quote:
Precies! En weet je, ik hoef helemaal geen 'hoogdravende' (communicatie)baan meer. Hoe cliché ook, een fijne werksfeer in een gezellig team is veel belangrijker. Enige voorwaarde is wel dat ik (wat) klantcontact heb. Hoe oppervlakkig ook, al is het telefonisch, hier kan ik onwijs veel voldoening uithalen, veel meer dan uit 'interessante' (beleids)stukken schrijven die in een la verdwijnen, zoals ik nu doe.
Hiernaast merk ik dat ik het 'commerciele' best mis. Niet de 18 koude bedrijfsbezoeken die ik bij R moest doen, maar wel de wat 'snellere' cultuur. Ik ben denk ik te commercieel 'opgevoed' op bij de overheid op m'n plek te zitten. Hoewel dit natuurlijk ook wel het andere uiterste is. Er is vast een leuke middenweg te vinden.
Maar goed, een administratieve/secretariele/baliefunctie vind ik dus ook prima, als ik maar klant/clientcontact heb. Sterker nog, als ik voor het zelfde geld en overdag in de horeca zou kunnen werken, zou ik zo doen. Maar da's niet realistisch natuurlijk. En bij sollicitaties op admifuncties krijg ik ongetwijfeld te horen dat ik overgekwalificeerd ben. Maar daar bel ik dan wel even achteraan.