Hoe is dat in het belang van de schuldeiser?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:48 schreef made het volgende:
misschien een idee om een regeling te treffen bij die finata bank, een regeling bestaand uit wat je ex betaald en wat jij gaat betalen.
Dit, want anders kom je hier niet terecht.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat deze bank jullie enige manier was om uberhaupt het (te hoge?) hypotheekbedrag op te hoesten. Iets te veel boven jullie stand geleefd?
We hadden een hypotheekadviseur, die heeft gezegd dat hier niks mis mee was. Er was destijds ook nog niet zoveel ellende over deze bank bekend als nu. Boven onze stand geleefd zeker niet, de hypotheek was wel op te brengen maar we moesten erg op de centjes letten. Mijn ex en ik waren allebei nog jonger, minder inkomen toen dus.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat deze bank jullie enige manier was om uberhaupt het (te hoge?) hypotheekbedrag op te hoesten. Iets te veel boven jullie stand geleefd?
Gewoon dus aflossen van jouw inkomsten en leven op het geld van je vriend en jezelf in de handjes knijpen dat hij dat wil doen....als ik hem was geweest zou ik er niet eens aan begonnen zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:44 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, alleen die omgangsregeling is er dus al.
Is er iets of iemand die je hierbij zou kunnen helpen? Ik wil best die hele schuld alleen aflossen, alleen heb geen idee aan welke touwtjes ik moet trekken. Het interesseert me niks als ik helemaal krom moet liggen om het af te lossen, maar ik red dat niet alleen.
Boven de stand geleefd meid. Je moet juist niet op de centjes letten met een hypotheek.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:53 schreef Iejoren het volgende:
[..]
We hadden een hypotheekadviseur, die heeft gezegd dat hier niks mis mee was. Er was destijds ook nog niet zoveel ellende over deze bank bekend als nu. Boven onze stand geleefd zeker niet, de hypotheek was wel op te brengen maar we moesten erg op de centjes letten. Mijn ex en ik waren allebei nog jonger, minder inkomen toen dus.
Hoe...wat...wtf..? Dus je hebt NIET boven je stand geleefd, maar je moest WEL erg op de centjes letten...quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:53 schreef Iejoren het volgende:
[..]
We hadden een hypotheekadviseur, die heeft gezegd dat hier niks mis mee was. Er was destijds ook nog niet zoveel ellende over deze bank bekend als nu. Boven onze stand geleefd zeker niet, de hypotheek was wel op te brengen maar we moesten erg op de centjes letten. Mijn ex en ik waren allebei nog jonger, minder inkomen toen dus.
Nieuwe vriend moet natuurlijk niet miepen en gewoon dokken. Als je mans genoeg bent om een dame vol te blaffen en zwanger te maken moet je ook zo mans genoeg zijn om ervoor te betalen als je dat kan. Zou bij ex-lief ook zo moeten, maar daar valt niks te halen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon dus aflossen van jouw inkomsten en leven op het geld van je vriend en jezelf in de handjes knijpen dat hij dat wil doen....als ik hem was geweest zou ik er niet eens aan begonnen zijn.
Er waren er twee bij...weet je nogquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nieuwe vriend moet natuurlijk niet miepen en gewoon dokken. Als je mans genoeg bent om een dame vol te blaffen en zwanger te maken moet je ook zo mans genoeg zijn om ervoor te betalen als je dat kan.
Dat maakt geen verschil. Sexen = kans op kindertjes tenzij je het veilig doet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Er waren er twee bij...weet je nog. We weten niet of het gepland was of een ongelukje en dat maakt al een heel verschil.
Hoe maak jij van op de centjes letten hetzelfde als boven je stand leven?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe...wat...wtf..? Dus je hebt NIET boven je stand geleefd, maar je moest WEL erg op de centjes letten...dus je hebt WEL boven je stand geleefd
![]()
de tering zeg, en je hebt er nog geen flikker van geleerd. Ow ja, en als de hypotheekadviseur (die daar zit om geld aan je te verdienen, niet om je de hand boven het hoofd te houden) het zegt, dan geloof je dat zonder slag of stoot, en dan zet je gewoon je handtekening ook
Een psychose kan de beste overkomen. Veel mensen die dit overkomt reageren uitstekend op therapie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:08 schreef Iejoren het volgende:
Omdat mijn ex een labiele mafkees is. Hij heeft vorig jaar een psychose gehad, staat dus niet sterk in zijn schoenen en co-ouderschap houdt in dat hij ze de ene week zou hebben en ik de andere week. Dat lijkt me niet echt gezond 'voor de kinderen met zo'n psychotisch geval als hun vader.
Das niet zo moeilijk. Als jij een hypotheek neemt waarbij het gevolg is dat je _ERG_ op de centjes moet letten, dan gaat er dus teveel geld naar je huis. Dus, je huis is te duur om een normale levensstandaard te hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe maak jij van op de centjes letten hetzelfde als boven je stand leven?
Precies, met zuinig leven redden we toen elke maand wel. Auto van ¤1000, geen vakanties en gekke dingen. Niks boven mn stand en ben dus wel gewend om zuinig aan te doen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe maak jij van op de centjes letten hetzelfde als boven je stand leven?
Wel mee eens eigenlijk. Dit soort mensen kunnen geen stuiver missen en dat is erg zorgelijk. Als ze morgen de HRA afschaffen (totaal, dus) zal ik dat niet leuk vinden maar wij kunnen gewoon blijven wonen waar we wonen. Kwestie van opletten wat je doet en gezond verstand blijven gebruiken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Das niet zo moeilijk. Als jij een hypotheek neemt waarbij het gevolg is dat je _ERG_ op de centjes moet letten, dan gaat er dus teveel geld naar je huis. Dus, je huis is te duur om een normale levensstandaard te hebben.
Als ik dat combineer met de bank die ze geadviseerd werd (en die bank wordt niet geadviseerd als je je hypotheek ook op een normale manier kunt krijgen) dan is de conclusie dat ze boven hun stand geleefd hebben.
ja, zuinig doen, geen gekke dingen en ook niet op vakantie _kunnen_ gaan. Nee, dan leef je inderdaad niet boven je standquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:00 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Precies, met zuinig leven redden we toen elke maand wel. Auto van ¤1000, geen vakanties en gekke dingen. Niks boven mn stand en ben dus wel gewend om zuinig aan te doen.
Juist ja, dat laatste en dat weten we niet. Als men doelbewust heeft gekozen voor een kind is de situatie toch wel anders in deze dan dat het echt niet gepland was. Als het bewust is gebeurd dan is TS gewoon heel achterlijk bezig geweest.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat maakt geen verschil. Sexen = kans op kindertjes tenzij je het veilig doet.
Ik gebruik een eerder berichtje van mijzelf even omdat het makkelijker is dan het hele verhaal opnieuw tikken, wel her en der aangepast voor jouw situatie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:44 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, alleen die omgangsregeling is er dus al.
Is er iets of iemand die je hierbij zou kunnen helpen? Ik wil best die hele schuld alleen aflossen, alleen heb geen idee aan welke touwtjes ik moet trekken. Het interesseert me niks als ik helemaal krom moet liggen om het af te lossen, maar ik red dat niet alleen.
Daar zitten wat aannames in. Je kunt namelijk ook erg op de centjes moeten letten en wel een normale levensstandaard hebben. Dat is maar net waar je van uitgaat, welke kosten je maandelijks hebt ingecalculeerd en voor welke zaken weinig geld overblijft. Als er voor vakantie weinig overblijft is dat nog geen ramp. Als je de lopende rekeningen maar met moeite kunt voldoen, is het een ander verhaal.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Das niet zo moeilijk. Als jij een hypotheek neemt waarbij het gevolg is dat je _ERG_ op de centjes moet letten, dan gaat er dus teveel geld naar je huis. Dus, je huis is te duur om een normale levensstandaard te hebben.
Als ik dat combineer met de bank die ze geadviseerd werd (en die bank wordt niet geadviseerd als je je hypotheek ook op een normale manier kunt krijgen) dan is de conclusie dat ze boven hun stand geleefd hebben.
Zo Scorpie, jij kent je bankstersquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:43 schreef Scorpie het volgende:
Sorry, maar dat betekent dat je samen met je ex ook wel hele domme beslissingen hebt genomen op financieel gebied. Iedereen weet dat je bij die gasten uit de buurt hoort te blijven. Je kon zeker geen hypotheek krijgen bij een gevestigde hypotheekverstrekker en toen ben je in zee gegaan met deze gasten?
Jij wil echt zeiken om het zeiken is 't niet? Ze schrijft nota bene zelf dat ze ERG op de centjes moet letten. ze moesten er ERG op letten. ERG. Dan heb je het niet over dat je dit jaar even een keer niet op vakantie gaat. Ze gaan gewoon niet op vakantie, logisch. ERG op de centjes letten en toch op vakantie gaan is niet echt ERG op de centjes letten, wel?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar zitten wat aannames in. Je kunt namelijk ook erg op de centjes moeten letten en wel een normale levensstandaard hebben. Dat is maar net waar je van uitgaat, welke kosten je maandelijks hebt ingecalculeerd en voor welke zaken weinig geld overblijft. Als er voor vakantie weinig overblijft is dat nog geen ramp. Als je de lopende rekeningen maar met moeite kunt voldoen, is het een ander verhaal.
Dit is een eckte bankster Xeno.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo Scorpie, jij kent je banksters
Ik ben erg blij met dit soort topics want nu kun jij andere jonge mensen ervoor behoeden om zulke verkeerde keuzes te maken in het levenquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:53 schreef Iejoren het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |