nu jij er bent welquote:
Moet ik even rauwe kip voor je eten?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wanneer krijgen we eens een 'buikloop'-topic? Is weer eens wat anders.
De spettert ervan af he?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:11 schreef rhubarbje het volgende:
De romantiek toch altijd tussen jullie he
quote:
Wehehehe!quote:
joh die van mij begint zo pas. nog twee uurtjes en dan weer tentamenquote:
Gaat je wel lukken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:17 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
joh die van mij begint zo pas. nog twee uurtjes en dan weer tentamen
verplicht dansen? wat een marteling!!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Gaat je wel lukken.
ik zou vanavond 'moeten' dansen. Denk dat ik maar thuis blijf
wat voor dansen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Gaat je wel lukken.
ik zou vanavond 'moeten' dansen. Denk dat ik maar thuis blijf
Zoukquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef rhubarbje het volgende:
wat voor dansen?
Nou bij deze twijfel ik wel hoor
gaat echt aan de vragen liggen
kan vriezen kan dooien
Het zal dezelfde sandy zijn die ik ook ken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef Godtje het volgende:
Ik heb met een sandy gewerkt. Ze was ook groot en kon luidruchtig zijn. Of ze heel nat was heb ik nooit willen controleren.
go where no man has gone before!!!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef Godtje het volgende:
Ik heb met een sandy gewerkt. Ze was ook groot en kon luidruchtig zijn. Of ze heel nat was heb ik nooit willen controleren.
ik moest twee keer lezen!quote:
Ze heeft een kind. Ik zie dat basisschool biologie te lastig was voor je?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:21 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
go where no man has gone before!!!
http://cafezouk.nl/quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik moest twee keer lezen!
Zouk? Ff googlen
wist ik niet....selectief lezen enzoquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ze heeft een kind. Ik zie dat basisschool biologie te lastig was voor je?
Astuquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik moest twee keer lezen!
Zouk? Ff googlen
Dat is dus het probleemquote:
is goedquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:28 schreef rhubarbje het volgende:
Ik wil wel een keer met je zouken
Speel ik wel het mannetje
Van het weekend nog gedaanquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:52 schreef rhubarbje het volgende:
Komttijd: jamie maakt nu ook een pizza helemaal zelf in 15 min
super easy
Zouk klinkt als weeeeeer een variant van Zumba.quote:
Die dans met 1 hand in je broek?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zouk klinkt als weeeeeer een variant van Zumba.
Da's toch die 50 tinten grijs dansstijl?
Zie youtube filmpjequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zouk klinkt als weeeeeer een variant van Zumba.
Da's toch die 50 tinten grijs dansstijl?
Ja dat kan ik hier ff niet kijken want ik zit bij m'n baasquote:
Zumba is geen dans, dat is gewoon af en toe dansende bewegingen maken tijdens het sportenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:15 schreef Ang3l het volgende:
O het is toch wel meer dansen dan Zumba
Wat een gedraai zeg, zou er dol van worden.
Mensne die zumba dansen noemen die sla ik altijd ff in het gezicht.
Dat gewoon veredelde aerobics voor huisvrouwen die "pit" zoeken.
Aankondiging iPhone 6?quote:
Een van m'n exen is zumba les gaan geven op de dansschool waar ik dans. Tja. het is een hype en dus lucratief om mee te doen. Maar ik moet er altijd hard om lachenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:20 schreef MNR het volgende:
Zumba is verschrikkelijk!! Ow, wat heb ik daar niets mee zeg.
Gewoon lekker geld uit de zak kloppen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Een van m'n exen is zumba les gaan geven op de dansschool waar ik dans. Tja. het is een hype en dus lucratief om mee te doen. Maar ik moet er altijd hard om lachen
Ik moet je ff corrigerenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Een van m'n exen is zumba les gaan geven op de dansschool waar ik dans. Tja. het is was een hype en dus lucratief om mee te doen. Maar ik moet er altijd hard om lachen
Er is wel een verschil, nl dat zumba de latin als achtergrond heeft. Maar dat is zo minimaal en alng niet bij alle scholen zoquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gewoon lekker geld uit de zak kloppen.![]()
Vroeger noemden we zumba gewoon aerobics overigens. Maar dat was niet hip meer natuurlijk.
Klopt. Maar ik vind die zumba-leraren nog steeds een beetje gladjakkers vaak. Getuige jouw verhaal ookquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:26 schreef MNR het volgende:
Hey, but look at the bright side: je ex was waarschijnlijk wel lekker subtiel en soepel in bed
Zo gaat dat altijd, miniem verschil aanbrengen en doen alsof je een revolutionaire ontwikkeling hebt bedacht. Soms is het verschil eigenlijk nul.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Er is wel een verschil, nl dat zumba de latin als achtergrond heeft. Maar dat is zo minimaal en alng niet bij alle scholen zo
Wij hebben het in Space. Dat is nog altijd hoger (en per definitie dus ook beter) dan 'in the cloud'quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo gaat dat altijd, miniem verschil aanbrengen en doen alsof je een revolutionaire ontwikkeling hebt bedacht. Soms is het verschil eigenlijk nul.
Geldt overigens voor zo'n beetje alles, van muziek tot voedsel tot sport. Als je een paar jaar geleden een online backup had, dan zei je dat je je backup op internet had staan, nu zeg je dat je dat in 'the cloud' hebt staan
Tof!quote:
Doen!quote:Vanavond neem ik redelijk vrij, ik heb het verdiend vind ik zelf
schijt tentamensquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tof!Maar waarom zou je niet meer leven dan?
[..]
Doen!
Dat zijn de allerergste, dat je denkt dat het wel mee zou kunnen vallen en dat je dan lager dan een 3 hebt ofzo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:21 schreef rhubarbje het volgende:
schijt tentamens
maar ik bedoelde: het zou een zesje kunnen zijn.. voel me niet mega kut in ieder geval
bedankt voor het schouderklopjequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:29 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat zijn de allerergste, dat je denkt dat het wel mee zou kunnen vallen en dat je dan lager dan een 3 hebt ofzo.
Je kent mij he, nooit te beroerd om een trap na te geven. Zie het maar als wraak omdat je mij niet op Facebook wil hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:32 schreef rhubarbje het volgende:
bedankt voor het schouderklopje
hmm ja misschien is het wel een 3... Zou kunnen
ik dacht dan ook altijd andersom, dan kan het alleen meevallen. En dan superblij zijn met een 5,5.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:29 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat zijn de allerergste, dat je denkt dat het wel mee zou kunnen vallen en dat je dan lager dan een 3 hebt ofzo.
Meerdere smaken zijn mogelijk ja. Het succes zit in ze wisselend in te zitten. Met een beetje toeval krijg je dan vaak gelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:37 schreef CherryLips het volgende:
ik dacht dan ook altijd andersom, dan kan het alleen meevallen. En dan superblij zijn met een 5,5.
ja ik ook maar nu had ik dat dus niet toen ik naar buiten liepquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik dacht dan ook altijd andersom, dan kan het alleen meevallen. En dan superblij zijn met een 5,5.
ik heb dat weleens andersom gehad. Dat ik dacht er geen rest van te snappen en ook allemaal andere antwoorden had dan de rest, bleek het een 10 te zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:29 schreef AirwiN het volgende:
[..]
De betere momenten van de studietijd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:08 schreef KomtTijd... het volgende:
ik heb dat weleens andersom gehad. Dat ik dacht er geen rest van te snappen en ook allemaal andere antwoorden had dan de rest, bleek het een 10 te zijn
Die zijn pijnlijk idd. Ontmoedigende momentenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:29 schreef AirwiN het volgende:
[..]
naast euforisch voelde ik me vooral een kutnerdquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:10 schreef AirwiN het volgende:
[..]
De betere momenten van de studietijd.
dat had ik ook eens. Uur bezig geweest, toen acgter gekomen dat t grotendeels niet zou kloppen, verandert, nog steeds geen goed gevoel. Dus dacht echt en 3 ofzo, bleek t een 9quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
ik heb dat weleens andersom gehad. Dat ik dacht er geen rest van te snappen en ook allemaal andere antwoorden had dan de rest, bleek het een 10 te zijn
Zag je er ook zo uit?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:13 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
naast euforisch voelde ik me vooral een kutnerd
Dat heb ik nou nog nooit gehadquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Daar willen we een foto van zien!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Een euforische kutnerd?
Zo zie ik er altijd uit.
ik ook nietquote:
Die studenten ook altijc met hun zesjesmentaliteitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik ook niet
Komt sowieso zelden voor dat ik hoger dan een 6 scoor
nou ik wil wel hoger hoor! Maar het lukt nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die studenten ook altijc met hun zesjesmentaliteit
Meer geheugentraining kijken!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou ik wil wel hoger hoor! Maar het lukt niet
En dan lekker over die persoon gaan roddelen. Nee, dat is volwassenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:08 schreef Mystikvm het volgende:
Het gespreksonderwerp hier op het werk vanochtend is obesitas. Een paar blokken verder is iemand gaan zitten die niet eens in een normale bureaustoel past. Onvoorstelbaar.
En dat werkt dan bij een zorgverzekeraar
Hij zit ver genoeg weg.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En dan lekker over die persoon gaan roddelen. Nee, dat is volwassen
Ik vind het ironisch.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:09 schreef Cue_ het volgende:
Dat ze niet in een sportschool werkt snap ik.. maar bij een zorgverzekering, daar boeit het toch geen reet hoe je eruit ziet..
Ik zie het probleem niet.quote:
Laten we inderdaad allemaal ons uiterlijk aanpassen aan de functie die we uitvoerenquote:
Dan mogen van die magere latten ook meer gaan betalen. Als die een keer een buikgriepje hebben, moeten ze aan de sondevoeding. Maar nee, die zijn zieligquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hij zit ver genoeg weg.
En nee, laten we het onderwerp lekker vermijden omdat er misschien wel morbide obese mensen rondlopen die misschien gekwetst zouden worden als we vervolgens een discussie hebben over of die mensen meer zorgkosten zouden moeten betalen
Mwah, ik snap het wel. Je werkt bij een bedrijf dat er belang bij heeft dat mensen zo gezond mogelijk leven, dan is het opvallend als er zo'n plumper bij zit.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Laten we inderdaad allemaal ons uiterlijk aanpassen aan de functie die we uitvoeren
*zet ondertussen bril op*
Ik ben overigens van mening dat niemand meer hoeft te betalen voor zorg als je ongezond leeft. Ik stond hierin wel behoorlijk alleen op de werkvloer.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan mogen van die magere latten ook meer gaan betalen. Als die een keer een buikgriepje hebben, moeten ze aan de sondevoeding. Maar nee, die zijn zielig
Mijn tante is een wandelend lijk. Als je ziet hoeveel geld die van de zorg nodig heeft per maandquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan mogen van die magere latten ook meer gaan betalen. Als die een keer een buikgriepje hebben, moeten ze aan de sondevoeding. Maar nee, die zijn zielig
Ligt een beetje aan de functie die iemand heeft he. Als ze langs klanten gaat is het wat raar. Is ze gewoon belmiep of administratief iets, dan boeit het geen zak.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:16 schreef stbabylon het volgende:
Mwah, ik snap het wel. Je werkt bij een bedrijf dat er belang bij heeft dat mensen zo gezond mogelijk leven, dan is het opvallend als er zo'n plumper bij zit.
Een beetje als een kaasboer die geen kaas lust.
iemand die ik niet zie als klant zijnde?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mwah, ik snap het wel. Je werkt bij een bedrijf dat er belang bij heeft dat mensen zo gezond mogelijk leven, dan is het opvallend als er zo'n plumper bij zit.
Ach, zolang ze arm zijn, mogen ze met pinda's betalen. Zodra je een beetje je best hebt gedaan mag je de zorgverzekering gaan betalen voor jezelf en twee anderen die te lui zijn om te werken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij is toch geen vertegenwoordiger van dat bedrijf? Hij begroet geen gasten, zit niet in de reclamespotjes, werft geen leden ofzo.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ze had het over roddelen. Niet over het onderwerp mijden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hij zit ver genoeg weg.
En nee, laten we het onderwerp lekker vermijden omdat er misschien wel morbide obese mensen rondlopen die misschien gekwetst zouden worden als we vervolgens een discussie hebben over of die mensen meer zorgkosten zouden moeten betalen
Ik lach me rot als mijn zorg verdubbeld gaat worden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ach, zolang ze arm zijn, mogen ze met pinda's betalen. Zodra je een beetje je best hebt gedaan mag je de zorgverzekering gaan betalen voor jezelf en twee anderen die te lui zijn om te werken.
Hij was de aanleiding voor de discussie.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:17 schreef Tally het volgende:
[..]
Ze had het over roddelen. Niet over het onderwerp mijden.
Ik word in elk geval niet blij van de voorlopige berekeningen die ik kan maken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik lach me rot als mijn zorg verdubbeld gaat worden.
Of niet, denk ik.
Als de zorg echt zo omhoog gaat dan ga ik kijken of het voor mij nog loont om vanaf 2014 te gaan werken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of niet, denk ik.
Het heeft niet altijd met de outside klant te maken. Ik voel mijzelf ook wel eens opvallend met het bouwen van een ORV applicatie en dan bij het testen telkens roker invul.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
iemand die ik niet zie als klant zijnde?
Twee? Met die twintig euro pp? Maak er maar meer vanquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ach, zolang ze arm zijn, mogen ze met pinda's betalen. Zodra je een beetje je best hebt gedaan mag je de zorgverzekering gaan betalen voor jezelf en twee anderen die te lui zijn om te werken.
Dan vul je buikdanseres inquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het heeft niet altijd met de outside klant te maken. Ik voel mijzelf ook wel eens opvallend met het bouwen van een ORV applicatie en dan bij het testen telkens roker invul.
Zij betalen 20, dus ik betaal 80. In totaal met mijn eigen 100, kom ik dan op 260. Wat het volgens mij wel ongeveer wordt voor mij.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Twee? Met die twintig euro pp? Maak er maar meer van
Als ik dan ook zorg zou krijgen, maar ja, met maar zeven sessies fysio per jaar schiet dat ook niet op.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:19 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ga ook behoorlijk meer betalen voor zorg. Ben er persoonlijk niet blij mee maar ik snap dat de breedste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Dat heb ik altijd geroepen en nu moet ik er maar aan geloven.
Iemand die twee keer modaal verdient, is imho niet degene met de breedste schouders. En laat daar nou net het zwaartepunt liggen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:19 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ga ook behoorlijk meer betalen voor zorg. Ben er persoonlijk niet blij mee maar ik snap dat de breedste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Dat heb ik altijd geroepen en nu moet ik er maar aan geloven.
Dan kan niemand zich eraan storen!quote:
Voor mijzelf vind ik het ook niet heel tof. Maar ik snap dat bezuinigen nodig is. En hoe het nu bedacht is, waarbij iedereen zijn steentje bij draagt (er wordt zo'n beetje over de hele lijn bezuinigt), vind ik het goed voor het land. Dus daar ben ik wel blij mee.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:18 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik word in elk geval niet blij van de voorlopige berekeningen die ik kan maken.
En geen lokpeuters meer om pedo's te vangen. Maar dat wilde Opstelten dan weer wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:20 schreef Cue_ het volgende:
Dan mogen ze ook geen mannen meer zetten achter zo'n chatsite waar je een lekker wijf verwacht!
Mijn punt is niet dat er geen dikke mensen bij een zorgverzekeraar mogen werken. Dat is niet de strekking van het woord 'ironie'.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:20 schreef Cue_ het volgende:
Dan mogen ze ook geen mannen meer zetten achter zo'n chatsite waar je een lekker wijf verwacht!
Maar wel iemand met bredere schouders.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:21 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Iemand die twee keer modaal verdient, is imho niet degene met de breedste schouders. En laat daar nou net het zwaartepunt liggen.
Waar de allerrijksten er weer mooi ervan af komen door het plafond bedoel je?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Voor mijzelf vind ik het ook niet heel tof. Maar ik snap dat bezuinigen nodig is. En hoe het nu bedacht is, waarbij iedereen zijn steentje bij draagt (er wordt zo'n beetje over de hele lijn bezuinigt), vind ik het goed voor het land. Dus daar ben ik wel blij mee.
Bezuinigen betekent dat je kosten structureel vermindert. Deze maatregel houdt in dat er structureel meer geld wordt binnengehaald bij de burger.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:21 schreef stbabylon het volgende:
Voor mijzelf vind ik het ook niet heel tof. Maar ik snap dat bezuinigen nodig is. En hoe het nu bedacht is, waarbij iedereen zijn steentje bij draagt (er wordt zo'n beetje over de hele lijn bezuinigt), vind ik het goed voor het land. Dus daar ben ik wel blij mee.
Maar de stijging is in sommige gevallen wel een beetje overdreven hoor. Alsof mensen met hogere inkomsten dezelfde lasten hebben als lagere inkomsten en even die 300 euro pp per maand extra kunnen ophoesten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Gewoon ongezonder gaan leven, dan haal je het er weer uit. Big Mac iemand?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of niet, denk ik.
Qua zorgkosten ja. Aan de andere kant worden die het hardst gepakt met de HRA. Je kunt het regeerakkoord niet affakkelen op losse punten, je moet naar het geheel kijken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Waar de allerrijksten er weer mooi ervan af komen door het plafond bedoel je?
Maar wel iemand die meer kan missen dan iemand die de klinkers in de straat staat te stampen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:21 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Iemand die twee keer modaal verdient, is imho niet degene met de breedste schouders. En laat daar nou net het zwaartepunt liggen.
En daarmee dus de kosten van de overheid omlaag brengt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:22 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Bezuinigen betekent dat je kosten structureel vermindert. Deze maatregel houdt in dat er structureel meer geld wordt binnengehaald bij de burger.
Breed blijft relatief, je kan niet in de portemonnee van een ander kijken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:22 schreef stbabylon het volgende:
Maar wel iemand met bredere schouders.
Dan wordt het tijd dat ze kijken naar hun uitgavepatroon. Iemand die 70k pakt per jaar, kan prima 300e extra betalen per maand. Dan gaan ze maar 3x per jaar op vakantie, ipv 4x.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar de stijging is in sommige gevallen wel een beetje overdreven hoor. Alsof mensen met hogere inkomsten dezelfde lasten hebben als lagere inkomsten en even die 300 euro pp per maand extra kunnen ophoesten.
Ik kijk naar het geheel, ik betaal straks zorgwekkend veel meer bij elkaar. Met HRA, zorg, werkeloosheid in het gezin door al deze bezuinigingen. Ik kan me niet rekenen tot brede schouders en nu al helemaal niet meerquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Qua zorgkosten ja. Aan de andere kant worden die het hardst gepakt met de HRA. Je kunt het regeerakkoord niet affakkelen op losse punten, je moet naar het geheel kijken.
Dat is een aanname.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:23 schreef Mystikvm het volgende:
Maar wel iemand die meer kan missen dan iemand die de klinkers in de straat staat te stampen.
Nee, maar je kunt wel zien dat bijstandsgezinnen het (net) redden met hun 1200e (of zoiets) in de maand. Dan moet iedereen die meer verdient het ook kunnen. En anders maar gaan bezuinigen op niet essentiële zaken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:24 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Breed blijft relatief, je kan niet in de portemonnee van een ander kijken.
Bezuinigen door de lasten te verleggen vind ik geen bezuinigen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:24 schreef stbabylon het volgende:
En daarmee dus de kosten van de overheid omlaag brengt.
Iedereen gaat meer betalen. En dat is donderslogisch met onze 5 miljard rente die we jaarlijks met z'n allen moeten betalen. Je kunt niet geld uit blijven delen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik kijk naar het geheel, ik betaal straks zorgwekkend veel meer bij elkaar. Met HRA, zorg, werkeloosheid in het gezin door al deze bezuinigingen. Ik kan me niet rekenen tot brede schouders en nu al helemaal niet meerWerken wordt bestraft, toch mooi.
Ja, maar hun drie studerende koters gaan ook meer geld kosten, de HRA gaat eraf, autorijden wordt duurder. Het zijn allemaal kleine beetjes.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat ze kijken naar hun uitgavepatroon. Iemand die 70k pakt per jaar, kan prima 300e extra betalen per maand. Dan gaan ze maar 3x per jaar op vakantie, ipv 4x.
Meer zou moeten kunnen missen, laat ik het zo dan zeggen.quote:
Dat mag je vinden. Mij gaat het erom dat de Nederlandse staat onder de streep ophoudt met schulden maken. Hoe ze dat dan ook boven de streep voor elkaar krijgen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:27 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Bezuinigen door de lasten te verleggen vind ik geen bezuinigen.
+1quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:25 schreef Pheno het volgende:
Ik kijk naar het geheel, ik betaal straks zorgwekkend veel meer bij elkaar. Met HRA, zorg, werkeloosheid in het gezin door al deze bezuinigingen. Ik kan me niet rekenen tot brede schouders en nu al helemaal niet meerWerken wordt bestraft, toch mooi.
Klopt. Maar dat bijstandsgezin heeft misschien ook wel 3 studerende kinderen, en die kunnen niet een keer of 2 minder op vakantie.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, maar hun drie studerende koters gaan ook meer geld kosten, de HRA gaat eraf, autorijden wordt duurder. Het zijn allemaal kleine beetjes.
Dat klopt, en dat is klote. Maar dit is wel waar:quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, maar hun drie studerende koters gaan ook meer geld kosten, de HRA gaat eraf, autorijden wordt duurder. Het zijn allemaal kleine beetjes.
Dat geld moet dus ergens vandaan komen. En dan nu maar in één keer alle hervormingen doorvoeren in plaats van het uitstelbeleid van de afgelopen 10 jaar.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:28 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Mij gaat het erom dat de Nederlandse staat onder de streep ophoudt met schulden maken. Hoe ze dat dan ook boven de streep voor elkaar krijgen.
Pak dan de bziarre toestanden in de Wajong aan, de mensen die graaien en mensen die voor elke verkoudheid van hun kind bij de SEH staan. Niet de mensen die gewoon willen werken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Iedereen gaat meer betalen. En dat is donderslogisch met onze 5 miljard rente die we jaarlijks met z'n allen moeten betalen. Je kunt niet geld uit blijven delen.
Ja, het is wat als je je een slag in de rondte werktquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat bijstandsgezin heeft misschien ook wel 3 studerende kinderen, en die kunnen niet een keer of 2 minder op vakantie.
Mijn hart bloedt voor de modaal plussers
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:28 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Mij gaat het erom dat de Nederlandse staat onder de streep ophoudt met schulden maken. Hoe ze dat dan ook boven de streep voor elkaar krijgen.
Om Europa blij te houden omdat Nederland steeds het braafste kind van de klas wil zijnquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:28 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, en gezinnen waar beide ouders voor een minimumloon in de fabriek staan, doen dat niet..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, het is wat als je je een slag in de rondte werkt
Gewoon eerlijker, niet dit. Waarom moet een modaal gezin met twee werkende mensen evenveel aan zorg betalen als iemand die drie ton verdiend?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:31 schreef stbabylon het volgende:
Maar ik zie het al, ook hier zit de gemiddelde Nederlander, die wil dat de overheid minder uitgeeft, zonder meer te ontvangen. Maar, zeker niet minder uitgeven aan ikke.
Het gaat bij mij niet over kunnen, maar over willen. Ik vind het de omgekeerde wereld dat ik meer dan 50% van mijn inkomen mag afdragen omdat anderen het 'minder' hebben. Dan is er wat anders mis wat mij betreft. Ik vind het geen probleem om financieel bij te dragen voor mensen die het minder hebben. Je maakt mij echter niet wijs dat het om zo'n grote groep gaat.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:26 schreef stbabylon het volgende:
Nee, maar je kunt wel zien dat bijstandsgezinnen het (net) redden met hun 1200e (of zoiets) in de maand. Dan moet iedereen die meer verdient het ook kunnen. En anders maar gaan bezuinigen op niet essentiële zaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
welke bizarre toestanden in de wajong?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Pak dan de bziarre toestanden in de Wajong aan, de mensen die graaien en mensen die voor elke verkoudheid van hun kind bij de SEH staan. Niet de mensen die gewoon willen werken.
Dat zijn zulke kleine uitgaven. Elke keer weer dezelfde shit: doe daar wat aan, doe daar wat aan. Het gaat om tientallen miljoenen. Maar oh wee als er iemand aan de miljarden van het allang niet meer nuttige HRA wil komen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Pak dan de bziarre toestanden in de Wajong aan, de mensen die graaien en mensen die voor elke verkoudheid van hun kind bij de SEH staan. Niet de mensen die gewoon willen werken.
Ja, dat lost het begrotingsprobleem in één keer opquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |