abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 14:59:10 #1
70532 loveli
N
pi_118578160
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_118578218
Volgens de bijsluiter is één dosis al een beetje overdreven voor mij, dus ik houd het daar maar bij. Geen dubbele dosis. :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:00:33 #3
70532 loveli
N
pi_118578233
Pffft.. wou dat ik wat meer strategisch inzicht had, knopen doorhakken is zo niet mijn ding..
/work-related
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:00:52 #4
70532 loveli
N
pi_118578244
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:00 schreef Goodbye het volgende:
Volgens de bijsluiter is één dosis al een beetje overdreven voor mij, dus ik houd het daar maar bij. Geen dubbele dosis. :+
Jij hebt de 60 mcg versie? :+
crap in = crap out
pi_118578413
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij hebt de 60 mcg versie? :+
Nee, 20 volgens mij?
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118578422
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bedrijvig! Geen salade dus maar broodjes pindakaas.

O: paar plakjes spelt-zuurdesembrood met noten en rozijnen, met kaas
T: stuk appel-flapjack
L: twee sneetjes brood met pindakaas

Verder nog geen idee :P

[..]

Scheelt dat je een boel reistijd? *O*
Nou ja, ik heb nu een huurauto en daar mag ik ook mee naar kantoor. Maar die moet ik vaak omruilen, tussen mijn afspraken door. Dus alsnog veel sjouwen, wachten etc. Ook kan ik op 1 dag werk en priveafspraken erg moeilijk combineren, want huurauto mag ik niet prive gebruiken. Gevolg: eerst alle werkafspraken, auto thuis neerzetten, met ov verder. Kost heel veel energie en gedoe. Als senior zal ik vaak verder en meer moeten reizen, dus vandaar!
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:07:51 #7
70532 loveli
N
pi_118578522
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:04 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nee, 20 volgens mij?
Netjes! De veilige dosis staat geloof ik nu op 100 mcg/dg en wordt mogelijk verhoogd naar 250. De aanbevolen hoeveelheid was 5/dg, maar er gaan veel geluiden op om die flink omhoog te schroeven (ook voor ouderen om botbreuken te voorkomen, maar heeft ook positief effect bij depressiviteit en veel andere dingen).

20/dag is een prima onderhoudsdosis.
crap in = crap out
pi_118578676
Heb je nog een aanrader qua merk Li? Ik ga t ook nodig hebben.. :')
Be someone that makes you happy
pi_118578703
Ik heb het enige potje wat ik kon vinden bij de Kruidvat (wat niet voor kinderen of ouderen was) gepakt. :')
pi_118578876
ik heb die ook en die doet het goed voor mij :P

Wat ik van het weekend las en wat mij verbaasde, was dat ieder land een andere ADH van vitaminen heeft. Schijnt dat vroeger als er iets moeilijk te verkrijgen was, de ADH gewoon omlaag geschroefd werd :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:17:13 #11
70532 loveli
N
pi_118578893
Volgens mij maakt het merk niet heel veel uit, belangrijkste is om het met wat vet voedsel in te nemen. D3 is vetoplosbaar en op die manier wordt het beter opgenomen en komt het ook in je hersenen. Oppassen dat je D3 neemt en niet D2, D3 is het best opneembaar (D2 moet eerst in je lichaam omgezet worden naar 3). Potjes voor kinderen/ouderen maakt niet zoveel uit, als de dosering maar hoog genoeg is.

Aanrader qua hoeveelheid: ik zou 20 mcg/dag aanhouden als basis dagdosering. Of een half uur zon...
crap in = crap out
pi_118578984
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:17 schreef loveli het volgende:
Volgens mij maakt het merk niet heel veel uit, belangrijkste is om het met wat vet voedsel in te nemen. D3 is vetoplosbaar en op die manier wordt het beter opgenomen en komt het ook in je hersenen. Oppassen dat je D3 neemt en niet D2, D3 is het best opneembaar (D2 moet eerst in je lichaam omgezet worden naar 3). Potjes voor kinderen/ouderen maakt niet zoveel uit, als de dosering maar hoog genoeg is.

Aanrader qua hoeveelheid: ik zou 20 mcg/dag aanhouden als basis dagdosering. Of een half uur zon...
Ja, op vakantie hoeft dat potje niet mee! *O*
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:19:25 #13
70532 loveli
N
pi_118578997
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:16 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb die ook en die doet het goed voor mij :P

Wat ik van het weekend las en wat mij verbaasde, was dat ieder land een andere ADH van vitaminen heeft. Schijnt dat vroeger als er iets moeilijk te verkrijgen was, de ADH gewoon omlaag geschroefd werd :D
ADH is hoeveelheid waarbij je geen scheurbuik krijgt. Tanden vallen niet uit => dosering = goed.
crap in = crap out
pi_118579026
In margarine drukken ze toch ook extra vitamine D?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:21:27 #15
70532 loveli
N
pi_118579089
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:20 schreef V1z0R het volgende:
In margarine drukken ze toch ook extra vitamine D?
Yup, omdat het wel in roomboter zit en als iedereen margarine eet krijgen ze te weinig binnen => extra vit D in margarine omdat het anders vet ongezond is.
crap in = crap out
pi_118579323
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:19 schreef loveli het volgende:

[..]

ADH is hoeveelheid waarbij je geen scheurbuik krijgt. Tanden vallen niet uit => dosering = goed.
ik heb het niet alleen over Vitamine D he, maar alle vitaminen :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:27:27 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118579346
O: kwark en vla
Ts: 250 gr rauwe wortel, halve komkommer, cappuccino, cup a soep kerrie, boterham ham, appel
L: 2 boterhammen smeerkaas en tomaat, kom goulashsoep met saucijzenworst (?), beker melk, peer
T's: paar dropjes, mandarijn, 2 pruimen
D: bloemkool, varkenshaasje met gebakken champ/ui, paar aardappelkroketjes
T: -
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118579399
Lekkere D uniekje :9, maar dan bloemkool zonder sausje? Ik neem altijd saus over de bloemkool :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118579461
Bloemkool met kaassaus in de oven :9.

Oh ik moet ook vit D!
pi_118579499
Boeruhkool meh wuorst *O*
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:30:51 #21
70532 loveli
N
pi_118579527
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:26 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik heb het niet alleen over Vitamine D he, maar alle vitaminen :)
ik ook ;)
crap in = crap out
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:42:30 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118580044
Waarom moeten we nou ineens weer allemaal vit.D? :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:44:26 #23
70532 loveli
N
pi_118580133
Omdat de zon weg is. Winter enzo.
crap in = crap out
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:47:29 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118580237
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom moeten we nou ineens weer allemaal vit.D? :')
Moet niks! :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_118580240
Cote D'or heeft een nieuwe smaak... pure chocola met bitterkoekjes vulling :9~
En melk met zandkoekjes :9
pi_118580277
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:47 schreef Nallie het volgende:
Is dat dan Jordanië's grootste exportproduct?
pi_118580278
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Moet niks! :+
^^

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:47 schreef Nallie het volgende:
Sshhhhh! :o :9
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:49:17 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118580303
Puur neh, maar melk met zandkoekjes klinkt evil! :9
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118580327
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:44 schreef loveli het volgende:
Omdat de zon weg is. Winter enzo.
het is hier letterlijk donker nu. Nadeel van de wintertijd. -O-
pi_118580455
Ik heb dit weekend bonbons van puccini gekocht :@ 23 euro :')
pi_118580602
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:52 schreef Perruche het volgende:
Ik heb dit weekend bonbons van puccini gekocht :@ 23 euro :')
Dat mag als je jarig bent :P
pi_118580628
Hoooi! Hoe is het hier?
lijstjestijd:
O: gekookt eitje, klein handje nootjes, tomaatjes
L: 2 boterhammen met kip en rucola, nootjes
T: nootjes (bij elkaar vandaag 80 gram)
T2 paprika
D viscurry met veel groenten, beetje zilvervlies rijst
T kwark na
T appel of 2 mandarijnen

Vanochtend gemeten, weer een centimeter kwijt op mn taille, kom langzaam weer in de vorm van deze zomer :) Gewicht is steady, prima dus.
pi_118580693
Tony Chocolonely heeft ook nieuwe (tijdelijke) smaken! Ik wil ze alledrie uitproberen. O+

Wit met frambozen en knettersuiker
Melk met caramel en een korreltje zout
Puur met brazilnoten
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

En speciaal voor Vik: mijn Midden Oosten ervaring beperkt zicht tot Marokko, maar ben wel het nodige gewend ondertussen qua opdringerige mensen en verkopers. Je went er aan. :)

Loveli, ik zag bij La Place volkoren zuurdesembrood. Zag er goed uit!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_118580754
Wat een depressief weer zeg!

Lijstje:

O: havermout met perzik en kokosmelk
T: warme appel met kaneel
L: 3 knackebrod met respectievelijk filet americain/pindakaas en gekookt ei, salade van 1 tomaat en wat kikkererwten
T: koffie verkeerd, paar augurken ofzo
B: half uurtje op de stepper, buikspieren
D: quinoa met geroosterde pompoen, feta en pijnboompitjes
T: beetje kwark met vanilleyoghurt
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:09:13 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118581146
Mijn lijstje is niet zo best vandaag :+

O: kom kwark met bosbessen en 2 el muesli
T: 2 (weliswaar dunne) plakken marmercake tijdens een lang overleg
L: 2 bruine bolletjes met kaas en 1 met tomaat en ei, bekertje karnemelk, nog steeds tijdens het overleg
D: quinoa, gegrilde hamburger, salade en een tomaat/avocado-prutje
T: iets van fruit
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:13:08 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118581351
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tony Chocolonely heeft ook nieuwe (tijdelijke) smaken! Ik wil ze alledrie uitproberen. O+
[ afbeelding ]
Puur met brazilnoten

En speciaal voor Vik: mijn Midden Oosten ervaring beperkt zicht tot Marokko, maar ben wel het nodige gewend ondertussen qua opdringerige mensen en verkopers. Je went er aan. :)

Ben je nog niet in Jordanië geweest dan? Kwam een post van vorig jaar tegen van jou, dat je 10 dagen naar Jordanië wilde gaan :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_118581414
quote:
[ afbeelding ]
Puur met brazilnoten

Ik heb de chocolade gezien, maar greep er zaterdag net naast. Wil vooral de witte proeven, jum!
pi_118581428
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ben je nog niet in Jordanië geweest dan? Kwam een post van vorig jaar tegen van jou, dat je 10 dagen naar Jordanië wilde gaan :P.
Willen is heel wat anders dan gedaan hebben. Ik wil ook nog heul veul! :7

Nepal O+ O+ O+ O+ O+
pi_118581437
Ik wil chocola en het is jullie schuld. :6
pi_118581472
Ik vind het wel meevallen hoor XM. :)
2 dunne plakjes cake zijn geen drama toch? :) 3 broodjes als lunch vind ik nou ook niet bepaald wereldschokkend. :)

Lijstje:
O: koffie verkeerd, tosti met kaas, 4 knackerbrodjes waarvan 2 met kaas, 1 met ham en 1 met gekookte worst
T: 2 bonbons, speculaasje
Late lunch (daarnet! :D): meergranen stokbroodje, ene helft met gegrild gehakt, andere helft met grillworst. En nog een paar kapjes volkoren zuurdesembrood met gegrild gehakt en grillworst.
D: Iets met veel groente. Geen idee, zo maar even boodschappen doen.

Iemand een leuk recept voor pasta met pompoen?
Doe wat je niet durft.
pi_118581482
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn lijstje is niet zo best vandaag :+

O: kom kwark met bosbessen en 2 el muesli
T: 2 (weliswaar dunne) plakken marmercake tijdens een lang overleg
L: 2 bruine bolletjes met kaas en 1 met tomaat en ei, bekertje karnemelk, nog steeds tijdens het overleg
D: quinoa, gegrilde hamburger, salade en een tomaat/avocado-prutje
T: iets van fruit
Los van de cake is hij gewoon goed hoor. Met de lijstjes van de laatste tijd, niets mis mee!
pi_118581543
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee! Dat is toen uiteindelijk niet doorgegaan. Was dat niet voordat ik mijn enkel brak? :D
Tickets waren ook duurder dan ik dacht. :D De ticketprijzen die ik zag bleken voor een enkele reis te zijn. -O-
Doe wat je niet durft.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:21:34 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118581763
quote:
Met name in de zorg wordt flink gesneden met een bezuiniging van 5 miljard euro op de in totaal 16 miljard aan bezuinigingsmaatregelen. Zo wordt de zorgtoeslag afgeschaft en onder meer de zorgpremie en het eigen risico inkomensafhankelijk gemaakt.
Zorgverzekeraars blijven volgens het akkoord 'een sleutelrol' vervullen in de zorg doordat zij in 2015 volledig risicodragend zijn.
Ook zullen mensen meer zelf moeten gaan betalen, zowel in de langdurige zorg, als door de versobering van de AWBZ.
Ik vind mijn ¤163 p.m. voor mn verzekering wel hoog zat eigenlijk :X.
pi_118581839
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Je krijgt vast wat gecompeseerd door het CAK als langdurig zieke.
Doe wat je niet durft.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:24:01 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118581859
Tot op heden niet.
pi_118582049
Henk wat een mega-lijst!
pi_118582054
Henk: wij hebben superlekkere pasta met pompoen gegeten. Iets met spekjes! Komt volgens mij uit de zilveren lepel, maar die index is waardeloos.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118582081
De compensatie van het Cak is inmiddels ook inkomensafhankelijk.
pi_118582105
Verdwijnt de zorgtoeslag nou in één keer in zijn geheel of gaat dat in gradaties? Dat kan ik er niet helemaal uithalen.

If so, dan is dat nadelig voor mij + dat ik straks waarschijnlijk mijn baan kwijt ben door de bezuinigingen bij de overheid. Maar ja, wie dan leeft, wie dan zorgt.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:31:09 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118582216
Gemeente mag straks zelf over de koopzondagen gaan. Nou, dan is in Gouda er dus écht nooit meer wat open :'). Maar ach, we hebben straks toch geen geld meer om uit te geven :D :P.
pi_118582218
quote:

[..]

Hopelijk heft het een het ander op - geen toeslag meer maar minder betalen voor de lagere inkomens en wij blijven hopelijk gelijk. Verder; halve maatregelen :r, ze wilden marktwerking en komen ze hiermee. :')
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:31:47 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118582251
quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:14 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Willen is heel wat anders dan gedaan hebben. Ik wil ook nog heul veul! :7

Nepal O+ O+ O+ O+ O+
Ja maar zij leek echt concrete plannen te hebben om met Pasen daarnaartoe te gaan, vandaar :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_118582272
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:28 schreef Phaidra het volgende:
Henk: wij hebben superlekkere pasta met pompoen gegeten. Iets met spekjes! Komt volgens mij uit de zilveren lepel, maar die index is waardeloos.
Toch gevonden, het leeslint zat er nog tussen!

Excuses als de foto's wat groot zijn, iets met haast.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118582354
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja maar zij leek echt concrete plannen te hebben om met Pasen daarnaartoe te gaan, vandaar :P.
Oh, my bad! :P

Ik ben op dit moment heel erg aan het sparen, en nu ben ik helemaal blij als ik mijn saldo groter zie worden. Da's het enige wat mij weerhoudt om te webshoppen op dit moment, trouwens, maar het wérkt wel! :7
pi_118582413
quote:

[..]

Zorgtoeslag afschaffen maar premie en eigen risico afhankelijk van inkomen. Komt het dan voor lage inkomens niet alsnog uit dat ze netto evenveel betalen? Maar daar zal jij wel niet onder vallen -O-

Oh spuit 11, nieuwe pagina gemist :')
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:37:10 #56
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118582510
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:33 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Oh, my bad! :P

Ik ben op dit moment heel erg aan het sparen, en nu ben ik helemaal blij als ik mijn saldo groter zie worden. Da's het enige wat mij weerhoudt om te webshoppen op dit moment, trouwens, maar het wérkt wel! :7
Sparen O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_118582640
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Sparen O+.
Ja lekker he!!
pi_118582870
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Met pasen vorig jaar zat ik met een gebroken enkel die mijn planning nogal in de war heeft gegooid. :D
Maar het komt er vast nog wel een keertje van. :)

quote:
Op maandag 29 oktober 2012 16:28 schreef Perruche het volgende:
Henk wat een mega-lijst!
Goed punt!
Was idd vrij veel brood, maar er zat dan ook een uurtje of 7 tussen mijn Ontbijt en lunch. :D
Zal mn D lekker mager houden. :D Misschien maar gewoon de andijvie die ik nog heb liggen roerbakken ofzo. :D
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tot op heden niet.
Typisch. Ik sta wel geregistreerd als chronisch ziek en ik krijg ieder jaar een paar tientjes van het CAK. Misschien komt het wel omdat ik medicatie gebruik voor mn astma en ik bij de eerste keer medicijnen halen al over mn eigen risico heen zit.

quote:
0s.gif O[quote]1s.gif [b]Op maandag 29 oktober 2012 16:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Toch gevonden, het leeslint zat er nog tussen!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Excuses als de foto's wat groot zijn, iets met haast.
Dat ziet er lekker uit! Die ga ik maken! O+
Doe wat je niet durft.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:55:15 #59
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118583429
Dat denk ik. Ik heb geen medicatie he. Er is niks tegen :).
pi_118583546
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat denk ik. Ik heb geen medicatie he. Er is niks tegen :).
Maar is je verzekering wel als gevolg daarvan zo duur? Want dan is het eigenlijk van de zotte dat je alleen een vergoeding krijgt als "er een pilletje voor is".

Mijn verzekering is 88 euro met extra verzekering voor tandarts/mondhygiëniste, maar ik heb dan ook bewust gekozen voor het allerhoogste eigen risico. Dat is niet voor iedereen even gunstig.
pi_118583595
Ik krijg ook vergoeding van CAK, terwijl ik alleen een deel van t jaar medicatie gebruik en die pillen ook volledig vergoed worden, dus ik snap t niet zo goed :')
pi_118583612
Wat is het CAK?
pi_118583686
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:58 schreef V1z0R het volgende:
Wat is het CAK?
Google is your friend! :7
pi_118583688
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:58 schreef V1z0R het volgende:
Wat is het CAK?
quote:
Het CAK is een professionele en betrouwbare uitvoeringsorganisatie in de zorg- en welzijnsector. Wij dragen hierbij de verantwoordelijkheid voor een goede uitvoering van diverse financiële regelingen en informatietaken.

Dagelijks zijn wij bezig met drie hoofdtaken. De eerste is het vaststellen, opleggen en incasseren van de wettelijk verplichte eigen bijdragen voor geleverde zorg (AWBZ en Wmo). De tweede betreft het bepalen en uitbetalen van een compensatie van het eigen risico (Cer) of een tegemoetkoming voor extra kosten als gevolg van een chronische ziekte of handicap (Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten). De derde taak is financiering van de instellingen die AWBZ-zorg verlenen. Samen met onze 1.100 medewerkers doen we dit klantgericht en met respect en begrip voor mensen én regels.

De drie hoofdtaken zijn afgeleid van zes wettelijke taken. Deze wettelijke taken voeren wij uit voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS)
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:05:30 #65
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118583945
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:57 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Maar is je verzekering wel als gevolg daarvan zo duur? Want dan is het eigenlijk van de zotte dat je alleen een vergoeding krijgt als "er een pilletje voor is".

Mijn verzekering is 88 euro met extra verzekering voor tandarts/mondhygiëniste, maar ik heb dan ook bewust gekozen voor het allerhoogste eigen risico. Dat is niet voor iedereen even gunstig.
Ik heb een flinke door m'n wekelijkse fysio en m'n gammele gebitje. Dat tikt wel lekker aan.
pi_118584455
Even offtopic:
Gister hoorde ik op het eind van BZV een bekend stuk piano muziek. Maar ik weet geen titel. Soundhound kent em niet omdat er doorheen gepraat wordt..
Vanaf 49:30 kun je het horen,
http://boerzoektvrouw.kro(...)10-2012/default.aspx
pi_118584484
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:58 schreef Nallie het volgende:
Ik krijg ook vergoeding van CAK, terwijl ik alleen een deel van t jaar medicatie gebruik en die pillen ook volledig vergoed worden, dus ik snap t niet zo goed :')
Hier ook vergoeding :) Vorig jaar paar honderd euro, dit jaar iets van ¤80, geloof ik. Volgens mij is het niet eens zozeer ervan afhankelijk of je medicatie volledig wordt vergoed, maar dat weet ik niet zeker. Moet me er eigenlijk eens in verdiepen :+

Edit: dit jaar is de tegemoetkoming vastgesteld op ¤85, lees ik net.
pi_118584652
Als je geen medicatie krijgt, dan kun je het misschien wel krijgen n.a.v. bepaalde behandelingen in 2009 en 2010, blijkbaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118584830
Ben jij nou nog niet ontploft Coco? :o
Ja doei.
pi_118585054
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ben jij nou nog niet ontploft Coco? :o
Nog niet :+

D-Day is 8 november. Dus heb nog effe :P Hoop eigenlijk dat 'ie ook nog even blijft zitten, wil nog een paar deuren verven en een paar andere dingetjes in huis doen.

Buik is wel redelijk huge, dus in die zin ben ik wel ontploft :')
pi_118585081
ooowh, ik dacht dat je al eerder moest :o
Ja doei.
pi_118585161
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:28 schreef motorbloempje het volgende:
ooowh, ik dacht dat je al eerder moest :o
Neuh, moet officieel nog 1,5 week :) En vind het wel prima zo, dus heb geen haast :+

Ga aan de homemade pizza beginnen, nom! O+
pi_118585244
quote:
[ afbeelding ]
Puur met brazilnoten

Ik doe met je mee :Y ( ik koop het, neem 1 stukje en lief eet de rest op :+)
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:37:35 #74
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_118585534
Hoihoi!
Te late gelukkige verjaardag Perr *O* . Jordanie O+ Vik. En machtige loopwedstrijd Mo :9~ .
Ik heb mij vandaag voor mijn eerste loopwedstrijd ingeschreven, 5 km op 14 december om 8 uur 's avonds door de mooi verlichte historische binnenstad van Brugge... Spannend!

Mijn sport-weekplanning is dus als volgt (afwijkend indien wacht)
Ma:
Di: Badminton 1 uur, indien fut nog een toer lopen daar op de Finse piste
Woe: Rustige duurloop
Do: Badminton 2 uur
Vrij:
Zat: Interval
Zon: 5 km lopen

Lijstje:
O: 2 kleine bruine boterhammen met wat boter en stuk kaas (Vieux Pané). 3 mandarijntjes.
L: Groot bord rauwkost met yogurtdressing. Kom Romanescomix. Preisoep. Peer.
T: 250 mg magere kwark met muesli en notenpasta. Mandarijn.
D: Puree met appelmoes, rode kool en worst.
S: Intervaltraining (5*5 min)
T: Magere kwark met smaakjesyogurt
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:39:01 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118585613
En dan gaat Bernlef ook nog eens dood.
pi_118585727
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:15 schreef the85mc het volgende:
Even offtopic:
Gister hoorde ik op het eind van BZV een bekend stuk piano muziek. Maar ik weet geen titel. Soundhound kent em niet omdat er doorheen gepraat wordt..
Vanaf 49:30 kun je het horen,
http://boerzoektvrouw.kro(...)10-2012/default.aspx
We move lightly - Dustin O'Halloran
pi_118585919
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
Als je geen medicatie krijgt, dan kun je het misschien wel krijgen n.a.v. bepaalde behandelingen in 2009 en 2010, blijkbaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat! Vorig jaar kreeg ik 300 euro, vanwege mijn revalidatietraining in 2010. Ik denk dat ik dat dit jaar ook wel krijg, vanwege de slokdarm en darmproblemen. Beiden chronisch.
pi_118586053
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:41 schreef Nallie het volgende:
We move lightly - Dustin O'Halloran
Dankjewel, super! ^O^ Dat je dat zo snel weet, ik ben zelf slecht met titels/artiesten onthouden.

Ah, zit te youtuben en waarschijnlijk heb ik em ooit eens gehoord via sigur ros.
pi_118586127
Ik krijg een tegemoetkoming vanwege de eigen bijdrage voor de hulp via het WMO en de medicatie en de hulpmiddelen en volgens mij ook nog voor het eigen risico.
Vorig jaar zat ik hoog, 2011 is niet veel anders geweest dan 2010 dus zal wel weer hetzelfde worden. Deze maand komen de beschikkingen als het goed is.
pi_118586348
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:48 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dankjewel, super! ^O^ Dat je dat zo snel weet, ik ben zelf slecht met titels/artiesten onthouden.

Ah, zit te youtuben en waarschijnlijk heb ik em ooit eens gehoord via sigur ros.
Shazam :) in de eerste 3 seconden had ie m al! Mooi liedje inderdaad :Y
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 18:01:13 #81
70532 loveli
N
pi_118586718
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gemeente mag straks zelf over de koopzondagen gaan. Nou, dan is in Gouda er dus écht nooit meer wat open :'). Maar ach, we hebben straks toch geen geld meer om uit te geven :D :P.
Hebben de kleine winkeliers ook fijn weekend ;)
crap in = crap out
pi_118586820
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:54 schreef Nallie het volgende:

[..]

Shazam :) in de eerste 3 seconden had ie m al! Mooi liedje inderdaad :Y
Dan werkt dat beter dan soundhound in ieder geval :) Vind piano muziek meestal erg mooi. Luister het eigenlijk weinig, maar af en toe kom je echt een pareltje tegen.
pi_118586843
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:49 schreef MarMar het volgende:
Ik krijg een tegemoetkoming vanwege de eigen bijdrage voor de hulp via het WMO en de medicatie en de hulpmiddelen en volgens mij ook nog voor het eigen risico.
Vorig jaar zat ik hoog, 2011 is niet veel anders geweest dan 2010 dus zal wel weer hetzelfde worden. Deze maand komen de beschikkingen als het goed is.
Die van het CAK zou begin december komen, volgens de site. Weet niet welke andere er nog zijn? Mgoed, daar heb ik volgens mij toch geen recht op.

Pizza zit in de oven :9
pi_118586939
Betaling is meestal december/januari, beschikking op papier oktober/november, maar kan goed dat dat een maand verlaat is inmiddels nu ze het ook inkomensafhankelijk gemaakt hebben? Zal ze wel weer meer tijd kosten..
Oh well :)
pi_118587164
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:31 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik doe met je mee :Y ( ik koop het, neem 1 stukje en lief eet de rest op :+)
Die van mij heeft alleen van die flinterdunne chocolaatjes van de bakker en daar neemt ie er dan 1 van op een dag. En hij wilde ook al geen oogbal! :o
ter compensatie eet hij dan wel een bakje chips leeg als ik ga hardlopen en heeft gisteravond (je weet wel, toen het zo koud was) ijs zitten eten. >:O
Doe wat je niet durft.
pi_118587198
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:05 schreef MarMar het volgende:
Betaling is meestal december/januari, beschikking op papier oktober/november, maar kan goed dat dat een maand verlaat is inmiddels nu ze het ook inkomensafhankelijk gemaakt hebben? Zal ze wel weer meer tijd kosten..
Oh well :)
Is het echt inkomensafhankelijk? Dacht dat dat van 't CAK gewoon hetzelfde bedrag is voor iedereen. Of bedoel je een andere beschikking?

Pizza is klaar! *O*
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:12:36 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118587289
In mijn brief staat betaling tussen 26 november en 5 december.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118587354
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Is het echt inkomensafhankelijk? Dacht dat dat van 't CAK gewoon hetzelfde bedrag is voor iedereen. Of bedoel je een andere beschikking?

Pizza is klaar! *O*
Vanaf dit jaar doet het CAK inkomensafhankelijk, vorig jaar was het nog hetzelfde bedrag voor iedereen afhankelijk van alleen de kosten die je gemaakt had, of je nu 12000 of 120000 per jaar had.
pi_118587388
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:12 schreef Lienekien het volgende:
In mijn brief staat betaling tussen 26 november en 5 december.
Da's de lage tegemoetkoming denk ik? Lief heeft altijd de lage (compensatie eigen risico ivm astma) en ik de hoge en die van mij komt altijd ruim een maand later.
pi_118587526
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Pizza is klaar! *O*
Ik heb het het nagekeken en het klopt. Hij vervalt bij een gezamelijk inkomen van ongeveer 35.000 pj. Ik haal dat in mijn eentje, dus krijg ik ook niets meer. Mooi is dat ;( Wordt een duur jaar volgend jaar :')
pi_118587592
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:17 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik heb het het nagekeken en het klopt. Hij vervalt bij een gezamelijk inkomen van ongeveer 35.000 pj. Ik haal dat in mijn eentje, dus krijg ik ook niets meer. Mooi is dat ;( Wordt een duur jaar volgend jaar :')
Bruto of netto?
Doe wat je niet durft.
pi_118587649
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:17 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik heb een brief ontvangen dat ik het krijg. Maar mijn bruto inkomen is ook al meer dan dat. Ons gezamenlijke inkomen meer dan 2x dat. Krijg dit wel echt die vergoeding nog :Y
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:20:17 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118587672
Volgens mij gaat het over twee verschillende vergoedingen.
The love you take is equal to the love you make.
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 18:22:50 #94
70532 loveli
N
pi_118587774
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Bruto of netto?
:D!
crap in = crap out
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:23:44 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118587803
quote:

[..]

Bruto of netto?
Is altijd bruto, toch? Als het netto is, wil ik haar baan :P.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 18:30:37 #96
70532 loveli
N
pi_118588101
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Is altijd bruto, toch? Als het netto is, wil ik haar baan :P.
Als het netto is, wil ik haar salaris.
crap in = crap out
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:31:38 #97
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118588160
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Als het netto is, wil ik haar salaris.
:P nog beter :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_118588623
quote:

[..]

Bruto of netto?
Ze rekenen altijd bruto voor zo ver ik weet ;)
pi_118588677
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb een brief ontvangen dat ik het krijg. Maar mijn bruto inkomen is ook al meer dan dat. Ons gezamenlijke inkomen meer dan 2x dat. Krijg dit wel echt die vergoeding nog :Y
Ja, dat hebben wij ook. Wat raar dat het zo op internet staat. Zal dan wel netto zijn dan?
pi_118588771
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:43 schreef An24 het volgende:

[..]

Ze rekenen altijd bruto voor zo ver ik weet ;)
35.000 bruto is iets boven modaal en dat lijkt mij voor een gezamenlijk inkomen bijzonder weinig.
Doe wat je niet durft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')