abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 14:59:10 #1
70532 loveli
N
pi_118578160
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_118578218
Volgens de bijsluiter is één dosis al een beetje overdreven voor mij, dus ik houd het daar maar bij. Geen dubbele dosis. :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:00:33 #3
70532 loveli
N
pi_118578233
Pffft.. wou dat ik wat meer strategisch inzicht had, knopen doorhakken is zo niet mijn ding..
/work-related
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:00:52 #4
70532 loveli
N
pi_118578244
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:00 schreef Goodbye het volgende:
Volgens de bijsluiter is één dosis al een beetje overdreven voor mij, dus ik houd het daar maar bij. Geen dubbele dosis. :+
Jij hebt de 60 mcg versie? :+
crap in = crap out
pi_118578413
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij hebt de 60 mcg versie? :+
Nee, 20 volgens mij?
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118578422
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bedrijvig! Geen salade dus maar broodjes pindakaas.

O: paar plakjes spelt-zuurdesembrood met noten en rozijnen, met kaas
T: stuk appel-flapjack
L: twee sneetjes brood met pindakaas

Verder nog geen idee :P

[..]

Scheelt dat je een boel reistijd? *O*
Nou ja, ik heb nu een huurauto en daar mag ik ook mee naar kantoor. Maar die moet ik vaak omruilen, tussen mijn afspraken door. Dus alsnog veel sjouwen, wachten etc. Ook kan ik op 1 dag werk en priveafspraken erg moeilijk combineren, want huurauto mag ik niet prive gebruiken. Gevolg: eerst alle werkafspraken, auto thuis neerzetten, met ov verder. Kost heel veel energie en gedoe. Als senior zal ik vaak verder en meer moeten reizen, dus vandaar!
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:07:51 #7
70532 loveli
N
pi_118578522
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:04 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nee, 20 volgens mij?
Netjes! De veilige dosis staat geloof ik nu op 100 mcg/dg en wordt mogelijk verhoogd naar 250. De aanbevolen hoeveelheid was 5/dg, maar er gaan veel geluiden op om die flink omhoog te schroeven (ook voor ouderen om botbreuken te voorkomen, maar heeft ook positief effect bij depressiviteit en veel andere dingen).

20/dag is een prima onderhoudsdosis.
crap in = crap out
pi_118578676
Heb je nog een aanrader qua merk Li? Ik ga t ook nodig hebben.. :')
Be someone that makes you happy
pi_118578703
Ik heb het enige potje wat ik kon vinden bij de Kruidvat (wat niet voor kinderen of ouderen was) gepakt. :')
pi_118578876
ik heb die ook en die doet het goed voor mij :P

Wat ik van het weekend las en wat mij verbaasde, was dat ieder land een andere ADH van vitaminen heeft. Schijnt dat vroeger als er iets moeilijk te verkrijgen was, de ADH gewoon omlaag geschroefd werd :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:17:13 #11
70532 loveli
N
pi_118578893
Volgens mij maakt het merk niet heel veel uit, belangrijkste is om het met wat vet voedsel in te nemen. D3 is vetoplosbaar en op die manier wordt het beter opgenomen en komt het ook in je hersenen. Oppassen dat je D3 neemt en niet D2, D3 is het best opneembaar (D2 moet eerst in je lichaam omgezet worden naar 3). Potjes voor kinderen/ouderen maakt niet zoveel uit, als de dosering maar hoog genoeg is.

Aanrader qua hoeveelheid: ik zou 20 mcg/dag aanhouden als basis dagdosering. Of een half uur zon...
crap in = crap out
pi_118578984
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:17 schreef loveli het volgende:
Volgens mij maakt het merk niet heel veel uit, belangrijkste is om het met wat vet voedsel in te nemen. D3 is vetoplosbaar en op die manier wordt het beter opgenomen en komt het ook in je hersenen. Oppassen dat je D3 neemt en niet D2, D3 is het best opneembaar (D2 moet eerst in je lichaam omgezet worden naar 3). Potjes voor kinderen/ouderen maakt niet zoveel uit, als de dosering maar hoog genoeg is.

Aanrader qua hoeveelheid: ik zou 20 mcg/dag aanhouden als basis dagdosering. Of een half uur zon...
Ja, op vakantie hoeft dat potje niet mee! *O*
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:19:25 #13
70532 loveli
N
pi_118578997
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:16 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb die ook en die doet het goed voor mij :P

Wat ik van het weekend las en wat mij verbaasde, was dat ieder land een andere ADH van vitaminen heeft. Schijnt dat vroeger als er iets moeilijk te verkrijgen was, de ADH gewoon omlaag geschroefd werd :D
ADH is hoeveelheid waarbij je geen scheurbuik krijgt. Tanden vallen niet uit => dosering = goed.
crap in = crap out
pi_118579026
In margarine drukken ze toch ook extra vitamine D?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:21:27 #15
70532 loveli
N
pi_118579089
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:20 schreef V1z0R het volgende:
In margarine drukken ze toch ook extra vitamine D?
Yup, omdat het wel in roomboter zit en als iedereen margarine eet krijgen ze te weinig binnen => extra vit D in margarine omdat het anders vet ongezond is.
crap in = crap out
pi_118579323
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:19 schreef loveli het volgende:

[..]

ADH is hoeveelheid waarbij je geen scheurbuik krijgt. Tanden vallen niet uit => dosering = goed.
ik heb het niet alleen over Vitamine D he, maar alle vitaminen :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:27:27 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118579346
O: kwark en vla
Ts: 250 gr rauwe wortel, halve komkommer, cappuccino, cup a soep kerrie, boterham ham, appel
L: 2 boterhammen smeerkaas en tomaat, kom goulashsoep met saucijzenworst (?), beker melk, peer
T's: paar dropjes, mandarijn, 2 pruimen
D: bloemkool, varkenshaasje met gebakken champ/ui, paar aardappelkroketjes
T: -
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118579399
Lekkere D uniekje :9, maar dan bloemkool zonder sausje? Ik neem altijd saus over de bloemkool :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118579461
Bloemkool met kaassaus in de oven :9.

Oh ik moet ook vit D!
pi_118579499
Boeruhkool meh wuorst *O*
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:30:51 #21
70532 loveli
N
pi_118579527
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:26 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik heb het niet alleen over Vitamine D he, maar alle vitaminen :)
ik ook ;)
crap in = crap out
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:42:30 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118580044
Waarom moeten we nou ineens weer allemaal vit.D? :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 15:44:26 #23
70532 loveli
N
pi_118580133
Omdat de zon weg is. Winter enzo.
crap in = crap out
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:47:29 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118580237
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom moeten we nou ineens weer allemaal vit.D? :')
Moet niks! :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_118580240
Cote D'or heeft een nieuwe smaak... pure chocola met bitterkoekjes vulling :9~
En melk met zandkoekjes :9
Be someone that makes you happy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')