Het tweede stuk was voor Physics Rules.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Leg de connectie eens uit tussen dat ene geposte artikeltje en zijn consequente troll-gedrag, daarnaast was dat artikel ook gewoon puur provoceren, duidelijk.
[..]
Dat vroeg ik niet, ik had het over waarom je het niet zegt als ik een bron geef of een artikeltje, dus een beetje raar dit.
Als er staat uit Israel dan kan dat alles wat op dat moment onder Israel valt, en de nederzettingen vallen onder Israel, zo simpel is het dus. Beetje een onzinnige discussie is dit, symbool, niet meer.
Niet alleen Viajero, ben ik bang. Dit eindeloze gehamer, het afleiden van de werkelijke discussie, de beschuldigingen van onwetendheid of zelfs antisemitisme, het wegdrukken van elk mogelijk kritisch geluid... mij maak je niet meer wijs dat daar niet meer achter zit dan een enkele gedreven poster.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:19 schreef PhysicsRules het volgende:
Los daarvan, DeParo, knap hoe je een evenwichting persoon als Viajero zo in het anti-Israëlkamp hebt weten te duwen, dit is een totaal andere Viajero dan een jaartje geleden. Ga zo door.
Nogmaals, lees z'n reacties en als je dat al niet los wilt zien van het artikeltje, dan is dat ook als een grote provocatie bedoeld dus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Het tweede stuk was voor Physics Rules.
En beperk je eens tot de discussie. In deze discussie is Papierversnipperaar geen troll geweest, want hij postte aantoonbaar enkel een nieuwsbericht.
Die had je al niet dus laten we elkaar niets proberen wijs te maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Niet alleen Viajero, ben ik bang. Dit eindeloze gehamer, het afleiden van de werkelijke discussie, de beschuldigingen van onwetendheid of zelfs antisemitisme, het wegdrukken van elk mogelijk kritisch geluid... mij maak je niet meer wijs dat daar niet meer achter zit dan een enkele gedreven poster.
Het komt op mij georchestreerd en ingestudeerd over en mijn sympathie voor de Israëlische zaak is er vrijwel tot het nulpunt door gedaald. Als men werkelijk denkt dat dit beukwerk de oplossing is voor het conflict, dan moet men misschien maar niet raar opkijken als de sympathie op een dag op is.
Met deze stellingname ben je een deel van het probleem, niet de oplossing.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die had je al niet dus laten we elkaar niets proberen wijs te maken.
Zoals ik al zei.
Dit is een gepolariseerde discussie, dus zoals iemand anders elders ooit wel eens zij, "you are either with us or against us".
Jullie hebben het zelf zo gewild, iedereen stuk voor stuk land voor land, er is geen middenweg.
Dit inderdaad. Ik heb met mensen aan meerdere kanten van het conflict gesproken, en de meesten willen gewoon vrede, en kunnen goed opschieten met hun buren, welk ras of geloof die ook zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:57 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Met deze stellingname ben je een deel van het probleem, niet de oplossing.
Het conflict is geen conflict tussen Israëliërs en Palestijnen, maar tussen extremisten en gematigden.
Is dat het probleem, aha, vertel eens waarom ik dan nooit iemand van de 'andere zijde' maar een genuanceerde post heb zien maken. Ik heb tig keer Netanyahu en zelfs het nederzettingenbeleid zitten afzeiken, maar het maakt niet uit, want posters als PV Kees22 Nielsch Weltschmerz gaan toch wel door met hun gezeik en extremistische getroll.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:57 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Met deze stellingname ben je een deel van het probleem, niet de oplossing.
Het conflict is geen conflict tussen Israëliërs en Palestijnen, maar tussen extremisten en gematigden.
Dergelijke opmerkingen neem ik niet serieus van iemand die de eerlijk gekozen premier van Israel een gevaarlijke fascist noemt en overgaat tot boycotten van producten bij het eerste excuus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:50 schreef Viajero het volgende:
Duidelijk wie er geen behoefte heeft aan een oplossing, en alleen zijn eigen haatgevulde standpunt ziet. Heel spijtig, maar wel een goed voorbeeld van waarom er nog geen oplossing is: de extremisten aan beide kanten overschreeuwen iedereen, en weigeren een normale discussie aan te gaan.
Net waren ze nog allemaal zielig en slachtoffer met hun jankverhaaltjes.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik heb met mensen aan meerdere kanten van het conflict gesproken, en de meesten willen gewoon vrede, en kunnen goed opschieten met hun buren, welk ras of geloof die ook zijn.
Het zijn de extremisten die iedereen gegijzeld houden. En niet voor rede vatbaar zijn.
Je hebt gelijk, het is volgens Israel ook geen deel van Israel. Maar het staat wel onder controle van Israel. Totdat er eindelijk eens door beide partijen vrede wordt gesloten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waar eis ik dat Israel onderscheid maakt tussen bevolkingsgroepen? Ik zou juist graag zien dat ze dat minder doen.
[..]
Ze noemen het officieel "gebieden" (territories/shtachim), maar het is ook volgens Israel geen deel van Israel. En als je dan producten afkomstig uit die gebieden labelt als afkomstig uit israel dan lieg je. En ik ga niet het risico nemen dat ik met mijn aankopen de haatbaarden financier die mijn vrienden in Tel Aviv het leven lastig maken.
[..]
Ik ben trouwens nog steeds niet in het anti-Israel kamp, al doet DeParo daar wel hard zijn best voor. Dat ik producten boycot omdat ik niet erop kan vertrouwen waar ze vandaan komen zie ik niet als anti-Israel.
Nee joh, laat hem, VIajero laat nu lekker zien aan welke kant hij staat. Ja toch Viajero, met je genuanceerde standpunten, jij diplomaatje van NWS die je bent maar niet heus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:05 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is volgens Israel ook geen deel van Israel. Maar het staat wel onder controle van Israel. Totdat er eindelijk eens door beide partijen vrede wordt gesloten.
Je schrijft dat je in Palestina bent geweest. Ben je ook in nederzettingen geweest. Dat zij. Over het algemeen echt geen haardbaarden, net zomin als in Gaza lleen haardbaarden zouden wonen.
Een boycot treft net zo goed de Palestijnen, de economieën zijn sterk verweven.
Nee, ik ben helaas niet in nederzettingen geweest. En ik weet dat het niet allemaal haatbaarden zijn, maar het zijn wel de haatbaarden die de Israelische regering onder druk zetten om mensen te subsidieren om daar te gaan wonen. Als dat eens op zou houden dan waren we al een heel eind verder.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:05 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is volgens Israel ook geen deel van Israel. Maar het staat wel onder controle van Israel. Totdat er eindelijk eens door beide partijen vrede wordt gesloten.
Je schrijft dat je in Palestina bent geweest. Ben je ook in nederzettingen geweest. Dat zij. Over het algemeen echt geen haardbaarden, net zomin als in Gaza lleen haardbaarden zouden wonen.
Een boycot treft net zo goed de Palestijnen, de economieën zijn sterk verweven.
erzijn genoeg gematigde palestijnse geluiden, als je maar bereid bent te luisteren, maar dat ben jij niet, net zomin als die vier (min of meer) antisemieten die je noemt niet bereid zijn om gematigde Israëlische geluiden te horen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Is dat het probleem, aha, vertel eens waarom ik dan nooit iemand van de 'andere zijde' maar een genuanceerde post heb zien maken. Ik heb tig keer Netanyahu en zelfs het nederzettingenbeleid zitten afzeiken, maar het maakt niet uit, want posters als PV Kees22 Nielsch Weltschmerz gaan toch wel door met hun gezeik en extremistische getroll.
En ja, doordat er hier zoveel extremistisch gebrald wordt jaagt dat gematigde fokker weg, of radiciseren ze. En welkom? Ik heb je hier voor het eerst zien posten een paar jaar geleden, en jij was echt niet genuanceerder dan nu. Je hebt het niet geprobeerd.quote:Vertel mij eens een keer waarom ik dan genuanceerd zou moeten blijven. Welkom op dit forum, welkom in NWS, waar een genuanceerd standpunt kennelijk niet voldoende is.
quote:[..]
Dergelijke opmerkingen neem ik niet serieus van iemand die de eerlijk gekozen premier van Israel een gevaarlijke fascist noemt en overgaat tot boycotten van producten bij het eerste excuus.
Allemaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, ik ben helaas niet in nederzettingen geweest. En ik weet dat het niet allemaal haatbaarden zijn, maar het zijn wel de haatbaarden die de Israelische regering onder druk zetten om mensen te subsidieren om daar te gaan wonen. Als dat eens op zou houden dan waren we al een heel eind verder.
En ik zal alles wat ik niet aan Israelische producten koop bij elkaar optellen en de volgende keer dat ik in Palestina ben daar direct uitgeven (ik boycot Palestijnse hulporganisaties namelijk ook, omdat ik niet kan overzien welke goed zijn en welke geweld aanmoedigen).
Oh ja, waar dan, want ik zie ze niet voorbij komen hier.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:12 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
erzijn genoeg gematigde palestijnse geluiden, als je maar bereid bent te luisteren, maar dat ben jij niet, net zomin als die vier (min of meer) antisemieten die je noemt niet bereid zijn om gematigde Israëlische geluiden te horen.
Maar Physic, dat is wat ze willen, de middenweg is saai en dan is er geen discussie, nuance nee joh, gewoon keihard een lijn kiezen en daarachter blijven no matter what er gebeurt.quote:En ja, doordat er hier zoveel extremistisch gebrald wordt jaagt dat gematigde fokker weg, of radiciseren ze. En welkom? Ik heb je hier voor het eerst zien posten een paar jaar geleden, en jij was echt niet genuanceerder dan nu. Je hebt het niet geprobeerd.
Ja.quote:[..]
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
posters als PV Kees22 Nielsch Weltschmerz gaan toch wel door met hun gezeik en extremistische getroll.
Even voor de goede orde PhysicsRules: noem jij Papierversnipperaar, Nielsch, Weltschmerz en Kees22 hier antisemieten?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:12 schreef PhysicsRules het volgende:
erzijn genoeg gematigde palestijnse geluiden, als je maar bereid bent te luisteren, maar dat ben jij niet, net zomin als die vier (min of meer) antisemieten die je noemt niet bereid zijn om gematigde Israëlische geluiden te horen.
Als archeologen over 2000 jaar proberen aan de hand van dit topic onze taal te ontcijferen, wat zullen ze denken?quote:
Dat de universele waarheden al bij DeParo bekend waren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:20 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als archeologen over 2000 jaar proberen aan de hand van dit topic onze taal te ontcijferen, wat zullen ze denken?
Nielsch en Weltschermz, zonder twijfel. Zodra die het woord jood of Israël gaan ze totaal door het lint, in elk geval,dat was vorig jaar zo. Papierversnipperaar niet, die houdt het wat meer op Israël gericht, niet dat het op een fatsoenlijke en zinnige manier gaan, maar goed. Kees is een ander verhaal...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:17 schreef Disana het volgende:
[..]
[..]
Even voor de goede orde PhysicsRules: noem jij Papierversnipperaar, Nielsch, Weltschmerz en Kees22 hier antisemieten?
Dat verbaast me. Want enerzijds verkondig je quasi-redelijk dat het probleem bij de extremisten ligt, maar anderzijds maak je jezelf evenzeer schuldig aan extremisme door mensen die toch heel redelijk uit hun woorden kunnen komen, weg te zetten als antisemieten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:23 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nielsch en Weltschermz, zonder twijfel. Zodra die het woord jood of Israël gaan ze totaal door het lint, in elk geval,dat was vorig jaar zo. Papierversnipperaar niet, die houdt het wat meer op Israël gericht, niet dat het op een fatsoenlijke en zinnige manier gaan, maar goed. Kees is een ander verhaal...
Als je nou de helft in Israël en de helft in de Palestijnse gebieden zou uitgeven had je een compleet verhaal. Nu rammelt het nog een beetje.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, ik ben helaas niet in nederzettingen geweest. En ik weet dat het niet allemaal haatbaarden zijn, maar het zijn wel de haatbaarden die de Israelische regering onder druk zetten om mensen te subsidieren om daar te gaan wonen. Als dat eens op zou houden dan waren we al een heel eind verder.
En ik zal alles wat ik niet aan Israelische producten koop bij elkaar optellen en de volgende keer dat ik in Palestina ben daar direct uitgeven (ik boycot Palestijnse hulporganisaties namelijk ook, omdat ik niet kan overzien welke goed zijn en welke geweld aanmoedigen).
Gast jij erkent Israels bestaansrecht niet eens, ik ben zo kwaad op jou, dat ik dit op mijn gsm typ.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:23 schreef Peunage het volgende:
@DeParo
Sorry hoor, maar tot nu toe ben JIJ degene die een lijn kiest en daarachter blijft staan. Iedereen is gek en jij hebt gelijk.
Je zei letterlijk;
"You're either with us or against us en er is geen middenweg"
En maar blijven wijzen met het vingertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |