abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 augustus 2002 @ 11:02:31 #1
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5488366
Ik zie dat deze 'saviors of Rock n' Roll' nog geen eigen topic hebben...

The White Stripes zijn broer en (stief-?)zus òf man en (ex-?)vrouw Jack White en Meg White (niemand weet precies wat hun relatie is, in concert heeft Jack het altijd over z'n zusje). Ze komen uit Detroit (Yeah Baby!), en in 1999 kwam hun eerste cd uit: The White Stripes:

In 2000 volgde De Stijl:

Afgelopen jaar braken ze definitief door met White Blood Cells (2001), met daarop de topper "Dead Leaves And The Dirty Ground":

Met hun minimalistische rock (Meg speelt drums, Jack gitaar, zang en soms keyboards) behalen ze maximaal resultaat, en hebben ze de de rock 'n roll op hun eigen wijze nieuw leven ingeblazen. Vergelijkbaar met: The Strokes, Black Rebel Motorcycle Club, en wat verder terug The Stones en The Doors...

Go check 'em out!

Met dank aan Dinosaur_Sr

[Dit bericht is gewijzigd door habermas op 22-08-2002 14:01]

[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
  donderdag 22 augustus 2002 @ 11:13:17 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5488458
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 11:02 schreef habermas het volgende:

The White Stripes zijn broer en (stief-?)zus òf man en (ex-?)vrouw Jack White en Meg White (niemand weet precies wat hun relatie is, in concert heeft Jack het altijd over z'n zusje).

Uit een officieel document op het Internet onlangs is gebleken dat ze getrouwd zijn... Als dat niet het geval is, dan sleep ik de Popquiz redactie voor de rechter om het punt dat ik verloren heb bij het foutief beantwoorden van een vraag daarover terug te eisen.
pi_5488462
gave band
maar vergelijkbaar met de strokes en de brmc? naaaa meer met oude garagerock en de oude stones idd
yankee charlie dinges
  donderdag 22 augustus 2002 @ 11:15:10 #4
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_5488482
Ik heb hun CD 'White Bloodcells' ofzo al een tijdje, en ik vind het qua stijl erg te vergelijken met The Presidents of the USA: scherpe, soms wat dom overkomende teksten.

Ik geloof dat ze met 'Hotel Yorba' nog in de top40 hebben gestaan.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_5488677
Wat ik van de White Stripes gehoord heb vind ik wel aardig, maar wat wordt er toch vreselijk overdreven geschreven over deze band in de pers. Sowieso, tegenwoordig denk ik bij elke nieuwe band die weer eens als "redders van de rock en roll" worden aangeprezen alleen maar "Ja ja, het zal wel weer...".
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5490098
quote:
[b]

grrrr, waarom pakt 'ie die plaatjes niet?

doe es [ img ]url van het plaatje[/ img ] , maar dan zonder de spaties. moet toch lukken....

En ontopic. Vind 'De Stijl' een heel mooi geluid hebben. Ont_zet_tend weinig compressie, en dus een weergaloos 'hard' gitaargeluid. Minder is soms meer

donderdag 22 augustus 2002 @ 15:23:26 #7
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5491834
Nu ik er zo over nadenk, hun sound komt nog het meest overeen met bands als The Velvet Underground ("I'm Waiting For The Man") en Iggy Pop/The Stooges ("Search & Destroy", "No Fun", "I Wanna Be Your Dog")

Mocht je die nummers nog niet kennen, direct checken...

[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
pi_5492426
De redders van de Rock 'n Roll zijn ze niet maar lekkere muziek maken ze zeker.
Vond die aflevering van Loladamusica over hun ook erg leuk om te zien.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_5497749
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 11:13 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Uit een officieel document op het Internet onlangs is gebleken dat ze getrouwd zijn... Als dat niet het geval is, dan sleep ik de Popquiz redactie voor de rechter om het punt dat ik verloren heb bij het foutief beantwoorden van een vraag daarover terug te eisen.

ik sprak in november na afloop van een concert van the dirtbombs (andere heel aardige band uit detroit) jim diamond, bassist voor deze band en geluidstovenaar in de studio. hij zei dat het jack en meg ooit wat hadden gehad maar dat ze nu gewoon bevriend zijn en in dezelfde band spelen. jack white heeft een relatie met macy bolen van the von bondies, trouwens ook een hele leuke band uit de al eerder genoemde stad. the von bondies komen begin september naar nederland. ga ze zien!
  donderdag 22 augustus 2002 @ 23:02:32 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5497947
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:48 schreef Tony het volgende:

[..]

ik sprak in november na afloop van een concert van the dirtbombs (andere heel aardige band uit detroit) jim diamond, bassist voor deze band en geluidstovenaar in de studio. hij zei dat het jack en meg ooit wat hadden gehad maar dat ze nu gewoon bevriend zijn en in dezelfde band spelen.

Ik zal de info aan mijn goede vriend Johnny Cochran doorspelen, de popquiz redactie mag wat mij betreft al beginnen te zweten.
  zondag 25 augustus 2002 @ 14:08:33 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_5527312
hier wordt wel wat over de White stripes gepraat.
Ik vind ze dus ook erg goed, heb alle lp's (jawel, die zwarte vinylschijven, oh sorry, 2 zwarte en 1 knalrode). Heerlijk hoe dat klinkt met zo'n minimale bezetting.

Wat betreft het 'redden van de rock'n'roll': rock'n'roll schijnt tegenwoordig een live dj nodig te hebben
Waar White stripes mee bezig zijn is het teruggaan naar de basics, overigens samen met al eerder genoemde Strokes en nog een aantal... gewoon puur zoals het hoort, zonder opsmuk.

zondag 8 september 2002 @ 01:36:00 #12
22259 Fogerty
slapende account
pi_5703483
Heb toch ook maar eens wat van ze geluisterd. Ik wilde eerst niet, want ze werden naar mijn zin te erg bejubeld en bewierookt in de diverse bladen. Maar de nieuwsgierigheid wint het toch he

Ze zijn wel leuk! Het hangt een beetje van mijn stemming af, soms vind ik het rommelige baggerherrie, maar vaak heb ik best zin in rommelige baggerherrie

Hieperdepiep hoera!
pi_5703533
'Fell in love with a girl' is een erg leuk nummer ja!
pi_5704714
ik vraag me eigelijk af wat die lui met rood en wit hebben, ze lopen al;tijt in rood/witte kleren, ze gebruiken rood/witte instrumenten etc.
pi_5704751
wat zijn eigenlijk de leukste/mooiste nummers van the white stripes?

ben nou toch wel nieuwschierig geworden

Er
is
nochtans
H O O P
  zondag 8 september 2002 @ 11:02:14 #16
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5705051
Hangt er vanaf, maar dit zijn mijn favo's:

Dead Leaves And The Dirty Ground, Fell In Love With A Girl, I Think I Smell A Rat, Jolene, Apple Blossom, Let's Build A Home

pi_5706652
quote:
Op zondag 08 september 2002 09:45 schreef LenL het volgende:
ik vraag me eigelijk af wat die lui met rood en wit hebben, ze lopen al;tijt in rood/witte kleren, ze gebruiken rood/witte instrumenten etc.
Dat is gewoon hun 'thing'
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 20 september 2002 @ 15:00:10 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_5895059
Ik hoorde laatst toevallig dat er een 4e album aankomt, opgenomen voor 9000 dollar Zal wel lekker hi-tech klinken dus Ik ben benieuwd... natuurlijk ga ik die ook op lp kopen, dat hoort gewoon bij hun.

Oja ik kocht laatst een 7" van Different stripes, staan 3 nummers van de White stripes op maar dan op een 'andere' manier gespeeld... beetje midi achtig soms Klinkt wel grappig voor een keer.

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 20-09-2002 15:02]

pi_5895083
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:00 schreef ranja het volgende:
Ik hoorde laatst toevallig dat er een 4e album aankomt, opgenomen voor 9000 dollar Zal wel lekker hi-tech klinken dus Ik ben benieuwd... natuurlijk ga ik die ook op lp kopen, dat hoort gewoon bij hun.
Idd, brit-pop hoor je gewoon als plaat te beluisteren .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  vrijdag 20 september 2002 @ 15:03:05 #20
13973 ranja
image means nothing
pi_5895102
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:02 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Idd, brit-pop hoor je gewoon als plaat te beluisteren .

brit pop?
niet bepaald...
pi_5895177
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:03 schreef ranja het volgende:

brit pop?
niet bepaald...

Tja, zo noem ik het maar voor het gemak, waar zou jij het onder plaatsen dan?
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  vrijdag 20 september 2002 @ 15:16:25 #22
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5895350
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:07 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Detroit garage-rock komt er 't dichtst bij denk ik...
pi_5895494
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:16 schreef habermas het volgende:

Detroit garage-rock komt er 't dichtst bij denk ik...

Tja, dat gaat me weer iets te ver.
  vrijdag 20 september 2002 @ 15:51:31 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_5895893
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:07 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Garage rock is toch een betere benaming.

Maar het minste wat je van een brit-pop band mag verwchten is toch wel dat ze.... brits zijn.

pi_5904764
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:00 schreef ranja het volgende:
Oja ik kocht laatst een 7" van Different stripes, staan 3 nummers van de White stripes op maar dan op een 'andere' manier gespeeld... beetje midi achtig soms Klinkt wel grappig voor een keer.
ik zag hem staan bij get records...

ik heb in tilburg de 7" van de Diff'rent Strokes al geluisterd (goh waar zouden dat covers van zijn), het klonk wel grappig maar ik vond het niet de moeite waard om te kopen eigenlijk.

ik snap ook wel wat je bedoelt met 'midi' achtig ja

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 september 2002 @ 19:43:54 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_5910721
Goeie band.

Maar geen wereldwonder.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 januari 2003 @ 23:05:15 #27
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7749642
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:48 schreef Tony het volgende:

[..]

ik sprak in november na afloop van een concert van the dirtbombs (andere heel aardige band uit detroit) jim diamond, bassist voor deze band en geluidstovenaar in de studio. hij zei dat het jack en meg ooit wat hadden gehad maar dat ze nu gewoon bevriend zijn en in dezelfde band spelen. jack white heeft een relatie met macy bolen van the von bondies, trouwens ook een hele leuke band uit de al eerder genoemde stad. the von bondies komen begin september naar nederland. ga ze zien!

Ah ja... Ik heb nu eindelijk dat zogenaamde bewijs gevonden dat ze getrouwd zijn dat over het Internet circuleerde, zal dan hoogstwaarschijnlijk een vervalsing zijn...
  maandag 6 januari 2003 @ 23:09:41 #28
13973 ranja
image means nothing
pi_7749772
Ik heb inmiddels een live-album, ook op lp, aan de verzameling toegevoegd... I think I smell a hype heet-ie en daarop staat ook Jolene
  dinsdag 7 januari 2003 @ 00:34:55 #29
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_7751893
Erg leuke band ja!
MAAR een vergelijking met de legendarische The Doors vind ik toch wel even te veel eer.. het heeft niet het typische Doors-geluid, alhoewel TWS ook wel behoorlijk wat blues rock invloeden heeft en wat minimalistischer is dan de hedendaagse bands.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 7 januari 2003 @ 16:12:18 #30
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_7758063
schitterende groep_O_. Ik heb meteen alle drie de CD's gekocht.
En als je ze live ziet zijn ze nog veel beter (gezien op werchter). Meg, die drumt maar veel drummen is er eigenlijk niet aan, het is vooral jack white die enkel met zijn gitaar, afgwisseld met keyboard, volledige nummers in elkaar steekt, met zoveel gevoel... Ik vond het echt overweldigend.

de beste nummers vind ik apple blossom, sugar never tasted so good, i think i smell a rat en dead leaves and a dirty ground.

woensdag 19 februari 2003 @ 23:17:14 #31
13973 ranja
image means nothing
pi_8596610
Van de mailinglist:
quote:
The White Stripes are proud to present their fourth album, "Elephant", to the American public on April 1st...no joke. The record will be available in the UK one day earlieir on March 31st. The Japanese people get the biggest treat with a release date of March 19th.

As for the "Elephant" album itself, the Stripes pulled all the stops and made it a double LP for wider, deeper grooves that results in a better listening experience for you, the skeptical music consumer. There will also be six, count 'em, SIX (6!) different album covers. When arranged in a proper pattern, they tell you where to find the third sword in "Zelda". Seriously.

Ik ben benieuwd...
pi_8598379
Enige wat ik ervan ken is 'Fell in love with a girl', maar die is echt geweldig (ook die clip)
Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
pi_8598932
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:17 schreef ranja het volgende:
Van de mailinglist:
[..]

Ik ben benieuwd...

Het is een HEEL erg leuke plaat.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_8612183
Nieuwe plaat gepland voor april. Wordt een sterke, zoals het zich laat aanzien.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8652553
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 00:28 schreef Rembooo het volgende:
Enige wat ik ervan ken is 'Fell in love with a girl', maar die is echt geweldig (ook die clip)
Michel Gondry

Het nieuwe album heet Elephant en is vervroegd van 8 naar 1 april geloof ik omdat ie al overal op internet te vinden is (mijn soulseek is ook al bezig heh)

zaterdag 22 februari 2003 @ 19:46:20 #36
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_8652998
ik heb het nieuwe album al geplukt van internet....klinkt weer goed!
pi_8667638
Het knappe is dat de nummers ondanks de eenvoud van de melodieën toch nog veel verrassing hebben.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 12 maart 2003 @ 20:03:50 #38
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9071962
Wat zie ik daarjuist met mijn lodder oog in de humo. de nieuwe singel is uit ("seven nations army"). Heeft er iemand het nummer al gehoord?
Ik zie juist dat ze het sebiet op studio brussel gaan draaien
  woensdag 12 maart 2003 @ 20:24:04 #39
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9072473
heb het juist gehoord.
weer een zalig nummerke, anders en toch weer zo typisch Jack White.
pi_9391198
woensdag 21 mei staan ze in de Paradiso....

kaartjes gaan in de vvk vanaf zaterdag aanstaande (29 maart dus) voor 16 euro (+servicekosten +lidmaatschap +jasophangen dus eigenlijk rond de 20 )

jeuj!

pi_9452057
Ik heb zojuist de nieuwe cd en mijn kaartje voor 21 mei gehaald. Na 1 luisterbeurt kan ik wel zeggen dat dit weer een juweeltje is geworden.
pi_9453119
aaargh dan heb ik examen
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_9453494
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 18:36 schreef spacemangraig het volgende:
aaargh dan heb ik examen
cancel it
pi_9453785
Gewoon gaan, ik heb de 22ste ook een tentamen.
pi_9456135
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 19:12 schreef r0p het volgende:
Gewoon gaan, ik heb de 22ste ook een tentamen.
maar natuurlijk, landelijk examen missen voor een concert van the White Stripes why not
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
  dinsdag 1 april 2003 @ 01:22:50 #46
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9501876
is "elephant" al uit? of wanneer komt hij uit in de winkel, weet er iemand dat?
  dinsdag 1 april 2003 @ 02:24:40 #47
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9502279
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:22 schreef placebeau het volgende:
Zeer binnenkort.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 1 april 2003 @ 08:11:39 #48
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_9502849
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:22 schreef placebeau het volgende:
Ik heb hem al in de winkel zien liggen, Plato en Sounds in Rotterdam hebben hem in ieder geval al.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  dinsdag 1 april 2003 @ 10:55:17 #49
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_9505288
Vind the White Stripes wel grappig, maar het is zo'n 1000 in een dozijn bandje...tenminste in de jaren 60 had het een 1000 in een dozijn bandje geweest.

Maar aangezien al die jaren 60 bandjes niet meer bestaan zijn ze 'anders'

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:38:53 #50
13973 ranja
image means nothing
pi_9506097
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 08:11 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

Ik heb hem al in de winkel zien liggen, Plato en Sounds in Rotterdam hebben hem in ieder geval al.

Ik moet wel de lp versie hebben natuurlijk
Die ook al gezien?
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:40:01 #51
13973 ranja
image means nothing
pi_9506116
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 10:55 schreef Vamos het volgende:

Precies, aangezien de alternatieve rockmuziek op een bepaald moment vooral bestond uit Linkin park en Limp bizkit-klonen had 'de wereld' hun echt nodig... de redders van de rock'n'roll dus wat mij betreft
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:56:24 #52
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9506443
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 10:55 schreef Vamos het volgende:
Vind the White Stripes wel grappig, maar het is zo'n 1000 in een dozijn bandje...tenminste in de jaren 60 had het een 1000 in een dozijn bandje geweest.

jamaar, 't is niet omdat ze dezelfde soort muziek maken als die duizend andere, dat ze er niet bovenuit kunnen steken. Ik reken ze tot de betere in het (zo noemen de anti's het tegenwoordig graag) "the"-genre
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:43:25 #53
2889 Zander
He's gone
pi_9513362
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 11:40 schreef ranja het volgende:
Precies, aangezien de alternatieve rockmuziek op een bepaald moment vooral bestond uit Linkin park en Limp bizkit-klonen had 'de wereld' hun echt nodig...
Nou ja, het is een stuk aangenamer dan Limp Bizkit, dat zeker. Maar nu hoor ik elke keer als ik Plato binnenstap weer het zoveelste rockbandje dat de sixties maar weer eens een keer herkauwt, het liefst met een zanger die een zo natuurgetrouw mogelijke imitatie van Lou Reed of Iggy Pop doet. Of 'we' nou echt beter af zijn daarmee..

Geldt overigens niet echt voor de White Stripes, die toch wel erg aardige muziek maken.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:45:16 #54
13973 ranja
image means nothing
pi_9513414
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:43 schreef Zander het volgende:

[..]

Nou ja, het is een stuk aangenamer dan Limp Bizkit, dat zeker. Maar nu hoor ik elke keer als ik Plato binnenstap weer het zoveelste rockbandje dat de sixties maar weer eens een keer herkauwt, het liefst met een zanger die een zo natuurgetrouw mogelijke imitatie van Lou Reed of Iggy Pop doet. Of 'we' nou echt beter af zijn daarmee..

Geldt overigens niet echt voor de White Stripes, die toch wel erg aardige muziek maken.

Bij elke stroming krijg je weer kaf en koren natuurlijk. Zo vind ik Interpol weer een stuk minder en The D4 erg goed, al is de gemiddelde publieke (lees: Oor) belangstelling precies andersom.
pi_9515496
The White Stripes, The Kills, Interpol en The Strokes zijn wat mij betreft de toppers van deze "nieuwe generatie".
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 1 april 2003 @ 17:22:27 #56
13973 ranja
image means nothing
pi_9515821
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 17:10 schreef methodmich het volgende:
The White Stripes, The Kills, Interpol en The Strokes zijn wat mij betreft de toppers van deze "nieuwe generatie".
dan vraag ik me af of je The D4, Ikara colt, The von bondies en, vooruit, The raveonettes kent?
pi_9516317
Ikara Colt vind ik absoluut niet goed, The Raveonettes overgehypt... The Von Bondies gaan er mee door, The D4 ken ik idd niet.
www.thuisuiteten.nl
pi_9538540
hype of niet... ik heb mijn kaartje. ik wil ze wel eens zien
  woensdag 2 april 2003 @ 21:02:05 #59
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9544652
the vines vind ik ook super, the hives al veel minder, teh raveonettes ook goed, de rest die je daar opsoms ken ik niet echt.
Heeft er trouwens iemand zin om geld te storten om achter "elephant" te gaan? dank bij voorbaat. In knack focus werd hij alleszins zeer warm onthaald.
pi_9564665
The Vines was pas echt een hype die onterecht was... Da's echt stukken minder dan de rest.
www.thuisuiteten.nl
pi_9565276
quote:
Op donderdag 3 april 2003 19:23 schreef methodmich het volgende:
The Vines was pas echt een hype die onterecht was... Da's echt stukken minder dan de rest.
the Hives daarentegen zijn geweldig!
  vrijdag 4 april 2003 @ 12:46:03 #62
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_9578217
Okay ik heb nu net elephant voor het eerst geluisterd en hij viel me zwaar tegen, voor mijn gevoel lang niet het niveau van W.B.C. Veel minder catchy melodieen enzo
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:15:31 #63
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9931458
Tja, heb nu alle vier de CD's al een tijdje, en hoewel ik ze alledrie geniaal vind, raak ik steeds meer verliefd op "de stijl" (dit is een cd-titel, voor de ws-leken). De nummers die er op staan zijn zoveel gevoeliger, zoveel directer, en raken mij de laatste tijd enorm. De teksten zeggen ook dikwijls precies wat ik dacht en de gitaarsolo's misschien zelfs nog meer.
Ah, misschien ben ik de laatste tijd wel in een wat minder opgwekte bui als wbc of elephant...
pi_9931759
De nieuwe single van de White Stripes is MTV superclip.

Als ze nou ook nog op TMF gedraaid worden kunnen we ze volgend jaar zien op de TMF-awards tussen alle breezerchickies.

Hmmzz....
pi_9931865
Alles leuk en aardig aan seven nation army, puike plaat,
maar die clip die kan niet hoor, ik word er hartstikke misselijk van!

Telkens dat irritante driehoekje, ik kan er niet meer dan 10 seconden naar kijken

dinsdag 22 april 2003 @ 13:28:00 #66
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9933225
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:36 schreef marsterretje het volgende:
Alles leuk en aardig aan seven nation army, puike plaat,
maar die clip die kan niet hoor, ik word er hartstikke misselijk van!

Telkens dat irritante driehoekje, ik kan er niet meer dan 10 seconden naar kijken

dat kun je niet zeggen, die clip is geniaal
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:29:51 #67
13973 ranja
image means nothing
pi_9933275
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:31 schreef -Wepeel2- het volgende:
De nieuwe single van de White Stripes is MTV superclip.

Als ze nou ook nog op TMF gedraaid worden kunnen we ze volgend jaar zien op de TMF-awards tussen alle breezerchickies.

Welk nummer is de single? Zou eens tijd worden dat ze de top 40 gaan halen.
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:31:43 #68
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_9933319
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:29 schreef ranja het volgende:

[..]

Seven Nation Army, met een ge-wel-dige clip.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_9937767
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:29 schreef ranja het volgende:

[..]

Weinig kans op met het hitparadeklimaat van Nederland...
www.thuisuiteten.nl
pi_9938478
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:16 schreef methodmich het volgende:

[..]

Weinig kans op met het hitparadeklimaat van Nederland...

Er zijn raardere dingen gebeurd. Zelfs Sepultura heeft ooit de top40 gehaald.
Hmmzz....
pi_9938939
10 jaar geleden lukte dat nog, nu niet meer ben ik bang.
www.thuisuiteten.nl
pi_9939632
Ik vind Seven Nation Army geweeeeeldig, op zich wel knap want ik ben meer een hiphop fan
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  dinsdag 22 april 2003 @ 19:25:33 #73
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_9942250
vind the white stripes echt geweldig... mijn pa heeft 2 cd's gekocht, omdat ik hun zo gaaf vond nu hebben we alleen de nieuwste nog niet, maar die ga ik zeker nog kopen!!
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  dinsdag 22 april 2003 @ 20:09:16 #74
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9943253
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 19:25 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
vind the white stripes echt geweldig... mijn pa heeft 2 cd's gekocht, omdat ik hun zo gaaf vond nu hebben we alleen de nieuwste nog niet, maar die ga ik zeker nog kopen!!
zeg, jij hebt echt wel een zalige muzieksmaak. Placebo en the white stripes zijn bij mij ook mijn twee favorieten (de enige twee groepen waarvan ik alle CD's in bezet heb). Blijkbaar ben ik niet de enige die zo over muziek denkt ...

onttopic: waar kun je op die clip stemmen, ik doe zeker mee. Niet alleen de white stripes muziek is zalig maar ook hun rood/zwart/wit stijl is de max. Zeker in de nieuwe clip en in het nieuwe cd-boekje. Op hun officiele site staat er ook een heleboel prachtig artwork waar ik geregeld mijn achtergrond op mijn computer mee versier.

pi_9945208
Seven Nation Army klinkt erg lekker! Dat deuntje zit nu al twee dagen in m'n hoofd. Binnenkort het hele album maar eens luisteren.
Experimenting technological differences
  dinsdag 22 april 2003 @ 22:03:09 #76
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_9946915
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 20:09 schreef placebeau het volgende:

[..]

zeg, jij hebt echt wel een zalige muzieksmaak. Placebo en the white stripes zijn bij mij ook mijn twee favorieten (de enige twee groepen waarvan ik alle CD's in bezet heb). Blijkbaar ben ik niet de enige die zo over muziek denkt ...

vind je zornik ook goed? heeft wel iets weg van placebo & muse...
  dinsdag 22 april 2003 @ 22:49:12 #77
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9948766
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 22:03 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

vind je zornik ook goed? heeft wel iets weg van placebo & muse...

Ik haat zornik
Je moet eens naar een interview luisteren van hem, da's echt geen toffe vent. Klinkt als muse-imitatie en ziet er uit als brian molko-imitatie. sorry, pijnlijk punt. Maar ik als Belg heb hem natuurlijk al te veel gehoord hé
maar goed, ik heb even naar je profiel gekeken, en je hebt een uitstekende filmsmaak ook. op vlak van muziek en filmsmaak ben je bijna mijn soulmate ( and soulmates never die )
  woensdag 23 april 2003 @ 13:09:41 #78
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_9958168
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 22:49 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik haat zornik
Je moet eens naar een interview luisteren van hem, da's echt geen toffe vent. Klinkt als muse-imitatie en ziet er uit als brian molko-imitatie. sorry, pijnlijk punt. Maar ik als Belg heb hem natuurlijk al te veel gehoord hé
maar goed, ik heb even naar je profiel gekeken, en je hebt een uitstekende filmsmaak ook. op vlak van muziek en filmsmaak ben je bijna mijn soulmate ( and soulmates never die )

haha ik sta met die zanger op de foto vond eik de bassist ook wel aardiger. Maar idd, ik had niet gezien dat je belg was, dat scheelt toch wel. Hier hoor je ze echt nooit, alleen als ik de cd aanzet... en das dan misschien ook maar goed ook!
pi_9958468
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 20:09 schreef placebeau het volgende:
Niet alleen de white stripes muziek is zalig maar ook hun rood/zwart/wit stijl is de max.
Ja de QOTSA beginnen dat wat te jatten

ze hadden ook patent moeten aanvragen op die kleuren ofzo

woensdag 23 april 2003 @ 13:22:37 #80
13973 ranja
image means nothing
pi_9958495
Gister de clip gezien. Gaaf en dat op MTV... had ook al de Donnas gezien met hun nieuwe clip... gaat de goeie kant op
pi_9958589
White stripes zijn eigenlijk toch best aardig moet ik bekennen..
Heb de nieuwe clip gezien, en het liedje gehoord ...
Niets legendarisch, maar toch wel zeker boven het top40-gemiddelde
  woensdag 23 april 2003 @ 14:16:58 #82
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9959849
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:09 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

haha ik sta met die zanger op de foto vond eik de bassist ook wel aardiger. Maar idd, ik had niet gezien dat je belg was, dat scheelt toch wel. Hier hoor je ze echt nooit, alleen als ik de cd aanzet... en das dan misschien ook maar goed ook!

Tja, Belg zijn op een Nederlands forum heeft zo zijn nadelen.

Maar we moeten ontopic blijven
Ik hoor zo kritiek op the white stripes van sommige mensen, dat jack eigenlijk helemaal niet kan zingen, maar dat heeft hij toch wel helemaalontkracht op elephant.
Ik hou ook enorm van de kille stem van meg.
weet er trouwens iemand hier wanneer ze naar Europa komen?

vrijdag 25 april 2003 @ 20:00:00 #83
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_10014747
Seven Nation Army, is dat een cover of hebben ze dat zelf bedacht?
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
  vrijdag 25 april 2003 @ 22:44:46 #84
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_10018558
heb de clip nog niet gezien, maar al vaak gehoord.

lekkere single.

cd nou 1 keer geluisterd, klinkt OK

pi_10019430
Die nieuwe clip is erg mooi, ja. .
pi_10028180
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 20:00 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Seven Nation Army, is dat een cover of hebben ze dat zelf bedacht?
Alles zelf bedacht, op 1 track na. Seven Nation Army is van Mistah White zelf.
www.thuisuiteten.nl
pi_10254273
Ik heb de cd een tijdje geleden gedownload en inmiddels ook gekocht. Het is een goede plaat, maar ik denk dat ik op de vorige toch wat betere liedjes vond staan, over het geheel genomen. De liedjes waren wat springeriger/puntiger/pakkender/vul hier uw eigen beschrijving in.

Dat neemt niet weg dat deze plaat toch ook wel weer erg leuk is. Na de eerste luisterbeurt was ik overigens wel erg teleurgesteld. De vorige plaat pakte me meteen, dat was bij deze dus veel minder. Inmiddels heb ik mijn mening iets bijgesteld en nu ik hem origineel heb zal ik hem nog wat vaker gaan draaien.

Hmmzz....
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:29:55 #88
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10256279
'k kon er eerst weinig mee, maar nu kan ik de genialiteit van een aantal nr's wel horen. net als bij de strokes...
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_10256421
Goeie band
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_10419260
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:34 schreef Rood_schaap het volgende:
Goeie band
  maandag 19 mei 2003 @ 23:30:09 #91
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_10550615
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:34 schreef Rood_schaap het volgende:
Goeie band
Stimmt.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 12:13:49 #92
37305 BushRanger
in Wellington
pi_10557547
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 17:10 schreef methodmich het volgende:
Die cd van The Kills is echt niet fatsoenlijk aan te komen, ben nu al bij drie cd winkels geweest en ze hebben hem gewoon niet!! Lijkt me wel een goede cd als Black Rooster een beetje het gemiddelde van de cd weergeeft tenminste.
pi_10565134
Dan moet je ff naar de Velvet in Dordt, die stunten er nog mee ook...
www.thuisuiteten.nl
pi_10600120
vanavond hun concert gezien... lekker
toch best een dynamische show die ze met zijn tweeen neerzetten, en ze speelden lang, tegen 1h45 aan

en vrouwelijke drummers zijn hot

donderdag 22 mei 2003 @ 13:06:05 #95
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_10606010
Ja ik was er ook en het was echt te gek gisteravond. Speelden ze echt zo lang? Ik heb geen horloge namelijk. Ik had wel het idee dat ze iets van 30 nummers hebben gespeeld ofzo. 1u45min zal dan ook wel kloppen.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_10607381
Dat concert was echt kogelvet! Ze bleven maar doorgaan! Ik heb echt zeldzaam genoten.
En Meg.. inderdaad.

Dat voorprogramma vond ik trouwens ook wel wappie, die spastische zanger met z'n moog, maar na een poosje begon het wel te vervelen. Hoe heette dat eigenlijk?

donderdag 22 mei 2003 @ 21:17:35 #97
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_10616183
Whirlwind Heat. Zij hebben You´re Pretty Good Looking For A Girl ook nog gecoverd. Is wel te vinden op KazaA. Wel cool
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_11104753
Ik dacht altijd dat het een band van een paar mensen was, maar het zijn "maar" 2 mensen.

Goede band

pi_11411349
Erg gave CD, Elephant. Nou moet ik de rest ook hebben .

Hun versie van Jolene vind ik ook leuk, trouwens.

pi_11411500
ik vind the white stripes soms erg lijken op led zeppelin... vooral het nummer 'balls and biscuit'..super
  maandag 30 juni 2003 @ 12:52:34 #101
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_11461618
Prachtige cd, Elephant.

Vooral dat een-na-laatste nummer met die gastzangeres en de muziek alleen op een gitaartje.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 30 juni 2003 @ 13:00:53 #102
27074 Dezz
The Dog
pi_11461771
Wat ik me afvraag he, hebben ze geen bassist bij de white stripes?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_11463274
hmmm kheb nog een paar downloads verzameld staan op http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads#thewhitestripes voor mensen die interesse hebben. Including the Stripe Out Game en Seven Nation Army

Hmmm als iemand mij nog aan de alleroudste singles kan helpen, graag. (lafayette blues enzo)

heb nu een stuk of 5 singles mja tis niet genoeg.

Red Death at 6:14 is ook wel een gaaf nummer, staat op de verzamelaar 'sympathetic sounds from detroit' die ik net voor 20 euro bij In the Red Records gekocht hebt, dies ook door Jack geproduceerd trouwens, fijn plaatje.

Ook de diff'rent stripes zijn cool, hebben erg leuke versie van 'Hotel Yorba' gedaan.

Euh en ze spelen waarschijnlijk niet op Lowlands volgens hun manager, naar.

En nu is het tijd voor een

[url=http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads]Lots of punk/garage/rock Downloads[/url]
pi_11651076
11 eurootjes voor Elephant nu ik toch bezig ben met cheapo's melden: http://www.cd25max.nl
pi_12659289
quote:
Op maandag 30 juni 2003 12:52 schreef zjroentje het volgende:
Vooral dat een-na-laatste nummer met die gastzangeres en de muziek alleen op een gitaartje.
Bij mij is dat het laatste nummer.

Well it's true that we love one another.
I love Jack White like a little brother.
Well Holly I love you too,
but there's just so much that I don't know about you.

Geweldig nummer.

Die man bij Litte Acorns vind ik ook super.

The White Stripes rule!

zaterdag 23 augustus 2003 @ 17:36:14 #106
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_12659405
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:00 schreef Dezz het volgende:
Wat ik me afvraag he, hebben ze geen bassist bij de white stripes?
Ehm de intor van Seven nations army is bass , dus lijkt me wel. Maar dat zal die zanger ook wel spelen.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 19:58:52 #107
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_12662587
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:36 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ehm de intor van Seven nations army is bass , dus lijkt me wel. Maar dat zal die zanger ook wel spelen.

neen, da's geen bas, hoewel ik dat ook eerst dacht
maar er is dus geen basspeler, het is een duo
op white bloodcels wordt er trouwens geen enkele keer een bas gebruikt.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 20:02:05 #108
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_12662669
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:58 schreef placebeau het volgende:

[..]

Als reactie daarop had een fan ooit het hele White Bloodcells-album voorzien van zijn eigen baslijnen... Ik geloof dat het nog een tijdje op de p2p-kanalen circuleerde onder de naam "Redd Blood Cells". The White Stripes waren er zelf niet zo blij mee, geloof ik.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 20:26:46 #109
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_12663303
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:58 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik speel zelf geen bas, maar een vriend van me wel en die speelt dus constant die intro op zn bas en dat klinkt echt hetzelfde hoor
pi_12673456
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:26 schreef Djaser het volgende:
Ik speel zelf geen bas, maar een vriend van me wel en die speelt dus constant die intro op zn bas en dat klinkt echt hetzelfde hoor
Heeft Jack niet gewoon (zoals Eddie van Halen op 5150 al deed) zijn lage E-snaar vervangen door een A-bassnaar (of een E, of een D) om dat nummer op 1 gitaar te kunnen spelen?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 24 augustus 2003 @ 12:03:55 #111
56370 -LynX-
"Trapped In A BoX"
pi_12673985
quote:
Ik kan die intro ook op mijn Gibson ... tis gewoon een kwestie van de basknop van je versterker op vol zetten en lekker op je lage snaar raggen. Vet simpel ...
Fighting For Peace, Is Like F*cking For Virginity!
  zondag 24 augustus 2003 @ 12:43:17 #112
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_12674520
White Stripes
Maar technisch is het eigenlijk best prut maar het zit geweldig in elkaar.
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
  zondag 24 augustus 2003 @ 13:42:31 #113
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_12675613
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 12:43 schreef TIC het volgende:
White Stripes
Maar technisch is het eigenlijk best prut maar het zit geweldig in elkaar.
als je gitaar wil leren spelen is dit de nieuwe nirvana, een hoop simpele melodietjes...
  zondag 24 augustus 2003 @ 22:15:59 #114
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_12688109
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 13:42 schreef placebeau het volgende:

[..]

als je gitaar wil leren spelen is dit de nieuwe nirvana, een hoop simpele melodietjes...

daarom, maar ik vin de WS beter da Nirvana iets melodieuser
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
pi_12688317
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 13:42 schreef placebeau het volgende:
Yup, binnen nu en een jaar wordt je ook (terecht) muziekwinkels uitgetrapt voor het spelen van White Stripes.
pi_12702382
Hmm...hier kan je hun nieuwe video bekijken: http://www.cissme.com/bgroup/rm/xl/white/video/xls166cd-01_rvs.ram

including Kate Moss aan het paaldansen

[url=http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads]Lots of punk/garage/rock Downloads[/url]
pi_12702452
quote:

[..]

Daar heb je pedaaltjes voor.
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Heeft Jack niet gewoon (zoals Eddie van Halen op 5150 al deed) zijn lage E-snaar vervangen door een A-bassnaar (of een E, of een D) om dat nummer op 1 gitaar te kunnen spelen?

Nee, pedaaltje dus

[Dit bericht is gewijzigd door Toet op 25-08-2003 15:06]

.
  maandag 25 augustus 2003 @ 15:18:08 #118
56471 pinquit
oh my lama!
pi_12702767
the white stripes!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_12708095
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:05 schreef Toet het volgende:
Daar heb je pedaaltjes voor.
[..]
Nee, pedaaltje dus
Ik geloof je uiteraard op je woord , alhoewel de meeste pitch-shifters die ik heb gehoord (en zeker de stompboxes) digitaler klinken dan het geluid wat Jack White op Seven Nation Army heeft. Techniek blijkbaar toch nog vooruit gegaan.
pi_12710236
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 18:39 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik geloof je uiteraard op je woord , alhoewel de meeste pitch-shifters die ik heb gehoord (en zeker de stompboxes) digitaler klinken dan het geluid wat Jack White op Seven Nation Army heeft. Techniek blijkbaar toch nog vooruit gegaan.

Ik heb het ergens gelezen van iemand die het uit een interview had. Ik ken the White Stripes verder amper, dus ik kan er naast zitten, maar het leek mij wel geloofwaardig
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')