nou ja het nederlandse leger heeft ook onschuldigen gedood de laatste jaren. rutte zien we niet als hitler, maar hij is natuurlijk mede verantwoordelijk voor wat er onder zijn bewind is gebeurd. denk je dat god gaat zeggen, tja ik zie wel dat jij het goede voor had, jammer van die kindjes? dat lijkt me een beetje opportunistisch denken.quote:Op zondag 11 november 2012 11:48 schreef Catnip het volgende:
[..]
Haha..dat wil ik niet eens weten lol
Maar dat maakt het ook zo interessant om over te lullen natuurlijkquote:Op zondag 11 november 2012 11:46 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik weet het niet, het is ook gewoon een moeilijk onderwerp.
De meeste grote geloven hebben wel een soort van beloning dan wel straf systeem. Doe je goed, ga je naar de hemel, doe je slecht, ga je naar de hel (of tijdelijk naar het vagevuur).quote:Ik vraag zelf ook altijd af waar mensen als Hitler dan heengaan..
Jij bent toch zelf zeer religieus met een geloof in goden, geesten, engelen, demonen en zielen ed? Je komt zo spottend over ineens wanneer het over religie gaat...quote:Op zondag 11 november 2012 17:06 schreef Manke het volgende:
een kinderlijk geloof in jezus als zoon van god en martelaar voor allen, is genoeg om naar de hemel te gaan, zelfs de ergste zonde verandert dat niet, dus maak je geen zorgen Catnip
fok de hel
Argentiniequote:Op zondag 11 november 2012 11:46 schreef Catnip het volgende:
[..]
[..]
Ik weet het niet, het is ook gewoon een moeilijk onderwerp. Ik vraag zelf ook altijd af waar mensen als Hitler dan heengaan..
religie is man-made en made to rule en dient bespot te worden vind ik, maar dat doe ik hier niet. Geloof in Christus is geen religie.quote:Op zondag 11 november 2012 17:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Jij bent toch zelf zeer religieus met een geloof in goden, geesten, engelen, demonen en zielen ed? Je komt zo spottend over ineens wanneer het over religie gaat...
Geef toe, hij was gevat en grappigquote:
Ja, geef ik onmiddellijk toequote:Op zondag 11 november 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef toe, hij was gevat en grappig
Ach so!quote:Op zondag 11 november 2012 18:21 schreef Manke het volgende:
[..]
religie is man-made en made to rule en dient bespot te worden vind ik, maar dat doe ik hier niet. Geloof in Christus is geen religie.
Ik geloof in demonen dus automatisch ook in (1) god, niet meerdere, engelen en zielen weet ik niet.
Wat ik zei staat gewoon in de bijbel, een gelovige is een heilige die zondigt.
Nou, ik ken wel een paar mensen die zich gedragen alsof ze God zelve zijn. Die hebben geen last van valse bescheidenheid hoorquote:Op zondag 11 november 2012 18:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Ach so!
Het gaat volgens mij al mis met de aanname dat men iets als God kan kennen en ervan spreken alsof het een mens is. De grootste belediging die je kan tegen iets als God kan maken en de ergste zonde die je kan begaan is niet willen erkennen dat je zelf God bent. Valse bescheidenheid en bewust liegen is dat.
Mensen maken daarmee voor zichzelf een hel, en erger nog, voor elkaar.
Wie mij heeft gezien, heeft de vader gezien -JCquote:Op zondag 11 november 2012 18:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Ach so!
Het gaat volgens mij al mis met de aanname dat men iets als God kan kennen en ervan spreken alsof het een mens is. De grootste belediging die je kan tegen iets als God kan maken en de ergste zonde die je kan begaan is niet willen erkennen dat je zelf God bent. Valse bescheidenheid en bewust liegen is dat.
Mensen maken daarmee voor zichzelf een hel, en erger nog, voor elkaar.
Mensen zijn niet God. En hoewel je mensen wel zou kunnen aanmerken als diersoort, leven we (in alle religies) toch met het idee dat we iets van die God waarin we stellig geloven in ons meedragen.quote:Op zondag 11 november 2012 19:02 schreef Manke het volgende:
[..]
Wie mij heeft gezien, heeft de vader gezien -JC
Mensen zijn geen god maar dier.
Hindu guru's willen wel graag aanbeden worden als god.
Wanneer je jezelf als God herkent, herken je God ook in anderen. In alles eigenlijk.quote:Op zondag 11 november 2012 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik ken wel een paar mensen die zich gedragen alsof ze God zelve zijn. Die hebben geen last van valse bescheidenheid hoor
Dieren zijn ook God.quote:Op zondag 11 november 2012 19:02 schreef Manke het volgende:
[..]
Wie mij heeft gezien, heeft de vader gezien -JC
Mensen zijn geen god maar dier.
Hindu guru's willen wel graag aanbeden worden als god.
Als ik mijn vriendin vannacht mocht geloven, heb je het over mijquote:Op zondag 11 november 2012 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik ken wel een paar mensen die zich gedragen alsof ze God zelve zijn. Die hebben geen last van valse bescheidenheid hoor
Dan boft je vriendinquote:Op zondag 11 november 2012 19:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als ik mijn vriendin vannacht mocht geloven, heb je het over mij
jaja, ow god ow god, not this shit again!quote:Op zondag 11 november 2012 19:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat schijnt een normaal verschijnsel te zijn. Als je je ego verliest, verlies je ook je bescheidenheid en ander decorum.quote:Op zondag 11 november 2012 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet andersom? Ego weg, meer bescheiden?quote:Op zondag 11 november 2012 19:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat schijnt een normaal verschijnsel te zijn. Als je je ego verliest, verlies je ook je bescheidenheid en ander decorum.
Je ego kun je niet verliezen.quote:Op zondag 11 november 2012 19:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat schijnt een normaal verschijnsel te zijn. Als je je ego verliest, verlies je ook je bescheidenheid en ander decorum.
Jij bent God's gift to women?quote:Op zondag 11 november 2012 19:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
I know, ben er ook nog niet helemaal uitquote:Op zondag 11 november 2012 19:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf als God herkent, herken je God ook in anderen. In alles eigenlijk.
Niet dat mij dat lukt, maar toch he?
[..]
Dieren zijn ook God.
Overigens komt het christelijke geloof uit het boeddhisme en dat op zijn beurt weer uit het hindoeïsme.
Dit zie je onder andere terug door het persona van de christus naast die van de boeddha te leggen, en die weer naast die van Krisha. Ook de vele parabelen van al deze religieuze stromingen hebben verrassend veel overlapping.
Hindoeisme is gebaseerd op nóg oudere geloven van dui-zen-den jaren geleden. Als Hindoeisme onzin is, is dan niet een religie als het christendom en het geloof in diens iconen ook onzin?quote:Op zondag 11 november 2012 19:26 schreef Manke het volgende:
[..]
I know, ben er ook nog niet helemaal uit
en hindoeisme is gebaseerd op onzin.
Je kan er wel van ontkoppelen denk ik, al is het nog maar de vraag of dat wel zo ideaal is. Volgens mensen die als 'verlicht' werden geacht schijnt dat wel relaxt te zijn, al ligt het ook maar aan de persoon:quote:
quote:One day the Master announced that a young monk had reached an advanced state of enlightment. The news caused some stir. Some of the monks went to see the young monk. "We heard you are enlightened. Is that true?" they asked.
"It is," he replied.
"And how do you feel?"
"As miserable as ever," said the monk.
bron
Jawel. Dat is wat "verlichting" is: het loslaten van het ego.quote:Op zondag 11 november 2012 19:25[/ur
l] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/249559]Lavenderr het volgende:
[..]
Je ego kun je niet verliezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |