Maar dat is ook zo simpel niet meer, toch?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij gaan wel gewoon huren voorlopig als we dit ooit nog eens verkopen.
Dat huren bevalt me inderdaad erg goed...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij gaan wel gewoon huren voorlopig als we dit ooit nog eens verkopen.
Dat ja...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:11 schreef Luigi het volgende:
Mja. Huren klinkt net als leasen wel erg aanlokkelijk ja.
Stuk? Maken!
Mij maken ze voorlopig de pis niet lauw met woonlasten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:11 schreef Luigi het volgende:
Stuk? Maken!
Je krijgt wel een verhoging...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mij maken ze voorlopig de pis niet lauw met woonlasten.
Mij ook niet omdat we heel realistisch hypotheken (kennelijk had er nog wel een ton extra ingezeten!) maar dat zelf doen (wat ik dus niet kan want twee linkerhanden) krijg je toch ook een sik van.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mij maken ze voorlopig de pis niet lauw met woonlasten.
Klinkt leuk, maar lang niet alle verhuurders zijn daar heel happig op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:11 schreef Luigi het volgende:
Stuk? Maken!
Als je ketel kapot is zullen ze wel moeten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar lang niet alle verhuurders zijn daar heel happig op.
Er is genoeg te krijgen hier maar je betaalt er wel naar uiteraard. Allemaal vrije sector of particulier.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat is ook zo simpel niet meer, toch?
Toevallig heb ik uitgerekend met de ketel meegemaakt dat ze me een hele winter lang aan het lijntje hebben gehouden, met telkens weer een monteur en weet ik wat, waardoor ik de helft van de tijd geen verwarming had. Heel vervelend.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je ketel kapot is zullen ze wel moeten.
Hier is ook niet zo veel te vinden in de huur, ook niet vrije sector of particulier. En wat er is, heeft een heel hoge huur en is meer voor expats voor wie de kosten toch wel betaald worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Er is genoeg te krijgen hier maar je betaalt er wel naar uiteraard. Allemaal vrije sector of particulier.
Maar we kunnen nu toch niet kopen op een plek dat we willen en we willen nog wel naar het buitenland eigenlijk dus huren is een stuk veiliger voor nu.
Ik eindig nu onder plaats 100... 33 maanden inschrijfduur.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:23 schreef Estrys het volgende:
Wij zouden met onze woonduur ongeveer over 12 jaar aan de beurt komen voor een huurhuis hier in de sociale huursector.
Ik denk dat je helemaal nergens voor in aanmerking komt qua salaris?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:23 schreef Estrys het volgende:
Wij zouden met onze woonduur ongeveer over 12 jaar aan de beurt komen voor een huurhuis hier in de sociale huursector.
Oh vrije sector... Ook daar zit helemaal geen beweging in... tot 800 eu kun je gewoon 1,5 jaar wachten..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik denk dat je helemaal nergens voor in aanmerking komt qua salaris?![]()
Wij willen niet huren via de woningbouw.
Een famillielid verhuurd zijn huis in Wassenaar voor 2200 euro per maand aan Amerikanenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier is ook niet zo veel te vinden in de huur, ook niet vrije sector of particulier. En wat er is, heeft een heel hoge huur en is meer voor expats voor wie de kosten toch wel betaald worden.
Ja maar het gaat dus niet op inschrijfduur hier. Maar het aantal jaar dat je op het laatste adres woonde. Vanaf 18 jaar. Dat zou nu 1,5 jaar zijn. Gemiddeld om op 1 te komen is ongeveer 12 aldus de woningbouwquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik eindig nu onder plaats 100... 33 maanden inschrijfduur.
Ja, het aantal jaar dat ik woonde bij mijn exman plus nu elke maand die ik ingeschreven sta...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja maar het gaat dus niet op inschrijfduur hier. Maar het aantal jaar dat je op het laatste adres woonde. Vanaf 18 jaar.
800 euro max is hier een niet duur appartementjequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Een famillielid verhuurd zijn huis in Wassenaar voor 2200 euro per maand aan Amerikanen![]()
Ik dacht meer aan 800 euro max
Wij zijn iets minder honkvast dan jij en vinden Gouda ook goed bijvoorbeeld. Of Leidschendam of Boskoop of noem maar op. Het is er echt nog welquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh vrije sector... Ook daar zit helemaal geen beweging in... tot 800 eu kun je gewoon 1,5 jaar wachten..
ik heb er echt geen kaas van gegeten... ik wacht het allemaal wel af..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:26 schreef mikoxx het volgende:
Vick, ze gaan aflosdingsvrij wel aanpakken meen ik? Wij lossen bewust wel af, flink ook, het kan voor ons en het scheelt voor ...... Later....
Ik wil inderdaad in zoetermeer blijven ja...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wij zijn iets minder honkvast dan jij en vinden Gouda ook goed bijvoorbeeld. Of Leidschendam of Boskoop of noem maar op. Het is er echt nog wel
Je wilt niet weten wat wij nu per maand kwijt zijn dan aan puur ons appartementje. Dat is pas niet duurquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
800 euro max is hier een niet duur appartementje
aan de ene kant wil ik heel graag terug naar Delft, aan de andere kant wil ik toch ook wel in Rijswijk blijven wonen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik wil inderdaad in zoetermeer blijven ja...
En met 33 maanden sta je op 100. Dat schiet ook lekker opquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, het aantal jaar dat ik woonde bij mijn exman plus nu elke maand die ik ingeschreven sta...
Zijn er nog eisen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik wil inderdaad in zoetermeer blijven ja...
http://www.zoetermeer.nl/(...)enhoeklaan_5005.html
Ik wil daar proberen tussen te komen.
Niet dus...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:29 schreef Estrys het volgende:
[..]
En met 33 maanden sta je op 100. Dat schiet ook lekker op
Ow, er zijn hier sociale huurwoningen die echt goedkoop zijn. ECHT goedkoop. Maar als je nu iets in de vrije sector gaat huren, zit je met 800 euro echt in de goedkopere vrije sector woningen. Als je er al eentje kunt vinden. Ondanks alles is het in Amsterdam nog steeds tamelijk lastig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat wij nu per maand kwijt zijn dan aan puur ons appartementje. Dat is pas niet duur
Nou ik had gemaild, maar nog geen antwoord... Oplevering is 2014, en dat is eigenlijk een prima termijn... Hebben we nu een jaar om alles te regelen met koophuizen en verkoop, of te koop zetten.. Maar ik ga er dus eens achteraan bellen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Zijn er nog eisen?
Zou mooi zijn als het lukt!
Ja, allemaal appartementen... Ik hou er wel van.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:32 schreef mikoxx het volgende:
Ticootje, dat zijn allemaal appartementen? Ziet er mooi uit!
Die eisen ja. En je partner mag dan voor de helft mee tellen maar eigenlijk wil je dat natuurlijk helemaal niet want je kan altijd je baan kwijt raken etc.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, allemaal appartementen... Ik hou er wel van.
Eisen zijn meestal iets van 4x de huur of 4,5 keer de huur aan inkomen...
Wij ook niet hoor!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Die eisen ja. En je partner mag dan voor de helft mee tellen maar eigenlijk wil je dat natuurlijk helemaal niet want je kan altijd je baan kwijt raken etc.
Maar dan weet ik niet wat jullie verdienen maar met die eisen en je partner niet mee laten tellen hoeven wij niet eens te proberen een huur van 1000 euro aan te gaan.
Delft zou ik zo kunnen wonen, denk ik. Rijswijk, mwah. Het ligt erg aan het gedeelte en is net iets te dicht tegen Den Haag aan voor mij. Daar ben ik te veel Rotterdammer voor...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
aan de ene kant wil ik heel graag terug naar Delft, aan de andere kant wil ik toch ook wel in Rijswijk blijven wonen...
Vandaag passen mijn ouders op S en dus is het eten klaar en de tafel gedekt als we thuiskomenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:41 schreef Estrys het volgende:
Wat eten we vanavond? Ik heb geen inspiratie
Ik denk dat ik wraps maak. Ik wilde boerenkool eten en morgen wraps. Maar mijn man werkt morgen weer eens over dus eet hij niet mee en ik ben de worst vergeten voor de boerenkoolquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:41 schreef Estrys het volgende:
Oh, is dit dan niet iets voor je:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:41 schreef Estrys het volgende:
Heb jij budget??quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:11 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja. Ik geef dus echt helemaal geen ruk om auto's.. Kan gerust in een oude Lada rondrijden, het zal me worst wezen, werkelijk.
Alleen kom ik momenteel niet veel verder dan een Matiz uit 1999 ofzo qua budget.
Ja herkenbaar. Als ik zie wat we mogen lenen vraag ik me af waar ik het per maand van zou moeten doen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:45 schreef Brighteyes het volgende:
Wij zitten een goeie 175,000 onder de max van wat we zouden mogen lenen.
En toch houden we niet een heleboel over.![]()
Ok, we sparen dan ook wel wat per maand, maar ook dat vind ik niet overdreven veel. Ik ben blij dat we niet nog hoger zitten.
Check! Wij kunnen de vaste lasten van één salaris betalen, ook wel een fijn gevoel. Maar waar toch iedere maand al dat geld blijft.. ;-). Deels op de spaar, maar ook best en hoop luxe, en toch vind ik het gewoon fijn zoquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja herkenbaar. Als ik zie wat we mogen lenen vraag ik me af waar ik het per maand van zou moeten doen?
Ik probeer geld te besparen door voor de hele week boodschappen te doen. Deze week ging dat even niet maar zoiets vind ik dan veel te duur. Dat kan ik echt goedkoper. Dan maak ik wel inspiratiequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oh, is dit dan niet iets voor je:
hellofresh.nl
Ow, ik vind het wel meevallen. Als je de 5-maaltijdenbox voor 2 personen neemt (kunnen wij met drieen gemakkelijk van eten) betaal je 49 euro voor 5 maaltijden. Dat is dus 10 euro per dag voor drie personen, is 3,33 per persoon per dag. Dat vind ik niet duur.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik probeer geld te besparen door voor de hele week boodschappen te doen. Deze week ging dat even niet maar zoiets vind ik dan veel te duur. Dat kan ik echt goedkoper. Dan maak ik wel inspiratie
10 euro per dag, voor alleen je avondeten? Vind ik wel duur.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, ik vind het wel meevallen. Als je de 5-maaltijdenbox voor 2 personen neemt (kunnen wij met drieen gemakkelijk van eten) betaal je 49 euro voor 5 maaltijden. Dat is dus 10 euro per dag voor drie personen, is 3,33 per persoon per dag. Dat vind ik niet duur.
Ik heb geen idee wat we precies kunnen krijgen. Meer dan we nu hebben, want toen we het.kochten studeerde ik nog. Het salaris van R was toen ook lager en het is dus op 1 salaris gekocht. Maar ik vraag me echt af hoe we dat zouden moeten doen als we een duurder huis zouden hebbenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja herkenbaar. Als ik zie wat we mogen lenen vraag ik me af waar ik het per maand van zou moeten doen?
Hij heeft het de hele week opgespaard?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:57 schreef mikoxx het volgende:
Hier ook bloemkool vanavond, met een papje ;-)
Ow, ik niet, maar ik ben dan ook niet heel goed met die dingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
10 euro per dag, voor alleen je avondeten? Vind ik wel duur.
Curry! Ik had gister het boekje van de Plus meegenomen en daar stond een lekker recept (lijkt me) in voor Curry! Dus dat ga ik binnenkort maken. Misschien morgen welquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:01 schreef Luigi het volgende:
Ik maak vanavond een curry denk ik. Met lekkere Pandan rijst want daar had ik zin an. En kip.
Zal de rest van de familie wel weer niks vinden maar ik lekker wel!![]()
![]()
!
Ik ook niet, het gebeurt automatisch en dan op rekening bij F. zijn bank die ik niet kan zien en waar ik niet bij kan.quote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Hij heeft het de hele week opgespaard?
Gister had ik worstjes (sauzijsjes whehehehe) voor 1,60 per 3! Een stronk andijvie 55 cent kwijt. En dan je aardappeltjes. Dus die 10 euro heb ik niet gehaald!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:03 schreef Luigi het volgende:
Tien euro is best wel heul veul. Als je er van uit gaat dat een pak rijst of pasta zo rond de de euro kost (als basis) en je dan nog wat groenten (duurder) en vlees (duurst) oid toevoegt...
Ik koop tegenwoordig standaard het 35% kortingsvlees bij de Appie. En dat flikker ik dan in de vriezer. Dus wat er in de ramsj is, dát eten we!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Gister had ik worstjes (sauzijsjes whehehehe) voor 1,60 per 3! Een zak boerenkool was ik 80 cent kwijt. En dan je aardappeltjes. Dus die 10 euro heb ik niet gehaald!
dat inderdaad...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:03 schreef Luigi het volgende:
Tien euro is best wel heul veul. Als je er van uit gaat dat een pak rijst of pasta zo rond de de euro kost (als basis) en je dan nog wat groenten (duurder) en vlees (duurst) oid toevoegt...
Als ik echt wil koken red ik die 10 euro ook niet. Maar dat zijn inderdaad de uitzonderingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:05 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik koop tegenwoordig standaard het 35% kortingsvlees bij de Appie. En dat flikker ik dan in de vriezer. Dus wat er in de ramsj is, dát eten we!.
Als ik trouwens écht wil koken kom ik met die 10 euro niet toe hoor. Dan haal ik alleen al aan 10 euro bio tomaten voor een pastasausje bijvoorbeeld.. Maar dat zijn uitzonderingen.
Het duurste van vanavond zijn de Thais gemarineerde kipfiletblokjes van de AH (omdat ik die zo lekker Thais vind smaken), die kosten iets van 3 of 4 euroquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat inderdaad...
ik denk dat ik per dag zo'n 6 euro per maaltijd kwijt ben. soms iets meer, soms iets minder..
ik ontdooi vlees nooit in de vriezer. Als ik het vergeten ben eruit te halen eten we maar wat anders.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:07 schreef Tally het volgende:
[..]
Als ik echt wil koken red ik die 10 euro ook niet. Maar dat zijn inderdaad de uitzonderingen.
En vlees halen voor in de vriezer doe ik ook wel eens maar ik vergeet het er uit te halen.
En te ontdooien in de magnetron vind ik vies
Pasta is helemaal goedkoop, net als nasi...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:09 schreef Vicky het volgende:
vandaag eten we pasta. morgen eten we beenhammetje met groente en aardappeltjes...
en ik kan ook wel eens heel erg uitschieten qua geld hoor... als ik sushi voor mezelf haal bijvoorbeel
3 pakken halen 2 betalen geloof ikquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Pasta is helemaal goedkoop, net als nasi...
Ik dus ook. Maar daarom koop ik ook nooit vlees voor in de vriezer. Vlees in de aanbieding koop ik ook (voor mezelf) en voor meneer altijd gehakt want hij lust weinig andersquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik ontdooi vlees nooit in de vriezer. Als ik het vergeten ben eruit te halen eten we maar wat anders.
Verder zoals Luigi.. wij kopen ook geregeld vlees dat in de aanbieding is en dat gaat dan de vriezer in.
Dat ligt bij de jumbo in het budget schap... Misschien eens vaker bij kijken, want vaak zijn het speklappen enzo... Dan dat is goddelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:11 schreef Luigi het volgende:
Nog even een pro-tip. Gevacumeerd vlees kun je best ontdooien in een bak water (gewoon op normale temperatuur dus, 'koud' water dus). Dat gaat ten eerste sneller dan in de koelkast en ten tweede is het ook beter voor je vlees. In de koelkast doet het ontdooien-beetjebevriezen-ontdooien-beetjebevriezen-etc. In het water gaat het sneller maar minder van die up-down bewegingen qua temperatuur.
Goedkoper dan zuurkool kun je haast niet eten. Pas 2 pakjes voor 1 euro bij de Appie, 50ct per pakje dus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb geen idee wat het kost, maar zuurkool hier met een c1000 magere rookworst.
dat doe ik ook wel eens iddquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:11 schreef Luigi het volgende:
Nog even een pro-tip. Gevacumeerd vlees kun je best ontdooien in een bak water (gewoon op normale temperatuur dus, 'koud' water dus). Dat gaat ten eerste sneller dan in de koelkast en ten tweede is het ook beter voor je vlees. In de koelkast doet het ontdooien-beetjebevriezen-ontdooien-beetjebevriezen-etc. In het water gaat het sneller maar minder van die up-down bewegingen qua temperatuur.
Ik kan je nu al zeggen, geen 10 eu voor die pot die je op tafel gaat zetten voor 5 personen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb geen idee wat het kost, maar zuurkool hier met een c1000 magere rookworst.
Ja of via beefensteak dus. Dan krijg je je Black Angus steaks ook netjes per stuk gevacumeerd. En een slager doet dat ook graag voor je.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat ligt bij de jumbo in het budget schap... Misschien eens vaker bij kijken, want vaak zijn het speklappen enzo... Dan dat is goddelijk.
Helemaal uitbakken...quote:
Dat vind ik ook smerig. Bietjesquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Helemaal uitbakken...
Oh nu heb ik trek in speklap en bietjes.
Kap eens met steak!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:13 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja of via beefensteak dus. Dan krijg je je Black Angus steaks ook netjes per stuk gevacumeerd. En een slager doet dat ook graag voor je.
ieeuwww.. dat vind ik zo smerig.. van die keiharde stukken spek..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Helemaal uitbakken...
Oh nu heb ik trek in speklap en bietjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |