Maar dat is ook zo simpel niet meer, toch?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij gaan wel gewoon huren voorlopig als we dit ooit nog eens verkopen.
Dat huren bevalt me inderdaad erg goed...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij gaan wel gewoon huren voorlopig als we dit ooit nog eens verkopen.
Dat ja...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:11 schreef Luigi het volgende:
Mja. Huren klinkt net als leasen wel erg aanlokkelijk ja.
Stuk? Maken!
Mij maken ze voorlopig de pis niet lauw met woonlasten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:11 schreef Luigi het volgende:
Stuk? Maken!
Je krijgt wel een verhoging...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mij maken ze voorlopig de pis niet lauw met woonlasten.
Mij ook niet omdat we heel realistisch hypotheken (kennelijk had er nog wel een ton extra ingezeten!) maar dat zelf doen (wat ik dus niet kan want twee linkerhanden) krijg je toch ook een sik van.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mij maken ze voorlopig de pis niet lauw met woonlasten.
Klinkt leuk, maar lang niet alle verhuurders zijn daar heel happig op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:11 schreef Luigi het volgende:
Stuk? Maken!
Als je ketel kapot is zullen ze wel moeten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar lang niet alle verhuurders zijn daar heel happig op.
Er is genoeg te krijgen hier maar je betaalt er wel naar uiteraard. Allemaal vrije sector of particulier.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat is ook zo simpel niet meer, toch?
Toevallig heb ik uitgerekend met de ketel meegemaakt dat ze me een hele winter lang aan het lijntje hebben gehouden, met telkens weer een monteur en weet ik wat, waardoor ik de helft van de tijd geen verwarming had. Heel vervelend.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je ketel kapot is zullen ze wel moeten.
Hier is ook niet zo veel te vinden in de huur, ook niet vrije sector of particulier. En wat er is, heeft een heel hoge huur en is meer voor expats voor wie de kosten toch wel betaald worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Er is genoeg te krijgen hier maar je betaalt er wel naar uiteraard. Allemaal vrije sector of particulier.
Maar we kunnen nu toch niet kopen op een plek dat we willen en we willen nog wel naar het buitenland eigenlijk dus huren is een stuk veiliger voor nu.
Ik eindig nu onder plaats 100... 33 maanden inschrijfduur.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:23 schreef Estrys het volgende:
Wij zouden met onze woonduur ongeveer over 12 jaar aan de beurt komen voor een huurhuis hier in de sociale huursector.
Ik denk dat je helemaal nergens voor in aanmerking komt qua salaris?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:23 schreef Estrys het volgende:
Wij zouden met onze woonduur ongeveer over 12 jaar aan de beurt komen voor een huurhuis hier in de sociale huursector.
Oh vrije sector... Ook daar zit helemaal geen beweging in... tot 800 eu kun je gewoon 1,5 jaar wachten..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik denk dat je helemaal nergens voor in aanmerking komt qua salaris?![]()
Wij willen niet huren via de woningbouw.
Een famillielid verhuurd zijn huis in Wassenaar voor 2200 euro per maand aan Amerikanenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier is ook niet zo veel te vinden in de huur, ook niet vrije sector of particulier. En wat er is, heeft een heel hoge huur en is meer voor expats voor wie de kosten toch wel betaald worden.
Ja maar het gaat dus niet op inschrijfduur hier. Maar het aantal jaar dat je op het laatste adres woonde. Vanaf 18 jaar. Dat zou nu 1,5 jaar zijn. Gemiddeld om op 1 te komen is ongeveer 12 aldus de woningbouwquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik eindig nu onder plaats 100... 33 maanden inschrijfduur.
Ja, het aantal jaar dat ik woonde bij mijn exman plus nu elke maand die ik ingeschreven sta...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja maar het gaat dus niet op inschrijfduur hier. Maar het aantal jaar dat je op het laatste adres woonde. Vanaf 18 jaar.
800 euro max is hier een niet duur appartementjequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Een famillielid verhuurd zijn huis in Wassenaar voor 2200 euro per maand aan Amerikanen![]()
Ik dacht meer aan 800 euro max
Wij zijn iets minder honkvast dan jij en vinden Gouda ook goed bijvoorbeeld. Of Leidschendam of Boskoop of noem maar op. Het is er echt nog welquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh vrije sector... Ook daar zit helemaal geen beweging in... tot 800 eu kun je gewoon 1,5 jaar wachten..
ik heb er echt geen kaas van gegeten... ik wacht het allemaal wel af..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:26 schreef mikoxx het volgende:
Vick, ze gaan aflosdingsvrij wel aanpakken meen ik? Wij lossen bewust wel af, flink ook, het kan voor ons en het scheelt voor ...... Later....
Ik wil inderdaad in zoetermeer blijven ja...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wij zijn iets minder honkvast dan jij en vinden Gouda ook goed bijvoorbeeld. Of Leidschendam of Boskoop of noem maar op. Het is er echt nog wel
Je wilt niet weten wat wij nu per maand kwijt zijn dan aan puur ons appartementje. Dat is pas niet duurquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
800 euro max is hier een niet duur appartementje
aan de ene kant wil ik heel graag terug naar Delft, aan de andere kant wil ik toch ook wel in Rijswijk blijven wonen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik wil inderdaad in zoetermeer blijven ja...
En met 33 maanden sta je op 100. Dat schiet ook lekker opquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, het aantal jaar dat ik woonde bij mijn exman plus nu elke maand die ik ingeschreven sta...
Zijn er nog eisen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik wil inderdaad in zoetermeer blijven ja...
http://www.zoetermeer.nl/(...)enhoeklaan_5005.html
Ik wil daar proberen tussen te komen.
Niet dus...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:29 schreef Estrys het volgende:
[..]
En met 33 maanden sta je op 100. Dat schiet ook lekker op
Ow, er zijn hier sociale huurwoningen die echt goedkoop zijn. ECHT goedkoop. Maar als je nu iets in de vrije sector gaat huren, zit je met 800 euro echt in de goedkopere vrije sector woningen. Als je er al eentje kunt vinden. Ondanks alles is het in Amsterdam nog steeds tamelijk lastig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat wij nu per maand kwijt zijn dan aan puur ons appartementje. Dat is pas niet duur
Nou ik had gemaild, maar nog geen antwoord... Oplevering is 2014, en dat is eigenlijk een prima termijn... Hebben we nu een jaar om alles te regelen met koophuizen en verkoop, of te koop zetten.. Maar ik ga er dus eens achteraan bellen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Zijn er nog eisen?
Zou mooi zijn als het lukt!
Ja, allemaal appartementen... Ik hou er wel van.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:32 schreef mikoxx het volgende:
Ticootje, dat zijn allemaal appartementen? Ziet er mooi uit!
Die eisen ja. En je partner mag dan voor de helft mee tellen maar eigenlijk wil je dat natuurlijk helemaal niet want je kan altijd je baan kwijt raken etc.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, allemaal appartementen... Ik hou er wel van.
Eisen zijn meestal iets van 4x de huur of 4,5 keer de huur aan inkomen...
Wij ook niet hoor!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Die eisen ja. En je partner mag dan voor de helft mee tellen maar eigenlijk wil je dat natuurlijk helemaal niet want je kan altijd je baan kwijt raken etc.
Maar dan weet ik niet wat jullie verdienen maar met die eisen en je partner niet mee laten tellen hoeven wij niet eens te proberen een huur van 1000 euro aan te gaan.
Delft zou ik zo kunnen wonen, denk ik. Rijswijk, mwah. Het ligt erg aan het gedeelte en is net iets te dicht tegen Den Haag aan voor mij. Daar ben ik te veel Rotterdammer voor...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
aan de ene kant wil ik heel graag terug naar Delft, aan de andere kant wil ik toch ook wel in Rijswijk blijven wonen...
Vandaag passen mijn ouders op S en dus is het eten klaar en de tafel gedekt als we thuiskomenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:41 schreef Estrys het volgende:
Wat eten we vanavond? Ik heb geen inspiratie
Ik denk dat ik wraps maak. Ik wilde boerenkool eten en morgen wraps. Maar mijn man werkt morgen weer eens over dus eet hij niet mee en ik ben de worst vergeten voor de boerenkoolquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:41 schreef Estrys het volgende:
Oh, is dit dan niet iets voor je:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:41 schreef Estrys het volgende:
Heb jij budget??quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:11 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja. Ik geef dus echt helemaal geen ruk om auto's.. Kan gerust in een oude Lada rondrijden, het zal me worst wezen, werkelijk.
Alleen kom ik momenteel niet veel verder dan een Matiz uit 1999 ofzo qua budget.
Ja herkenbaar. Als ik zie wat we mogen lenen vraag ik me af waar ik het per maand van zou moeten doen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:45 schreef Brighteyes het volgende:
Wij zitten een goeie 175,000 onder de max van wat we zouden mogen lenen.
En toch houden we niet een heleboel over.![]()
Ok, we sparen dan ook wel wat per maand, maar ook dat vind ik niet overdreven veel. Ik ben blij dat we niet nog hoger zitten.
Check! Wij kunnen de vaste lasten van één salaris betalen, ook wel een fijn gevoel. Maar waar toch iedere maand al dat geld blijft.. ;-). Deels op de spaar, maar ook best en hoop luxe, en toch vind ik het gewoon fijn zoquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja herkenbaar. Als ik zie wat we mogen lenen vraag ik me af waar ik het per maand van zou moeten doen?
Ik probeer geld te besparen door voor de hele week boodschappen te doen. Deze week ging dat even niet maar zoiets vind ik dan veel te duur. Dat kan ik echt goedkoper. Dan maak ik wel inspiratiequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oh, is dit dan niet iets voor je:
hellofresh.nl
Ow, ik vind het wel meevallen. Als je de 5-maaltijdenbox voor 2 personen neemt (kunnen wij met drieen gemakkelijk van eten) betaal je 49 euro voor 5 maaltijden. Dat is dus 10 euro per dag voor drie personen, is 3,33 per persoon per dag. Dat vind ik niet duur.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik probeer geld te besparen door voor de hele week boodschappen te doen. Deze week ging dat even niet maar zoiets vind ik dan veel te duur. Dat kan ik echt goedkoper. Dan maak ik wel inspiratie
10 euro per dag, voor alleen je avondeten? Vind ik wel duur.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, ik vind het wel meevallen. Als je de 5-maaltijdenbox voor 2 personen neemt (kunnen wij met drieen gemakkelijk van eten) betaal je 49 euro voor 5 maaltijden. Dat is dus 10 euro per dag voor drie personen, is 3,33 per persoon per dag. Dat vind ik niet duur.
Ik heb geen idee wat we precies kunnen krijgen. Meer dan we nu hebben, want toen we het.kochten studeerde ik nog. Het salaris van R was toen ook lager en het is dus op 1 salaris gekocht. Maar ik vraag me echt af hoe we dat zouden moeten doen als we een duurder huis zouden hebbenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja herkenbaar. Als ik zie wat we mogen lenen vraag ik me af waar ik het per maand van zou moeten doen?
Hij heeft het de hele week opgespaard?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:57 schreef mikoxx het volgende:
Hier ook bloemkool vanavond, met een papje ;-)
Ow, ik niet, maar ik ben dan ook niet heel goed met die dingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
10 euro per dag, voor alleen je avondeten? Vind ik wel duur.
Curry! Ik had gister het boekje van de Plus meegenomen en daar stond een lekker recept (lijkt me) in voor Curry! Dus dat ga ik binnenkort maken. Misschien morgen welquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:01 schreef Luigi het volgende:
Ik maak vanavond een curry denk ik. Met lekkere Pandan rijst want daar had ik zin an. En kip.
Zal de rest van de familie wel weer niks vinden maar ik lekker wel!![]()
![]()
!
Ik ook niet, het gebeurt automatisch en dan op rekening bij F. zijn bank die ik niet kan zien en waar ik niet bij kan.quote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Hij heeft het de hele week opgespaard?
Gister had ik worstjes (sauzijsjes whehehehe) voor 1,60 per 3! Een stronk andijvie 55 cent kwijt. En dan je aardappeltjes. Dus die 10 euro heb ik niet gehaald!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:03 schreef Luigi het volgende:
Tien euro is best wel heul veul. Als je er van uit gaat dat een pak rijst of pasta zo rond de de euro kost (als basis) en je dan nog wat groenten (duurder) en vlees (duurst) oid toevoegt...
Ik koop tegenwoordig standaard het 35% kortingsvlees bij de Appie. En dat flikker ik dan in de vriezer. Dus wat er in de ramsj is, dát eten we!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Gister had ik worstjes (sauzijsjes whehehehe) voor 1,60 per 3! Een zak boerenkool was ik 80 cent kwijt. En dan je aardappeltjes. Dus die 10 euro heb ik niet gehaald!
dat inderdaad...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:03 schreef Luigi het volgende:
Tien euro is best wel heul veul. Als je er van uit gaat dat een pak rijst of pasta zo rond de de euro kost (als basis) en je dan nog wat groenten (duurder) en vlees (duurst) oid toevoegt...
Als ik echt wil koken red ik die 10 euro ook niet. Maar dat zijn inderdaad de uitzonderingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:05 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik koop tegenwoordig standaard het 35% kortingsvlees bij de Appie. En dat flikker ik dan in de vriezer. Dus wat er in de ramsj is, dát eten we!.
Als ik trouwens écht wil koken kom ik met die 10 euro niet toe hoor. Dan haal ik alleen al aan 10 euro bio tomaten voor een pastasausje bijvoorbeeld.. Maar dat zijn uitzonderingen.
Het duurste van vanavond zijn de Thais gemarineerde kipfiletblokjes van de AH (omdat ik die zo lekker Thais vind smaken), die kosten iets van 3 of 4 euroquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat inderdaad...
ik denk dat ik per dag zo'n 6 euro per maaltijd kwijt ben. soms iets meer, soms iets minder..
ik ontdooi vlees nooit in de vriezer. Als ik het vergeten ben eruit te halen eten we maar wat anders.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:07 schreef Tally het volgende:
[..]
Als ik echt wil koken red ik die 10 euro ook niet. Maar dat zijn inderdaad de uitzonderingen.
En vlees halen voor in de vriezer doe ik ook wel eens maar ik vergeet het er uit te halen.
En te ontdooien in de magnetron vind ik vies
Pasta is helemaal goedkoop, net als nasi...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:09 schreef Vicky het volgende:
vandaag eten we pasta. morgen eten we beenhammetje met groente en aardappeltjes...
en ik kan ook wel eens heel erg uitschieten qua geld hoor... als ik sushi voor mezelf haal bijvoorbeel
3 pakken halen 2 betalen geloof ikquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Pasta is helemaal goedkoop, net als nasi...
Ik dus ook. Maar daarom koop ik ook nooit vlees voor in de vriezer. Vlees in de aanbieding koop ik ook (voor mezelf) en voor meneer altijd gehakt want hij lust weinig andersquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik ontdooi vlees nooit in de vriezer. Als ik het vergeten ben eruit te halen eten we maar wat anders.
Verder zoals Luigi.. wij kopen ook geregeld vlees dat in de aanbieding is en dat gaat dan de vriezer in.
Dat ligt bij de jumbo in het budget schap... Misschien eens vaker bij kijken, want vaak zijn het speklappen enzo... Dan dat is goddelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:11 schreef Luigi het volgende:
Nog even een pro-tip. Gevacumeerd vlees kun je best ontdooien in een bak water (gewoon op normale temperatuur dus, 'koud' water dus). Dat gaat ten eerste sneller dan in de koelkast en ten tweede is het ook beter voor je vlees. In de koelkast doet het ontdooien-beetjebevriezen-ontdooien-beetjebevriezen-etc. In het water gaat het sneller maar minder van die up-down bewegingen qua temperatuur.
Goedkoper dan zuurkool kun je haast niet eten. Pas 2 pakjes voor 1 euro bij de Appie, 50ct per pakje dus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb geen idee wat het kost, maar zuurkool hier met een c1000 magere rookworst.
dat doe ik ook wel eens iddquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:11 schreef Luigi het volgende:
Nog even een pro-tip. Gevacumeerd vlees kun je best ontdooien in een bak water (gewoon op normale temperatuur dus, 'koud' water dus). Dat gaat ten eerste sneller dan in de koelkast en ten tweede is het ook beter voor je vlees. In de koelkast doet het ontdooien-beetjebevriezen-ontdooien-beetjebevriezen-etc. In het water gaat het sneller maar minder van die up-down bewegingen qua temperatuur.
Ik kan je nu al zeggen, geen 10 eu voor die pot die je op tafel gaat zetten voor 5 personen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb geen idee wat het kost, maar zuurkool hier met een c1000 magere rookworst.
Ja of via beefensteak dus. Dan krijg je je Black Angus steaks ook netjes per stuk gevacumeerd. En een slager doet dat ook graag voor je.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat ligt bij de jumbo in het budget schap... Misschien eens vaker bij kijken, want vaak zijn het speklappen enzo... Dan dat is goddelijk.
Helemaal uitbakken...quote:
Dat vind ik ook smerig. Bietjesquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Helemaal uitbakken...
Oh nu heb ik trek in speklap en bietjes.
Kap eens met steak!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:13 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja of via beefensteak dus. Dan krijg je je Black Angus steaks ook netjes per stuk gevacumeerd. En een slager doet dat ook graag voor je.
ieeuwww.. dat vind ik zo smerig.. van die keiharde stukken spek..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Helemaal uitbakken...
Oh nu heb ik trek in speklap en bietjes.
Dat doen wij ook, boodschappen per week. Alleen kom t Albert die dan bezorgen en dan is het voordeel wel weer weg zeg maarquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik probeer geld te besparen door voor de hele week boodschappen te doen. Deze week ging dat even niet maar zoiets vind ik dan veel te duur. Dat kan ik echt goedkoper. Dan maak ik wel inspiratie
Nee, dat het vet eruit druipt, dat is vies...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
ieeuwww.. dat vind ik zo smerig.. van die keiharde stukken spek..
ik bak ze dan liever wat minder lang zodat ze lekker zahct zijn
Voor die 50 eu, heb je dus weekboodschappen? Dus ook brood, beleg, drinken, luiers, shampoo? Ik dacht dat het alleen avondeten was.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:15 schreef miss_sly het volgende:
Ons vriesvakje is veel te klein, dus daar ligt vrij weinig in. Ik koop vlees eigenlijk nooit bij de supermarkt maar bij de slager, en groente altijd bij de Turk. Ik heb geen idee wat de boodschappen voorheenkostten, maar voor deze 50 euro kunnen wij dus goed, lekker, gevarieerd eten en hoef ik geen boodschappen te doen.
Dat is bij die link die ze plaatstequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voor die 50 eu, heb je dus weekboodschappen? Dus ook brood, beleg, drinken, luiers, shampoo? Ik dacht dat het alleen avondeten was.
Ligt in de koelkast voor morgenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:16 schreef Stiemie het volgende:
Oh en vanavond hutspot met een hamburger en rookworst
Ik klikte niet... Ik ga het doen!quote:
En het allerlekkerste is nog wel dat mijn moeder vandaag bij mij thuis oppast, dus het staat zelfs klaar op tafel als ik thuis komquote:
Vlees is griebusduur idd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Wij eten een keer of 3 in de week vegetarisch, dat scheelt zo enorm in de kosten.![]()
En het is nog gruwelijk lekker ook.
![]()
Ik ben zo blij met mijn nieuwe manier van koken en lekkere recepten, ik krijg inmiddels echt de kriebels bij het idee van de standaard groente-vlees-aardappels-maaltijden.![]()
Van de hemaquote:
Wij hebben in het hele dorp (stad zegt mijn man dan!) 2 slagersquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:17 schreef Vicky het volgende:
ik kom dus echt nooit bij de slager... De Hoogvliet hier heeft supergoed vlees
Deel eens wat meer over die nieuwe manier van koken en receptenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Wij eten een keer of 3 in de week vegegarisch, dat scheelt zo enorm in de kosten.![]()
![]()
Ik ben zo blij met mijn nieuwe manier van koken en lekkere recepten, ik krijg inmiddels echt de kriebels bij het idee van de standaard groente-vlees-aardappels-maaltijden.![]()
Vegetarisch als in de zin gewoon geen vlees? Of wel met tofu of vleesvervangers, groente burgers ed? Want die dingen zijn toch net zo duur als vlees?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Wij eten een keer of 3 in de week vegetarisch, dat scheelt zo enorm in de kosten.![]()
![]()
Vind ik ook vies. Daarom eet ik vlees. Maar meneer lust het graag. Alleen ben ik het vergetenquote:
Pasta met groenten in rode pesto uit de oven?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:18 schreef Luigi het volgende:
Ik moet nog wat verzinnen, we krijgen morgen eters en wil wel even wat leuks op tafel zetten. Maar ze gaan waarschijnlijk ook te laat zijn dus iets flexibels is ook fijn. Plus ik wil d'r niet teveel tijd aan kwijt zijn.
Nee, avondeten, vijf keer. De rest brengt Appie zo nu en dan of haal ik bij de Turk. Die trouwens wel echt heul goedkoop en goed is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voor die 50 eu, heb je dus weekboodschappen? Dus ook brood, beleg, drinken, luiers, shampoo? Ik dacht dat het alleen avondeten was.
dat vind ik echt heel erg veel hoor...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, avondeten, vijf keer. De rest brengt Appie zo nu en dan of haal ik bij de Turk. Die trouwens wel echt heul goedkoop en goed is.
Die ga ik onthouden! Want ik heb nog pesto overquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Pasta met groenten in rode pesto uit de oven?
Snijd een aubergine, paprika, doosje champignons, ui en een courgette klein. gooi in een ovenschaal met een potje rode pesto, olijfolie en wat balsamico. twintig minuten in de oven. Pasta erbij, parmezaan erover en klaar! Snel en (redelijk) gezond
Ideaal voor als je eters krijgt. Wel het lekkerst met rode pesto trouwensquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Die ga ik onthouden! Want ik heb nog pesto overGebruiken we nooit.
Nee, gewoon echt helemaal vegetarisch. Ik heb echt een super-kookboek gekregen van een vriendin en er zijn een paar recepten bij met tofu, maar dat vind ik niet zo lekker, dus die vermijd ik een beetje. Maar verder komen er dus geen vleesvervangers of wat dan ook in voor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vegetarisch als in de zin gewoon geen vlees? Of wel met tofu of vleesvervangers, groente burgers ed? Want die dingen zijn toch net zo duur als vlees?
Ik ben eigenlijk alleen maar zo veel kwijt als ik ook een voorraad limonade in sla.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, avondeten, vijf keer. De rest brengt Appie zo nu en dan of haal ik bij de Turk. Die trouwens wel echt heul goedkoop en goed is.
Vorige zaterdag hadden we flinke boodschappen, want de voorraad hadden we goed op gemaakt... Dan ben ik voor de hele week 75 eu kwijt... Ok, de kinderen zijn er niet elke dag, maar wel 3 dagen met kinderen dus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik onthou 'm!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Pasta met groenten in rode pesto uit de oven?
Snijd een aubergine, paprika, doosje champignons, ui en een courgette klein. gooi in een ovenschaal met een potje rode pesto, olijfolie en wat balsamico. twintig minuten in de oven. Pasta erbij, parmezaan erover en klaar! Snel en (redelijk) gezond
Ik was gisteren ook zo 150 euro kwijt voor 5 dagen boodschappen. Wel compleet met wijn, wasmiddel, luiers en kattenbakstenen, maar tochquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat vind ik echt heel erg veel hoor...
Zet je ze hier neer? ben wel benieuwdquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, gewoon echt helemaal vegetarisch. Ik heb echt een super-kookboek gekregen van een vriendin en er zijn een paar recepten bij met tofu, maar dat vind ik niet zo lekker, dus die vermijd ik een beetje. Maar verder komen er dus geen vleesvervangers of wat dan ook in voor.
DML, ik ben toevallig net 3 recepten aan het doormailen naar mezelf die ik voor een vriendin gefotogafeerd had.
Maar verder is het dus vnml vers-vers-vers. Geen pakjes en zakjes meer een veel groente.
Was meer voor de lijn dan voor de portemonnee, maar vooralsnog ben ik alleen maar iets minder uit gaan geven, dus duurder is het in ieder geval niet echt.
Recepten komen eraan.
Oh maar dat is toch prima?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:23 schreef miss_sly het volgende:
Misschien is het veel, het is voor ons niet te veel en we krijgen hele lekkere, anders dan andere gerechten ervoor
Dat heb ik ook nog liggen. Mijn man kreeg toen een aantal Italiaanse producten mee voor de vrouw want die vind dat wel lekker. En ze hebben gelijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:22 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ideaal voor als je eters krijgt. Wel het lekkerst met rode pesto trouwens
Ik kan echt knap chagrijnig worden als ik over de 75 euro heenga voor de weekboodschappen idd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh maar dat is toch prima?
Ik vind het tegenwoordig juist een kunst om minder uit te geven...
ik heb hele lastige eters dus meer dan de helft zal bij ons niet eens op gaan..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:23 schreef miss_sly het volgende:
Misschien is het veel, het is voor ons niet te veel en we krijgen hele lekkere, anders dan andere gerechten ervoor
Wij aten vorige week bij Sorbootje en man, die pakte 2 planten uit de vensterbankquote:
Minder hoeft nog niet eens zozeer bij ons, hoewel dat best mag, hoor, maar vooral gestructureerder. Dit geeft ook al een behoorlijke structuur, zodat we weten waaraan we het hebben uitgegeven, we gezond eten, en we niet allerlei onnodige extra boodschappen doen en dus geld uitgeven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh maar dat is toch prima?
Ik vind het tegenwoordig juist een kunst om minder uit te geven...
Dat is ons voordeel: wij lusten vrij veel en S eet ook aardig mee. Ze lust lang niet alles, maar wil altijd proeven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:25 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik heb hele lastige eters dus meer dan de helft zal bij ons niet eens op gaan..
Oh daarom streven we echt naar 1x in de week boodschappen en dan vooruit plannen... Kijken wat er in de aanbieding is, minimaal 1x pasta of rijst in de week, dat drukt aardig in kosten..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Minder hoeft nog niet eens zozeer bij ons, hoewel dat best mag, hoor, maar vooral gestructureerder. Dit geeft ook al een behoorlijke structuur, zodat we weten waaraan we het hebben uitgegeven, we gezond eten, en we niet allerlei onnodige extra boodschappen doen en dus geld uitgeven.
Aan mij zou het helemaal niet besteed zijn.. J en Leyla zouden wel smullen, Jen en ik lusten dan alleen de aardappels ofzo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:25 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik heb hele lastige eters dus meer dan de helft zal bij ons niet eens op gaan..
Wij eten alsnog een keer in de week pasta of rijst, uiteraard. Het idee was bij ons ook om 1x in de week boodschappen te doen, maar wij vinden dat zo'n rotkwarwei. En nu wordt het op maandagavond gebracht, zo fijn!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh daarom streven we echt naar 1x in de week boodschappen en dan vooruit plannen... Kijken wat er in de aanbieding is, minimaal 1x pasta of rijst in de week, dat drukt aardig in kosten..
Maar als jullie dit zo fijn vinden en het ervoor over hebben en alles eten... Dan zou ik niet echt opzoek gaan naar een oplossing voor een probleem wat er niet is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij eten alsnog een keer in de week pasta of rijst, uiteraard. Het idee was bij ons ook om 1x in de week boodschappen te doen, maar wij vinden dat zo'n rotkwarwei. En nu wordt het op maandagavond gebracht, zo fijn!
Maar misschien dat we het toch ook eens anders gaan proberen. Kijken of we het zelf echt veel goedkoper kunnen, wat ik betwijfel want wij zijn niet heel goed met geld
Tess en jen worden groot van lucht?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:30 schreef Vicky het volgende:
ik zou er wel van eten, M deels, Amber misschien iets maar Tess...
en liefde...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tess en jen worden groot van lucht?
Nee, niet vanwege het probleem ofzo, maar gewoon, om te kijken of we het uberhaupt kunnen!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar als jullie dit zo fijn vinden en het ervoor over hebben en alles eten... Dan zou ik niet echt opzoek gaan naar een oplossing voor een probleem wat er niet is.
Jen ou het liefste elke avond een boterham eten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:32 schreef Vicky het volgende:
[..]
en liefde...
Tess eet wel hoor, maar is wel een lastige...
droge pasta, hamberger en tomaatjes...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen ou het liefste elke avond een boterham eten.
SPOILER: Berg receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
komkommer...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
droge pasta, hamberger en tomaatjes...
ik ga die van mij maar eens bij jou aan tafel zetten.. misschien eten ze bij jou wel stamppotje enzoquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:36 schreef Luigi het volgende:
Die van ons maak je echt blij met een stamppotje (hutspot, spruitjes, boerenkool, andijvie.. alles!) óf de grote kinderklassiekers als patat en pannekoeken. Alhoewel ze de laatste tijd gek op pizza is. Maar rijst en pasta gruwt ze van maar ze krijg lekker niks anders en moet gewoon eten wat de pot schaft!![]()
![]()
.
'Verse' pizza van de AH... best te knagen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:37 schreef Ticootje het volgende:
Pizza heb ik echt al lang niet gegeten... Vroegah at ik elke week wel pizza...
neej joh... echt helemaal zelfgemaakte pizza... zelf deeg maken en zelf beleggen.. veeeeel lekkerderquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:38 schreef Luigi het volgende:
[..]
'Verse' pizza van de AH... best te knagen..
Ik gebruik de kalkoenblokjes van de lidl.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:37 schreef Vicky het volgende:
die wraps met kipfilet en avocado zijn echt om te smullen!! Wij vreten onze vingers erbij op.
Ik gebruikt alleen geen gerookte kipfilet, ik nem een kipfiletje, snijd m in reepjes en bak m zelf.
Goed hoor gezellig! We hebben regelmatig opeens extra kleuters aan tafel zittenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik ga die van mij maar eens bij jou aan tafel zetten.. misschien eten ze bij jou wel stamppotje enzo
oh dat kan ik ook eens proberenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik gebruik de kalkoenblokjes van de lidl.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
neej joh... echt helemaal zelfgemaakte pizza... zelf deeg maken en zelf beleggen.. veeeeel lekkerder
echwel joh..quote:
Ik moet wel. Die vent van mij lust geen kaasquote:
Deeg maken is geen talent van mij. Wat ik wel eens doe is zo'n opgerolde bodem uit de koeling. En dan zelf beleggen idd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
echwel joh..
en het is zooooveel lekkerder
Dat heb ik toevallig afgelopen weekend gedaan. Ook erg goed bevallen moet ik toegeven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:41 schreef Stiemie het volgende:
Wij doen de tussenweg. verse pizzabodem uit het koelvak (zelf uitrollen enzo) en beleggen met verse dingen
Oh daar zou ik ook voor kunnen gaan nu.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb wel weer eens trek in echt vette meuk. Een kapsalon XXL ofzo. Heb ik al 2 jaar niet meer gegeten.
Domino's!!!!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:42 schreef Luigi het volgende:
Of ff naar de pizzaturk. Maarja dat is dan weer niet echt heel economisch verantwoord ofzo.
en dan cinnastix..quote:
dit is een heel makkelijk deeg...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:42 schreef Luigi het volgende:
[..]
Deeg maken is geen talent van mij. Wat ik wel eens doe is zo'n opgerolde bodem uit de koeling. En dan zelf beleggen idd.
ga m gelijk ff zoeken..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:46 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je receptje voor dat deeg Vicky? Of kijk ik eroverheen?
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:46 schreef Tally het volgende:
Ik had al honger.
En zin in een steak. En in sushi. En in een biefstuk.
MAAR JA![]()
![]()
HE!
![]()
![]()
Kapsalon mag wel denk ik?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:46 schreef Tally het volgende:
Ik had al honger.
En zin in een steak. En in sushi. En in een biefstuk.
MAAR JA![]()
![]()
HE!
![]()
![]()
lolquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:47 schreef Brighteyes het volgende:
En ik moet dus aan de AGV-hap vanavond he...
Hoewel... F. gaat gelijk door naar de sportschool dus die is niet voor half 9-9 uur thuisofzo.
Als ik nou de kinderen...
En dan naar bed...
En dan 'thuisbezorgd.nl'...![]()
![]()
*overweegt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Van de week werd het afgeraden en heeft er nog een stuk over in de krant gestaan.quote:
Ohja fuck. Nouja vraag dan ff of Ali speciaal voor jou een keer extra zn handjes wast joh.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:49 schreef Tally het volgende:
[..]
Van de week werd het afgeraden en heeft er nog een stuk over in de krant gestaan.
Er zaten bij veel van die turken/kapsalontentjes veel bacteriën inDus voor ouderen boven de 65 en zwangeren word het afgeraden.
dat waren donersquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:49 schreef Tally het volgende:
[..]
Van de week werd het afgeraden en heeft er nog een stuk over in de krant gestaan.
Er zaten bij veel van die turken/kapsalontentjes veel bacteriën inDus voor ouderen boven de 65 en zwangeren word het afgeraden.
Nou ik wacht gewoon wel even 6 maandenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:50 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ohja fuck. Nouja vraag dan ff of Ali speciaal voor jou een keer extra zn handjes wast joh.
Ik bedoel meer dat ik geen geld heb om te sparen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ook niet, het gebeurt automatisch en dan op rekening bij F. zijn bank die ik niet kan zien en waar ik niet bij kan.
Ik 'spaar' elke maand nog 50 euro naar mijn eigen spaarrekening en die stort ik dan aan het eind van de maand weer terug omdat ik niet uit kom.
Die kebab troep gaat toch ook over de kapsalon.quote:
zelf kapsalon maken!! Mijn man kan dat zo goed... kapsalon van hem is veul lekkerder dan kapsalon van de turkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Die kebab troep gaat toch ook over de kapsalon.
Dat vind ik zo'n onzin he!? Of je vreet rookworst of geen rookworst.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat ken ik!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:50 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat ik geen geld heb om te sparen.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:49 schreef Vicky het volgende:
Tx Vicky!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gewoon een pot pastasausquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:53 schreef Ticootje het volgende:
Welke saus gooien jullie op de zelfmaak pizza?
Wrom? Zelfde smaak, helft minder vet. Ik snap nooit die weerstand. Voor mij scheelt het heel veel als ik aan alle kanten op calorieën bespaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:52 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzin he!? Of je vreet rookworst of geen rookworst.
Magere rookworst. Dat is hetzelfde als een Bigmac met een cola light.
ook een idee!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
gewoon een pot pastasaus
BE, hier komt ie vandaan: http://www.pizzapassie.nl/pizzadeeg-maken/
Dat en cola light vind ik nog eens lekkerder dan gewone colaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wrom? Zelfde smaak, helft minder vet. Ik snap nooit die weerstand. Voor mij scheelt het heel veel als ik aan alle kanten op calorieën bespaar.
Ik zeg er altijd bij dat ik aan de lijn ben...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:52 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzin he!? Of je vreet rookworst of geen rookworst.
Magere rookworst. Dat is hetzelfde als een Bigmac met een cola light.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Hier ook altijd magere rookworst hoor.
Zo, en nu nog even wat doen. Ik moet mijn net-verkregen promotie natuurlijk wel waarmaken!![]()
![]()
daar ben ik te lui voorquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tof BE![]()
Wat houdt de promotie precies in?
Wij koken altijd zelf even een saus in voor op de pizza
Tx, het levert me geen stuiver meer op, want ik ben al die jaren flink overbetaald zeg maarquote:
Die van SHE was gewoon gebaseerd op een saus van Carluccio en daar kun je oa hier een recept van vinden: http://koken.met.aschwin.net/pages/Italiaanse%20tomatensaus.htm (1 van mijn favo sites wat dat betreft).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:58 schreef Vicky het volgende:
[..]
daar ben ik te lui voor
maarruuhhh heb je een receptje??
Ik heb ooit eens het SHE-pastasausrecept gehad maar dat was op Hyves en die heb ik neit meer
Zelf pastasaus maken is zo simpel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:58 schreef Vicky het volgende:
[..]
daar ben ik te lui voor
maarruuhhh heb je een receptje??
Ik heb ooit eens het SHE-pastasausrecept gehad maar dat was op Hyves en die heb ik neit meer
De FOK zoek werkt toch ook best aardig:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het recept thuis nog wel Vicks, als je die zou willen, moet ik hem even voor je kopieren.
thnx!!quote:
Maar als je 'm eenmaal geproeft hebt... Jezus wat een goddelijke saus is dat. Ik maak 'm ook niet elke week hoor, maar af en toe op een zondag ofzo dat je toch niks hebt, en dan gelijk een enorme pan en dat gaat dan in porties de vriezer in.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou die saus duurt me te lang en is me te ingewikkeld.
M houdt wel van koken, die mag het makenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou die saus duurt me te lang en is me te ingewikkeld.
Wij koken tomaten (al dan niet blokjes uit blik) in met knoflook, ui en Italiaanse kruiden.
Zeg, denk eens in oplossingen en niet in problemen!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hebben de ruimte niet om zoveel saus in te vriezen helaas.
ik ehb 3 lades. De middelste is voor het brood, de onderste voor vlees en de bovenste voor wat er maar in te vrizen isquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hebben de ruimte niet om zoveel saus in te vriezen helaas.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:14 schreef mikoxx het volgende:
Dml, dan zit er niets anders op dan de hele week pasta of pizza! ;-) oplossing...
daar zou ik geen problemen mee hebben hoor...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:14 schreef mikoxx het volgende:
Dml, dan zit er niets anders op dan de hele week pasta of pizza! ;-) oplossing...
Mijn lekkerste pizza ooit at in in... Maltaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
daar zou ik geen problemen mee hebben hoor...
maar dan wel graag in Italie!
ik ben bij de wereldkampioen pizza bakken geweest.. damn, wat een goddelijk lekkere pizza had hij..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:18 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mijn lekkerste pizza ooit at in in... Malta. Ongelooflijk wat was dat lekker zeg. In Italie ook prima pizza's op maar die sloeg alles.
oehhh klinkt goed..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef snoopy het volgende:
Wij hadden van de zomer een lekkere aan het strand in Italië: een witte pizza (dus geen tomatensaus) met gorgonzola, radicchio en walnoten
Ik ook niet, mmm!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
daar zou ik geen problemen mee hebben hoor...
maar dan wel graag in Italie!
Als het je om de alcohol gaat, die kook je eruit, als het goed is...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik gooi nog steeds geen wijn in gerechten waar Puck van mee eet. Kan dat inmiddels al wel?
Dat schijnt dus vaak toch niet helemaal zo te zijn dus vandaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:24 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Als het je om de alcohol gaat, die kook je eruit, als het goed is...
Waarom niet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:25 schreef Tally het volgende:
En van de week op tv ItalieIk kreeg zo'n zin om dr op vakantie te gaan
Maar dat zit er voorlopig niet in
Ik doe het ook nog steeds niet. Ik heb eens ergens gelezen dat je de alcohol er niet helemaal uitkookt, ondanks het feit dat men denkt dat het wel zo is, dus ik doe het maar niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik gooi nog steeds geen wijn in gerechten waar Puck van mee eet. Kan dat inmiddels al wel?
De laatste keer op vakantie met een baby is me niet zo goed bevallenquote:
Er is laatst een onderzoek geweest dat een klein beetje alcohol helemaal niet zo slecht is. Trouwens je wil niet weten wat onze ouders aten, dronken en rookte tijdens de zwangerschap. Zou me er niet zo druk over maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:29 schreef Wumb het volgende:
Ik heb de afgelopen weken wel een aantal keer iets met wijn gegeten. Dacht ook dat alles eruit gekookt werd... Maar goed, eerst nog maar eens hard bewijs zien dat ik zwanger ben
.
En dan nog, de eerste 6 weken heb je geen bloedcontact ...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:29 schreef Wumb het volgende:
Ik heb de afgelopen weken wel een aantal keer iets met wijn gegeten. Dacht ook dat alles eruit gekookt werd... Niet meer doen dan voor de zekerheid. Maar goed, eerst nog maar eens hard bewijs zien dat ik zwanger ben
.
Dat...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:31 schreef Estrys het volgende:
[..]
Er is laatst een onderzoek geweest dat een klein beetje alcohol helemaal niet zo slecht is. Trouwens je wil niet weten wat onze ouders aten, dronken en rookte tijdens de zwangerschap. Zou me er niet zo druk over maken.
Maar om alcohol vrij ed te gaan leven terwijl je het nog niet bent, dat is gewoon onzin.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:33 schreef Pvoesss het volgende:
En toch eet ik het niet als ik zwanger ben, better safe than sorry..
Omdat het gewoon onnodig is.quote:
blijkbaar wel, want je handelt er toch naar?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:32 schreef Wumb het volgende:
Tja, al die onderzoeken ook... Ik heb me er niet voldoende in verdiept om er een gegronde mening over te vormen.
Ik kook eigenlijk nooit met wijn, maar dacht wel dat alles eruit zou koken, niet dus....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:35 schreef miss_sly het volgende:
Nou, voor S vind ik alcohol in het eten nog bepaald niet nodig, dus dat doen we toch maar niet.
Ik leef sowieso alcohol vrijquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar om alcohol vrij ed te gaan leven terwijl je het nog niet bent, dat is gewoon onzin.
Moet je niet het IVF traject in gaan. Want zoals je weet word alcohol dan afgeradenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar om alcohol vrij ed te gaan leven terwijl je het nog niet bent, dat is gewoon onzin.
ik denk dat hje het niet helemaal "snapt".quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:37 schreef Wumb het volgende:
Ik zie niet in waarom het onnodig is, behalve dat alcohol onnodig is.
Gewoon weglaten. Ik lust zelf geen wijn, maar ik vind de pasta-saus er wel lekkerder door worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:24 schreef Tally het volgende:
Ik vind zelf nooit lekker als er wijn in gaat. Kan je daar ook iets anders voor in de plaats nemen of laat je het dan gewoon weg?
Zucht,quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:37 schreef Wumb het volgende:
Ik zie niet in waarom het onnodig is, behalve dat alcohol onnodig is.
Bij mij niet? Ik mocht best wel wat drinken. Of ik moet het diep hebben weggestopt.. Of ik zoop me lam als ik weer eens ongesteld werd..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:38 schreef Tally het volgende:
[..]
Moet je niet het IVF traject in gaan. Want zoals je weet word alcohol dan afgeraden
Dat leek mij ook.....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:40 schreef Estrys het volgende:
Nou mikoxx tenzij je er een hele fles ingooit loopt het met het alcohol gehalte in een gerecht wel los denk ik eerlijk gezegd
het zal niet specifiek alleen om haar gaan maar meer in het algemeenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:41 schreef Pvoesss het volgende:
Gelukkig is Wumb ook nog eens vegetarier dus rood vlees is ook geen issue
Okay. Ik zag gister een heerlijk recept maar zat ook wijn in. Aangezien ik het niet lekker vind (ook niet in sauzen ofzo) wilde ik het weg laten maar dacht toen misschien is het wel heel erg nodig ofzoquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gewoon weglaten. Ik lust zelf geen wijn, maar ik vind de pasta-saus er wel lekkerder door worden.
Haha nee dat snap ik ook wel maar in het geval van Wumb zou het alleen een probleem zijn als pannenkoeken niet mogenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
het zal niet specifiek alleen om haar gaan maar meer in het algemeen
Bij mij werd het echt nadrukkelijk een aantal keer verteld. Zo erg dat mijn man er op ging letten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij mij niet? Ik mocht best wel wat drinken. Of ik moet het diep hebben weggestopt.. Of ik zoop me lam als ik weer eens ongesteld werd..
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:45 schreef Pvoesss het volgende:
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/377420/italiaanse-pannenkoek
Ja dat is er niet. Die mensen doen dat op gevoel schijnbaar.quote:
Oooooooo das zo heerlijk!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:44 schreef Estrys het volgende:
Zullen we het over een andere keuken hebben dan italiaans? mijn man krijgt binnenkort les in saté maken.Volgens oma's recept. Je weet wel zo'n Indo oma die al om 8 uur 's ochtends de pannen op het vuur heeft. Mmmmm
klopt. Of het moet in oma's kookschriftje staan. Maar sate is heul niet moeilijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja dat is er niet. Die mensen doen dat op gevoel schijnbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |