abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122856419
Oh vwb dat sensatiegezoek van slechte journalisten ben ik het helemaal met je eens hoor. Een vuurmechanisme is natuurlijk supersimpel om te maken, heb je idd geen 3d printer nodig.
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:54:02 #102
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_122861571
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 00:00 schreef tjoptjop het volgende:
Oh vwb dat sensatiegezoek van slechte journalisten ben ik het helemaal met je eens hoor. Een vuurmechanisme is natuurlijk supersimpel om te maken, heb je idd geen 3d printer nodig.
en voor de buitenkant dan? Een nepgun is echt zo gemaakt hoor met de 3d printer
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  Designer donderdag 14 februari 2013 @ 11:51:52 #103
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_122865225
Goed lezen, het punt is, dat zelfs als het uiteindelijk kan, of al kan, dat het er niet toe doet omdat je heel makkelijk sowieso al een pistool kan maken zonder 3Dprinter.

Een neppistool kan ook al jaren, er zijn overvallen gepleegd met een zwart gespoten waterpistool. Een 3Dprinter brengt daar niets nieuws in.
🐙
pi_122869893
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:54 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

en voor de buitenkant dan? Een nepgun is echt zo gemaakt hoor met de 3d printer
Ik had het over een vuurmechanisme, maar waarschijnlijk is wat jij aan kaart ook de reden voor het paniek. Je kunt qua looks 1 op 1 een of ander wapen namaken.

Maar ja, wat zwabber al zegt, ook nu kun je al kinderwapens schilderen, of bbguns die ook levensecht lijken.

Ik zie het probleem niet zo en houd het maar op angst voor het nieuwe.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:10:33 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122870150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:04 schreef tjoptjop het volgende:

Ik zie het probleem niet zo en houd het maar op angst voor het nieuwe.
Het zijn vooral de Media hoernalisten die schandaaltjes en angsten zoeken, alles wat nieuw is moet een bedreiging zijn, want dat verkoopt.
Internet is maar eng (Mart Smeets)
Alle nieuwe technologie moet een schandaal zijn in de pers
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:19:06 #106
124676 RobertoCarlos
pi_122872972
Dit bedoel je waarschijnlijk....
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
Mart Smeets is maar eng (Internet )
pi_123063393
Voor de geintereseerden is er voglende week een rapid proto beurs in het koningshof te veldhoven. Gratis toegankelijk en misschien nog wel interresante voordrachten.

http://www.rapidpro.nl/
pi_123079593
The World’s First 3D Printing Pen that Lets you Draw Sculptures in Real Time

Forget those pesky 3D printers that require software and the knowledge of 3D modeling and behold the 3Doodler, the world’s first pen that draws in three dimensions in real time. Imagine holding a pen and waving it through the air, only the line your pen creates stays frozen, suspended and permanent in 3D space. Sound like magic? Well it certainly looks like it, watch the video above to see the thing in action. The 3Doodler was designed by Boston-based company WobbleWorks who recently launched a Kickstarter campaign to sell the miraculous little devices that utilizes a special plastic which is heated and instantly cooled to form solid structures as you draw. I don’t know about you but for me this might have just won the most impulsive Kickstarter purchase in history. Check it out.

Bron en filmpje
pi_123082002
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:17 schreef Kper_Norci het volgende:
The World’s First 3D Printing Pen that Lets you Draw Sculptures in Real Time

[ afbeelding ]

Forget those pesky 3D printers that require software and the knowledge of 3D modeling and behold the 3Doodler, the world’s first pen that draws in three dimensions in real time. Imagine holding a pen and waving it through the air, only the line your pen creates stays frozen, suspended and permanent in 3D space. Sound like magic? Well it certainly looks like it, watch the video above to see the thing in action. The 3Doodler was designed by Boston-based company WobbleWorks who recently launched a Kickstarter campaign to sell the miraculous little devices that utilizes a special plastic which is heated and instantly cooled to form solid structures as you draw. I don’t know about you but for me this might have just won the most impulsive Kickstarter purchase in history. Check it out.

Bron en filmpje
Cool!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_123180100
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_123180797
leuk, maar is dat niet gewoon een extruder leuk verpakt?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Designer vrijdag 22 februari 2013 @ 00:33:55 #113
266257 crew  DeZwabber
pi_123190094
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:05 schreef densmee het volgende:
leuk, maar is dat niet gewoon een extruder leuk verpakt?
Ja, het is een beetje onzin om mee te liften op de 3Dprint rage, het is een fancy gehyped lijmpistool.
🐙
pi_123233441
22-02-2013

Wetenschappers bouwen in week tijd een werkend en natuurlijk uitziend oor

Wetenschappers zijn erin geslaagd om een oor dat eruitziet en zich gedraagt als een menselijk oor te bouwen. Ze maakten daarvoor onder meer gebruik van een 3D-printer. De geprinte oren – die in een week tijd(!) vervaardigd kunnen worden – zouden een uitkomst kunnen zijn voor kinderen die met een vervormd oor zijn geboren.

Eén tot vier op de 10.000 kinderen komt met een vervormde oorschelp ter wereld. Chirurgen kunnen daar momenteel wel iets aan doen, maar die ingreep is pijnlijk. Chirurgen bouwen dan een oor van een stukje bot van de jonge patiënt. “Deze chirurgische ingreep is uitdagend en pijnlijk voor kinderen en de oren zien er zelden natuurlijk uit en presteren ook zelden goed,” vertelt onderzoeker Jason Spector. “Alle andere pogingen om oren in het laboratorium te laten ‘groeien’ – waaronder een studie in 1997 die leidde tot de veel gepubliceerde foto’s van oren die op de rug van muizen zijn geplaatst – zijn op lange termijn op niets uitgelopen.”

Nieuwe aanpak
Spector en zijn collega’s besloten op zoek te gaan naar een alternatief. Eerst maakten ze scans en foto’s van een oor. Op basis van die beelden werd een 3D-beeld van het oor gemaakt. Een 3D-printer maakte een mal van het oor. De onderzoekers injecteerden collageen afkomstig van dieren in de mal en voegden er vervolgens 250 miljoen kraakbeencellen aan toe. Het collageen deed hierbij dienst als een soort ‘steiger’ waarlangs de kraakbeencellen konden groeien. “Dit proces gaat snel,” vertelt onderzoeker Lawrence Bonassar. “Het duurt een halve dag om de mal te ontwerpen, een dag om deze te printen, dertig dagen om het collageen te injecteren en vijftien minuten later kunnen we het oor al verwijderen. We werken het oor bij en laten het enkele dagen groeien alvorens we het implanteren.”

Een 3D-printer maakt de mal voor het oor. Foto: Lindsay France / Cornell University Photography.

Het collageen vervangen
De onderzoekers plaatsten het oor op de rug van ratten en observeerden hoe het oor zich in de maanden die volgden, ontwikkelde. Ze ontdekten dat het kraakbeen steeds verder groeide en uiteindelijk het steigertje van collageen ging vervangen. “Uiteindelijk bevatte het oor alleen nog maar oor-kraakbeen, net zoals een echt oor,” vertelt Spector. En dat is bijzonder: eerdere door wetenschappers gebouwde oren verloren na verloop van tijd hun vorm en de cellen in het oor stierven af.

Groeien
Volgens Spector kan het in het lab gebouwde oor het beste op vijf- of zesjarige leeftijd bij kinderen met een vervormde oorschelp worden geplaatst. Als kinderen die leeftijd hebben, hoeven hun oren niet meer zoveel te groeien: de omvang van de oren is vergelijkbaar met die van 80 procent van het volwassen oor. “We weten nog niet of de oren zouden blijven groeien tot ze hun volledige grootte hebben bereikt, maar ik verwacht het wel.” Het plaatsen van het oor is niet zo’n ingrijpende operatie. “Het vervormde oor wordt verwijderd en het gebouwde oor wordt onder een lapje huid geplaatst.”

Voor het zover is, moet er eerst nog meer onderzoek worden gedaan. Zo willen de onderzoekers manieren vinden om het aantal menselijke kraakbeencellen dat in het laboratorium kan worden verzameld, te vergroten. Deze cellen zouden dan in de mal kunnen worden aangebracht. Als de experimenten goed blijven verlopen, heeft Spector goede hoop dat het eerste oor binnen drie jaar bij een mens kan worden aangebracht. “Deze oren zijn heel veelbelovend, omdat ze de natuurlijke architectuur van het menselijk oor precies nabootsen. Ze kunnen het gehoor herstellen en kinderen en anderen die een oor nodig hebben hun normale uiterlijk teruggeven.”

(sciebtias.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 23 februari 2013 @ 09:35:56 #115
124676 RobertoCarlos
pi_123233489
Niet in een week dus he... :P
  Designer woensdag 27 februari 2013 @ 19:45:51 #116
266257 crew  DeZwabber
pi_123446538
28-02-2013

3D-printer voor nanostructuren

Het Duitse bedrijf Nanoscribe, een spin-off van de Karlsruhe Institute of Technology, presenteerde begin februari op een grote fotonicabeurs in de VS naar eigen zeggen ‘s werelds snelste 3d-printer voor micro- en nanostructuren.

Deze Photonic Professional GT maakt gebruik van laserlithografie; door laserpulsen op fotogevoelig materiaal te richten, verharden delen van het materiaal. Met behulp van spiegels die het laserlicht naar de juiste plaats weerkaatsen, wist de onderneming het proces met een factor honderd te versnellen. Het apparaat kan onder andere een miniatuur ruimteschip binnen een minuut printen.

(technischweekblad.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:50:44 #118
155021 Mender
Gekke Henkie
  Designer vrijdag 8 maart 2013 @ 14:09:04 #119
266257 crew  DeZwabber
pi_123789648
Nice, ik vraag me af hoe je zoiets plaatst. Lijkt me niet dat je even de inhoud op een tafeltje kan lepelen terwijl je de schedel vervangt.
🐙
pi_123797908
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:09 schreef DeZwabber het volgende:
Nice, ik vraag me af hoe je zoiets plaatst. Lijkt me niet dat je even de inhoud op een tafeltje kan lepelen terwijl je de schedel vervangt.
Waarschijnlijk als een soort legodoos :P
pi_123920946
First Dreambox 3D printer vending machine heads to UC Berkeley

Back in November, we hoped that it wouldn't be too long before 3D printing vending machines broke out of university and made their way into the public domain. That day is getting closer, with the arrival of the Dreambox. Currently being readied for its first installation ahead of a wider rollout, users will be able to choose an existing design from an online catalog or upload their own via an online interface, set the machine in motion and then receive a text message when the object is ready for pickup. Upon arrival at the vending machine, a unique unlock code is entered and the 3D-printed object retrieved from a drawer.

Dreambox founding members David Pastewka, Richard Berwick and Will Drevno all met at a mobile application development class at UC Berkeley in 2011. Finding it difficult to get quick delivery of 3D-printed creations from online vendors, they came up with the idea of creating a network of local, accessible, automated 3D-printing vending machines. After being accepted into a Berkeley-based Skydeck incubator/accelerator program in the autumn of 2012, the team has been working on its first prototype vending machine ever since – and is currently getting ready for release.

The system will have three simple stages. First, items to be 3D-printed can be chosen from a catalog of existing models or users can choose to upload their own designs (currently limited to STL/ASCII files of 5 MB or less) to Dreambox via the web.

Next, the print command is given and the order is sent to a cloud-based print queue before being directed to the vending machine. Once the item has been created, it's removed from the build surface and directed to a private locker, then an SMS message that includes an unlock code is sent to the user.

Lastly, keying in the code unlocks the appropriate locker and the 3D-printed object can be retrieved.

Custom or catalog objects can also be ordered at the machine itself via a touchscreen (tablet) interface. Any custom creation is then deleted after printing to prevent IP from being used without permission, but this may change to allow customers to store designs for later recall.

The first Dreambox is headed for the UC Berkeley campus at the end of this month. Maintenance will be undertaken by the Dreambox team.

"In a university setting, the average print will cost around US$15, but can be as little as $2," Berwick told us. "Pricing will vary based on the printer type and location. Payments will be required prior to picking up the print; however, we will likely take payments/orders both on the website and on the tablet mounted to the Dreambox itself."

Once the initial machine is up and running, the development team intends to build Dreamboxes to order, varying the number of internal 3D printers and lockers based on customer needs. A version that can be run on an intranet (installations that require IP protection) will also be offered.

While the current prototype makes use of a MakerBot Replicator 1, the company is hardware agnostic and is seeking vendor relationships to ensure the latest technology is used in Dreambox machines.

http://www.zeitnews.org/n(...)ne-heads-uc-berkeley
pi_123921521
Dit is een goed introductie filmpje met de huidige stand van zaken voor in de volgende OP:

woensdag 13 maart 2013 @ 00:36:01 #123
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_123990221
Daar is hij dan eindelijk! De eerste 3D printer op iBood! En nog niet eens een slechte ook! :D

Voor 1500 euro heb je een grote dual extruder 3D printer! :)

http://www.ibood.com/nl/nl/
pi_123993971
http://www.dezeen.com/201(...)an-3d-printed-house/Ambiteuze architecten denken dat ze in amsterdam een huis kunnen printen.

Maar dan denk ik bij mezelf hoe sterk zijn nu eigenlijk de geprinte objecten, en hoe zit het met de brandveiligheid. Aangezien het meeste print werk thermoplasten zijn zijn deze vaak niet brandwerend genoeg, zeker niet in vergelijking met stenen/ beton en gips.
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:53:15 #125
124676 RobertoCarlos
pi_124015921
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
First [b]Dreambox 3D printer vending machine heads to UC Berkeley[/b]

Volgens mij krijgen ze wel een patentprobleempje met de naam... :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: