Jij hebt de 60 mcg versie?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:00 schreef Goodbye het volgende:
Volgens de bijsluiter is één dosis al een beetje overdreven voor mij, dus ik houd het daar maar bij. Geen dubbele dosis.
Nee, 20 volgens mij?quote:
Nou ja, ik heb nu een huurauto en daar mag ik ook mee naar kantoor. Maar die moet ik vaak omruilen, tussen mijn afspraken door. Dus alsnog veel sjouwen, wachten etc. Ook kan ik op 1 dag werk en priveafspraken erg moeilijk combineren, want huurauto mag ik niet prive gebruiken. Gevolg: eerst alle werkafspraken, auto thuis neerzetten, met ov verder. Kost heel veel energie en gedoe. Als senior zal ik vaak verder en meer moeten reizen, dus vandaar!quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bedrijvig! Geen salade dus maar broodjes pindakaas.
O: paar plakjes spelt-zuurdesembrood met noten en rozijnen, met kaas
T: stuk appel-flapjack
L: twee sneetjes brood met pindakaas
Verder nog geen idee
[..]
Scheelt dat je een boel reistijd?
Netjes! De veilige dosis staat geloof ik nu op 100 mcg/dg en wordt mogelijk verhoogd naar 250. De aanbevolen hoeveelheid was 5/dg, maar er gaan veel geluiden op om die flink omhoog te schroeven (ook voor ouderen om botbreuken te voorkomen, maar heeft ook positief effect bij depressiviteit en veel andere dingen).quote:
Ja, op vakantie hoeft dat potje niet mee!quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:17 schreef loveli het volgende:
Volgens mij maakt het merk niet heel veel uit, belangrijkste is om het met wat vet voedsel in te nemen. D3 is vetoplosbaar en op die manier wordt het beter opgenomen en komt het ook in je hersenen. Oppassen dat je D3 neemt en niet D2, D3 is het best opneembaar (D2 moet eerst in je lichaam omgezet worden naar 3). Potjes voor kinderen/ouderen maakt niet zoveel uit, als de dosering maar hoog genoeg is.
Aanrader qua hoeveelheid: ik zou 20 mcg/dag aanhouden als basis dagdosering. Of een half uur zon...
ADH is hoeveelheid waarbij je geen scheurbuik krijgt. Tanden vallen niet uit => dosering = goed.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:16 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb die ook en die doet het goed voor mij
Wat ik van het weekend las en wat mij verbaasde, was dat ieder land een andere ADH van vitaminen heeft. Schijnt dat vroeger als er iets moeilijk te verkrijgen was, de ADH gewoon omlaag geschroefd werd
Yup, omdat het wel in roomboter zit en als iedereen margarine eet krijgen ze te weinig binnen => extra vit D in margarine omdat het anders vet ongezond is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:20 schreef V1z0R het volgende:
In margarine drukken ze toch ook extra vitamine D?
ik heb het niet alleen over Vitamine D he, maar alle vitaminenquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:19 schreef loveli het volgende:
[..]
ADH is hoeveelheid waarbij je geen scheurbuik krijgt. Tanden vallen niet uit => dosering = goed.
ik ookquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:26 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik heb het niet alleen over Vitamine D he, maar alle vitaminen
Moet niks!quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom moeten we nou ineens weer allemaal vit.D?
Is dat dan Jordanië's grootste exportproduct?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:47 schreef Nallie het volgende:
Cote D'or heeft een nieuwe smaak... pure chocola met bitterkoekjes vulling![]()
En melk met zandkoekjes
^^quote:
Sshhhhh!quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:47 schreef Nallie het volgende:
Cote D'or heeft een nieuwe smaak... pure chocola met bitterkoekjes vulling![]()
En melk met zandkoekjes
Dat mag als je jarig bentquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:52 schreef Perruche het volgende:
Ik heb dit weekend bonbons van puccini gekocht23 euro
Ben je nog niet in Jordanië geweest dan? Kwam een post van vorig jaar tegen van jou, dat je 10 dagen naar Jordanië wilde gaanquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tony Chocolonely heeft ook nieuwe (tijdelijke) smaken! Ik wil ze alledrie uitproberen.
[ afbeelding ]
Wit met frambozen en knettersuiker
Melk met caramel en een korreltje zout
Puur met brazilnoten
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En speciaal voor Vik: mijn Midden Oosten ervaring beperkt zicht tot Marokko, maar ben wel het nodige gewend ondertussen qua opdringerige mensen en verkopers. Je went er aan.![]()
Loveli, ik zag bij La Place volkoren zuurdesembrood. Zag er goed uit!
Ik heb de chocolade gezien, maar greep er zaterdag net naast. Wil vooral de witte proeven, jum!quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tony Chocolonely heeft ook nieuwe (tijdelijke) smaken! Ik wil ze alledrie uitproberen.
[ afbeelding ]
Puur met brazilnoten
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En speciaal voor Vik: mijn Midden Oosten ervaring beperkt zicht tot Marokko, maar ben wel het nodige gewend ondertussen qua opdringerige mensen en verkopers. Je went er aan.![]()
Willen is heel wat anders dan gedaan hebben. Ik wil ook nog heul veul!quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ben je nog niet in Jordanië geweest dan? Kwam een post van vorig jaar tegen van jou, dat je 10 dagen naar Jordanië wilde gaan.
Los van de cake is hij gewoon goed hoor. Met de lijstjes van de laatste tijd, niets mis mee!quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn lijstje is niet zo best vandaag
O: kom kwark met bosbessen en 2 el muesli
T: 2 (weliswaar dunne) plakken marmercake tijdens een lang overleg
L: 2 bruine bolletjes met kaas en 1 met tomaat en ei, bekertje karnemelk, nog steeds tijdens het overleg
D: quinoa, gegrilde hamburger, salade en een tomaat/avocado-prutje
T: iets van fruit
Nee! Dat is toen uiteindelijk niet doorgegaan. Was dat niet voordat ik mijn enkel brak?quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ben je nog niet in Jordanië geweest dan? Kwam een post van vorig jaar tegen van jou, dat je 10 dagen naar Jordanië wilde gaan.
Ik vind mijn ¤163 p.m. voor mn verzekering wel hoog zat eigenlijkquote:Met name in de zorg wordt flink gesneden met een bezuiniging van 5 miljard euro op de in totaal 16 miljard aan bezuinigingsmaatregelen. Zo wordt de zorgtoeslag afgeschaft en onder meer de zorgpremie en het eigen risico inkomensafhankelijk gemaakt.
Zorgverzekeraars blijven volgens het akkoord 'een sleutelrol' vervullen in de zorg doordat zij in 2015 volledig risicodragend zijn.
Ook zullen mensen meer zelf moeten gaan betalen, zowel in de langdurige zorg, als door de versobering van de AWBZ.
Je krijgt vast wat gecompeseerd door het CAK als langdurig zieke.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik vind mijn ¤163 p.m. voor mn verzekering wel hoog zat eigenlijk.
Hopelijk heft het een het ander op - geen toeslag meer maar minder betalen voor de lagere inkomens en wij blijven hopelijk gelijk. Verder; halve maatregelenquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja maar zij leek echt concrete plannen te hebben om met Pasen daarnaartoe te gaan, vandaarquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:14 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Willen is heel wat anders dan gedaan hebben. Ik wil ook nog heul veul!![]()
Nepal![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Toch gevonden, het leeslint zat er nog tussen!quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:28 schreef Phaidra het volgende:
Henk: wij hebben superlekkere pasta met pompoen gegeten. Iets met spekjes! Komt volgens mij uit de zilveren lepel, maar die index is waardeloos.
Oh, my bad!quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar zij leek echt concrete plannen te hebben om met Pasen daarnaartoe te gaan, vandaar.
Zorgtoeslag afschaffen maar premie en eigen risico afhankelijk van inkomen. Komt het dan voor lage inkomens niet alsnog uit dat ze netto evenveel betalen? Maar daar zal jij wel niet onder vallenquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Sparenquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:33 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, my bad!![]()
Ik ben op dit moment heel erg aan het sparen, en nu ben ik helemaal blij als ik mijn saldo groter zie worden. Da's het enige wat mij weerhoudt om te webshoppen op dit moment, trouwens, maar het wérkt wel!
Met pasen vorig jaar zat ik met een gebroken enkel die mijn planning nogal in de war heeft gegooid.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar zij leek echt concrete plannen te hebben om met Pasen daarnaartoe te gaan, vandaar.
Goed punt!quote:
Typisch. Ik sta wel geregistreerd als chronisch ziek en ik krijg ieder jaar een paar tientjes van het CAK. Misschien komt het wel omdat ik medicatie gebruik voor mn astma en ik bij de eerste keer medicijnen halen al over mn eigen risico heen zit.quote:
Dat ziet er lekker uit! Die ga ik maken!quote:O[quote]
[b]Op maandag 29 oktober 2012 16:32 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Toch gevonden, het leeslint zat er nog tussen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Excuses als de foto's wat groot zijn, iets met haast.
Maar is je verzekering wel als gevolg daarvan zo duur? Want dan is het eigenlijk van de zotte dat je alleen een vergoeding krijgt als "er een pilletje voor is".quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat denk ik. Ik heb geen medicatie he. Er is niks tegen.
Google is your friend!quote:
quote:
quote:Het CAK is een professionele en betrouwbare uitvoeringsorganisatie in de zorg- en welzijnsector. Wij dragen hierbij de verantwoordelijkheid voor een goede uitvoering van diverse financiële regelingen en informatietaken.
Dagelijks zijn wij bezig met drie hoofdtaken. De eerste is het vaststellen, opleggen en incasseren van de wettelijk verplichte eigen bijdragen voor geleverde zorg (AWBZ en Wmo). De tweede betreft het bepalen en uitbetalen van een compensatie van het eigen risico (Cer) of een tegemoetkoming voor extra kosten als gevolg van een chronische ziekte of handicap (Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten). De derde taak is financiering van de instellingen die AWBZ-zorg verlenen. Samen met onze 1.100 medewerkers doen we dit klantgericht en met respect en begrip voor mensen én regels.
De drie hoofdtaken zijn afgeleid van zes wettelijke taken. Deze wettelijke taken voeren wij uit voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS)
Ik heb een flinke door m'n wekelijkse fysio en m'n gammele gebitje. Dat tikt wel lekker aan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:57 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Maar is je verzekering wel als gevolg daarvan zo duur? Want dan is het eigenlijk van de zotte dat je alleen een vergoeding krijgt als "er een pilletje voor is".
Mijn verzekering is 88 euro met extra verzekering voor tandarts/mondhygiëniste, maar ik heb dan ook bewust gekozen voor het allerhoogste eigen risico. Dat is niet voor iedereen even gunstig.
Hier ook vergoedingquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:58 schreef Nallie het volgende:
Ik krijg ook vergoeding van CAK, terwijl ik alleen een deel van t jaar medicatie gebruik en die pillen ook volledig vergoed worden, dus ik snap t niet zo goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog nietquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ben jij nou nog niet ontploft Coco?
Neuh, moet officieel nog 1,5 weekquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:28 schreef motorbloempje het volgende:
ooowh, ik dacht dat je al eerder moest
Ik doe met je meequote:Op maandag 29 oktober 2012 15:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[ afbeelding ]
Puur met brazilnoten
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
We move lightly - Dustin O'Halloranquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:15 schreef the85mc het volgende:
Even offtopic:
Gister hoorde ik op het eind van BZV een bekend stuk piano muziek. Maar ik weet geen titel. Soundhound kent em niet omdat er doorheen gepraat wordt..
Vanaf 49:30 kun je het horen,
http://boerzoektvrouw.kro(...)10-2012/default.aspx
quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
Als je geen medicatie krijgt, dan kun je het misschien wel krijgen n.a.v. bepaalde behandelingen in 2009 en 2010, blijkbaar:Dat! Vorig jaar kreeg ik 300 euro, vanwege mijn revalidatietraining in 2010. Ik denk dat ik dat dit jaar ook wel krijg, vanwege de slokdarm en darmproblemen. Beiden chronisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewel, super!quote:
Shazamquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:48 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dankjewel, super!Dat je dat zo snel weet, ik ben zelf slecht met titels/artiesten onthouden.
Ah, zit te youtuben en waarschijnlijk heb ik em ooit eens gehoord via sigur ros.
Hebben de kleine winkeliers ook fijn weekendquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gemeente mag straks zelf over de koopzondagen gaan. Nou, dan is in Gouda er dus écht nooit meer wat open. Maar ach, we hebben straks toch geen geld meer om uit te geven
![]()
.
Dan werkt dat beter dan soundhound in ieder gevalquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:54 schreef Nallie het volgende:
[..]
Shazamin de eerste 3 seconden had ie m al! Mooi liedje inderdaad
Die van het CAK zou begin december komen, volgens de site. Weet niet welke andere er nog zijn? Mgoed, daar heb ik volgens mij toch geen recht op.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:49 schreef MarMar het volgende:
Ik krijg een tegemoetkoming vanwege de eigen bijdrage voor de hulp via het WMO en de medicatie en de hulpmiddelen en volgens mij ook nog voor het eigen risico.
Vorig jaar zat ik hoog, 2011 is niet veel anders geweest dan 2010 dus zal wel weer hetzelfde worden. Deze maand komen de beschikkingen als het goed is.
Die van mij heeft alleen van die flinterdunne chocolaatjes van de bakker en daar neemt ie er dan 1 van op een dag. En hij wilde ook al geen oogbal!quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:31 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ik doe met je mee( ik koop het, neem 1 stukje en lief eet de rest op
)
Is het echt inkomensafhankelijk? Dacht dat dat van 't CAK gewoon hetzelfde bedrag is voor iedereen. Of bedoel je een andere beschikking?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:05 schreef MarMar het volgende:
Betaling is meestal december/januari, beschikking op papier oktober/november, maar kan goed dat dat een maand verlaat is inmiddels nu ze het ook inkomensafhankelijk gemaakt hebben? Zal ze wel weer meer tijd kosten..
Oh well
Vanaf dit jaar doet het CAK inkomensafhankelijk, vorig jaar was het nog hetzelfde bedrag voor iedereen afhankelijk van alleen de kosten die je gemaakt had, of je nu 12000 of 120000 per jaar had.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Is het echt inkomensafhankelijk? Dacht dat dat van 't CAK gewoon hetzelfde bedrag is voor iedereen. Of bedoel je een andere beschikking?
Pizza is klaar!
Da's de lage tegemoetkoming denk ik? Lief heeft altijd de lage (compensatie eigen risico ivm astma) en ik de hoge en die van mij komt altijd ruim een maand later.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:12 schreef Lienekien het volgende:
In mijn brief staat betaling tussen 26 november en 5 december.
Ik heb het het nagekeken en het klopt. Hij vervalt bij een gezamelijk inkomen van ongeveer 35.000 pj. Ik haal dat in mijn eentje, dus krijg ik ook niets meer. Mooi is datquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Is het echt inkomensafhankelijk? Dacht dat dat van 't CAK gewoon hetzelfde bedrag is voor iedereen. Of bedoel je een andere beschikking?
Pizza is klaar!
Bruto of netto?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:17 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb het het nagekeken en het klopt. Hij vervalt bij een gezamelijk inkomen van ongeveer 35.000 pj. Ik haal dat in mijn eentje, dus krijg ik ook niets meer. Mooi is datWordt een duur jaar volgend jaar
Ik heb een brief ontvangen dat ik het krijg. Maar mijn bruto inkomen is ook al meer dan dat. Ons gezamenlijke inkomen meer dan 2x dat. Krijg dit wel echt die vergoeding nogquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:17 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb het het nagekeken en het klopt. Hij vervalt bij een gezamelijk inkomen van ongeveer 35.000 pj. Ik haal dat in mijn eentje, dus krijg ik ook niets meer. Mooi is datWordt een duur jaar volgend jaar
Als het netto is, wil ik haar salaris.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Is altijd bruto, toch? Als het netto is, wil ik haar baan.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Als het netto is, wil ik haar salaris.
Ja, dat hebben wij ook. Wat raar dat het zo op internet staat. Zal dan wel netto zijn dan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb een brief ontvangen dat ik het krijg. Maar mijn bruto inkomen is ook al meer dan dat. Ons gezamenlijke inkomen meer dan 2x dat. Krijg dit wel echt die vergoeding nog
35.000 bruto is iets boven modaal en dat lijkt mij voor een gezamenlijk inkomen bijzonder weinig.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Ze rekenen altijd bruto voor zo ver ik weet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |