abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119079234
quote:
11s.gif Op zondag 11 november 2012 11:48 schreef Catnip het volgende:

[..]

Haha..dat wil ik niet eens weten lol
nou ja het nederlandse leger heeft ook onschuldigen gedood de laatste jaren. rutte zien we niet als hitler, maar hij is natuurlijk mede verantwoordelijk voor wat er onder zijn bewind is gebeurd. denk je dat god gaat zeggen, tja ik zie wel dat jij het goede voor had, jammer van die kindjes? dat lijkt me een beetje opportunistisch denken.
pi_119079347
quote:
11s.gif Op zondag 11 november 2012 11:46 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik weet het niet, het is ook gewoon een moeilijk onderwerp.
Maar dat maakt het ook zo interessant om over te lullen natuurlijk ;) Als het makkelijkw as, is er niets aan...
quote:
Ik vraag zelf ook altijd af waar mensen als Hitler dan heengaan..
De meeste grote geloven hebben wel een soort van beloning dan wel straf systeem. Doe je goed, ga je naar de hemel, doe je slecht, ga je naar de hel (of tijdelijk naar het vagevuur).
Daar waar je bij de katholieken je slechte daden goed kunt maken door vergeving te vragen (biechten en op aarde al een straf te ondergaan) is dat bij de protestanten al een stuk moeilijker, daar stapelen je daden gewoon op en wordt er aan "het einde" een berekening gemaakt, plussen en minnen. (uiteraard ligt het dieper dan dat).
Daarnaast is het, zoals FkTwkGs2012 al zegt, nogal afhankelijk van de tijdsgeest en de machthebbers wat goede daden zijn. Een collega van me heeft als zeer gelovig Christen vanuit zijn Nederlandse F16 bommen gegooid op Servië wat ongetwijfeld vele Serviërs het leven heeft gekost. Toch vindt hij dat hij de hemel in mag omdat dat geen slechte daad was. Ik denk dat als ik rond die tijd op vakantie was daar en een Serviër de keel had doorgesneden, hij over mijn daad anders zou denken, terwijl het resultaat wel redelijk gelijk is. Dus ja, wie gaat er naar de hemel, en wie naar de hel?
Ik denk dat iedere gelovige in zijn eigen hoofd wel redelijk denkt dat hij naar de hemel gaat of anders wel dingen zo gaat doen om dat te bewerkstelligen, ongeacht zijn verleden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 11 november 2012 @ 17:06:13 #128
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119090754
een kinderlijk geloof in jezus als zoon van god en martelaar voor allen, is genoeg om naar de hemel te gaan, zelfs de ergste zonde verandert dat niet, dus maak je geen zorgen Catnip :)
fok de hel
pi_119092118
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:06 schreef Manke het volgende:
een kinderlijk geloof in jezus als zoon van god en martelaar voor allen, is genoeg om naar de hemel te gaan, zelfs de ergste zonde verandert dat niet, dus maak je geen zorgen Catnip :)
fok de hel
Jij bent toch zelf zeer religieus met een geloof in goden, geesten, engelen, demonen en zielen ed? Je komt zo spottend over ineens wanneer het over religie gaat... :?
  zondag 11 november 2012 @ 18:10:28 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119092993
quote:
11s.gif Op zondag 11 november 2012 11:46 schreef Catnip het volgende:

[..]

[..]

Ik weet het niet, het is ook gewoon een moeilijk onderwerp. Ik vraag zelf ook altijd af waar mensen als Hitler dan heengaan..
Argentinie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 november 2012 @ 18:21:25 #131
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119093445
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Jij bent toch zelf zeer religieus met een geloof in goden, geesten, engelen, demonen en zielen ed? Je komt zo spottend over ineens wanneer het over religie gaat... :?
religie is man-made en made to rule en dient bespot te worden vind ik, maar dat doe ik hier niet. Geloof in Christus is geen religie.
Ik geloof in demonen dus automatisch ook in (1) god, niet meerdere, engelen en zielen weet ik niet.

Wat ik zei staat gewoon in de bijbel, een gelovige is een heilige die zondigt.
  zondag 11 november 2012 @ 18:44:45 #132
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119094321
eenmaal vergeven, altijd vergeven, ook voor alle toekomstige zonden, zo heilig is het offer, het grootste offer dat god kon brengen voor de menheid die hij liefheeft, het hoogste van het hoogste heeft zich vernederd tot het laagste van het laagste, daarom eist god dat je je vernedert naar hem. Moslims haten dit, dat ie zich vernederd heeft. kan niet! het is god, maar god kan alles, dus dat helemaal.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 18:45:53 #133
249559 crew  Lavenderr
pi_119094359
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Argentinie
:X
  zondag 11 november 2012 @ 18:51:33 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119094570
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:X
Geef toe, hij was gevat en grappig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 18:52:54 #135
249559 crew  Lavenderr
pi_119094637
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geef toe, hij was gevat en grappig
Ja, geef ik onmiddellijk toe _O_ .
pi_119094777
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:21 schreef Manke het volgende:

[..]

religie is man-made en made to rule en dient bespot te worden vind ik, maar dat doe ik hier niet. Geloof in Christus is geen religie.
Ik geloof in demonen dus automatisch ook in (1) god, niet meerdere, engelen en zielen weet ik niet.

Wat ik zei staat gewoon in de bijbel, een gelovige is een heilige die zondigt.
Ach so!

Het gaat volgens mij al mis met de aanname dat men iets als God kan kennen en ervan spreken alsof het een mens is. De grootste belediging die je kan tegen iets als God kan maken en de ergste zonde die je kan begaan is niet willen erkennen dat je zelf God bent. Valse bescheidenheid en bewust liegen is dat.

Mensen maken daarmee voor zichzelf een hel, en erger nog, voor elkaar.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 19:02:20 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_119094979
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Ach so!

Het gaat volgens mij al mis met de aanname dat men iets als God kan kennen en ervan spreken alsof het een mens is. De grootste belediging die je kan tegen iets als God kan maken en de ergste zonde die je kan begaan is niet willen erkennen dat je zelf God bent. Valse bescheidenheid en bewust liegen is dat.

Nou, ik ken wel een paar mensen die zich gedragen alsof ze God zelve zijn. Die hebben geen last van valse bescheidenheid hoor :N
  zondag 11 november 2012 @ 19:02:47 #138
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119094995
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Ach so!

Wie mij heeft gezien, heeft de vader gezien -JC :)
Mensen zijn geen god maar dier.
Hindu guru's willen wel graag aanbeden worden als god.
pi_119095319
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:02 schreef Manke het volgende:

[..]

Mensen zijn niet God. En hoewel je mensen wel zou kunnen aanmerken als diersoort, leven we (in alle religies) toch met het idee dat we iets van die God waarin we stellig geloven in ons meedragen.

Dat vind ik ook het mooie in de betekenis van de groet die Hindoes en ook Boeddhisten aan elkaar geven, daar waar wij enkel "hoi" zeggen.

Namasté (ik groet het goddelijke in jou).
pi_119095364
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, ik ken wel een paar mensen die zich gedragen alsof ze God zelve zijn. Die hebben geen last van valse bescheidenheid hoor :N
Wanneer je jezelf als God herkent, herken je God ook in anderen. In alles eigenlijk.

Niet dat mij dat lukt, maar toch he?

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:02 schreef Manke het volgende:

[..]

Dieren zijn ook God.

Overigens komt het christelijke geloof uit het boeddhisme en dat op zijn beurt weer uit het hindoeïsme. ;)

Dit zie je onder andere terug door het persona van de christus naast die van de boeddha te leggen, en die weer naast die van Krisha. Ook de vele parabelen van al deze religieuze stromingen hebben verrassend veel overlapping.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gray op 11-11-2012 19:17:36 ]
pi_119095680
quote:

[..]

Als ik mijn vriendin vannacht mocht geloven, heb je het over mij ;)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 19:19:55 #142
249559 crew  Lavenderr
pi_119095754
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:18 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dan boft je vriendin :Y
pi_119095901
quote:

[..]

jaja, ow god ow god, not this shit again!
pi_119095937
quote:

[..]

Dat schijnt een normaal verschijnsel te zijn. Als je je ego verliest, verlies je ook je bescheidenheid en ander decorum.
  zondag 11 november 2012 @ 19:25:04 #145
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119095972
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat schijnt een normaal verschijnsel te zijn. Als je je ego verliest, verlies je ook je bescheidenheid en ander decorum.
Niet andersom? Ego weg, meer bescheiden?
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 19:25:39 #146
249559 crew  Lavenderr
pi_119096001
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je ego kun je niet verliezen.
pi_119096018
quote:

[..]

Jij bent God's gift to women? ;)
  zondag 11 november 2012 @ 19:26:00 #148
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119096022
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:11 schreef Gray het volgende:

[..]

Wanneer je jezelf als God herkent, herken je God ook in anderen. In alles eigenlijk.

Niet dat mij dat lukt, maar toch he?

[..]

Dieren zijn ook God.

Overigens komt het christelijke geloof uit het boeddhisme en dat op zijn beurt weer uit het hindoeïsme. ;)

Dit zie je onder andere terug door het persona van de christus naast die van de boeddha te leggen, en die weer naast die van Krisha. Ook de vele parabelen van al deze religieuze stromingen hebben verrassend veel overlapping.
I know, ben er ook nog niet helemaal uit :)
en hindoeisme is gebaseerd op onzin.
pi_119096219
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:26 schreef Manke het volgende:

[..]

I know, ben er ook nog niet helemaal uit :)
en hindoeisme is gebaseerd op onzin.
Hindoeisme is gebaseerd op nóg oudere geloven van dui-zen-den jaren geleden. Als Hindoeisme onzin is, is dan niet een religie als het christendom en het geloof in diens iconen ook onzin?

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je ego kun je niet verliezen.
Je kan er wel van ontkoppelen denk ik, al is het nog maar de vraag of dat wel zo ideaal is. Volgens mensen die als 'verlicht' werden geacht schijnt dat wel relaxt te zijn, al ligt het ook maar aan de persoon:
quote:
One day the Master announced that a young monk had reached an advanced state of enlightment. The news caused some stir. Some of the monks went to see the young monk. "We heard you are enlightened. Is that true?" they asked.
"It is," he replied.

"And how do you feel?"

"As miserable as ever," said the monk.

bron
pi_119096341
quote:
Jawel. Dat is wat "verlichting" is: het loslaten van het ego.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')