door het weer??quote:
"visite, visite, wat zullen we genieten, laat de vraagmaarraakgast erin!"quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:01 schreef Cue_ het volgende:
"NOG DRIEE.. drie minuten voordat ik stop... dat ik kap dat ik nok"
"Harrie.. harrie de hengst!!"quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:03 schreef Jannuk het volgende:
"visite, visite, wat zullen we genieten, laat de vraagmaarraakgast erin!"
Ach, ligt er aan welk ingredient natuurlijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:03 schreef Mystikvm het volgende:
Het ergste is, bij het koken erachter komen dat je iets vergeten bent.
Da's de schrik van elke cowboyquote:
De broccoli terwijl ik broccoli-ovenschotel ging maken is tot op heden het meest schrijnende voorbeeldquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ach, ligt er aan welk ingredient natuurlijk
heb die gast ontmoet in het echt...vreselijke ventquote:
"Pittige tijden, het leven is een zure bom...."quote:
Harrie de hengst is zo'n rodeostierquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:06 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
heb die gast ontmoet in het echt...vreselijke vent
Ik eens de kip voor de ajam ketjapquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De broccoli terwijl ik broccoli-ovenschotel ging maken is tot op heden het meest schrijnende voorbeeld
haha inderdaad. nog niet wakker. bedoeldequote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:07 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik eens de kip voor de ajam ketjap
Bulletje!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:08 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
haha inderdaad. nog niet wakker. bedoelde [ afbeelding ]
ja weet niet waarom ik daar aan dacht toen het over harrie ging. harrie is natuurlijk wel cool. vooral met drankquote:
En ik wist dat er iets niet klopte, alleen niet wat. Tot ik bedacht dat de saus wat dunnetjes was.. Gelukkig kon er nog kip worden toegevoegd, gaat er toch als laatste in, maar het was wel genantquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mijn ex ging ook eens koken. Volgens mij was het bloemkool. Vervolgens krijg ik een bord voorgeschoteld met aardappels en een stuk vlees. "Waar is de bloemkool?" "Kut! Vergeten"
Wedden dat het toch lekker wasquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:11 schreef Cue_ het volgende:
Wou ooit lasagnette maken uit zo'n knorrpakje.. ik gehakt in de pan.. sausje erbij.. in de schotel.. schotel in de oven
Ping!! .. kut de lasagnettebladeren vergeten
wat pitabroodjes of wraps en heerlijk !!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Wedden dat het toch lekker was
Heb de lasagnettebladen er ingegooid, npogmaal even in de oven. Daarna was de saus veels te dik natuurlijk en niet lekkerquote:
Vind ik niet lekker.. de combi van lasagnesaus en pastaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Had er dan gewoon macaroni bij gekookt.
wat doe je normaal bij de pasta want voor mijn gevoel is pastasaus bijna hetzelfde als lasagnesaus...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vind ik niet lekker.. de combi van lasagnesaus en pasta![]()
Weet niet, soort van vage tik dat sommige combinaties niet kloppen
Zit een smaakverschil in. Lasagnesaus smaakt toch anders. En dat klopt dan gewoon niet als ik het als pasta eet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:16 schreef TheClown1 het volgende:
wat doe je normaal bij de pasta want voor mijn gevoel is pastasaus bijna hetzelfde als lasagnesaus...
er is inderdaad wel een verschil. zeker met die knorr pakjes. ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden als ik zelf kook. hou meer van home made zeg maar. probeer gewoon wat uit en soms lukt het en soms is het een slechte combo. daarom eet ik soms en soms eet mijn prullenbak hahaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zit een smaakverschil in. Lasagnesaus smaakt toch anders. En dat klopt dan gewoon niet als ik het als pasta eet.
Wel ooit eens gedaan, was er niet vrolijker van geworden
Is toch een soort inbeelding, want in de Italiaanse keuken wordt in lasagne en over pasta dezelfde bolognesesaus gebruikt. En de lasagnebladen en de andere pasta's hebben ook dezelfde ingrediënten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zit een smaakverschil in. Lasagnesaus smaakt toch anders. En dat klopt dan gewoon niet als ik het als pasta eet.
Wel ooit eens gedaan, was er niet vrolijker van geworden
Pakjes is vooral makkelijk en snel. En het is bij mij ook gewoon dat ik het niet weet hoe anders te doen. Of het minder lekker vindt, want slecht ontwikkeld smaakpallet enzo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:23 schreef TheClown1 het volgende:
er is inderdaad wel een verschil. zeker met die knorr pakjes. ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden als ik zelf kook. hou meer van home made zeg maar. probeer gewoon wat uit en soms lukt het en soms is het een slechte combo. daarom eet ik soms en soms eet mijn prullenbak haha
Ik dacht aan zelfgemaakte lasagne, niet uit pakjes. Maar de pakjes hebben idd wel smaakverschil.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:23 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
er is inderdaad wel een verschil. zeker met die knorr pakjes. ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden als ik zelf kook. hou meer van home made zeg maar. probeer gewoon wat uit en soms lukt het en soms is het een slechte combo. daarom eet ik soms en soms eet mijn prullenbak haha
Als je niet zou weten dat het "niet klopt", bedoel je.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:26 schreef Cue_ het volgende:
Als ik het bij een ander zou eten zou ik het waarschijnlijk wel gewoon lekker vinden
Al zou ik weten dat het niet klopt. Het is dan een andere setting.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je niet zou weten dat het "niet klopt", bedoel je.
quote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:30 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ga bij een ander niet klagen over hun kookkunsten. Vind het ook heel vervelend als ik uren in de keuken voor mensen heb staan zwoegen en iemand vind het nodig om op te merken dat ik te weinig zout heb gebruikt.
Als is t nog zo smerig... even slikken en weer doorgaan!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:30 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ga bij een ander niet klagen over hun kookkunsten. Vind het ook heel vervelend als ik uren in de keuken voor mensen heb staan zwoegen en iemand vind het nodig om op te merken dat ik te weinig zout heb gebruikt.
als je bij iemand komt eten, vraag je alles na of probeer je gewoon dingen en zie je waar het schip strandt?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:26 schreef Cue_ het volgende:
Als ik het bij een ander zou eten zou ik het waarschijnlijk wel gewoon lekker vinden
Vind sowieso het hele klagen over eten wat irritant. tenminste, als ze het doen op het moment dat je nog aan het eten bent.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:30 schreef Mystikvm het volgende:
Vroeger was ik een heel moeilijker eter, dat is de laatste jaren stukken minder. Dus zie inderdaad gewoon waar het schip strandt. Maar soms is het verstandiger dat ik niet in de keuken sta wanneer het wordt klaargemaaktquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:31 schreef TheClown1 het volgende:
als je bij iemand komt eten, vraag je alles na of probeer je gewoon dingen en zie je waar het schip strandt?
ik vind koken voor anderen altijd een eer, mochten ze het lekker vinden haha.
Als je eten nog eens mislukt mag je het wel bij mij op komen eten dan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Al zou ik weten dat het niet klopt. Het is dan een andere setting.
Zelfde met twee identieke kommen salade bijvoorbeeld. |Als ik bij iemand eet vind ik het lekker.
Thuis vind ik het mwaoh mwoah en doet het me weinig.
Ben nogal gevoelig voor omgeving denk ik zo
moet je eigenlijk gewoon niet doen. laat de kok zijn gang gaan en gewoon zitten en eten. soms ziet het er niet uit maar smaakt heerlijk hahaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vroeger was ik een heel moeilijker eter, dat is de laatste jaren stukken minder. Dus zie inderdaad gewoon waar het schip strandt. Maar soms is het verstandiger dat ik niet in de keuken sta wanneer het wordt klaargemaakt
Is dat het reizen waard?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je eten nog eens mislukt mag je het wel bij mij op komen eten dan.
Tis meer dat ik niet alle ingredienten hoef te zien. Daarbij als ik het gerecht wel ken en men gebruikt andere methodes / volgordes zit ik mezelf ook op te vretenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:36 schreef TheClown1 het volgende:
moet je eigenlijk gewoon niet doen. laat de kok zijn gang gaan en gewoon zitten en eten. soms ziet het er niet uit maar smaakt heerlijk haha
mocht je richting hoge noorden komen....kun je langs komen hehequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is dat het reizen waard?
(al heb ik geen idee waar je woont)
Natuurlijk mag je klagen over dat laatste..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:35 schreef Ripley het volgende:
Ik klaag over eht algemeen gesproken niet snel over eten in restaurants en als ik bij iemand thuis eet al helemaal niet. Als ik wel klaag is het met een gegronde reden - zoals die keer dat ik een half bevroren tonijncarpaccio kreeg in een restaurant. Dan zeg ik er wel wat van.
De meeste dingen probeer ik wel, tenzij het echt dingen zijn waarvan ik ga kokhalzen. Zoals embryo eieren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:35 schreef missbehavin het volgende:
I'll try anything once.Van het weekend voro het eerst mosselen geproefd, viel me alles mee! Deze waren ook gebakken en heel lekker gekruid, volgens mij scheelde dat behoorlijk..
Denk ook niet dat je dat snel bij iemand thuis krijgt voorgeschoteldquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:37 schreef Ripley het volgende:
[..]
De meeste dingen probeer ik wel, tenzij het echt dingen zijn waarvan ik ga kokhalzen. Zoals embryo eieren.
Ik ken je niet, hoe moet ik dat wetenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Of ik het reizen waard ben, vraagt ze.
Huuh nou idd, dat zou ik ook even overslaan.. En die keer dat mijn vader kalfshersenen aan het eten was, no thanks..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:37 schreef Ripley het volgende:
[..]
De meeste dingen probeer ik wel, tenzij het echt dingen zijn waarvan ik ga kokhalzen. Zoals embryo eieren.
ieuw die heeft mijn lief wel eens opquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:37 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee, maar als je bijvoorbeeld in China bent is dat een delicatesse. Maar daar waag ik me dus niet aan. Maar de meeste andere dingen wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk ook niet dat je dat snel bij iemand thuis krijgt voorgeschoteld
Zeg maar neequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Of ik het reizen waard ben, vraagt ze.
Ja in het buitenland is het altijd even goed bekijken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:40 schreef Ripley het volgende:
Nee, maar als je bijvoorbeeld in China bent is dat een delicatesse. Maar daar waag ik me dus niet aan. Maar de meeste andere dingen wel.
Ik weet van een aantal dingend at ik ze niet lekker vind, zoals fruit in mijn eten of foie gras, ik probeer meestal wel te voorkomen dat ik zoiets krijg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ff gegoogled... silkworms dus
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Kevers, schorpioenen etc. zou ik nog wel proberen. Wat ik echt niet zou doen is van die levende grote maden of levende octopus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:43 schreef Ang3l het volgende:
Ik vind die foto's van die aziatische markten met allerlei kevers op stokjes en zo altijd buitengewoon smerig. Of ik dat zou proberen weet ik niet. Maar zaken als slang, krokodil etc.... mja, ach. Zal er niet dood van gaan. Van kevers ook niet, maar dat zit gewoon in m'n hoofd *ril*
Nee dat heb ik idd ook wel eens gehad. Structuur van vlees of vis, allemaal wit, allemaal redelijk kippig. Niet echt een heel erg bijzondere andere smaak.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:46 schreef Ripley het volgende:
[..]
Kevers, schorpioenen etc. zou ik nog wel proberen. Wat ik echt niet zou doen is van die levende grote maden of levende octopus.
Slang, krokodil, kangeroe, struisvogel en dergelijken heb ik over het algemeen wel geprobeerd, dat voelt niet heel anders dan biefstuk.
Voor onze vriendengroep valt amper te kokenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:47 schreef rhubarbje het volgende:
Als iemand hier voor het eerst komt eten vraag ik ook gewoon waar ze niet zo van houden
uitgebreid koken en er dan achter komen dat ze niet vaan kaas houden en met lange tanden er om heen proberen te eten is ook jammer
Ik vind dat een gamba dat ook al een beetje doetquote:
ontploft??quote:
Je weet wel dat je door iets krokants bijt en dat er dan allemaal slijm in je mond terecht komt zeg maar.quote:
Ja zo iets van knapperige structuur aan de buitenkant en dat dat dan barst in je mond waarna het slijmerige binnekantje naar buiten sprietst in je waffel. Het cherrytomaatjes-ideequote:
Ik vind dat ie dat nog steeds wel een beetje heeftquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:52 schreef Ripley het volgende:
Als je een gamba goed bereidt heeft ie dat effect toch helemaal niet?
dat lijkt me inderdaad erg vies tenzij het brownies zijn maar dat is niet krokant. als ik ze maak wil ik graag wel zachte choco in het midden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je weet wel dat je door iets krokants bijt en dat er dan allemaal slijm in je mond terecht komt zeg maar.
Gamba's zijn gewoon "hard" hoor, anders is het niet goedquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind dat ie dat nog steeds wel een beetje heeft
oh bij ons is bijna iedereen vega of iig altijd alle vrouwenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Voor onze vriendengroep valt amper te koken
De ene is dodelijk allergisch voor noten, de ander voor appel, weer eentje is bang (ja bang) voor kaas en de ander is dan weer vegetarisch. Zucht.
Bang voor kaas... Hoe moet ik dat voor mij zien? Rent de betreffende persoon gillend weg als er een kaasplankje voorbij komt?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:49 schreef Ang3l het volgende:
Voor onze vriendengroep valt amper te koken
De ene is dodelijk allergisch voor noten, de ander voor appel, weer eentje is bang (ja bang) voor kaas en de ander is dan weer vegetarisch. Zucht.
jeetje en ik dacht dat ik moeilijk was. ik mag alleen geen varkensvlees. voor de rest bring it on!!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh bij ons is bijna iedereen vega of iig altijd alle vrouwen
super handy
nu vergeet niemand het meer
(mijn ouders nog welna 15 jaar. kei irritant)
Ik bedoel niet die hele grote joekels en ook niet die op vieze maden lijkende kleine hollandse, maar die daartussen. En die hebben, ontdaan van hun jasje, voor mij nog steeds een beetje het effect dat de buitenkant harder is dan de binnenkant en dus zo knapt. Ik heb heus niet al die keren een "verleerde" gegeten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gamba's zijn gewoon "hard" hoor, anders is het niet goed.
is toch niet moeilijk?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:55 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
jeetje en ik dacht dat ik moeilijk was. ik mag alleen geen varkensvlees. voor de rest bring it on!!
Dan ben je gewoon een zeikerdquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik bedoel niet die hele grote joekels en ook niet die op vieze maden lijkende kleine hollandse, maar die daartussen. En die hebben, ontdaan van hun jasje, voor mij nog steeds een beetje het effect dat de buitenkant harder is dan de binnenkant en dus zo knapt. Ik heb heus niet al die keren een "verleerde" gegeten.
Een knakworst heeft dat ook. Tenminste, die van limms. Dus ik widle altijd alleen die van Unox
ik heb dit weekend een heel mooie kaasplankjes-plank gehad van lief die ik al een jaar wou hebbenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Bang voor kaas... Hoe moet ik dat voor mij zien? Rent de betreffende persoon gillend weg als er een kaasplankje voorbij komt?
Nou ja, zoiets bijna wel jaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Bang voor kaas... Hoe moet ik dat voor mij zien? Rent de betreffende persoon gillend weg als er een kaasplankje voorbij komt?
Fijnproever klinkt toch net iets vriendelijker.quote:
Ik eet ze toch wel gewoon?quote:
Dat ben je niet als je iets dat zo hoort niet goed vindt natuurlijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:57 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Fijnproever klinkt toch net iets vriendelijker.
dat is sowieso niet lekkerquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:57 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dan mag je bijna geeneen prefab-pizza.
Duidelijk. Ik lust zelf ook geen kaas en als mijn handen in aanraking zijn geweest met kaas, ga ik ze wassen hoor. Ik word onpasselijk van de lucht die ervan afkomt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:57 schreef Ang3l het volgende:
Nou ja, zoiets bijna wel ja
Hij vindt de structuur eng, het feit dat het schimmels zijn eng, hij vindt het eng ruiken, etc.
En dan kun je nog zo vaak zeggen dat er wele cht een ENORM verschil in kan zitten tussen de ene en de andere kaas.... dat dringt echt niet door
Als er bv al kaas op z'n hand komt of zo wordt ie al gek
dan zal hij ook geen paddestoelen eten, of dat dan weer wel?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou ja, zoiets bijna wel ja
Hij vindt de structuur eng, het feit dat het schimmels zijn eng, hij vindt het eng ruiken, etc.
En dan kun je nog zo vaak zeggen dat er wele cht een ENORM verschil in kan zitten tussen de ene en de andere kaas.... dat dringt echt niet door
Als er bv al kaas op z'n hand komt of zo wordt ie al gek
inderdaad, probeer maar eens uit eten te gaan. bijna overal wordt het in gemixtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:57 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dan mag je bijna geeneen prefab-pizza.
Vroeger vond ik warme kaas echt verschrikkelijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:59 schreef KomtTijd... het volgende:
Ohja ik eet kaas alleen in warme gerechten. Lasagne, pizza, tosti, enz. prima.
Broodje kaas?![]()
![]()
r
Entrecote is er meestal wel vrij vanquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:00 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
inderdaad, probeer maar eens uit eten te gaan. bijna overal wordt het in gemixt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |