abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118577828
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:48 schreef made het volgende:
misschien een idee om een regeling te treffen bij die finata bank, een regeling bestaand uit wat je ex betaald en wat jij gaat betalen.
Hoe is dat in het belang van de schuldeiser?
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 14:51:06 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118577843
dit topic :') mijn god wat een kansloze boel. Je had gewoon je benen bij elkaar moeten houden TS. Dat jij nu een 3e kind krijgt is niet het probleem van de maatschappij. Dat jij in de WNSP komt is niet het probleem van de maatschappij.

Ik zie je er allerlei dingen bijhalen als dat als je ex X zou doen, als je ex Y zou doen. Dat is allemaal als, en dat doet er allemaal niet toe. De enige reden dat je dat doet is om meer gewicht in de schaal te kunnen gooien om je unt sterker te maken.

Je hebt geen sterk punt. Sterker nog, je hebt niet eens een punt. Je hebt keuzes gemaakt en nu moet je op de blaren zitten. Shit happens, deal with it.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 14:51:30 #103
16180 crew  CoolGuy
pi_118577854
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat deze bank jullie enige manier was om uberhaupt het (te hoge?) hypotheekbedrag op te hoesten. Iets te veel boven jullie stand geleefd?
Dit, want anders kom je hier niet terecht.
pi_118577927
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat deze bank jullie enige manier was om uberhaupt het (te hoge?) hypotheekbedrag op te hoesten. Iets te veel boven jullie stand geleefd?
We hadden een hypotheekadviseur, die heeft gezegd dat hier niks mis mee was. Er was destijds ook nog niet zoveel ellende over deze bank bekend als nu. Boven onze stand geleefd zeker niet, de hypotheek was wel op te brengen maar we moesten erg op de centjes letten. Mijn ex en ik waren allebei nog jonger, minder inkomen toen dus.
pi_118577953
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:44 schreef Iejoren het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, alleen die omgangsregeling is er dus al.
Is er iets of iemand die je hierbij zou kunnen helpen? Ik wil best die hele schuld alleen aflossen, alleen heb geen idee aan welke touwtjes ik moet trekken. Het interesseert me niks als ik helemaal krom moet liggen om het af te lossen, maar ik red dat niet alleen.
Gewoon dus aflossen van jouw inkomsten en leven op het geld van je vriend en jezelf in de handjes knijpen dat hij dat wil doen....als ik hem was geweest zou ik er niet eens aan begonnen zijn. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118577963
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:53 schreef Iejoren het volgende:

[..]

We hadden een hypotheekadviseur, die heeft gezegd dat hier niks mis mee was. Er was destijds ook nog niet zoveel ellende over deze bank bekend als nu. Boven onze stand geleefd zeker niet, de hypotheek was wel op te brengen maar we moesten erg op de centjes letten. Mijn ex en ik waren allebei nog jonger, minder inkomen toen dus.
Boven de stand geleefd meid. Je moet juist niet op de centjes letten met een hypotheek.
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:55:25 #107
26374 made
..made by made..
pi_118577995
Lurkt !
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 14:55:35 #108
16180 crew  CoolGuy
pi_118578000
quote:

[..]

Hoe...wat...wtf..? Dus je hebt NIET boven je stand geleefd, maar je moest WEL erg op de centjes letten... 8)7 dus je hebt WEL boven je stand geleefd :')

de tering zeg, en je hebt er nog geen flikker van geleerd. Ow ja, en als de hypotheekadviseur (die daar zit om geld aan je te verdienen, niet om je de hand boven het hoofd te houden) het zegt, dan geloof je dat zonder slag of stoot, en dan zet je gewoon je handtekening ook 8)7
pi_118578003
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:54 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon dus aflossen van jouw inkomsten en leven op het geld van je vriend en jezelf in de handjes knijpen dat hij dat wil doen....als ik hem was geweest zou ik er niet eens aan begonnen zijn. :{
Nieuwe vriend moet natuurlijk niet miepen en gewoon dokken. Als je mans genoeg bent om een dame vol te blaffen en zwanger te maken moet je ook zo mans genoeg zijn om ervoor te betalen als je dat kan. Zou bij ex-lief ook zo moeten, maar daar valt niks te halen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2012 14:55:52 ]
pi_118578025
TS, woon je trouwens in de omgeving van Leiden?
pi_118578052
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nieuwe vriend moet natuurlijk niet miepen en gewoon dokken. Als je mans genoeg bent om een dame vol te blaffen en zwanger te maken moet je ook zo mans genoeg zijn om ervoor te betalen als je dat kan.
Er waren er twee bij...weet je nog :P . We weten niet of het gepland was of een ongelukje en dat maakt al een heel verschil. :{
Optimist tot in de kist
pi_118578074
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:56 schreef trovey het volgende:

[..]

Er waren er twee bij...weet je nog :P . We weten niet of het gepland was of een ongelukje en dat maakt al een heel verschil. :{
Dat maakt geen verschil. Sexen = kans op kindertjes tenzij je het veilig doet.
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:57:57 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118578102
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe...wat...wtf..? Dus je hebt NIET boven je stand geleefd, maar je moest WEL erg op de centjes letten... 8)7 dus je hebt WEL boven je stand geleefd :')

de tering zeg, en je hebt er nog geen flikker van geleerd. Ow ja, en als de hypotheekadviseur (die daar zit om geld aan je te verdienen, niet om je de hand boven het hoofd te houden) het zegt, dan geloof je dat zonder slag of stoot, en dan zet je gewoon je handtekening ook 8)7
Hoe maak jij van op de centjes letten hetzelfde als boven je stand leven?
The love you take is equal to the love you make.
pi_118578182
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:08 schreef Iejoren het volgende:

Omdat mijn ex een labiele mafkees is. Hij heeft vorig jaar een psychose gehad, staat dus niet sterk in zijn schoenen en co-ouderschap houdt in dat hij ze de ene week zou hebben en ik de andere week. Dat lijkt me niet echt gezond 'voor de kinderen met zo'n psychotisch geval als hun vader.
Een psychose kan de beste overkomen. Veel mensen die dit overkomt reageren uitstekend op therapie.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 14:59:42 #115
16180 crew  CoolGuy
pi_118578190
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Das niet zo moeilijk. Als jij een hypotheek neemt waarbij het gevolg is dat je _ERG_ op de centjes moet letten, dan gaat er dus teveel geld naar je huis. Dus, je huis is te duur om een normale levensstandaard te hebben.

Als ik dat combineer met de bank die ze geadviseerd werd (en die bank wordt niet geadviseerd als je je hypotheek ook op een normale manier kunt krijgen) dan is de conclusie dat ze boven hun stand geleefd hebben.
pi_118578236
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Precies, met zuinig leven redden we toen elke maand wel. Auto van ¤1000, geen vakanties en gekke dingen. Niks boven mn stand en ben dus wel gewend om zuinig aan te doen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:01:19 #117
37295 Luigi
mario pls
pi_118578256
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Das niet zo moeilijk. Als jij een hypotheek neemt waarbij het gevolg is dat je _ERG_ op de centjes moet letten, dan gaat er dus teveel geld naar je huis. Dus, je huis is te duur om een normale levensstandaard te hebben.

Als ik dat combineer met de bank die ze geadviseerd werd (en die bank wordt niet geadviseerd als je je hypotheek ook op een normale manier kunt krijgen) dan is de conclusie dat ze boven hun stand geleefd hebben.
Wel mee eens eigenlijk. Dit soort mensen kunnen geen stuiver missen en dat is erg zorgelijk. Als ze morgen de HRA afschaffen (totaal, dus) zal ik dat niet leuk vinden maar wij kunnen gewoon blijven wonen waar we wonen. Kwestie van opletten wat je doet en gezond verstand blijven gebruiken.
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 15:01:34 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_118578272
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:00 schreef Iejoren het volgende:

[..]

Precies, met zuinig leven redden we toen elke maand wel. Auto van ¤1000, geen vakanties en gekke dingen. Niks boven mn stand en ben dus wel gewend om zuinig aan te doen.
ja, zuinig doen, geen gekke dingen en ook niet op vakantie _kunnen_ gaan. Nee, dan leef je inderdaad niet boven je stand :')
pi_118578313
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat maakt geen verschil. Sexen = kans op kindertjes tenzij je het veilig doet.
Juist ja, dat laatste en dat weten we niet. Als men doelbewust heeft gekozen voor een kind is de situatie toch wel anders in deze dan dat het echt niet gepland was. Als het bewust is gebeurd dan is TS gewoon heel achterlijk bezig geweest.
Optimist tot in de kist
pi_118578320
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:44 schreef Iejoren het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, alleen die omgangsregeling is er dus al.
Is er iets of iemand die je hierbij zou kunnen helpen? Ik wil best die hele schuld alleen aflossen, alleen heb geen idee aan welke touwtjes ik moet trekken. Het interesseert me niks als ik helemaal krom moet liggen om het af te lossen, maar ik red dat niet alleen.
Ik gebruik een eerder berichtje van mijzelf even omdat het makkelijker is dan het hele verhaal opnieuw tikken, wel her en der aangepast voor jouw situatie.

Allereerst de gemakkelijkste, doe je auto zo snel mogelijk weg. Dit scheelt een paar duizend per jaar.

