Met andere woorden; dan komt hij ook in een situatie waar het meerendeel van NL al jaren inzit en door geraakt wordt....quote:Mijn pa verdient een aardig bedrag, maar kan straks, als dit plan gerealiseerd wordt, zonder enorme bezuinigingen niet rondkomen.
Gast, mijn pa maakt het er toch niet naar. Dat het leeuwendeel van die mensen blijkbaar het belang van een goede opleiding niet inzagen is toch niet zijn probleemquote:Op zondag 4 november 2012 12:13 schreef -Spenny- het volgende:
[..]
Met andere woorden; dan komt hij ook in een situatie waar het meerendeel van NL al jaren inzit en door geraakt wordt....
Dat klopt en het is dan ook verdomd lastig om te bepalen waar die scheidslijn nou precies is.quote:Op zondag 4 november 2012 12:16 schreef -Spenny- het volgende:
Groot verschil is simpelweg dat mensen met meer inkomen meer kunnen bezuinigen op luxe, natuurlijk niet op de vaste lasten m.b.t. huis etc.
Echter de middeninkomens en lagere inkomens zijn al uitbezuinigd, daar valt gewoon minder te korten op "luxe" aangezien dat al vaak gedaan is in de afgelopen jaren om elke maand rond te kunnen komen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor baan je zelf hebt gezien je uitspraken. Welke opleiding heb jij afgerond, welke baan heb je en wat is je inkomen daaruit?quote:Gast, mijn pa maakt het er toch niet naar. Dat het leeuwendeel van die mensen blijkbaar het belang van een goede opleiding niet inzagen is toch niet zijn probleemOf wil streef jij naar volledige gelijkheid...
Precies 70.000 is geen hoog inkomen. Het is bovenmodaal, maar het is niet de groep waar je je op hoort te richten als je gaat nivelleren. Overigens zou ik het graag hebben natuurlijk daar niet van.quote:Op zondag 4 november 2012 12:03 schreef IkBenSjoerd het volgende:
[..]
Niks opmerking om stoer te doen. Alles onder de 150k is niet veel, omdat die mensen al een duurder huis en grotere lasten hebben en uiteindelijk weinig meer overhouden. Mijn pa verdient een aardig bedrag, maar kan straks, als dit plan gerealiseerd wordt, zonder enorme bezuinigingen niet rondkomen.
Iedereen die rijk is gaat in een duurder huis wonen, dat zit in onsquote:Op zondag 4 november 2012 12:30 schreef Piger het volgende:
Met een inkomen van een ton ben je niet verplicht in een groot huis te wonen. Dat je dan minder overhoud is je eigen keuze.
Wat vind jij ervan dat rijke mensen 24x zoveel premie betalen dan een uitkeringstrekken, terwijl het product 'zorg' voor iedereen hetzelfde is?quote:Op zondag 4 november 2012 12:34 schreef Piger het volgende:
Dus wel een ton per jaar verdienen, maar niet financieel kunnen plannen, zodat je nog steeds rond kan komen met 150 a 200 euro minder per maand.
Ik zeg niet dat ik het eens ben, met de belachelijke verhoging van nu, maar ik mag toch wel hopen dat je met een hoger inkomen wel wat meer ruimte hebt om dit soort zaken op te vangen.
Allereerst:quote:Op zondag 4 november 2012 12:35 schreef haan33 het volgende:
Wat vind jij ervan dat rijke mensen 24x zoveel premie betalen dan een uitkeringstrekken, terwijl het product 'zorg' voor iedereen hetzelfde is?
Door de scheiding en het inkomstenverschil van mijn ouders moet mijn vader veel allimentatie betalen.quote:Op zondag 4 november 2012 12:44 schreef -Spenny- het volgende:
Het gaat om de draagkracht zelf.(ben hier ook wel benieuwd wat je zelf doet, of dat jij op paps teert ipv de overheid)
Als jij zegt dat je vader 350 euro per maand kwijt is is dat voor hem relatief beter te dragen dan dat iemand die al elke maand uitgeteerd is 30-40 euro extra moet betalen (en dan doel ik niet op de "uitkeringstrekkers" die liever lui dan moe zijn, want over deze groep uitkeringstrekkers is iedereen in NL het wel eens qua mening).
Om al deze mensen over 1 kam te scheren is erg kort door de bocht, het meerendeel zit echt wel in een situatie dat ze recht hebben op die uitkering en het een goed vangnet is.
Dit is waar, maar deze regeling raakt de mensen die tussen modaal en 70.000 per jaar verdienen het hardst. Met zo'n inkomen ga je logischerwijs in wat meer luxe leven, maar hou je niet opeens veel meer geld over. Daarom is het nogal een tik als je dan opeens veel meer zorgpremie moet gaan betalen (vooral aangezien deze regeling niks oplevert voor de schatkist). Met deze regeling toont PvdA mooi aan dat het de partij voor de werklozen is en de VVD dat het de partij voor de miljonairs is.quote:Op zondag 4 november 2012 12:30 schreef Piger het volgende:
Met een inkomen van een ton ben je niet verplicht in een groot huis te wonen. Dat je dan minder overhoud is je eigen keuze.
Ik had echter uit div. bronnen begrepen dat ook de hoogste belastingschijf zou dalen, en wel van 52 naar 49%! Dus ook extra compensatie voor de topinkomens, terwijl ze over het loon boven de 70.000 geen premie betalen (maar dus wel compensatie ontvangen).quote:Op zondag 4 november 2012 11:30 schreef Piger het volgende:
[..]
Dan snap je er dus duidelijk geen fuck van. De belastingtarieven in de 2e en 3e schijf worden verlaagd (met 4,05%) ter compensatie van de verhoogde zorgpremie. Dat zijn inkomens van +- 18.000 tot 55.000 euro. Die compensatie hebben de lagere inkomens dus ook. Het bedrag van 55.000 tot 70.000 is dus niet gecompenseerd. Met een nog hoger inkomen wordt je dus niet extra gecompenseerd.
Inkomens tot minimumloon worden er sowieso beter op. Een premie van 20 euro, waar ze nu iets van 35 a 40 euro kwijt zijn. Aangezien er natuurlijk meer lage dan hoge inkomens zijn, zal dat al redelijk wat kosten tot zich nemen.
Wat een lulkoek. Als je zo redeneert is geen enkel inkomen hoog, omdat vrijwel iedereen zijn levensstandaard aanpast aan zijn inkomen, en dus automatisch hogere lasten heeft.quote:Op zondag 4 november 2012 12:03 schreef IkBenSjoerd het volgende:
[..]
Niks opmerking om stoer te doen. Alles onder de 150k is niet veel, omdat die mensen al een duurder huis en grotere lasten hebben en uiteindelijk weinig meer overhouden. Mijn pa verdient een aardig bedrag, maar kan straks, als dit plan gerealiseerd wordt, zonder enorme bezuinigingen niet rondkomen.
Dus iedereen die het minimumloon of minder verdient ligt in z'n nest? En iedereen die meer verdient werkt hard?quote:Op zondag 4 november 2012 12:29 schreef haan33 het volgende:
Mijn vader gaat 350euro betalen per maand en mensen die in hun nest liggen 20.
Nederland.!
Mensen in de bijstand betalen 20 euro ja, die zijn niet de hele dag aan het werk hoor.quote:Op zondag 4 november 2012 13:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus iedereen die het minimumloon of minder verdient ligt in z'n nest? En iedereen die meer verdient werkt hard?
Maar niet iedereen die EUR 20 betaalt zit in de bijstand!quote:Op zondag 4 november 2012 13:28 schreef haan33 het volgende:
[..]
Mensen in de bijstand betalen 20 euro ja, die zijn niet de hele dag aan het werk hoor.
Is EUR een bedrag en 20 de valutaeenheid?quote:Op zondag 4 november 2012 13:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar niet iedereen die EUR 20 betaalt zit in de bijstand!
Je hebt geen inkomen omdat... ?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:23 schreef LelijKnap het volgende:
jEEJ ik heb geen inkomen!
is mn zorg dan ook gratis ???
Dat is de veramerikanisering van onze samenlevingquote:Op zondag 4 november 2012 13:33 schreef haan33 het volgende:
[..]
Is EUR een bedrag en 20 de valutaeenheid?
Ik ben vandaag 18 geworden,quote:Op zondag 4 november 2012 13:34 schreef -Spenny- het volgende:
Haan, ff puur uit interesse (je ontwijkt enkele vragen, snap dat je niet wilt antwoorden)
Ik neem aan dat je bij 1 van je ouders woont dan nog;
hoe oud ben je en in welke zin draag jij financieel bij aan de situatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |