abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118675865
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:07 schreef Braddie het volgende:

Ik krijg per dag... 1000-1200 calorien binnen (Komt ook door het calorie arme brood)
Ja en dat is dus te weinig.

Lees http://www.slank-en-sterk.nl/ eens door.
Je mist nogal wat algemene kennis over voeding/afvallen enzo.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 31 oktober 2012 @ 18:10:12 #53
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118675884
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:07 schreef Braddie het volgende:
Dat lijkt me toch normaal?...
Is de hele bedoeling van afvallen niet gewoon "Je moet meer verbranden dan je binnen krijgt? "

Ik krijg per dag... 1000-1200 calorien binnen (Komt ook door het calorie arme brood)
En dat is nou net véél te weinig voor jouw lengte en gewicht.
Je moet misschien wel het dubbele binnenkrijgen.
Ja, als je wilt afvallen ja.
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 31 oktober 2012 @ 18:11:10 #54
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118675909
Wat is je avondeten?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118675917
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:45 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik weeg op dit moment 100 kilo met een lengte van 1,80.
Wat mij er toe aan zet is dat ik graag prettiger in m`n vel wil zitten, en me wat fijner wil voelen als ik met wat gasten muziek maak op een podium (Dat lukt me niet echt i.v.m gewicht)
Okee, daar kunnen we wat mee. Wat ik je kan aanbevelen is om een paar gewichten te kopen, een springtouw, eventueel een bokszak ophangen en piston dumbells.

Je kunt thuis zowel kracht, als cardio-oefeningen samenvoegen tot een training. Zorg ervoor dat je een stopwatch gebruikt om exact te zien hoelang je al aan het trainen bent. (online programma kan je ook gebruiken)

Verder stel ik voor dat je zoveel mogelijk oefeningen bedenkt om elk lichaamsdeel te kunnen trainen. De meeste mensen trainen enkele lichaamsspieren per workout.. dus maandag schouders en biceps, triceps, woensdag borst en buik, en vrijdag benen en rug .. maar in het begin kunnen je spieren geen lange training aan wanneer je steeds dezelfde belast. Buikspieren kan je ook staand uitvoeren met gewichten. Gewoon je bovenlichaam naar voren leunen en terugtrekken met je buikspieren...

Na elke oefening ongeveer 60 seconden rust, en dump voorlopig je weegschaal en ruil hem in voor een grote spiegel. Tijdens het trainen ook gewoon de spiegel gebruiken en er met blote bovenlichaam voor gaan staan trainen.

Zie dat je lichaam vreselijk is, dat je het haat en dat je er alles aan zal doen om dat te veranderen, beetje bij beetje. Na een paar maanden begin je minder walging te hebben wanneer je de spiegel in kijkt en zo blijf je gemotiveerd. Gewoon doorgaan als je het echt wil.

Qua voeding, eet gewoon normaal. Ontbijt!! En vreet veel magere kwark ( veel eiwit) en drink voldoende water en melk. Blijf koste wat kost van de cola af, tyfuszooi is dat. Probeer ook gewoon af en toe een snack, maar niet meer dan eens in de week. Ook als je gaat hardlopen, vantevoren even een banaan eten.

[ Bericht 0% gewijzigd door wesleydie op 31-10-2012 18:17:50 ]
  Admin woensdag 31 oktober 2012 @ 18:13:06 #56
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118675948
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:45 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik was in een maand 8 kilo kwijt... dus opzich kan het wel.
Of niet, want je bent daarna toch weer aangekomen? Ik neem aan in een rap tempo?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_118676013
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:11 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Okee, daar kunnen we wat mee. Wat ik je kan aanbevelen is om een paar gewichten te kopen, een springtouw, eventueel een bokszak ophangen en piston dumbells.

Je kunt thuis zowel kracht, als cardio-oefeningen samenvoegen tot een training. Zorg ervoor dat je een stopwatch gebruikt om exact te zien hoelang je al aan het trainen bent. (online programma kan je ook gebruiken)
Verder stel ik voor dat je zoveel mogelijk oefeningen bedenkt om elke lichaamsdeel te kunnen trainen. De meeste.mensen trainen enkele lichaamsspieren per trainen, dus maandag schouders en biceps, triceps, woensdag borst en buik, en vrijdag benen .. maar.in het begin kunnen je spieren geen lange training aan wanneer je steeds dezelfde.belast. Buikspieren kan je ook staan uitvoeren met gewichten. Gewoon je bovenlichaam naar voren leunen en terugtrekken met.je buikspieren...Na elke oefening ongeveer 60 seconden rust, en dump voorlopig je weegschaal en ruil hem in voor een grote spiegel. Tijdens het trainen ook gewoon de spiegel gebruiken en er met.blote bovenlichaam voor staan trainen. Zie dat je lichaam vreselijk is, dat je het haat en dat je er alles aan zal doen om dat te veranderen, beetje bij beetje. Na een paar maanden begin je minder walging te hebben wanneer je de.spiegel in kijkt en zo blijf je gemotiveerd.

Qua voeding, eet gewoon normaal. Ontbijt!! En vreet veel magere kwark ( veel eiwit) en drink voldoende water en melk. Blijf koste wat kost van de cola af, tyfuszooi is dat. Probeer ook gewoon af en toe een snack, maar niet meer dan eens in de week. Ook als je gaat hardlopen, vantevoren even een banaan eten.
Laat de TS nu eerst haar voedsel inname op orde krijgen. En dan verder kijken.

En een banaan eten voor het hardlopen? Grapje zeker?
pi_118676133
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Of niet, want je bent daarna toch weer aangekomen? Ik neem aan in een rap tempo?
Daarna ben ik aangekomen, maar dat was niet in rap tempo, ik kwam vorige maand pas weer wat aan nadat ik 91 KG bleef... daarna ben ik weer gaan eten s`nachts en toen ging het weer mis (maar ik at dan ook 8 -12 sneetjes brood s`nachts)
pi_118676140
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Laat de TS nu eerst haar voedsel inname op orde krijgen. En dan verder kijken.

En een banaan eten voor het hardlopen? Grapje zeker?
Een banaan bevat snelle suikers / koolhydraten die je een energieboost geven; handig voor wanneer je gaat hardlopen, lees het in alle bladen. Banaan, de lievelingsvoer van elke hardloper.
pi_118676158
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:19 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Een banaan bevat snelle suikers en koolhydraten die je een energieboost geven; handig voor wanneer je gaat hardlopen, lees het in alle bladen. Banaan, de lievelingsvoer van elke hardloper.
Van de hardloper die op gewicht is ja.
Niet voor de te dikke hardloper die hardloopt om af te vallen.
pi_118676165
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:11 schreef Luxuria het volgende:
Wat is je avondeten?
Vanavond een groot bord broccoli en een schnitzel.
Normaal gesproken aardappels met groente en een stuk vlees.
pi_118676177
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:19 schreef Braddie het volgende:

[..]

Daarna ben ik aangekomen, maar dat was niet in rap tempo, ik kwam vorige maand pas weer wat aan nadat ik 91 KG bleef... daarna ben ik weer gaan eten s`nachts en toen ging het weer mis (maar ik at dan ook 8 -12 sneetjes brood s`nachts)
9 kilo aankomen in een maand noem je niet rap?
pi_118676180
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja en dat is dus te weinig.

Lees http://www.slank-en-sterk.nl/ eens door.
Je mist nogal wat algemene kennis over voeding/afvallen enzo.
Ik mag er 2000-2500 dat weet ik... maar dat kan ik onmogelijk verbranden per dag..
Regelmatig fietste (Totdat m`n fiets gejat was ) ik 20 kilometer per dag, en dan verbrand ik rond de 700-1000 calorien.
Tussendoor stukjes lopen, of bijvoorbeeld naar m`n werk fietsen (heen > terug ook rond de 100-150)

Ik denk dat ik misschien 1000 calorien per dag verbrandde..

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2012 18:22:15 ]
pi_118676194
quote:

[..]

Vanavond een groot bord broccoli en een schnitzel.
Normaal gesproken aardappels met groente en een stuk vlees.
Vervang de volgende keer de schnitzel voor kip ^O^
pi_118676202
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

9 kilo aankomen in een maand noem je niet rap?
Jawel, maar dat kwam omdat ik 12 snee-en brood per avond at gedurende... 3 weken ongeveer...
pi_118676204
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:20 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik mag er 2000-2500 dat weet ik... maar dat kan ik onmogelijk verbranden per dag..
Omdat?
pi_118676211
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Van de hardloper die op gewicht is ja.
Niet voor de te dikke hardloper die hardloopt om af te vallen.
Als een auto gaat rijden moet ie toch alvorens benzine hebben. Het is hoe dan ook goed voedsel voor 't hardlopen ongeacht of je dik bent of niet. :)
  Admin woensdag 31 oktober 2012 @ 18:21:55 #68
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118676227
quote:

[..]

Waarom eet je eik snachts? Wisselende diensten of gewoon trek?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_118676236
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:21 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Als een auto gaat rijden moet ie toch alvorens benzine hebben. Het is hoe dan ook goed voedsel voor 't hardlopen ongeacht of je dik bent of niet. :)
Dat voedsel is lichaamsvet.
pi_118676268
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waarom eet je eik snachts? Wisselende diensten of gewoon trek?
Ik eet niet meer s`nachts al 2 weken niet meer, en in die 2 weken ben ik zo`n 4-5 kg kwijt geraakt alweer (Van 106 naar nu .. 99-100)
En ik deed dit omdat ik dan niet moe ben s`nachts en dan ga ik zitten eten...
pi_118676306
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Omdat?
Wat zou ik moeten doen om zóveel te verbranden?.. ik fietste 1,5-2 uur per dag.. en tegenwoordig loop ik 60 minuten per dag...
En ik ben 1x per week in de sportschool (Dan doe ik 30-60 minuten crosstrainer en buikspier oefeningen 3x 15)

Maar het lijkt me niet haalbaar (ondanks dat ik in 2 weken 4-5 kg ben kwijt geraakt sinds midden oktober)
pi_118676406
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:24 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat zou ik moeten doen om zóveel te verbranden?.. ik fietste 1,5-2 uur per dag.. en tegenwoordig loop ik 60 minuten per dag...
En ik ben 1x per week in de sportschool (Dan doe ik 30-60 minuten crosstrainer en buikspier oefeningen 3x 15)

Maar het lijkt me niet haalbaar (ondanks dat ik in 2 weken 4-5 kg ben kwijt geraakt sinds midden oktober)
Je hebt je metabolisme om zeep geholpen.
Begin nou maar eerst met een normaal eetpatroon aan te leren.
Dat komt de rest straks wel.
pi_118676458
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat voedsel is lichaamsvet.
De vezels in de banaan zorgen voor een landurig voldaan gevoel en het bevordert de stofwisseling, wat op z'n beurt weer de vetverbranding stimuleert. Het is juist een "superfood" onder de afvallers die bezig zijn met cardio.
pi_118676475
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je hebt je metabolisme om zeep geholpen.
Begin nou maar eerst met een normaal eetpatroon aan te leren.
Dat komt de rest straks wel.
Hoezo heb ik dat?..

Het lijkt me dat dit wél een normaal eet patroon is

Voordat ik écht ging afvallen at ik 6 sneeèn brood s`ochtends .. 8s`middags en na m`n avond eten ook nog 4... En dan s`nachts tussen de 4 en 12...(Dus dan lijkt dit me wel gezond.... Ik zie om me heen ook vrienden van me/kenissen, die ook maar 2 broodjes s`ochtends ... en 2`smiddags eten..)
pi_118676479
Dus eigenlijk was je in die 3 weken dat je 's nachts at maar liefst 15 kilo aangekomen? Dat is toch ook bizar veel!!! Dat kan bijna niet eens, 5 kilo per week aankomen.
pi_118676525
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:29 schreef mirannie het volgende:
Dus eigenlijk was je in die 3 weken dat je 's nachts at maar liefst 15 kilo aangekomen? Dat is toch ook bizar veel!!! Dat kan bijna niet eens, 5 kilo per week aankomen.
In die 3 weken dat ik constant s`nachts at.. (En ook 4 -6 koppen koffie dronk) 15 kilo aangekomen..
Van die 15 die ik ben aangekomen is er alweer 5 af.. nu de laatste 10 nog.
pi_118676580
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:28 schreef wesleydie het volgende:

[..]

De vezels in de banaan zorgen voor een landurig voldaan gevoel en het bevordert de stofwisseling, wat op z'n beurt weer de vetverbranding stimuleert. Het is juist een "superfood" onder de afvallers die bezig zijn met cardio.
Snelle suikers en vet verbranding gaan niet samen. Voor mensen die hardlopen om af te vallen is een banaan eten voor het hardlopen totaal niet interessant.

Of raad jij ook aan om eerst cardio te doen voor krachttraining?
pi_118676670
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

In die 3 weken dat ik constant s`nachts at.. (En ook 4 -6 koppen koffie dronk) 15 kilo aangekomen..
Van die 15 die ik ben aangekomen is er alweer 5 af.. nu de laatste 10 nog.
Ik drink op werkdagen ook 4 tot 6 koppen koffie, en tijdens mijn menstruatie kan ik ook wel eens een weekje behoorlijk veel te veel eten, maar 5kg per week ben ik nog nooit aangekomen.
pi_118676981
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:29 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hoezo heb ik dat?..

Het lijkt me dat dit wél een normaal eet patroon is

Voordat ik écht ging afvallen at ik 6 sneeèn brood s`ochtends .. 8s`middags en na m`n avond eten ook nog 4... En dan s`nachts tussen de 4 en 12...(Dus dan lijkt dit me wel gezond.... Ik zie om me heen ook vrienden van me/kenissen, die ook maar 2 broodjes s`ochtends ... en 2`smiddags eten..)
Als dat een normaal eet patroon is, waarom val je dan niet af?
pi_118677357
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Als dat een normaal eet patroon is, waarom val je dan niet af?
Ik ben wat ik net al zei... een kleine 4-5 KG kwijt geraakt in de 2 weken dat ik dit nu doe..
pi_118677533
Een jongeman van 1.80m die sport hoort geen vier boterhammen per dag te eten, en dat calorie-arme brood, ben je gek ofzo?
Ga gewoon eten, meet jezelf een normaal eetpatroon aan, en je zult afallen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_118677660
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:57 schreef Mirjam het volgende:
Een jongeman van 1.80m die sport hoort geen vier boterhammen per dag te eten, en dat calorie-arme brood, ben je gek ofzo?
Ga gewoon eten, meet jezelf een normaal eetpatroon aan, en je zult afallen.
Ik eet er 4 per dag.. en zonder dat calorie arme brood(En de 4 broodjes per dag, dus de regelmaat...) was ik nu misschien wel 130 kg..
pi_118677870
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Snelle suikers en vet verbranding gaan niet samen. Voor mensen die hardlopen om af te vallen is een banaan eten voor het hardlopen totaal niet interessant.

Of raad jij ook aan om eerst cardio te doen voor krachttraining?
http://www.runnersweb.nl/(...)n-met-die-banaan.htm

In het kort: licht verteerbaar, benodigde vitamines en gezonde koolhydraten die zorgen voor voldoende energie om prestaties tijdens het lopen te verbeteren. Langer lopen = meer vetverbranding.

En nee, ik meen te weten dat krachtraining als eerste gedaan behoort te worden. Maar je hebt cardio-oefeningen die eigenlijk ook als krachtoefeningen meegerekend kunnen worden. (bij bokstraining zie je dat vaak)
pi_118678060
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:05 schreef wesleydie het volgende:

[..]

http://www.runnersweb.nl/(...)n-met-die-banaan.htm

In het kort: licht verteerbaar, benodigde vitamines en gezonde koolhydraten die zorgen voor voldoende energie om prestaties tijdens het lopen te verbeteren. Langer lopen = meer vetverbranding.

En nee, ik meen te weten dat krachtraining als eerste gedaan behoort te worden. Maar je hebt cardio-oefeningen die eigenlijk ook als krachtoefeningen meegerekend kunnen worden. (bij bokstraining zie je dat vaak)
Nogmaals, voor de hard-hardloper is het prima.
Zoals jouw "bron" ook aangeeft.
Om af te vallen heb je niks aan de banaan voor het hardlopen.
Ben je eerst 20 minuten voor jan lul aan het hardlopen totdat je overgaat op vetverbranding.
pi_118678609
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nogmaals, voor de hard-hardloper is het prima.
Zoals jouw "bron" ook aangeeft.
Om af te vallen heb je niks aan de banaan voor het hardlopen.
Ben je eerst 20 minuten voor jan lul aan het hardlopen totdat je overgaat op vetverbranding.
Het op lege maag gaan trainen mag in besinelen (bruto) meer vetverbranding opleveren (maar je presteert sowieso slechter op lege maag), Uiteindelijk heb je er super weinig baat bij als je, jezelf vervolgens helemaal volpropt, omdat die fysieke inspanning je hongerig heeft gemaakt. Dus ga je meer eten dan nodig is en is al dat stagneren van voedsel, omdat "oh, zo slecht voor de vetverbranding" voor niets geweest. De banaan is gewoon prima voor elke hardloper. Feit.
pi_118680218
Na 18:00 eten maakt niet zoveel uit. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat als koolhydraten na 18:00 uur gegeten worden, je meer vet verliest dan als je koolhydraten voor 18:00 eet. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Koolhydraten zijn suikers. Er wordt echter wel onderscheidt gemaakt in suikers:
- Fructose (o.a. suikers uit fruit)
- Sacharose (tafelsuiker)
- Lactose (o.a. suikers uit melk)
etc. etc.

Suikers hoef je niet per se te dumpen. Waar het bij vet verliezen om gaat is dat je een calorie deficit creert en dit kun je doen door een uurtje te gaan fietsen of door simpelweg minder te eten dan wat je verbruikt.

Stel dat jouw onderhoud 2700Kcal is, dan ga je 2200Kcal eten. Op deze manier val je af. Naarmate je slanker wordt zou je cardio moeten inplannen omdat meer calorien schrappen een onmogelijke taak is. Hoe slanker iemand is hoe meer honger die heeft doordat er veel minder lichaamsvet (energie) aanwezig is. Verder maakt het niet zoveel uit wat je eet, als je maar rond die 2200Kcal zit. Je kan zelfs elke dag maccen als je maar zorgt dat je op die grens zit. Natuurlijk kun je beter een normaal dieet nemen, maar dat is jouw keuze.

Koffie hoef je niet te schrappen, en zoetjes kan prima. Beter is groene thee.

Iemand als jij zou 10kg kunnen verliezen tussen de 20 en 30 weken. Sneller als je echt dik bent. Hoe serieuzer je bent hoe sneller alles verloopt. Vet verliezen is ook geen lineair proces, hoe dikker iemand is hoe sneller die persoon vet verliest. Als je alles goed zou doen kun je rond de 0,5kg per week kunnen verliezen. Vet verliezen is ook niet iets wat je eventjes doet. Afvallen is bewust zijn van wat je eet. Afvallen is een lifestyle-change waarbij je opnieuw moet leren koken, opnieuw moet leren boodschappen doen etc. 'Gezond' leven doe je een heel leven lang. :)

Het belangrijkste is dat je zorgt voor een goede energiebalans en daarna voor een goede macronutrienten (eiwitten, koolhydraten, vetten) en micronutrienten (vitamines, mineralen) balans.

Dus wat je nu zou moeten doen is je onderhoud berekenen (dit kan ik eventueel voor je doen) en elke dag opschrijven hoeveel calorieën je eet. Wat ik je zou aanraden is krachttraining (sportschool en niet thuis) met daarbij een goed gecalculeerd dieet. Die 1200Kcal die jij eet is veel te weinig. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 31-10-2012 20:01:07 ]
If not now, then when.
pi_118680862
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Na 18:00 eten maakt niet zoveel uit. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat als koolhydraten na 18:00 uur gegeten worden, je meer vet verliest dan als je koolhydraten voor 18:00 eet. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Koolhydraten zijn suikers. Er wordt echter wel onderscheidt gemaakt in suikers:
- Fructose (o.a. suikers uit fruit)
- Sacharose (tafelsuiker)
- Lactose (o.a. suikers uit melk)
etc. etc.

Suikers hoef je niet per se te dumpen. Waar het bij vet verliezen om gaat is dat je een calorie deficit creert en dit kun je doen door een uurtje te gaan fietsen of door simpelweg minder te eten dan wat je verbruikt.

Stel dat jouw onderhoud 2700Kcal is, dan ga je 2200Kcal eten. Op deze manier val je af. Naarmate je slanker wordt zou je cardio moeten inplannen omdat meer calorien schrappen een onmogelijke taak is. Hoe slanker iemand is hoe meer honger die heeft doordat er veel minder lichaamsvet (energie) aanwezig is. Verder maakt het niet zoveel uit wat je eet, als je maar rond die 2200Kcal zit. Je kan zelfs elke dag maccen als je maar zorgt dat je op die grens zit. Natuurlijk kun je beter een normaal dieet nemen, maar dat is jouw keuze.

Koffie hoef je niet te schrappen, en zoetjes kan prima. Beter is groene thee.

Iemand als jij zou 10kg kunnen verliezen tussen de 20 en 30 weken. Sneller als je echt dik bent. Hoe serieuzer je bent hoe sneller alles verloopt. Vet verliezen is ook geen lineair proces, hoe dikker iemand is hoe sneller die persoon vet verliest. Als je alles goed zou doen kun je rond de 0,5kg per week kunnen verliezen. Vet verliezen is ook niet iets wat je eventjes doet. Afvallen is bewust zijn van wat je eet. Afvallen is een lifestyle-change waarbij je opnieuw moet leren koken, opnieuw moet leren boodschappen doen etc. 'Gezond' leven doe je een heel leven lang. :)

Het belangrijkste is dat je zorgt voor een goede energiebalans en daarna voor een goede macronutrienten (eiwitten, koolhydraten, vetten) en micronutrienten (vitamines, mineralen) balans.

Dus wat je nu zou moeten doen is je onderhoud berekenen (dit kan ik eventueel voor je doen) en elke dag opschrijven hoeveel calorieën je eet. Wat ik je zou aanraden is krachttraining (sportschool en niet thuis) met daarbij een goed gecalculeerd dieet. Die 1200Kcal die jij eet is veel te weinig. :)
en van te weinig eten val je niet af, soms kom je zelfs aan
pi_118680991
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:03 schreef Mirjam het volgende:

[..]

en van te weinig eten val je niet af, soms kom je zelfs aan
Dat lijkt mij onmogelijk, maar oké.

Meer eten dan je verbruikt = aankomen
Minder eten dan je verbruikt = afvallen

Zo simpel is het. :) Het is jammer dat mensen een verneukt beeld wat betreft afvallen hebben. Dat komt ook door al die reclames, tijdschriften en onnozele shit als Sonja Bakker. Vet verliezen is een kunst an sich.
If not now, then when.
pi_118681047
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Zo simpel is het. :) Het is jammer dat mensen een verneukt beeld wat betreft afvallen hebben. Dat komt ook door al die reclames, tijdschriften en onnozele shit als Sonja Bakker. Vet verliezen is een kunst an sich.
Je lichaam heeft brandstof nodig om t everbranden, dus dat is zeer goed mogelijk :Y
pi_118681210
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:21 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Het op lege maag gaan trainen mag in besinelen (bruto) meer vetverbranding opleveren (maar je presteert sowieso slechter op lege maag),
Waar zit precies de prestatie bij cardio voor vetverbranding behalve de duur en de max. hartslag?

quote:
Uiteindelijk heb je er super weinig baat bij als je, jezelf vervolgens helemaal volpropt,
omdat die fysieke inspanning je hongerig heeft gemaakt. Dus ga je meer eten dan nodig is en is al dat stagneren van voedsel, omdat "oh, zo slecht voor de vetverbranding" voor niets geweest
[/quote]
Daar ben jezelf bij.
Als jij goed en uitgebalanceerd eet heb je geen honger na een training.
quote:
. De banaan is gewoon prima voor elke hardloper. Feit.
Behalve voor de hardloper die hardlopen gebruikt om vet te verliezen.
pi_118681270
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Want aankomen omdat je te weinig eet en je lichaam alles vast houdt bestaat niet meer :?
pi_118681321
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:06 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Je lichaam heeft brandstof nodig om t everbranden, dus dat is zeer goed mogelijk :Y
Ik geloof niet dat je kan aankomen als je te weinig eet. Je lichaam zal alle lichaamsvet voor energie gebruiken en als het extreem wordt zelfs de glucose uit je spieren. Waarom denk je dat marathon lopers zo'n verneukt fysiek hebben?
If not now, then when.
pi_118681424
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je kan aankomen als je te weinig eet. Je lichaam zal alle lichaamsvet voor energie gebruiken en als het extreem wordt zelfs de glucose uit je spieren. Waarom denk je dat marathon lopers zo'n verneukt fysiek hebben?
Waarom dan maar max 500 kcal onder onderhoud eten?
pi_118681435
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:21 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Het op lege maag gaan trainen mag in besinelen (bruto) meer vetverbranding opleveren (maar je presteert sowieso slechter op lege maag), Uiteindelijk heb je er super weinig baat bij als je, jezelf vervolgens helemaal volpropt, omdat die fysieke inspanning je hongerig heeft gemaakt. Dus ga je meer eten dan nodig is en is al dat stagneren van voedsel, omdat "oh, zo slecht voor de vetverbranding" voor niets geweest. De banaan is gewoon prima voor elke hardloper. Feit.
Hmm. Ik vast elke dag van 00:00 tot 18:00 en op ma/wo/vr train ik rond 17:00 en ik heb altijd genoeg energie en ik presteer prima. Wellicht dat als je carbs voor je training neemt je nog beter presteert (minimaal), maar het is prima zonder te doen.
If not now, then when.
pi_118681593
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom dan maar max 500 kcal onder onderhoud eten?
Is de aanbevolen hoeveelheid in de bb wereld. Je mag van mij best meer schrappen hoor, doe ik zelf ook op rustdagen.
If not now, then when.
pi_118681616
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hmm. Ik vast elke dag van 00:00 tot 18:00 en op ma/wo/vr train ik rond 17:00 en ik heb altijd genoeg energie en ik presteer prima. Wellicht dat als je carbs voor je training neemt je nog beter presteert (minimaal), maar het is prima zonder te doen.
Respect :7
Welk programma volg je?
pi_118681710
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Respect :7
Welk programma volg je?
Mijn eigen. :P
If not now, then when.
pi_118683509
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat kan alleen als je significant minder gaat eten dan je nodig hebt, als je dat al volhoudt kom je vervolgens dus weer aan zodra je ermee stopt en meestal meer dan ervoor.
pi_118683785
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:49 schreef Deliah het volgende:

[..]

Dat kan alleen als je significant minder gaat eten dan je nodig hebt, als je dat al volhoudt kom je vervolgens dus weer aan zodra je ermee stopt en meestal meer dan ervoor.
Dat is iets heel anders dan wat Mirjam ons voorlegt. Mirjam zegt dat als je te weinig eet er ook een mogelijkheid is dat je aankomt en dat lijkt mij redelijke nonsens.
If not now, then when.
pi_118684870
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders dan wat Mirjam ons voorlegt. Mirjam zegt dat als je te weinig eet er ook een mogelijkheid is dat je aankomt en dat lijkt mij redelijke nonsens.
Dus, als je nauwelijks wat eet, gedurende een langere periode, gaat je lichaam zich er niet op aanpassen? Niet op survival-mode, met een lagere stofwisseling en opslag van vocht en vetreserves?
pi_118685120
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:16 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Dus, als je nauwelijks wat eet, gedurende een langere periode, gaat je lichaam zich er niet op aanpassen? Niet op survival-mode, met een lagere stofwisseling en opslag van vocht en vetreserves?
Jawel, maar met een constante deficit is het toch totaal niet logisch dat je aankomt.
If not now, then when.
pi_118685770
TS, koop ook een keuken weegschaal. Op die manier kun je simpel wegen hoeveel het is en vervolgens berekenen hoeveel Kcals het zijn. In de meeste gevallen staan de voedingswaardes op de achterkant van het product en in het geval dat het er niet op staat kun je hier kijken: http://www.voedingswaardetabel.nl/.
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')