abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119047037
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 02:08 schreef Manke het volgende:
"het leven is een korte periode tussen 2 eeuwigheden" wie zei dat ook al weer? :)

het placebo-effect van geloof wordt zwaar overschat (mijn geloof was heel sterk, maar niks gebeurde), het echte werk daarentegen:
http://www.johnmellor.org/healing_testimonies.html
Misschien was je geloof toch niet zo sterk..
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:17:46 #102
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119054381
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 november 2012 08:24 schreef Catnip het volgende:

[..]

Misschien was je geloof toch niet zo sterk..
geloof in de bijbel is weg toen ik het OT begon te lezen.
pi_119069566
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:35 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het is wel grappig dat het Christendom uit het Jodendom voortkomt en die laatste kent/kende geen hel. De Romeinen wel..

Weet je wel hoe sterk de Bijbel als het Christendom is beïnvloed is door de Romeinen?
pi_119070107

[ Bericht 32% gewijzigd door Medi op 10-11-2012 22:56:10 ]
  zaterdag 10 november 2012 @ 23:31:28 #105
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_119072114
Ja daar zijn wij nu !
  zondag 11 november 2012 @ 03:57:19 #106
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119076630
ik geloof niet in de hel, anders gaan er miljarden branden omdat ze jezus niet kenden, ook zij die voor christus leefden, als je dit tegen een dchristen zegt, zeggen ze altijd 'god weet het t best, ook de straf die ze verdienen', tevens nergens in de bijbel staat dat je jezus moet accepteren, zo ver ik weet.
pi_119077058
Ik heb het gewoon losgelaten. Vroeger dacht ik altijd dat ik naar de hel zou gaan, dat heeft ook te maken met een stukje zelfacceptatie.
pi_119077149
quote:
11s.gif Op zondag 11 november 2012 08:47 schreef Catnip het volgende:
Ik heb het gewoon losgelaten. Vroeger dacht ik altijd dat ik naar de hel zou gaan, dat heeft ook te maken met een stukje zelfacceptatie.
wat heb je allemaal misdaan dan :D
pi_119077650
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 09:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wat heb je allemaal misdaan dan :D
Tja, het is gewoon dat ik beslist niet perfect ben. En ik heb heel wat fouten gemaakt, hele domme dingen..mensen pijn doen enz. En daarom dacht ik dat altijd. Maar als je alles gewoon loslaat geen God geen satan maar alleen liefde..word het allemaal veel makkelijker..om toch in een liefdevolle God te gaan geloven.
Heel vaag, maar het heeft me wel geholpen.
pi_119077739
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:32 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Weet je wel hoe sterk de Bijbel als het Christendom is beïnvloed is door de Romeinen?
Ja dat weet ik, maar iets te vaak in discussie over geraakt zowel hoer als elders dat ik daar maar geen uitspraken meer over doe ;)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_119077817
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:09 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar iets te vaak in discussie over geraakt zowel hoer als elders dat ik daar maar geen uitspraken meer over doe ;)
Eigenlijk zou het wel gewoon moeten kunnen..:)
pi_119078150
quote:
11s.gif Op zondag 11 november 2012 10:18 schreef Catnip het volgende:
nlijk zou het wel gewo
Absoluut, maar heeft hier niet echt zijn plaats... Dit gaat meer over wat jij en ik geloven, niet waar het bijbelverhaal vandaan komt ;)

Wat ik echter in jouw verhaal niet snap is dat je van het uitgangspunt "ik ga naar de hel omdat ik...." naar "er is geen god, dus ook geen satan en geen hel" naar "er is een liefhebbende god" gaat, zonder die laatste stap:
"als er een liefhebbende god is, is er ook een satan en dus een hel, waar ik weer naar toe ga omdat ik..."

Betekent dat je wel in een god gelooft, maar niet in de bijbelse god? Hoe kom je dan bij jouw versie van god? Waarom is er wel een god maar geen tegenpool?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_119078273
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:47 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Absoluut, maar heeft hier niet echt zijn plaats... Dit gaat meer over wat jij en ik geloven, niet waar het bijbelverhaal vandaan komt ;)

Wat ik echter in jouw verhaal niet snap is dat je van het uitgangspunt "ik ga naar de hel omdat ik...." naar "er is geen god, dus ook geen satan en geen hel" naar "er is een liefhebbende god" gaat, zonder die laatste stap:
"als er een liefhebbende god is, is er ook een satan en dus een hel, waar ik weer naar toe ga omdat ik..."

Betekent dat je wel in een god gelooft, maar niet in de bijbelse god? Hoe kom je dan bij jouw versie van god? Waarom is er wel een god maar geen tegenpool?
Haha het is vaag ik weet het.
Maar als ik denk dat er geen Satan krijg ik niet het gevoel alsof ik naar de hel ga, en een liefdevolle god stuurt je tenslotte niet zomaar naar de hel. Dus Satan en God bestaan wel voor mij, maar Satan laat ik gewoon achterwege en God is gewoon een liefdevolle god.
pi_119078749
dat god liefdevol is is een misvatting.
pi_119078852
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Sorry, ik had het misschien ook anders moeten formuleren.
pi_119078857
quote:
11s.gif Op zondag 11 november 2012 10:55 schreef Catnip het volgende:

[..]

Haha het is vaag ik weet het.
Maar als ik denk dat er geen Satan krijg ik niet het gevoel alsof ik naar de hel ga, en een liefdevolle god stuurt je tenslotte niet zomaar naar de hel. Dus Satan en God bestaan wel voor mij, maar Satan laat ik gewoon achterwege en God is gewoon een liefdevolle god.
Maar wat is liefdevol? Ik noem mijn ouders best liefdevol, maar als ik foute dingen deed, merkte ik het wel. Toegegeven, geen vagevuur, maar huisarrest, op de trap zitten, op de gang moeten kwam aardig overeen met mijn toenmalige beeld van een hel ;) En maakte ik mijn "zonde" niet goed, dan was er ook geen "redding".

Dus als jij dingen gedaan hebt die je (volgens je eerdere gedachtes) in de hel zouden doen belanden, waarom zou jouw god dan nu liefdevol zijn? Zou hij je vergeven? Omdat je spijt hebt of omdat je het goed gemaakt hebt? Is er geen straf voor je daden? En hoe gaat je god om met mensen die niet, zoals jij (wat ik uitmaak uit je posts) spijt hebben en zich nu beter inzetten?
C. Sagan
pi_119078874
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
amen!

en dat de hel voor iets slechts/ vervelends zou staan... ik geloof dat het met vrije wil begonnen is. Dat klinkt zo slecht nog niet.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_119078880
in de hel zitten alle losbandige sletjes. geeft je toch wat om over na te denken he - hemel, hel. mhhh.
pi_119079018
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Maar wat is liefdevol? Ik noem mijn ouders best liefdevol, maar als ik foute dingen deed, merkte ik het wel. Toegegeven, geen vagevuur, maar huisarrest, op de trap zitten, op de gang moeten kwam aardig overeen met mijn toenmalige beeld van een hel ;) En maakte ik mijn "zonde" niet goed, dan was er ook geen "redding".

Dus als jij dingen gedaan hebt die je (volgens je eerdere gedachtes) in de hel zouden doen belanden, waarom zou jouw god dan nu liefdevol zijn? Zou hij je vergeven? Omdat je spijt hebt of omdat je het goed gemaakt hebt? Is er geen straf voor je daden? En hoe gaat je god om met mensen die niet, zoals jij (wat ik uitmaak uit je posts) spijt hebben en zich nu beter inzetten?
Omdat God er toch voor heeft gezorgd dat ik nu mijn leven aan het beteren ben. Omdat God mij aanroept, ik riep hem niet aan maar God mij wel. Dat klinkt misschien wel heel dom, maar vroeger geloofde ik niet, had er heel veel moeite mee. Had veel problemen enz. Nu nog steeds, maar het gaat wel beter. En ja, God heeft me vergeven. Waarom? Omdat Jezus zijn leven voor mij heeft gegeven en dat omdat god zoveel om mij geeft!
pi_119079072
als het voor jou werkt om je beter te voelen, top ^O^
pi_119079144
quote:
11s.gif Op zondag 11 november 2012 11:38 schreef Catnip het volgende:

[..]

Omdat God er toch voor heeft gezorgd dat ik nu mijn leven aan het beteren ben. Omdat God mij aanroept, ik riep hem niet aan maar God mij wel. Dat klinkt misschien wel heel dom, maar vroeger geloofde ik niet, had er heel veel moeite mee. Had veel problemen enz. Nu nog steeds, maar het gaat wel beter. En ja, God heeft me vergeven. Waarom? Omdat Jezus zijn leven voor mij heeft gegeven en dat omdat god zoveel om mij geeft!
Als die versie werkt voor je, wat is er dom aan?
Iedereen mag zijn eigen god creëren natuurlijk, echter dat sluit de hel, noch satan niet uit. Jij gelooft dat je de hel ontsnapt bent, maar dat betekent niet dat die er nog niet steeds is. Jij hebt inmiddels een kaartje richting hemel gekregen (door je verbetering en de daarop volgende vergeving), maar waar gaan de verkrachters, dieven en moordenaars heen (die die verbetering niet laten zien)?
Neem aan dat jouw god in het geval van stelselmatig weigeren van zijn goedheid iets minder liefdevol zal zijn? Of komt iedereen uiteindelijk op hetzelfde plekje en kun je maar beter lekker doen wat je wil omdat er toch geen gevolgen aan vast zitten?
C. Sagan
pi_119079169
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Zeker top,
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:45 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als die versie werkt voor je, wat is er dom aan?
Iedereen mag zijn eigen god creëren natuurlijk, echter dat sluit de hel, noch satan niet uit. Jij gelooft dat je de hel ontsnapt bent, maar dat betekent niet dat die er nog niet steeds is. Jij hebt inmiddels een kaartje richting hemel gekregen (door je verbetering en de daarop volgende vergeving), maar waar gaan de verkrachters, dieven en moordenaars heen (die die verbetering niet laten zien)?
Neem aan dat jouw god in het geval van stelselmatig weigeren van zijn goedheid iets minder liefdevol zal zijn? Of komt iedereen uiteindelijk op hetzelfde plekje en kun je maar beter lekker doen wat je wil omdat er toch geen gevolgen aan vast zitten?
Ik weet het niet, het is ook gewoon een moeilijk onderwerp. Ik vraag zelf ook altijd af waar mensen als Hitler dan heengaan..
pi_119079180
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Is dit trouwens sarcasme of niet lolol
pi_119079189
quote:
11s.gif Op zondag 11 november 2012 11:46 schreef Catnip het volgende:

[..]

Zeker top,

[..]

Ik weet het niet, het is ook gewoon een moeilijk onderwerp. Ik vraag zelf ook altijd af waar mensen als Hitler dan heengaan..
waar alle politici heengaan.
pi_119079206
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

waar alle politici heengaan.
Haha..dat wil ik niet eens weten lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')