abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118637589
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_118637632
Ontopic

O: 2 lijnzaadcrackers jam
T: mandarijntje
L: saucijzenbroodje, schaaltje groene salade
T: handje kruidnoten
D: 2 kommen groentensoep met balletjes, stuk stokbrood met gerookte makreel
T: bakje vanillevla met muesli

Meh :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118637833
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Goodbye het volgende:
Ontopic

O: 2 lijnzaadcrackers jam
T: mandarijntje
L: saucijzenbroodje, schaaltje groene salade
T: handje kruidnoten
D: 2 kommen groentensoep met balletjes, stuk stokbrood met gerookte makreel
T: bakje vanillevla met muesli

Meh :')
Nou ja, toch wat punten voor de makreel. Morgen is er weer een dag.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_118637948
Ik neem een borrel, mijn geliefde gitaar is zo goed als verkocht, that hurts, maar als ik mijn nieuwe tanden heb gaat dat wel weer over.
pi_118637981
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou ja, toch wat punten voor de makreel. Morgen is er weer een dag.
Ja, zat ook niet zo lekker in mijn vel vandaag en dat is te zien. Makreel was een goedmakertje. ;)
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118638008
Mijd de makreel van de C1000, droog :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118638038
Ik vind inkomensafhankelijke zorgpremie een goede zaak. Verder vind ik 3000 netto veel geld en snap ik de dubbele belasting niet. Waarom betaal jij zowel in NL als in D belasting, Tink? P. betaalt alleen belasting in NL en niet in Belgie terwijl hij daar wel half woont. Waarom ligt dat voor jullie anders?
pi_118638078
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:28 schreef V1z0R het volgende:
Blegh!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:30:31 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118638089
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:28 schreef V1z0R het volgende:
De plofkipdijen van de C1000 waren uit de oven, heerlijk mals, sappig met een kanpperige korst, samen met rijst en zelfgemaakte satesaus en sperziebonen was het echt een enorme heerlijke maaltjid
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118638113
Lijstje:

O: 2 volkoren beschuitjes met boter en jam
L: spaghetti met zeevruchten en oljifolie
T: wodka en ovenchips
D: witlof met ham en kaas uit de magnetron waarom zei ik hier magnetron :? het was oven!
T: stroopwafel

[ Bericht 26% gewijzigd door conleche op 30-10-2012 20:36:52 ]
pi_118638205
lijst
• yoghurt met pompoen
• 4 boterhammen pindakaas
• anderhalf pond rauwe groente
• 20 koekjes
• 3 mandarijnen
• 1 appel
• handje amandelen
• halve komkommer
• banaan met karnemelk
• 1 glaasje vlierbessenjenever
• avondeten: gekookte wortel,koolrabi,knolvenkel met witvis en gerookte zalm
• toe: griesmeelpudding met jam en vlierbessenjenever

Nou ja. Morgen weer een dag.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:33:01 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118638215
:W nog steeds snotverkouden dus mijn lijstjes stellen echt niks voor :') heb nauwelijks honger en mijn smaak werkt ook niet optimaal.

Gisteren:

O/L: broodje zalm met sla, dillesaus en kappertjes :9 en een glas verse jus
T: warme choco
D: pizza (ik kook op maandag maar voelde me zo beroerd dat ik een pizza in de oven heb gegooid :@ )
T: 3 mandarijnen

Vandaag:

O/L: Italiaanse bol met zelfgemaakte pesto, mozzarella en tomaat en een glas appelsap
T: glas verse jus, 2 mandarijnen, paar plakjes kaas
D: Chili con carne met appelmoes

Het is allemaal niet veel dus :')

Morgen gelukkig vrij dus uitslapen *O*

En ik krijg ook compensatie van het CAK :Y met mijn medicijnen zit ik al ver boven het eigen risico :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118638261
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:32 schreef sigme het volgende:
lijst
• yoghurt met pompoen
• 4 boterhammen pindakaas
• anderhalf pond rauwe groente
20 koekjes
• 3 mandarijnen
• 1 appel
• handje amandelen
• halve komkommer
• banaan met karnemelk
• 1 glaasje vlierbessenjenever
• avondeten: gekookte wortel,koolrabi,knolvenkel met witvis en gerookte zalm
• toe: griesmeelpudding met jam en vlierbessenjenever

Nou ja. Morgen weer een dag.
Oeps! :D
pi_118638327
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:33 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Oeps! :D
Ja, dat gaat niet best. Ik kom ze hier maar weer opbiechten. Dat is eigenlijk het enige wat me bij tijden wel eens weerhoudt :@.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:36:32 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118638375
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, dat gaat niet best. Ik kom ze hier maar weer opbiechten. Dat is eigenlijk het enige wat me bij tijden wel eens weerhoudt :@.
Gisteren 15. Toch?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_118638383
Wut? 20 koekjes sigme?! :o

Kan beter MaJo, maar heb slechter gezien :Y ^O^ Zorg gewoon dat je die gezonde vetjes op orde houdt, bij ziekte hou ik me sterk bij nootjes, scheelt echt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:30 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

