quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Meh, dat hangt er een beetje vanaf hoe je dat ziet. De collegae zijn zonder uitzondering de vijftig gepasseerd/t en vonden het in gezamenlijk overleg een briljant idee om een paar 4tb harde schijven te kopen, het filmpje er duizend keer achter elkaar op te zetten en op die manier de hele dag door af te laten spelen.
Als dat het technische niveau is ("loopen" was geen moment in ze opgekomen), dan kan ik het beter uitzoeken, zij het tijdens werkuren als het wat rustiger is zoals nu, zij het in de eigen tijd thuis.
En voor de rest? Ik weet er weinig van af en weet zelfs niet waar ik op moet letten, vandaar dat ik het hier vraag. Ik ken de (al dan niet goede) naam van de merken niet, heb er geen ervaringen mee e.d.
En wat zei je leidinggevende toen je dit tegen je leidinggevende zei?quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:29 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Morgen tezaam,
ik ben gevraagd om een televisie voor de firma te zoeken voor gebruik op beurzen.
Nu ben ik niet helemaal thuis in het televisie-wereldje (lees: totaal niet) en heb geen idee waar ik naar moet zoeken/voor moet uitkijken.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En wat zei je leidinggevende toen je dit tegen je leidinggevende zei?
Ik ben het minste van de kwaden zogezegd.quote:De collegae zijn zonder uitzondering de vijftig gepasseerd/t en vonden het in gezamenlijk overleg een briljant idee om een paar 4tb harde schijven te kopen, het filmpje er duizend keer achter elkaar op te zetten en op die manier de hele dag door af te laten spelen.
Als dat het technische niveau is ("loopen" was geen moment in ze opgekomen), dan kan ik het beter uitzoeken, zij het tijdens werkuren als het wat rustiger is zoals nu, zij het in de eigen tijd thuis.
Niet plasma nemen als je buiten gaat staan. Eigenlijk is plasma alleen geschikt voor (enigszins) gecontroleerde omgevingen. Wanneer je buiten gaat staan heb je last van spiegeling, en doordat plasma's niet zo fel kunnen, zou het zomaar kunnen dat gezien de lichtomstandigheden er niets te zien is op het scherm. LCD of LED maakt niet veel uit. Feitelijk is het hetzelfde. LED kan inderdaad feller, maar wanneer je dat voordeel gaat uitbuiten, ziet het beeld er rot uit. Niet op letten dus.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:59 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Om even twee concrete vindingen te posten:
Nummertje één
Zwei
Ik heb alleen geen idee of deze televisies betrouwbaar zijn en geschikt voor beurzen zijn. Kritiek is welkom, is het beter om in dezen voor LED, LCD of Plasma te gaan? Deze televisies zijn allebei voorzien van USB-uitgangen (of zijn het -ingangen?), wil dat zeggen dat USB erin pluggen genoeg is? Of mis ik dan nog iets?
Bedankt voor de uitleg!quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:33 schreef Kenju het volgende:
Ik snap niet wat de last is in deze. Je kan toch gewoon een simpele LCD uitzoeken? Koop een LG SmartTV die groot genoeg is. LG is momenteel het verst met de media-ondersteuning. Philips en Sharp (gebruiken onder de motorkap dezelfde software)zijn ook wel ok. Hoewel je bij Sharp beperkte opties hebt in deze prijsklasse.
Verder zijn het volgens mij allemaal IPS-panelen, dus de inkijkhoek is geen probleem.
Kwa geluid pak je gewoon een T40 setje van Creative dat voldoende kick (bass) en volume heeft, en toch degelijk geluid. Gewoon een simpele 2.0-set, dus geen last van een aparte subwoofer.
[..]
Niet plasma nemen als je buiten gaat staan. Eigenlijk is plasma alleen geschikt voor (enigszins) gecontroleerde omgevingen. Wanneer je buiten gaat staan heb je last van spiegeling, en doordat plasma's niet zo fel kunnen, zou het zomaar kunnen dat gezien de lichtomstandigheden er niets te zien is op het scherm. LCD of LED maakt niet veel uit. Feitelijk is het hetzelfde. LED kan inderdaad feller, maar wanneer je dat voordeel gaat uitbuiten, ziet het beeld er rot uit. Niet op letten dus.
Zou prima moeten werken. Ik zei net 'smarttv' maar dat is onzin (smarttv is vooral met internet-diensten ed). Het gaat over media-spelerfunctionaliteit, en dat heeft deze. Je moet er alleen wel op letten dat het materiaal dat je wil afspelen werkt. Bijv. materiaal waar alleen DTS-geluid op zit, werkt vaak niet (zonder geluid) wanneer je geen DTS-decoder aan boord hebt. Soms downmixen ze het naar 2.0-geluid, maar ik weet niet of er tv's zijn die dit wel doen. Persoonlijk gebruik ik de media-spelerfunctionaliteit van een televisie nooit, dus echt veel weet ik er niet van af.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:46 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg!
Ik heb aan de hand daarvan deze gevonden, dat zal wel voldoen neem ik aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |