abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118621317
Maar de hel is niet alleen een concept van de (christelijke/katholieke) kerk, ook in het verre oosten bestond het, zoals bij de boeddhisten en de hindoeisten.
pi_118624188
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:31 schreef Gray het volgende:
Maar de hel is niet alleen een concept van de (christelijke/katholieke) kerk, ook in het verre oosten bestond het, zoals bij de boeddhisten en de hindoeisten.
De meeste, zo niet alle godsdiensten hebben wel een manier om mensen die "niet meedoen" te straffen. Het overgrote deel van de mensen zal niet vanuit zichzelf doen wat "de bijbel" zegt, daar moet een stok voor achter de deur zijn. Het idee dat je (tijdelijk) naar de hel gaat is een beproefd middel om het volk te laten doen wat je wil...

Behalve de joden, die doen het weer eens anders ;)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_118624860
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:31 schreef Gray het volgende:
Het christendom kwam ook niet ergens uit de ruimte. Ik kan me voorstellen dat het idee van de hel als onderdrukkingsmiddel van anderen is overgenomen.
pi_118626458
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het christendom kwam ook niet ergens uit de ruimte. Ik kan me voorstellen dat het idee van de hel als onderdrukkingsmiddel van anderen is overgenomen.
Uiteraard, maar het is wel grappig dat het Christendom uit het Jodendom voortkomt en die laatste kent/kende geen hel. De Romeinen wel..

Scientology kwam wel uit de ruimte trouwens ;)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_118627113
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:35 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het is wel grappig dat het Christendom uit het Jodendom voortkomt en die laatste kent/kende geen hel. De Romeinen wel..

Scientology kwam wel uit de ruimte trouwens ;)
Dat betekent mss. dat het christendom allang is gecorrumpeerd..

Oh ja! _O-
Er is nog een stroming die uit de ruimte komt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ra%C3%ABlisme
pi_118627473
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat betekent mss. dat het christendom allang is gecorrumpeerd..
Zoals elke religie zal het christendom ook veel hebben geleend bij de "buren". Zeker in de eerste paar honderd jaar zal er veel bij en afgehaald zijn.
C. Sagan
pi_118627592
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:56 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zoals elke religie zal het christendom ook veel hebben geleend bij de "buren". Zeker in de eerste paar honderd jaar zal er veel bij en afgehaald zijn.
En de verlokking van de macht.. :
pi_118668237
Hell is empty,.....all devils are here...

Vond ik een veelzeggend zinnetje over de hell
There is only one religion
pi_118714397
Ik denk dat de hel er zo ongeveer uitziet ;

een lege kamer, met een tv, en de enige zenders die je kan ontvangen zijn rtl4 en sbs6.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 1 november 2012 @ 21:58:24 #35
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_118724309
het woord hel heeft martin luther in het nieuwe testament gezet als een vertaling voor sheol, gehenna, tartarus en hades, terwijl het verschllende dingen zijn (sheol en hades zijn het zelfde)

maar
ik zie wel aan het einde van de rit
volgens m'n stemmen ga ik branden in de hel.
pi_118724705
De meesten zullen het nooit kunnen navertellen of er een hel is..maar er zijn ook mensen die 'dood' geweest zijn, en door reanimatie oid zijn teruggekomen, en vertellen wat ze na hun sterven hebben ervaren..er zijn verhalen te óver over dit fenomeen..dit is er eentje van..
  donderdag 1 november 2012 @ 22:27:28 #37
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_118725989
het leuke is dat al die verhalen 100% verschillend zijn, ook over de hemel.
pi_118727622
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:27 schreef Manke het volgende:
het leuke is dat al die verhalen 100% verschillend zijn, ook over de hemel.
Over het algemeen lijken ze in grote lijnen toch wel op elkaar @Manke..
Nu heb je genoeg mensen die in dit leven soms al 'de hel op aarde' ervaren..en ik denk dat niemand dat beter weet dan jij...ik geloof wel dat er meer is dan menigeen denkt, en de duivel heeft meerdere gedaanten..en waar jij last van hebt neem ik serieus, en ik geloof ook niet dat het inbeelding is..
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he doesn't exist"..
(sterkte btw met je/de stemmen Manke, en vertel ze maar dat ik gezegd heb dat ieder mens een zondaar is..) en dat iedereen wel weet hoe het de vorige keer met de duivel is afgelopen.. o|O
Houd je haaks.. :{
pi_118728002
Dit vind ik beter kloppen:
quote:
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he does exist.
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:54:45 #40
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_118731186
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:59 schreef Maron het volgende:

[..]

Over het algemeen lijken ze in grote lijnen toch wel op elkaar @Manke..
Nu heb je genoeg mensen die in dit leven soms al 'de hel op aarde' ervaren..en ik denk dat niemand dat beter weet dan jij...ik geloof wel dat er meer is dan menigeen denkt, en de duivel heeft meerdere gedaanten..en waar jij last van hebt neem ik serieus, en ik geloof ook niet dat het inbeelding is..
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he doesn't exist"..
(sterkte btw met je/de stemmen Manke, en vertel ze maar dat ik gezegd heb dat ieder mens een zondaar is..) en dat iedereen wel weet hoe het de vorige keer met de duivel is afgelopen.. o|O
Houd je haaks.. :{
cool :)
alle christenen, zonder uitzondering, geloven me.
het was echt een hel, nu niet meer, maar wil ze weg hebben, ooit
toen ik tegen hun over 'de duivel' begon, zeiden ze ook 'de duivel???' en een ander 'gelooft ie dat?'
ze spelen echt mindgames.
heb ze wel vaak boos of pissig gemaakt :P weet alleen niet of ze het speelden. toen ik opgenomen was, hoorde ik elke ochtend een hele zware "draken" stem en toen die gek werd van mij, brulde het heel hard waardoor m'n oren gingen piepen. "Ik. word. gek. hier. (en een hele lange) aaaaaaaaaaaaaaargh!!" lol
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:56:46 #41
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_118731220
en ik luister de hele tijd naar belphegor, beetje ironisch :P
pi_118731250
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:48 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat de hel er zo ongeveer uitziet ;

een lege kamer, met een tv, en de enige zenders die je kan ontvangen zijn rtl4 en sbs6.
Voor mij persoonlijk zou de hel meer zijn zoals in de bijbel de hemel geschetst wordt.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_118731890
Een dominee schetste mij ooit dit plaatje van de hel:

Een plek waar iedereen aan een rijk gevulde tafel zit, maar waar de lepels zo lang zijn dat je ze niet naar de eigen mond kunt brengen, en waar je elkaar van voedsel zal moeten voorzien. Maar waar niemand een ander een hap eten gunt, en iedereen van de honger omkomt ondanks het gegeven dat er een overschot aan voedsel aanwezig is.
pi_118731927
Is die der al niet dan? Paar vage landjes die elkaar kapot maken om een sprookjes boek?
Ik zwaai naar dieren.
pi_118732170
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 02:32 schreef Tayu het volgende:
Een dominee schetste mij ooit dit plaatje van de hel:

Een plek waar iedereen aan een rijk gevulde tafel zit, maar waar de lepels zo lang zijn dat je ze niet naar de eigen mond kunt brengen, en waar je elkaar van voedsel zal moeten voorzien. Maar waar niemand een ander een hap eten gunt, en iedereen van de honger omkomt ondanks het gegeven dat er een overschot aan voedsel aanwezig is.
Helemaal van de pot gerukt dus.
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:07:52 #46
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_118733454
Dat je in je eentje op FOK! zit en de enige andere user is tong80. En je kan niet uitloggen of van je bureaustoel af!
Mijn nieuwe ondertitel
pi_118734974
The following is supposedly an actual question given on a University of Washington chemistry mid-term. The answer by one student was so "profound" that the professor shared it with colleagues, via the Internet, which is, of course, why we now have the pleasure of enjoying it as well.

Bonus Question: Is Hell exothermic (gives off heat) or endothermic (absorbs heat)?

Most of the students wrote proofs of their beliefs using Boyle's Law (gas cools when it expands and heats when it is compressed) or some variant.

One student, however, wrote the following:

First, we need to know how the mass of Hell is changing in time. So we need to know the rate at which souls are moving into Hell and the rate at which they are leaving. I think that we can safely assume that once a soul gets to Hell, it will not leave. Therefore, no souls are leaving.

As for how many souls are entering Hell, let's look at the different Religions that exist in the world today. Most of these religions state that if you are not a member of their religion, you will go to Hell. Since there is more than one of these religions and since people do not belong to more than one religion, we can project that all souls go to Hell.

With birth and death rates as they are, we can expect the number of souls in Hell to increase exponentially. Now, we look at the rate of change of the volume in Hell because Boyle's Law states that in order for the temperature and pressure in Hell to stay the same, the volume of Hell has to expand proportionately as souls are added.

This gives two possibilities:

1. If Hell is expanding at a slower rate than the rate at which souls enter Hell, then the temperature and pressure in Hell will increase until all Hell breaks loose.

2. If Hell is expanding at a rate faster than the increase of souls in Hell, then the temperature and pressure will drop until Hell freezes over.

So which is it?

If we accept the postulate given to me by Teresa during my Freshman year that, "it will be a cold day in Hell before I go out with you", and take into account the fact that I went out with her last night, then number 2 must be true, and thus I am sure that Hell is exothermic and has already frozen over.

The corollary of this theory is that since Hell has frozen over, it follows that it is not accepting any more souls and is therefore, extinct . . . leaving only Heaven, thereby proving the existence of a divine being which explains why, last night, Teresa kept shouting "Oh my God."

THIS STUDENT RECEIVED THE ONLY "A."
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:33:52 #48
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118738217
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:36 schreef delano.888 het volgende:
The following is supposedly an actual question given on a University of Washington chemistry mid-term. The answer by one student was so "profound" that the professor shared it with colleagues, via the Internet, which is, of course, why we now have the pleasure of enjoying it as well.

Bonus Question: Is Hell exothermic (gives off heat) or endothermic (absorbs heat)?

Most of the students wrote proofs of their beliefs using Boyle's Law (gas cools when it expands and heats when it is compressed) or some variant.

One student, however, wrote the following:

First, we need to know how the mass of Hell is changing in time. So we need to know the rate at which souls are moving into Hell and the rate at which they are leaving. I think that we can safely assume that once a soul gets to Hell, it will not leave. Therefore, no souls are leaving.

As for how many souls are entering Hell, let's look at the different Religions that exist in the world today. Most of these religions state that if you are not a member of their religion, you will go to Hell. Since there is more than one of these religions and since people do not belong to more than one religion, we can project that all souls go to Hell.

With birth and death rates as they are, we can expect the number of souls in Hell to increase exponentially. Now, we look at the rate of change of the volume in Hell because Boyle's Law states that in order for the temperature and pressure in Hell to stay the same, the volume of Hell has to expand proportionately as souls are added.

This gives two possibilities:

1. If Hell is expanding at a slower rate than the rate at which souls enter Hell, then the temperature and pressure in Hell will increase until all Hell breaks loose.

2. If Hell is expanding at a rate faster than the increase of souls in Hell, then the temperature and pressure will drop until Hell freezes over.

So which is it?

If we accept the postulate given to me by Teresa during my Freshman year that, "it will be a cold day in Hell before I go out with you", and take into account the fact that I went out with her last night, then number 2 must be true, and thus I am sure that Hell is exothermic and has already frozen over.

The corollary of this theory is that since Hell has frozen over, it follows that it is not accepting any more souls and is therefore, extinct . . . leaving only Heaven, thereby proving the existence of a divine being which explains why, last night, Teresa kept shouting "Oh my God."

THIS STUDENT RECEIVED THE ONLY "A."
_O- Goddelijk _O_
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_118738484
De hel is een machtig wapen in de handen van alle religies.
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:46:45 #50
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_118738580
Ik geloof wel in leven na de dood, ik geloof in reincarnatie maar ik geloof echter niet in termen als hemel en hel. Dat is een verzinsel van de kerk om mensen in het gareel te houden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')