De plofkipdijen van de C1000 waren uit de oven, heerlijk mals, sappig met een kanpperige korst, samen met rijst en zelfgemaakte satesaus en sperziebonen was het echt een enorme heerlijke maaltjid
Kip van C1k is goed, maar eergister keer gewaagd aan makreel, neh :{ Doe ik nog beschaafd om voor de niet gepeperde versie te gaan... ;(

:D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118638390
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Kijk, ik ga morgen eens op je lijstje letten! ~O>
pi_118638400
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gisteren 15. Toch?
Ja. Dat viel dus wel mee :D.
pi_118638422
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja. Dat viel dus wel mee :D.
Jouw profielfoto maakt een boel goed :+
pi_118638458
Maar dan ben je gewoon nog zo slank als altijd Sig?
Of merk je de koekjes ook op je lijf nu?
pi_118638495
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:37 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Jouw profielfoto maakt een boel goed :+
:D _O-

Dus jij altijd maar zo >> " :Y ^O^ " << reageren op de posts van Sigme, omdat je gewoon wordt afgeleid door d'r billen? :7
pi_118638661
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:38 schreef Goodbye het volgende:

[..]

:D _O-

Dus jij altijd maar zo >> " :Y ^O^ " << reageren op de posts van Sigme, omdat je gewoon wordt afgeleid door d'r billen? :7
Ook :@

Nee, is vooral omdat sigme heel ander bewegingspatroon heeft dan de meeste vrouwen van nu.
Die verband kcal's en suikers bij het leven, ergo de uberstrakke bilpartij...

Merkte zelf al veel verschil bij m'n verhuizen, veel en langdurig bewegen in plaats van incidenteel vereist een ander type voeding.
pi_118638958
Muh, ik ben nu gewoon 2 kilo zwaarder dan ik moet zijn, en 1 kilo meer dan ik deze zomer was.
Maar goed, nog 2 dagen op koekjeskantoor, daarna ruim 2 weken vrij. En daarna begin ik weer op de sportschool - en ga ik heen (2,5 km) hardlopen en terug (5 km of meer) ook hardlopen.

In het winterseizoen doe ik niet veel, Vizor. Beetje sjouwen met kuilpakjes, maar ik ben best goed in het zonder kracht in een kruiwagen keilen daarvan en het er elegant uitwippen. Dan merk ik weinig van die 35kg. Van een beetje strontscheppen word ik ook niet sterk.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:48:19 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118639017
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:36 schreef V1z0R het volgende:
Wut? 20 koekjes sigme?! :o

Kan beter MaJo, maar heb slechter gezien :Y ^O^ Zorg gewoon dat je die gezonde vetjes op orde houdt, bij ziekte hou ik me sterk bij nootjes, scheelt echt.

[..]

Kip van C1k is goed, maar eergister keer gewaagd aan makreel, neh :{ Doe ik nog beschaafd om voor de niet gepeperde versie te gaan... ;(

Behalve de pizza valt het ook wel mee, alleen is het wat weinig. Maar heb gewoon geen trek :D

En wtf is HPKW een vrouw? :o
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118639032
20 koekjes op een dag en dan maar 2 kg erbij.. *lichtelijk jaloers*
Dat kan je bij mij er per week bijtellen als ik dat ga doen ;)
pi_118639241
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:48 schreef MarMar het volgende:
20 koekjes op een dag en dan maar 2 kg erbij.. *lichtelijk jaloers*
Dat kan je bij mij er per week bijtellen als ik dat ga doen ;)
Kijk ook de rest van mijn eten he, ik compenseer wel voor de koekjes.
Avondeten bijna altijd alleen groente met vis/vlees. Toetje is suikerloos (de jenever niet).
's Ochtends 3 ons magere yoghurt met niks (ok, 20 pompoenpitten).
Overdag 3 of 4 boterhammen en wat fruit.

Ik heb overigens de tactiek van flink meer eten in de hoop geen koekjes te blieven geprobeerd. Maar dan eet ik meer PLUS 10 a 20 koekjes.
pi_118639387
:D kunt niet ontkennen dat jij anders beweegt dan de meeste vrouwen doen, sig... Durf te wedden dat velen hier tegen op kijken om iets van 35kg te verslepen.
<insert functioneel eten stukje(wel lekker maar mezelf niet verwennen omdat het daar fout gaat)>

Ik probeer altijd te relativeren naar mijzelf en met m'n kantoorbaantje, ik verbrand niet die kcals wat m'n maten doen, dus ik kan geen 12 bth eten op een dag. Ik zorg dat ik die KH's binnenkrijg dat ik met m'n minimale bewegen wel genoeg heb om te doen wat ik leuk vind.
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Behalve de pizza valt het ook wel mee, alleen is het wat weinig. Maar heb gewoon geen trek :D

En wtf is HPKW een vrouw? :o
Bombshell zelfs! :o :9
99% lekkere wijfen in dit topic...
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:57:34 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118639526
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:54 schreef V1z0R het volgende:
:D kunt niet ontkennen dat jij anders beweegt dan de meeste vrouwen doen, sig... Durf te wedden dat velen hier tegen op kijken om iets van 35kg te verslepen.
<insert functioneel eten stukje(wel lekker maar mezelf niet verwennen omdat het daar fout gaat)>

Ik probeer altijd te relativeren naar mijzelf en met m'n kantoorbaantje, ik verbrand niet die kcals wat m'n maten doen, dus ik kan geen 12 bth eten op een dag. Ik zorg dat ik die KH's binnenkrijg dat ik met m'n minimale bewegen wel genoeg heb om te doen wat ik leuk vind.

[..]

Bombshell zelfs! :o :9
:D waarom staat er in haar profiel dan dat ze een man is? Ik zie mobiel altijd aan het kleurtje (blauw of roze) of iemand man of vrouw is, en met name in dit topic vallen de mannen wel op :D en haar naam werkt ook niet echt mee natuurlijk ;)
pi_118639530
Oh ok.

Na de vakantie neem ik een thermosfles mee naar kantoor.
Niet naar het koffiehok gaan voor thee betekent ook niet de pakken koekjes tienmaal daags tegenkomen.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:58:22 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118639553
Ik ben benieuwd of ik ook bij de lekkere wijven hoor dan ;) :')
pi_118639557
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

:D waarom staat er in haar profiel dan dat ze een man is? Ik zie mobiel altijd aan het kleurtje (blauw of roze) of iemand man of vrouw is, en met name in dit topic vallen de mannen wel op :D en haar naam werkt ook niet echt mee natuurlijk ;)
Ooit was ze underkoffer om Mo te verrassen op diens bruiloft.
pi_118639598
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:58 schreef MaJo het volgende:
Ik ben benieuwd of ik ook bij de lekkere wijven hoor dan ;) :')
Op basis van de summiere informatie uit je fotoboek zou ik zeggen van wel.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:59:21 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118639605
Ik ben zo blij dat ik geen koekjes/snoepjes/chocola persoon ben :D anders was ik meer dan 100 kilo denk ik :')
pi_118639610
Ik ben nu ook wel benieuwd naar die 1% :P of bedoel je daar de lekkere kerels mee viz?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:00:45 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118639655
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Ooit was ze underkoffer om Mo te verrassen op diens bruiloft.
Is mo een man?
pi_118639672
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:59 schreef MaJo het volgende:
Ik ben zo blij dat ik geen koekjes/snoepjes/chocola persoon ben :D anders was ik meer dan 100 kilo denk ik :')
Oh, tot voor een jaar terug snoepte ik ook nooit. Dingen veranderen.
pi_118639700
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:00 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is mo een man?
Nee, volgt dat uit de zin?
pi_118639728
Op basis van reacties op Sig d'r fotoboek, sigme heeft geen gaar hoofd trouwens!
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:59 schreef MarMar het volgende:
Ik ben nu ook wel benieuwd naar die 1% :P of bedoel je daar de lekkere kerels mee viz?
99% lekker wijfen, 1% kerels met potentie.
pi_118639963
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:01 schreef V1z0R het volgende:
Op basis van reacties op Sig d'r fotoboek, sigme heeft geen gaar hoofd trouwens!

[..]

99% lekker wijfen, 1% kerels met potentie.
pi_118640003
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:01 schreef V1z0R het volgende:

[..]

99% lekker wijfven, 1% kerels met potentie.
:+
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:07:17 #41
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118640048
Mwehe V1z!

1% topic-casanova's toch? :o
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_118640056
Oh god, nee, ben niet Bi, maar bedoelde dat het topic voor 99% uit mooie vrouwen bestaat en voor 1% kerels met potentie...
/Duiding
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:08:04 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118640098
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, volgt dat uit de zin?
?Diens? Moet diens niet haar zijn?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:08:07 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118640102
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:00 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is mo een man?
^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_118640116
Vandaag bonbons van de bakker, koekjes en chocopindas weerstaan :s)

Daglijstje
O: dubbele boterham pindakaas
T: bouillon
L: pompoensoep, broodje kaas, broodjr vlees, appel
T: 2 tomaten
D: ovenschotel van aardappelpuree, prei, kerrie en rookworst
B: 8 min joggen, 15 min fietsen, 25 min crosstrainer. Daarna nog ff geroeid maar toen merkte ik wel dat het eten nog niet zo goed gezakt was, dus ik stopte maar.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:08:28 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118640119
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Of dier.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118640158
behalve bij "haar". Heur haar O+.
Kwak
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:09:30 #48
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118640189
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of dier.
Woef!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_118640204
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh zo. Ja, daar heb je gelijk in.
pi_118640207
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:07 schreef V1z0R het volgende:
Oh god, nee, ben niet Bi, maar bedoelde dat het topic voor 99% uit mooie vrouwen bestaat en voor 1% kerels met potentie...
/Duiding
1% potentie om een lekker wijf te worden? :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')