote:Op donderdag 1 november 2012 23:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
De vraag is dan, wat de spreiding is in hun studies.
Ik zeg niet dat IF daar niet geschikt voor is, ik zeg dat als je Berkhan's protocol tweakt dat je de ochtend na een trainingsdag *wel* gewoon ontbijt eet, dat dat idealer is voor én vet verbranding én spier aanzetten (denk ik dus, vanwege de argumentatie die ik gaf. Is maar een theorie die nooit direct weersproken is, dus ik was er benieuwd naar).quote:Op donderdag 1 november 2012 23:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zover ik weet, is IF hormonaal voordeliger als je én vet wilt verbranden én spier aan wilt zetten.
Nevermind, ik interpreteer dat artikel altijd verkeerd.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks mee te maken met wat ik zei? Ontbijt is niet giftig, het is gewoon eten in de ochtend.
Okiquote:Op donderdag 1 november 2012 23:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nevermind, ik interpreteer dat artikel altijd verkeerd.
Dan kun je dus ook prima om 13:00 de volgende dag beginnen met eten en alsnog fasten. Eten vanaf 13 tot 21 en daarna fasten.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat IF daar niet geschikt voor is, ik zeg dat als je Berkhan's protocol tweakt dat je de ochtend na een trainingsdag *wel* gewoon ontbijt eet, dat dat idealer is voor én vet verbranding én spier aanzetten.
Je traint voor je trainingsprikkel. Dan moet je die ook stimuleren als die nog effect heeft (0 tot 32-48 uur na je training). Train anders niet, denk ik dan. Als er geen verhoogde spiersynthese is door training op de rest van de dagen, kun je prima 's ochtends vasten.
waarom zou je je spiersynthese laag en spierafbraak hoog willen houden tussen wakker worden en 13:00 ?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dan kun je dus ook prima om 13:00 de volgende dag beginnen met eten en alsnog fasten. Eten vanaf 13 tot 21 en daarna fasten.
Zoals ik al zei, je spierremodellering is verhoogd van 0 tot 32-48 uur na je training.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Welke windows zijn nou het meest optimaal als het gaat om voldoende voedsel voor de muzlez?
Dus dan kun je toch prima fasten en de volgende dag om 13 beginnen met eten?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je spierremodellering is verhoogd van 0 tot 32-48 uur na je training.
Wanneer je uitgaat van 48 uur en je traint drie keer per week, dan zou je niet meer aan fasten toekomen?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je spierremodellering is verhoogd van 0 tot 32-48 uur na je training.
Omdat 13 - 21 een fijner window is?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
waarom zou je je spiersynthese laag en spierafbraak hoog willen houden tussen wakker worden en 13:00 ?
Dat is een goeie. Ik ben zelf van plan om in mijn IF-bulk na mijn laatste maaltijd eenc asseine shake naar binnen te gieten. Dat houdt je in ieder geval voor een paar uur anabool.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat heb ik ook geleerd ja. IF doe ik voornamelijk omdat het fit voor mij en voor de overige voordelen. Ik weet echter niet hoe ik mijn bulk ga aanpakken (IF of anders). Vooral omdat Stereo eens vertelde dat eiwitten de morgen na de training belangrijk kunnen zijn.
Dat zou je haast zeggen he? Echter de spiermodellering bereikt een piek ergens tussen de 4 en 24 uur na je training, en neemt daarna snel af. Zo rond de 36-48 uur is er vaak nog wat activiteit meetbaar, maar is (in mijn interpretatie van de data) te verwaarlozen. Daarom kun je IF alweer beginnen de tweede ochtend na je trainingsdag, als je dat zou willen.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:56 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Wanneer je uitgaat van 48 uur en je traint drie keer per week, dan zou je niet meer aan fasten toekomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |