quote:Orkaan Sandy wint aan kracht
NEW YORK - De orkaan Sandy heeft aan kracht gewonnen voor de Amerikaanse oostkust.
De orkaan bereikt naar verwachting maandagavond lokale tijd het Amerikaanse vasteland, waarschuwde het US National Hurricane Center maandag.
De wind bereikt momenteel maximumsnelheden tot 140 kilometer per uur. De orkaan bevindt zich circa 615 kilometer ten zuidoosten van de stad New York
Volgens de laatste update is het schip inmiddels gezonken en zouden 14 opvarenden zijn gered. De overigen worden vermistquote:Driemaster HMS Bounty is in nood
De HMS Bounty is in nood. De grote driemaster is in ernstige problemen gekomen door orkaan Sandy.
De 17-koppige bemanning heeft inmiddels met reddingssloepen het zeilschip verlaten, dat onder meer bekend is van de film Mutiny on the Bounty (1962) en Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006).
Een HC-130 Hercules vliegtuig heeft contact met de sloepen. De kustwacht stuurt een reddingsvliegtuig of een schip om hen op te pikken.
Het 55 meter lange zeilschip bevindt zich voor de kust van North Carolina. Het maakt water en kan niet meer op eigen kracht vooruit. Het schip is een replica van het gelijknamige schip uit 1787, dat beroemd werd door de muiterij bij Tahiti in 1789.
LiveStreamsquote:Sandy dwingt Obama uit FloridaPresident Obama heeft een campagnebijeenkomst in Florida geschrapt uit zijn programma. De Amerikaanse president keert vanwege de komst van orkaan Sandy eerder terug naar Washington.
Obama keert terug om de voorbereidingen die worden getroffen in verband met Sandy te monitoren en om eventueel actie te ondernemen, zei een woordvoerder van het Witte Huis.
Obama was gisteren in Florida aangekomen. Hij was juist eerder naar deze 'swing state' gegaan vanwege de naderende storm. De bijeenkomst die niet doorgaat, zou in Orlando plaatsvinden. Ook oud-president Bill Clinton zou daarbij aanwezig zijn.
Rond 21 uur Amerikaanse tijd in Atlantic city is de laatste verwachting volgens mij. In Nederland is het dan 2 uur 's nachts.quote:
Nee, met name Philadelphia en Washington zullen het ergste krijgen. Feit blijft dat er tientallen miljoenen mensen wonen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:37 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]
Laten we wel even voorop stellen dat New York zo te zien niet volop geraakt zal worden.
En New York ligt wel aan de 'verkeerde' kante van het oog: de noord-oost kant. Hierdoor zal New York waarschijnlijk meer gevolgen gaan ondervinden dan Washington D.C.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, met name Philadelphia en Washington zullen het ergste krijgen. Feit blijft dat er tientallen miljoenen mensen wonen.
Ja staat al in de OP maar bedankt!quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?
http://google.org/crisismap/2012-sandy-nyc
Fixed en thx!quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:26 schreef Felagund het volgende:
"The Guardian: Live on Sandy" link in de OP linkt naar dit topic.
Staan al in de OP maar bedankt!quote:
of we krijgen een 2 maanden durend schouwspel van overstromingen, stromen, bosbranden en aardbevingenquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
De maya's hadden een rekenfoutje gemaakt.
Thanks, dat duurt dus nog wel een poosje....quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Rond 21 uur Amerikaanse tijd in Atlantic city is de laatste verwachting volgens mij. In Nederland is het dan 2 uur 's nachts.
Veel nadruk op NY wordt er gelegd, niet gek natuurlijk, maar daardoor lijken de steden die jij noemt maar ook andere gebieden met miljoenen inwoners ondergerepresentateerd te worden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, met name Philadelphia en Washington zullen het ergste krijgen. Feit blijft dat er tientallen miljoenen mensen wonen.
Mee eens, maar ja New York blijft het financiële centrum van Amerika dus ergens begrijp ik het wel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Veel nadruk op NY wordt er gelegd, niet gek natuurlijk, maar daardoor lijken de steden die jij noemt maar ook andere gebieden met miljoenen inwoners ondergerepresentateerd te worden.
Onder meer, het is natuurlijk niet vreemd dat het gebeurt, daarom dus.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, maar ja New York blijft het financiële centrum van Amerika dus ergens begrijp ik het wel.
Na de aardbeving voor de Amerikaans/Canadese kust afgelopen week nu dit en zojuist binnen:quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit kan het begin zijn dat op 21 december de grootmacht VS totaal in choas vervallen is.
twitter:cnnbrk twitterde op maandag 29-10-2012 om 14:43:433.9-magnitude earthquake strikes northeastern Arkansas. http://t.co/wTDqMM9A reageer retweet
Dan wachten we af of komende maand ook nog de big-one komt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Na de aardbeving voor de Amerikaans/Canadese kust afgelopen week nu dit en zojuist binnen:
Het is wel best sterk, eerst een tsunami-alarm voor Hawai, en dan een orkaan die samensmelt met een winterstorm, en dan is het vanavond nog volle maan, wat springtij veroorzaakt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit kan het begin zijn dat op 21 december de grootmacht VS totaal in choas vervallen is.
en dat is al onder aflandige wind geloof ik...quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:53 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Several feet of water and still rising in Norfolk, Virginia
[ afbeelding ]
Captured image from CBS Philadelphia-TV coverage of flooding ongoing in Rehoboth Beach, Delaware
Denk dat we heel veel van dit soort foto's gaan zien
Regen is vooral op DC en verder aan de westkant, door de combinatie met de Nordeaster (reguliere storm)quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:54 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Is dit niet vanwege de regenval ?
Of heeft het met de storm surge te maken.
Die foto op het eind van het vorige topic met de stormsurge bij Atlantic City. Daar is de houten boulevard al helemaal weggeslagen en drijft in het dorp.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:54 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Is dit niet vanwege de regenval ?
Of heeft het met de storm surge te maken.
springtij is 2 dagen na volle maan. Maar water is nu al wel hoger dan normaal.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:53 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Het is wel best sterk, eerst een tsunami-alarm voor Hawai, en dan een orkaan die samensmelt met een winterstorm, en dan is het vanavond nog volle maan, wat springtij veroorzaakt.
Straks wordt er ook nog een communist verkozen op 6 november.
Biljarden toch?quote:
1,5 keer de grootte van Texas.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:58 schreef INViCTuS het volgende:
Op satellietbeelden is te zien dat de om de tropische depresssie heen lopende wolkenbanden een wijd gebied beslaan, ter grootte van anderhalf keer de staat Texas.
En daarom zijn ze van hout, goedkoper om weer op te bouwen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Veel huizen zijn daar van hout. Gaat wel wat schade uit voortvloeien, gok ik.
Het was toch een paar jaar best rustig?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:18 schreef kibo het volgende:
Worden de orkanen in de USA elk jaar verwoestender of lijkt dat maar zo doordat er steeds meer een media-spektakel van gemaakt word?
Mediaspektakel. Ze zijn er in de loop van de tijd achtergekomen dat dit meer geld oplevert dan Hollywood. Door middel van speciale weerkanonnen beïnvloeden ze het weer zodat er stormen ontstaan die er erger uitzien dan ze daadwerkelijk zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:18 schreef kibo het volgende:
Worden de orkanen in de USA elk jaar verwoestender of lijkt dat maar zo doordat er steeds meer een media-spektakel van gemaakt word?
net als dat Duitse goud in ny, allemaal fakequote:Op maandag 29 oktober 2012 15:21 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Mediaspektakel. Ze zijn er in de loop van de tijd achtergekomen dat dit meer geld oplevert dan Hollywood. Door middel van speciale weerkanonnen beïnvloeden ze het weer zodat er stormen ontstaan die er erger uitzien dan ze daadwerkelijk zijn.
De evacuaties 'stagen' ze ook gedeeltelijk, een ander gedeelte van de bevolking wordt daadwerkelijk geëvacueerd maar weet niet dat het in werkelijkheid wel meevalt.
Veel van de weermannen staan in de studio met een greenscreen erachter. Door middel van regen en windkannonen wordt dan een storm nagebootst. Eigenlijk een soort real-life soap met in de hoofdrol miljoenen mensen.
1 Graham's number toch?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:11 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
1 Googolplex toch?
Maar misschien komt een googolvundaplex meer in de buurt.
dat lijkt volgens mij maar zo, want er zijn een paar slappe seizoenen geweest. Het schadebedrag is tegenwoordig wel hoger áls er eentje aan land komt. Het is immers ook steeds drukker langs de kust, steeds meer bebouwing.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:18 schreef kibo het volgende:
mja, ik denk dat er nou eenmaal meer correspondenten in NYC zitten dan in bijv Atlantic Cityquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:27 schreef DeParo het volgende:
Ik stoor me toch aan de Volkskrant, richt zich vrijwel uitsluitend op New York terwijl het toch andere gebieden zijn die veel meer worden bedreigd, hetzelfde als bij de verkiezingscampagne waarbij de krant zich uitsluitend op Obama en zijn campagneteam richt. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een aanhanger van Obama, maar ik zou het nieuws toch graag realistisch en evenwichtig gebracht willen zien worden en dat is niet wat er gebeurt in Nederland.
Zeewater wordt wel steeds warmer dacht ik, de afgelopen zoveel jaar. 1 graad warmer kan al een aantal weken langer orkaanseizoen betekenen aangezien die grens heel precies ligt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
dat lijkt volgens mij maar zo, want er zijn een paar slappe seizoenen geweest. Het schadebedrag is tegenwoordig wel hoger áls er eentje aan land komt. Het is immers ook steeds drukker langs de kust, steeds meer bebouwing.
Doe dat maar keer 10.quote:
Nou ja dat is natuurlijk geen excuus vind ikquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:29 schreef Re het volgende:
[..]
mja, ik denk dat er nou eenmaal meer correspondenten in NYC zitten dan in bijv Atlantic City
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
dat wel maar nu is het zo dat NYC ook een enorme zooi water te verduren zal krijgen met surges van 3-4 meter oidquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou ja dat is natuurlijk geen excuus vind ik. Als er een aardbeving in Groningen plaatsvindt ga je toch niet de gevolgen voor Amsterdam beschrijven
.
Dat ligt er aan, kijk als de na schokken in Amsterdam meer schade kunnen aanrichten dan ooit in Groningen, dan is het wel degelijk interessanter.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou ja dat is natuurlijk geen excuus vind ik. Als er een aardbeving in Groningen plaatsvindt ga je toch niet de gevolgen voor Amsterdam beschrijven
.
Uiteraard, dat ontken ik ook niet, maar als je de Volkskrant leest is er vrijwel geen aandacht voor andere gebieden. Als je de kaartjes alleen al ziet dan zie je hoe de orkaan andere gebieden keihard raakt dus ik vind het een scheve verhouding.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:31 schreef Re het volgende:
[..]
dat wel maar nu is het zo dat NYC ook een enorme zooi water te verduren zal krijgen met surges van 3-4 meter oid
Het is geen kwestie dat er helemaal geen aandacht aan besteed zou moeten worden, maar ik denk dat de woontorens in Manhattan toch een stuk stabieler zijn dan de houten huisjes in New Jersey, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:32 schreef practics het volgende:
[..]
Dat ligt er aan, kijk als de na schokken in Amsterdam meer schade kunnen aanrichten dan ooit in Groningen, dan is het wel degelijk interessanter.
Wat zou de meest spectaculaire beelden opleveren?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is geen kwestie dat er helemaal geen aandacht aan besteed zou moeten worden, maar ik denk dat de woontorens in Manhattan toch een stuk stabieler zijn dan de houten huisjes in New Jersey, bijvoorbeeld.
Aangezien ik geen "The Day After Tomorrow"-praktijken verwacht neem ik nog steeds aan bepaalde gebieden in New Jersey onder meer.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat zou de meest spectaculaire beelden opleveren?
Als 'de rode vlek' van Jupiter op aarde zou plaatsvinden?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat zou de meest spectaculaire beelden opleveren?
Laatste jaren is er nauwelijks iets gebeurd qua orkanen in de VSquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:18 schreef kibo het volgende:
Nou ja, Oostkust was toch altijd bijzonder als het daar gebeurde, en nu twee keer in relatief korte tijd. Laten we inderdaad niet de tornado´s vergeten die enorm hebben huis gehouden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Laatste jaren is er nauwelijks iets gebeurd qua orkanen in de VS![]()
Of je bent in de war met tornado's
Zag het net... fijne 8 meter...quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:29 schreef Perrin het volgende:
Golfhoogtes gemeten door deze boei.. (ongeveer 100km ten zuidoosten van New York)
[ afbeelding ]
Toch zijn dat twee hele verschillende dingenquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou ja, Oostkust was toch altijd bijzonder als het daar gebeurde, en nu twee keer in relatief korte tijd. Laten we inderdaad niet de tornado´s vergeten die enorm hebben huis gehouden.
Is best hoogquote:
Springvloed kan niet, dat is 2 dagen na vollemaan en het is vanavond volle maan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:44 schreef Re het volgende:
even voor mijn overzicht... het is nu eb aan het worden toch?, vanavond ook springvloed, of is dat al geweest?
twitter:mpoppel twitterde op maandag 29-10-2012 om 15:37:35BREAKING -- WABC-TV: Atlantic City official says most of the city is under water; damage could be worse than 1962 reageer retweet
Het wordt een 'perfect storm'.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:44 schreef Re het volgende:
even voor mijn overzicht... het is nu eb aan het worden toch?, vanavond ook springvloed, of is dat al geweest?
twitter:cnnbrk twitterde op maandag 29-10-2012 om 15:48:32Hurricane #Sandy intensifies -- with sustained winds now reaching 90 mph. http://t.co/XEYNBgW0 reageer retweet
Hier in Nederland inderdaad, maar geldt dat daar ook is de vraag ?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Springvloed kan niet, dat is 2 dagen na vollemaan en het is vanavond volle maan.
De schade die wordt verwacht is al congruent met een cat 3, geloof ik...quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:52 schreef Lemans24 het volgende:
Voor het dramatisch effect maken ze er vanavond nog een cat 2 van, ook al is de snelheid 94,4 mph...
quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:45 schreef Frutsel het volgende:
twitter:mpoppel twitterde op maandag 29-10-2012 om 15:37:35BREAKING -- WABC-TV: Atlantic City official says most of the city is under water; damage could be worse than 1962 reageer retweet
Pics?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:45 schreef Frutsel het volgende:
Snap niet dat mensen hun auto hebben laten staan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:54 schreef Omentuva het volgende:
[..]
De schade die wordt verwacht is al congruent met een cat 3, geloof ik...
[..]
[ afbeelding ]
Bron
het antwoord staat ergens hier denk ik, maar ik zit op werkquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hier in Nederland inderdaad, maar geldt dat daar ook is de vraag ?
Daar is al wat meer gevallen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:05 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Atlantic City, New Jersey, aldus Twitter
die staat hier ook aan ja, altijd weer apart om e mediaaandacht te zien... die op pleasant beach is wel heftig alquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:08 schreef popolon het volgende:
Weather Channel live stream: http://www.weather.com/tv/tvshows/live-stream
quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:25 schreef Omentuva het volgende:
Je zou toch denken dat Ocean City, Atlantic City etc toch erom vragen met dat soort namen.
twitter:NYGovCuomo twitterde op maandag 29-10-2012 om 16:27:50PIC: water entering the runway safety area adjacent to the bay runway at #JFK #sandy http://t.co/2kMGhvwn reageer retweet
Ja zou er ook wel willen zijn met me gear paar foto;s schieten. Heel menselijk denk ik.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:36 schreef lipjes het volgende:
Wel beetje sneu misschien, maar ik zou dit toch wel graag willen meemaken van dichtbij
eerder gewoon om het mee te maken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:38 schreef practics het volgende:
[..]
Ja zou er ook wel willen zijn met me gear paar foto;s schieten. Heel menselijk denk ik.
403....quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Deze http://media.dumpert.nl/foto/71b56555_dqMqg.jpg link in je browser plakken.
Niemand?quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ [url=http://o5.aolcdn.com/dims-shared/dims3/PATCH/resize/600x450/http://hss-prod.hss.aol.c(...)955dbe163]afbeelding[/url] ]
Misschien een domme vraag, maar waarom sluit men de elektriciteit niet af bij dergelijke overstromingen? Bestaat de kans zo niet dat mensen worden geëlektrocuteerd?
Ik heb geen idee waarom ze dat niet doenquote:
Men houdt van onveilige situaties in de VS.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ [url=http://o5.aolcdn.com/dims-shared/dims3/PATCH/resize/600x450/http://hss-prod.hss.aol.c(...)955dbe163]afbeelding[/url] ]
Misschien een domme vraag, maar waarom sluit men de elektriciteit niet af bij dergelijke overstromingen? Bestaat de kans zo niet dat mensen worden geëlektrocuteerd?
oh, daar kom ik ook nog wel eens, zit af en toe in bridgewaterquote:
Zou kunnen. Ik weet ook niet hoe link het verder is. Mij is altijd verteld dat water en elektra slecht samengaan .... dus vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom ze dat niet doen![]()
Denk dat ze op die manier mensen toch via radio/tv op de hoogte willen houden en de gok maar nemen dat het spul het houdt
Ze kunnen toch best de stoplichten en lantaarnpalen apart uitzetten. Niemand mag de straat op.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Men houdt van onveilige situaties in de VS.![]()
Verder zou je dan nu al meteen de hele wijk zonder stroom zetten daar zullen de bewoners ook neit vrolijk van worden willen ze nog wat nieuws volgen.
Het netwerk in de wijken ligt ook allemaal bovengronds daarom heeft men ook altijd zoveel stroomuitval bij elke storm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is het hier ook.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:56 schreef Tanin het volgende:
12:00 in New Jersey. Ik zou het momenteel naar herfstweer willen noemen, maar nog niets ernstigs aan de hand.
twitter:PANYNJ twitterde op maandag 29-10-2012 om 16:36:20Flood waters from Hurricane #Sandy approach the LaGuardia Airport runways and taxiways today. http://t.co/r8MBdhrO reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |