Uiteraard, dat ontken ik ook niet, maar als je de Volkskrant leest is er vrijwel geen aandacht voor andere gebieden. Als je de kaartjes alleen al ziet dan zie je hoe de orkaan andere gebieden keihard raakt dus ik vind het een scheve verhouding.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:31 schreef Re het volgende:
[..]
dat wel maar nu is het zo dat NYC ook een enorme zooi water te verduren zal krijgen met surges van 3-4 meter oid
Het is geen kwestie dat er helemaal geen aandacht aan besteed zou moeten worden, maar ik denk dat de woontorens in Manhattan toch een stuk stabieler zijn dan de houten huisjes in New Jersey, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:32 schreef practics het volgende:
[..]
Dat ligt er aan, kijk als de na schokken in Amsterdam meer schade kunnen aanrichten dan ooit in Groningen, dan is het wel degelijk interessanter.
Wat zou de meest spectaculaire beelden opleveren?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is geen kwestie dat er helemaal geen aandacht aan besteed zou moeten worden, maar ik denk dat de woontorens in Manhattan toch een stuk stabieler zijn dan de houten huisjes in New Jersey, bijvoorbeeld.
Aangezien ik geen "The Day After Tomorrow"-praktijken verwacht neem ik nog steeds aan bepaalde gebieden in New Jersey onder meer.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat zou de meest spectaculaire beelden opleveren?
Als 'de rode vlek' van Jupiter op aarde zou plaatsvinden?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat zou de meest spectaculaire beelden opleveren?
Laatste jaren is er nauwelijks iets gebeurd qua orkanen in de VSquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:18 schreef kibo het volgende:
Worden de orkanen in de USA elk jaar verwoestender of lijkt dat maar zo doordat er steeds meer een media-spektakel van gemaakt word?
Nou ja, Oostkust was toch altijd bijzonder als het daar gebeurde, en nu twee keer in relatief korte tijd. Laten we inderdaad niet de tornado´s vergeten die enorm hebben huis gehouden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Laatste jaren is er nauwelijks iets gebeurd qua orkanen in de VS![]()
Of je bent in de war met tornado's
Zag het net... fijne 8 meter...quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:29 schreef Perrin het volgende:
Golfhoogtes gemeten door deze boei.. (ongeveer 100km ten zuidoosten van New York)
[ afbeelding ]
Toch zijn dat twee hele verschillende dingenquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou ja, Oostkust was toch altijd bijzonder als het daar gebeurde, en nu twee keer in relatief korte tijd. Laten we inderdaad niet de tornado´s vergeten die enorm hebben huis gehouden.
Is best hoogquote:
Springvloed kan niet, dat is 2 dagen na vollemaan en het is vanavond volle maan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:44 schreef Re het volgende:
even voor mijn overzicht... het is nu eb aan het worden toch?, vanavond ook springvloed, of is dat al geweest?
twitter:mpoppel twitterde op maandag 29-10-2012 om 15:37:35BREAKING -- WABC-TV: Atlantic City official says most of the city is under water; damage could be worse than 1962 reageer retweet
Het wordt een 'perfect storm'.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:44 schreef Re het volgende:
even voor mijn overzicht... het is nu eb aan het worden toch?, vanavond ook springvloed, of is dat al geweest?
twitter:cnnbrk twitterde op maandag 29-10-2012 om 15:48:32Hurricane #Sandy intensifies -- with sustained winds now reaching 90 mph. http://t.co/XEYNBgW0 reageer retweet
Hier in Nederland inderdaad, maar geldt dat daar ook is de vraag ?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Springvloed kan niet, dat is 2 dagen na vollemaan en het is vanavond volle maan.
De schade die wordt verwacht is al congruent met een cat 3, geloof ik...quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:52 schreef Lemans24 het volgende:
Voor het dramatisch effect maken ze er vanavond nog een cat 2 van, ook al is de snelheid 94,4 mph...
quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:45 schreef Frutsel het volgende:
twitter:mpoppel twitterde op maandag 29-10-2012 om 15:37:35BREAKING -- WABC-TV: Atlantic City official says most of the city is under water; damage could be worse than 1962 reageer retweet
Pics?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:45 schreef Frutsel het volgende:
Snap niet dat mensen hun auto hebben laten staan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:54 schreef Omentuva het volgende:
[..]
De schade die wordt verwacht is al congruent met een cat 3, geloof ik...
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |