Sorryquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:52 schreef Amplifier het volgende:
[..]
? Ik heb het over de Extreme Salutes, en jij over de Silver Salutes. Beide mooie potten alleen de Silver Salutes is alleen knal
Alweer achterhaald door de Secret Salutequote:Op dinsdag 6 november 2012 16:06 schreef FL_Freak het volgende:
Silver salute heb ik gehad. Aanradertje.
DIe gaat nog harder ?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:32 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Alweer achterhaald door de Secret Salute
Van horen zeggen wel. Had zelf ook de Silver Salute. Dit jaar de Secret Salute, deze heeft ook nog een bak crackling erbij.quote:
adviesprijs?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:54 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Van horen zeggen wel. Had zelf ook de Silver Salute. Dit jaar de Secret Salute, deze heeft ook nog een bak crackling erbij.
Zelfde dealer?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:54 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Van horen zeggen wel. Had zelf ook de Silver Salute. Dit jaar de Secret Salute, deze heeft ook nog een bak crackling erbij.
http://pyroforum.nl/topic/1691-kas-suiker-rookbom-tutorial/quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:01 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Hoe kun je een mooie rookbom maken? Wat heb je er voor nodig?
Plastic PVC buis en wat sterretjes deden vroeger al wonderenquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:01 schreef Black-beauty-babe het volgende:
39 euro, fors duurder maar met wat korting goed te doen lijkt mij.quote:
Nee, Silver = Wolff en Secret = Rubro. Dus waarschijnlijk bij andere dealers.quote:
Zo saai is dat hèquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:01 schreef Black-beauty-babe het volgende:
wel met een ijzeren hamer dichtslaan voor het beste effectquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Plastic PVC buis en wat sterretjes deden vroeger al wonderen
quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Sorry
Doe es een filmpje dan wat jij bedoeld
twitter:Vuurwerkfolders twitterde op dinsdag 06-11-2012 om 21:17:22De aller eerste Nederlandse #vuurwerk folder van 2012-2013 is gespot van Breeschoten De Kruiterij http://t.co/Za5deEPH
reageer retweet
Leuk uiterlijk, maar is wss gewoon een rotje?quote:
Vast niet meer dan 2,5gr buskruit..quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:23 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Leuk uiterlijk, maar is wss gewoon een rotje?
1,77quote:
pff net als die little generals van wolff. manmanman wat was dat een drama. plofdingen...quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:23 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Leuk uiterlijk, maar is wss gewoon een rotje?
Mwa las net dat die Spanish Crackers een kleidop hadden, en hier staan genoeg auto'squote:Op dinsdag 6 november 2012 21:58 schreef Amplifier het volgende:
[..]
pff net als die little generals van wolff. manmanman wat was dat een drama. plofdingen...
haha heb dat eens meegemaakt met een gipsdop van een bsc (supervlinder) pats, net onder mn oogquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:59 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Mwa las net dat die Spanish Crackers een kleidop hadden, en hier staan genoeg auto's
Ja lekker danquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:59 schreef Amplifier het volgende:
[..]
haha heb dat eens meegemaakt met een gipsdop van een bsc (supervlinder) pats, net onder mn oog
Nah zou ik echt niet doen. Knalvuurwerk in Nederland is echt om te janken...quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:01 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ja lekker dan
Ach, kijk wel of de dealer hem heeft voor een knappe prijs, wil wel wat knal hebben ook, maar het moet wel de moeite waard zijn
Ben niks anders gewend dan thunderkings die naar mijn beleving al knap hard gaanquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:03 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Nah zou ik echt niet doen. Knalvuurwerk in Nederland is echt om te janken...
Dat ding zelf heeft 1.77quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:04 schreef Faazz het volgende:
[..]
2,5
http://wetten.overheid.nl/BWBR0027932/geldigheidsdatum_06-11-2012
Dat is dan ook officieel geen knalvuurwerk maar siervuurwerk. Knalvuurwerk in Nederland mag geen flashkruit bevatten.....quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:04 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ben niks anders gewend dan thunderkings die naar mijn beleving al knap hard gaan
En die mortiertjes als thunderkings hebben wel flash?quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:06 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Dat is dan ook officieel geen knalvuurwerk maar siervuurwerk. Knalvuurwerk in Nederland mag geen flashkruit bevatten.....
Ja. En daar zit een effect bij (meestal een rood of groen gekleurd balletje) omdat nederlands knalvuurwerk dus geen flash mag bevattenquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:07 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
En die mortiertjes als thunderkings hebben wel flash?
Klopt ja, van die romeinse kaars balletjesquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:07 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Ja. En daar zit een effect bij (meestal een rood of groen gekleurd balletje) omdat nederlands knalvuurwerk dus geen flash mag bevatten
haha ja! Om de ''wet te omzeilen'' zeg maar..quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:08 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Klopt ja, van die romeinse kaars balletjes
Achja, en hoeveel flash zit er nou in zoiets? Cobra heeft 48g oidquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:09 schreef Amplifier het volgende:
[..]
haha ja! Om de ''wet te omzeilen'' zeg maar..
haha, cobra heeft idd 48 gram maar dat is van betere kwaliteit dus dan kan je eigenlijk niet vergelijken. Een single-shot mortiertje heeft gemiddeld 4 gram ofzoquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:10 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Achja, en hoeveel flash zit er nou in zoiets? Cobra heeft 48g oid
Jazeker! De oude Sweet Coconut (B&W) had 48 gram. Moonstone (Lesli) 30 gram. De wat grotere single-shots zeg maar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:36 schreef Faazz het volgende:
Ik zit nu het nieuwe vuurwerkbesluit te lezen en mijn oog valt op het volgende wat betreft consumentenvuurwerk en in deze dus de singleshots (thunderkings etc.)
[Cat. 2 consumentenvuurwerk]
25 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; de burstlading van de pyrotechnische unit bevat of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat /metaal; knallading is niet toegestaan
[Cat. 3 consumentenvuuwerk]
40 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; de burstlading van de pyrotechnische unit bevat of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat /metaal; knallading is niet toegestaan.
---
Wat ik begreep uit de nieuwe RACT (dat sowieso rammelt aan verschillende kanten) is dat zowat al het categorie 3 vuurwerk niet is toegestaan voor consumenten.
Enkel bij de singleshots zie ik dus nu Cat. 3 staan.
Het enig wezenlijk verschil is dat de max payload het zelfde blijft als Cat. 2 (wat we nu kennen) maar wat er niet bij staat is dat Cat. 3 vuurwerk ook toestaat dat singleshots max. 30mm mogen zijn.
Voor de max load mag er dus max. 38gr liftpoeder (strikt genomen) gebruikt worden in singleshots maar dat lijkt me een flinke overkill daar 4" shells doorgaans minder gebruiken.
Ik zie mooie mogelijkheden voor mines + effect in de lucht maar is er uberhaupt al een product op de markt die voldoet aan Cat. 3 ?
De RACT geldt sinds eind juli..
Shells 3"quote:Op woensdag 7 november 2012 13:59 schreef RijstNatie het volgende:
vuurwerk winkel in america
zou dat ff vet zijn als zoiets in Nederland mogelijk was
ja die had ik ook gehad, maar dat valt vies tegen 3inch.quote:
Tja maar om iedereen meteen 6" te laten schietenquote:Op woensdag 7 november 2012 16:15 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
ja die had ik ook gehad, maar dat valt vies tegen 3inch.
jaar erop had ik 6inch geschoten, dat was wel leuk
Ye Gods, da's een hoop vuurwerkquote:Op woensdag 7 november 2012 13:59 schreef RijstNatie het volgende:
vuurwerk winkel in america
zou dat ff vet zijn als zoiets in Nederland mogelijk was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |