Goedemorgen tezaam,
allereerst een kort tussentiteltje (zo heet dat volgens wiki): onderstaand relaas is gebaseerd op waargebeurde situaties. Hop mensen, ik heb begrepen dat het tegenwoordig (of eigenlijk alweer een poosje) hip en stoer is om tegen dingen te zijn. Da's meteen één van de twee hoofdklachten die ik op mijn lever heb.
Om een beetje fatsoenlijk mee te draaien in de maatschappij moet je naar verluidt tegen o.a. Justin Bieber, vampierfilms voor puberende meidjes, boybandjes als One Direction en Big Time Rush, autotune, merken zoals Apple en Beats by Dr. Dre, hipsters en regeerakkoorden zijn. Huh, hm ah ja. En nog meer van dat spul.
Da's op zich natuurlijk al klachtwaardig (laat iedereen lekker zelf bepalen wat zijn/haar ding is), maar daar op het eind van dat lijssie staat een klachtje dat ik even nader wil bespreken.
HipstersEen paar daagjes geleden liep ik in een tabakszaakje te kijken en te zoeken naar nieuwe tabakken om in een pijp te douwen. So far so good, ze hadden een prima selectie en ik slaagde dan ook in mijn opzet (Kentucky Rose en een blikje Latakia, voor de liefhebbers).
Achter mij hoorde ik gefluister (voor zover dat volk met de baard in de keel kan fluisteren) en gelach van een aantal veertien- en vijftienjarige jochies. Kan ik mee leven, ze doen hun ding maar.
Maar ik hoorde ook een paar keer redelijk onvriendelijke woordjes gebruikt worden.
Kankerhipster,
kuthipster,
fucking hipsters,
teringmongole homo etc. etc.
Heel zachtjes naar elkaar gesist, maar door die baarden in de keeltjes kon het hele winkeltje meegenieten. Door hun blikken naar mij en een aantal woorden ("homo met zijn kutpijp", "homopijp", "pijpen hahahaha" etc. etc.) was het vrij duidelijk dat ik het onderwerp van hun spot was.
Voorts hoorde ik commentaar op de muziek die uit mijn oordopjes schalde (eigenlijk niet eens erg hard, maar ik had ze op dat moment niet in dus hoorbaar), de heren waren blijkbaar geen liefhebbers van kwaliteitsmuziek (just sayin': Labelle met Lady Marmalade is gewoon leuk)
Verder hoorde ik af en toe mijn trui genoemd worden (niks mis mee,
deze), waarna ze dus concludeerden dat ondergetekende vanwege zijn "wollen trui" (is katoen/acryl), zjin "lelijke oude kutmuziek" en zijn "mongole kankerhobby" een "hipster" is.
Ja maar heren, wat is dan
• jullie definitie van hipster?
• jullie probleem als ik dat zou zijn?
• mis met die drie kritiekpuntjes ("wollen" trui, muziek, pijproken)?
Ik kreeg dus toch wel vrij nare woordjes naar mijn hoofd getieft, zonder dat ik ze eigenlijk iets deed. Huh. Hm, matig.
Vanzelf kan ik er verder niet wakker van liggen, maar de houding van ze is toch wel aardig klachtwaardig dunkt me.
Wat een kutpenisanusjes.
Einde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.