Doe je pinpas weg (niet letterlijk maar leg hem in een lade). In plaats dat je altijd pint neem je een wekelijks bedrag op en als het op is is het op. Wel bonnetjes bewaren en bijhouden waar je het voor gebruikt. Dit gaat ook de 'sluik' uitgaven tegen van een broodje hier, een flesje cola daar etc. Als je echt geen cash wilt, gebruik een aparte bankrekening/pas

Als je rookt, stop met roken.

Let op de telefoonkosten. Als jij of je partner steeds over je bundel (duur) heen gaat kijk eens of je een betere bundel kan krijgen, of stap over op een prepaid telefoontje waar je gewoon niet meer over je bundel heen kan gaan.

Kijk naar je verzekeringen, heb je die pluspakket echt nodig, of een eventuele rechtsbijstand? ga zo maar door.

Heb je luxe hd/digitale pakketten op je tv, droppen.

Heb je supersnel internet, neem eens een paar stappen lager.

Zorg voor meer inkomsten, werk zelf wat vaker over als het kan, vraag je baas om een salarisverhoging tijdens de volgende functioneringsgesprek etc.

Zet je kachel een paar graden lager, dit scheelt ook geld.

Zorg ervoor dat je in/uitgaven op papier krijgt van de afgelopen paar maanden (iedere cent) en kijk waar nog echt goed in gesneden kan worden.

Kijk bij de bank of er iets te regelen is met betrekking tot de rente, soms kan je bij je bank (of een andere) de lening overzetten tegen een lagere rente.

Ligt de vordering al bij een incassobureau kan je uiteindelijk ook om kwijtschelding van extra rente vragen, niet ieder incassobureau wilt hieraan meewerken en de eiser moet ook akkoord geven. Vaak moet je tenminste een half jaar op tijd aflossen of zitten er andere randvoorwaarden aan.

Ga eens zitten met een familielid of kennis die goed is met geldzaken om dat overzichtje te maken. Sowieso is een objectieve kijk op de zaken best handig.

Maar het aller belangrijkste van alles is dat je er voor zorgt dat je per maand niet een tekort hebt op inkomsten tegenover uitgaven maar je een overschot creëert waarmee je kan afbetalen.

Eigenlijk moet je gewoon gaan leven alsof je in de schuldsanering leeft. Iedere cent afbetaald is eentje waar je dichter bij financiële vrijheid staat en luxe is er gewoon niet bij. Je hebt vrijwel geen recht op extra potjes zolang je samenwoont met je nieuwe vriend, maar kop op. Grote kans dat als je alleen had gewoond er ook nog dingen als kinderbescherming bij zou komen en dan ben je verder van huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2012 15:03:31 ]
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:02:45 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118578327
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar zitten wat aannames in. Je kunt namelijk ook erg op de centjes moeten letten en wel een normale levensstandaard hebben. Dat is maar net waar je van uitgaat, welke kosten je maandelijks hebt ingecalculeerd en voor welke zaken weinig geld overblijft. Als er voor vakantie weinig overblijft is dat nog geen ramp. Als je de lopende rekeningen maar met moeite kunt voldoen, is het een ander verhaal.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118578451
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:43 schreef Scorpie het volgende:

Sorry, maar dat betekent dat je samen met je ex ook wel hele domme beslissingen hebt genomen op financieel gebied. Iedereen weet dat je bij die gasten uit de buurt hoort te blijven. Je kon zeker geen hypotheek krijgen bij een gevestigde hypotheekverstrekker en toen ben je in zee gegaan met deze gasten?
Zo Scorpie, jij kent je banksters ^O^
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 15:06:22 #123
16180 crew  CoolGuy
pi_118578480
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar zitten wat aannames in. Je kunt namelijk ook erg op de centjes moeten letten en wel een normale levensstandaard hebben. Dat is maar net waar je van uitgaat, welke kosten je maandelijks hebt ingecalculeerd en voor welke zaken weinig geld overblijft. Als er voor vakantie weinig overblijft is dat nog geen ramp. Als je de lopende rekeningen maar met moeite kunt voldoen, is het een ander verhaal.
Jij wil echt zeiken om het zeiken is 't niet? Ze schrijft nota bene zelf dat ze ERG op de centjes moet letten. ze moesten er ERG op letten. ERG. Dan heb je het niet over dat je dit jaar even een keer niet op vakantie gaat. Ze gaan gewoon niet op vakantie, logisch. ERG op de centjes letten en toch op vakantie gaan is niet echt ERG op de centjes letten, wel?

Je snapt ook heus wel hoe hier de vork in de steel zit.
pi_118578483
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zo Scorpie, jij kent je banksters ^O^
Dit is een eckte bankster Xeno.
pi_118578503
quote:

[..]

Ik ben erg blij met dit soort topics want nu kun jij andere jonge mensen ervoor behoeden om zulke verkeerde keuzes te maken in het leven :)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')